PDA

View Full Version : breaking news: EU en Turkije zijn het toch eens geworden!


Tiuri
17 december 2004, 14:48
"EU EN TURKIJE ZIJN HET EENS"

BRUSSEL - De EU en Turkije zijn het eens geworden over onderhandelingen over een volledig EU-lidmaatschap. Dat heeft een Turkse diplomaat gezegd.

De EU bood Turkije gisteren aan om in oktober 2005 te gaan onderhandelen over een volledig lidmaatschap.Turkije ging vannacht echter niet akkoord met de eis dat het direct een document tekent dat zou neerkomen op erkenning van Cyprus.
[bron: teletekst (http://teletekst.nos.nl/gif/101-01.html)]

Da's nog sneller dan verwacht! Toen Turkije vanochtend ging tegensputteren dacht ik niet dat het er nog van zou komen in de nabije toekomst. Maar als dit gerucht klopt is het dus toch doorgegaan! Een succes voor het Nederlands voorzitterschap.

Ik vind het zeer goed nieuws. :D

Nu 20 jaar onderhandelen.... :confused:

Mailman
17 december 2004, 15:58
Het feit dat ze gaan beginnen met onderhandelen zegt al heel wat. Nu is het niet meer de vraag óf, maar wanneer Turkije toe zal treden. Dat Turkije toe zal treden tot de unie is zo goed als zeker.

Jaapie
18 december 2004, 01:16
:S Het zal economisch misschien wel gunstig zijn, maar of het Nederlandse volk er blij mee is....

Marcjacobs
18 december 2004, 13:06
Het feit dat ze gaan beginnen met onderhandelen zegt al heel
wat. Nu is het niet meer de vraag óf, maar wanneer Turkije toe zal treden. Dat Turkije toe zal treden tot de unie is zo goed als zeker.
helaas wel ja

Haarmannetje
18 december 2004, 13:13
Het is best eens goed voor de verhoudingen dat een groot islamitisch land toetreedt.

Marcjacobs
18 december 2004, 13:16
een land wat een ander land niet eens kan erkenne verdient het niet om bij de eu te horen als is die politiek ook zo corrupt wie de hell

Haarmannetje
18 december 2004, 13:19
een land wat een ander land niet eens kan erkenne verdient het niet om bij de eu te horen als is die politiek ook zo corrupt wie de hell
Nu moet je niet doen alsof Nederland bijvoorbeeld zo'n rechtgeschapen land is. Kijk naar politiek Den Haag en de schijnheiligheid waarmee ze zich tijdens de problematiek rondom de moord van Theo van Gogh profileerden. De losers!

sonofsam
18 december 2004, 13:29
Waarom zou Turkije niet mogen toetreden? Wat een onzin weer! De hele politiek gaat helemaal nergens over. Vandaar dat ik allang niet meer stem.

Son of Sam

Haarmannetje
18 december 2004, 13:31
Waarom zou Turkije niet mogen toetreden? Wat een onzin weer! De hele politiek gaat helemaal nergens over. Vandaar dat ik allang niet meer stem.

Son of Sam
Heb je trouwens zojuist ook Zembla gezien (herhaling)? Dat ging over de UMTS-masten die volgens het eerste onderzoek van TNO wel degelijk schadelijk zullen zijn voor de gezondheid. Maar de overheid doet helemaal niets! Ze laten het toe. De onderzoeker van TNO waarschuwde, dat wanneer het eenmaal zo ver is en het blijkt echt een gezondheidsprobleem te worden (wat ze dus wel verwachten), dat er dan nog heel wat staat te gebeuren.

En dan te bedenken dat ze 50.000 van die masten willen plaatsen!

Tiuri
18 december 2004, 13:32
Heb je trouwens zojuist ook Zembla gezien (herhaling)? Dat ging over de UMTS-masten die volgens het eerste onderzoek van TNO wel degelijk schadelijk zullen zijn voor de gezondheid. Maar de overheid doet helemaal niets! Ze laten het toe. De onderzoeker van TNO waarschuwde, dat wanneer het eenmaal zo ver is en het blijkt echt een gezondheidsprobleem te worden (wat ze dus wel verwachten), dat er dan nog heel wat staat te gebeuren.

En dan te bedenken dat ze 50.000 van die masten willen plaatsen!
ja precies, ik heb ook altijd al gezegd dat door die 50.000 UMTS-masten Turkije best mag toetreden!

;)

Haarmannetje
18 december 2004, 13:33
ja precies, ik heb ook altijd al gezegd dat door die 50.000 UMTS-masten Turkije best mag toetreden!

;)
Ja sorry, het was offtopic :). Ik liet mijn frustratie even uit, omdat er hier over de overheid werd gepraat.

Tiuri
18 december 2004, 13:37
Ja sorry, het was offtopic :). Ik liet mijn frustratie even uit, omdat er hier over de overheid werd gepraat.
off-topic mag soms best! :) was ook een beetje melig gewoon :D

Haarmannetje
18 december 2004, 13:38
off-topic mag soms best! :) was ook een beetje melig gewoon :D
Ook druk aan het schrijven zeker ;)? (Naast HaarWeb-berichten bedoel ik dan ;).)

Marcjacobs
18 december 2004, 13:43
Ik heb geen idee wat die umts masten zijn, hou het allemaal niet meer zo super bij, wordt er toch depri van wat er hier gebeurd man, soms gewoon echt te ongewoon......... er zijn niet voor niks ziektes als aids en dergelijke, die komen door ons en ach ja, laat ze dan ook maar lekker hun gang gaan zou ik zeggen, of je nou homo bent of niet ( ik wou eerder dat het een virus was dat NIET voor homo's besmettelijk zou zijn)

misschien ben ik een zwartkijker ofzo maar ja wat kan ik zeggen, een continentje mee of minder zou op deze planeet niet eens zo'n erg probkleem zijn

Tiuri
18 december 2004, 13:44
Ook druk aan het schrijven zeker ;)? (Naast HaarWeb-berichten bedoel ik dan ;).)
ja het schiet nog niet echt op :confused: maar mijn stuk gaat ook o.a. over de toetreding van turkije.

als turkije straks toetreedt is het volgens berekeningen in bevolkingsaantallen even groot als het huidige grootste EU-land: Duitsland! Als de nieuwe grondwet wordt geaccepteerd door alle EU-lidstaten én Turkije wordt toegelaten, dan hebben die turken echt vet geluk :D

Want in de nieuwe grondwet staat dat de macht naar inwonersaantallen verdeeld moet worden. In de vorige verdragen was de macht veel meer verdeeld naar economische inbreng.

Dus als die turken toetreden onder de nieuwe grondwet, zijn ze in één klap even machtig als Frankrijk en Duitsland! :D

Het lijkt mij heel goed als de macht in de EU wat wordt weggenomen bij Duitsland en Frankrijk... Op dit moment kunnen die twee alles maken en staan de kleine landen als Nederland buitenspel (dat bleek toen wel bij overtreding van het Stabiliteitspact vorig jaar). Als Turkije er straks bijkomt krijgen we een zeer verfrissende nieuwe machtsverdeling, wat voor Nederland ook zeer gunstig zal zijn.

en dan heb ik het nog niet eens over de gigantische economische voordelen voor Nederland... 80 miljoen turken erbij om onze tulpen naar de exporteren! :D

Haarmannetje
18 december 2004, 13:48
Ik heb geen idee wat die umts masten zijn, hou het allemaal niet meer zo super bij, wordt er toch depri van wat er hier gebeurd man, soms gewoon echt te ongewoon......... er zijn niet voor niks ziektes als aids en dergelijke, die komen door ons en ach ja, laat ze dan ook maar lekker hun gang gaan zou ik zeggen, of je nou homo bent of niet ( ik wou eerder dat het een virus was dat NIET voor homo's besmettelijk zou zijn)

misschien ben ik een zwartkijker ofzo maar ja wat kan ik zeggen, een continentje mee of minder zou op deze planeet niet eens zo'n erg probkleem zijn
Nou ik denk wel dat vooral kanker veel te maken heeft met de verpestte omgeving waarin wij leven. En het wordt alleen maar erger als ik dat allemaal zo hoor. UMTS is het vernieuwde netwerk voor mobiele telefonie, waarmee beeld ook supersnel getransporteerd kan worden. De overheid weet dat er gevaren kunnen bestaan, maar doet niets. Ondertussen worden de industrie van de mobiele telefonie steeds machtiger en machtiger, omdat de overheid maar blijft toegeven en straks zit het volk met de gebakken peren. Ach, we kunnen altijd nog gaan boycotten.

Haarmannetje
18 december 2004, 13:49
ja het schiet nog niet echt op :confused: maar mijn stuk gaat ook o.a. over de toetreding van turkije.

als turkije straks toetreedt is het volgens berekeningen in bevolkingsaantallen even groot als het huidige grootste EU-land: Duitsland! Als de nieuwe grondwet wordt geaccepteerd door alle EU-lidstaten én Turkije wordt toegelaten, dan hebben die turken echt vet geluk :D

Want in de nieuwe grondwet staat dat de macht naar inwonersaantallen verdeeld moet worden. In de vorige verdragen was de macht veel meer verdeeld naar economische inbreng.

Dus als die turken toetreden onder de nieuwe grondwet, zijn ze in één klap even machtig als Frankrijk en Duitsland! :D

Het lijkt mij heel goed als de macht in de EU wat wordt weggenomen bij Duitsland en Frankrijk... Op dit moment kunnen die twee alles maken en staan de kleine landen als Nederland buitenspel (dat bleek toen wel bij overtreding van het Stabiliteitspact vorig jaar). Als Turkije er straks bijkomt krijgen we een zeer verfrissende nieuwe machtsverdeling, wat voor Nederland ook zeer gunstig zal zijn.

en dan heb ik het nog niet eens over de gigantische economische voordelen voor Nederland... 80 miljoen turken erbij om onze tulpen naar de exporteren! :D
Dat klinkt interessant Laurens! Je zult er vast wel wat moois van maken!

Ook ik vind het wel een fijne gedachte dat de macht daardoor dan meer verdeeld wordt. En juist omdat Turkije een totaal andere cultuur is, wordt ook de verscheidenheid aan cultuur in Europa beter vertegenwoordigd vind ik.

Marcjacobs
18 december 2004, 13:52
Nou ik denk wel dat vooral kanker veel te maken heeft met de verpestte omgeving waarin wij leven. En het wordt alleen maar erger als ik dat allemaal zo hoor. UMTS is het vernieuwde netwerk voor mobiele telefonie, waarmee beeld ook supersnel getransporteerd kan worden. De overheid weet dat er gevaren kunnen bestaan, maar doet niets. Ondertussen worden de industrie van de mobiele telefonie steeds machtiger en machtiger, omdat de overheid maar blijft toegeven en straks zit het volk met de gebakken peren. Ach, we kunnen altijd nog gaan boycotten.
ja ik las laatst ook iets over de gevaren van supersnelle verbindingen bij ghet veroorzaken van breinletsel.

kanker heeft iedereen in zijn leven wel eens, alleen ligt eraan hoe sterk je bent om het terug te laten gaan naar zijn oude gewoonte van celdeling. Ik bijvoorbeeld heb dan weer 3 % kans op leukemie, maarja, ga ik niet van wakker liggen.
Aids daarentegen is een ziekte die voorkomt door dat het immunsysteem te zwak wordt.

Tiuri
18 december 2004, 13:57
Ook ik vind het wel een fijne gedachte dat de macht daardoor dan meer verdeeld wordt. En juist omdat Turkije een totaal andere cultuur is, wordt ook de verscheidenheid aan cultuur in Europa beter vertegenwoordigd vind ik.Toetreding van Turkije zal een enorme economische boost geven, vooral aan export-gerichte landen als Nederland.

Daarbij zijn de politieke voordelen inderdaad talrijk. door de nieuwe grondwet en door toetreding van Turkije zal de macht en de welvaart veel eerlijker verdeeld worden dan nu het geval is.

Ook cultureel/religieus is het positief: het is een ideale kans om de verhouding tussen de Westerse geloven en de Islam te verbeteren. Wat broodnodig is in mijn ogen om het terrorisme te stoppen. Ik denk dat toetreding van Turkije voor een enorm positieve culturele ontwikkeling zal zorgen in Turkije: de traditionele, orthodoxe Islam (met onderdrukking van vrouwen en minderheden) zal plaatsmaken voor een ruimdenkendere variant, met daarin veel meer ruimte voor de Westerse verlichtingsidealen.

Maargoed, eerst maar eens kijken of ze aan de eisen van de EU kunnen voldoen de komende tijd, want er moet nog wel het nodige verbeteren daar. Een corrupte politiestaat willen we er natuurlijk niet bij hebben.

dian
18 december 2004, 15:16
kanker heeft iedereen in zijn leven wel eens, alleen ligt eraan hoe sterk je bent om het terug te laten gaan naar zijn oude gewoonte van celdeling.

Kanonne, van welke planeet kom jij? Zeer zeker niet van planet Earth, dat kan ik je wel vertellen. Ik vind het gewoon een prestatie dat jij iedere keer maar 1 zin nodig hebt om mij te doen beseffen dat jij in rare dingen gelooft.

Marcjacobs
18 december 2004, 15:38
ehm, nou ja, mijn broertje heeft kanker gehad en ik heb 3 % kans erop, ik heb zelf genoeg moeten aanzien als 8 jarig kind, ik denk dat ik wel eventjes iets meer verstand van kanker heb dan jij dian, maarja, wie ben ik he als 19 jarig jongetje

Haarmannetje
18 december 2004, 15:40
ehm, nou ja, mijn broertje heeft kanker gehad en ik heb 3 % kans erop, ik heb zelf genoeg moeten aanzien als 8 jarig kind, ik denk dat ik wel eventjes iets meer verstand van kanker heb dan jij dian, maarja, wie ben ik he als 19 jarig jongetje
Maar jij zegt dat IEDEREEN eens in zijn leven kanker krijgt, maar dat het in de meeste gevallen niet dusdanig ernstig is, dat het levensbedreigend/doorgezet wordt?

Marcjacobs
18 december 2004, 15:42
Kanker is niks anders dan een verkeerde celdeling van de wite bloelichaampjes die door het eigen lichaam wel eens fout kunnen gaan, maar ook getriggerd kunne worden. Soms hersteld het zich en is er niks aan de hand, voor anderen betekent het het begin van kanker en nouja, dat is bij ieder persoon verschillend

Haarmannetje
18 december 2004, 15:45
Kanker is niks anders dan een verkeerde celdeling van de wite bloelichaampjes die door het eigen lichaam wel eens fout kunnen gaan, maar ook getriggerd kunne worden. Soms hersteld het zich en is er niks aan de hand, voor anderen betekent het het begin van kanker en nouja, dat is bij ieder persoon verschillend
Ja, maar gebeurt dat bij iedereen wel eens? Dat maak ik namelijk op uit jouw eerdere post.

Marcjacobs
18 december 2004, 15:46
verkeerde celding? ja? dat is wat kanker iegenlijk is, verkeerde celding en JA iedereen krijgt dat.

Haarmannetje
18 december 2004, 18:05
verkeerde celding? ja? dat is wat kanker iegenlijk is, verkeerde celding en JA iedereen krijgt dat.
Heb je daar bronnen van ofzo? Ik vind het wel een vaag iets eigenlijk.

sonofsam
18 december 2004, 18:18
ja ik las laatst ook iets over de gevaren van supersnelle verbindingen bij ghet veroorzaken van breinletsel.

kanker heeft iedereen in zijn leven wel eens, alleen ligt eraan hoe sterk je bent om het terug te laten gaan naar zijn oude gewoonte van celdeling. Ik bijvoorbeeld heb dan weer 3 % kans op leukemie, maarja, ga ik niet van wakker liggen.
Aids daarentegen is een ziekte die voorkomt door dat het immunsysteem te zwak wordt.WAT EEN ONZIN! "kanker heeft iedereen wel eens"

Hoe komen mensen toch aan hun info? Marcjacobs, het wordt tijd dat jij ophoudt met de Donald Duck te lezen!

Voor iedereen nog 1 keer dan:

De volgende bronnen zijn NIET betrouwbaar om je info uit te halen:
1. Donald Duck
2. Fancy
3. Libelle
4. Opzij
5. Margriet
6. Story
7. Prive
8. Weekend

Capice?

Son of Sam,
His Royal Hairness

Tiuri
18 december 2004, 18:19
WAT EEN ONZIN! "kanker heeft iedereen wel eens"

Hoe komen mensen toch aan hun info? Marcjacobs, het wordt tijd dat jij ophoudt met de Donald Duck te lezen!

Voor iedereen nog 1 keer dan:

De volgende bronnen zijn NIET betrouwbaar om je info uit te halen:
1. Donald Duck
2. Fancy
3. Libelle
4. Opzij
5. Margriet
6. Story
7. Prive
8. Weekend

Capice?

Son of Sam,
His Royal Hairnesshahahaha :D :D :worship:

Marcjacobs
18 december 2004, 18:25
WAT EEN ONZIN! "kanker heeft iedereen wel eens"

Hoe komen mensen toch aan hun info? Marcjacobs, het wordt tijd dat jij ophoudt met de Donald Duck te lezen!

Voor iedereen nog 1 keer dan:

De volgende bronnen zijn NIET betrouwbaar om je info uit te halen:
1. Donald Duck
2. Fancy
3. Libelle
4. Opzij
5. Margriet
6. Story
7. Prive
8. Weekend

Capice?

Son of Sam,
His Royal Hairness
de meester van betrouwbaar wetenswchappelijk wc papier onderzoek heeft schijnbaar weer eesn gesproken op de manier waarop zijn majesteit dat wenst; bescheten dus. Verkeerde celdeling komt zeker vaker dor , maar hoeft niet altijd tot kanker uit te groeien, het valt me wel op dat SOS overal wel van alles iets afweet of niet soms

Haarmannetje
18 december 2004, 18:47
de meester van betrouwbaar wetenswchappelijk wc papier onderzoek heeft schijnbaar weer eesn gesproken op de manier waarop zijn majesteit dat wenst; bescheten dus. Verkeerde celdeling komt zeker vaker dor , maar hoeft niet altijd tot kanker uit te groeien, het valt me wel op dat SOS overal wel van alles iets afweet of niet soms
Ooooohhhh, dus niet iedereen krijgt kanker, maar wel verkeerde celdeling. Dat is al weer wat anders natuurlijk. Ik ben niet op de hoogte van deze materie, maar volgens mij leg jij het allemaal nogal simpel uit.

Marcjacobs
18 december 2004, 18:48
dat zei ik toch, als je verkeerde celdeling beschrijft als kanker, wat het eiegnlijk ook is, dan ja, iedereen krijgt het, mzaar dat zei ik eerder al

Haarmannetje
18 december 2004, 18:52
dat zei ik toch, als je verkeerde celdeling beschrijft als kanker, wat het eiegnlijk ook is, dan ja, iedereen krijgt het, mzaar dat zei ik eerder al
Ik snap er geen hout meer van, meneer Jacobs. Je zegt eerst dat iedereen kanker krijgt in zijn leven, dan zeg je dat niet iedereen kanker hoeft te krijgen (door een verkeerde celdeling) en nu zeg je weer dat iedereen eens kanker krijgt. Wat is dit voor gezwam?

Marcjacobs
18 december 2004, 19:48
iederen in zijn leven krijgt kanker mits je kanker definieert als en verkeerde celdeling wat het eigenlijk ook is......... de meeste mensen beschouwen kanker echter als iets waarbij je dus ernstig ziek bent wat bij een verkeerde celdeling niet hoeft als het zich herstelt. Het is amar welke definitie je stelt haarmaantje

sonofsam
18 december 2004, 19:53
de meester van betrouwbaar wetenswchappelijk wc papier onderzoek heeft schijnbaar weer eesn gesproken op de manier waarop zijn majesteit dat wenst; bescheten dus. Verkeerde celdeling komt zeker vaker dor , maar hoeft niet altijd tot kanker uit te groeien, het valt me wel op dat SOS overal wel van alles iets afweet of niet soms
Verkeerde celdeling leidt PER DEFINITIE tot een tumor, goedaardig of kwaadaardig. Als iedereen hier last van zou hebben, zoals jij beweert, zouden we allemaal tumoren krijgen.

Als je zegt dat ik "overal iets vanaf weet": dat is niet waar, ik weet van een paar dingen wat van af: geneeskunde, voetbal, muziek, mooie vrouwen en religie. Van de rest weet ik bitter weinig.

SoS

sonofsam
18 december 2004, 19:54
En ik zou mijn onderzoek niet willen definieren als wc-papieronderzoek...

dian
18 december 2004, 23:22
ehm, nou ja, mijn broertje heeft kanker gehad en ik heb 3 % kans erop, ik heb zelf genoeg moeten aanzien als 8 jarig kind, ik denk dat ik wel eventjes iets meer verstand van kanker heb dan jij dian, maarja, wie ben ik he als 19 jarig jongetje

Nou, ik heb min of meer beide ouders verloren aan die ziekte dus hier ga je weer de mist in.... je moet nu echt eens ophouden met zeggen dat je ergens meer van weet dan een ander. Ik vind het vreselijk rot marc, dat je dit als jong kind mee hebt moeten maken, serieus, en ik wil je ook niet steeds op je huid zitten maar wil je een ietsiepietsie beter nadenken voordat je wat schrijft? We komen er wel uit hoor... Verder vind ik deze inhoud weinig meer lijken op de titel van de thread. Mensen die de titel lezen en daar over willen lezen zullen wel raar opkijken. Ik stel voor om dit onderwerp af te sluiten, of een nieuwe thread aan te maken...

Groetjes Dian

Biljartbal
19 december 2004, 00:06
waar is Turkije gebleven? :D

Haarmannetje
19 december 2004, 00:18
waar is Turkije gebleven? :D
Ik kijk even op in mijn Atlas...

...hmmm.....


...ja hoor, ligt nog steeds op dezelfde plaats.

dian
19 december 2004, 00:30
haha, stelletje wijsneuzen.... :D

sonofsam
19 december 2004, 12:43
MarcJacobs moet iets langer nadenken...

Think if you can, and if you can't, stop talking...

SoS

Bootyman
24 september 2005, 16:40
Tiuri :

ja precies, ik heb ook altijd al gezegd dat door die 50.000 UMTS-masten Turkije best mag toetreden!



Kom op zeg we gaan hier niet racistich lopen doen he !!! , dan vind ik nog 1000x erger dan haaruitval ik zweer het.

Sinds wanneer is Turkije een islamitische land ????
Het grootste gedeelte is moslim jaaaa, maar dat wil niet gelijk zeggen dat het een moslim land is, in istanbul wonen evenveel joden als hierzo !
En waarom zouden we Cyprus moeten erkennen, daar hebben onze broeders zwaar voor moeten strijden, bijna heel europa was van ons man (Ottomaanse Rijk), die grieken moeten niet zo zeuren.
Kijk dat Nederland geen echte strijders had kunnen we niks aan doen jullie hebben gewoon niet zoveel ballen als ons, jullie hadden Willem van Oranje.

Marokko, Iran, Irak en Saudi Arabie dat zijn voorbeelden van moslim landen !!!

Sinds wanneer zijn moslims slecht ???? Na 11 september ????
Sjonge jonge wanneer worden jullie nou eens wakker met die naieffe koppen, die bush zit er gewoon zelf achter.
Er zijn bewijzen genoeg, het ging fucking alleen om die olie in Irak, want een duivel is die vent zeg, ze hebben iedereen in de macht, media politiek en de bevolking nu.
Maar gelukkig zijn er genoeg niet moslims die dat ook inzien, het is allemaal een samenzwering.
But who cares wij leven hierzo toch relax toch ? we hoeven niet druk te maken of we vanovond brood op de plank hebben, dus we hebben niks te klagen toch ?
Jah als je nederlander bent, maar voor mij is dat wel heel anders, ik word op de meeste plaatsen scheef aan gekeken, van shit daar heb je weer een kut marokaan of moslim, terwijl ik niet eens marokaan ben maar een beetje op lijk, nou het word helemaal lachen als ik me baardje te lang laat staan, dan ben ik opeens radicaal, terwijl me geld te laat binnen is om scheermesjes te kopen, sjonge jong waar gaat het heen met deze wereld.

Guoy
24 september 2005, 17:19
Dude! This is so like a year ago. :D

Tiuri
24 september 2005, 18:16
Kom op zeg we gaan hier niet racistich lopen doen he !!! , dan vind ik nog 1000x erger dan haaruitval ik zweer het.

Sinds wanneer is Turkije een islamitische land ????
Het grootste gedeelte is moslim jaaaa, maar dat wil niet gelijk zeggen dat het een moslim land is, in istanbul wonen evenveel joden als hierzo !
En waarom zouden we Cyprus moeten erkennen, daar hebben onze broeders zwaar voor moeten strijden, bijna heel europa was van ons man (Ottomaanse Rijk), die grieken moeten niet zo zeuren.
Kijk dat Nederland geen echte strijders had kunnen we niks aan doen jullie hebben gewoon niet zoveel ballen als ons, jullie hadden Willem van Oranje.

Marokko, Iran, Irak en Saudi Arabie dat zijn voorbeelden van moslim landen !!!

Sinds wanneer zijn moslims slecht ???? Na 11 september ????
Sjonge jonge wanneer worden jullie nou eens wakker met die naieffe koppen, die bush zit er gewoon zelf achter.
Er zijn bewijzen genoeg, het ging fucking alleen om die olie in Irak, want een duivel is die vent zeg, ze hebben iedereen in de macht, media politiek en de bevolking nu.
Maar gelukkig zijn er genoeg niet moslims die dat ook inzien, het is allemaal een samenzwering.
But who cares wij leven hierzo toch relax toch ? we hoeven niet druk te maken of we vanovond brood op de plank hebben, dus we hebben niks te klagen toch ?
Jah als je nederlander bent, maar voor mij is dat wel heel anders, ik word op de meeste plaatsen scheef aan gekeken, van shit daar heb je weer een kut marokaan of moslim, terwijl ik niet eens marokaan ben maar een beetje op lijk, nou het word helemaal lachen als ik me baardje te lang laat staan, dan ben ik opeens radicaal, terwijl me geld te laat binnen is om scheermesjes te kopen, sjonge jong waar gaat het heen met deze wereld.Ehhh... waar heb je het over??? :D Ik wees een jaar geleden Haarmannetje er op dat hij off-topic aan het posten was, that's all. Ik weet niet hoe jij deze zin hebt opgevat, maar ik kan er met de grootst mogelijke fantasie nog geen racistische opmerking in zien :D

Graag uitleg dus.

ycelik
24 september 2005, 20:44
Jah ben zelf geen turk maar vind turkije wel een pracht land.
Heb wel zo iets van dat je niet vooroordelen als argument moet gaan gebruiken omtrend de toetreding van turkije.
Maar Tiuri wel top dat jij dat niet doet :D.

rizla
25 september 2005, 16:26
prachtig land of niet. het ligt voor het grootste deel in azie en alleen darom al hoort het niet in de eu vind ik... nog ff en dan gaan we afrika omdopen tot zuid europa:confused:

chriz
25 september 2005, 20:05
Ik heb van een trukse wetenschapper gehoort, dat de toetreding van Turkije tot de EU veel hevolgen heeft voor Turkije zelf. Miljoenen Turken die op het platteland wonene en werken zullen het dan zeer moeilijk krijgen, en ver onder de armoede grens komen.

Momenteel kun je als je naar het Turkse platteland emigreerd met +/- 1 euro ton een villa laten bouwen en daar mt dat geld de rest van je leven met bediening kunnen wonen. In de grote steden kun je nog geen eens een klein huisje laten bouwen met dit geld. Laat staan er van rond komen.

Dit geeft al aan hoe ee groot verschil er tussen bepaalde gebieden is daar.

Turkije is inderdaad geen islamisch land. Er wonen gewoon weg veel moslims, mar die wonen ook in landen zoals Nerderland, Duisland en Franrijk. Met het verschil dat het in d laatst genoemde landen voornamelijk om de grote steden gaat.

ycelik
25 september 2005, 22:52
prachtig land of niet. het ligt voor het grootste deel in azie en alleen darom al hoort het niet in de eu vind ik... nog ff en dan gaan we afrika omdopen tot zuid europa:confused:

Waarom niet?
Als we er maar beter op worden.
Kom nou hoe sterker europa , des te minder we van de VS hoeven te pikken.

chriz
25 september 2005, 23:06
Waarom niet?
Als we er maar beter op worden.

Lijkt mij ook weinig uit te maken waar het ligt. Grenzen van landen en wereld delen zijn flexibel. De huidige grenzen van europa zijn niet absoluut. Laat staan die van de europese uni. Al vind ik wel dat de grenzen van de uni niet groter behoren te zijn dan die van het werelddeel. Wordt de EU groter, dan ook het werelddeel.

Kom nou hoe sterker europa , des te minder we van de VS hoeven te pikken.
Hmm, gevaarlijk. Hiermee ga je uit van de werking als een superstaat of een 'verengde staten van europa' een US of E ofte wel USE.

Dit is (of altans was) niet de insentie van de EU. De intensie was het voorkomen van nog een oorlog ussen duitland en frankrijk. Die later bijgestelt is als handels uni, en later weer bijgesteld als monutaire uni. De heren politicy zijn momenteel bezig om er een politieke uni van te maken. Dit is nog een hele grote stap verwijderd van een machts uni of zelfs lands uni

De huige trend omer een politieke uni van te maken gaat mij persoonlijk te ver. Nier omdat ik bang ben dat het een dictuatuur wordt zoals de verenigde staten der sovjet rusland. We leven toch al in een pseudo gekozen dictatuur i.p.v. een democratie.

Van mij mag Turkije er bij komen in de europese handels of monutaire uni. Mit iedereen daar beter van wordt of tenminste geen groeperingen er slechter van worden.

rizla
26 september 2005, 11:27
Van mij mag Turkije er bij komen in de europese handels of monutaire uni. Mit iedereen daar beter van wordt of tenminste geen groeperingen er slechter van worden.

als er ergens iemand ergens beter van word zal er allicht iemand slechter van worden... geld moet ergens vandaan komen.

ycelik
26 september 2005, 17:04
als er ergens iemand ergens beter van word zal er allicht iemand slechter van worden... geld moet ergens vandaan komen.

Das toch me een argument, jaah duuuhk, als ik rijst eet moet het toch ook ergens vandaan komen.
Als ik iets eet zou een ander niks eten.
Ik snap alleen niet dat je dezelfde enthousiasme nooit geuit hebt toen polen toetradt?

rizla
27 september 2005, 21:26
Van mij mag Turkije er bij komen in de europese handels of monutaire uni. Mit iedereen daar beter van wordt of tenminste geen groeperingen er slechter van worden.

als er ergens iemand ergens beter van word zal er allicht iemand slechter van worden... geld moet ergens vandaan komen.

logisch antwoord toch??wanneer de een de helft hoeft te doen voor zn geld doet een ander het dubbelle.

Das toch me een argument, jaah duuuhk, als ik rijst eet moet het toch ook ergens vandaan komen.
Als ik iets eet zou een ander niks eten.
Ik snap alleen niet dat je dezelfde enthousiasme nooit geuit hebt toen polen toetradt?

ben ik eigenlijk ook nooit blij mee geweest... alleen al omdat ik de bouw werkte toendertijd maar dat is mijn persoonlijke hachje en heel kleinburgelijk om te zeggen:o

achteraf ben ik er nogsteeds niet blij mee.
willen zij goedkoper hetzelfde werk doen? prima ik daag ze uit
ware het niet zo dat ik zelf heb gezien dat die gasten niet eens een pleepot recht kunnen plaatsen... oke ze werken sneller voor minder maar als je dat als opdrachtgever moet bekopen met het feit dat je de rest van de tijd dat die pot staat maar ff met effect moet poepen... verder zie ik waar ik woon ook steeds meer van die polen die zich hier gedragen als engelsen (vooral wanneer ze gezopen hebben worden er veel meisjes lastiggevallen en veel ruzies gezocht. goddank heb ik een ECHTE vriendenkring die elkaar niet zomaar laten bloeden of aanranden) ze wonen hier in de buurt ook al met massas en dan ook nog met zn tienen in een woning ook achter ons huis nu al. ze kijken de hele dag bij ons naar binnen. echt strontirritant. om nog maar te zwijgen over de 3 schotels die ze op de schutting hebben staan of ons blok dat afgesloten word door weet ik hoeveel politieautos omdat dr weer eens stront aan de knikker was bij die gasten...

ik heb alleen maar narigheid aan die gasten gehad.
scheer ik ze nu over een kam? prima. dr zijn teveel polen om ze een voor een te beoordelen.
dus f@ck polen en de polen voor zover ik ze ken.

simbah
27 september 2005, 21:59
Pffff...wat zie ik hier toch hoop oneerlijke reacties:confused:

jongen25
28 september 2005, 17:43
Marokko heeft in 1987 een aanvraag gedaan om (destijds) lid van de EEG te worden, en is afgewezen op basis van het argument dat het land niet in Europa ligt. Turkije heeft historisch gezien echter een voorname rol binnen Europa gespeeld, met name op de Balkan. De grenzen van het huidige Turkije bestaan pas sinds 1920. Om te stellen dat Turkije om geografische redenen niet bij Europa hoort, is mijns inziens erg kort door de bocht.