PDA

View Full Version : Hoeveel haren verlies je per dag?


Skybax
4 januari 2005, 13:44
Omdat ik hier meerdere personen al heb horen spreken over dat ze 10-15 haren per dag verliezen en beginnen panikeren,vraag ik me af wie van jullie dus werkelijk veel haar verliest. Ik was men haar om de 2 dagen en eigenlijk als ik dus shampoo inwrijf,kan ik als ik verder blijf inwrijven altijd meer haren meehebben. Ik heb eens gehad dat ik een week men haar niet had gewassen,
en toen ik het waste lag er heel veel haar in men handen,ik kon gewoon gans de lavabo bedekken,het waren er gewoon meer dan 500 zeker....
Ben toen gestopt(was aant freaken :-) ),shampoo uitgespoeld en toen dachtek van,aan dit tempo.... :eek:
Mjah,kzou dus graag een referentie hebben he,om te zien hoeveel jullie verliezen..

Morientes
4 januari 2005, 13:47
ten eerste je moet je haren echt niet gaan tellen, daar wordt je alleen maar gefrusteerd van zoals jij al aangeeft.. en ten tweede is 500 haren wel een beetje overdreven dacht je niet?!? ik kan het mis hebben hoor maar dat lijkt me wel erg sterk

Mcsnip
4 januari 2005, 16:15
Nee 500 haren is niet overdreven, had ik vorig jaar rond deze tijd ook, maar ik had er wel een schimmelinfectie voor nodig! Kan inderdaad erg frustrerend zijn, want is wel ff schrikken als je dat allemaal in 1 dag kwijt raakt! Maar haren tellen zoals morientes aangeeft moet je niet doen joh, help je jezelf alleen maar verder in een dip. Probeer positief te blijven en zeker niet meer stressen, hoe moeilijk dat ook is, dat komt je haar in ieder geval niet ten goede!

Skybax
4 januari 2005, 22:27
ten eerste je moet je haren echt niet gaan tellen, daar wordt je alleen maar gefrusteerd van zoals jij al aangeeft.. en ten tweede is 500 haren wel een beetje overdreven dacht je niet?!? ik kan het mis hebben hoor maar dat lijkt me wel erg sterk

echt waar hoor. Had ik iemand van mijn ouderdom gehoord 2j geleden toen ik totaal geen haar verloor dat die zoveel haren verloor zou ik hem niet geloven.
Maarja,bij jullie is het wsl geconcentreerd in de inhammen ofzo, ik had erg acne (jah,zou niet weten met wat het anders te vergelijken) onder men haar, waardoor ik het dus overal waar die acne zich bevond verloor(dit was een beetje overal). Ik verlies dus ook op men achterhoofd haren he,aangezien je daar meer hebt en dat dit maar later is gekomen valt dit mee. Natuurlijk als je enkel je hoeken beschouwt isdit veel...
Men haar is gewoon compleet uitgedund,om ff beeld te scheppen,eind vorig jaar(2003) begonnen met haaruitval(geeninhammen,compleet ronde haarlijn),begin 2004 tot ongeveer pasen,gewoon uitgedund maar nog geen inhammen,nu inhammen van 3cm op 3cm (zoiets)
vind ik toch heel vlug hoor.
Maar je hebt gelijk ik kan beter men haren niet tellen ,hetgeen me eigenlijk zorgen baart is dat vanaf waar ik nog haren heb aan men inhammen,het haar uitgedund is.... dus als ik verder verlies gaat het gewoon nog veel rapper zichtbaar worden.

Morientes
5 januari 2005, 17:33
ben je al met dit verhaal naar de huisarts geweest skybax? als dat niet het geval is is het nou wel tijd om actie te ondernemen... en volgens mij is daar ook wel wat aan te doen als je op de hoofdhuid acne hebt zitten dus ga gewoon eens langs je huisarts en dan zie je wel

Jaapie
5 januari 2005, 18:34
500 haren per dag is NIET normaal.

Skybax
5 januari 2005, 19:39
ben je al met dit verhaal naar de huisarts geweest skybax? als dat niet het geval is is het nou wel tijd om actie te ondernemen... en volgens mij is daar ook wel wat aan te doen als je op de hoofdhuid acne hebt zitten dus ga gewoon eens langs je huisarts en dan zie je wel

ja begin vorig jaar bij de dermatoloog,die zag niks(men kapper had gezegd dat ik precies puistjes onder men haar had) zei hij. Dan zoveel maanden later nog eens gegaan.(grote vakantie,duurde lang voor een afspraak). Hij zag het toen wel,wou me roaccutaan voorschrijven,maar wou dit eigenlijk niet omdat het zomer was.... heb het dan niet genomen,ben bij een andere gegaan...die gaf me tetralysal,en een lotion die verschrikkelijk pikte,als ik dit inwreef met een vinger was na 2 dagen die vinger zen vel afgepeld.. nu vind ik zelf dat ik dit nooit had mogen gebruiken,dit kan enkel littekenvorming veroorzaken denkek en dan groeit je haar zeker niet terug. Dan zei deze dat ik er vanaf was,nu ik vond van niet verloor nog altijd veel,plus ik had ontsteking op men kop weer gekregen,ik zei hoe komt dat,ze weigerde erop te antwoorden. Bij een andere geweest,die zei me dat dat tetralysal niet kon helpen en dat ik er wel degelijk niet van af was,heeft me mino 50 voorgeschreven en een niet prikkende lotion... Ik verlies nog altijd hoor,heb wel de indruk dat het betert,de meeste haartjes die uitvallen zijn vooral korter dus al een tijdje gestopt met groeien... nou jah,ik zie wel ;)

Lucky
6 januari 2005, 10:48
....ben bij een andere gegaan...die gaf me tetralysal,en een lotion die verschrikkelijk pikte,als ik dit inwreef met een vinger was na 2 dagen die vinger zen vel afgepeld.. nu vind ik zelf dat ik dit nooit had mogen gebruiken,dit kan enkel littekenvorming veroorzaken denkek en dan groeit je haar zeker niet terug.

Daar schrik ik van. Ik heb ook ooit eens een chemisch goedje op me hoofdhuid gesmeerd. Dat middel gaf de nog levende haarstoppels een prikkel zodat het moest gaan groeien. Het werkte wel een beetje, maar de eerste paar seconden brandde het enorm en me vinger ging gewoon vervellen dus het moet behoorlijk agressief geweest zijn, al heb ik daar nooit bij stil gestaan. Ik vraag me nu af of ik daar wel verstandig aan gedaan heb.

Tiuri
6 januari 2005, 10:57
ajoh dat herstelt zich allemaal keurig weer hoor.

Skybax
6 januari 2005, 13:44
Daar schrik ik van. Ik heb ook ooit eens een chemisch goedje op me hoofdhuid gesmeerd. Dat middel gaf de nog levende haarstoppels een prikkel zodat het moest gaan groeien. Het werkte wel een beetje, maar de eerste paar seconden brandde het enorm en me vinger ging gewoon vervellen dus het moet behoorlijk agressief geweest zijn, al heb ik daar nooit bij stil gestaan. Ik vraag me nu af of ik daar wel verstandig aan gedaan heb.

je zal wsl hetzelfde als mij gekregen hebben,ricinus olie zat erin(voor het groeien) en salycilzuur(dat prikt ;-) )