PDA

View Full Version : Jouw motivaties om HW te bezoeken


Haarmannetje
16 december 2004, 14:55
Ik ben al een tijdje actief op HaarWeb en op dit moment ben ik op een punt gekomen, dat de nieuwswaarde (tijdelijk) er een beetje af is. (Tijdelijk, aangezien de nieuwswaarde weer zal stijgen, wanneer er weer een nieuw product op de markt komt.) Voor mij is het nu een vorm van tijdverdrijf en socializen met lotgenoten.

Misschien een leuk idee om hier motivaties te delen, waarom jij HW bezoekt. Is het bijvoorbeeld puur om tot middelen te komen, of om steun te vinden enzovoort enzovoort?

kevin
16 december 2004, 15:21
Vooral om de nieuw ontwikkelingen bij te houden en mijn regime te optimaliseren en vooral materie leren. Daarnaast wil ik ook nog wel eens mensen helpen :P

Lies86
16 december 2004, 15:31
Heey..

Ik bezocht haarweb in eerste instantie om te kijken wat het was,
gewoon nieuwsgierig. Aanmelden onder een verkorte naam en ik kon kijken en lezen.
Toen ik merkte dat er mensen zijn die kracht putten uit mijn antwoorden en er voor mij dingen duidelijk worden door posts te lezen ben ik gebleven.
Gewoon uit intresse voor andermans verhalen, een stukje herkenning en gezelschap.

(Anne)lies

Marsha
16 december 2004, 15:52
Hey,

Ik bezoek haarweb om te kijken hoe het met andere mensen gaat, om nieuwtjes te lezen en omdat ik het gewoon wel interessant vind de verhalen van mensen te lezen en te lezen hoe verschillende mensen met hun haarproblemen om gaan. Ik het begin zocht ik er alleen info, maar inmiddels is het een soort verslaving geworden. Altijd als ik ff op msn ga ofzo dan moet ik ook ff op haarweb kijken.

groetjes Marsha

4roluca
16 december 2004, 16:16
Voor mij is het nu een vorm van tijdverdrijf en socializen met lotgenoten.

Fijn toch!!

Misschien een leuk idee om hier motivaties te delen, waarom jij HW bezoekt. Is het bijvoorbeeld puur om tot middelen te komen, of om steun te vinden enzovoort enzovoort?
Na 20j. haarproblemen Haarmannetje, waar ik met niemand die je echt verstaat kon over praten, (had ook nog geen computer, kan het me nu na 4maand al niet meer voorstellen) was ik gewoon een hoopje ellende dat hier toekwam. Dankzij haarweb is mijn zelfbeeld totaal veranderd wat haar.., haha-->hoofdhaar betreft. Al was het alleen al door 't hier echt dag na dag te leren dat je echt niet alleen bent met je probleem. Een psychiater kan je dit niet inprenten. Hier wel..je hebt namelijk lotgenoten en die binding is een kostbaar goed !
Ook komt volgens mij de wetenschap dichter bij een oplossing-->het echte haargroeimiddel. Dit hopen wij, lotgenoten hier allemaal samen, wij hier allemaal, fijn toch..
En voor het zover is, vind je hier wel de oplossingen en vooral de steun en het ... leren aanvaarden ... Als we binnen 15j. de oplossing op ons hoofd laten druppelen en onze hoofdharen ervan beginnen te groeien dat zullen we nog zeggen, fijn dat haarweb bestaat, zodat we ons geluk kunnen delen.. Grtn. --Lu--
>-MOED moet-< :frusty: >

Tiuri
16 december 2004, 16:25
hey 4rocula, waarom zijn jouw posts toch altijd zo bond en in rare lettertypes? En waarom die pijlen (-->) erin? Zal wel bij je image passen ofzo :) maar ik vind het de leesbaarheid niet echt ten goede komen. krijg altijd helemaal pijn aan m'n ogen als ik jouw posts zie, en dan wordt alle lust om het eens lekker te gaan lezen me ontnomen :)

Lies86
16 december 2004, 16:52
hey 4rocula, waarom zijn jouw posts toch altijd zo bond en in rare lettertypes? En waarom die pijlen (-->) erin? Zal wel bij je image passen ofzo :) maar ik vind het de leesbaarheid niet echt ten goede komen. krijg altijd helemaal pijn aan m'n ogen als ik jouw posts zie, en dan wordt alle lust om het eens lekker te gaan lezen me ontnomen :)
Haha dit viel me ook al op ja!!
(niet om jou af te vallen hoor lu)
Haha we hebben het er in een pm ook al eens over gehad dat lu vaak losstaande woorden gebruikt zonder dat het een zin vormt!
Hele apparte manier van schrijven...
Maar het leest inderdaad een beetje lastig... ik kan het meestal helaas niet volgen en moet het daarom soms wel 2 keer lezen..
Majaat dan heb ik ook weer wat te doen

Gelukkig is iedereen anders!! (zo wat zijn als we allemaal het zelfde zijn!)

Lies

4roluca
16 december 2004, 18:51
hey 4rocula, waarom zijn jouw posts toch altijd zo bond en in rare lettertypes? En waarom die pijlen (-->) erin? Zal wel bij je image passen ofzo :) maar ik vind het de leesbaarheid niet echt ten goede komen. krijg altijd helemaal pijn aan m'n ogen als ik jouw posts zie, en dan wordt alle lust om het eens lekker te gaan lezen me ontnomen :)Beste Laurensj,ik maak mijn letters altijd wat vetter omdat ik slechte ogen heb! Normaal is groen ook een rustige kleur voor slechte en overgevoelige ogen. De tekst die ik nu aan het typen ben, haha, het gaat nog iets te traag naar mijn mening; is nu voor mij duidelijk met mijn slechte ogen te lezen. De fijne tekst erboven kan ik met mijn slechte ogen ontzettend moeilijk lezen ondanks dat hij groot genoeg is. Slechte ogen hebben is ook geen pretje geloof me; ik kan bv in het donker bij nat wegdek niet met de wagen rijden door het te felle lichtcontrast. Je kunt je het het beste voorstellen dat iedere auto de grote lichten aan heeft. Als zo een grote rij wagens je zou kruisen plus de reflektie op het natte wegdek, probeer je dat eens voor te stellen. Vreselijk is dit man geloof me, geen pretje!! Zo rij je niet ver hoor! En op de computer is het net zo. Te fel contrast is lastig. Van het moment dat de kleuren softer worden is dit een aardig stuk gemakkelijker! En eigenlijk mag ik van mijn oogarts helemaal niet rijden met de wagen bleek uit tests! Op éénendertig december 2004 gaat voor die reden mijn wagen de deur uit wat ik zeer erg vind. Voor mijn enorme bijziendheid is er tegenwoordig de laser. Aan de suppergevoeligheid van mijn ogen kan niets gedaan, nada. Drie dagen neem ik nu 'zyrtec' en wonder; mijn ogen zijn voor het eerst in vijftien jaar minder rood. 'K vind het fijn voor jou dat je ogen nu minder geirriteerd zijn. De irritatie aan mijn ogen door allergie is ondergeschikt aan mijn gezichtshandicap. Mijn reservebril moet ik altijd van buiten weten liggen indien nodig. Omdat ik deze volledig op de tast zal moeten zoeken.. Doch, verlies ik er de moed niet bij hoor! :D Feitelijk, en ik weet dit met mijn verstand, is deze handicap erger dan weinig hoofdhaar hebben, maar toch ervaar ik mijn hoofdhaar als een grotere handicap, zodat dit door mijn eigen psychiche schuld, me ook belemmerd sociaal zeer open te leven.
Toch is het helemaal mijn stijl niet om te brullen en met vette tekst te gaan zwaaien, maar een noodzaak.
Vraagje: 'zijn er nog mensen die er zich aan storen aan mijn groene tekst en hebben jullie een ander voorstel dan wat vettere letters voor mijn gezichtshandicap? Als het niet meer verslecht ben ik zeer dik tevreden. Soit..niet aan denken. Alvast bedankt om ook hier eens naar te luisteren, normaal had ik dit hier niet verteld maar had het misschien beter toch gedaan.Groetjes,Lu. Moed moet. - :confused: -

Tiuri
16 december 2004, 21:08
Góh 4rocula, wat vervelend, die ogen. Ik heb zelf ook vaak overgevoelige ogen maar dat is kinderspel met wat jij nu meldt.

Als Zyrtec echt bij je helpt en blijft helpen, wordt die gevoeligheid waarschijnlijk veroorzaakt door een allergie. Ga dan eens met je huisarts praten en laat haar/hem een sterkere antihistamine voorschrijven die vergoed wordt.

Wat misschien handig is is een functie in windows voor moeilijk ziende mensen. In oudere versies dan XP heette dit geloof ik "vergrootglas", een handige tool waarmee je bepaalde teksten voor jezelf kan vergroten. Ik weet niet hoe dat heet in de nieuwste windows-versie maar ik ben ervan overtuigd dat zo'n functie te installeren is. Informeer er eens naar, of zoek eens op google!

Succes :)

Lies86
16 december 2004, 22:48
Wat misschien handig is is een functie in windows voor moeilijk ziende mensen. In oudere versies dan XP heette dit geloof ik "vergrootglas", een handige tool waarmee je bepaalde teksten voor jezelf kan vergroten. Ik weet niet hoe dat heet in de nieuwste windows-versie maar ik ben ervan overtuigd dat zo'n functie te installeren is. Informeer er eens naar, of zoek eens op google!

Succes :)
Inderdaad erg vervelend lu!!
Sorry dat wist ik niet!
Fijn dat je op deze manier de tekst toch ong een beetje kan lezen!
Ik vond de blauwe tekst idd wat rustgevender... kan je die wel goed zien?
Op windows heb je idd die functie voro slechtziende mensen.
Op mijn werk maken sommige er ook gebruik van. het is even wennen en zoeken maar als je er aan gewend bent gaat het echt prima!!

Succes ermee
Annelies

4roluca
16 december 2004, 23:16
Laurensj, ik weet wat je bedoeld met het vergrootglas. Ik ken zo iemand die dit geinstaleerd heeft op haar computer. Maar ook, dit is zo'n soort handicap waar je niet zo met te koop loopt. Ok, een witte stok heb ik niet nodig dat is het niet maar je word toch al aardig beperkt. En eigenlijk heb ik me computer aangeschaft omdat ik wist dat het voor de deur zou staan om autoloos te zijn. Bij nood en overdag zeg maar, een boodschap gaan doen moet in principe nog kunnen, maar mijn oogarts zei ook als je een ongeval hebt en ze zouden je ogen testen is er zeer veel kans dat de verzekering niet uitkeerd. Dus moet ik dit ook leren aanvaarden maar dit is niet gemakkelijk! Ik heb vijfendertig jaar met de auto gereden en slechts twee ongevallen gehad (nog twee teveel) maar ik zal mijn auto toch wel missen hoor.:(
Positief is dan wel dat het scherptezicht, ik bedoel mijn bijziendheid de laatste vier jaar niet is verslecht, maar de overgevoeligheid wel.:(
Ook de zon bv, een ramp voor mij. Raar is dan weer dat mijn slechtste oog een ware loep is op twintig centimeter afstand van het onderwerp? net als een fotoaparaat dat ingesteld staat op macro weet je wel, en op
vijfendertig centimeter zie ik geen steek meer. Zowat ieder jaar ga ik naar de oogarts maar die test voor lichtgevoeligheid heb ik een hekel aan.
Allergie is een probleem dat daar los van staat en ik zal allang blij zijn dat ik van die rode branderige ogen afraak. Maar in de zon of sterk licht zullen zullen mijn ogen blijven tranen door die overgevoeligheid voor licht. Ben jij nu definitief van je branderige ogen en allergie af door 'zyrtec'? Ga stoppen met zeuren, haha.Grtn :)

Saar
16 december 2004, 23:29
Puur uit nieuwsgierigheid naar andere mensen...nieuws haal ik er niet vanaf aangezien er geen nieuws is en het gevoel dat ik mn verhaal kwijt moet heb ik ook niet...Gewoon om afentoe eens iemand in te laten zien dat het leven niet stopt als je kaal bent/word maar dat er belangrijkere dingen in het leven zijn. Kortom om in het AA forum afentoe eens een positieve opmerking te plaatsen

4roluca
16 december 2004, 23:30
[QUOTE=Lies86]Inderdaad erg vervelend lu!!
Sorry dat wist ik niet!
Fijn dat je op deze manier de tekst toch ong een beetje kan lezen!




Hallo Lies,
Geeft niet hoor je kon dat ook niet weten nietwaar. Ja, ben zo een randgeval gelukkig gaat het nu nog op deze manier. mijn toetsenbord is geen probleem maar het scherm. Zal toch eens ten rade gaan voor een aangepast scherm. Groetjes, Lu . Moed moet.

marly
28 december 2004, 00:08
voornamelijk de steun en de herkenning,das voor mij heel belangrijk. heb al 33 jaar ttm en heb het nooit begrepen.. toen kwam ik erachter,dat mijn tic een naam had,en heel snel kwam ik op hw terecht. het is voor veel mensen onbegrijpelijk,zeker voor diegenen die door een ziekte hun haar verliezen en er dus niets aan kunnen doen. door hw heb ik al een oplossing voor het nachtelijke plukken gevonden,nu nog overdag.... begrip vind ik alleen hier,niet echt in real life bij de mensen van wie ik het wel verwacht.

lief,marly

4roluca
28 december 2004, 17:57
.... begrip vind ik alleen hier,niet echt in real life bij de mensen van wie ik het wel verwacht.

lief,marly
:) Ik zou zeggen vooral de moed niet opgeven!! Geef jezelf een paar jaar om der vanaf te geraken het is een lang proces maar waar een wil is, is een weg. Zoek hier op H W ook eens naar 'ontmoeting in amsterdam' bij TTM. De mensen waar ik hier begrip bij vind voel ik als echt gemeend hoor en dit helpt me verschrikkelijk. Je hebt gelijk dat er hier ook koele kikkers rondlopen maar die vind je overal! Toch hebben sommigen geen benul of inschattingvermogen hoe zeer ze je kwetsen presies omdat je al zo kwetsbaar bent..
:) Relativeren is hier de boodschap Marly, relativeren.;)

Jaapie
28 december 2004, 19:21
Ik kom op haarweb om over AGA bij te leren, informatie te delen en anderen te helpen.