PDA

View Full Version : Geert Wilders is een gevaarlijke grap (Metro)


Biljartbal
19 december 2004, 21:09
Dit stukje komt uit de krant "Metro"

Vannacht hoorde ik in een reportage van Netwerk Geert Wilders zijn mening over de toetreding van Turkijke in Europa. Daarin zei hij het volgende:" Al zouden de mensenrechten veranderen voor de Turkse minderheden, dan zou ik tegen de toetreding van Turkijke zijn", en hier komt het: "Omdat Turkijke een ander cultuur heeft en een ander geloof ". Ik vind dit absoluut te gek voor woorden. Dat zo iemand een vertegenwoordigingszetel heeft in de Nederlandse Kamer! Alsof alle landen in de Europese Unie dezelfde cultuur hebben of ooit hebben gehad. En een ander geloof?

Ik dacht dat er in Nederland zoiets bestond als scheiding van kerk en staat.Dan kun je toch niet oordelen dat een land ergens niet bij mag horen omdat het een ander geloof heeft?

Ik vind de heer Wilders een grote grap en tevens een gevaarlijke grap. Dat er daadwerkelijk mensen zijn die zijn meningen delen (zie de peilingen), terwijl deze man gewoonweg een hetze aan het voeren is tegen de Islam.

Voor de duidelijkheid ik ben geen Moslim ik ben khatoliek, maar ik heb er absoluut niks tegen. Waarom zou ik? Elk geloof staat voor vrede en saamhorigheid, ook de Islam meneer Wilders.

Robert18
19 december 2004, 21:39
De moslim-cultuur is ACHTERLIJK.
Het past niet in onze moderne samenleving.
Noem eens 3 landen waar de bevolking overheersend moslim is, en waar er geen ABSOLUTE TERINGZOOI is?

Haarmannetje
19 december 2004, 21:41
De moslim-cultuur is ACHTERLIJK.
Het past niet in onze moderne samenleving.
Noem eens 3 landen waar de bevolking overheersend moslim is, en waar er geen ABSOLUTE TERINGZOOI is?
Wat is modern? Definieer dat eens, Robert18. Wat jij modernd vindt, hoeft een ander niet modern te vinden. Wat een arrogantie om dat jouw opvatting van modern op te leggen aan anderen.

Biljartbal
19 december 2004, 21:58
De moslim-cultuur is ACHTERLIJK.
Het past niet in onze moderne samenleving.
Noem eens 3 landen waar de bevolking overheersend moslim is, en waar er geen ABSOLUTE TERINGZOOI is?

De islam is geen cultuur maar een religie ;)

Robert18
19 december 2004, 22:04
De islam is geen cultuur maar een religie ;)
Dat snap jij zelfs. Maar een moslim-cultuur bestaat natuurlijk ook. Dus probeer er nou niet quasi-bijdehand omheen te lullen en beantwoordt gewoon m'n vraag.......

Biljartbal
19 december 2004, 22:05
Dat snap jij zelfs. Maar een moslim-cultuur bestaat natuurlijk ook. Dus probeer er nou niet quasi-bijdehand omheen te lullen en beantwoordt gewoon m'n vraag.......

Hahah wat is dan de definitie van moslim-cultuur?

Robert18
19 december 2004, 22:07
Hahah wat is dan de definitie van moslim-cultuur?
Het geheel van voortbrengselen van een moslim-gemeenschap

Ik zeg het nu voor de 3e keer: Lul nou niet om de vraag heen en beantwoordt 'm gewoon. Je begint je nu een beetje belachelijk te maken.

Biljartbal
19 december 2004, 22:09
Het geheel van voortbrengselen van een moslim-gemeenschap

Ik zeg het nu voor de 3e keer: Lul nou niet om de vraag heen en beantwoordt 'm gewoon. Je begint je nu een beetje belachelijk te maken.

hahah jij bent belachelijk met de definities die je ter plekke verzint. En dat antwoord staat in dat andere topic ;)

Robert18
19 december 2004, 22:10
Het heet Van Dale.
Het is een woordenboek.

Maar ja, je hebt je definitie, ik vraag je nu voor de 5e keer, wil je m'n vraag beantwoorden, of praat je er gewoon weer omheen???

Robert18
19 december 2004, 22:15
Ja...

En toen was het stil aan de overkant.

Biljartbal
19 december 2004, 22:17
Ja...

En toen was het stil aan de overkant.

Stil? Ja wat moet ik zeggen dan? Jij beweert dat er een moslimcultuur bestaat, en ik niet.

Dan zijn we toch uitgepraat? ;)

Robert18
19 december 2004, 22:20
Ja maar dan heb jij het fout. Een moslimcultuur bestaat. Er zijn heel erg veel culturen en subculturen. Alles en iedereen is te verdelen in (sub)culturen. Dus beantwoordt nou gewoon m'n vraag. 11e keer dat je om m'n vraag heen praat ofzo???

Biljartbal
19 december 2004, 22:22
Ja maar dan heb jij het fout. Een moslimcultuur bestaat. Er zijn heel erg veel culturen en subculturen. Alles en iedereen is te verdelen in (sub)culturen. Dus beantwoordt nou gewoon m'n vraag. 11e keer dat je om m'n vraag heen praat ofzo???

Nee een moslimcultuur bestaat niet. Een normaal cultuur wel, geen islamitische cultuur.

De Islam is 1. Of je nu een moslim bent uit Kenia of een moslim uit Turkijk. De Islam is 1.

sonofsam
20 december 2004, 11:18
De moslim-cultuur is ACHTERLIJK.
Het past niet in onze moderne samenleving.
Noem eens 3 landen waar de bevolking overheersend moslim is, en waar er geen ABSOLUTE TERINGZOOI is?
JORDANIE

SoS

sonofsam
20 december 2004, 11:20
Geert Wilders is de belichaming van onzinnigheid. Hoe kan het zo wezen dat er daadwerkelijk mensen zijn die het in hun achterlijke hoofd bedenken om op deze man te gaan stemmen?

Zelfs al ben je 100% nederlander of 100% rechts, dan nog is Wilders een foute keus. Inhoudelijk is deze figuur 0,0

Jaapie
20 december 2004, 13:46
Ik ben het volkomen met Robert18 eens. En ik ga zeker op Wilders stemmen.

Tiuri
21 december 2004, 09:51
hoe het mogelijk is dat wilders nu op zoveel zetels staat in de peilingen is mij een raadsel.

ik heb die man op nog geeneen standpunt kunnen betrappen! Geen idee wat hij nou wil. Op zijn site www.geertwilders.nl staan ook geen, let wel: GEEN, standpunten. Ook in de Tweede Kamer zegt hij (na weken afwezigheid) werkelijk waar NIETS.

ik weet dat hij tegen toetreding van Turkije is, maar dat is dan ook het enige. Hiervoor heeft hij ook nog GEEN argumenten gegeven.

Als ik nu een Mozart-kapsel aanschaf en zeg dat ik tegen toetreding van Turkije ben, krijg ik dan ook 20 zetels?

Ik snap het niet.

DHTkiller
21 december 2004, 18:37
De moslim-cultuur is ACHTERLIJK.
Het past niet in onze moderne samenleving.
Noem eens 3 landen waar de bevolking overheersend moslim is, en waar er geen ABSOLUTE TERINGZOOI is?Nou, Robert18, als jij zo door blijft gaan, kun je die F-16 wel vergeten. Dan kan je alleen nog de metro besturen van de RET .

Robert18
21 december 2004, 21:53
Ja weet ik DHTkiller, ik was gewoon effe zwaar gefrustreerd door Biljartbal en dan word ik nogal grof in m'n woorden.

Maak je geen zorgen, in het echt ben ik een harstikke rationeel persoon :) en ik ga ook normaal om met onze 'medelanders'.

DHTkiller
21 december 2004, 23:57
Ja weet ik DHTkiller, ik was gewoon effe zwaar gefrustreerd door Biljartbal en dan word ik nogal grof in m'n woorden.

Maak je geen zorgen, in het echt ben ik een harstikke rationeel persoon :) en ik ga ook normaal om met onze 'medelanders'.Waar ik me momenteel zorgen om maak, is dat de oude generatie langzamerhand aan verdwijnen is, aan het uitsterven is. Dat waren de mensen die de oorlog hadden meegemaakt. Dat waren mensen die wisten wat oorlog, ellende, honger, onderdrukking en angst inhield. Na de oorlog werden mensen vriendelijker tegen elkaar omdat ze een hel hadden meegemaakt, dat waren mensen die in de jaren 50, 60 en 70 in de volle bloei van hun leven waren, die mensen die iets ergs hebben meegemaakt, en die voor ons ook een heleboel dingen hebben opgebouwd. De maatschappij verandert doordat de oudere mensen verdwijnen en de nieuwer, hebzuchtiger, brutaler aso's de meerderheid vormen. De tijd verandert, de mensen veranderen, dit lokt weer oorlog en ellende. Jonge mensen beseffen dit niet, ze voelen zich onkwetsbaar. Dit komt grotendeels door hun onwetendheid, maar als éénmaal de ellende voelbaar wordt, dan is het helaas te laat (de geschiedenis herhaalt zich dan weer en mensen leren het nooit, helaas :confused:).

Haarmannetje
22 december 2004, 00:04
Precies, DHTKiller, veel jonge mensen van nu zijn verwende nesten. Het verbaasde mij hoe weinig jongeren nu nog iets echt weten van de Tweede Wereldoorlog en van bijvoorbeeld het kerstverhaal (nee, niet die over de kerstman, maar over Christus). We gaan een tijd van oppervlakkigheid en onwetendheid tegemoet.

sonofsam
22 december 2004, 10:13
Ik ben het volkomen met Robert18 eens. En ik ga zeker op Wilders stemmen.
Hoe kun je nou op Wilders stemmen? Die gast is een leeghoofd!

Komt geen zinnig woord uit?

DHTkiller
22 december 2004, 11:19
Hoe kun je nou op Wilders stemmen? Die gast is een leeghoofd!

Komt geen zinnig woord uit?Nietsbeseffende mensen stemmen op leeghoofden! Ik kan ze alleen adviseren verder te verdiepen in zulke zaken, het is geen lolletje en ook geen voetbalclub, dit zijn echt serieuze zaken. Het is heel belangrijk te weten wie die stemmen verdienen, uiteindelijk moet de stemmer er zelf ook baat bij hebben. Het is heel waarneembaar dat de verkeerde mensen de touwtjes in handen willen nemen, allerlei flapdrollen krijgen de volle media-aandacht, die flapdrollen die totaal niets zullen presteren (alleen de hele samenleving zullen verzieken).

Robert18
22 december 2004, 17:33
Goh, we hebben een heuse helderziende in ons midden.

Vertel, wanneer is er een medicijn dat al onze haarproblemen oplost?

DHTkiller
22 december 2004, 17:52
Goh, we hebben een heuse helderziende in ons midden.

Vertel, wanneer is er een medicijn dat al onze haarproblemen oplost?Dat is er al! ;) Althans, voor mij dan. Jij mocht toch geen medicijnen gebruiken ivm je vliegersopleiding?

schaap
22 december 2004, 18:32
Goh, we hebben een heuse helderziende in ons midden.

Vertel, wanneer is er een medicijn dat al onze haarproblemen oplost?

Vraag het Bush, waar jij graag bij slijmt ;)

Robert18
22 december 2004, 19:06
DHTkiller, als al jouw haarproblemen opgelost zouden zijn, zou je hier niet meer komen. En ik denk dat ook al zou ik niet bezig zijn met de Luchtmacht, dat ik dan ook geen medicijnen zou gebruiken.

Ik vind het paardenmiddelen en wil niet het risico lopen op allerlei gekke bijwerkingen zoals verminderd libido, borstvorming, waterige sperma e.d. Ik weet dat het niet vaak voorkomt, maar ik wil gewoon dat risico niet lopen.

Man, ik slik zelfs nooit aspirines.

Acceptatie leek ooit zo onmogelijk, maar nu het bij mij niet meer te camoufleren is, is acceptatie toch behoorlijk dichtbij gekomen. Als dan het middel komt dat zonder gekke bijwerkingen resultaat oplevert, zal ik dat zeker gaan gebruiken.

DHTkiller
22 december 2004, 20:17
Toch ben ik er, Robert18! ;) Mijn haarprobleem is zo goed als voorbij. Ik voeg er nog spiro en ketoshampoo toe voor extra ondersteuning voor duta. Ik ben hier om andere mensen te ondersteunen (uiteindelijk is deze site daar ook voor opgericht) en adviezen te geven, en daar heb ik ook geen enkele financiele belangen bij, dit doe ik puur omdat ik dat zelf wil.

Ik moet zeggen dat ik geen enkele bijwerking ondervonden heb, maar er is wel iets onverwachts bijgekomen, namelijk dat ik in lichamelijke kracht ben toegenomen, dit heeft te maken met de toename van testosteron. Wow haren en spierkracht, en dat allemaal door duta, te gek! Haarmannetje, zou Samson dat ook hebben gebruikt? :D Dat moet wel als je een leeuw kan wurgen en zo'n dikke bos haar bezit.

Robert18
22 december 2004, 21:21
Heheh, oké dan, thumbs up. Leuk om te horen dat er iets is wat wel goed werkt bij iemand.

Ik heb btw effe weer een nieuwsbericht gevonden. Ik ben benieuwd wat Biljartbal z'n reactie hierop zal zijn :)

bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=532383/sc=d2be1c


Helft moslims Nederland wil moslimpartijhttp://www.planet.nl/e.gifGepubliceerd op vrijdag 10 december 2004http://www.planet.nl/e.gifDEN HAAG (ANP) - Iets meer dan de helft (51 procent) van de moslims in Nederland vindt dat er een moslimpartij moet komen. Een op de vijf moslims (20,9 procent) is tegen de oprichting van zo'n partij. Dit blijkt uit representatief onderzoek door het bureau Foquz Etnomarketing onder 488 moslims.

Het onderzoek is gedaan in opdracht van het televisieprogramma Nova. Als de moslims die een Nederlandse moslimpartij zeggen te steunen, ook daadwerkelijk op die partij zouden stemmen, kan de partij maximaal acht zetels behalen.

Bijna 30 procent van alle moslims vindt dat het programma van een moslimpartij op de sharia, de islamitische wetgeving, gebaseerd moet zijn, ruim eenderde (34,2 procent) vindt dat dat juist niet zo moet zijn. Van de respondenten die een moslimpartij wensen, vindt ruim de helft dat de partij de sharia in het programma moet overnemen en een op de vijf vindt van niet.



Biljartbal, uw reactie? (Vooral op het vetgedrukte?)

Biljartbal
22 december 2004, 21:28
Heheh, oké dan, thumbs up. Leuk om te horen dat er iets is wat wel goed werkt bij iemand.

Ik heb btw effe weer een nieuwsbericht gevonden. Ik ben benieuwd wat Biljartbal z'n reactie hierop zal zijn :)

bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=532383/sc=d2be1c


Biljartbal, uw reactie? (Vooral op het vetgedrukte?)

Ze hebben zeker de mensen van A Tahweed Moskee in Amsterdam geinterviewd? :D

Robert18
22 december 2004, 22:21
Kun je ook met een inhoudelijk serieus antwoord komen, aub?

De resultaten van dit onderzoek halen namelijk heel jouw theorie onderuit waarin je beweert dat slechts een kleine elite dit soort dingen goed vindt, zoals de regering van Iran. Ik wil nu dus weten hoe je je hier tegen verdedigt?

Biljartbal
23 december 2004, 15:01
Kun je ook met een inhoudelijk serieus antwoord komen, aub?

De resultaten van dit onderzoek halen namelijk heel jouw theorie onderuit waarin je beweert dat slechts een kleine elite dit soort dingen goed vindt, zoals de regering van Iran. Ik wil nu dus weten hoe je je hier tegen verdedigt?

Is 30% een groot deel dan?

Nogmaals de mensen die geintervieuwd zijn voor dit onderzoek zijn heel zorgvuldig gekozen.

En die partij mag toch best op de sharia berustten...alleen berusten! Ze mogen die straffen niet overnemen. Dat betekent dus dat je niet mag stelen, niemand lastig mag vallen enzo. Mooi toch of niet?

Robert18
23 december 2004, 17:42
Bijna 30%... Verdomme... Bijna 30% wil die achterlijke extreme pre-middeleeuwse sharia invoeren. Dat zijn bijna 350.000 moslims. En jij noemt dat WEINIG?
Sorry hoor, maar jij spoort echt niet. Je leeft in een soort eigen wereld en je bent alle besef van realiteit verloren.


Nogmaals de mensen die geintervieuwd zijn voor dit onderzoek zijn heel zorgvuldig gekozen.
Jij hebt zelf aan dit onderzoek meegewerkt? Anders kun je het niet weten lijkt mij. Wat is je bron voor deze opmerking? Of lul je gewoon uit je nek?


En die partij mag toch best op de sharia berustten...alleen berusten! Ze mogen die straffen niet overnemen. Dat betekent dus dat je niet mag stelen, niemand lastig mag vallen enzo. Mooi toch of niet?Jij bent met stip de grootste naiveling die ik ooit ben tegengekomen op internet. Serieus.

Hoe lang duurt het tot iets zowiezo tot jou doordringt?
Ik ben benieuwd naar een inhoudelijke reactie van jou op deze post, ondertussen post ik effe het volgende nieuwsbericht:


Moslimjeugd radicaliseert in toenemende mate
Gepost door Rob (http://frontpage.fok.nl/crew/272) (R@b) - Bron: Teletekst / ANP / Volkskrant (http://www.volkskrant.nl/binnenland/1103732183479.html)
Gepubliceerd: donderdag 23 december 2004 @ 09:42

sloopkogel had ons via de nieuws-submit (http://frontpage.fok.nl/submit.fok) te melden:

http://images.fok.nl/upload/IcoonBinnenlands.jpgDe Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) is bezorgd over zo'n 10.000 moslims in Nederland die vatbaar zouden zijn voor extremisme. In een vandaag verschenen rapport van de inlichtingendienst staat dat een nieuwe radicale stroming de laatste twee jaar rap aan terrein wint. Vooral moslims van Noord-Afrikaanse komaf zouden deze nieuwe stroming aanhangen.

De radicaliserende moslims verafschuwen de hele Nederlandse samenleving, vanwege de 'verderfelijke' westerse levensstijl. Ze streven naar de zuivere islam en verketteren de maatschappij, incluis gematigde moslims.

De AIVD geeft aan dat de extremistische invloeden ontoelaatbaar zijn en uitgebannen en bestreden moeten worden. Het zijn ook niet enkel politici die doel zijn van de radicaliserende moslims, maar het treft alle in hun ogen onzuiver levende mensen, waaronder dus ook moslims die niet meegaan in hun radicalisering. ''De hele samenleving is hun doelwit''.

De AIVD-rapportage, getiteld 'Van dawa tot jihad, de diverse dreigingen van de radicale islam tegen de democratische rechtsorde', is gemaakt om lokale autoriteiten te informeren over de huidige dreiging. De ronselaars voor de radicale islam hebben volgens AIVD-analisten hun werkterrein de laatste jaren grotendeels verplaatst van moskeeën naar gevangenissen, scholen en vooral internet. De inlichtingendienst onderscheidt acht vormen van de radicale islam, die niet alleen de democratische rechtstaat ondermijnen maar ook een bedreiging vormen voor de wijze van samenleven van burgers.

Internet
De veiligheidsdienst signaleert de laatste tijd ook een nieuwe trend: zelfradicalisering. Hier worden jongeren bedoelt die niet actief benaderd worden in moskeeën, in gevangenissen of op scholen, maar die zelf op zoek gaan op internet. Daar vinden ze jihadistische lectuur en zelfbenoemde imams, die allerlei radicale ideeën verspreiden. De jongeren steken elkaar aan, zonder dat er een moslimautoriteit of geestelijke aan te pas komt. De AIVD pleit voor 'virtuele agenten' die in de gaten kunnen houden wat er zich in discussiefora op internetsites allemaal afspeelt. Een goede remedie tegen zelfradicalisering heeft de AIVD echter niet.

Haarmannetje
23 december 2004, 18:32
Jarenlang heeft het christendom geregeert, nu is het de beurt aan de moslims. Ik wil niet zeggen dat ik extremisme goedkeur, maar waarom zouden wij meer rechten hebben dan de moslims? Het is simpelweg het recht van de sterkste en degenen die het meeste volharden. Als dat de moslims zijn, dan zij het zo.

Robert18
23 december 2004, 18:46
Dus jij vindt het niet erg dat wij 'veroverd' worden door de moslims, en je zal je niet verzetten, en je vrouw zal met een burqa door het leven gaan? Dat zul je allemaal accepteren?

Robert18
23 december 2004, 19:38
Kijk eens naar dit filmpje...

http://www.metalsi.nl/images/noordafrikanen.avi

Ach wat een prachtige verrijking voor de Nederlandse gemeenschap.

japiejaap
23 december 2004, 20:37
zulke lui mogen van mij direct het land uit, gelijk oppakken en afvoeren

Tiuri
23 december 2004, 20:51
Is 30% een groot deel dan?

Nogmaals de mensen die geintervieuwd zijn voor dit onderzoek zijn heel zorgvuldig gekozen.

En die partij mag toch best op de sharia berustten...alleen berusten! Ze mogen die straffen niet overnemen. Dat betekent dus dat je niet mag stelen, niemand lastig mag vallen enzo. Mooi toch of niet?toch vind ik dat robert18 hier een goed punt heeft. ik vind 30% wel degelijk veel, veel meer dan ik had verwacht. ik denk dat het naief is om te denken dat deze mensen zich er alleen op berusten, en de straffen niet overnemen.

Tiuri
23 december 2004, 20:53
Kijk eens naar dit filmpje...

http://www.metalsi.nl/images/noordafrikanen.avi :confused:
wat een kutkindjes....

maarja een een filmpje maken van de (autochtone) ADO-supporters... krijg je eenzelfde iets hoor.

Biljartbal
23 december 2004, 20:59
Kijk eens naar dit filmpje...

http://www.metalsi.nl/images/noordafrikanen.avi

Ach wat een prachtige verrijking voor de Nederlandse gemeenschap.

Ik weet ook wel een paar leuke filmpjes van Stromfront en van die onnozele rasistische groepen ;)

Robert18
23 december 2004, 21:54
Ja erg leuk ontweken Biljartbal, maar zou je aub tóch nog op mijn eerdere posts willen reageren?

Telkens als de vragen net ietsje moeilijker worden, ontwijk je ze gewoon. Is het misschien tijd voor je dat je door gaat hebben dat de situatie in Nederland toch wel heel wat slechter is, dan je in gedachten had?

Haarmannetje
24 december 2004, 00:12
Dus jij vindt het niet erg dat wij 'veroverd' worden door de moslims, en je zal je niet verzetten, en je vrouw zal met een burqa door het leven gaan? Dat zul je allemaal accepteren? Dat zeg ik niet. Het enige wat ik zeg, is dat de situatie eruit bestaat dat er twee partijen tegenover elkaar staan. Het is naar mijn idee niet juist om onszelf superieur te stellen boven de andere partij. Als het zo gaat, dan gaat het gewoon zo. Ik zal mij er zeker tegen verzetten, maar ik ben niet zo arrogant om te beweren dat wij beter zijn, of meer modern.

Marcjacobs
25 december 2004, 13:06
Jarenlang heeft het christendom geregeert, nu is het de beurt aan de moslims. Ik wil niet zeggen dat ik extremisme goedkeur, maar waarom zouden wij meer rechten hebben dan de moslims? Het is simpelweg het recht van de sterkste en degenen die het meeste volharden. Als dat de moslims zijn, dan zij het zo.
Dat zijn nou weer net de uitspraken die late zien dat jij zeker als een van de eerste zult sterven op deze planeet

Robert18
25 december 2004, 16:05
En nog steeds geen reactie van Biljartbal..... Ontwijkt ie een vraag niet, dan blijft ie wel gewoon weg. Biljartbal, is het nou zo moeilijk om toe te geven dat je het toch aan het verkeerde eind hebt?

DHTkiller
25 december 2004, 16:46
Jongens, hier komt nooit een eind aan, dus vergeet 't! En bovendien, het is de eerste Kerstdag, dus geniet ervan. :)

Biljartbal
25 december 2004, 20:51
En nog steeds geen reactie van Biljartbal..... Ontwijkt ie een vraag niet, dan blijft ie wel gewoon weg. Biljartbal, is het nou zo moeilijk om toe te geven dat je het toch aan het verkeerde eind hebt?

Hahah welk antwoord? Ik heb je toch al een antwoord gegeven. Het probleem is dat jij pas tevreden bent met het antwoord dat jij WILT.

In dat geval...kun je lang wachten ;)

Robert18
27 december 2004, 16:34
Biljartbal, jongen, lul je er nou eens niet zo ontzettend slap uit.

Dit gaat niet om wat ik wil horen... Ik wil gewoon jouw reactie op dat nieuwsbericht weten. Een serieuze inhoudelijke reactie. Jij staat altijd klaar om je eigenwijze antwoorden te geven. Waarom nu ineens niet, als je met je neus op de feiten wordt gedrukt? Waar is nu ineens jouw mening gebleven?

Komt het misschien doordat je eindelijk onder ogen ziet dat jouw gedachtengang niet strookt met de realiteit?

Ik vraag om een inhoudelijke reactie, aub. Praat er aub niet omheen.

Biljartbal
27 december 2004, 17:39
Biljartbal, jongen, lul je er nou eens niet zo ontzettend slap uit.

Dit gaat niet om wat ik wil horen... Ik wil gewoon jouw reactie op dat nieuwsbericht weten. Een serieuze inhoudelijke reactie. Jij staat altijd klaar om je eigenwijze antwoorden te geven. Waarom nu ineens niet, als je met je neus op de feiten wordt gedrukt? Waar is nu ineens jouw mening gebleven?

Komt het misschien doordat je eindelijk onder ogen ziet dat jouw gedachtengang niet strookt met de realiteit?

Ik vraag om een inhoudelijke reactie, aub. Praat er aub niet omheen.

Die heb ik al gegeven, lees de topic rustig eens door ;)

sonofsam
27 december 2004, 17:57
Ik roep deze thread uit tot de meest KINDERACHTIGE thread aller tijden!

Robert18
28 december 2004, 08:04
Ik roep deze thread uit tot de meest KINDERACHTIGE thread aller tijden!
o.a. dankzij dit soort posts.

Robert18
28 december 2004, 08:12
Als je dit als jouw 'antwoord' bedoelt:


Is 30% een groot deel dan?

Nogmaals de mensen die geintervieuwd zijn voor dit onderzoek zijn heel zorgvuldig gekozen.

En die partij mag toch best op de sharia berustten...alleen berusten! Ze mogen die straffen niet overnemen. Dat betekent dus dat je niet mag stelen, niemand lastig mag vallen enzo. Mooi toch of niet?
Dan is dat wel erg triest. Hieruit blijkt duidelijk dat jouw standpunt van geen kant klopt. Zowiezo is 30% dat zoiets zeer extreems aanhangt een HEEL groot deel. Dat jij vindt van niet, komt mij best extremistisch over. Of je bent gewoon niet goed bij je hoofd.

Ik vroeg je ook hoe het kwam dat je wist dat de mensen 'heel zorgvuldig zijn uitgekozen', want dit kun jij niet weten. Zowiezo vind ik het heel slap, héél slap verweer. Kan ik uit die woorden opmaken dat je het toch wel eens bent dat het foute boel is? Dat je dan maar moet zeggen dat het een fout onderzoek is? Lekker makkelijk, als iets niet strookt met jouw mening, is het meteen een onbetrouwbaar onderzoek he? Hoe triest ben je dan?

En dan maak je er ook nog voor het gemak van dat de partij alleen op de sharia BERUST en dat de straffen niet meegenomen worden. DIT IS ECHTER NERGENS IN DE TEKST TERUG TE VINDEN. Je verzint het er gewoon bij en je neemt het nog voor waar aan ook.

Biljartbal, jij loopt maar te baggetalliseren met ENORM grote oogkleppen op, en je kop ook nog eens diep in de grond gestoken. Ik geef het op, mensen als jij hebben zo'n verstoorde manier van denken, dat dat nooit meer goed komt.

Haarmannetje
28 december 2004, 09:41
Robert, een cursus volwassen discussievoeren zou aan jou best wel besteed zijn volgens mij ;).

Verder zie ook ik wel in dat er een probleem bestaat in Nederland met een aantal extremisten en dat daar zeker hard tegen opgetreden dient te worden, maar kom op, de media blazen alles wel ontzettend op hoor. Tjonge, net na de moord van Theo van Gogh: "War on extremism" hier! Documentaires, reportages, nieuwsberichten, actualiteitenprogramma's, talkshows... het hield niet op. Overal werd onheil voorspelt, iedereen bang. En kijk nu eens? Het leven gaat weer gewoon rustig verder. Het is onvoorstelbaar hoe de media het voor elkaar krijgen om telkens weer paniek te zaaien, terwijl alles gewoon zo ontzettend overdreven wordt.

Dus ja, er bestaan probleemgevallen, maar zo erg als dat de media het brengen is het niet.

Robert18
28 december 2004, 10:57
Nee Haarmannetje, het is gewoon irritant dat als ik met iets kom waarmee m'n gelijk wordt aangetoond, dat Biljartbal meteen van alles doet om m'n vraag te ontwijken en meteen bijna niet meer reageert. Het is wel erg duidelijk.

Je ziet het verkeerd, de situatie in Nederland. Het land is weer ingedut, zoals altijd. De media hebben helemaal niks overdreven. Er móét wat gebeuren. Maar het volk is dom, en zeer vergeetachtig.
Wat er nu gebeurt: De boel is gesusd. Ondertussen worden enkele halve maatregelen genomen die niks helpen. Extremisme en radicalisme worden ondertussen een steeds groter probleem, tienduizenden, zo niet honderdduizenden radicaal denkende moslims wordt niks in de weg gelegd.
Het is wachten op de volgende aanslag, die veel erger zal zijn. Het paard van Troje wordt alsmaar sterker, omdat het land weer eens is ingedut.
Ja, en dan over enkele maanden weer keihard opgeschrikt worden en het oh zo erg vinden.

Ondertussen mag je niet zeggen wat je wilt, omdat je anders afgeslacht wordt. Veel politici kunnen niet eens meer zonder beveiliging de straat op. En jij geeft de media de schuld? Kom op zeg...........

Waarom dut Nederland altijd zo snel weer in? Waarom worden er nooit goede maatregelen getroffen? Dit noemen ze nou dweilen met de kraan open. En dan dweilt Nederland maar 1x per jaar.

Dat jij zegt dat er niks aan de hand is, getuigt mijnsinziens van enorme naiviteit en onwetendheid.

Haarmannetje
28 december 2004, 11:01
Maar Robert, waaruit blijkt dat er een serieus groot probleem bestaat en dat het niet enkel een paar kanslozen zonder doel betreft?

Robert18
28 december 2004, 11:04
Haarmannetje, ik denk ook, dat als ik een halfjaar geleden had gezegd dat het wel eens heel goed zou kunnen dat iemand met een open mening wordt vermoord door een moslim, had je me waarschijnlijk uitgelachen.

Zo zijn er ook nog altijd mensen die denken dat Nederland nooit ten prooi zal vallen aan terroristen. Naief. Vergeetachtig. Dom. Onwetend.
P.S. 2 politieke moorden in 2,5 jaar tijd en je zegt dat de media het allemaal maar lopen te overdrijven. Altijd dat oeverloze gebaggetaliseer, WALGELIJK. Zelfs in de VS (die jij oh zo haat) gebeuren er geen 2 politieke moorden in 2,5 jaar tijd. En zelfs Bush heeft altijd nog véééééél meer vrijheid dan Wilders op dit moment. Zie alsjeblieft in dat Nederland op het randje van de afgrond staat, en dut alsjeblieft niet in.

Robert18
28 december 2004, 11:09
Maar Robert, waaruit blijkt dat er een serieus groot probleem bestaat en dat het niet enkel een paar kanslozen zonder doel betreft?- Uit allerlei nieuwsberichten. Zoals deze ook in dit topic gepost zijn.
- AIVD. Minstens 10.000 radicalen in Nederland. En een almaar meer radicaliserende jeugd.
- Mijn omgeving. Je wordt hier in Rotterdam wel eens uitgescholden omdat je een ongelovige kankerblanke bent.
- Ik heb al van genoeg moslims gehoord dat ze het land over gaan nemen en dat Nederlanders heel erg dom zijn dat we het gewoon maar toelaten. Van kennissen heb ik ook genoeg soortgelijke verhalen gehoord.
- Al meer dan 1 miljoen moslims in Nederland, Ongeveer de helft van de grote steden is moslim, en ze krijgen véél meer kinderen dan Nederlanders, dus over zo'n 50 jaar is het einde verhaal, en is Nederland een moslimsstaat.
- Totaal GEEN integratie in de grote steden. Er leven gewoon totaal verschillende culturen langs elkaar heen. Er is amper contact. De meeste moslims willen ook helemaal geen contact, is uit mijn eigen ervaring gebleken.

Ik heb niks tegen de Islam, iedereen moet maar doen waar ie zin in heeft. Maar ik zie in dat het helemaal fout zal gaan in Nederland. Ik hou van Nederland en ik vind het verschrikkelijk om te zien dat het zwaar bergafwaarts gaat. Nu kun je dit niet alle moslims aanrekenen. Natuurlijk niet. Maar als je ziet dat alle slechte buurten vol met moslims zitten, gaat er bij mij natuurlijk wel een belletje rinkelen. Als je ziet op het NOS Nieuws dat 99% van de straatroven in Rotterdam in 2003 door buitenlanders waren gepleegd, gaat er wel een belletje rinkelen. Als je merkt dat er straks meer moslims dan Nederlanders in m'n stad wonen, ga ik me wel zorgen maken. Als moslims dan ook nog eens geen enkele kritiek dulden, en zelfs vergelden met een afslachting, is het einde natuurlijk zoek. Als bijna 30% van een miljoen moslims een moslimpartij gebaseerd op de Sharia wil, voel ik mij ernstig bedreigd. Ik wil dat middeleeuws gedoe niet in mijn land. Maar zolang de moslims zich totaal niet aanpassen en alleen maar meer hun zin krijgen, is dat helaas wel het toekomstbeeld.
Nogmaals, ik heb niks tegen moslims, maar het is over- en overduidelijk dat hun cultuur totaal niet samengaat met de onze. Dat kun je gewoon NIET MEER ontkennen. Het is jammer, maar helaas. Het gaat niet samen, dus dat moet je ook niet forceren.
(In dit verhaal gelden dus uitzonderingen voor de helaas kleine schare moslims die wél goed geintregeerd zijn in Nederland. Waarschijnlijk zijn dit de moderne moslims uit de steden. De 'plattelands-moslims', zoals de Berbers zijn mijns inziens het grootste probleem. Net zoals er een verschil te maken valt tussen Turkse moslims (positief) en Marokkaanse moslims (negatief))

Biljartbal
28 december 2004, 12:05
En dan maak je er ook nog voor het gemak van dat de partij alleen op de sharia BERUST en dat de straffen niet meegenomen worden. DIT IS ECHTER NERGENS IN DE TEKST TERUG TE VINDEN.


Waar is in de tekst terug te vinden dat de straffen er ook bij horen? :D

sonofsam
28 december 2004, 12:55
o.a. dankzij dit soort posts.
Robert, waarom ga jij de cursus 'hoe raak ik van mijn mentale retardatie af' niet volgen?

Je posts zijn onzinnig en je etaleert je zelf als een racistische randdebiel.

SoS

Haarmannetje
28 december 2004, 12:59
Oke Robert18, ik neem mijn woorden terug. Als ik er nog eens goed over nadenk, kan het inderdaad zo zijn, dat het land weer is ingedut. Als het serieus waar is, dat die negatieve beweging plaatsvindt in de moslimcultuur, dan moeten we ons ook serieus zorgen gaan maken. Ik hou ook van Nederland en ik zou het ook verschrikkelijk vinden, wanneer wij over een tijdje zouden moeten onderdoen voor het moslim extremisme. Dus als er echt wat speelt, dan moet er wat gebeuren en wel met harde hand. Ik snap alleen niet waarom de overheid nu geen maatregelen treft, als onder andere de AIVD met zulk bewijsmateriaal op de proppen komt.

Tiuri
28 december 2004, 13:00
Bijna 30%... Verdomme... Bijna 30% wil die achterlijke extreme pre-middeleeuwse sharia invoeren. Dat zijn bijna 350.000 moslims. En jij noemt dat WEINIG?Robert, wat is die sharia precies? Wat zijn precies de schadelijke punten? En waarin verschilt het van de "normale" Islam?

Robert18
28 december 2004, 13:27
Robert, waarom ga jij de cursus 'hoe raak ik van mijn mentale retardatie af' niet volgen?

Je posts zijn onzinnig en je etaleert je zelf als een racistische randdebiel.

SoS
Je probeert intelligent over te komen door ongewone woorden te gebruiken terwijl je daar ook gewone woorden voor kunt gebruiken maar oké... Als je zo over wilt komen moet je dat zelf maar weten. Wat ik dan wel stom vind is dat je me een racist noemt. Je hebt mijn posts dus duidelijk niet goed gelezen, en je snapt de betekenis van het woord racisme volgens mij niet helemaal. Zoek het eens op.

Robert18
28 december 2004, 13:30
Waar is in de tekst terug te vinden dat de straffen er ook bij horen? :DDe straffen staan vastgelegd in de Sharia. De Sharia is de Islamitische wetgeving.

Maar ja, lul er maar weer omheen hoor. M'n andere vragen heb je ook nog steeds niet beantwoord.

Robert18
28 december 2004, 13:34
Robert, wat is die sharia precies? Wat zijn precies de schadelijke punten? En waarin verschilt het van de "normale" Islam?
Lees de beschrijving op de volgende link maar eens... En realiseer je elke alinea, dat bijna 30% van de moslims in Nederland dit willen. Zo'n 300.000 moslims.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia

Tiuri
28 december 2004, 13:45
Lees de beschrijving op de volgende link maar eens... En realiseer je elke alinea, dat bijna 30% van de moslims in Nederland dit willen. Zo'n 300.000 moslims.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Shariathnx robert!

het valt me nog mee hoe streng het is. waarschijnlijk is de Sharia ook op veel verschillende manieren uit te leggen. Zo las ik dat er binnen de Sharia-aanhangers grote onenigheid bestaat over of je wel of niet je vrouw mag slaan. Binnen de Sharia zullen er dus wel mildere stromingen zijn, en het zal ook wel zo zijn dat van die 30% in Nederland niet iedereen voor de harde variant kiest.

Maar toch vind ik deze vorm van geloofsbeleving uitermate ouderwets. Ik heb hier ook wel wat tegen moet ik zeggen. De middeleeuwen druipen er vanaf. Ik vind het dan ook wel zorgwekkend dat er zoveel aanhangers hiervan zijn in Nederland.

En ik vind ook zeker niet dat Robert18 zich hier profileert als een racistische randdebiel. Ik ben het op veel punten totaal niet met hem eens maar toch vind ik dat hij de laatste tijd over het algemeen professioneel, gedegen en prettig discussieert.

Biljartbal
28 december 2004, 13:49
Robert je bent echt grappig :D aanstellertje...



Uit allerlei nieuwsberichten. Zoals deze ook in dit topic gepost zijn.

Het is langzaamhand tcoh bekend dat de Media altijd overdrijft. Dat heb ik vaal genoeg meegemaakt. Er was een keer een schietpartij bij mij in de buurt waar ik zelf getuige van was. Je wilt niet weten wat er in de krant stond de volgende ochtend :D


Mijn omgeving. Je wordt hier in Rotterdam wel eens uitgescholden omdat je een ongelovige kankerblanke bent.


Zeker door pikkies van 10?


Ik heb al van genoeg moslims gehoord dat ze het land over gaan nemen en dat Nederlanders heel erg dom zijn dat we het gewoon maar toelaten. Van kennissen heb ik ook genoeg soortgelijke verhalen gehoord.


Dat zeg ik ook tegen mensen zoals jij om hun het bloed onder de nagels vandaan te halen.Bovendien zeg je het zelf...>>VERHALEN.

Al meer dan 1 miljoen moslims in Nederland, Ongeveer de helft van de grote steden is moslim, en ze krijgen véél meer kinderen dan Nederlanders, dus over zo'n 50 jaar is het einde verhaal, en is Nederland een moslimsstaat.

16 miljoen Nederlanders dus. Welk volk zal een sterker bevolkingsgroei vertonen? De 1 miljoen moslims of de 16 miljoen Nederlanders?


Totaal GEEN integratie in de grote steden. Er leven gewoon totaal verschillende culturen langs elkaar heen. Er is amper contact. De meeste moslims willen ook helemaal geen contact, is uit mijn eigen ervaring gebleken.

Mijn ervaringen zijn gelukkig anders ;) . Maar ja, iemand zoals jij die een afkeer tegen moslims heeft zal niet gauw snel in contact met ze komen.

CONCLUSIE: Je overdrijft de boel een beetje. Het is maar een kleine groep die voor overlast zorgt. Bovendien Robert18 hoorde ik toen PIM werd vermoord helemaal niet dat we alle mileuactivisten moesten aanpakken? Raar...he?

Haarmannetje
28 december 2004, 14:18
Biljartbal, hoewel ik het zeker met jou eens ben wat betreft het cultuurrelativisme (zoals: een islamitische moordenaar maakt het nog niet, dat de islam een moordgeloof is), denk ik toch wel dat er in Nederland een probleem bestaat ten aanzien van de moslimgemeenschap. Welliswaar betreft het een zeer kleine groep, maar als er niets aan gedaan wordt, zal die groep steeds groter en machtiger worden.

Het is zeker waar dat er moslimidioten zijn hier, die zaken roepen als: "wij worden machtiger dan jullie en over een poosje zijn wij hier de baas." Je ziet het ook geschreven worden op veel moslimfora.

Het is niet goed dat de zaak weer ingedut raakt. Er moet actief worden gehandeld om er voor eens en altijd een einde aan te maken.

Haarmannetje
28 december 2004, 14:20
Het is langzaamhand tcoh bekend dat de Media altijd overdrijft. Dat heb ik vaal genoeg meegemaakt. Er was een keer een schietpartij bij mij in de buurt waar ik zelf getuige van was. Je wilt niet weten wat er in de krant stond de volgende ochtend :D
Ook ik blijf erbij, dat de media er wel een handje van heeft om zaken op te blazen. Dat trekt immers veel kijkers. Het is een commerciele truc. De Amerikanen (zoals gewoonlijk) zijn er ook erg goed in.

16 miljoen Nederlanders dus. Welk volk zal een sterker bevolkingsgroei vertonen? De 1 miljoen moslims of de 16 miljoen Nederlanders?
Als Nederlanders gemiddeld 2 kinderen per echtpaar krijgen en moslimparen bijvoorbeeld 5, dan kunnen de verhoudingen snel veranderen. En vergeet de vergrijzing ook niet. Een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking bestaat de mensen van de "baby boom". Als die uiteindelijk allemaal overleden zijn over een aantal jaar, dan zul je pas goed de verhoudingen kunnen merken.

sonofsam
28 december 2004, 15:57
Je probeert intelligent over te komen door ongewone woorden te gebruiken terwijl je daar ook gewone woorden voor kunt gebruiken maar oké... Als je zo over wilt komen moet je dat zelf maar weten. Wat ik dan wel stom vind is dat je me een racist noemt. Je hebt mijn posts dus duidelijk niet goed gelezen, en je snapt de betekenis van het woord racisme volgens mij niet helemaal. Zoek het eens op.
Als jij de woorden niet snapt die ik gebruik, dan zegt dat meer over jouw intelligentie dan over het mijne...

SoS

Biljartbal
28 december 2004, 16:07
Biljartbal, hoewel ik het zeker met jou eens ben wat betreft het cultuurrelativisme (zoals: een islamitische moordenaar maakt het nog niet, dat de islam een moordgeloof is), denk ik toch wel dat er in Nederland een probleem bestaat ten aanzien van de moslimgemeenschap. Welliswaar betreft het een zeer kleine groep, maar als er niets aan gedaan wordt, zal die groep steeds groter en machtiger worden.

Het is zeker waar dat er moslimidioten zijn hier, die zaken roepen als: "wij worden machtiger dan jullie en over een poosje zijn wij hier de baas." Je ziet het ook geschreven worden op veel moslimfora.

Het is niet goed dat de zaak weer ingedut raakt. Er moet actief worden gehandeld om er voor eens en altijd een einde aan te maken.

Natuurlijk is er een kleine groep die de boel verpest...maar nogmaals dat heeft niets met de Islam te maken en Robert beweert van wel. (islam is achterlijk!) ;)

Robert18
28 december 2004, 17:52
Als jij de woorden niet snapt die ik gebruik, dan zegt dat meer over jouw intelligentie dan over het mijne...

SoS
Ik zeg nergens dat ik jouw woordenniet snap, beter begrijpend lezen joh! Maar dat jij mij een racist noemt slaat helemaal nergens op. Blijkbaar snap jij de betekenis van dat woord niet (Ik val in herhaling) Zie jij moslims als een ras? Én ik heb al meerdere keren gezegd dat ik niet alle moslims op een hoop gooi.

Wanneer kom jij trouwens met een inhoudelijke bijdrage aan dit topic, behalve korte berichtjes waarin je óf jezelf boven anderen stelt, óf anderen probeert te beledigen?

arjan
28 december 2004, 22:34
De Nederlandse moskees liepen net zo snel, of nog harder leeg dan de kerken.Alleen door dat ongelofelijke geschoffeer van de moslims en in het bijzonder de Palestijnen,door vooral de Amerikanen de afgelopen deccenia heeft de boel,ook hier goed op scherp gezet,en drijven we die gasten de armen van de radicalen in.
Het uitgangspunt van onze,al honderden jaren unieke Nederlandse cultuur,is respect voor elkaar en elkaars geloof,en flexibel zijn zodat we zaken konden en kunnen doen.Nederland is honderden jaren een toevluchtsoord geweest voor geloofsvervolgden.
En Robert ik zal je een supermoslimland noemen,het land met de meeste aantal moslims,tot voor kort een booming economy,onze oude en welbekende Indie,oftewel Indonesie.

Natuurlijk zijn we blind geweest de afgelopen dertig jaar,maar we waren zo rijk en volgevreten en zo verrotte politiek correct.

En Robert,in dit geval moet je niet spreken van een paard van Troje(en die kan zeker niet groeien!)maar van een vijfde colonne(zoek het ff op in je DVD)en die kan wel groeien!!
Das niet om je te dissen hoor.

Ben wel bang voor de toekomst,ik denk vaak als haarmannetje,dat het allemaal wel meevalt,aan de andere kant(met in mn broekzak een studie geschiedenis)denk ik,goh die moslimenclaves in Frankrijk en duitsland daar hoeven ze alleen nog maar een hek omheen te zetten en dan laten ze die treinen weer rijden,ook aan onze!? kant staan de beulen klaar.

De vraag was is Wilders een gevaarlijke grap,gevaarlijk zeker(three strikes your out!)maar zeker geen grap,dit keer geen LPF taferelen,maar vlaams belang discipline,en dus macht.
Sorry voor deze wat cynische keek op de week maar we moeten ons uitspreken in deze roerige tijden.

Robert18
29 december 2004, 08:20
effe een snelle reactie omdat ik zo moet gaan werken. Ik snap ook wel dat het spreekwoordelijke Paard van Troje eigenlijk niet kan groeien, daarom zei ik dat het Paard van Troje steeds sterker wordt, er zijn steeds meer moslims met radicale gedachten.

Anyway, wat is de 5e colonne (nog nooit van gehoord) en wat bedoel je met 'zoek het op op je DVD?'. Welke DVD?

arjan
29 december 2004, 11:40
Ik bedoelde de dikke van Dale,de definitie van een 5de colonne is, heimelijke helpers in een ander land.

grt

Uitgeblust
14 januari 2005, 01:15
Heeey, moet je zien wat er op Wikipedia over de Sharia wordt beweerd, Joost Eerdmans (ex-LPF'er, waarschijnlijk toekomstig lid Groep Wilders, prominent dierenwelzijn-voorvechter zou hier wel blij mee zijn):

"De omstandigheden waarin een dier gekweekt werd, de kwaliteit van het voedsel en het onderdak dat het kreeg, evenals de wijze van transport en de afstand waarover dit verantwoord gebeuren kan, dienen hedentendage mee in rekening genomen te worden door instanties die het helal-keurmerk institutionaliseren. Dierenwelzijn is een belangrijke verantwoordelijkheid (khalifa) die Allah de Mens toevertrouwde."

Valt allemaal reuze mee.

Tiuri
14 januari 2005, 01:16
die joost eerdmans is trouwens ook een type he... ongelofelijk. het talent straalt er vanaf.

Robert18
14 januari 2005, 08:43
Uitgeblust, jij bent gewoon ziek.

Net effe dat ene positieve ding eruit halen, en dan zeggen dat het allemaal wel meevalt, de rest (het super-negatieve) negerend. Dan ben je gewoon niet goed bij je hoofd.

jongen25
14 januari 2005, 15:58
Sorry, heb het in een andere thread ook al over Eerdmans gehad..
Wil even kwijt dat het opplakken van het affiche 'gevaarlijk' bij Wilders en Eerdmans ontzettend dom is.. Precies wat Zalm destijds bij Fortuyn heeft gedaan - over politieke windvanen gesproken:mad: .. Werkt averrechts. Wel kunnen we zeggen dat (sommige van) hun ideeen gevaarlijke grappen zijn.

Uitgeblust
15 januari 2005, 00:39
Sorry, heb het in een andere thread ook al over Eerdmans gehad..
Wil even kwijt dat het opplakken van het affiche 'gevaarlijk' bij Wilders en Eerdmans ontzettend dom is.. Precies wat Zalm destijds bij Fortuyn heeft gedaan - over politieke windvanen gesproken:mad: .. Werkt averrechts. Wel kunnen we zeggen dat (sommige van) hun ideeen gevaarlijke grappen zijn.

Zijn we het er wel over eens dat ten koste van alles moet worden voorkomen dat de SP/GroenLinks (en m.n. GroenLinks) in de regering komen. Het gevaar wat volgens mij veel linkse rakkers niet inzien is dat hun progressief belastingbeleid/afbraak van de industrie en nijverheid een hoop Nederlanders aanzet de biezen te pakken. Nú staan er al veel Nederlanders op het punt te emigreren vanwege de wantoestanden in dit land. Dan krijg je een soort exodus van belastingbetalend Nederland.

Druifstuif
16 januari 2005, 17:29
Zijn we het er wel over eens dat ten koste van alles moet worden voorkomen dat de SP/GroenLinks (en m.n. GroenLinks) in de regering komen.
Pardon? Ten koste van alles? Dus bij een verkiezingsoverwinning van links vind jij dat we het leger moeten inzetten om een staatsgreep te plegen ofzo?!?

Het gevaar wat volgens mij veel linkse rakkers niet inzien is dat hun progressief belastingbeleid/afbraak van de industrie en nijverheid een hoop Nederlanders aanzet de biezen te pakken. Nú staan er al veel Nederlanders op het punt te emigreren vanwege de wantoestanden in dit land. Dan krijg je een soort exodus van belastingbetalend Nederland.
Ja hoor, de zogenaamde vlucht der kapitaalkrachtige Nederlanders... God, hoe lang ik dat al wel niet hoor... Ik denk dat die groep ontzettend klein is, het merendeel van alle belastinggelden wordt overigens gewoon door de middenklasse opgehoest, niet door een paar miljonairs.

Mijn advies: praat wat genuanceerder en sla een wat minder "Wiegeliaans" toontje aan, de Koude Oorlog en de tijd van het communisme zijn voorbij, al een tijdje zelfs...

Uitgeblust
16 januari 2005, 22:42
Pardon? Ten koste van alles? Dus bij een verkiezingsoverwinning van links vind jij dat we het leger moeten inzetten om een staatsgreep te plegen ofzo?!?

Ja hoor, de zogenaamde vlucht der kapitaalkrachtige Nederlanders... God, hoe lang ik dat al wel niet hoor... Ik denk dat die groep ontzettend klein is, het merendeel van alle belastinggelden wordt overigens gewoon door de middenklasse opgehoest, niet door een paar miljonairs.

Mijn advies: praat wat genuanceerder en sla een wat minder "Wiegeliaans" toontje aan, de Koude Oorlog en de tijd van het communisme zijn voorbij, al een tijdje zelfs...

Druifstuif, we hebben het allang al niet meer over kapitaalkrachtige Nederlanders. Ik heb het juist over die middenklasse!

Druifstuif
17 januari 2005, 13:51
Druifstuif, we hebben het allang al niet meer over kapitaalkrachtige Nederlanders. Ik heb het juist over die middenklasse!
Tja, ik ken persoonlijk niemand die op het punt staat om uit Nederland te vertrekken. Tuurlijk, we spelen allemaal wel eens met die gedachte, maar dat is volgens mij meer omdat "het avontuur" trekt dan omdat het hier zo'n teringzooi zou zijn.

Haarmannetje
17 januari 2005, 14:04
Ik ben het met Druifstuif eens. Die zogenaamde "vlucht" is zo overtrokken. Het doet mij denken aan de uittocht van het volk Israel uit Egypte onder leiding van Mozes. Kom nou zeg, toen Theo vermoord werd riepen een aantal mensen wat uit angst en schrik, maar dat is nu al weer overgewaaid. Het is wel altijd grappig hoe de media van een mug een olifant kan maken en het hele volk tuint er weer massaal in :).

En daar komt bij, die mensen die uit onvrede met ons land willen vertrekken, dat is toch gewoon te belachelijk voor woorden? Denken die mensen nu echt dat het elders zoveel beter is? Het gras bij de buurman is altijd groener en zo naïef zijn de meeste mensen ook gewoon.

"De Uittocht"... hahaha... ik hoop over een paar jaar de film te mogen bewonderen.

Georgie
17 januari 2005, 14:13
Wij hebben er serieus ook wel eens over gedacht uit Nederland te vertrekken. Punt is, dat er gewoon overal gewerkt worden, er moet brood verdiend worden. In veel landen is de economische situatie veel minder rooskleurig dan in Nederland, en in heel veel landen zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden belabberd. Wij reizen veel, zijn in veel landen geweest, en spreken dus ook veel mensen uit andere landen. Amerika? 10 vakantiedagen per jaar, keihard werken, slechte sociale voorzieningen. Vast een leuk land als je gezond en goed van lijf en leden bent, maar als er wat aan de hand is met je heb je een probleem.

Ik ben in allerlei schitterende landen geweest, heb er prachtig gereisd, maar als je dan kijkt naar de mogelijkheden om er te wonen...:eek:

Ik ben echt niet te beroerd om de handjes uit de mouwen te steken, maar ik wil er ook nog wel vrije tijd bij. Voor anderen ligt dat misschien anders.
Een vriendin van ons is een tijd in Nieuw-Zeeland geweest, ook mooi. Ze was alleen altijd zo druk, dat ze dat schitterende landschap ook niet meer zag.
Wat je er ergens van maakt ligt voor een groot deel aan jezelf. Je kunt alles wat er Nederland mis is onder een vergrootglas leggen en de vele positieve aspecten uit het oog verliezen.

Haarmannetje
17 januari 2005, 14:33
Georgie, precies en dat is wat ik bedoel met het gras is altijd groener in het buitenland. Mensen zien de mooie stranden, ze voelen het warme weer, ze horen de stilte van de omgeving en ze ruiken de heerlijke geuren uit diverse exotische keukens. Maar om te denken dat het daarom ook mooi wonen en werken is in een dergelijk land is wel even wat anders.

Zoals je zegt mogen we hier echt niet klagen wat betreft de arbeidsregelingen en al helemaal niet over de zorg op de oude dag. En dan komt de regering met het plan om te gaan bezuinigen en meteen iedereen op de achterste poten, want we willen toch die vierde vakantie van het jaar niet missen? Verwend zijn we en dat meen ik. We zijn hier zo verwend dat we het al normaal vinden dat we niet hoeven te werken voor het geld en dat vadertje Staat ons wel even bij komt schieten, als we te kort komen.

Mensen, die bezuinigingen hier stellen nog geen moer voor en het is allemaal in het belang van onszelf. Want juist als we het sociale vangnet willen behouden en versterken moeten we nu ingrijpen. Minister De Geus heeft overigens al heel mooi aangekondigd in het programma Buitenhof afgelopen zondag, dat we in 2006 al weer kunnen beginnen met klimmen: lonen, sociale uitkeringen enzovoort.

Die doemscenario's dat Nederland op zijn einde is, prachtig materiaal voor veel columnisten, maar het is alles behalve realistisch.

En voor de mensen die uit onvrede toch graag willen vertrekken: prima, maar de geldkraan van de pensioenuitkering mag van mij dan wel dicht en iedere andere geldstroom vanuit de Nederlandse staat. Als je ergens anders een nieuw leven op wilt gaan bouwen hoeft dat natuurlijk niet op kosten van onze samenleving.

Druifstuif
17 januari 2005, 15:17
Minister De Geus heeft overigens al heel mooi aangekondigd in het programma Buitenhof afgelopen zondag, dat we in 2006 al weer kunnen beginnen met klimmen: lonen, sociale uitkeringen enzovoort.

Minister de Geus bepaalt alleen niet de lonen in de marktsector. Bovendien vind ik zijn uitspraken wat voorbarig. Het lijkt me eerder bedoeld om de onvrede die bij veel mensen leeft wat weg te nemen. Ik vind het iig een vrij domme en slecht getimede uitspraak, maar dat schijnt een beetje bij dit kabinet te horen ;) .

Georgie
17 januari 2005, 15:34
Ik vrees dat we pas volgend jaar zullen ontdekken wat minister de Geus werkelijk van plan is...

Overigens, toen ik na zes maanden buitenland weer in Nederland terugkwam waren er twee dingen die me opvielen: het chagrijn en de onvrede. Er kan soms geen lach vanaf.
Dan kom je net terug uit een gebied waar bij een gebroken hand (was niet van mij, overigens) de hulp bestond uit een kartonnetje (spalk), beetje verband i.p.v. gips en GEEN pijnstillers, GEEN röntgenfoto o.i.d. Dat was er allemaal niet.

Ik wil Nederland absoluut niet ophemelen, er zijn hier ook dingen die niet deugen, maar er is hier veel goeds.

Druifstuif
17 januari 2005, 15:52
Ik vrees dat we pas volgend jaar zullen ontdekken wat minister de Geus werkelijk van plan is...

Overigens, toen ik na zes maanden buitenland weer in Nederland terugkwam waren er twee dingen die me opvielen: het chagrijn en de onvrede. Er kan soms geen lach vanaf.
Dan kom je net terug uit een gebied waar bij een gebroken hand (was niet van mij, overigens) de hulp bestond uit een kartonnetje (spalk), beetje verband i.p.v. gips en GEEN pijnstillers, GEEN röntgenfoto o.i.d. Dat was er allemaal niet.

Ik wil Nederland absoluut niet ophemelen, er zijn hier ook dingen die niet deugen, maar er is hier veel goeds.
We zijn nou eenmaal een volkje van klagers... Maar de onvrede die op het moment heerst komt vooral doordat sommige dingen minder worden, vrede of onvrede begint meestal bij de eigen beurs, en veel Nederlanders hebben moeten inleveren.

Minister De Geus wou overigens wel het ontslagrecht drastisch gaan versoepelen, dat zou goed zijn voor de economie...

Haarmannetje
17 januari 2005, 16:48
We zijn nou eenmaal een volkje van klagers... Maar de onvrede die op het moment heerst komt vooral doordat sommige dingen minder worden, vrede of onvrede begint meestal bij de eigen beurs, en veel Nederlanders hebben moeten inleveren.
Ja inderdaad en omdat we graag minstens twee auto's voor onze deur hebben willen staan en tenminste 5 keer per jaar op vakantie willen kunnen gaan en vooral ook pindakaas van Calvé willen kunnen eten, klagen we als kinderen bij bezuinigingsvoorstellen die nota bene in ons eigen belang gemaakt worden. En dan denken dat emigreren de zaak oplost :D!

Minister De Geus wou overigens wel het ontslagrecht drastisch gaan versoepelen, dat zou goed zijn voor de economie...
Ja, dat plan vind ik weer wat minder om eerlijk te zijn. Hij zei wel uitdrukkelijk dat we vooral niet de kant op zouden gaan als de manier waarop het in de VS geregeld is. Hij maakte wel de opmerking dat hij tegen de Amerikanen gezegd had, dat het hier wel beter moest worden geregeld, maar Peter van Ingen reageerde daar erg grappig op, dat De Geus eigenlijk had moeten antwoorden in de zin van dat Nederland dergelijke werknemerbescherming kan bieden door de sociaal-democratisch (en vooral christelijke ;)) maatschappelijke pilaren :D.

Uitgeblust
17 januari 2005, 23:30
Ik ben het met Druifstuif eens. Die zogenaamde "vlucht" is zo overtrokken. Het doet mij denken aan de uittocht van het volk Israel uit Egypte onder leiding van Mozes. Kom nou zeg, toen Theo vermoord werd riepen een aantal mensen wat uit angst en schrik, maar dat is nu al weer overgewaaid. Het is wel altijd grappig hoe de media van een mug een olifant kan maken en het hele volk tuint er weer massaal in :).
Doe niet zo bekrompen. Je neemt de woorden veel te letterlijk. Ik doel namelijk ook op de verdere segregatie en de daarmee samenhangende totstandkoming van ghetto-wijken. Voorbeeld: zie eens de banlieue van Parijs, Marseille, etc. etc. Je kan niet ontkennen dat de Amsterdamse, Rotterdamse, Haagse, Utrechtse (en van nog wat steden de) buitenwijken te kampen hebben met de zogenaamde "witte vlucht". Tenslotte, met die laatste zin (van de quote) wek je de suggestie dat jij je verheven voelt boven het massaal erintuinende volk. Wat is jouw verklaring dan voor het toenemende emigratiecijfer?

Haarmannetje
18 januari 2005, 06:57
Doe niet zo bekrompen. Je neemt de woorden veel te letterlijk. Ik doel namelijk ook op de verdere segregatie en de daarmee samenhangende totstandkoming van ghetto-wijken. Voorbeeld: zie eens de banlieue van Parijs, Marseille, etc. etc. Je kan niet ontkennen dat de Amsterdamse, Rotterdamse, Haagse, Utrechtse (en van nog wat steden de) buitenwijken te kampen hebben met de zogenaamde "witte vlucht". Tenslotte, met die laatste zin (van de quote) wek je de suggestie dat jij je verheven voelt boven het massaal erintuinende volk. Wat is jouw verklaring dan voor het toenemende emigratiecijfer?
Ik voel mij verheven boven mensen die als een kip zonder kop uit het land vluchten als er weer eens een moord gepleegd wordt ja. Kom nou zeg, hoe naïef kan een mens zijn om te denken dat het hier zo slecht is in vergelijking met andere landen en dan als een klein kind vluchten wanneer iemand vermoord wordt en de hele scene er omheen door de media wordt opgeblazen. Begrijp mij niet verkeerd hoor, het is verschrikkelijk, natuurlijk, maar elders gebeuren er ook zulke dingen.

Zoals de beste mevrouw (ik ben haar naam kwijt) in het programma Rondom Tien omtrent dit onderwerp van Nederlandse vlucht een aantal weken geleden ook al zei: "het is je reinste egoïsme, om je eigen land in de steek te laten, wanneer het even wat minder gaat." Ik zelf zeg dan ook: wil je gaan, prima, maar dan wordt de geldkraan van de staat dichtgedraaid. Wel de lusten, maar niet de lasten, zo werkt dat natuurlijk niet.

Het toenemende emigratiecijfer heeft niets te maken met het idee dat Nederland onleefbaarder is geworden. Dat zal slechts gelden voor een fractie van de emigraten. De meeste emigranten zijn simpelweg mensen die elders aan het werk gaan, omdat die mogelijkheden nu meer aanwezig zijn. Het zullen vooral jongeren zijn die graag een jaar of meer in het buitenland willen werken om ervaring op te doen. Helemaal niets mis mee!