PDA

View Full Version : Bekijk Submission van Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali


Tiuri
12 december 2004, 15:39
Tsss ik wilde net even rustig de korte film "Submission Part I" gaan kijken, de film waar Theo van Gogh om vermoord is: nergens te vinden!! :confused: :confused: Hele net afgespeurd maar overal weggehaald. Raar hoor, dit soort censuur. Daar doet HaarWeb mooi niet aan mee ;)

Uiteindelijk vond ik m op de server van onze eigen publieke omroep :D In de uitzending van Zomergasten met Ayaan werd ie integraal uitgezonden.

Klik hier om de film te bekijken. (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/vpro/zomergasten/sb.20040829.rm?start=2:12:30&end=2:23:35&title=Kijk%20hier%20naar%20Ayaan%20Hi)
± 11 minuten

Je hebt er wel RealPlayer voor nodig, klik hier om de gratis versie te downloaden (http://forms.real.com/netzip/intl/intl_getrde601.html?lang=en&h=software-dl.real.com&f=windows/mrkt/R30EUD/RealPlayer10-5GOLD.exe&p=RealPlayer&oem=rp10_en_eu&src=ZG.nl.idx,ZG.nl.rp.rp.hd.def,ZG.nl.rp10_p_f.rp 10_p_f.760.rp10_plus_free&tagtype=ie&type=rp10_en_eu) als je die nog niet hebt.

Ik vond het zelf een nogal slaapverwekkende film. :yawn: Voor mij niets nieuws onder de zon in ieder geval. Wat hier in kaart wordt gebracht (onderdrukking en verkrachting van de vrouw) gebeurt al duizenden jaren lang, en ook in alle culturen van de wereld volgens mij. Hoewel het in sommige culturen wel meer wordt bevorderd, en het dus ook meer voor zal komen, dan in andere.

Biljartbal
12 december 2004, 16:04
Jep die film boeit mij ook niet. Ik hou van eerlijkheid en niet van leugens :D ...

Tiuri
12 december 2004, 16:06
Jep die film boeit mij ook niet. Ik hou van eerlijkheid en niet van leugens :D ...biljartbal, wat is toch die neiging van jou om in serieuze zinnen altijd allemaal lachende smiley's te zetten? kun je beter niet doen, want daardoor lijkt het net of je het ironisch bedoelt, terwijl dat volgens mij niet zo is.

Maar jij vindt deze film dus leugenachtig? Verklaar je nader?

Biljartbal
12 december 2004, 16:24
biljartbal, wat is toch die neiging van jou om in serieuze zinnen altijd allemaal lachende smiley's te zetten? kun je beter niet doen, want daardoor lijkt het net of je het ironisch bedoelt, terwijl dat volgens mij niet zo is.

Maar jij vindt deze film dus leugenachtig? Verklaar je nader?

Haha :D . oke...ben iemand die altijd lacht...misschien daarom.

Maar ik vind het inderdaad een en al leugen. Het klopt inderdaad dat vrouwen worden mishandeld, maar dit is in geen geval te rechtvaardigen vanuit de Koran. En aangezien Hirsi Ali beweert van wel vind ik het dus een film vol leugens. ;)

DHTkiller
12 december 2004, 16:55
Haha :D . oke...ben iemand die altijd lacht...misschien daarom.

Maar ik vind het inderdaad een en al leugen. Het klopt inderdaad dat vrouwen worden mishandeld, maar dit is in geen geval te rechtvaardigen vanuit de Koran. En aangezien Hirsi Ali beweert van wel vind ik het dus een film vol leugens. ;)Inderdaad, het slaan en mishandelen van vrouwen is juist verboden volgens de Koran. Het mishandelen van vrouwen is een cultureel probleem. Het zijn landen die tov het westen zeer achterlopen, het zijn landen die nog moeten ontwikkelen. Naar mijn gevoel maakt Hirsi Ali er een echte potje van, ze is een echte ''door-de-war-gooier''.

Biljartbal
12 december 2004, 20:43
Als Hirsi Ali echt voor de Islamitische vrouwen opkomt zoals zij dat zegt, waarom dan niet het volgende; Veel vrouwen, in allochtonen gezinnen, die mishandeld worden beschikken meestal niet over een permanente verblijfsvergunning. Ze worden mishandeld, maar ze kunnen niet weglopen van hun man anders worden ze teruggestuurd naar het land van herkomst. Waarom zegt Hirsi Ali niet dat deze vrouwen een permanente verblijfsvergunning (per direct) moet krijgen als zij mishandeld worden. Dan doet hirsi ali pas echt voor die vrouwen.

Maar oh nee, ze kraakt liever de Islam af met valse argumenten.

Daarom Laurensj vind ik dat die film een en al leugen is. ;)

Bovendien snap ik niet wat die verkrachting (door haar oom in dat filmpje) met de Islam te maken heeft? :confused: Ik lees de Koran regelmatig, nooit ben ik daar tegengekomen dat je vrouwen moet verkrachten.

Weer een punt waaruit de leugen blijkt. ;)

Haarmannetje
12 december 2004, 22:40
Haha :D . oke...ben iemand die altijd lacht...misschien daarom.
Door die smiley neem ik het tegenovergestelde aan ;).

Je vindt het niet grappig en je lacht nooit ;).

Tiuri
13 december 2004, 10:17
Als Hirsi Ali echt voor de Islamitische vrouwen opkomt zoals zij dat zegt, waarom dan niet het volgende; Veel vrouwen, in allochtonen gezinnen, die mishandeld worden beschikken meestal niet over een permanente verblijfsvergunning. Ze worden mishandeld, maar ze kunnen niet weglopen van hun man anders worden ze teruggestuurd naar het land van herkomst. Waarom zegt Hirsi Ali niet dat deze vrouwen een permanente verblijfsvergunning (per direct) moet krijgen als zij mishandeld worden. Dan doet hirsi ali pas echt voor die vrouwen.
Sterk punt. Is er of je weet al een politieke partij die dit idee eens geventileerd heeft?

Biljartbal
13 december 2004, 11:51
Sterk punt. Is er of je weet al een politieke partij die dit idee eens geventileerd heeft?

Als dit punt gerealiseerd wordt zou het een hele vooruitgang zijn voor de situatie van de onderdrukte vrouwen. Maar er is geen partij die zich hiermee bezig houdt, nee...we geven liever de Islam de schuld zoals de VVD. :rolleyes:

Vince001
14 december 2004, 14:01
Als dit punt gerealiseerd wordt zou het een hele vooruitgang zijn voor de situatie van de onderdrukte vrouwen. Maar er is geen partij die zich hiermee bezig houdt, nee...we geven liever de Islam de schuld zoals de VVD. :rolleyes:
Er zijn weldegelijk partijen geweest die zich met dit onderwerp hebben beziggehouden (Groen-Links, VVD). Onlangs nog. Men vond het risico van misbruik van dergelijke regeling te groot.

Biljartbal
14 december 2004, 22:37
Er zijn weldegelijk partijen geweest die zich met dit onderwerp hebben beziggehouden (Groen-Links, VVD). Onlangs nog. Men vond het risico van misbruik van dergelijke regeling te groot.

Hoe moet men de situatie misbruiken dan? Als je je partner van het buitenland haalt, dan is er geen een man die wil dat zijn vrouw gelijk een permanente verblijfsvergunning krijgt. Straks gaat het slecht met het huwelijk na een jaar, dan kan die man alsnog ervoor zorgen dat zijn vrouw terug wordt gestuurd. Hiermee bedoel ik: een man zou deze situatie zeker niet misbruiken.

Wat betreft de vrouw? Tja, als zij niet kan aantonen dat hij haar mishandelt dan houdt het gauw op. Ik bedoel je ziet echt wel of iemand wordt mishandeld of niet.

koekjes
14 december 2004, 22:51
Als dit punt gerealiseerd wordt zou het een hele vooruitgang zijn voor de situatie van de onderdrukte vrouwen. Maar er is geen partij die zich hiermee bezig houdt, nee...we geven liever de Islam de schuld zoals de VVD. :rolleyes:Dat vraag ik me af. Je moet niet vergeten dat zo'n vrouw zeer waarschijnlijk ook jaren onderdrukt is, en verder weinig heeft in dit land. Als ze de mogelijkheid heeft weg te kunnen gaan, zal ze misschien nog wel slechter af zijn dan ze al was.
Maar goed; de mogelijkheid hebben is natuurlijk principieel een goede zaak. :P

Vince001
15 december 2004, 12:01
Hoe moet men de situatie misbruiken dan? Als je je partner van het buitenland haalt, dan is er geen een man die wil dat zijn vrouw gelijk een permanente verblijfsvergunning krijgt. Straks gaat het slecht met het huwelijk na een jaar, dan kan die man alsnog ervoor zorgen dat zijn vrouw terug wordt gestuurd. Hiermee bedoel ik: een man zou deze situatie zeker niet misbruiken.

Wat betreft de vrouw? Tja, als zij niet kan aantonen dat hij haar mishandelt dan houdt het gauw op. Ik bedoel je ziet echt wel of iemand wordt mishandeld of niet.
Er worden heel wat deals gemaakt. Tot een aantal jaren geleden kwam het vaker voor dat huwelijken tegen betaling werden geregeld zodat de partner, uit het buitenland afkomstig, hier een verblijfsvergunning zou krijgen. Na het verkrijgen van de verblijfsvergunning werd het huwelijk ontbonden.
Men is bang dat door een regeling die jij hier noemt, dit traject weer in gang gezet wordt.

Betaalt> treedt in het huwelijk> doet aangifte> verkrijgt verblijfsvergunning> hij rijk, zij happy

Daarnaast stel je voor: man wordt verliefd op vrouw, zij vindt hem niets maar gaat akkoord, eenmaal in Nederland doet ze aangifte van mishandeling en krijgt ze een verblijfsergunning... Oftewel, ze was op de hoogte van deze regling in Nederland en heeft er handig gebruik van gemaakt... Het besluit niet tot dergelijke regeling over te gaan is in dit geval dus ter bescherming van de man (en de Nederlandse staat)...

... zo denkt men ongeveer...

Boris
15 december 2004, 23:09
Ik kan het niet bekijken en heb wel een realplayer