PDA

View Full Version : Hoe kun je (bovengemiddeld) haaruitval herkennen?


Serious
12 januari 2005, 21:38
Merk je ook dat je veel haar kwijt raakt... of zie het alleen maar voor de spiegel??


greetzzz

peter10
13 januari 2005, 00:45
ik moet eerlijk zeggen dat het mij nooit echt opgevallen is dat ik veel haar verloor, maar ik zag dat ik kaler werd. Maar het is nooit zo geweest dat er echt heel veel haren op mijn kussen lagen...

eef64
13 januari 2005, 12:24
ik heb geen haaruitval wel worden mijn inhammen dieper en voor dunner, maar gaat relatief langzaam

Haarmannetje
13 januari 2005, 15:23
ik heb geen haaruitval wel worden mijn inhammen dieper en voor dunner, maar gaat relatief langzaam
Dan heb je dus wel haaruitval :).

pizzacat
13 januari 2005, 16:23
Merk je ook dat je veel haar kwijt raakt... of zie het alleen maar voor de spiegel??


greetzzz
sommige mensen verliezen weinig haar maar worden toch kaal. anderen verliezen veel haar maar worden niet kaal. Is nogal genetisch bepaald, let alleen op je hoofd, daar zie je de verandering, als die er is.

eef64
14 januari 2005, 11:54
daar heb je een punt, maar de haaruitval is niet met bosjes, merk er helemaal niets van, zoals je vij veel mannen leest, daarnaast ben ik de 40 reeds gepasseerd, maaar frustreerd mij het steeds meer

high
14 januari 2005, 13:40
Haaruitval is een heel courant verschijnsel. Nochtans kan een vroege diagnose heel wat haren sparen... Ernstige haaruitval of het dunner worden van het haar moeten ernstig genomen worden .

- Erfelijke kaalhoofdigheid : is de belangrijkste oorzaak.
- Geboorte van een kind : tijdens de zwangerschap vermindert de haaruitval. Gedurende de
maanden na de bevalling volgt er dan evenwel een inhaalbeweging en verliest de vrouw dus meer
haar .
- In de drie maanden volgend op een periode van hoge temperatuur, een ernstige infectie of een
ernstige operatie kan er veel haarverlies zijn .
- Ziekten van de schildklier.
- Een proteïnearm dieet en een tekort aan ijzer.
- Sommige geneesmiddelen en sommige behandelingen tegen kanker.
- De anti-conceptiepil, bij vrouwen die een erfelijke aanleg hebben tot dunner wordend haar.
- Kale plekken: een ziekte van de hoofdhuid, waardoor de haren bij bosjes uitvallen.
- Hoofddermatose: een infectie van de hoofdhuid die wordt veroorzaakt door een schimmel.
- Het herhaald blootstellen van de huid aan agressieve inwerkingen zoals kleuringen,
ontkleuringen, ontkrullingen en permanenten kan het haar brozer maken en het zelfs doen
afbreken .

mischien heb je hier wat aan.

greetzz high