PDA

View Full Version : wat als je testosteron te "laag" staat!!!


HEIDIKEN
14 januari 2005, 13:44
heb dezemorgen mijn bloeduitslagen ontvangen,en nu blijkt dat mijn testosterongehalte te "laag" staat!.ik weet niet echt wat ik hiervan moet denken,en mag morgenmiddag om 12u pas naar de dermatoloog!ben heel benieuwd wat ik te horen zal krijgen!!
heidiken

Tiuri
14 januari 2005, 13:45
kan in ieder geval geen KWAAD lijkt me! :D

HEIDIKEN
14 januari 2005, 14:00
dus,heeft het totaal niets met AGA te maken,of toch???

groet,heidiken

Tiuri
14 januari 2005, 14:02
dus,heeft het totaal niets met AGA te maken,of toch???

groet,heidiken
AGA onstaat door binding van DHT aan de androgeenreceptoren van de haarzakjes. Aangezien DHT gevormd wordt uit testosteron met behulp van het eznym 5AR en jij een laag testosterongehalte hebt, heb je ook een laag DHT-gehalte. En dat is natuurlijk zeer goed nieuws.

HEIDIKEN
14 januari 2005, 14:10
toch al bedankt voor je reactie!!!!wat ik even nog wil vermelden is dat ik niet goed begrijp waarom ik dan de laaste 5 jaar androcur moeten slikken heb,dan nog wel 5Omg,zonder een maandelijkse stop!!!!moet er wel bij zeggen dat die andro me niet echt geholpen heeft,daarom ook dat ik er nu al een 3 maanden mee gestopt ben!mijn haaruitval is zelfs iets vermindert,toch blijven men haren er heel dun uitzien:crybaby: !
heidiken

Tiuri
14 januari 2005, 14:25
beste heidiken,

het kan wel degelijk nut hebben voor vrouwen om androcur te slikken! De werkzame stof is cyproteronacetaat, en deze stof zorgt voor een vermindering van de omzetting van testosteron in het schadelijke DHT. Daarbij maakt het de androgeenreceptoren minder gevoelig, waardoor DHT er zich niet meer zo makkelijk aan kan hechten.

Het feit dat jij geen baat hebt gehad bij androcur en het feit dat jij een lage testosteronspiegel hebt, kan erop duiden dat de hormonale component bij jou een kleine rol speelt. Je haaruitval wordt misschien veroorzaakt door extreme gevoeligheid van de receptoren of iets dergelijks. Sowieso vraag ik me de laatste tijd meer en meer af of de hormonale component bij vrouwen met AGA wel net zo groot is als bij mannen met AGA.

In jou geval zou ik je adviseren je niet teveel te richten op middelen met een anti-androgene werking (maar neem er wel tenminste 1, bijv. de Diane35 pil), en je verder meer te richten op middelen als minoxidil of de lasercomb: pure groeistimulators.

HEIDIKEN
14 januari 2005, 14:46
hey laurensj!!

nogmaals bedankt hoor!!!!!voel me toch al wat geruster nu.ik slik al een aantal jaren yasmin,heb diane 35 ook al geprobeerd maar had teveel nevenwerkingen!ik slik ook al jaren extra vitaminen,waaronder op dit ogenblijk cystine B6.verder zal ik morgen misschien nog iets meer te weten komen bij de dermatoloog!zij gaat dan ook een pluktest uitvoeren.nog even afwachten,maar zeker alvast bedankt voor je reactie's.
groetjes,heidiken

HEIDIKEN
14 januari 2005, 14:52
was nog vergeten te vermelden dat ik jaren minoxidil gebruikt heb,maar er door het te lange gebruik ervan allergisch van ben geworden.het hielp me nochthans echt heel goed,maar kon de jeuk en de irritatie echt niet langer verdragen.heb zelfs 2,5% geprobeerd,maar ook daar ging het weer mis:confused: .
groetjes,heidiken

cherifo
14 januari 2005, 21:16
heb dezemorgen mijn bloeduitslagen ontvangen,en nu blijkt dat mijn testosterongehalte te "laag" staat!.ik weet niet echt wat ik hiervan moet denken,en mag morgenmiddag om 12u pas naar de dermatoloog!ben heel benieuwd wat ik te horen zal krijgen!!
heidiken

hey ik heb juist een hoge dosis testosteron gehalte ,net heb ik mijn bloedtesten gehad..

volgens mijn test zou het testosterongehalte tussen minimum van :2.8 en max tussen de 8.0 moeten liggen.
mijn waarde ligt op:7.1

is dit positief of negatief niet alleen tov mijn haaruitval maar voorla voor mijn gezondheid?

HEIDIKEN
15 januari 2005, 14:15
hey cherifo,


volgens mijn papieren hier moet het testosterongehalte tussen minimum 0.060 en 0.82 staan.mijn testosteron stond op 0.040,maar dat blijkt prima te zijn.beter te laag dan te hoog zei mijn dermatoloog!dus laurensj,je uitleg was correct hoor;) !
groetjes,heidiken

Boris
15 januari 2005, 14:24
hee testosteron berekend men toch met hele andere verhoudingen . Iets van alles tussen de 12-40 ofzo.

HEIDIKEN
16 januari 2005, 13:55
hoi,

weet iemand onder jullie misschien hoelang de androcur nog blijft nawerken vooraleer dit volledig uit je lichaam is?zou het kunnen dat het na 3 maanden stoppen nog steeds je testosterongehalte bepaald?hopelijk weet iemand hier een antwoord op!mijn dermatoloog vertelde me dat de kans heel klein was,maar twijfelde toch ook een beetje omdat ik het heel wat jaren(4) geslikt heb.

alvast bedankt,heidiken