PDA

View Full Version : 17 en al 2 jaar haaruitval wordt steeds erger??!!!


Rosalinde
8 december 2004, 15:45
Hey mensen!!

Ik heb een dringende vraag en heb ook dringend antwoord nodig. iedereen zegt dat ik mij aanstel maar dat is niet wwar.
Nou het begon 2 jaar geleden ofzo... en ik kreeg steeds minder haar, steeds dunner werd mn haar. Nu heb ik een baantje in mn haa rlaten zetten ziodat het voller lijkt.. maar het haaruitval blijft doorgaan.... en ik wee tniet wat het is.
Ik heb nog niet echt kale plekken ofzo, maar vaak doet mn hoofdhuid wel erg pijn, vooral op mn scheiding of rondom en op mn kruin. Ik weet niet wat het is en wanneer het stopt. De kapper had ooit gezegd dat het miss een haarcyclus kon zijn die begint, omdat ik nu steeds meer krullen \krijg maar veel minder haar. Eerder had ik veel stijl haar en nu nog maar een paar krulletjes onderop en bovenop een beetje haar. WAT KAN DIT ZIJN?? IK BEN ZO BANG DAT DIT NOOIT MEER GOED KOMT OF NOG VERDER GAAT... WANT IK HAD ZO'N DIK HAAR :( :( :"(
HELP ME ALSJEBLIEFT! Liefs van Rosa

Mo 81
8 december 2004, 16:21
Hoi Rosa,
Wat naar om te lezen dat je haar dunner wordt. Ik weet hoe dat voelt. Ik denk dat het belangrijk is dat je erachter komt wat voor soort haaruitval je hebt en wat je daaraan kunt doen. Er zijn nameljke een aantal verschillende soorten die verschillend behandeld kunnen worden. Zo kun je bijvoorbeeld haaruitval krijgen door bepaalde tekorten in je voeding, door een teveel aan mannelijke hormonen, een overgevoeligheid voor mannelijke hormonen, een immuunsysteem dat zich tegen je eigen haren richt enz enz. Ik denk dat je met je probleem naar je huisarts moet gaan. Leg uit wat er de afgelopen 2 jaar aan je haar is veranderd en dat je je zorgen maakt. Hij kan je dan doorverwijzen naar een dermatoloog, een huidarts, die veel van haarziektes af weet. Door middel van bloedonderzoeken en het onderzoeken van je hoofdhuid kunnen ze bepalen wat voor haaruitval je hebt en wat je daaraan kunt doen.
Dus geen paniek! Laat je onderzoeken door een goede arts en vindt samen met hem/haar een oplossing voor jouw haaruitval.
Groetjes, Mo

p.s Trek je niks aan van de mensen die vinden dat je je aansteld. Jij weet zelf het beste dat je haar niet meer zo is als vroeger.

klaas
8 december 2004, 21:03
ik had het ook al op mijn 17e. Ik heb het een tijd afgewacht en ben toen aan de fina gegaan. Ik zeg eelrijk wou dat ik eerder was begonnen