PDA

View Full Version : Iraanse tiener na seksmisbruik ter dood veroordeeld


Robert18
19 december 2004, 19:09
http://frontpage.fok.nl/nieuws/49443

Moet je dit bericht eens doorlezen... Niet normaal...

Even zien hoe BiljartBal de boel weer zal gaan baggataliseren, de moslimknuffelaar.

Geef nou gewoon toe, het is _ACHTERLIJK_

Biljartbal
19 december 2004, 19:52
http://frontpage.fok.nl/nieuws/49443

Moet je dit bericht eens doorlezen... Niet normaal...

Even zien hoe BiljartBal de boel weer zal gaan baggataliseren, de moslimknuffelaar.

Geef nou gewoon toe, het is _ACHTERLIJK_

Hahah Robert, je WILT het gewoon niet begrijpen he kerel?

Grapjas dat je bent, dit heeft toch niks met de ware islam te maken. Ik zeg het zo; Ik ben islamitisch. Nu heb ik iemand ontvoerd en ga hem ophangen. Heeft dit dan met de Islam te maken. Ik handel dan niet uit geloofsovertuiging maar ik handel geheel uit m'n zelf.

M.a.w.

NIET ELKE DAAD DAT GEPLEEGD WORDT DOOR EEN MOSLIM, IS PER DEFINITIE UIT GELOOFSOVERTUIGING.

Robert18 by the way :D Ik wacht nog steeds op het vers uit de Koran dat zou aansporen op het doden van homo's. Verleden keer had je geen tijd, toen wist je niet meer waar het stond. Wat is de smoes voor vandaag? :D

lies
19 december 2004, 19:57
Wat is de Sharia dan?

Marcjacobs
19 december 2004, 20:17
Hahah Robert, je WILT het gewoon niet begrijpen he kerel?

Grapjas dat je bent, dit heeft toch niks met de ware islam te maken. Ik zeg het zo; Ik ben islamitisch. Nu heb ik iemand ontvoerd en ga hem ophangen. Heeft dit dan met de Islam te maken. Ik handel dan niet uit geloofsovertuiging maar ik handel geheel uit m'n zelf.

M.a.w.

NIET ELKE DAAD DAT GEPLEEGD WORDT DOOR EEN MOSLIM, IS PER DEFINITIE UIT GELOOFSOVERTUIGING.

Robert18 by the way :D Ik wacht nog steeds op het vers uit de Koran dat zou aansporen op het doden van homo's. Verleden keer had je geen tijd, toen wist je niet meer waar het stond. Wat is de smoes voor vandaag? :D
Wat boeit het nou wat jij zegt, de media doet zijn werk tenminste. bestempel de islam maar als klote geloofsovertuiging en binne de kortste keren zijn er genoeg mensen die er een kuthekel aan krijge, of het nou waar is of nie....... lang leve nieuws biljartje

japiejaap
19 december 2004, 20:19
en wat vind je dan van de islamitische sharia biljartbal?
kunnen ze het nog krommer verzinnen....

In november kreeg een 14-jarige jongen de doodstraf en 85 zweepslagen met een staalkabel, vanwege het eten tijdens de Ramadan op straat. Doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte, overleed de jongen.

Biljartbal
19 december 2004, 20:40
Wat boeit het nou wat jij zegt, de media doet zijn werk tenminste. bestempel de islam maar als klote geloofsovertuiging en binne de kortste keren zijn er genoeg mensen die er een kuthekel aan krijge, of het nou waar is of nie....... lang leve nieuws biljartje

Jongen, je hebt niet echt veel in je bovenkamer zitten he? Eerst deze opmerking en eerder beweren dat iedereen kanker krijgt :D

Maar even serieus,

Marc je voelt je bedreigd he door de Islam. Je bent bang voor de waarheid, en wil koste wat het kost de Islam weg hebben. Desnoods met LEUGENS toch?

Dat zeg je toch? Leugens verspreiden om de islam te haten? Ja toch? ;)

Biljartbal
19 december 2004, 20:41
en wat vind je dan van de islamitische sharia biljartbal?
kunnen ze het nog krommer verzinnen....

In november kreeg een 14-jarige jongen de doodstraf en 85 zweepslagen met een staalkabel, vanwege het eten tijdens de Ramadan op straat. Doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte, overleed de jongen.

Ik hecht alleen waarde aan het Woord van God. Niet aan de woorden van het dictatuur ;)

Marcjacobs
19 december 2004, 20:46
Jongen, je hebt niet echt veel in je bovenkamer zitten he? Eerst deze opmerking en eerder beweren dat iedereen kanker krijgt :D

Maar even serieus,

Marc je voelt je bedreigd he door de Islam. Je bent bang voor de waarheid, en wil koste wat het kost de Islam weg hebben. Desnoods met LEUGENS toch?

Dat zeg je toch? Leugens verspreiden om de islam te haten? Ja toch? ;)

:D:D, wat boeit het nou wat IK zeg, mensen haten de islamcultuur steeds meer mede omdat de MEDIA er de negatieve lading aan bind die het verdient............... en over kanker heb je niet goed geluisterd maar daar schijn jij wel vaker last van te hebben of niet. dienaar van god, slaaf van allah

Biljartbal
19 december 2004, 20:50
:D:D, wat boeit het nou wat IK zeg, mensen haten de islamcultuur steeds meer mede omdat de MEDIA er de negatieve lading aan bind die het verdient............... en over kanker heb je niet goed geluisterd maar daar schijn jij wel vaker last van te hebben of niet. dienaar van god, slaaf van allah

Het gaat er niet om wat JIJ zegt. Lekker boeiend wat jij zegt ja :D

Het gaat erom dat jij leugens toestaat om de Islam te bestrijden, en daarmee vind ik je een zielige ventje...die niet met concrete standpunten kan komen. Tja dat zou ik ook doen Marc, als ik niks meer te zeggen heb dan keur ik maar leugens goed ;)

Bovendien hecht ik zowiezo weinig waarde aan jouw woorden(lees: iedereen krijgt kanker :D )

En ik ben inderdaad een dienaar van God. Verheven zij Hij en aan Hem onderwerp ik mij. ;)

Marcjacobs
19 december 2004, 21:03
Welke leugens..........................

Haarmannetje
19 december 2004, 21:03
Ik moet toch weer even een opmerking maken over de enorme domheid waarmee dit topic doorspekt is... Robert18 en marcjacobs ;). Zoals Biljartbal duidelijk aangeeft: dat heeft totaal niets meer met de Islam te maken. Het is zoooo ontzettend fout om een godsdienst verantwoordelijk te stellen voor de daden die bepaalde leden ten uitvoer brengen. Het is gewoonweg bekrompen en kortzichtig om zo te redeneren.

En marcjacobs, begrijp ik het nu goed? Jij ziet zelf wel in dat er een verschil is maar je vindt het mooi, dat de media een haat kweken jegens de Islam? Wat is dat voor onzin? Je zou dan toch juist de media moeten afkeuren?

Biljartbal
19 december 2004, 21:11
Ik moet toch weer even een opmerking maken over de enorme domheid waarmee dit topic doorspekt is... Robert18 en marcjacobs ;). Zoals Biljartbal duidelijk aangeeft: dat heeft totaal niets meer met de Islam te maken. Het is zoooo ontzettend fout om een godsdienst verantwoordelijk te stellen voor de daden die bepaalde leden ten uitvoer brengen. Het is gewoonweg bekrompen en kortzichtig om zo te redeneren.

En marcjacobs, begrijp ik het nu goed? Jij ziet zelf wel in dat er een verschil is maar je vindt het mooi, dat de media een haat kweken jegens de Islam? Wat is dat voor onzin? Je zou dan toch juist de media moeten afkeuren?

Dank je Haarmannetje ;)

Ik heb ze het keer op keer proberen uit te leggen, maar sommige mensen hebben blijkbaar moeite met begrijpend lezen of dingen snappen.

Robert18
19 december 2004, 21:42
Schijnbaar is het grootste deel van Iran het eens met wat er in dat achterlijke land gebeurt, anders was er dus al lang lang geleden een revolutie geweest he? :)

Henk
19 december 2004, 21:44
Wat is de Sharia dan?

Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Staat dat in de koran of is dat een of andere belachelijke Iraanse wet?

Henk
19 december 2004, 21:45
Schijnbaar is het grootste deel van Iran het eens met wat er in dat achterlijke land gebeurt, anders was er dus al lang lang geleden een revolutie geweest he? :)

Ik weet niet of er al revoluties geweest zijn. Maar je kunt het volk ook dom houden door eenzijdige informatie.

Robert18
19 december 2004, 21:46
Ja Biljartbal, ik had inderdaad geen tijd, en heb dat nog steeds niet. Ik werk op dit moment namelijk zowat 24/7.

Niet in de Koran, maar hier alvast een begin:

Twee islamitische boeken kwamen de afgelopen weken in opspraak: ‘De weg van de moslim’, waarin werd aanbevolen homo’s met het hoofd naar voren van een hoog gebouw te gooien, en ‘gids voor de islamitische opvoeding’, waarin vrouwenbesnijdenis en het slaan van ongehoorzame vrouwen werd aanbevolen.
Deze boeken werden gewoon in moskees verkocht. Zegt al genoeg over die moskees en hun bestuur/bezoekers he?

Robert18
19 december 2004, 21:48
een turk kan wel een homo zijn maar een moslim kan geen homo zijn.als er een moslim is die homo is dan moeten we hem meteen doden anders worden we allemaal bestraft
Lees gezellig verder op:
http://www.lokum.nl/_forum/messages/1207/12438.html?1098818219

(1 min. zoekwerk)

Biljartbal
19 december 2004, 21:53
Ja Biljartbal, ik had inderdaad geen tijd, en heb dat nog steeds niet. Ik werk op dit moment namelijk zowat 24/7.

Niet in de Koran, maar hier alvast een begin:

Deze boeken werden gewoon in moskees verkocht. Zegt al genoeg over die moskees en hun bestuur/bezoekers he?

Ja oke dat heb ik ook gehoord. MAAR DAT ZIJN GEEN VERZEN UIT DE KORAN.

Dat zijn uitspraken van radicale Imams ;) ...

Biljartbal
19 december 2004, 21:53
Lees gezellig verder op:
http://www.lokum.nl/_forum/messages/1207/12438.html?1098818219

(1 min. zoekwerk)

Uitspraken van mensen die niet terug te vinden zijn in de Koran, hecht ik weining waarde aan. ;)

Biljartbal
19 december 2004, 21:54
Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar. Staat dat in de koran of is dat een of andere belachelijke Iraanse wet?

Staat zeker niet in de Koran ;)

Marcjacobs
19 december 2004, 21:55
achja, als de mensen daar de wetgeving accepteren dan pech voor hun zou ik zeggen, maar eej, biljartje wat boeit jouw de islam zo als je katholiek bent. bedoel... ovr katholiek geloof hoef ik nieteens te beginne he want dan ben ik ure bezig................ genocide plegende altijd in hun zogenaamd rechtstaande kinder verkrachtende mongolen

Biljartbal
19 december 2004, 21:56
achja, als de mensen daar de wetgeving accepteren dan pech voor hun zou ik zeggen, maar eej, biljartje wat boeit jouw de islam zo als je katholiek bent. bedoel... ovr katholiek geloof hoef ik nieteens te beginne he want dan ben ik ure bezig................ genocide plegende altijd in hun zogenaamd rechtstaande kinder verkrachtende mongolen


Hahaha zie je wel dat je raar bent :D

Ik ben helemaal geen katholiek, dat stukje dat ik heb gepost kwam uit de Metro. Als je goed had gelezen had je het ook geweten :D

Robert18
19 december 2004, 21:57
Ok ik weet niet of er in de Koran staat dat homo's gedood moeten worden.

Maar de algemene tendens is dat moslims een teringhekel aan homo's hebben. Vergeet niet dat imams veel invloed hebben.

lies
19 december 2004, 21:57
Dan nogmaals de vraag herhalen.
Wat is de Sharia precies? Dat is me namelijk nog steeds niet duidelijk.

Biljartbal
19 december 2004, 21:59
Dan nogmaals de vraag herhalen.
Wat is de Sharia precies? Dat is me namelijk nog steeds niet duidelijk.

Dan is een wetgeving die in het Midden-Oosten en Nigeria nog worden toegepast. Geen democratische rechtsysteem dus.

Biljartbal
19 december 2004, 22:01
Ok ik weet niet of er in de Koran staat dat homo's gedood moeten worden.

Maar de algemene tendens is dat moslims een teringhekel aan homo's hebben. Vergeet niet dat imams veel invloed hebben.

Verleden keer stond je wel te roepen dat het in de Koran stond. Maar efin,

De moslims die een hekel aan homo's hebben zijn niet representatief voor de moslimwereld, het gaat hier om pubers en mensen die extremistisch gezind zijn. En dus zeker niet een oprechte vrome moslim.

Robert18
19 december 2004, 22:02
Biljartbal, ik stel jou opnieuw de vraag:

Noem 3 Islamitische landen die je qua ontwikkeling / stabiliteit / veiligheid kunnen concurreren met het moderne westen. 3 maar.

Robert18
19 december 2004, 22:03
En dus zeker niet een oprechte vrome moslim.
Goh, die moet ik nog effe tegenkomen dan.

Biljartbal
19 december 2004, 22:04
Biljartbal, ik stel jou opnieuw de vraag:

Noem 3 Islamitische landen die je qua ontwikkeling / stabiliteit / veiligheid kunnen concurreren met het moderne westen. 3 maar.

Wat heeft dat dan met de Islam te maken? Of wat heeft dat dan met het doden van kinderen te maken?

lies
19 december 2004, 22:04
Misschien een naieve opmerking maar,
Wij hebben ook een wetgeving en ons systeem wordt wel tot de democratische gerekent.
Wat is het verschil dan? Behalve dan dat de manier van straffen buitengewoon wreed genoemd kan worden.

Biljartbal
19 december 2004, 22:04
Goh, die moet ik nog effe tegenkomen dan.

Hier ben ik :D Of ben ik ook een gevaar. Jaja elke moslim in jou ogen is gevaarlijk he?

Robert18
19 december 2004, 22:05
Dat heeft met de 'cultuur' van de moslim(landen) te maken.

Lul er nou niet telkens omheen zeg.......

Biljartbal
19 december 2004, 22:06
Misschien een naieve opmerking maar,
Wij hebben ook een wetgeving en ons systeem wordt wel tot de democratische gerekent.
Wat is het verschil dan? Behalve dan dat de manier van straffen buitengewoon wreed genoemd kan worden.

Nou dat weet ik niet, ik ben geen sharia-kenner...

Biljartbal
19 december 2004, 22:08
Dat heeft met de 'cultuur' van de moslim(landen) te maken.

Lul er nou niet telkens omheen zeg.......

Jep Robert18 jouw cultuur is het beste he toch?

Robert18
19 december 2004, 22:09
4e keer: Zou je aub mijn vraag willen beantwoorden ipv er KEER OP KEER omheen te praten????

Biljartbal
19 december 2004, 22:10
4e keer: Zou je aub mijn vraag willen beantwoorden ipv er KEER OP KEER omheen te praten????

Welke vraag nu weer? Ik antwoord alleen op vragen die direct met de Islam te maken hebben.

Jeetje, straks ga je mij ook nog het aantal inwoners van Zimbabwe vragen :D

lies
19 december 2004, 22:11
Nou ja, dat kan echt vrolijk wordt je niet van, ik vroeg het me gewoon af. Ik ga mijn spullen voor morgen klaarleggen en daar na naar mijn mandje.

Marcjacobs
19 december 2004, 22:12
Geinig als er een nieuwe versie zou uitkomen waarin staat: Allah beveelt allen die in mij geloven zichzelf af te maken zodat ze dichter bij mij komen............. zijn we ook direct van DAT probleem af

Robert18
19 december 2004, 22:12
Ik vraag het je nu voor de 7e keer of je deze vraag wilt beantwoorden:


Noem 3 Islamitische landen die je qua ontwikkeling / stabiliteit / veiligheid kunnen concurreren met het moderne westen. 3 maar.

7 keer lulde je er direct omheen. Waarom is dat????????? Ik stel je gewoon een simpele vraag.

Biljartbal
19 december 2004, 22:12
Nou ja, dat kan echt vrolijk wordt je niet van, ik vroeg het me gewoon af. Ik ga mijn spullen voor morgen klaarleggen en daar na naar mijn mandje.

Ja dat ga ik ook doen, want die Robert18 lijkt niet echt veel kaas te hebben gegeten van begrijpend lezen.

Biljartbal
19 december 2004, 22:13
Ik vraag het je nu voor de 7e keer of je deze vraag wilt beantwoorden:


7 keer lulde je er direct omheen. Waarom is dat????????? Ik stel je gewoon een simpele vraag.

Ja dat snap ik, maar wat heeft dat met de Islam te maken?

Ik vraag jou toch ook niet naar het inwonersaantal van zimbabwe?

Robert18
19 december 2004, 22:13
Ja, ga maar gauw slapen, dan hoef je mijn vraag ook niet te beantwoorden he?

Ik stel 'm morgen gewoon weer hoor. Dit is trouwens de 8ste keer dat je eromheen lult.

Noem 3 Islamitische landen die je qua ontwikkeling / stabiliteit / veiligheid kunnen concurreren met het moderne westen. 3 maar.

Robert18
19 december 2004, 22:14
9e keer...


For crying out loud, ik stel je gewoon een vraag zodat we verder kunnen discussieren maar je weigert 'm gewoon te beantwoorden. Mijn vraag is in deze discussie zeer zeker relevant.

ZOU HET MISSCHIEN KUNNEN ZIJN DAT JE DE VRAAG UBERHAUPT NIET _KUNT_ BEANTWOORDEN, MAAR VOEL JE JE TE GOED OM DAT TOE TE GEVEN???

Biljartbal
19 december 2004, 22:15
Geinig als er een nieuwe versie zou uitkomen waarin staat: Allah beveelt allen die in mij geloven zichzelf af te maken zodat ze dichter bij mij komen............. zijn we ook direct van DAT probleem af

He Clown, vertel eens iets over je ontdekking op het gebied van kanker? :D

Jouw uitspraak vergeet ik echt nooit>> Iedereen krijgt kanker :D

Jeetje wat een mop.

Daar kon ik al zien dat je niet echt een weldekend mens bent, dus deze opmerking van jou daar kan ik alleen om lachen :D

Biljartbal
19 december 2004, 22:16
9e keer...


For crying out loud, ik stel je gewoon een vraag zodat we verder kunnen discussieren maar je weigert 'm gewoon te beantwoorden. Mijn vraag is in deze discussie zeer zeker relevant.

ZOU HET MISSCHIEN KUNNEN ZIJN DAT JE DE VRAAG UBERHAUPT NIET _KUNT_ BEANTWOORDEN, MAAR VOEL JE JE TE GOED OM DAT TOE TE GEVEN???


Haha als jij mij vertelt wat die vraag te maken heeft met de Islam, rol ik ineens het antwoord eruit ;)

En als ik hem niet kan beantwoorden dan zeg ik dat ook, ben makkelijk zat ;)

Marcjacobs
19 december 2004, 22:17
btw biljartje, jouw avatar past echt precies bij je, JIJ SPOORT INDERDAAD NIET MAN. je lult om alles heen, je weet niks, maar je gelooft wel in zo'n boek, hoe zielig ben jij maarja, dat maakt niks uit, de media maakt korte metten met elke cultuur die zulk barbaars en achterlijke wetgeving tolereren.... en tja... of je het nou wilt.. de media is VEEL machtiger dan welke overheid ook.

Robert18
19 december 2004, 22:17
10e keer, beantwoordt nou gewoon mijn vraag zonder eerst tegenvragen te vragen....

Marcjacobs
19 december 2004, 22:18
He Clown, vertel eens iets over je ontdekking op het gebied van kanker? :D

Jouw uitspraak vergeet ik echt nooit>> Iedereen krijgt kanker :D

Jeetje wat een mop.

Daar kon ik al zien dat je niet echt een weldekend mens bent, dus deze opmerking van jou daar kan ik alleen om lachen :D
:d:d, ach ja, jij weet zeker niet eens wat het is of wel kanker, in mijn ogen ben JIJ een kankergezwel, met je domme en ohzo zo naive antwoorden die eg op puin slaan

Biljartbal
19 december 2004, 22:18
btw biljartje, jouw avatar past echt precies bij je, JIJ SPOORT INDERDAAD NIET MAN. je lult om alles heen, je weet niks, maar je gelooft wel in zo'n boek, hoe zielig ben jij maarja, dat maakt niks uit, de media maakt korte metten met elke cultuur die zulk barbaars en achterlijke wetgeving tolereren.... en tja... of je het nou wilt.. de media is VEEL machtiger dan welke overheid ook.


Hoe weet jij dat ik niets weet?

Biljartbal
19 december 2004, 22:19
:d:d, ach ja, jij weet zeker niet eens wat het is of wel kanker, in mijn ogen ben JIJ een kankergezwel, met je domme en ohzo zo naive antwoorden die eg op puin slaan

Zozo Markje denk om je hart? :D

Ik ben een kankergezwel? Nou dan ben jij niet veel beter als ik, want we zitten beiden op dit forum met hetzelfde probleem OEN? ;)

Toedeloe Oentje

Biljartbal
19 december 2004, 22:20
10e keer, beantwoordt nou gewoon mijn vraag zonder eerst tegenvragen te vragen....

Oman & Bharain & VAE omdat je anders niet kunt slapen.

Maar wat heeft dit met de Islam te maken?

Robert18
19 december 2004, 22:21
12e poging, kun je de volgende vraag voor mij beantwoorden, BiljartBal?:


Noem 3 Islamitische landen die je qua ontwikkeling / stabiliteit / veiligheid kunnen concurreren met het moderne westen. 3 maar.

Marcjacobs
19 december 2004, 22:22
Zozo Markje denk om je hart? :D

Ik ben een kankergezwel? Nou dan ben jij niet veel beter als ik, want we zitten beiden op dit forum met hetzelfde probleem OEN? ;)

Toedeloe Oentje
:D:D:D, jaja, mijn hartje mankeert niks, maak je maar geen zorgen............... damn wat is dat nou. een islamiet die daadwerkelijk om IEMAND geeft??. of weet je zeker dat je me niet wilt slaan met zweepslagen....... hoe kun jij dom zijn omniet in te zien dat het fucked up is wat daar gebeurt, dagelijks en totaal afkerend avn elek vorm van zin en realtiteit......... ik heb eg medelijden met je

Biljartbal
19 december 2004, 22:25
zweepslagen....... hoe kun jij dom zijn omniet in te zien dat het fucked up is wat daar gebeurt,

Dank je voor de medelijden :D

Ik sla geen zwakbegaafde mensen, dus maak je maar geen zorgen.

Marc sorry maar een idioot als jij is echt uniek, ik heb toch al gezegd dat zulke dingen niet door de beugel kunnen. Waarom zeg je dan?

hoe kun jij dom zijn omniet in te zien dat het fucked up is wat daar gebeurt,

Hahhaa begrijpend lezen he? :D

Robert18
19 december 2004, 22:25
Eindelijk. Typerend dat je 3 SUPER KLEINE MINI landjes noemt :)

De enige 3 landjes die jij op kunt noemen zijn simpele mini oliestaatjes die samen niet eens 35% van de bevolking van Nederland uit zouden maken :)

Marcjacobs
19 december 2004, 22:26
Eindelijk. Typerend dat je 3 SUPER KLEINE MINI landjes noemt :)

De enige 3 landjes die jij op kunt noemen zijn simpele mini oliestaatjes die samen niet eens 35% van de bevolking van Nederland uit zouden maken :)
:D:D:D:D:D

Biljartbal
19 december 2004, 22:27
Eindelijk. Typerend dat je 3 SUPER KLEINE MINI landjes noemt :)

De enige 3 landjes die jij op kunt noemen zijn simpele mini oliestaatjes die samen niet eens 35% van de bevolking van Nederland uit zouden maken :)

Hahaha nu is het weer niet goed :D

maar ze bestaan dus wel degelijk.

Robert18
19 december 2004, 22:27
M.a.w. je kunt geen enkel groot islamitisch land opnoemen die z'n zaakjes netjes op een rij heeft. Laat staan een democratie heeft. Wat voor een conclusie kun jij hier uit trekken?

Haarmannetje
19 december 2004, 22:28
btw biljartje, jouw avatar past echt precies bij je, JIJ SPOORT INDERDAAD NIET MAN. je lult om alles heen, je weet niks, maar je gelooft wel in zo'n boek, hoe zielig ben jij maarja, dat maakt niks uit, de media maakt korte metten met elke cultuur die zulk barbaars en achterlijke wetgeving tolereren.... en tja... of je het nou wilt.. de media is VEEL machtiger dan welke overheid ook.
Wat een belachelijke onzin dit. Ga nog ff lekker de media verheerlijken. Wat ben je, een slaaf? Het grappige van veel ongelovigen is, dat zij op dezelfde manier niet geloven waar zij gelovigen van beschuldigen: omdat het opgelegd is, maar er in feite niets van begrijpen. Jij bent ook zo iemand marcjacobs. Natuurlijk gelooft een gelovige niet zomaar in een boek. Bij veel gelovigen gaat er een hele filosofie achter schuil.

Wat een simplistisch beeld van het geloof heerst er hier zeg.

Biljartbal
19 december 2004, 22:28
M.a.w. je kunt geen enkel groot islamitisch land opnoemen die z'n zaakjes netjes op een rij heeft. Laat staan een democratie heeft. Wat voor een conclusie kun jij hier uit trekken?

trek jij maar die conclusie!

Ik zie de link niet met de Islam.

Haarmannetje
19 december 2004, 22:29
M.a.w. je kunt geen enkel groot islamitisch land opnoemen die z'n zaakjes netjes op een rij heeft. Laat staan een democratie heeft. Wat voor een conclusie kun jij hier uit trekken?
Nee, de VS, die hebben hun zaakjes goed op orde. Het zijn misdadigers, die Amerikanen en ik zit 100 keer liever onder de plak bij één moslimfundamentalisten, dan onder dat zooitje losers uit de Nieuwe Wereld.

Robert18
19 december 2004, 22:29
Dan ben je wel blind hoor hé :) KOLERE!!!

BTW, geen van de 3 landen die jij op noemde heeft een democratie.

Marcjacobs
19 december 2004, 22:29
jaja, is wel goed, ik ben tenminste iemand die zijn eigen principes uitmaakt en bij iemand die een geloof gebruikt zijn de normen en waarden nooit 100 % van zich zelf afhankelijk

Haarmannetje
19 december 2004, 22:30
jaja, is wel goed, ik ben tenminste iemand die zijn eigen principes uitmaakt en bij iemand die een geloof gebruikt zijn de normen en waarden nooit 100 % van zich zelf afhankelijk
En jij denkt dat je dat wel bent? :D!

Biljartbal
19 december 2004, 22:30
Dan ben je wel blind hoor hé :) KOLERE!!!

BTW, geen van de 3 landen die jij op noemde heeft een democratie.

Doet er niks aan toe. Als een land goed functioneert en haar inwoners zijn tevreden en hebben alle vrijheid...waarom dan een democratie?

Of moeten alle landen in de wereld precies hetzelfde doen als Nederland? Anders lopen ze achter he?

Haarmannetje
19 december 2004, 22:34
Doet er niks aan toe. Als een land goed functioneert en haar inwoners zijn tevreden en hebben alle vrijheid...waarom dan een democratie?

Of moeten alle landen in de wereld precies hetzelfde doen als Nederland? Anders lopen ze achter he?
Toevallig ging het gisteren over het lachwekkende van Nederland (en andere west-Europese landen), dat zij als een schoothondje achter Amerika aanloopt :D! "Oh Amerika, dat is ons grote voorbeeld!" Dus ja, veel mensen vinden dat alles moet zijn zoals Amerika het zegt en ook hoe het bij ons is.

En mensen, hou op over de democratie, want dat bestaat niet in de praktijk.

Robert18
19 december 2004, 22:35
Een Iraans geestelijk onvolwaardig tienermeisje dat sinds haar achtste gedwongen in de prostitutie zat, is op basis van de islamitische sharia ter dood veroordeeld wegens 'onzedelijk gedrag'. Voordat haar doodstraf zal worden voltrokken (ze wordt opgehangen), krijgt ze eerst nog 95 zweepslagen met een staalkabel.

Andere medeplichtigen in de zaak, waaronder haar moeder, verkrachters en elkaar opvolgende souteneurs zijn veroordeeld tot enkele zweepslagen of kregen vrijspraak. Het meisje, Leyla, is sinds haar achtste jaar doorlopend verkracht, mishandeld en vernederd.

De enige manier om de doodstraf nog te kunnen ontlopen is vrijspraak te krijgen van het Constitutionele Hof. Echter de kansen voor de 19-jarige zijn uiterst klein. Zo werd in augustus de 16-jarige geestelijk gestoorde Atefeh Rajabi ook al vanwege 'onwettige seksualiteit' opgehangen.

Door het seksuele misbruik kreeg Leyla al op haar negende een eerste kind. Daarvoor werd ze door de islamitische rechtbank op basis van de sharia tot honderd zweepslagen veroordeeld wegens prostitutie. Op haar veertiende raakte ze voor de tweede maal zwanger en ontving wegens 'onzedelijk gedrag' en 'seks met een bloedverwant' opnieuw honderd zweepslagen. Leyla zou toen de familie-eer ten schande hebben gemaakt en door haar Afghaanse schoonmoeder verkocht zijn aan een 55-jarige man. De man dwong haar vervolgens in de prostitutie te gaan werken.

Sharia leidde al tot meerdere doodsvonnissen
In Iran zijn in 2004 al zeker drie kinderen geëxecuteerd. In de sharia staat dat meisjes van negen jaar, en jongens van vijftien de doodstraf kunnen krijgen. Dit ondanks het feit dat Iran internationale verdragen ondertekende die bepalen dat niemand de doodstraf kan krijgen voor misdrijven die werden gepleegd voor hij/zij 18 jaar was.

In november kreeg een 14-jarige jongen de doodstraf en 85 zweepslagen met een staalkabel, vanwege het eten tijdens de Ramadan op straat. Doordat de staalkabel waarmee hij werd geslagen zijn achterhoofd raakte, overleed de jongen.



Dit heb je dus in een moslimland waar moslims het voor het zeggen hebben. Dit lijkt me duidelijk.

Haarmannetje
19 december 2004, 22:36
Nee Robert18, dat is een voorbeeld van een land waar mensen het voor het zeggen hebben, die de Islam niet goed hebben begrepen. Dat is een wereld van verschil.

Biljartbal
19 december 2004, 22:37
Ik ga het Robert niet weer helemaal uit leggen, wordt er moedeloos van :rolleyes:

Robert18
19 december 2004, 22:39
En mensen, hou op over de democratie, want dat bestaat niet in de praktijk.
Kan wel zijn, ga jij dan voor een dictatuur?
De democratie is gewoon het beste, niet perfect, maar wel het best.
(Theoretisch is communisme natuurlijk het beste maar dat is gewoon te onrealistisch)

Robert18
19 december 2004, 22:40
Nee Robert18, dat is een voorbeeld van een land waar mensen het voor het zeggen hebben, die de Islam niet goed hebben begrepen. Dat is een wereld van verschil.
Er is volgens mij geen enkel moslimland waar de mensen de Islam goed hebben begrepen dan.... Dit is de trieste conclusie.

Haarmannetje
19 december 2004, 22:41
Kan wel zijn, ga jij dan voor een dictatuur?
De democratie is gewoon het beste, niet perfect, maar wel het best.
(Theoretisch is communisme natuurlijk het beste maar dat is gewoon te onrealistisch)
Een dictatuur is niet per definitie slecht. Ik geef toe dat democratie over het algemeen het meest prettig is voor mensen, maar dat hoeft niet zo te zijn. Zoals Biljartbal al zegt: als mensen tevreden zijn in een dictatuur, dan is die dictatuur dus niet slecht.

Kijk eens wat er in Irak gebeurt? Mensen zijn helemaal niet blij met die door die Yankees opgelegde democratie. Ze willen liever weer terug naar vanouds. Hetzelfde geldt voor veel mensen uit de oostblok-landen. Amerika moet eens afleren met haar irritante en bemoeizuchtige vingertjes van andere landen af te blijven.

Biljartbal
19 december 2004, 22:41
Er is volgens mij geen enkel moslimland waar de mensen de Islam goed hebben begrepen dan.... Dit is de trieste conclusie.

Oh ja? what about Marokko? Tunesie? Oman? Jemen? Bahrain? VAE? Egypte?

Haarmannetje
19 december 2004, 22:41
Er is volgens mij geen enkel moslimland waar de mensen de Islam goed hebben begrepen dan.... Dit is de trieste conclusie.
Kan zijn, maar dan is er dus nog steeds geen argument tegen de Islam.

Haarmannetje
20 december 2004, 06:57
Trouwens:

Liever een moslimstaat dan een veramerikaniseerde staat.

Henk
20 december 2004, 08:58
Trouwens:

Liever een moslimstaat dan een veramerikaniseerde staat.

Dan ben ik niet met je eens, ik ben ook geen "Amerika-aanhanger" overigens, tenminste niet met Bush als president. Maar op een klassieke moslimstaat zit ik helemaal niet te wachten.
Het geloof, Christendom of Moslim, is iets heel moois. Zolang het maar niet in handen komt als mafkezen. Zoals Bush en Hoessein.
Maar mafkezen zijn ook wel maf zonder geloof.

Robert18
20 december 2004, 09:46
Liever een moslimstaat dan een veramerikaansde staat?
Jij kiest onderdrukking boven vrijheid?
Armoe boven rijkdom?
Achterlijkheid boven moderniteit?

Ok... Kan best, noem dan eens precies de pro's en con's van beide type staten, aub?

En als je liever in een moslimstaat woont, wat doe je dan nog in Nederland? Nederland lijkt meer op een veramerikaniseerde staat dan op een moslimstaat (nu nog wel dan).

sonofsam
20 december 2004, 11:12
De zoveelste onzin-thread.

Voorstel:

Als iedereen die een politiek verhaal wil ophangen nou opzout en een eigen zeik-forum opricht, dan kan het haarweb zich richten op haar oorspronkelijke doel.

Wat een stelletje zeurpieten / zeikerds lopen er toch op dit forum rond.

Son of Sam

PS: robert, het wordt tijd dat je de basisschool af gaat maken: wat is het nut van deze thread?? Behalve ruzie zoeken met Jan en alleman...

dian
20 december 2004, 12:06
goed gezegd SOS... Ik heb deze thread met verbazing en walging zitten lezen. Er lopen hier duidelijk mensen rond die geen idee hebben waar ze het over hebben, als we die 2 nou es op een opbewoond eiland laten wonen hè... lijkt je dat wat? Hebben wij ook weer rust, en hoeft biljartbal zich niet steeds te verdedigen. Sommige mensen moeten eens leren dat ze niet hele bevolkingsgroepen over 1 kam kunnen scheren.. Jakkes, wat een domheid! :mad:

Biljartbal
20 december 2004, 12:16
goed gezegd SOS... Ik heb deze thread met verbazing en walging zitten lezen. Er lopen hier duidelijk mensen rond die geen idee hebben waar ze het over hebben, als we die 2 nou es op een opbewoond eiland laten wonen hè... lijkt je dat wat? Hebben wij ook weer rust, en hoeft biljartbal zich niet steeds te verdedigen. Sommige mensen moeten eens leren dat ze niet hele bevolkingsgroepen over 1 kam kunnen scheren.. Jakkes, wat een domheid! :mad:

Ja precies vind ik ook. Ik moet mij altijd hier verdedigen tegen onnozele mensen (lees: Robert en vooral Marcjacobs).

Dat vind ik niet eens het ergste, het ergste is dat zij moeite hebben met begrijpend lezen en dingen per se NIET willen snappen.

schaap
20 december 2004, 12:18
Robert_18 ik hoor je helemaal niet over de Zionisten en over andere geloven waarvan de aanhangers slechte daden plegen.

Is dit nou een gerichte strijd van jou tegen de Islam?

dian
20 december 2004, 12:40
Ja precies vind ik ook. Ik moet mij altijd hier verdedigen tegen onnozele mensen (lees: Robert en vooral Marcjacobs).

Dat vind ik niet eens het ergste, het ergste is dat zij moeite hebben met begrijpend lezen en dingen per se NIET willen snappen.

Ik denk dat ze het inderdaad niet willen snappen, ze vinden het veel te leuk om jou op de kast te jagen... ik zou niet eens meer reageren als ik jou was. Je krijgt dan wellicht 111 x de vraag waarom je niet antwoord maar daar zou ik lak aan hebben, wij weten wel beter!!! :P

Vince001
20 december 2004, 13:29
Nou, zien we, die gasten zijn hardstikke westers en ontwikkeld....

Iedereen weer blij?


Link Nu.nl:Saudi's waarderen 'pornosites' meer dan terreursites (http://www.nu.nl/news.jsp?n=457612&c=50)

Haarmannetje
20 december 2004, 13:49
Liever een moslimstaat dan een veramerikaansde staat?
Jij kiest onderdrukking boven vrijheid?
Nee, precies andersom. Amerika maakt zich vooral schuldig aan onderdrukking en nog wel van de ergste soort: onopvallende onderdrukking.

Armoe boven rijkdom?
Lees je eens in over de verdelingsstelsels in de VS zou ik zeggen.

Achterlijkheid boven moderniteit?
Een subjectieve beleving. Waarom is het Westen meer modern dan de moslimcultuur? Omdat vrouwen in het Westen in bikini's mogen lopen? Nergens staat een universele regel geschreven dat blootgeven evenredig is met een moderne samenleving.


Ok... Kan best, noem dan eens precies de pro's en con's van beide type staten, aub?
Een moslimstaat is ten minste open en duidelijk over hoe de verhoudingen liggen. Een veramerikaansde staat is achterbaks en profileert zich als een liberale staat, terwijl de kleine lettertjes zeggen: "alleen als je veel geld hebt!"

En als je liever in een moslimstaat woont, wat doe je dan nog in Nederland? Nederland lijkt meer op een veramerikaniseerde staat dan op een moslimstaat (nu nog wel dan).
Daarom juist, het wordt hier vanzelf een moslimstaat, dus ik blijf gewoon lekker ;).

Jaapie
20 december 2004, 14:26
Haarmannetje je doet me aan Sjakie denken die de familie Flodder vertegenwoordigt.

Ik heb geen zin om alle reacties te lezen omdat het altijd weer op hetzelfde uitdraait. Maar mensen doe alsjeblieft die oogkleppen weg, de moslim-cultuur is nou eenmaal achterlijk. Ook al ben je een moraalridder, je doet er niets tegen, het valt niet goed te praten, het is nou eenmaal zo. Hiermee bedoel ik niet dat het geloof slecht is, maar ik heb het puur over de cultuur, normen en waarden.

Allah kakbaar.

Jaapie
20 december 2004, 14:28
Oh voordat ik als racist uitgemaakt word, ik ben half spaans.

Biljartbal
20 december 2004, 15:42
Ik denk dat ze het inderdaad niet willen snappen, ze vinden het veel te leuk om jou op de kast te jagen... ik zou niet eens meer reageren als ik jou was. Je krijgt dan wellicht 111 x de vraag waarom je niet antwoord maar daar zou ik lak aan hebben, wij weten wel beter!!! :P

ja dank je dian...goed idee , ik ga niet eens meer op Robert18 en Marcjscobs in.

Een discussie kan ik pas voeren met weldenkende mensen die niet koppig zijn. ;)

Biljartbal
20 december 2004, 15:43
Haarmannetje je doet me aan Sjakie denken die de familie Flodder vertegenwoordigt.

Ik heb geen zin om alle reacties te lezen omdat het altijd weer op hetzelfde uitdraait. Maar mensen doe alsjeblieft die oogkleppen weg, de moslim-cultuur is nou eenmaal achterlijk. Ook al ben je een moraalridder, je doet er niets tegen, het valt niet goed te praten, het is nou eenmaal zo. Hiermee bedoel ik niet dat het geloof slecht is, maar ik heb het puur over de cultuur, normen en waarden.

Allah kakbaar.

Islam is een religie en geen cultuur Jaapie, dus je kunt nooit spreken van een moslimcultuur vind ik. En zoals Haarmannetje altijd zegt, wie bepaalt wat achterlijk is of niet? Moet de hele wereld het Westen als referentiepunt nemen?

En waarom zou ik jou als rascit bestempelen, je mag toch voor je mening uitkomen ;)

Biljartbal
20 december 2004, 15:52
Ja inderdaad. Amerika die onschuldige mensen vermoord in Irak, Amerika die beslag heeft opgelegd op de olietransport in Irak. Amerika die Israel bijstaat en helpt bij de apartheidsmuur. Amerika...ga zo maar door.

Dit is geen onderdrukking he? Nee hoe kom je erbij...

Nou als dat het moderne beleid is....tja...

Stel je voor dat een moslim nu de oplossing heeft voor haarproblemen, dan zijn het o zo slimme mensen he... :D hypocriet zijn er genoeg.

Jaapie
20 december 2004, 16:44
Islam is een religie en geen cultuur Jaapie, dus je kunt nooit spreken van een moslimcultuur vind ik. En zoals Haarmannetje altijd zegt, wie bepaalt wat achterlijk is of niet? Moet de hele wereld het Westen als referentiepunt nemen?

En waarom zou ik jou als rascit bestempelen, je mag toch voor je mening uitkomen ;)

Moslims in niet-europese landen betrekken hun religie bij alles, dus ik denk dat je wel kan spreken over een moslimcultuur. Moslims in niet-europese landen vinden ons toch ook achterlijk?

Biljartbal
20 december 2004, 16:46
Moslims in niet-europese landen vinden ons toch ook achterlijk?

Iedereen is trots op zijn eigen cultuur, en iedereen vind zijn eigen cultuur het beste...

Dus moslims in europa vinden het europese cultuur niet achterlijk, en moslims buiten europa wel? Hoe weet je dat eigenlijk? Is die groep die de europese cultuur achterlijk vind representatief voor de moslimgemeenschap buiten europa?

En als Bush en zijn zooitje staat voor europees cultuur...tja dan moet ik de moslims buiten europa inderdaad gelijk geven ;)

sonofsam
21 december 2004, 09:46
Nee, precies andersom. Amerika maakt zich vooral schuldig aan onderdrukking en nog wel van de ergste soort: onopvallende onderdrukking.


Lees je eens in over de verdelingsstelsels in de VS zou ik zeggen.


Een subjectieve beleving. Waarom is het Westen meer modern dan de moslimcultuur? Omdat vrouwen in het Westen in bikini's mogen lopen? Nergens staat een universele regel geschreven dat blootgeven evenredig is met een moderne samenleving.


Een moslimstaat is ten minste open en duidelijk over hoe de verhoudingen liggen. Een veramerikaansde staat is achterbaks en profileert zich als een liberale staat, terwijl de kleine lettertjes zeggen: "alleen als je veel geld hebt!"


Daarom juist, het wordt hier vanzelf een moslimstaat, dus ik blijf gewoon lekker ;).
Haarmannetje: ik ben trots op je, eindelijk iemand die inziet hoe de ware verhoudingen in de wereld gelegen zijn...

Son of Sam

DHTkiller
21 december 2004, 19:13
Oh voordat ik als racist uitgemaakt word, ik ben half spaans.Of een halve zool! Heb jij wel eens van de ''Ultrassur'' gehoord?

Biljartbal
21 december 2004, 22:12
Of een halve zool! Heb jij wel eens van de ''Ultrassur'' gehoord?

Ja de Ultrassur van Real Madrid...nie normaal..zeg

sonofsam
22 december 2004, 10:17
Wat ik van de Nederlandse beschaving vind?
Geen slecht idee.

SoS

Haarmannetje
22 december 2004, 10:27
Ach ja Nederland... het is bijna een cliché, maar Nederland lijkt inderdaad wel het schoothondje van Amerika. Afgelopen zaterdag was dit punt een onderdeel van Het Lagerhuis. Waarom kunnen we niet met zijn allen Europees blijven? Frankrijk doet ook niet mee aan die veramerikanisering, Duitsland ook niet, maar waarom moet Nederland dan wel zo nodig? Ik erger mij er kapot aan.

Laatst liep ik in de Blokker en wat zag ik daar op de kerstafdeling? Knuffelkerstmannetjes met Amerikaanse vlaggetjes in hun handjes!!!! Ik ben de winkel uitgelopen en heb niets gekocht... ze bekijken het maar. En dan die verschrikking van de kerstmanimport alleen al. Het ware kerstverhaal moet plaatsmaken voor die commerciele troep.

En het komt allemaal uit Amerika. Al het slechte komt daar vandaan. Ik snap echt niet dat mensen zich zo laten beïnvloeden.

Tiuri
22 december 2004, 10:37
Ach ja Nederland... het is bijna een cliché, maar Nederland lijkt inderdaad wel het schoothondje van Amerika. Afgelopen zaterdag was dit punt een onderdeel van Het Lagerhuis. Waarom kunnen we niet met zijn allen Europees blijven? Frankrijk doet ook niet mee aan die veramerikanisering, Duitsland ook niet, maar waarom moet Nederland dan wel zo nodig? Ik erger mij er kapot aan.

Laatst liep ik in de Blokker en wat zag ik daar op de kerstafdeling? Knuffelkerstmannetjes met Amerikaanse vlaggetjes in hun handjes!!!! Ik ben de winkel uitgelopen en heb niets gekocht... ze bekijken het maar. En dan die verschrikking van de kerstmanimport alleen al. Het ware kerstverhaal moet plaatsmaken voor die commerciele troep.

En het komt allemaal uit Amerika. Al het slechte komt daar vandaan. Ik snap echt niet dat mensen zich zo laten beïnvloeden.Wellicht komt dat omdat Nederland van oudsher al zo'n beinvloedbaar land is. We zijn echte handelaren, hebben zich altijd aangepast om maar geld te kunnen verdienen. Daarvoor gooien we zelfs zo onze eigen cultuur overboord.

De Duitsers maar vooral de Fransen hechten veel meer waarde aan hun cultuur, ze nemen zichzelf serieuzer en zijn nationalistischer ingesteld.

Maar niet al het slechte komt uit de VS hoor... wel veel. Maar ze maken ook fantastische dingen. Zoals de serie Sex and the City, dat was zo ontzettend liberaal en verlichtend, ongelofelijk dat dat in dat bekrompen land gemaakt is. Blijkbaar heeft de VS twee gezichten.

sonofsam
22 december 2004, 11:42
Ach ja Nederland... het is bijna een cliché, maar Nederland lijkt inderdaad wel het schoothondje van Amerika. Afgelopen zaterdag was dit punt een onderdeel van Het Lagerhuis. Waarom kunnen we niet met zijn allen Europees blijven? Frankrijk doet ook niet mee aan die veramerikanisering, Duitsland ook niet, maar waarom moet Nederland dan wel zo nodig? Ik erger mij er kapot aan.

Laatst liep ik in de Blokker en wat zag ik daar op de kerstafdeling? Knuffelkerstmannetjes met Amerikaanse vlaggetjes in hun handjes!!!! Ik ben de winkel uitgelopen en heb niets gekocht... ze bekijken het maar. En dan die verschrikking van de kerstmanimport alleen al. Het ware kerstverhaal moet plaatsmaken voor die commerciele troep.

En het komt allemaal uit Amerika. Al het slechte komt daar vandaan. Ik snap echt niet dat mensen zich zo laten beïnvloeden.
Haarmannetje, ik begin steeds meer in te zien dat wij niet zoveel verschillen.

Jouw (semi-)politieke stukjes zijn een verrijking voor dit forum!

Son of Sam
(het is wel waar dat wij nogal verschillen met betrekking tot de medisch-wetenschappelijk stukjes)

jongen25
22 december 2004, 16:03
De VS en Nederland zijn exact elkaars tegenpool aangaande hun 'bible belt'.
In Nederland slingert ie van Zeeland naar Urk. De zwarte kousen bewonen - goddank - een soort anachronistisch reservaat. In de VS slingert daarentegen een 'verlichte' strook vanaf de Noord-Oost kust via een deel van de Midwest naar de Westkust. De rest van het land ('rood', lees Republikeins op de verkiezingskaart) verkeert in een dieper wordende duisternis. Het lijkt de schaduw van Mordor wel!:confused: Toch is deze conservatieve revolutie pas iets van de afgelopen dertig jaar. Voor ons Europeanen onbegrijpelijk, maar dat komt omdat we de puriteinse bakermat van dat land niet kunnen onderkennen.

sonofsam
22 december 2004, 16:41
De VS is een broeinest van idioten:

Laten we eerlijk wezen, een volk dat als leider BUSH kiest, moet wel knettergek zijn.

SoS

Robert18
22 december 2004, 17:39
Ach ja Nederland... het is bijna een cliché, maar Nederland lijkt inderdaad wel het schoothondje van Amerika. Afgelopen zaterdag was dit punt een onderdeel van Het Lagerhuis. Waarom kunnen we niet met zijn allen Europees blijven? Frankrijk doet ook niet mee aan die veramerikanisering, Duitsland ook niet, maar waarom moet Nederland dan wel zo nodig? Ik erger mij er kapot aan.

THANK GOD is Nederland meer ver-amerikaniseerd dan 'ge-europaniseerd'


Laatst liep ik in de Blokker en wat zag ik daar op de kerstafdeling? Knuffelkerstmannetjes met Amerikaanse vlaggetjes in hun handjes!!!! Ik ben de winkel uitgelopen en heb niets gekocht... ze bekijken het maar. En dan die verschrikking van de kerstmanimport alleen al. Het ware kerstverhaal moet plaatsmaken voor die commerciele troep.
Heheh, dat je die winkel dan meteen uitloopt... Zo kom je wel héél erg gefrustreerd over hé... Beetje overdreven niet? Als die kerstman een Franse vlag beet had, zou je dan ook de winkel uitlopen?


En het komt allemaal uit Amerika. Al het slechte komt daar vandaan. Ik snap echt niet dat mensen zich zo laten beïnvloeden.
Al het slechte komt uit Amerika. Da's een leuke. Het slaat echter paal noch perk. Je kunt je frustraties niet zo afwenden op de VS, dat is gewoon onzinnig.

Robert18
22 december 2004, 17:44
De VS is een broeinest van idioten:

Laten we eerlijk wezen, een volk dat als leider BUSH kiest, moet wel knettergek zijn.

SoS
Waarom nou eigenlijk? Het feit dat Bush Irak binnengevallen heeft, vind ik heel goed. Een dictatuur omverwerpen en er een democratie installeren vind ik een hele nobele zaak. Europa doet meer praten en minder doen. We hebben in Nederland al gezien waar decennia lang gepraat en niets doen toe heeft geleid. Het is alleen zo jammer dat een uiterst klein deel van de Iraakse samenleving de boel wil ontwrichten, en dat lukt ze helaas aardig ook. De media besteed hier gretig aandacht aan. Waar ze geen aandacht aan besteden is de rest van Irak, waar Irakezen waanzinnig blij zijn met de komst van de bevrijdingstroepen.

By the way, ik moet zeggen, de media hebben de laatste tijd véél minder berichten geplaatst over aanslagen in Irak dan bijvoorbeeld 2 maanden geleden. Zou het dan toch eindelijk minderen? (Die aanslag gisteren met 22 doden even buiten beschouwing gelaten)

Haarmannetje
22 december 2004, 17:48
THANK GOD is Nederland meer ver-amerikaniseerd dan 'ge-europaniseerd'
Thank God? Europa heeft ten minste een echte cultuur en geschiedenis. Amerika is een nep-land. Het doet mij een beetje denken aan dat oude DOS-spelletje Lemmings. Iedereen is er een pion van de baas; gehypnotiseerd en onderworpen.

Heheh, dat je die winkel dan meteen uitloopt... Zo kom je wel héél erg gefrustreerd over hé... Beetje overdreven niet? Als die kerstman een Franse vlag beet had, zou je dan ook de winkel uitlopen?
Ja, zo ben ik. Ik ga een zaak niet spekken, die dergelijke onzin verkoopt. Gefrustreerd of niet, dat is hoe ik handel. Als de kerstman een Franse vlag beet had, zou ik inderdaad niet weggelopen zijn. Integendeel, misschien had ik die knuffel dan zelfs gekocht en hem voor mijn raam gezet ;). Ik walg van de verheerlijking van Amerika. Laatst kreeg ik nog een flyer uitgedeeld in de stad van een feestje onder de noemer "American Christmas Party"... argh ;)!

Al het slechte komt uit Amerika. Da's een leuke. Het slaat echter paal noch perk. Je kunt je frustraties niet zo afwenden op de VS, dat is gewoon onzinnig.
Oke, niet al het slechte komt uit Amerika. Die opmerking was veel te ongenuanceerd. Dat was een fout van mij. Maar er komen wel veel slechte dingen uit Amerika. Trouwens, ik richt mijn frustraties totaal niet op Amerika, Amerika is de oorzaak van mijn frustraties :)!

Haarmannetje
22 december 2004, 17:50
Een dictatuur omverwerpen en er een democratie installeren vind ik een hele nobele zaak.
Het is de manier waarop, beste Robert. Amerika valt een land binnen omdat het beleid hen niet aanstaat en legt vervolgens dat land een democratie op. Dat is schandalig en misdadig! Heb je niet meegekregen dat de Irakezen er nu helemaal niet zo blij mee zijn? Amerika heeft zich er gewoonweg niet mee te bemoeien.

Robert18
22 december 2004, 18:13
Thank God? Europa heeft ten minste een echte cultuur en geschiedenis. Amerika is een nep-land. Het doet mij een beetje denken aan dat oude DOS-spelletje Lemmings. Iedereen is er een pion van de baas; gehypnotiseerd en onderworpen.
gehypnotiseerd en onderworpen.... Je klinkt nu als een conspiracy-believer. Ik snap wel dat je het niet letterlijk zo bedoelt (hoop ik), maar zoiets kun je toch niet zeggen? Ja, tenzij je misschien 15 jaar in de VS hebt gewoond en je er werkelijk van overtuigd bent dat het zo is. Maar waaruit zou moeten blijken dat de inwoners van de VS gehypnotiseerd en onderworpen zijn. In hoeverre zijn deze inwoners in dat opzicht anders dan bijvoorbeeld Britten, of Fransen?

Is Amerika by the way niet een stuk cultuur en geschiedenis van Europa? After all, de wortelen van Amerikanen liggen natuurlijk in Europa.


Oke, niet al het slechte komt uit Amerika. Die opmerking was veel te ongenuanceerd. Dat was een fout van mij. Maar er komen wel veel slechte dingen uit Amerika. Trouwens, ik richt mijn frustraties totaal niet op Amerika, Amerika is de oorzaak van mijn frustraties :)!Véél slechte dingen vind je. Ik vind van niet. Zowiezo zijn er héél veel goede dingen die de slechte dingen totaal doen vervagen.

Denk aan computers, internet, software, entertainment, high-tech apparatuur, luchtvaart, ruimtevaart, medicijnen, muziek en nog veel meer. Denk je eens in, waar we op zonder de VS zouden zijn op het gebied van wat ik net opgenoemd heb.

De VS is altijd voorloper geweest met de dingen waar je vandaag de dag elke keer weer gebruik van maakt/tegenkomt.

Haarmannetje
22 december 2004, 18:20
Is Amerika by the way niet een stuk cultuur en geschiedenis van Europa? After all, de wortelen van Amerikanen liggen natuurlijk in Europa.
Alsof ze dat zelf willen erkennen. Ze kijken wel neer op Europa, maar zoals ik het altijd noem: "Amerikanen zijn tweedehands Europeanen" ;).

Véél slechte dingen vind je. Ik vind van niet. Zowiezo zijn er héél veel goede dingen die de slechte dingen totaal doen vervagen.

Denk aan computers, internet, software, entertainment, high-tech apparatuur, luchtvaart, ruimtevaart, medicijnen, muziek en nog veel meer. Denk je eens in, waar we op zonder de VS zouden zijn op het gebied van wat ik net opgenoemd heb.

De VS is altijd voorloper geweest met de dingen waar je vandaag de dag elke keer weer gebruik van maakt/tegenkomt.
Ja, en hoeveel van die dingen zijn nu echt noodzakelijk? Ik wil niet zeggen dat er geen goede dingen uit Amerika komen, maar we moeten niet net doen alsof we ons hedendaags bestaan aan Amerika te danken hebben.

schaap
22 december 2004, 18:31
Amerika betaalt nu de prijs voor het binnenvallen van Irak. Elke dag worden Amerikaanse militairen retour gezonden in een doodkist naar de VS. Pas h

En waar blijft Bush? Die zit lekker veilig ergens in een villa.

Bush zit nu als een chimpansee in de val;

1) weggaan uit Irak kan niet. Het land is totaal vernietigd...
2) blijven is moeilijk. Elke dag worden er doodskisten teruggezonden naar de VSBovendien denkt Bush aan de economische crisis die de Irak-oorlog met zich meebrengt.

jongen25
22 december 2004, 18:36
Ik erger me aan al te gemakkelijk anti-amerikanisme, iets wat in Europa nogal modieus is. Zelf heb ik een jaar in de VS gestudeerd, en ik heb heel nadrukkelijk twee kanten van het land leren kennen. Enerzijds is er het xenofobe, bekrompen, oppervlakkige Amerika, anderzijds bestaat er ook een gedreven, naar kennis hongerend Amerika dat Europa op de meeste gebieden ver achter zich laat.
Ik troost me met de gedachte dat er ook pakweg 40 miljoen van dit soort mensen in dat land wonen. Helaas betreft het alleen bepaalde gebieden van Amerika, en voel je je in een staat als Missouri of Kansas als een antropoloog temidden van een primitieve beschaving. Niet te geloven; wat een bekrompenheid.
Wat mij zorgen baart is dat de Bush administration vooral door dit soort mensen in het zadel is geholpen. Grootse plannen met de wereld hebben terwijl je achterban geen enkele clue heeft wat er buiten de eigen landgrenzen speelt; dat is een scheve (en gevaarlijke) situatie.
Overigens vind ik het wel een goeie zaak dat de Amerikanen Saddam gewipt hebben. Ben alleen niet blij met de onbezonnen manier waarop dit gebeurd is. De arrogante cowboytaal van Bush, dat schrikt veel mensen (terecht) af. Clinton of Kerry zou op een veel diplomatiekere manier internationaal draagvlak hebben gecreeerd, daar ben ik van overtuigd. Maar kom nou Haarman, je kunt niet serieus menen dat landen zich niet met elkaar mogen bemoeien. 'Munchen '38', dat is het (flauwe, maar voor de hand liggende) antwoord daarop. Met een beetje goede wil kun je zelfs stellen dat internationale bemoeienis de motor van de menselijke geschiedenis is geweest, die op de lange termijn ons wel degelijk vooruitgang heeft opgeleverd.

jongen25
22 december 2004, 18:41
[Ik wil niet zeggen dat er geen goede dingen uit Amerika komen, maar we moeten niet net doen alsof we ons hedendaags bestaan aan Amerika te danken hebben.[/QUOTE]
Tsja, ik denk toch echt dat we ons hedendaagse bestaan wel degelijk aan de Amerikanen te danken hebben, for better or worse. WO 2, Koude Oorlog, Vietnam, het zijn cruciale momenten in de menselijke geschiedenis geweest. Over het algemeen vind ik Amerika een goede, soms corrupte politieagent van de wereld. Met name in Midden- en Zuid-Amerika en in het Midden-Oosten hebben ze echter grove fouten gemaakt, waar zij (en wij met hen) nog lange tijd de gevolgen van zullen ondervinden.

jongen25
22 december 2004, 18:44
Dit maakt de zaak er natuurlijk niet beter op.

'Soldaten VS misdragen zich opnieuw in Irak'
Uitgegeven: 22 december 2004 15:41
Laatst gewijzigd: 22 december 2004 16:12

Interne documenten van het Amerikaanse leger beschrijven mishandelingen van Iraakse burgers en gevangenen die tot nog toe niet naar buiten zijn gebracht. Dat heeft de Amerikaanse burgerrechtenbeweging ACLU (http://www.aclu.org/SafeandFree/SafeandFree.cfm?ID=17224&c=206) woensdag gezegd na onderzoek van de archieven van het leger. De ACLU deed daartoe met succes een beroep op de Amerikaanse wet openbaarheid van bestuur.

Robert18
22 december 2004, 19:07
Ja, en hoeveel van die dingen zijn nu echt noodzakelijk? Ik wil niet zeggen dat er geen goede dingen uit Amerika komen, maar we moeten niet net doen alsof we ons hedendaags bestaan aan Amerika te danken hebben.
Als je het zo pessimistisch bekijkt is niets natuurlijk noodzakelijk behalve een berenvelletje en een knuppel.

japiejaap
22 december 2004, 22:14
zullen we de hele wereld maar afbreken en overnieuw beginnen?

schaap
23 december 2004, 15:00
DE VS executeert steeds nog minderjarigen Robert18 ;)

Moderne land hoor...poeh daar moeten we toch echt een voorbeeld aan nemen he :rolleyes: ?

sonofsam
23 december 2004, 16:37
Waarom nou eigenlijk? Het feit dat Bush Irak binnengevallen heeft, vind ik heel goed. Een dictatuur omverwerpen en er een democratie installeren vind ik een hele nobele zaak. Europa doet meer praten en minder doen. We hebben in Nederland al gezien waar decennia lang gepraat en niets doen toe heeft geleid. Het is alleen zo jammer dat een uiterst klein deel van de Iraakse samenleving de boel wil ontwrichten, en dat lukt ze helaas aardig ook. De media besteed hier gretig aandacht aan. Waar ze geen aandacht aan besteden is de rest van Irak, waar Irakezen waanzinnig blij zijn met de komst van de bevrijdingstroepen.

By the way, ik moet zeggen, de media hebben de laatste tijd véél minder berichten geplaatst over aanslagen in Irak dan bijvoorbeeld 2 maanden geleden. Zou het dan toch eindelijk minderen? (Die aanslag gisteren met 22 doden even buiten beschouwing gelaten)
Jij vind het een goede zaak dat Bush Irak binnenvalt? Kun jij jezelf nog wel serieus nemen als je 's morgens opstaat en in de spiegel kijkt?

Hoe kun je nou PRO-oorlog zijn?

SoS

jongen25
23 december 2004, 16:49
Zo gemakkelijk is het allemaal niet, SOS. Hoe denk je dat die half miljoen Koerden en honderdduizenden sjiieten, Moerasarabieren en alle andere slachtoffers van het bewind van Saddam postuum tegenover de Amerikaanse inval zouden hebben gestaan?
Tegen oorlog zijn is een bewonderswaardige houding, mits er een geloofwaardig alternatief bestaat. Zolang er moordlustige dictators op deze globe rondlopen waar geen land mee te bezeilen valt, is oorlog het enige middel om dit soort hardleerse figuren uit het zadel te wippen. It's a jungle out there.

Robert18
23 december 2004, 18:49
Sommige mensen begrijpen niet dat sommige conflicten alleen met oorlog/geweld opgelost kunnen worden. Volgens mij komt dat door een gebrek aan algemene ontwikkeling.

Oorlog en geweld is niet goed. Maar soms pure noodzaak. Als je dat niet kunt begrijpen leef je in een soort Teletubbie-wereldje.

schaap
23 december 2004, 20:53
Zo gemakkelijk is het allemaal niet, SOS. Hoe denk je dat die half miljoen Koerden en honderdduizenden sjiieten, Moerasarabieren en alle andere slachtoffers van het bewind van Saddam postuum tegenover de Amerikaanse inval zouden hebben gestaan?
Tegen oorlog zijn is een bewonderswaardige houding, mits er een geloofwaardig alternatief bestaat. Zolang er moordlustige dictators op deze globe rondlopen waar geen land mee te bezeilen valt, is oorlog het enige middel om dit soort hardleerse figuren uit het zadel te wippen. It's a jungle out there.

Jongen25 er zijn nog tientallen andere (niet islamitische landen) die een hun volk onderdrukken en die alle internationale regels aan hun laars lappen.

Waarom worden die niet aangepakt (Bijv Noord Korea)?

jongen25
24 december 2004, 14:20
Internationale politiek bedrijven blijft natuurlijk een kwestie van pragmatisme. Saddam kon aangepakt worden omdat ie sowieso al een slechte reputatie had (Iran-Irakoorlog, Desert Storm I), onduidelijk was over zijn wapenprogramma's, aantoonbaar genocide op zijn eigen volk had gepleegd en bovendien weinig geliefd was binnen de islamistische wereld.
Mijns inziens is het verzet binnen de moslimswereld tegen de Amerikaanse aanwezigheid in Irak dan ook meer een zogenaamde 'stok om de hond mee te slaan' dan een steunbetuiging aan Saddam. Binnen de moslimswereld bestaat zeer veel rancune jegens de Amerikanen, 1) vanwege de innige band van Amerika met Israel, 2) uit angst en jaloezie en (dan pas) 3) vanwege decennialange hypocrisie van het Amerikaanse buitenlandse beleid in de Arabische wereld. Over dit laatste kunnen de Fransen en Britten overigens ook meepraten.
Noord Korea aanpakken ligt een stuk gecompliceerder. Het is een hermetisch afgegrendeld land. Internationale waarnemers hebben geen idee wat er zich afspeelt. Mensenrechten worden er geschonden, zoveel is zeker, maar er bestaat twijfel over de schaal waarop dit gebeurt. Met name Japan en Zuid-Korea vrezen het mogelijke kernwapenprogramma van dit land. Maar om iets tegen Noord-Korea te ondernemen zullen juist deze landen het voortouw moeten nemen. Voordeel is de 'balance of power' in de regio: een steeds sterker wordend China zorgt voor een uitstekende buffer.

Kortom, er bestond een zekere legitimatie om Saddam te wippen, daar was zelfs het leeuwendeel van de Arabische wereld en natuurlijk het Iraakse volk het mee eens. Omdat ongelukkig genoeg de verkeerde argumenten zijn gebruikt heeft de VS een groot onheil over zich afgeroepen. Voor Noord-Korea bestaat deze legitimatie vooralsnog niet (voldoende).
Internationaal intervenieren heeft alleen succes op de lange termijn als er aan brede coalities wordt gewerkt, zoveel lijkt mij zeker.

Biljartbal
24 december 2004, 16:29
Weet je wat ik denk?

Dat Bush de ballen er niet voor heeft om Noord Korea aan te pakken. Noord Korea is geen Irak, ze zullen keihard toeslaan.

Henk
24 december 2004, 18:49
Internationale politiek bedrijven blijft natuurlijk een kwestie van pragmatisme. Saddam kon aangepakt worden omdat ie sowieso al een slechte reputatie had (Iran-Irakoorlog, Desert Storm I), onduidelijk was over zijn wapenprogramma's, aantoonbaar genocide op zijn eigen volk had gepleegd en bovendien weinig geliefd was binnen de islamistische wereld.


Wist je trouwens dat Irak in de oorlog tegen Iran gesteund is door Amerika.
De Amerikanen moesten later vechten tegen de wapens die ze zelf aan Irak hadden geleverd.
Wat betreft die punten: Amerika verteld ook vast niet alles over zijn eigen wapenprogramma, aantoonbaar genocide (o.a napalm, atoombommen) op andere volken gepleegd en bovendien weinig geliefd bij het merendeel van de westerse wereld.
Wat mij betreft mag Bin Laden volgende week op tv verschijnen met de mededeling: We've got him.

sonofsam
24 december 2004, 19:07
Amerikanen zijn IDIOTEN. Wat een DOM volk is dat...

Tiuri
25 december 2004, 17:23
Amerikanen zijn IDIOTEN. Wat een DOM volk is dat...dit is pas een domme opmerking sam... please niet zo generaliseren.

49% heeft op Kerry gestemd.

sonofsam
25 december 2004, 19:04
dit is pas een domme opmerking sam... please niet zo generaliseren.

49% heeft op Kerry gestemd.
51% heeft op Bush gestemd

Tiuri
25 december 2004, 21:36
51% heeft op Bush gestemdja dus niet alle amerikanen zijn idioten. en ook is niet het hele volk dom.

maar wel opvallend veel!