PDA

View Full Version : Doorbloeding


kevin
10 januari 2005, 18:48
Ik las pas in een of andere wetenschappelijk blad dat een warme douche juist wel erg goed voor je is ipv van een lauwe/koude douche. Warm water zorgt ervoor dat de bloedvaten wijder worden en de doorbloeding stimuleert. Wat ook opvalt is dat achterop rooscure staat "uitwassen met warm water". Dus gewoon met warm water wassen?

Tiuri
10 januari 2005, 19:04
hehe kevin probeert zijn dagelijkse hete douche te redden ;)

kevin
10 januari 2005, 20:51
hehe kevin probeert zijn dagelijkse hete douche te redden ;)

Er is niks beters dan een lange, warme douche :P Het zorgt er zelfs voor dat je minder stress hebt, dus hoe langer hoe beter :P

sigur
30 januari 2005, 15:36
Te heet je haren wassen lijkt me echt niet goed voor de hoofdhuid, dit kan irritatie, jeuk en roos veroorzaken. Te lauw (aan de koude kant) lijkt me ook niet goed doordat je haar dan niet goed schoon wordt. De reden dat je rooscure moet uitspoelen met warm water is omdat je anders waarschijnlijk de rooscure niet goed kunt uitwassen en niet omdat heel warm water goed is voor de hoofdhuid.
Ik denk dat als je je haar met gewone shampoo wast, je je haar moet wassen op een temperatuur die je 'niet voeld' dus niet heet aanvoeld maar ook niet koud.

Wat je ook kunt doen voor een goede doorbloeding is je hoofd na het haren wassen een paar tellen onder de (bijna) koude kraan. Ik zet bijna tussen aanhalingstekens omdat helemaal koud lijkt me iets teveel 'van het goede'. In de zomer moet je hier wel mee uitkijken! Dit is dan een te grote overgang. Ik heb eens een verhaal gehoord over een man die de hele dag buiten was (een al wat oudere man) in de hete zon en die ter afkoeling zijn hoofd onder ijskoud water deed en die hierdoor iets aan zijn hersenen kreeg. Ik weet alleen niet meer wat, een hersenvliesontsteking of een infarct ofzo..