PDA

View Full Version : Een morele preek op HS


Haarmannetje
7 januari 2005, 18:12
Beste mensen,

Ik heb zojuist een morele preek geopend in de vorm van een topic op HairSite. Ik ben zeer benieuwd hoe de Amerikanen tegen mijn moreel gezwam aankijken :).

Voor de geïnteresseerden:
http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php?az=show_mesg&forum=18&topic_id=5116&mesg_id=5116&page=

Groeten,

Haarmannetje

Vince001
7 januari 2005, 18:32
Hmmm, misschien heb je zin om je "morele gezwam" hier ook nog even op los te laten? ;)

http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php?az=show_mesg&forum=25&topic_id=2306&mesg_id=2306&page=

Mzzl

Henk
7 januari 2005, 18:42
Hmmm, misschien heb je zin om je "morele gezwam" hier ook nog even op los te laten? ;)

http://www.hairsite4.com/dc/dcboard.php?az=show_mesg&forum=25&topic_id=2306&mesg_id=2306&page=

Mzzl

Wat een arrogante zak.

Robert18
8 januari 2005, 12:14
Arrogante zak??? Weet je uberhaupt wel wat arrogant betekent??? Er is toch NIKS arrogants aan. Het is gewoon een beschrijving van wat er de laatste tijd in Nederland aan de hand is. Alle gebeurtenissen op een rijtje gezet, het zijn vrijwel alleen maar feiten over de problemen in Nederland op een rijtje gezet, de mening van de auteur komt niet letterlijk naar voren, en jij noemt de auteur arrogant? Laat je nakijken!

Het is gewoon een beschrijving van de problemen in Nederland, en het zijn allemaal feiten, geen aannames. WAKE UP.

Henk
8 januari 2005, 15:22
Het getuigd toch van arrogantie dat hij over de nederlandse tolerantie ten opzichte van drugs begint, terwijl de intolerantie van de Amerikaanse overheid voor een veel groter drugsprobleem heeft gezorgd.
Tuurlijk hebben we hier problemen met moslim-extrimisten, maar die komen toch niet uit Indonesië? En daarbij denk ik dat de houding van de V.S grotere problemen met moslims heeft veroorzaakt dan dat wij hier met moslims hebben. We hebben tenminste geen moslim-sniper bij onze snelwegen.
En wat betreft Pim Fortuyn, hij doet net of Fortuyn is neergeschoten door een moslim. Hoezo verdraaide waarheid.

Robert18
8 januari 2005, 16:36
Tja Henk... Nou loop je de boel wel effe te verdraaien. NERGENS zegt hij dat Pim Fortuyn door een moslim is vermoord. En je loopt maar te vergelijken met de VS enzo, maar volgens mij moet jij een leesbrilletje kopen.

De auteur is namelijk Nederlander.
Volgende keer beter lezen. Vind je hem nu nog steeds arrogant? Of ben je het nu ineens met hem eens?

Henk
8 januari 2005, 16:48
Tja Henk... Nou loop je de boel wel effe te verdraaien. NERGENS zegt hij dat Pim Fortuyn door een moslim is vermoord. En je loopt maar te vergelijken met de VS enzo, maar volgens mij moet jij een leesbrilletje kopen.

De auteur is namelijk Nederlander.
Volgende keer beter lezen. Vind je hem nu nog steeds arrogant? Of ben je het nu ineens met hem eens?

Ik vind hem nog steeds arrogant. En om eerlijk te zijn ik dacht net al dat jij die posting ook had kunnen doen.
En hij zegt ook nergens dat Fortuyn door een autochtoon is vermoord, terwijl hij steeds verwijst naar de problemen in Nederland met Moslims.
En jij loopt maar te paraderen met de V.S, volgens mij moet jij een vliegticket kopen.

Haarmannetje
8 januari 2005, 16:59
Ja, Robert18, als je het hier allemaal zo erg vindt en de VS is het Walhalla voor jou, waarom ga je daar dan niet wonen? Twee vliegen in één klap toch?

Robert18
8 januari 2005, 17:18
Wat een slap (non)verweer van jullie zeg. Ik loop in dit topic helemaal niet met de VS te paraderen. Jullie lopen alleen zonder enige reden, als een kip zonder kop, de VS te bashen. Ik bedoel: Een Nederlander beschrijft de situatie in Nederland zoals die is in een artikel, en jullie gaan vervolgens de VS afkraken. Beetje gek, niet?

Haarmannetje
8 januari 2005, 17:43
Wat een slap (non)verweer van jullie zeg. Ik loop in dit topic helemaal niet met de VS te paraderen. Jullie lopen alleen zonder enige reden, als een kip zonder kop, de VS te bashen. Ik bedoel: Een Nederlander beschrijft de situatie in Nederland zoals die is in een artikel, en jullie gaan vervolgens de VS afkraken. Beetje gek, niet?
Nee niet. Zoals Henk duidelijk zegt: die poster zegt daar hoe het hier is, maar laat bepaalde belangrijke feiten achterwege om het verhaal wat meer kracht bij te zetten: dat is pure propaganda! Constant hameren op een groot moslimprobleem en dan tussen neus en lippen door snel even de moord op Fortuyn noemen, zorgt er natuurlijk voor dat de argeloze lezer direct een koppeling maakt tussen moslim en moord. Dat is niet juist!

Vince001
8 januari 2005, 18:19
Wat een slap (non)verweer van jullie zeg. Ik loop in dit topic helemaal niet met de VS te paraderen. Jullie lopen alleen zonder enige reden, als een kip zonder kop, de VS te bashen. Ik bedoel: Een Nederlander beschrijft de situatie in Nederland zoals die is in een artikel, en jullie gaan vervolgens de VS afkraken. Beetje gek, niet?
Hoe bedoel je, de situatie zoals die nu is? Alleen angsthazen zien Nederland zo. Ze zien geen kansen, alleen bedreigingen... Zielig gewoon.

Waar het hier om gaat is dat deze meneer een hele reeks negatieve situaties naar voren haalt met als doel ze zo neer te zetten als of ze representatief zijn voor het dagelijks leven hier in Nederland. Als ik om me heen kijk in de samenleving zie ik veel rotzooi, maar nog veel meer positieve dingen. Waarom hoor je daar niet over? Het zijn de schijterds onder ons die keer op keer met dit soort negativiteit komen.

Ik ben tamelijk nuchter onder al het gedonder dat ons landje over zich heen gekregen heeft de afgelopen tijd, maar ik begin me af en toe oprecht zorgen te maken. Hoe kan het dat je steeds meer idiote, neuroten, angsthazen hoort, zoals deze mafkees op Hairsite??

Lees dan, Robert18: "The pimps are landlords and the aging prostitutes are quickly replaced ......"

en:

"Two years ago, Pim Fortuyn, a populist politician who called for a halt to immigration, by simply saying the Netherlands was "full," was similarly gunned down."

Puur suggestief en verdraaid.

Ernstig dat dit soort figuren steeds meer een podium lijken te krijgen. Het lijkt op de manier waarom Bush z'n land runt, door angst te zaaien. Angst is het hoofdwoord. Wees maar bang en vertrouw niemand...

Wat mij betreft: Zum kotsen!

Robert18
8 januari 2005, 18:39
Schuif het maar af op angst onder de bevolking.

Dat is wel zo makkelijk. Je hoeft het dan verder niet te onderbouwen en er valt ook weinig tegenin te brengen omdat er van beide kanten geen bewijs valt te leveren.

Verder is het 0,0 inhoudelijk, maar als je geen goede (lees: echte) tegenargumenten hebt, moet je het maar op angst gooien.

Zwak hoor.

Vince001
8 januari 2005, 18:53
Ik schuif het af op angst onder bepaalde personen. Zij zijn bang en proberen anderen daarmee te beinvloeden. Dat vind ik zielig.

Verder geef ik duidelijk twee voorbeelden waar de schrijver danwel suggestief bezig is, danwel een mening verkoopt als feit. Hoe veel duidelijker (lees: inhoudelijk) kan ik zijn?

Tiuri
8 januari 2005, 19:11
mooi stukje Engels proza, Little Hairy Man! Mijn complimenten!

Haarmannetje
9 januari 2005, 02:33
mooi stukje Engels proza, Little Hairy Man! Mijn complimenten!
Heej, dank je Laurens :)!

Henk
9 januari 2005, 09:17
De auteur is namelijk Nederlander.
Volgende keer beter lezen. Vind je hem nu nog steeds arrogant? Of ben je het nu ineens met hem eens?

Over verdraaide feiten gesproken. Het is een belg die in 1951 is geëmigreerd naar de V.S


http://groups.msn.com/IndischInformatiepuntmaillist/general.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=12220&LastModified=4675499796657708082

Vince001
9 januari 2005, 12:33
Haha, good job, Henk. Gezien zn naam kon het al bijna geen Nederlander zijn.

Hij schrijft verder dat hij geen Nederlands spreekt. Kleine kans dat hij hier ooit geweest is.

Ik zag vorige week een stuk op RTL Nieuws dat nu in de VS consternatie is onstaan over een Gronings ziekenhuis dat euthanasie zou plegen op "gezonde" babies. Daar doen ze een schepje bovenop over liberalisme, junks, moslims en tolerantie en zie daar: wat wonen wij in een verschrikkelijk land. Alles mag hier, zelfs babies vermoorden :confused:

Ik blijf bij mijn woorden: angst, suggestiviteit, beeldvorming...

Henk
11 januari 2005, 22:16
Jammer dat Robert's aandacht voor deze thread verdwenen is.
Ik had wel graag zijn reactie hierop willen weten.

Henk
14 januari 2005, 22:50
Robert, wat vind je er nu van nu blijkt dat het geen nederlander is, maar een waalse Amerikaan, die waarschijnlijk nog nooit in Nederland is geweest?
En hoe kwam jij erbij dat het een Nederlander was?