PDA

View Full Version : haren wassen


herman
20 december 2004, 01:26
mensen ik weet niet of ik de enige ben maar ik durf nooit echt goed bij mijn inhammen te wassen als ik mijn haar was omdat ik bang ben daar haren te verliezen maar ik spoel daar wel altijd goed met water over heen en heel lichtjes masseren terwijl ik op de rest van mijn hoofd wel gewoon goed en hard masseer en ook heb ik na het wassen ALTIJD nog van die droge schilfers op mijn hoofd voornamelijk bij de inhammen...dit vindt ik zooo irritant want krijg ze altijd moeilijk eruiten dan probeer ik ze weer uit te kammen waardoor ik weer haartjes meeneem. Ik gebruik head en shoulder om mijn haren te wassen. iemand ook dit probleem?

Haarmannetje
20 december 2004, 06:44
Herman,

Ten eerste is hard en intensief je hoofdhuid boenen niet goed. Je kunt beter gewoon zacht, maar wel grondig, je hoofdhuid masseren.

Ten tweede, haar wat uit staat te vallen, valt sowieso uit. Je kunt gewoon doorgaan met masseren en kammen; het wordt er niet slechter van. Sterker nog, die schilfertjes waar jij het over hebt bij je inhammen zitten er juist waarschijnlijk, omdat je daar niet echt grondig te werk gaat.

Roeltje
7 november 2006, 22:06
mensen ik weet niet of ik de enige ben maar ik durf nooit echt goed bij mijn inhammen te wassen als ik mijn haar was omdat ik bang ben daar haren te verliezen maar ik spoel daar wel altijd goed met water over heen en heel lichtjes masseren terwijl ik op de rest van mijn hoofd wel gewoon goed en hard masseer en ook heb ik na het wassen ALTIJD nog van die droge schilfers op mijn hoofd voornamelijk bij de inhammen...dit vindt ik zooo irritant want krijg ze altijd moeilijk eruiten dan probeer ik ze weer uit te kammen waardoor ik weer haartjes meeneem. Ik gebruik head en shoulder om mijn haren te wassen. iemand ook dit probleem?

head and shoulders bevat sodium lauRYL sulfate.. is aggresief voor de hoofdhuid. teminste, op de flacon die me pa gebruikt staat dat het deze stof bevat. k zou onmiddelijk een andere shampoo gebruiken, 1tje zonder sodium lauryl of laureth sulfate. en niet hard je hoofdhuid masseren, das toch niet logsich? doe het rustig en masseer je hoofd normaal.
www.hairpage.com (http://www.hairpage.com) kijk daar voor goeie haarproducten tegen schilfers, haaruitval, roos, jeuk etc etc