PDA

View Full Version : (TTM ontmoeting 23-06-02): Bedankt voor jullie aanwezigheid!


bolleke
23 juni 2002, 23:47
Bedankt Monique voor je gastvrijheid en je lieve woorden!
Bedankt iedereen die er bij was vandaag... ik hoop dat iedereen er iets aan gehad heeft. Ik vond het zéker voor herhaling vatbaar!
Misschien zijn we de volgende keer met nog meer ttm'ers!!! Want geef toe, al die herkenbare verhalen... het doet toch wel deugd te weten dat je niet alleen bent!!!
Lieve groetjes, bolleke

Webmaster
24 juni 2002, 00:06
Hallo allemaal,

Ik sluit me volledig bij Bolleke aan!

Voor mij persoonlijk was het natuurlijk een hele belevenis om deel te nemen aan een kringgesprek met allemaal v.r.o.u.w.e.n. om mij heen, om vervolgens na afloop van alle diepe gesprekken een theedoek vast te pakken om de afwas te doen.....

2 enorme overwinningen....en dat allemaal op 1 dag! ;)

Zonder gekheid.....ik vond deze eerste HaarWeb-TTM ontmoeting zeer waardevol. Het is bijzonder om nu gezichten te kunnen plaatsen bij jullie allemaal en om deelgenoot te zijn van jullie ervaringen met en gevoellens over TTM. Wat ik nog het meest bijzondere vond is dat iedereen zo ontzettend open was over zijn (uhh...pardon, die waren er niet!).... over haar proble(e)m(en). Ik vind het ongelooflijk knap dat sommigen van jullie bereid waren je haarwerk af te zetten: echt enorm knap. De verhalen die naar boven kwamen, de foto's die werden getoond: het heeft (mede als niet-TTM-er) veel indruk op mij gemaakt. Hoe tegenstrijdig het wellicht ook klinkt in de oren van een lotgenoot met TTM: ik denk dat velen van jullie erg sterk zijn. Je moet heel wat in je mars hebben wil je in het bijzijn van anderen jezelf zo kwetsbaar durven opstellen. Het delen van persoonlijke ervaringen, confronterende foto's, het afzetten van je haarwerk....het is niet niks! Ik hoop echt dat deze middag -naast het gebruik van HaarWeb- voor velen van jullie een nieuwe stap zal zijn geweest op de weg naar genezing van TTM.

Ik heb er alle vertrouwen in dat de TTM-patiëntenverenigingen voor Nederland en België goed van de grond zullen gaan komen. HaarWeb zal er in ieder geval intensief bij betrokken zijn en wij zullen ons met hart en ziel inzetten om TTM uit de onbekendheid te gaan halen en van HaarWeb HET centrale informatie- en supportmedium te maken voor Nederland en België!

Bedankt voor deze waardevolle middag.

Heel veel sterkte toegewenst,

ernestina
24 juni 2002, 08:13
Ik vond het erg leuk om aanwezig te zijn en lotgenoten te ontmoeten. De sfeer was alsof ik onder bekenden was. Meestal heb ik in een groep vreemden het gevoel dat ik er eigenlijk niet bij hoor. Hier had ik het gevoel dat ik thuis kwam.

Bedankt iedereen, en met name bedankt Monique voor het openstellen van je (moeders) huis en last but not least: bedankt Webmaster voor het bedenken en ontwerpen van Haarweb, zonder jou was het er nooit van gekomen! Ik vond het fijn dat je er ook bij was.

Groetjes, Ernestina

Oilily
24 juni 2002, 09:14
Hey allemaal

Ik vond het erg fijn gisteren. Heel maf eigenlijk om zo open alles er uit te flappen ivm de raarste gewoontes. Nog nooit zo gedetailleerd tegen mensen over ttm bezig geweest. Ik voelde me gisterenavond erg krachtig zelfs. Er was ook helemaal geen behoefte om ook maar één haartje uit te trekken. Zeer bijzondere, doch vermoeiende dag gisteren. Ik ben enorm blij dat ik ben gekomen. Toen ik arriveerde vond ik echter dat er aan ieder van jullie niets bijzonders te zien was. We zijn dus eigenlijk helemaal niet zo anders dan de anderen, alleen bijzonder op onze eigen manier!

groetjes

Kim

ilseke
24 juni 2002, 13:00
Toen ik arriveerde vond ik echter dat er aan ieder van jullie niets bijzonders te zien was. We zijn dus eigenlijk helemaal niet zo anders dan de anderen, alleen bijzonder op onze eigen manier! Vind dit heel erg mooi wat je hier schrijft.

Ik geef eerlijk toe dat ik er wel mee zat omdat er bij mij eigenlijk niets -meer- te zien is! Ik was eigenlijk wel wat verveeld met opmerkingen zoals 'jij hebt het niet erg want er is niets te zien'. Ik weet dat dit niet kwetsend bedoeld was maar blijkbaar bestaat TTM in alle maten! En ja, ik prijs mezelf gelukkig dat het meevalt bij me. Maar dat wil niet zeggen dat ik niet voel en begrijp wat jullie voelen want geloof me maar, het is ook ooit anders geweest bij me (alleen heb ik geen foto's om het aan te tonen)

Liefs
Ilse

sannetje
24 juni 2002, 14:54
hallo, ik moest helemaal weer terug naar Groningen en heb bijna geen tijd gehad om het allemaal een beetje te laten bezinken, want ik moest vanmorgen gelijk weer aan het werk. Ik vond het erg prettig om zo'n bijeenkomst mee te maken.
Vooral de mensen zien die te kampen hebben met TTM. Wie zijn zij?
Veel is herkenbaar,met name Bolleke vertelde veel herkenbare dingen. Gelukkig gaat het nu de goede kant op maar het kost me veel kracht hoor!

Veel succes allemaal!;)

liefs

sannetje

ilseke
24 juni 2002, 18:30
Goh,
ik heb deze middag een paar keer die tekst doorgenomen die je voor ons gecopieerd hebt en ik was echt getroffen. Ik denk erover om die in mijn onmiddellijke vriendenkring door te geven zodat zij zich beter een beeld kunnen vormen van ttm (zij vragen daar zelf naar). Die tekst zou ik heel misschien ook wel eens aan mijn moeder durven doorspelen (zij weet vaag iets, maar voor haar blijft het bij een tic nerveux)
Echt bedankt
groetjes,
Ilse

Madelief
24 juni 2002, 21:04
Fijn he, die herkenning......en je hoeft je niet eens te schamen om iets te vertellen, want de anderen herkennen het. Ja, hoe bestaat het toch. Ik voelde me eigenlijk in dit gezelschap niet onzeker en voel dan ook iets van: het mag.
Ilseke, om eerlijk te zijn heb ik geen moment gedacht aan of jij het nu erg of niet erg zou hebben. Ik neem aan dat als iemand niet behoefte had om bij een dergelijke ontmoeting te zijn, niet de moeite, de tijd, de energie had genomen om er naartoe te gaan. En inderdaad gelukkig gaat het nu beter met je, gelukkig maar. Ik hoop dat voor ons allen het ooit zover komt. Ik vond juist ook jouw verhaal boeiend en interessant, heb het zelfs nog over je gehad vandaag (ha..ha..ha..). Ben ook blij dat je iets aan mijn copie hebt en inderdaad ik heb dit verhaal ook aan mensen laten lezen om toch maar iets te 'begrijpen' van ons probleem. Misschien is het een extreem verhaal, maar ik zag toen zoveel herkenning en voor mij is het DE doorbraak geweest om min of meer te kunnen omgaan met TTM en om er iets aan te gaan doen. Het is mijn lijfboek, mijn mooiste, belangrijkste boek (nu heb ik ook niet veel boeken).
Verder allemaal bedankt en hopelijk zullen we elkaar in de toekomst vaker zien en werken we met z'n allen aan een stukje bekendheid geven aan TTM. Hopelijk hoeven 'beginners' niet zo'n lange, eenzame strijd aan te gaan in de toekomst.
Veel groetjes van Madelief.

lotte
24 juni 2002, 21:53
ook ik kijk terug op een gezellige dag en vond het fijn om jullie te zien.
ik heb de opmerking ook gehoord over dat we het vast niet zo erg deden, maar ik heb er nog eens over nagedacht en het is natuurlijk wel zo dat iedereen (althans het merendeel)enorm zijn best doet om het te camofleren. Net zoals je ook niet tegen iedereen zegt wat je doet, je wilt ook niet dat iedereen het ziet.
bovendien heeft de een veel meer haar dan de ander en als je al dun bezaait bent zie je de schade ook al snel.Net als dat je kort haar hebt:dan heb je ook geen haren die er overheen kunnen vallen.
En madelief; ook namens mij bedankt voor de copie.
Weet je wat ik gisteravond heb gedaan?
Ik heb het mijn man laten lezen.Ja hij wist dat ik veel aan mijn haar zit, maar verder eigenlijk niks,sterker nog, het is hem in al die jaren nooit opgevallen dat ik geen wimpers had, Dus hem is ook niet opgevallen dat deze sinds januarie er weer aan zitten, maar dat terzijde.Enne, iemand zei ook; wij zijn eigenlijk allemaal mooie vrouwen. Opvallend eigenlijk, dat vond ik ook!
(zelfs de enige man in ons midden was mooi)
heel erg bedankt monique voor je gastvrijheid, en voor iedereen;als het aan mij ligt zal het niet bij deze ene ontmoeting blijven maar ik hoop dat ik jullie nog eens zie!
groetjes lotte.

monique3
24 juni 2002, 22:09
Hallo meiden,
Ik heb expres niet gelijk gereageerd, want ik was benieuwd wat jullie te vertellen hadden.
Ik vond het erg leuk om jullie ontmoet te hebben, en vind het erg moedig van jullie dat jullie de stap hebben genomen om te komen, en jezelf bloot te geven.
Ik heb me erg op mijn gemak gevoeld, en ook voor mij zal het niet de laatste keer zijn.
Normaal ben ik zenuwachtig in een groep, maar dat was nu stukken minder, haast niet de moeite om te noemen.

Ik heb mezelf nu aan weer twee ttm-ers zonder pruik laten zien, en ik deed dat in de keuken, want voor zo'n grote groep was het iets teveel van het goede.
Ik vond het voor herhaling vatbaar, dus een tweede bijeenkomst gaat zeker komen, als het aan mij ligt!!
Nou meiden, jullie zijn voor mij allemaal kanjers!!!
Tot ziens, groetjes van Monique3.

marita
24 juni 2002, 22:16
Hallo allemaal
om te beginnen heb ik echt een beetje uitgekeken naar deze dag in de hoop dat jullie wat vertelden hoe de dag was .Nu denk ik was ik ook maar gegaan spijt dus .Ik ben ook zo'n angsthaas zie altijd overal tegenop en nu heb ik spijt maar ik ben blij voor jullie dat het zo'n fijne dag was.En als er weer eens een dag is wil ik er zeker bij zijn.Ik zie ook dat sommigen hun eigen naam onder het stukje zetten en niet meer hun username gebruiken .
Ik gebruik ook een username want stel je voor als er iemand hier wat leest en me herkend Nu denk ik ze nemen me maar zoals ik ben en anders maar niet .Ik kan er nu wat makkelijker over praten .Zit de laatste weken wat lekkerder in mijn vel.Met mijn haar gaat het ook langzamerhand wat beter en als het even wat moeilijk gaat lees ik hier even wat berichtjes en voor mij helpt dat goed.vanaf 6 juni bijna trekvrij zo nu en dan betrap ik me erop dat ik aan mijn haar zit en dan baal ik stevig.Maar ik had hiervoor nog nooit een trekvrije dag gehad dus op dit moment voel ik me sterk en nu maar hopen dat ik geen terugval krijg.Nogmaals ik ben blij dat jullie het zo fijn hebben gehad. Groetjes anita

roosje
24 juni 2002, 22:17
hier ook een reaktie van roosje,

allereerst dank aan Monique, voor haar gastvrijheid.
Zonder haar hadden we er geen van allen gezeten.
Je hebt er een hele drukte van gemaakt. Goed zeg!
Nog bedankt, en dat ik ff mocht kijken in de keuken. Jij ook Timoteimeisje (als ik het goed schrijf)! Ik vind je een heel bijzondere vrouw. Ik hoop ècht voor je dat het eens allemaal goed komt met je. Ik wou dat ik je kon helpen. Ook jij hebt een sterke persoonlijkheid.
Enne...webmaster, jou vond ik ook geweldig! Zonder jou was er geen haarweb en had ik al deze leuke mensen nooit ontmoet.
En dat mailtje van me moet je maar gauw vergeten, ik heb me in je vergist :-).
De reis naar huis verliep voorspoedig, met de ingezette ns-bus langs de file naar Utrecht om zo toch nog om 20.15 thuis te zijn.
Ik weet niet hoe laat m'n zusje en ...(weet je naam niet meer, errug hè?) thuis waren. Ben benieuwd...
Ik was ff helemaal leeg toen ik thuiskwam. Moest het eerst allemaal rustig op de bank verwerken. Voelde me wel ontzettend gesterkt om niet te trekken ook vandaag. Door een telefoontje toch weer 7 haren er uit. Maar ik ga er voor !!! Ja, nu ECHT !!!

Allemaal een dikke knuffel van roosje :)

Diable
2 juli 2002, 15:41
De verloving van mijn zus werd die dag gevierd, ik hoop dat ik er de volgende keer bij kan zijn!!!! groetjes, Diable

erna
3 juli 2002, 10:49
Hallo allemaal,

eindelijk heb ik de mogelijkheid om ook even te reageren: tentamens he!!
ik ben ook erg blij dat ik geweest ben en ik besef me nu nog weer beter dat ik echt niet de enige ben met deze tic! Het viel me wel op dat jullie allemaal erg sterk zijn en makkelijk praten in een grote groep. ikzelf heb daar toch nog wel moeite mee.
ik weet niet meer wie het zei, maar ik vond het mooi gezegd dat het misschien bij ons allemaal niet echt erg leek, maar dat dat komt omdat iedereen het probeert te verbergen. daar ben ik het helemaal mee eens. Vrienden van mij zeggen vaak tegen me dat ze nix zien, maar dat komt omdat ik er continu om denk dat ze het niet zien!
na de bijeenkomst ging het wel even goed, maar helaas moet ik nu veel leren en dat kost me altijd veel haren en frustraties. ik zal zo blij zijn dat deze periode weer achter de rug is!!

nu iedereen nogmaals bedankt voor jullie aanwezigheid en steun en natuurlijk monique en de webmaster in het bijzonder!!

liefs erna

ps als er hulp nodig is voor de vereninging, bied ik graag mijn hulp aan.
en madelief: hoe kan ik jou bereiken, zodat we wat af kunnen spreken in de zomer?

Madelief
3 juli 2002, 23:07
Tentamens achter de rug?........en dan lekker vacantie?.......
Je zou mij een persoonlijke mail kunnen sturen......of ik jou, maar ik weet niet waar jij bent? Als je mij stuurt zet je er dan iets van een herkenning m.b.t. TTM bij zodat ik weet dat het oke is?!
groetjes Madelief.

monique3
12 juli 2002, 21:31
Effe een vraagje, beetje late reactie, maar goed!!
Op de ontmoetingsdag is er door een van jullie copies uitgedeeld die je bijv. familie kunt laten lezen.
Dat is totaal aan me voorbij gegaan. Wie heeft die info meegebracht? En kan ik daar er nog een van krijgen?
Okee, bedankt alvast, Monique3.