PDA

View Full Version : verschillende haarwortels


herman
18 januari 2005, 00:02
ik merk dat als ik haaruitval heb de wortel van mijn haren heeeel erg klein zijn bijna even groot als het haartje zelf en tis iets lichter van kleur terwijl bij mijn schaamhaar de wortel echt super dik en wit is vergeleken met een haar van mijn hoofd. Is dit verschil normaal dat de wortel bij je schaamhaar dikker is zeg maar? Want zover ik weet wordt niemand daar kaal tenzij je het wegscheert natuurlijk dus dat betekent ook dat de dikte van een haarwotel gezonder is dan een wat kleine wortel toch?... maar hebben alle andere mannen dit ook?

PS: Dit is een serieuze vraag.

Haarmannetje
18 januari 2005, 06:44
Herman, het is maar goed dat je de PS erbij gezet hebt ;). Daarom een serieus antwoord. Ik denk niet dat je een hoofdhaar met een schaamhaar kunt vergelijken. Ze zijn beide van totaal verschillende structuren en hebben beide ook totaal verschillende uitvalvormen. Zo valt een schaamhaar vaker uit wat de reden is voor het feit dat een schaamhaar nooit lang wordt.

Verder, aan het uiteinde van een uitgevallen haar zit geen wortel. Dat is natuurlijk maar goed ook, want anders zou er geen nieuwe haar voor in de plaats komen. Wat het precies is weet ik niet, volgens mij zijn dermatologen daar zelfs niet over uit, maar dat weet ik niet zeker.

cherifo
18 januari 2005, 16:11
Herman, het is maar goed dat je de PS erbij gezet hebt ;). Daarom een serieus antwoord. Ik denk niet dat je een hoofdhaar met een schaamhaar kunt vergelijken. Ze zijn beide van totaal verschillende structuren en hebben beide ook totaal verschillende uitvalvormen. Zo valt een schaamhaar vaker uit wat de reden is voor het feit dat een schaamhaar nooit lang wordt.

Verder, aan het uiteinde van een uitgevallen haar zit geen wortel. Dat is natuurlijk maar goed ook, want anders zou er geen nieuwe haar voor in de plaats komen. Wat het precies is weet ik niet, volgens mij zijn dermatologen daar zelfs niet over uit, maar dat weet ik niet zeker.
zijn de borstharen dan ook van hetzelfde makelij als onze schaamharen?
want heb gehoord dat ze ook soms borstharen gebruiken als donorgebied bij een HT..is dat dan wel verstandig?

pizzacat
20 januari 2005, 01:38
zijn de borstharen dan ook van hetzelfde makelij als onze schaamharen?
want heb gehoord dat ze ook soms borstharen gebruiken als donorgebied bij een HT..is dat dan wel verstandig?

De zogenaamde Woods techniek, op het moment dat het borsthaar in het donorgebied wordt gezet neemt het de karakteristieken van het donorgebied over. Ergo, het gedraagt zich dan als normaal hoofdhaar.

cherifo
20 januari 2005, 11:29
De zogenaamde Woods techniek, op het moment dat het borsthaar in het donorgebied wordt gezet neemt het de karakteristieken van het donorgebied over. Ergo, het gedraagt zich dan als normaal hoofdhaar.
watte??
is dat werkelijk zo?
wist ik helemaal niet .

Tiuri
20 januari 2005, 17:32
De zogenaamde Woods techniek, op het moment dat het borsthaar in het donorgebied wordt gezet neemt het de karakteristieken van het donorgebied over. Ergo, het gedraagt zich dan als normaal hoofdhaar.dat lijkt me sterk! ik heb begrepen dat het zich wel enigszins aanpast, maar nooit helemaal.

pizzacat
21 januari 2005, 00:03
dat lijkt me sterk! ik heb begrepen dat het zich wel enigszins aanpast, maar nooit helemaal.

Iig genoeg om het een werkbare optie te maken. Het zal nooit zo plastisch zijn als een stamcel.