PDA

View Full Version : grafts =haarwortels=haren ??


cherifo
7 januari 2005, 17:28
hallo allen,
misschien voor sommigen een stomme vraag,maar ik vroeg me af of het aantal grafts die ze weghalen en verplaatsen, gelijk is aan het aantal haren en of haarwortels.

ik weet via een "aestic" consulent , die vertelde me dat uit sommige haarwortels meerdere haren komen soms 2 tot 3 stuks.
en deze worden dan verplaats op plaatsen waar de haarddichtheid minder is ..

klopt dit alles?

Mailman
7 januari 2005, 17:42
Grafts zijn het aantal verplaatste 'eenheden'. Zoals je zelf al zegt kan een graft bestaan uit meerdere haarwortels. Eén wortel tot maximaal vier (doorgaans). De grafts met één wortel worden in de haarlijn geplaatst om een zo natuurgetrouwe haarlijn te creëren. Hoe verder van de haarlijn, hoe meer wortels per graft.

jornkielman
7 januari 2005, 23:32
Haren groeien in groepen van 2 tot 4 haren. Ook zijn er enkele haren die dus alleen groeien. Zo'n eenheid noem je een follicular unit(FU). Deze moet je proberen in stand te houden bij de verplaatsing. Echter, van de FU's moet je toch meerdere single grafts maken. Dit gebeurt bij de betere klinieken sowieso met geavanceerde microscoopchirurgie. Helaas is dit in NL vaak niet het geval!

cherifo
13 januari 2005, 23:43
Haren groeien in groepen van 2 tot 4 haren. Ook zijn er enkele haren die dus alleen groeien. Zo'n eenheid noem je een follicular unit(FU). Deze moet je proberen in stand te houden bij de verplaatsing. Echter, van de FU's moet je toch meerdere single grafts maken. Dit gebeurt bij de betere klinieken sowieso met geavanceerde microscoopchirurgie. Helaas is dit in NL vaak niet het geval!

waar dan wel?

hairry
19 februari 2005, 17:19
waar dan wel?

bij Transhair !!