PDA

View Full Version : soorten HT's


johandezeeuw
6 december 2004, 09:48
ik lees op deze site heel veel reacties op allerlei soorten HT's.

Kan iemand mij vertellen welke soorten er zijn, en wat het verschil is?

Alvast dank.
Johan

Henk
6 december 2004, 16:37
Hallo Johan,

Welkom op Haarweb. Er zijn grofweg gezegd twee soorten ht's die het meest voorkomen.
De haartransplantatie waar van achteren op je hoofd een strip wordt weggesneden, en waarvan de haartjes in het "kale" gebied worden geplaatst.
En de haartransplantatie waar van achteren de haartjes één voor één uit je hoofd worden geponst. En die dan weer in het "kale" gebied worden geplaatst.

jornkielman
6 december 2004, 17:41
De Frechet-extender wil ik hier toch aan toevoegen,a l is er dan geen sprake van een haartransplantatie.

Pat
7 december 2004, 19:02
Die slagersmethode heeft niks met HT te maken Jorn

jornkielman
8 december 2004, 11:03
Slagersmethode? Weet je dat dat ontzettend meevalt. Bij ons worden momenteel 15 haartransplantaties per week uitgevoerd. Hier zitten de laatste tijd zeker 3 tot 5 extenders bij.

johandezeeuw
8 december 2004, 13:26
Beste Henk,

Die tweede optie lijkt mij veel beter omdat je dan geen littekens krijgt.

Hoe heet deze manier? En is dit duurder als de eerste.

In welke klinieken wordt deze manier toegepast?

Alvast dank,
Johan

bverotti
8 december 2004, 16:29
Johan,
De 2de methode is beter bekend onder de naam FUE. Dit staat voor follicular unit extraction, ofwel wortel per wortel verwijderen met een mini instrument. Dit laat geen zichtbare littekens achter. Let wel ik zeg NIET geen litteken, daar is een wereld van verschil. Er zal een litteken ontstaan, want dat is onvermijdbaar, enkel het is in 'normale' omstandigheden niet zichtbaar. Je kunt natuurlijk met een vergrootglas gaan zoeken naar de littekens, en die zul je vinden ook.
Hoe dan ook, FUE is de enige haartransplantie techniek die ontwikkeld is VOOR de patient. Alle internationale websites over HT staan er vol van, niemand zal er nog omheen kunnen.
Onze Belgische vestiging 'prohairclinic' is momenteel de enige kliniek in West Europa die enkel en alleen deze procedure aanbiedt. Wij bieden geen strip aan omdat wij van mening zijn dat (bijna) alle haarproblemen kunnen opgelost worden door FUE. De kost van een FUE behandeling is trouwens heel doorzichtig. Je betaald per graft (haarwortel) en niet per sessie, dus weet je exact wat je zal krijgen voor je geld. Voor je het vraagt .... ja je kan ze zelf tellen tijdens de operatie indien je zeker wil zijn dat er inderdaad de overeengekomen aantallen werden uitgenomen.
FUE was vroeger bijna onbetaalbaar, maar dit is gelukkig voorbij. De prijs is nog steeds hoger dan een strip (FUT) behandeling, maar het verschil is de overweging waard. Je moet beseffen dat onze drs. 70 % van het werk zelf doen tegenover hoogstens 30% bij een strip behandeling. Het verschil is dus verantwoord. Trouwens, de keuze strip/FUE ligt steeds bij de patient, hij moet zelf kiezen welke procedure hij/zij wil.

BV
:D

Ps : wij doen momenteel ongeveer 800 FUE per dag/patient. Wij verwachten dat we binnen enkele maanden er 1200-1500 per dag/patient kunnen doen.

GHO
9 december 2004, 10:37
Johan,
Onze Belgische vestiging 'prohairclinic' is momenteel de enige kliniek in West Europa die enkel en alleen deze procedure aanbiedt.

Hallo,

Ik wil hier toch even op reageren, deze uitspraak is niet correct.
Wij voeren ook geen stripmethode uit. Onze methode staat wel niet gelijk aan FUE, maar onze methode is volgens haarfollikkel vermenigvuldiging.


Groet,

GHO

Smorlez edit: Lay-out fix

bverotti
9 december 2004, 10:44
Gho,
U hebt in een andere post geschreven dat uw methode niet gelijk is aan FUE. Daarom vind ik het dan ook correct wanneer wij beweren dat wij het enige instituut zijn die enkel FUE aanbieden.

Ik wens hierover geen discussie te beginnen, want ik begrijp dat U uw methode ook als enige in West Europa aanbiedt, wat ook correct is.

BV
:cool:

GHO
9 december 2004, 11:48
Akkoord.

Ik wilde alleen even duidelijk stellen dat u niet de enige bent die een oplossing buiten de strip methode aanbiedt. :)


Met vriendelijke groet,

GHO

Francis
9 december 2004, 15:23
Ik heb al lang niet meer gepost, maar nu de 2 experts aanwezig zijn ;) (Gho en bverotti) wou ik nog eventjes reageren...

Ik heb zelf 2 klassieke HT's laten uitvoeren (strip) - de eerste keer 1500 grafts, de tweede keer 1800 grafts. Het resultaat is gewoon afschuwelijk en dat komt vooral doordat je doorheen de haren kunt kijken. Het lijkt gewoon een kaal hoofd met nog een paar haren...

Hoe willen jullie nu in godsnaam een esthetisch verantwoord resultaat behalen als jullie "slechts" 800 follikels per sessie overplaatsen? Die resultaten kùnnen gewoonweg niet goed zijn! Om hetzelfde aantal haren te behalen alsdat ik nu heb zou ik al 4 keer bij jullie moeten langskomen en dan nog staat er zogoed als niks op het hoofd.

Let op, ik ben zeker geen voorstander van de strip-methode (integendeel - moest ik volledig kunnen herbeginnen zou ik volledig voor FUE of de GHO-methode gaan), maar ik begrijp niet goed hoe jullie omgaan met dergelijke dichtheidsproblemen met de huidige oplossingen die jullie aanbieden.

Voor mij zit er dan ook niks anders op dan te wachten op nieuwere methodes (HM, ...) om mijn mishandeld hoofd terug te laten "repareren" :(

lotsahair
9 december 2004, 18:44
om mijn mishandeld hoofd terug te laten "repareren" :(

Is het zo erg?
Zou je eens een foto van je haar willen plaatsen ,
ik zou graag willen weten of we verschillende eisen
stellen aan het resultaat.?

bverotti
9 december 2004, 21:48
Francis,
Ik kan jouw situatie niet beantwoorden zonder de feiten te kennen.
Als je bijvoorbeeld een NW3 was en je hebt er in het totaal 3300 grafts er in geplaatst dan mag je een zeer mooi resultaat verwachten. Dit is niet zo indien je al NW5 of hoger was. Zelf zou ik nu bijna NW6 zijn zonder HT. Zelfs met mijn 4200 transplantaten heb ik geen grote dichtheid. Maar er is wereld van verschil tussen een haardekking en geen haar. In ieder geval wist ik op voorhand dat ik geen wonderen mocht verwachten en daarom ben ik juist wel tevreden. Geloof me, meer dichtheid is een 'verslaving' voor bijna elke patient.

Mischien is er inderdaad sprake van slechte of bijna geen groei. Mischien is daar een of meerdere redenen voor (bijv. slechte implanting, andere huidaandoening, hormonaal ..... ).
Mischien was je slecht ingelicht en heb je verkeerde informatie gekregen ??

In ieder geval is het begrijpelijk dat je zeer sceptisch bent.

Jij dient als tegenpool tegenover de 'experten' die hier aanwezig zijn. Dat vind ik positief omdat juist dan volledige informatie naar 'newbies' toe mogelijk is.

BV

jornkielman
10 december 2004, 11:27
Dan zijn wij de enige die 3 methoden aanbieden voor haarproblemen ;-)

Tiuri
10 december 2004, 21:30
Dan zijn wij de enige die 3 methoden aanbieden voor haarproblemen ;-)
eh... boeiend? :confused:

ik stel voor dat jullie deze kinderachtige discussie over wie wat aanbiedt en wie het eerst was en wie het meest heeft niet meer voortzetten op dit forum. Gaat erg veel op reclame lijken.

cherifo
27 december 2004, 12:10
Ik heb al lang niet meer gepost, maar nu de 2 experts aanwezig zijn ;) (Gho en bverotti) wou ik nog eventjes reageren...

Ik heb zelf 2 klassieke HT's laten uitvoeren (strip) - de eerste keer 1500 grafts, de tweede keer 1800 grafts. Het resultaat is gewoon afschuwelijk en dat komt vooral doordat je doorheen de haren kunt kijken. Het lijkt gewoon een kaal hoofd met nog een paar haren...

Hoe willen jullie nu in godsnaam een esthetisch verantwoord resultaat behalen als jullie "slechts" 800 follikels per sessie overplaatsen? Die resultaten kùnnen gewoonweg niet goed zijn! Om hetzelfde aantal haren te behalen alsdat ik nu heb zou ik al 4 keer bij jullie moeten langskomen en dan nog staat er zogoed als niks op het hoofd.

Let op, ik ben zeker geen voorstander van de strip-methode (integendeel - moest ik volledig kunnen herbeginnen zou ik volledig voor FUE of de GHO-methode gaan), maar ik begrijp niet goed hoe jullie omgaan met dergelijke dichtheidsproblemen met de huidige oplossingen die jullie aanbieden.

Voor mij zit er dan ook niks anders op dan te wachten op nieuwere methodes (HM, ...) om mijn mishandeld hoofd terug te laten "repareren" :(

hoi Francis,

wanneer heb je die 2 HT's juist gedaan..en wat was je toestand voor deze HT's?
ik vraag me eigenlijk ook een beetje af hoe kort tegen elkaar deze worden ingeplant..wat het belangrijkste vind ik toch steeds de dichtheid hoor..daar doen we het voor nietwaar?