PDA

View Full Version : Twee haarwastechnieken vergeleken


Haarmannetje
7 december 2004, 19:43
In dit topic bespreek ik beknopt een vergelijking tussen twee haarwastechnieken, waarbij één daarvan (de minst gebruikte denk ik) tot een vollere bos haar leidt nadat het droog is. Dit is als het ware een tip en in dit topic kunnen we dit onderwerp bespreken en ervaringen uitwisselen.

Stand-up straight method
Dit is de standaard methode om de haren te wassen. Deze wordt doorgaans toegepast tijdens de douchebeurt. Je staat rechtop onder de douche, waarbij je je haren nat laat douchen, shampoo erin masseert en vervolgens rechtop de shampoo eruit laat spoelen onder de douche.

90-degrees bent over method
Dit is de alternatieve methode die ik zelf al jaren toepas. Hierbij is de douchebeurt en de haarwasbeurt gescheiden. Haren wassen doe je gewoon (desnoods met je kleren aan) buiten de douche. Je buigt 90 graden voorover en laat je hoofd wat naar beneden zakken. Vervolgens was je op zo'n manier je haar: haar voorspoelen, shampoo erin masseren en ook weer uitspoelen. Dit kan overigens ook gewoon onder een kraan.

Zoals ik al zei, gebruik ik zelf al jaren de tweede methode. Ik weet niet meer waarom ik er ooit mee begonnen ben, maar dat doet er verder niet toe. Feit blijft (in ieder geval in mijn geval): de tweede methode zorgt voor voller haar wanneer het droog is, omdat de eerste methode de haren "platter" maakt.

Dit klinkt misschien als een zinloos topic, maar wanneer je fijn of dun haar hebt, kan het een uitkomst bieden om je haar cosmetisch wat voller te laten lijken. Ik zou zeggen, probeer het eens :).

Tiuri
7 december 2004, 19:47
wij willen tekeningen zien! wij willen tekeningen zien! :D

maareh, die 90-degrees bent over method he, zit daar nou ook een mirrored regrowth capacity in verscholen?? ;) :D

Haarmannetje
7 december 2004, 19:51
wij willen tekeningen zien! wij willen tekeningen zien! :D

maareh, die 90-degrees bent over method he, zit daar nou ook een mirrored regrowth capacity in verscholen?? ;) :D
Hahaha, oke Laurens, die tekeningen zul je krijgen ook ;). Ik maak direct even twee snelle schetjes... gecensureerd uiteraard ;).

Nee, helaas speelt de mirrored regrowth capacity geen rol. Wel is er sprake van een lichte variant van sideways centre closure, waarbij haargroei parallel vanaf de zijkanten tot het midden groeit ;). Hahahaha :D!

Maar even serieus, het werkt echt. Het maakt bij mij althans een enorm verschil.

Haarmannetje
7 december 2004, 20:04
Oke hier het plaatje met de twee technieken. Ik moet zeggen, ze kunnen zo in één of ander blaadje zoals de Libelle... zo professioneel ziet het er wel uit ;).

Henk
7 december 2004, 20:22
Haarmannetje, ik vind dit een verfrissende thread :D , met prachtige illustraties.
The 90 degrees bent-over method is wel mijn favoriet.

ingie
7 december 2004, 20:28
zoek de 10 verschillen :P

sigur
7 december 2004, 20:57
Haarmannetje, ik heb je in mijn hart gesloten!;)

kevin
7 december 2004, 21:18
Oke hier het plaatje met de twee technieken. Ik moet zeggen, ze kunnen zo in één of ander blaadje zoals de Libelle... zo professioneel ziet het er wel uit ;).
censuur :D :worship:

Haarmannetje
7 december 2004, 21:47
zoek de 10 verschillen :P
Hahaha, verrek, ik had het dus toch al eens eerder gepost :D! Ik had al zo'n vermoeden, maar dacht er verder niet bij na.

Haarmannetje
7 december 2004, 21:50
Haarmannetje, ik vind dit een verfrissende thread :D , met prachtige illustraties.
The 90 degrees bent-over method is wel mijn favoriet.
Dank voor het compliment :)!

Haarmannetje, ik heb je in mijn hart gesloten!;)
:D ik word er weer warmpjes van hoor, sigur ;). Wanneer gaan we trouwen?

censuur :D :worship:
Jazeker, en geloof mij, voor de man in kwestie (diegene onder de douche) is dat maar goed ook ;).

hoi
15 december 2004, 14:15
Nooit zo over nagedacht. Maar dan kan je toch ook gewoon zo doen als je je aan het wassen bent onder de douche. Misschien wel iets, kleine moeite en misschien effect :)

sigur
16 december 2004, 16:33
Hé haarmannetje!

Heel sexy hoor die tekeningetjes!! maarrre ben je niet iets vergeten?:o Wanneer zie ik de complete tekening?

Tiuri
16 december 2004, 16:34
Hé haarmannetje!

Heel sexy hoor die tekeningetjes!! maarrre ben je niet iets vergeten?:o Wanneer zie ik de complete tekening?hey zeg! :D kan dit niet via PM :P Oh nee dat kan niet, haarmannetjes PM-box zit al dagenlang vol.

Haarmannetje
16 december 2004, 16:36
hey zeg! :D kan dit niet via PM :P Oh nee dat kan niet, haarmannetjes PM-box zit al dagenlang vol.
Hahaha, ik kwam er net ook achter toen ik een bericht wilde sturen :). Ik heb mijn box weer geleegd!

Haarmannetje
16 december 2004, 16:37
Hé haarmannetje!

Heel sexy hoor die tekeningetjes!! maarrre ben je niet iets vergeten?:o Wanneer zie ik de complete tekening?
Jaha sigur, dat moet dan denk ik inderdaad via PB (of MSN) ;).

Mcsnip
16 december 2004, 16:55
hahaha, beetje vieze plaatjes versturen via de pm, moet niet kunnen :P

Mailman
16 december 2004, 17:25
Mooie beschrijvingen Haarman. Ikzelf was m'n haar liever volgens methode 1 omdat dat 'lekkerder' douchen is. Ik heb het idee dat ik me dan wat frisser voel. Maar dat is ieder voor zich.

Waardoor ik m'n haar steviger krijg is het haar föhnen. Ik hoor weleens dat dat slecht zo zijn voor het haar omdat je haar uitdroogt maar als je goede shampoo's gebruikt is dat volgens mij geen probleem.

Haarmannetje
16 december 2004, 17:26
hahaha, beetje vieze plaatjes versturen via de pm, moet niet kunnen :P
Hahahahahaha :D!

Haarmannetje
16 december 2004, 17:27
Mooie beschrijvingen Haarman. Ikzelf was m'n haar liever volgens methode 1 omdat dat 'lekkerder' douchen is. Ik heb het idee dat ik me dan wat frisser voel. Maar dat is ieder voor zich.

Waardoor ik m'n haar steviger krijg is het haar föhnen. Ik hoor weleens dat dat slecht zo zijn voor het haar omdat je haar uitdroogt maar als je goede shampoo's gebruikt is dat volgens mij geen probleem.
Volgens mij is föhnen ook niet erg, Smorlez, zolang je maar uitkijkt dat het niet te heet is. Maar met föhnen kun je inderdaad je haar ook mooi vol krijgen. Vooral met je hoofd naar beneden hangen en dan je haar droogföhnen ;).

Mailman
16 december 2004, 17:53
Haha, jij probeert echt alle standjes he. Schitterend. Wie weet wat je nog meer voor ons in petto hebt. Inderdaad, als het niet te heet is. Ik gebruik ook nog een speciale conditioner waarmee ik m'n haar natspuit, vervolgens föhn ik het en het is een stuk steviger dan wanneer ik m'n haar na het wassen helemaal niet behandel.

0ne
16 december 2004, 18:52
Haha weer een leuk verzonnen topic van Haarmannetje :D (je vraagt je soms af... hoe verzint ie het :) )

Ik sta soms ook zo onder de does.
Maar altijd pas ik mijn 180 graden douche stand toe ;)
Dus ik buig helemaal voorover, met mn hoofd naar beneden.. en dan sproei ik met de douchekop helemaal omhoog. Mijn haren gaan dan recht naar beneden staan en daardoor lijkt het me beter uitspoelen.
(misschien ook beter voor de bloedsdoorloop? bloed stroomt naar beneden, want heb wel een rood hoofd erna ;) )

En elke avond was ik mn gel eruit boven de wasbak, alleen met water... en dat is wel volgens het 90graden manier.

Haarmannetje
16 december 2004, 23:18
Mensen, ik krijg sterk de indruk dat mijn verhaal niet geheel serieus genomen wordt, maar het is toch echt serieus bedoeld hoor :). Bij mij maakt het significant uit.

sigur
17 december 2004, 14:34
hahaha, beetje vieze plaatjes versturen via de pm, moet niet kunnen :P





En jullie denken meteen:o ...stelletje..hm..uuu..Mannen!!!
Ik had het over zijn badmuts!!!!:P

sigur
17 december 2004, 14:36
O, nee..daar trappen jullie vast niet in! Aangezien hij dan zijn haarwastechnieken niet toe kan passen.:confused:

pizzacat
17 december 2004, 17:24
90 degree bent-over, wat een klinische omschrijving van wat in het dagelijkse leven ookwel 'achterlangs gaan' heet.....maar goed...ik bekwaam mij in beide methoden, ik kan echter niet een significant verschil aangeven tussen de 2.

Pieter19
20 december 2004, 22:13
Haarmannetje, ik kan me vergissen maar ik dacht ooit in een magazine te lezen dat de beste methode om je haar te wassen is als je je haar naar achter wast. Omdat de richting van je haar ook eerder naar achter groeit.. Kdacht zelfs dat het een artikel was om kaalheid te verkomen, wat tips... Ik gebruik ook de zelfde techniek als jij omdat het makkelijk is en snel maar ik dacht dit toch gelezen te hebben.

Greets, Pieter.

Haarmannetje
20 december 2004, 22:24
Haarmannetje, ik kan me vergissen maar ik dacht ooit in een magazine te lezen dat de beste methode om je haar te wassen is als je je haar naar achter wast. Omdat de richting van je haar ook eerder naar achter groeit.. Kdacht zelfs dat het een artikel was om kaalheid te verkomen, wat tips... Ik gebruik ook de zelfde techniek als jij omdat het makkelijk is en snel maar ik dacht dit toch gelezen te hebben.

Greets, Pieter.
Nou, ik vind het wel vaag? Het zou kaalheid kunnen voorkomen? Daar geloof ik niets van. Onze techniek zorgt zelfs voor een betere doorbloeding :).

Pieter19
20 december 2004, 22:34
Nou, ik vind het wel vaag? Het zou kaalheid kunnen voorkomen? Daar geloof ik niets van. Onze techniek zorgt zelfs voor een betere doorbloeding :).
Ja je kan gelijk hebben hoor maar zou er eens wat informatie over zoeken. Het is dan ook al jaren geleden dus heel veel herinner ik me er niet van. Er was toch een reden in die aard waarom men best de haren naar achterwast interplaats naar voren. Ik zeg niet dat het kaalheid zou kunnen verkomen, ik zeg dat het één van de zovele tips was om je haar in de beste conditie te houden dat ergens in een Haaruitval artikel stond.

malchik
3 februari 2005, 14:42
Trouwens hoe lang laten jullie de shampoo inwerken op het haar. En laat je het zomaar inwerken terwijl je verder douched of blijf je het haar masseren?