PDA

View Full Version : Extreme haaruitval bij vochtig haar


jeroen1234
9 december 2004, 14:44
Ik heb een paar maanden geleden een pfeiffer gehad. Voor die tijd verloor ik wel wat haren, maar als ik mijn haren waste dan bleven er slechts een paar haren aan mijn handen plakken. Sinds de pfeiffer valt mijn haar echt enorm snel uit. Vooral met het douchen merk ik dat, als ik mijn haar even was, bij licht inmasseren er al honderd haren aan mijn handen blijven plakken. Als ik mij afdroog, blijven er ook behoorlijk wat haren in de handdoek achter en als ik een heel klein beetje wax in mijn haren doe zitten mijn handen weer vol. Tevens merk ik dat, als ik met licht vochtige handen door mijn haar ga, of als ik zweet tijdens het sporten en ik ga met mijn handen door het haar, er ook redelijk wat haren blijven hangen.

Hebben jullie dit ook ervaren en is dit gewoon een vorm van 'klassiek kaal worden', of heb ik misschien een groter probleem. Mijn huisarts doet er een beetje laconiek over .... "Tja, als het eenmaal begint, dan gaat het hard."

jongen25
9 december 2004, 15:10
Het zou heel goed kunnen dat je 'gewoon' begint met kaal worden. Bij mij is het ook op die manier begonnen, net als bij ontelbaar veel andere mensen. In eerste instantie zocht ik de oorzaak ook bij ziekte/ medicijnengebruik. Nu weet ik dat dit niet de voornaamste verklaring voor mijn haarverlies is geweest. Als je haar daadwerkelijk dunner begint te worden, heb je meer zekerheid.

jeroen1234
9 december 2004, 16:13
Het ging mij voornamelijk om de combinatie haaruitval en vocht. Ik weet dat mijn haar al enkele jaren dunner wordt, maar sinds kort valt het vooral in combinatie met vocht echt supersnel uit. Ik trek echt zonder problemen 25 haren of meer uit mijn hoofd als mijn haar vochtig is en ik met mijn hand door mijn haar ga, terwijl ik bij droog haar en droge handen niet tot nauwelijks haren zie loskomen. Alsof het vocht gewoon de "binding" met de huid oplost.

sigur
12 december 2004, 19:08
Hoi Jeroen,

Het zou heel goed kunnen dat het door pfeiffer komt. Pfeiffer staat wel in de lijst van de mogelijke veroorzakers van haaruitval. De haaruitval komt dan na zo ongeveer twee á drie maanden opzetten en verdwijnt dan weer na zo'n drie maanden tot een jaar. Het zou ook AGA kunnen zijn, maar zo plots na het ziek worden lijkt meer op TE. (dus door pfeiffer)

Groet van Sigur