PDA

View Full Version : Ik ben bang voor wat komen gaat!!


Jessica
20 juni 2002, 15:20
xxxx

Marloes
24 juni 2002, 13:28
Hoi,

Ik ging naar de huisarts nadat ze bij de kapper wat kale plekken op mijn achter hoofd hadden geconstateerd ( had ook al heel lang heeeeeel dun haar). Ik naar de dokter, vraagt hij allemaal dingen zoals of je aan je haar trekt etc. niet dus en toen kwam de conclusie alopetia. Ok en wat moet ik daar mee dacht en waar komt het vandaan. Dat kon hij mij niet vertellen. Maar het zou ooit nog weleens terug komen maar wanneer wist hij ook niet. Nou daar zit je dan. Dan wil ik wel naar een dermatoloog. Ok doorverwijzing gekregen. Ga je daar naar toe, een beetje botte man, dus ik zat daar niet erg op mijn gemak. je krijgt wat zalfjes maar erg serieus werd er naar mijn mening niet naar gekeken. Ondertussen was ik al bezig met een haarwerk (achter af gelukkig) Een tijdje laten rusten. in juni haarwerk laten plaatsen en iedere 7 weken terugkomen en steeds als ze het eraf haalde was er minder haar. Nou dan ga je je afvragen of dat komt door de ziekte of door het haarwerk. in december helemaal kaal en toen een pruik aangeschafd. hier krijg ik gelukkig van iedereeen goede reactie s op. Op dit moment ben ik bij een andere dermatoloog en ben met een smeersel bezig (naar even kwijt) maar heb niet het idee dat dit werkt. Dus ik word een beetje moedeloos op dit moment.

Een tip laat je leven er niet door vergallen (doe ik ook niet) mijn geluk is wel dat iedereen in mijn omgeving positief heeft gereageerd en ik nog nooit een opmerking naar me toe heb gekregen van dat het zichtbaar was dat het een pruik is.

Succes
marloes

Naar de dokter gaan is wel een goede stap!!!!!

sacha
24 juni 2002, 19:08
Hai!
Erg herkenbaar verhaal. Ook ik had eerst niet veel door, toen er zoŽn 6 jaar geleden een grapje werd gemaakt dat ik kaal werd. Ik had mijn haar toen met allemaal clipjes vast, dus toen zat er vast een kaal stukkie bij. Helaas is het daarna alleen maar erger geworden. eerst daacht ik dat het tijdelijk was, ik heb veel stress gehad..maar helaas werd het steeds erger. En op een gegeven moment is het ook moeilijk te vergelijken natuurlijk, want ik weet niet of het vier jaar geleden nu hetzelfde was...want toen was het van heel veel naar veel minder en voelde dat erg kaal. terwijl het nu al een behoorlijke tijd op hetzelfde niveau zit. Staartje kan ik alleen als ik het erg goed kam, zodat je er niet doorheen kijkt. En spuiten met lak, zodat het zo blijft. verder heb ik het los. Nu is het weer lang, ik heb het een tijdje kort gehad en er rommelig gedaan (wetlook), dat scheelde wel. Maar voor een haarwerk wil ik het langer hebben.....alleen weet ik nog steeds niet of ik dat wil (Do gaat nu lachen.....ik heb het met haar een paar maanden over gehad, maar ben niet goed in bewslissingen nemen )
Ik ben ook naar de huisarts geweest, die reageerde erg goed. Een vriendin van mij is trouwens ook huisarts en zij zei me dat het een erg onderschat probleem is. Er wordt niet over gepraat, er rust een taboe op, maar wel 10 % van de vrouwen heeft er last van. Ik kan je niet hele goede tips geven, ik ben er zelf nog niet zo goed in om er mee om te gaan....ik vermijd dingen, wat ik eigenlijk niet wil...maar ja, ik durf niet te zwemmen met anderen, want ik ben bang dat ze met veel water spetteren, zodat mijn haar nat wordt, in de regen lopen wil ik niet (terwijl ik vroeger het heerlijk vond in de regen te lopen....ook beetje vreemd, maar ik schuilde niet, maar ging er juist doorheen).
Het enige wat ik nu voor je kan doen, is je sterkte wensen!!
Groetjes Sas

lisa
29 juni 2002, 03:02
Hai Marloes,
Ik zou graag willen weten waar jij je pruik of haarwerk heb laten maken. Ik wil graag een haarwerk wat niet opvalt, het is al erg genoeg.
Ik hoop dat je het even laat weten. Als er verder nog iemand tips heeft waar ik naar toe zou kunnen, graag....

Groetjes, Lisa

Marloes
1 juli 2002, 13:49
Ik ben bij Haarhoeve Vermaat geweest in Bergen op zoom, je wordt daar ook allemaal in aparte kamers behandeld en heel discreet. Je moet wel opletten dat je je niet laat overdonderen maar buiten dit ben ik tot nu toe steeds goed geholpen.
Ze hebben ook een site www.haarhoeve.nl kun je je een beetje orienteren. Ik heb over hun nog niets slechts gehoord maar het kan ook dat ik dat nog niet ben tegen gekomen.

Succes met je keuze
Marloes