PDA

View Full Version : Behandeling Met Zalfje Op Hoofd Dat Allergische Reacties Uitlokt


stefanie s
2 januari 2005, 13:15
Hey,

ik ben stefanie, 23 jaar en heb al enkele jaren aa. Na zowat alles te hebben geprobeerd van de medische wereld ben ik uiteindelijk teruggevallen op alternatieve geneeskunde. (Pendelen) deze arts heeft me wel al kunnen helpen door enkele plukken haar terug te doen verschijnen op mijn 'bowlingbolleke' hihi, maar nu en ik vermoed owv stress is alles terug weggevallen. Overlaatst vernam ik dat er nog iets anders bestaat. Nl. dmv een zalfke dat ze op je hoofd smeren kunnen ze een allergische reactie uitlokken zodat er vaak ook goede impulsen worden gestuurd om terug haar 'aan te kweken'. Zijn er al mensen die dit geprobeerd hebben en wat was het resultaat??

graag jullie reactie. Als dit kan helpen, dan ga ik dit zeker proberen...

thanx, stefanie

Saar
2 januari 2005, 20:18
Dit lijkt op iets wat ik heb geprobeerd alleen werd bij mij met een wattenstokje een chemisch goedje op mn hoofd gesmeerd (op de kale plekken). Behoorlijke pijnlijk omdat het idd een alergische reactie uitlokt en kleine blaren en een brandend gevoel veroorzaakt.
Overigens heeft het niks geholpen...

stefanie s
2 januari 2005, 21:46
awel , bij mij hebben ze helemaal in het begin bij het uitvallen ook met een liquide koude vloeistof met een wattenstokje op men hoofd gesmeerd. ik had echter totaaaaaaaaaaal geen reactie; geen jeuk, geen uitslag niets... ik dacht dat het nu om iets anders ging... blijkbaar niet........ :s

tinny
3 januari 2005, 20:59
awel , bij mij hebben ze helemaal in het begin bij het uitvallen ook met een liquide koude vloeistof met een wattenstokje op men hoofd gesmeerd. ik had echter totaaaaaaaaaaal geen reactie; geen jeuk, geen uitslag niets... ik dacht dat het nu om iets anders ging... blijkbaar niet........ :s
hoikes,
vorig jaar (net voor ik kaal ben geworden) heb ik een behandeling gehad (genaamd imuuntherapie) ze smeerden een vloeistof op de kale plekken, en de nacht daarop kreeg ik een verschrikkelijke jeuk, en 's morgends toen ik wakker werd, lag heel mijn hoofdhuid open, en kwam er een etter uit...heel erg pijnlijk, maar na een tijdje werkte die concentratie niet meer en moest ik een hogere concentratie hebben waardoor het meer pijn deed, en m'n huid nog harder openlag, dat was geen pretje!!
bedoelde jij ook imuuntherapie??

liefs...

tinne
xxx

aurelie
3 januari 2005, 22:05
hey,
k heb da ook gedaan.Wel enkele jaren zelfs maar heb zo een half jaar geleden besloten dat ik er mee stoppen wou.Het deed alleen maar pijn en is ook een keer opengegaan(allemaal etter),was echt niet tof.Bij mij hielp dat alleszins niet. ik ben blij dat ik daarmee gestopt ben en ik voel mij nu veel beter zonder die vervelende jeuk en zow..
dikke kusss aurelie
XXXXXXXXXXXXX

stefanie s
4 januari 2005, 09:59
ik weet nu waarom het toen niet pakte : ik had toen net een cortisone behandeling achter de rug. was één of andere therapie waardoor ik ook extra 'haargroei-impulsen' zou krijgen. Het enige wat ik ervan kreeg waren hartkloppingen...waardoor ik érg onrustig werd. In dat ziekenhuis besloten ze ook om een pluktest te doen, alsof dit alles nog niet erg genoeg was trokken ze aan mijn haar om te zien hoeveel ze er mee hadden...pijnlijk en zeer emotioneel... Enfin: wat betreft die cortisonekuur: wat doet cortisone: die zorgt ervoor dat alle infecties afgebroken en gestopt worden. Wat is de bedoeling met immuuntherapie: net een ontsteking uitlokken...dit kwam dus niet...

Nu ik enkel nog maar met alternatieve geneeskunde bezig ben, kan ik deze kuur opnieuw doen en mss wel met effect...

maar heb schrik voor die etteruitspattingen... krijg je daar littekens van??? en zijn er ook mensen die er effectief mee verdergeholpen zijn???

groetjes en take care

stefanie

Lies86
4 januari 2005, 10:52
maar heb schrik voor die etteruitspattingen... krijg je daar littekens van??? en zijn er ook mensen die er effectief mee verdergeholpen zijn???

groetjes en take care

stefanie
Hoi hoi,
Stefanie ik wil je niet teleurstellen maar er is nog nooit iemand genezen van Alopecia. Geen enkele kuur, zalf of pil heeft daadwerkelijk geholpen.
Soms komt het haar wel een beetje terug, maar of dat blijvend is weet niemand.
Bij andere gevallen wordt het ook alleen maar weer erger.
Raar maar waar.....
Volgens mij krijg je van dat etter (is het echt etter? bij mij uit mijn eczeem komt ook geel vocht, maar dat is gewoon wondvocht) geen littekens. het gaat immers weer dicht!!!
Kijk eens rond op het forum, lees de oude posts, en trek je conclusie.
Ik heb er een hoop van geleerd om de andere threads ook te lezen, er staat echt nuttige info in!!

Lies

aurelie
4 januari 2005, 22:39
hallo allemaal,
ik heb het zelfs 1 keer heel erg gehad!! de dokter had het ingesmeerd met dat product en een 10 minute later had ik allemaal bulten op mijn hoofd. We ziijn onmiddellijk truggegaan naar de dokter en die heeeft me toen iets gegeve(een pilletje en siroop) en toen minderde dat wel wat.Maar toen ik smorgens opstond waren al die bulten opengesprongen en kleefde al mijn haar aan mijn hoofd door de etter(deed verschrikkelijk pijn)Het heeft wel geen littekens nagelaten hoor!!Tijdens die periode dat ik dat prodct op mijn hoofd deed is mijn haar altijd hetzelfde blijven doen (op sommige plaatsen uitvallen en ondertss ergens anders weer trugkome)Ik zou er nooit meer opnieuw aan beginne om dat product op mijn hoofd te smeren, bezorgd je alleen maar heel veel pijn en meer niet.
dikke kusss aurelie
xxxxxxxxxx :)

stefanie s
5 januari 2005, 15:18
hey nu hebben jullie me allemaal wel bang gemaakt zenne, maar toch ga ik het proberen (nog een keer).. doet het teveel pijn, dan stop ik...
ik heb een eerste afspraak op 17 januari en de week erop moet ik terug naar die dokter die het met alternatieve geneeskunde probeert. Hij heeft me verzekerd het allemaal goed op te volgen zodat ik er niet al te veel last van heb... ik hou jullie wel op de hoogte...
wish me luck pleaaaaaase :s ben wel bang ervoor maar kom... be a big girl ... heheh jezelf soms wat moed inpraten kan helpen ;)

aurelie
5 januari 2005, 15:44
hey nu hebben jullie me allemaal wel bang gemaakt zenne, maar toch ga ik het proberen (nog een keer).. doet het teveel pijn, dan stop ik...
ik heb een eerste afspraak op 17 januari en de week erop moet ik terug naar die dokter die het met alternatieve geneeskunde probeert. Hij heeft me verzekerd het allemaal goed op te volgen zodat ik er niet al te veel last van heb... ik hou jullie wel op de hoogte...
wish me luck pleaaaaaase :s ben wel bang ervoor maar kom... be a big girl ... heheh jezelf soms wat moed inpraten kan helpen ;)hey stefanie,
t was ni de bedoeling op u bang te make hoor. Ma k heb gewoon vertelt wat het met mij gedaan heeft mss zal het bij jou veel beter meevallen hoor!!houw ons alleszins maar op de hoogte, veel geluk meid!!!
dikke kus aurelie
( k heb je toegevoegd op msn é) :)

Patriesje
5 januari 2005, 20:07
Hoi!

Zoals velen hier wel weten heb ik zelf ook de immuuntherapie een tijdje gevolgd :eek:
Blij was ik er niet echt me....elke x als ik naar de dermatologe was geweest had ik binnen een uur de etterbulten op m'n hoofd zitten...
Na 2 weken moest ik weer (begon m'n hoofd net bij te komen....ga je weer!!) dus ik ben er een tijdje geleden mee gestopt :P
Nou krijg ik op veel randen van de kale plekken stoppels!!!
:worship:
Weet nog steeds niet of dit nou een nasleep is van die behandeling, of door de medicijnen die ik nou van de homeopaat toegewezen heb gekregen...
Wat ik wil zeggen is dat deze behandeling niet helemaal kansloos HOEFT te zijn!
Ik heb het er nog wel ff met m'n dermatologe over gehad...en dit is toch wel 1 van de betere behandelingen die ze nou hebben...oke het is rot...maar het is er toch 1 waarmee ze aardig wat mee kunnen bereiken... (zo af en toe..)

Veel liefs,
Patriesje

Saar
5 januari 2005, 22:38
De pijn is heus wel te doen hoor.... maar het is gewoon niet fijn en helemaal niet als het geen resultaat opleverd en je elke week ofzo terug moet...ik was heel het gedoe gewoon zat.

Patries; volgens mij is het één van de meest onderzochte behandelingen maar beter? Er is nooit bewezen dat het ook echt werkt. Al gebruik je die behandeling en je haar komt terug dan nog weet je niet of het van de behandeling komt of gewoon uit jezelf (het laatste is het meest waarschijnlijk, want ik ben nu al ene poaar jaar gestopt met al dat medisch gedoe en nogsteeds valt t afentoe uit en komt t daarna weer terug)

Patriesje
6 januari 2005, 13:42
Mjah het ligt er volgens mij per persoon aan of de pijn wel of niet te doen is...
Ik had met de bijna laagste concentratie nog gigantische last van de pijn en vooral de jeuk die ik erdoor had...dat ik af en toe gewoon doelloos rondjes aan het lopen was om m'n handen maar van m'n hoofd af te houden!
En dat is juist het lastige van Areata, dat alles per persoon verschilt...


Saar: mijn dermatologe vertelde mij dat er zeker in de beginfase van AA wel redelijke resultaten met deze behandeling zijn te krijgen....
Mjah tuurlijk blijft het altijd afvragen...maar dat is met nogal aardig wat medische dingen zo!!

gr.patries

gait
12 januari 2005, 22:28
Voor mijn allopecia areata heb ik voor ongeveer 12 jaar geleden een allergie-therapie gehad, waarbij diphenciprone (vloeistof) op de kaleplekken werd gesmeerd. Inderdaad een zeer pijnlijke therapie als je gevoelig bent voor deze stof. Bij mij is het haar na ongeveer 8 maanden terug gekomen, maar zonder pigment....(zijn er meerdere die deze ervaring hebben?)

Een paar jaar later is mijn haar weer gaan uitvallen. Toen heb ik een creme gebruikt, genaamd psoricreme. Een of ander goedje wat eigenlijk voor psoriasis behandeling bedoeld is. Ik had zelf het idee dat het effect heeft gehad. Het haar kwam nl. na 3 maanden met pigment terug.

Nu weer uitval, maar nu schijnt het niet meer verkrijgbaar te zijn. :confused:
dus niet leuk....

Zijn er meerdere mensen die deze creme hebben gebruikt of heel erg mischien hebben gehoord waarom het uit de handel is genomen?

thanks, groeten Gait.








Hey,

ik ben stefanie, 23 jaar en heb al enkele jaren aa. Na zowat alles te hebben geprobeerd van de medische wereld ben ik uiteindelijk teruggevallen op alternatieve geneeskunde. (Pendelen) deze arts heeft me wel al kunnen helpen door enkele plukken haar terug te doen verschijnen op mijn 'bowlingbolleke' hihi, maar nu en ik vermoed owv stress is alles terug weggevallen. Overlaatst vernam ik dat er nog iets anders bestaat. Nl. dmv een zalfke dat ze op je hoofd smeren kunnen ze een allergische reactie uitlokken zodat er vaak ook goede impulsen worden gestuurd om terug haar 'aan te kweken'. Zijn er al mensen die dit geprobeerd hebben en wat was het resultaat??

graag jullie reactie. Als dit kan helpen, dan ga ik dit zeker proberen...

thanx, stefanie

Ongeruste mam
14 januari 2005, 23:48
Een paar jaar later is mijn haar weer gaan uitvallen. Toen heb ik een creme gebruikt, genaamd psoricreme. Een of ander goedje wat eigenlijk voor psoriasis behandeling bedoeld is. Ik had zelf het idee dat het effect heeft gehad. Het haar kwam nl. na 3 maanden met pigment terug.

Nu weer uitval, maar nu schijnt het niet meer verkrijgbaar te zijn. :confused:
dus niet leuk....

Zijn er meerdere mensen die deze creme hebben gebruikt of heel erg mischien hebben gehoord waarom het uit de handel is genomen?

thanks, groeten Gait.
Hallo Gait,

Toevallig heeft mijn zoontje in de 2e serie van de behandeling deze crème gebruikt. Die moest speciaal door de apotheek gemaakt worden op advies van de dermatoloog voor wat de samenstelling betreft. Laat ik nou 'n aantal weken geleden al m'n oude medicijnen en zalfjes ingeleverd hebben bij de apotheek, dus kan ik 't niet voor je nakijken.... :confused: :(
Wat ik wel voor je zou kunnen doen is, als je verder nergens terecht kunt, bij de apotheek de samenstelling opvragen want ze hebben 't recept daar nog wel, als 't goed is.

Groetjes,

Ongeruste mam

Ongeruste mam
15 januari 2005, 13:13
Hallo Gait,

Daar ben ik al weer.
Laat ik nou 't laatste potje met Psoricrème tòch nog hebben!!!! :)
Hier de gegevens die erop vermeld staan:

15 g dithranol 0.1%/CR cetomacro
0.015 g dithranol
14.985 g cetomacrogolcr fna

Het moet dus speciaal gemaakt worden en is maar beperkt houdbaar.
Als 't goed is, verkleurd 't tijdens 't gebruik de huid (dat deed 't bij mijn zoontje dus niet.... :confused: ).

Hopelijk heb je wat aan deze info en kun je op deze manier aan die crème komen!!!

Groetjes,

Ongeruste mam

gait
16 januari 2005, 22:49
Beste ongeruste mam,

:D Morgen heb ik een afspraak met de huisarts en ik neem deze informatie mee. Dus ik denk wel dat ik wat kan regelen. In iedergeval wil Ik wil je heel erg bedanken! Ik laat je horen hoe het afgelopen is.

Groeten Gait


Hallo Gait,

Daar ben ik al weer.
Laat ik nou 't laatste potje met Psoricrème tòch nog hebben!!!! :)
Hier de gegevens die erop vermeld staan:

15 g dithranol 0.1%/CR cetomacro
0.015 g dithranol
14.985 g cetomacrogolcr fna

Het moet dus speciaal gemaakt worden en is maar beperkt houdbaar.
Als 't goed is, verkleurd 't tijdens 't gebruik de huid (dat deed 't bij mijn zoontje dus niet.... :confused: ).

Hopelijk heb je wat aan deze info en kun je op deze manier aan die crème komen!!!

Groetjes,

Ongeruste mam

Ongeruste mam
17 januari 2005, 00:02
Beste ongeruste mam,

:D Morgen heb ik een afspraak met de huisarts en ik neem deze informatie mee. Dus ik denk wel dat ik wat kan regelen. In iedergeval wil Ik wil je heel erg bedanken! Ik laat je horen hoe het afgelopen is.

Groeten Gait
Hallo Gait,

Is dat ff toevallig en komt dat goed uit, zeg, dat je morgen naar de huisarts gaat! :)

'k Heb 't graag gedaan hoor, 't was maar 'n kleine moeite.
Ik hoop binnenkort hierover 'n positief bericht van je te lezen!

Groetjes,

Ongeruste mam

gait
18 januari 2005, 23:16
Hallo Gait,

Is dat ff toevallig en komt dat goed uit, zeg, dat je morgen naar de huisarts gaat! :)

'k Heb 't graag gedaan hoor, 't was maar 'n kleine moeite.
Ik hoop binnenkort hierover 'n positief bericht van je te lezen!

Groetjes,

Ongeruste mam


Gisteren naar de huisarts geweest. Hij zou mij later op de dag opbellen. Heeft contact opgenomen met een dermatoloog, die dus ook bevestigde dat psoricreme niet meer leverbaar is. Helaas heeft een collega van mij de telefoon aangenomen en heb hem dus niet zelf aan de telefoon gehad.
Hij stelde corticosteroiden voor :confused:, waar ik niet echt op zit te wachten.
Vandaag geprobeerd om te bellen, maar de praktijk was dicht. Morgen maar weer proberen.

wordt vervolgd

Ongeruste mam
19 januari 2005, 01:54
Gisteren naar de huisarts geweest. Hij zou mij later op de dag opbellen. Heeft contact opgenomen met een dermatoloog, die dus ook bevestigde dat psoricreme niet meer leverbaar is. Helaas heeft een collega van mij de telefoon aangenomen en heb hem dus niet zelf aan de telefoon gehad.
Hij stelde corticosteroiden voor :confused:, waar ik niet echt op zit te wachten.
Vandaag geprobeerd om te bellen, maar de praktijk was dicht. Morgen maar weer proberen.

wordt vervolgd
Bedankt voor je bericht, Gait!
Fijn dat je huisarts meteen aktie ondernam, maar jammer dat 't nog niet gelukt is.

Wat ik wel heel erg vreemd vind, is, dat onze dermatologe mijn zoontje in september nog psoricrème (ook onder die naam) voorschreef terwijl er bij de apotheek geen enkele info over te vinden was. Die heeft toen contact opgenomen met de dermatologe waarna vanuit 't ziekenhuis de samenstelling doorgegeven is. De dermatologe zei bij 't uitschrijven van 't recept nog wel iets over 'als de apotheek niet wist wat 't was, ze contact met haar konden opnemen.....'. Toen zal het dus al wel uit de handel geweest zijn en ik ben heel erg benieuwd waarom...!!!!!

Maar ik wacht je vervolg weer af want ik ben heel erg nieuwsgierig of 't je gaat lukken!!!

Groetjes van Ongeruste mam