PDA

View Full Version : haarwerk/pruik


Kaantje
16 juni 2002, 21:31
Hoi allemaal

Ik heb dus zaterdag mijn haarwerk op gehaald en heb dus flink het gevoel dat ik opgelicht ben.
In de zaak zag het er allemaal aardig aan in het schermerlicht.
Maar toen ik eenmaal thuis was in het normale licht had ik het gevoel alsof ik een helm met haar op had. Daarbij kwam ik erachter dat het net waar het haar op geknopt is te groot was en losjes van achteren op me hoofd had. Ik gelijk bellen en hij zei dat het zo hoorde. NOu lekker op maat gemaakt niet dus. Maar ja ik had al betaald en ruilen doet hij niet dus. Maar daarmee was de ellende nog niet geeindigd toen ik hem in model wou kammen trok je door het bijhorende borsteltje die ik er bij kreeg allemaal haren uit. Toen ik de pruik helemaal ging onderzoeken kwam ik erachter dat je gewoon het netje door het haar heen kon zien.
Daardoor voelde ik me zo depressief dat ik het spaansbenauwd kreeg met die pruik op en moest bijna overgeven van teleurstelling. Plus het ding jeukte verschikkelijk. Ik voel me zo leeg hierdoor, want terugbrengen doen ze niet en ruilen ook niet, wel heb je een garantie voor de pasvorm maar ja hij zeg dat het zo hoort en ik niet daarmee houd het denk ik op. Ik kan maar niet begrijpen dat iemand die weet hoe gevoelig dit voor mij ligt er zo mee omgaat en me niet serieus neemt.
gelukkig ben ik niet veel geld kwijt omdat de verzekering de grootste gedeelte betaald, maar toch die kleine gedeelte kan ik wel voor betere dingen hebben besteed. Het is niet zo dat er een geldboompje in mijn achtertuin groeit. Daarbij betaald mijn verzekering maar 1 keer per jaar dat bedrag dus kan ik nu ook niet een andere pruik permiterren.
Het heeft me gerealiseerd dat ik echt op moet houden met plukken anders loop ik over een paar maanden er helemaal kaal bij. De druk van dat besef laat me bijna in tranen in barsten.

Lieve groeten karin/kaantje

marita
16 juni 2002, 21:51
Hallo Kaantje
Ik las net je stukje. Wat rot voor je natuurlijk moeten ze kunnen begrijpen dat je je rot voelt.Als mijn haarwerk niet meer zo mooi is dan voel ik me ook niet meer zo op mijn gemak.Maar ik vind het schandalig hoe jij behandeld bent. Ik zou er ook zeker nog een keer mee terug gaan want dit kan echt niet ze moeten wel begrijpen dat ze omgaan met menselijke gevoelens.Dan ben je blij dat je een mooi nieuw haarwerk hebt uitgezocht en dan zo'n teleurstelleng. Terug gaan hoor.Heel veel sterkte

Madelief
16 juni 2002, 21:53
Jeetje, wat erg voor je dat het op zo'n teleurstelling is uitgelopen. Je schrijft dat het om een maatwerk gaat, Toch? Dan zou ik er zeker mee terug gaan, het moet dan toch passend zijn. Ik ben ook nog niet heel ervaren op het gebied van haarwerken, maar draag nu toch al vanaf nov. een haarwerk en ben er erg blij mee. Ben je naar een erkende haarspecialist geweest? Had je je een beetje verdiept in de mogelijkheden? Hier op Haarweb staan onder de rubriek haarwerken hele nuttige tips e.d. Wat je nu verder moet gaan doen weet ik eigenlijk niet, maar laat het er niet zomaar bij zittten. Je geeft heel veel geld uit voor zo'n ding en het is dan de bedoeling dat je je er beter door gaat voelen. Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat het tot een goede oplossing komt. Ik wilde toch even reageren, weet hoe het is om met kale plekken te moeten lopen en weet des te beter hoe erg dat is!
groetjes Madelief.

roosje
16 juni 2002, 23:34
Hey Kaantje !!!

jouw verhaal en gevoel ken ik ook. Maar al te goed zelfs.
Ooit had ik een haarwerk, dat leek wel een herentoupet.
Het was op klemmetjes bevestigd. Elke keer verkleurde het, en de pasvorm was vreselijk. Ook zat er een bepaalde krul in die niet overeen kwam met mijn eigen haar.
Ik kreeg er huilbuien door...Maar erg wonderlijk: mijn omgeving zag helemaal geen verschil.
Ik voelde me erg rot. Ik ben toen terug gegaan naar die zaak, heb het uitgelegd en laten zien dat ik er absoluut niet blij mee was. Gelukkig was ze voor reden vatbaar en gaf het ook wel toe dat het een en ander niet klopte.
Nadien ben ik wel van haarwerkspecialist veranderd.
Hier gaat ook nog wel eens wat mis, maar ik heb het gevoel dat ze me wel serieus nemen en dat ze er heel ver in mee gaan om het eventuele probleem op te lossen.
Ik leef met je mee en kan alleen maar zeggen: je omgeving ziet het waarschijnlijk niet. en zeker niet zoals jij. Wij haarwerkdragers zijn er meer op gefixeerd.
Maar het is jouw haar, jouw hoofd, en als dat niet lekker of goed voelt moet je er zeker wat aan doen. Ik zou er absoluut niet mee blijven lopen is mijn advies. Sta op je strepen, en weet je: die pasvorm moet gewoon goed zijn !!!
Hoe is het bevestigd?

Sterkte, roosje

bolleke
17 juni 2002, 08:50
Hallo Kaantje,
Wat een toestand hé meid! Je moet je behoorlijk rot voelen, kan ik me voorstellen. Toch moet je nu je moed bij elkaar rapen en op je rechten staan. Als het haarwerk niet goed is, dan moet je dat toch durven zeggen en ook eisen dat je een ander krijgt. Maar zo simpel ligt het natuurlijk allemaal niet, en zoals je zegt, het is jouw woord tegen het woord van de verkoper. Hoe dan ook, ik hoop dat je door alle steun die je hier krijgt jezelf toch een beetje gesterkt voelt!Het heeft me gerealiseerd dat ik echt op moet houden met plukken anders loop ik over een paar maanden er helemaal kaal bij. De druk van dat besef laat me bijna in tranen in barsten. Ik begrijp wat je bedoelt, die druk weegt loodzwaar. Ik hoop dat je steun en hulp vindt, want je levert op dit moment een zware strijd. Huil maar gerust, als je dat oplucht, maar GEEF NIET OP!!!
Ik wens je heel veel innerlijke sterkte!
Liefs, bolleke

Chris
17 juni 2002, 13:01
Originally posted by Kaantje
Hoi allemaal

Ik heb dus zaterdag mijn haarwerk op gehaald en heb dus flink het gevoel dat ik opgelicht ben.
In de zaak zag het er allemaal aardig aan in het schermerlicht.
Maar toen ik eenmaal thuis was in het normale licht had ik het gevoel alsof ik een helm met haar op had. Daarbij kwam ik erachter dat het net waar het haar op geknopt is te groot was en losjes van achteren op me hoofd had. Ik gelijk bellen en hij zei dat het zo hoorde.


Hij zei dat het zo hoorde?! :mad:
Ik neem aan dat je een maathaarwerk besteld hebt? Dus dat er eerst een mal van je hoofd gemaakt is een aantal weken terug? Zoja, dan moet je haarwerk zo goed als mogelijk aansluiten op je eigen hoofd. Als het een maathaarwerk betreft kan het nooit zo zijn dat dit 'zo hoort' !

NOu lekker op maat gemaakt niet dus. Maar ja ik had al betaald en ruilen doet hij niet dus.
Ruilen doet hij niet dus?! Sorry....maar je hebt een produkt besteld wat NIET voldoet aan de eisen/wensen van je. De pasvorm is simpelweg NIET IN ORDE! Dit is een AANTOONBAAR 'defect' in het produkt wat je besteld hebt, dus dan is die man simpelweg verplicht je daar een garantie op te geven?!

Maar daarmee was de ellende nog niet geeindigd toen ik hem in model wou kammen trok je door het bijhorende borsteltje die ik er bij kreeg allemaal haren uit. Toen ik de pruik helemaal ging onderzoeken kwam ik erachter dat je gewoon het netje door het haar heen kon zien.
Ik heb EXACT hetzelfde meegemaakt indertijd toen ik nog bij Theo Zantman in Bussum zat. Lees deze thread: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=13 er maar eens op na.
Ook mijn netje was veels te 'grof': je kon zo op het netje kijken en ook bij mij vielen de haren er heel snel uit...... echt: ik heb een afschuwelijke tijd meegemaakt daar indertijd bij Theo Zantman in Bussum.

Daardoor voelde ik me zo depressief dat ik het spaansbenauwd kreeg met die pruik op en moest bijna overgeven van teleurstelling.
Ik vind het heel erg voor je. Ik kan me exact voorstellen hoe je je nu moet voelen. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. :sad: Door al die ellende die ikzelf heb meegemaakt ben ik ook overspannen geraakt. Ik vind het nog steeds ongelooflijk om dit soort verhalen zoals de jouwe te horen.

Plus het ding jeukte verschikkelijk. Ik voel me zo leeg hierdoor...... want terugbrengen doen ze niet en ruilen ook niet, wel heb je een garantie voor de pasvorm maar ja hij zeg dat het zo hoort en ik niet daarmee houd het denk ik op.
Als je garantie hebt op de pasvorm en hij is NIET goed -zoals nu- dan sta je dus 100% in je recht!

Ik kan maar niet begrijpen dat iemand die weet hoe gevoelig dit voor mij ligt er zo mee omgaat en me niet serieus neemt.
Helemaal mee eens.

gelukkig ben ik niet veel geld kwijt omdat de verzekering de grootste gedeelte betaald, maar toch die kleine gedeelte kan ik wel voor betere dingen hebben besteed. Het is niet zo dat er een geldboompje in mijn achtertuin groeit. Daarbij betaald mijn verzekering maar 1 keer per jaar dat bedrag dus kan ik nu ook niet een andere pruik permiterren.
Het heeft me gerealiseerd dat ik echt op moet houden met plukken anders loop ik over een paar maanden er helemaal kaal bij. De druk van dat besef laat me bijna in tranen in barsten.

Lieve groeten karin/kaantje

Lieve Karin,

Ik hoop echt dat je op de een of andere manier eventjes rust kunt vinden in deze nare situatie. Deze grr^%$##@-haarspecialist is er verantwoordelijk voor dat je met deze brokken zit en ik ben van mening dat hij daarin zijn verantwoordelijkheid dient te nemen. Ik wordt er zooooo droevig en :mad: van nog steeds dit soort verhalen te horen.......

1: De pasvorm is niet goed.
2: De haren vallen te snel uit.

TWEE aantoonbare gebreken aan je haarwerk. Als die man niet zijn verantwoordelijkheid neemt, dan zou ik je adviseren eens contact op te nemen met de VAAP of de AAPV. Met deze patïentenverenigingen achter je sta je nòg sterker. Hopelijk ben je er zelf mee geholpen en tevens kunnen deze verenigingen er dan voor zorgen dat men hun eigen leden informeerd over de wanprestaties van deze haar'specialist'.

Over welke haarspecialist gaat het eigenlijk?

Ik wens je héél veel sterkte en rust toe,
Chris.

Do
17 juni 2002, 13:10
Hai Kaantje,

Zit hier gewoon te trillen achter mijn computer van woede!! Weer zo'n ellende verhaal!!! en zo herkenbaar. (Eerst iemand fijn helpen, iemand op zijn/haar gemak stellen-------->iemand besluit een haarwerk te kopen--------->haarwerk is rotzooi----------->klant kan barsten---------->je voelt je ellendig---------->hoop geld weggegooid). SCHANDALIG!!! :puke:

Meid wat vind ik dit erg voor je!

Kan hier weer een heel verhaal opschrijven maar daar ben je niet mee geholpen op dit moment en we kunnen beter even kijken wat er misschien nog aan te doen is.

Ten eerste hoort een haarwerk niet "los te zitten" laat je niets wijs maken, dit HOORT NIET! Het is dus niet goed op maat gemaakt. (garantie!!!!!!!!!!????)

Ten tweede: dat je het netje erdoorheen ziet is NIET GOED, dit HOORT NIET. (zijn het echt hele grove mazen??, zo ja dan is het een integratie, dwz dat je door die mazen je eigen haar heen moet trekken en dat heb je niet besteld).(garantie!!!!!!!????)

Ten derde: ik maak uit je verhaal op dat je een synthetisch haarwerk hebt (helmeffect, jeuk etc.) Heb je dit wel besteld of heb je een haarwerk besteld van echt haar?

Ten vierde: Kijk even of die "specialist" is aangesloten bij het haarwerkersgilde of LHV! dan valt er nog wel wat aan te doen maar dat vertel ik je als je dit hebt nagekeken. (dit staat wel op de aankoopbon vermeld).

Ten vijfde: Ga naar je huisarts, haal nog een verklaring voor een z.g. reservehaarwerk, stuur dit op naar je verzekering en vermeld erbij dat je een reservehaarwerk nodig hebt. Dit weten de meeste mensen niet maar de meeste verzekeringen geven zonder problemen een vergoeding hiervoor omdat het noodzakelijk is dat je een reservehaarwerk hebt. Ook als het haarwerk kapot is krijg je EENMALIG een vergoeding voor een reservehaarwerk. Met dit geld kun je een ander haarwerk aanschaffen, als je me verteld in welke prijsklasse je iets zoekt heb ik nog wel een aantal goede tips voor je, waar je wel een behoorlijk haarwerk kunt krijgen voor dat geld. Dit hoeft je dus niets te kosten!.

Als laatste, mocht je besluiten om toch je haarwerk te gaan dragen dan is er nog wel het een en ander aan te doen hoor om het wat beter eruit te laten zien. Mocht je dit willen dan hoor ik het wel van je.

Maar wat je ook doet. LAAT HET HIER NIET BIJ ZITTEN!!!!!!!!!!!!!!! Het haarwerk past niet en dat je het netje erdoorheen ziet is helemaal ABSURD!!!!

In je vorige post vertelde je dat je naar Amstelveen bent geweest, zou je misschien willen vertellen waar dat is geweest zodat in de toekomst mensen die van plan zijn om hier heen te gaan weten wat ze eventueel te wachten staat bij dit bedrijf en mensen die eventueel al (nare) ervaringen hebben gehad met dit bedrijf jou misschien kunnen vertellen hoe zij met dit bedrijf tot een oplossing zijn gekomen.

Meid kop op ik begrijp dat dit alles niet meewerkt in je strijd tegen TTM, maar laat je NIET GEK MAKEN!!! Heel veel sterkte.

Groetjes Do.

Kaantje
17 juni 2002, 20:52
Hoi allemaal.

Ik heb het haarwerk vandaan bij sjoerd appy in amstelveen.
kent iemand die haarwerkzaak?
JE kan ook zijn homepage bezoeken op internet kwam ik laatst achter ook www.goudengids.nl/appy.
De mazen zijn zijn flink groot en daar kan makkelijk me eigenhaar door. Ik weet niet of dit hoort ja of nee. Heb er jammer genoeg geen verstand van en ja ik wist dat het synthetisch haarwerk was/is.
Op de bon staat niks over garantie of verenigingen.
Wel kreeg ik een papiertje erbij waar op staat hoe je je haarwerk moet verzorgen en daar staat op dat je optimale garantie heb op het model en pasvorm, daarom had ik ook gebeld.
Maar zoals ik al zei zei hij dat hij de pasvorm zelf had gecheckt en dat het goed was.
Het haarwerk is trouwens een dames postiche prothese met handgeknoopt monofilamenttop.
Maar nu heb ik nog een probleem en ik weet niet als dit uitmaakt op de situatie. graag jullie mening.
Ik vond het model ook te lang en dat had ik ook gezegd en hij zei dat ik het beter eerst aan kan zien voordat ik er een stukje af laat knippen en dat ik altijd een week of zo later kon terug komen om het te laten knippen.
Thuis gekomen dus heb ik het een dag aan geprobeerd en toen zei ik tegen me man hij is veel te lang want elke keer als ik ging zitten bleef ik overal aan hakken en gleed de pruik zeg maar steeds naar achteren dus mij man heeft er een stukje afgeknipt.
Vrij goed zelfs hehehe.
Maak dit uit om garantie nog te kunnen krijgen?
Over een tweede vervangende haar te kunnen krijgen via de verzekering kan wel maar over drie maanden en dan is de bijdrage zo klein dat ik een heel groot deel er zelf voor moet betalen en dat kan ik me gewoon niet permiteren omdat er ook nog eens een baby over 20 weken bij komt waar we nog genoeg voor moeten aanschraffen en dat gaat voor.
Op de bon staat ook met grote letters onderaan het haarwerk word nimmer geruild of teruggenomen.
Verder kan ik niks nieuws melden.
Gelukkig voel ik me nu een stuk beter. Dankzij monique.
Nog bedankt voor je lieve steun :)


Groetjes karin/kaantje

Do
17 juni 2002, 21:57
Hai Kaantje,

Ik vraag me eigen af wat dat voor zaak is die nergens bij aangesloten is, ik heb zelf nog nooit van deze zaak gehoord.


Meid zoals ik het hoor heb je jezelf ontzettend laten overdonderen, als JIJ zegt dat het te lang is dan hoort hij er een stuk af te knippen en zich niet met een smoes er vanaf maken en zeggen kijk het nog maar even aan.

Wat je beschrijft is dat je een haarwerk hebt met grove mazen, een zogenaamde integratie, dit soort haarwerk word vaak gebruikt voor mensen die nog wel haar hebben maar het wat langer en/of voller willen hebben, je trekt je eigen haar door de mazen heen zodat het haarwerk zich met je eigen haar vermengd en zodoende 1 geheel word.
Een integratie KUN JE NIET onzichtbaar dragen als je geen haar door die mazen haalt, vandaar dat je het netje ook blijft zien.
JIJ HEBT EEN HAARWERK BESTELD ZONDER DIE GROVE MAZEN, hij heeft je maar een ander haarwerk te geven is ie nou helemaal bedonderd!!!!!

Dat je haarwerk gaat verschuiven komt omdat IE NIET GOED PAST!! Het wil nog niet zeggen dat als hij zelf de maat heeft opgenomen dat het dan goed is, Neeeee het is niet goed!! het haarwerk past niet, sluit niet aan, verschuifd dus er moet een ander haarwerk komen!!

Dat je erzelf een stukje hebt afgeknipt moet geen probleem zijn voor de garantie, want geknipt moest ie toch worden, alleen als je nu gaat zeggen ik wil er haar bij laten knopen het is te kort, tja dan heeft ie recht van spreken.
Ook al staat er onderaan de bon: geen geld terug, er word niet geruild. Niets mee te maken! Hij heeft je gewoon een goed product te leveren en moet ervoor zorgen dat het in orde komt.

Nogmaals ik zou als ik jou was het er niet bij laten zitten en alles uit de kast trekken om je geld terug te krijgen of een ander haarwerk. Ik wil wel even voor je kijken of deze haarspecialist bij een vereniging is aangesloten (kan haast niet anders), zodra ik wat heb gevonden laat ik het je weten, zodat je met deze vereniging contakt op kunt nemen.

Mocht je toch besluiten om een ander haarwerk te nemen, kijk dan eens op deze site, deze haarwerken staan goed aangeschreven w.b. prijs, kwaliteit verhouding en de meeste zijn van echt haar. Deze haarwerken worden veel door kapsalons verkocht en je kunt ze bij sommige zelfs op proef laten komen. (laten komen, als hij niet naar je zin is sturen ze hem gewoon weer terug). http://www.wilshirewigs.com/pagedocs/revlon.html

Meid geniet lekker van je zwangerschap en veel sterkte.

Groetjes Do.

monique3
19 juni 2002, 13:15
Ik ben blij dat je je verhaal hier hebt gedaan, kijk maar eens naar de reacties.
Laat het er niet bij zitten meid, het is wel makkelijk gezegd dan gedaan, dat is zo.
Maar je staat in je recht, en geef dat recht niet op.
Het is gewoon klote zoals het je is vergaan, en je bent niet de eerst en zult ook niet de laatste zijn, helaas!
Ik leef met je mee, en velen met je.
Ik ben blij dat je je wat beter voelt, ben blij dat ik je heb kunnen helpen.
Was ondanks alles toch een leuk telefoongesprek!!
Nou meid, doe rustig aan, en je weet me te vinden he!!
groetjes en een knuffel monique3.

Chris
7 juli 2002, 21:57
Originally posted by Kaantje
Hoi allemaal.

Ik heb het haarwerk vandaan bij sjoerd appy in amstelveen.
kent iemand die haarwerkzaak?
Nee, ik persoonlijk niet.

......en daar staat op dat je optimale garantie heb op het model en pasvorm, daarom had ik ook gebeld. Maar zoals ik al zei zei hij dat hij de pasvorm zelf had gecheckt en dat het goed was.
Jij bent ZELF de ENIGE die kan bepalen of een haarwerk goed past of niet, want JIJ bent diegenen die hem op haar hoofd draagt: NIET je haarwerkspecialst. Tjonge, hoevaak ik dit zelf al meegemaakt heb. Lees mijn ervaringen met Theo Zantman (toen nog in de vestiging Bussum) en Hans Barbershop (Zutphen) er maar eens op na: ik had bijna ALTIJD problemen met de pasvorm!! Jij staat in je recht en daar kun je iets mee doen.

Maar nu heb ik nog een probleem en ik weet niet als dit uitmaakt op de situatie. graag jullie mening.
Mijn advies is : neem contact op met de AAPV (www.aapv.nl) en leg hun jouw klacht voor.

Op de bon staat ook met grote letters onderaan het haarwerk word nimmer geruild of teruggenomen.
Nee, maar WEL als er een defect aan zit! Een wasmachines kun je ook niet meer ruilen of terug laten nemen, maar hij defect is, moet hij WEL gemaakt worden door de fabrikant!

Ik hoop dat het ondertussen goed met je gaat? Ik ben benieuwd hoe het afgelopen is?

Chris.

Chris
7 juli 2002, 22:17
Originally posted by Do
Hai Kaantje,

Meid zoals ik het hoor heb je jezelf ontzettend laten overdonderen, als JIJ zegt dat het te lang is dan hoort hij er een stuk af te knippen en zich niet met een smoes er vanaf maken en zeggen kijk het nog maar even aan.


Hoi Kaantje,

Ik begrijp dat je je niet prettig voelt bij de te lange lengte van je haar. Uiteindelijk gaat het er inderdaad om waar JIJ je het prettigst bij voelt. Om echter te voorkomen dat we hier weer verzanden in een totale negatieve brei: ik ben het er niet mee eens dat het een 'smoes' zou zijn als een haarwerkspecialist zegt : 'kijk het nog maar ff aan' . Dit is nl. heel gebruikelijk. Als je voor het eerst een haarwerk ergens aanschaft dan zal een haarwerkspecialist in 8 van de 10 gevallen aanraden om het haar niet direct te kort te knippen, want 'eraf is eraf' en wat eraf is, kan er nooit meer bij (bij een haarwerk althans... ;)) Bij ALLE haarwerkspecialisten waar ik ondertussen ben geweest was dit de gebruikelijke procedure. Dus inderdaad.....als je dan na een week zoiets hebt van 'het is me toch echt te lang', dan kan er altijd nog wat vanaf. Ik zat de laatste keer bij mijn haarwerkspecialist en ook ik wilde er wat vanaf hebben meteen, van mijn nieuwe haarwerk. Hij raadde dat af, vanwege de redenen die ik hierboven aangeef. En inderdaad, ik was mijn oude haarwerk gewend (wat een stuk korter was, o.a. door haaruitval na 2 jaar) en het is ALTIJD enorm wennen als je weer een nieuwe bos met haar op je hoofd krijgt met een nieuw haarwerk. Ik was toen juist erg blij dat ik (eindelijk!) eens een keertje naar een haarwerkspecialist luisterde en niet mijn eigen zin doordrijfde, want na een aantal weken was ik gewend aan mijn nieuwe haarwerk en was ik blij dat ik er niet direct iets van had laten afhalen.

Ik wil dus alleen even aangeven dat de procedure gebruikelijk is en dat de ervaringen (wel iets eraf, niet iets eraf...) hierin voor iedereen ook anders zijn. Als het UITEINDELIJK maar naar je zin is.

Ik hoop voor je dat alles goed is gekomen?

Chris.

Kaantje
8 juli 2002, 22:29
Hoi allemaal

Nou ik had dus een afspraak gemaakt met die haarspecialist als hij zich zo mag noemen, en ben die compleet vergeten omdat ik visitie kreeg en daarna gezellig heb gebbq.
Ik draag hem nu wel maar met een doekje erover heen zodat je het netje niet kan zien, plus daarbij heb ik die stukjes bij me slapen weg geknipt omdat ik elke keer duizelig en hoofdpijn ervan kreeg ook al had ik hem helemaal los op me hoofd.
Moet nog steeds erg wennen aan het jeuken hehe.
Maar goed ik overleef het wel. Ik draag hem alleen als ik naar buiten ga dan vind ik het wel prima.
En eerlijk gezegd heb ik geen zin in een strijd met hem bang dat ik denk ik teleurgesteld zou worden en dan alleen maar meer last van me ttm zal krijgen. Ik vind 1 strijd wel genoeg op dit moment.
Bedankt voor jullie lieve reacties.

Groetjes karin

Chris
14 juli 2002, 11:31
Hoi Kaantje,

Ik begrijp dat je je niet nòg meer ellende op de hals wilt halen. Mocht je de komende tijd wellicht nog twijfels krijgen of je er nu wel of niet wat aan had moeten doen: je kunt altijd contact opnemen met de patientenverenigingen en zorgen dat ZIJ dit in behandeling VOOR jou nemen. Vooral de AAPV (www.aapv.nl) heeft de nodige ervaring op dit gebied. Je kan aangeven dat je simpelweg de stijd niet aankunt vanwege je persoonlijke situatie, maar dat je wel het gevoel hebt opgelicht te zijn en zodoende in je recht staat. Als je een klacht indient doe je het ook niet alleen voor jezelf, maar je helpt er andere lotgenoten ook mee: het voorkomt dat andere ook bij deze 'specialist' terecht zullen komen.

Ik wens je veel sterkte toe,
Chris.

dharma
8 februari 2003, 23:43
Kaantje,
Beetje late reactie van mij, maar voor het geval dat je nog eens op de site komt kan ik je hopelijk een hart onder de riem steken. Ik ben zo'n 8 jaar gelden door een specialist van het OLVG (ziekenhuis in Amsterdam) verwezen naar Sjoerd Appij. Hij heeft me toen ook een maatwerk geleverd dat en veel te dik was, met een superdikke ponyfront. En het zat veel te ruim. Bij het passen zei ik dat, ik kreeg als antwoord dat het niet te dik was, dat dat alleen zo aanvoelde omdat ik mijn dunne haar gewend was. En verder moest ik er gewoon aan wennen. Geen tips over bevestiging of wat dan ook.
Ik super onzeker de deur uit. Een dag later waaide dit onding bijna van mijn hoofd bij een windstoot. Ik heb het in de kast gelegd en daar ligt het nu nog steeds. Je bent dus niet de enige.

Het is trouwens droevig dat er specialisten zijn die patienten naar dit soort zaken doorverwijzen. Ik hoop dat de patientenverenigingen in in de toekomst verandering in kunnen brengen.

Groetjes en sterkte,
Dharma