PDA

View Full Version : Mijn verhaal en remedie


kloete
3 januari 2005, 13:09
Ben nu 3 maanden dit forum aan het lezen. Veel nuttige info gelezen, bedankt iedereen! Ik zit in de volgende situatie: vanaf mijn 20e tot nu (24) is mijn haargrens 1 cm opgekropen. Dat op zich vind ik niet zo erg. Maar wat ik wel erg vind, is dat mijn haar steeds dunner wordt: vooraan kun je er doorheen kijken en dat vind ik verschrikkelijk. Tot mijn grote schrik zie ik gisteravond in de spiegel dat dit &(!!#%* ook bovenop aan het gebeuren is. Alsof een moker je neerbeukt! Was er misselijk van. Ik ben er erg huiverig voor: maar er staat mij maar 1 ding te doen. Ik heb vanochtend Proscar besteld en ga hiermee beginnen. Ben alleen erg bang voor eventuele bijwerkingen, en met name de shedding. Mocht het zo zijn dat ik in de toekomst echt kaal wordt, dan heb ik al voor mij besloten dat de tondeuze erover heen gaat. Ook al zal dit niet staan (ik heb een enorm plat achterhoofd) ga ik niet met een kalend kapsel lopen, omdat ik dit persoonlijk niet mooi vind... Dan liever het 1e dan contstant ermee geconfronteerd te worden (ik kijk alleen nog maar naar mijn haar in de spiegel, niet naar mijn gezicht).
Haartansplantatie? Dan zou ik alleen voor FUE gaan. Maar niet voor mijn 30e. Ik probeer het eerst via deze weg.

Oh, ik wou nog even zeggen tegen de jongens/ mannen die denken dat kalende mannen minder in trek zijn dan mannen met haar: dit is een beetje onzin. Ik heb een knappe vriendin (echt knap) die in principe valt op mannen met lang haar. Toch heeft ze een relatie voor mij gehad met een man die volledig kaal was. Waarom? Omdat die man ook aantrekkelijk voor haar was, alleen op een andere manier. Nu begint het gelazer ook bij mij, maar zij stoort zich hier helemaal niet aan. Ze vind het alleen vervelend voor me, that's it. Nu kun je zeggen: ik heb een uitzonderlijke vriendin (dat klopt), maar je kunt op vele, vele manieren aatrekkelijk zijn (en dan heb ik het niet over karakter, want dit is naar mijn mening een beetje onzin, want het oog wil ook wat). Hiermee bedoel ik: (cliche maar waar) uitstraling. Zeer bepalend...

Let the games begin...

Mailman
3 januari 2005, 13:17
Hey Kloete. Welkom hier. Ik heb je thread titel wel even veranderd van een (over ;) )enthousiaste naar een duidelijkere titel.

kloete
3 januari 2005, 14:08
Positviteit he, zeer belangrijk.

pizzacat
3 januari 2005, 19:19
Tik 'm aan Kloete!
That's the spirit!

kloete
4 januari 2005, 14:53
Zo de proscar is binnen (snel). We zullen zien.......

den oli
9 januari 2005, 16:46
Al evolutie gemerkt?

kloete
10 januari 2005, 21:41
Ben pas een paar dagen bezig.. Zal me resultaten in 2006 posten!

den oli
10 januari 2005, 22:17
Ik denk dat ik me aminexil van Kerastase ga aanschaffen. Het is een behandeling van 6 weken per halfjaar...
Het is beginnende kaalheid maar wil er vroeg bijzijn...

den oli
10 januari 2005, 22:30
Ik lees net dat Aminexil totaal niet zou werken...wat denken jullie van anacaps?

pizzacat
10 januari 2005, 23:41
Ik lees net dat Aminexil totaal niet zou werken...wat denken jullie van anacaps?

lees eens het haarwoordenboekje door en kijk naar de regimes van de mensen hier (staan onderaan hun posts) daaruit kun je wel het een en het ander opmaken. Anacaps sux bigtime....en voortaan geen topic meer kapen hoor...

japiejaap
11 januari 2005, 09:01
Ik lees net dat Aminexil totaal niet zou werken...wat denken jullie van anacaps?

begin met propecia

den oli
12 januari 2005, 17:28
begin met propecia

Ik heb dat propecia eens opgezocht en dat lijkt me nogal een 'sterk' middel? Waarom geen anacaps gebruiken?

pizzacat
12 januari 2005, 18:09
Omdat Anacaps troep is. Het is het een of het ander, of een stevig middel, met kans op haarbehoud, of een paar kleinere middeletjes, die vaak veel minder effectief zijn. De keus is aan jou.

den oli
13 januari 2005, 12:39
Uhu...begrijp ik. Maar ik ben nog maar 21 jaar dus ik zou liefst nog niet met de 'zwaardere' middelen beginnen...al mag je natuurlijk ook nooit te laat zijn. Maar ik ben het niet 100% zeker of mn haaruitval zo erg is. Ik moet toegeven dat ik het te weinig verzorgd heb de laatste jaren (teveel water, te weinig mn gel uitgewassen, te vaak haardroger,...) waardoor ik het eerst met een licht middel wil proberen.

Weet je soms geen andere middelen?

pizzacat
13 januari 2005, 12:45
minox, spiro, fluridil, allemaal 'topicals' (smeer je op je hoofdhuid). Ik zou dan met fluridil of minox beginnen.

Tiuri
13 januari 2005, 13:38
fina is helemaal geen sterk middel. ja, het is een sterk middel in de zin dat het krachtig optreedt tegen haarverlies. maar dat wil je toch juist??

daarbij: 21 is zeker niet te jong voor fina. zou oud was ik ook toen ik ermee begon (ben nu 22).

den oli
13 januari 2005, 17:25
fina is helemaal geen sterk middel. ja, het is een sterk middel in de zin dat het krachtig optreedt tegen haarverlies. maar dat wil je toch juist??

daarbij: 21 is zeker niet te jong voor fina. zou oud was ik ook toen ik ermee begon (ben nu 22).

Heb je soms een duidelijke omschrijving van dat product? Want als ik dat zoek op google, zegt men altijd dat het helpt tegen prostaat?

Morientes
13 januari 2005, 18:19
Heb je soms een duidelijke omschrijving van dat product? Want als ik dat zoek op google, zegt men altijd dat het helpt tegen prostaat?

kijk eens op www.propecia.nl (http://www.propecia.nl)

Tiuri
14 januari 2005, 01:15
Heb je soms een duidelijke omschrijving van dat product? Want als ik dat zoek op google, zegt men altijd dat het helpt tegen prostaat?nee joh niet op de officiele propecia-site kijken! is toch niet objectief!

voor dit soort zaken is het haarwoordenboekje!! (link staat in mijn signature)

den oli
14 januari 2005, 10:15
Gekeken, maar ik ben er nog altijd wat 'wantrouwig' tegenover. Heb niet veel zin om impotent te worden aan mn 21 ;-)

Kan Chronostim (Ducray) helpen?

kloete
25 januari 2005, 22:22
heb nu ook minox besteld, maar nog niets ontvangen. Heb besteld via die site, hoe heette die ook alweer... Maar ik las dat iemand hetzelfde overkwam. Klote, misschien dan toch maar naar de apotheek??


Zoals jullie lezen pak ik het vrij grondig aan, dus fina en minox. Morgen ff die haarverdikkende shampoo van Loreal kopen. Is ff zien.

Heb trouwens al een kleine bijwerking bemerkt op uhh sexueel gebied. Niets ernstigs, maar toch een constantering. Ben vanaf begin januari bezig.

kloete
25 februari 2005, 11:52
Ga vanaf morgen ook aan de Minox 5%. Mijn regime is nu compleet, naar mijn mening. Heb gekeken naar de beste oplossingen en combinaties en dit is mijn conclusie qua regime. Denk dat ik nu langzaam ga sparen voor een FUE operatie. Hopelijk kan ik over een half jaar meer vertellen.

Frodo
26 februari 2005, 14:36
Gekeken, maar ik ben er nog altijd wat 'wantrouwig' tegenover. Heb niet veel zin om impotent te worden aan mn 21 ;-)

Kan Chronostim (Ducray) helpen?

Ik zit al meer dan 7 jaar aan de Fina en heb nooit iets gemerkt van enige impotentie of terugval in libido.