PDA

View Full Version : Wat Moet/kan IK doen??


mokammetje
11 januari 2005, 21:04
Kben 17 jaar, ik heb Zoo dunn haar dat je als ik er gel in heb je mijn hoofdhuid duidelijk ziet.. mijn haar is alleen boven mijn hoofd tot en met mijn kruin dun, dit kan ik zien als ik een spiegel achter mijn hoofd houd en in de spiegel voor mij kijk, dan zie ik een soort grens tussen dun haar op mijn kruin en dik haar daaronder.. ik begin ook al inhammen te krijgen aan mijn rechterkant is het dieper.... als ik mijn haar helemaal erafscheer, dan zie ik kleinee kale rondjes over mijn hele hoofd hele kleine :eek: ongeveer 25% van deze emoticon..
ik gebruik wel bethamethason lotion... tegen jeuk op mijn hoofd..

Mijn vader is kaal maar hij zelf is 66.. mijn broer die 36 is is ook kaal (helemaal) mijn andere broer is 41 en die heeft wel gewoon normaal haar..en mijn vader had op zijn 38 ook gewoon haar,

Kweet gewon neit wat ik moet doen.. elke dag zit ik met dit probleem ik kijk wel tien keer in de spiegel, en ik let er ook veel op bij andere mensen ik kijk ook alleen naar het haar van andere .... pff weet gewoon niet wat ik moet doen... :confused:

Haarzoeker
11 januari 2005, 21:51
Allereerst welkom hier. Ik zou zeggen , surf eens rond hier en je ziet wat anderen eraan proberen te doen. Ik hoop voor je dat je een passende oplossing vindt.

Morientes
11 januari 2005, 22:18
Hallow mokammetje.. welcome to world of hair loss

de situtatie die jij beschrijft is na genoeg gelijk aan de mijne, vader kaal... mijn broer niet en bij mij begon het al op mn 16e... tuurlijk ik vond het eerst ook kut en vind dat nou nog maar maak je jezelf er niet zo druk om dat is het echt niet waard.. goed dat je dit forum hebt gevonden, kijk hier eens rustig rond en vorm een mening over bv medicijnen of een haartransplantatie.. maar eerst moet je gewoon rustig blijven want je wordt echt niet van dag op dag kaal dus RELAX!!!

Voor de oplossing is finasteride of minoxidil het meest gebruikte, dus kijk die topics eens na en zie wat je er van vind... good luck! ;)

mokammetje
11 januari 2005, 22:21
bedankt...


ik surf al een tijdje rond hier op de site.. en heb begrepen dat er alleen maar negatieve reactiess zijn op Ht...

EN bij alle medicijnen die er zijn lees ik altijdd dat er de kans bestaat dat het niet bij je werkt.. dus zal ik dan wel ooit iets vinden dat bij mij werkt... ik ben vanplan om binnenkort te beginnen met minoxidil 5% en rooscure, maar wat raden jullie mij hier aan..??

Morientes
11 januari 2005, 22:28
ik heb 8 maanden minox geprobeerd en dat heeft voor mij persoonlijk weinig uitgehaald... zoals je in de minox thread kan lezen is het voornamelijk voor het gebruik van de kruin.. dus als jouw probleem voornamelijk vooraan ligt heb je er misschien wat minder aan..

Rooscure kun je altijd mee beginnen, bij elke drogisterij wel te halen.. kan wenig kwaad dus

En over dat negatieve gedoe van de HT: mensen verwachten hier meestal te veel van, je moet bedenken dat het niet je oude bos haar weer terugbrengt maar het kan zeker wel positief uitvallen!

Tiuri
11 januari 2005, 22:30
17 is veel te jong voor een HT.

wat betreft je medicijnkeuze: minox plus rooscure is een goede keuze. bij de een werkt minox bijna niet, bij de ander werkt het wel. Je weet het van tevoren niet en het enige wat je kan doen is proberen.

wat ik je zou adviseren als je ECHT graag je haar wilt behouden/hergroei wilt: rooscure 3x per dag, 5% minox 2x per dag en spironolacton 5% (topical) 2x per dag.

Je bent 17 dus wacht nog een jaartje met middelen als finasteride.

En dan als je 18 of 19 bent kun je de spiro vervangen voor finasteride, of gewoon bij de spiro blijven als het bevalt.

Tiuri
11 januari 2005, 22:35
wat ik je zou adviseren als je ECHT graag je haar wilt behouden/hergroei wilt: rooscure 3x per dag, 5% minox 2x per dag en spironolacton 5% (topical) 2x per dag. ik bedoelde natuurlijk rooscure 3x per WEEK :o

mokammetje
11 januari 2005, 22:35
is dat niet een beetje teveel voor een dagg.. want dan gooi ik 3 verschillende dingen tegelijk om mijn hoofd...:confused:

Tiuri
11 januari 2005, 22:37
minox en spiro moet je echt 2x per dag (bij het opstaan en bij het slapen gaan) aanbrengen voor een goed resultaat...

en dat van die ketoconazol (rooscure) was dus n foutje.. :) Je wast nu ook al je haar denk ik, dus het enige wat je hoeft te doen is 2 tot 3 keer per week met keto wassen ipv met je normale shampoo en klaar is kees

mokammetje
11 januari 2005, 22:40
spironolacton in combinatie met minox zorgt toch voor enige chemische reacties..(knoflookgeur.. etc)


En waar kan ik dit allemaal halen.. Rooscure gewoon bij etoc.. en derest??

Tiuri
11 januari 2005, 22:42
spironolacton in combinatie met minox zorgt toch voor enige chemische reacties..(knoflookgeur.. etc)valt reuze mee. je moet gewoon ff 5 minuutjes wachten tussen het aanbrengen van de middelen... Eerst minox, dan 5 minuten wachten, dan spiro.

En waar kan ik dit allemaal halen.. Rooscure gewoon bij etoc.. en derest??staat allemaal elders op het forum... één optie is www.xandrox.com