PDA

View Full Version : Haaruitval door schimmel?


GG85
19 januari 2005, 19:27
Ik zit met het volgende:
Sinds m'n 17e ofzo (nu 19) begint mijn haar op de hele bovenkant van mijn hoofd dunner te worden. Het is nu zo erg dat ik er doorheen kan kijken en das niet fijn. Verder is mijn hoofdhuid als een jaar of wat erg rood en glimt hij erg.
Nu heb ik sinds een maand of 3 vaak nogal jeuk op m'n hoofd en begon dus zelf aan AG te denken, zeker ook omdat een aantal ooms redelijk vroeg kaal waren en opa van m'n vaders kant het ook vroeg was.

Nu ben ik 4 weekjes geleden naar de huisarts geweest en die concludeerde dat er een schimmel op m'n hoofdhuid zit die de talgproductie etc. in de war gooit en heeft me Selsun shampo gegeven met het advies om na een maandje terug te komen.
Die maand is nu voorbij en vrijdag moet ik dus naar de huisarts 'met het antwoord dat de Selsun niet of nauwelijks heeft geholpen.

Nu zou ik graag willen weten of meer mensen last hebben gehad van een langdurige schimmel die zelfs voor haaruitval en dun haar zorgde en wat ze er aan hebben gedaan hebben. Ik denk namelijk toch dat het geen AGA is omdat m'n kruin niet dunner is dan de rest en ik ook geen echte inhammen heb.
Graag jullie mening hierover. Bedankt

jongen25
19 januari 2005, 19:41
Het zou goed kunnen dat je geen AGA hebt, gezien die schimmel.

Toch moet je dit niet uitsluiten.
Bij de meeste mensen begint het met inhammen, en verslechtert pas in een veel later stadium de kruin en het haar bovenoo. Echter niet bij allen. Er zijn ook mensen met diffuse uitdunning (waaronder ikzelf). Had - voordat ik met fina begon - nauwelijks inhammen, maar overal bovenop begon het haar uit te dunnen. Nu heeft fina dit overigens 'rechtgezet'; de inhammen hebben een flinke inhaalslag gemaakt:confused: (neem dit niet letterlijk, want ofwel het is shedding ofwel dit zou sowieso gebeurd zijn, vermoed ik).
Kijk naar je kale familieleden en waar zij haar(verlies) hebben (geleden). Let erop of de uitgevallen haren ook teruggroeien, en zo ja, of ze van dezelfde kwaliteit als de oude haren zijn. Als je echt kalende bent, zul je vroeg of laat het bekende 'hoefijzer'-patroon op je hoofd kunnen onderscheiden.
Hou het in de gaten en succes.

GG85
21 januari 2005, 10:53
Zo, kom net bij de huisarts vandaan: Volgens hem was het toch AGA en hoewel hij nog nooit finasteride voorgeschreven heeft voor AGA was hij na het horen van mijn onderbouwing toch bereid om het onder het mom 'prostaatproblemen' voor te schrijven :D .
Vanmiddag ga ik dus maar (volledig vergoed door het ZF :D ) aan de Proscar /4 beginnen.

Nog even wat over rooscure, is het zoiezo verstandig om nu ook maar naast de P5P ook rooscure shampoo te gaan gebruiken voor zeg 3x per week?
I.e.g. allemaal bedankt voor het posten van jullie ervaringen en onderbouwingen voor het gebruik van fina etc. Zonder jullie had ik het niet gekregen en was ik onder het motto "Je moet het afwachten" naar huis gestuurd. Bedankt!

Tiuri
24 januari 2005, 19:27
Zo, kom net bij de huisarts vandaan: Volgens hem was het toch AGA en hoewel hij nog nooit finasteride voorgeschreven heeft voor AGA was hij na het horen van mijn onderbouwing toch bereid om het onder het mom 'prostaatproblemen' voor te schrijven :D .
Vanmiddag ga ik dus maar (volledig vergoed door het ZF :D ) aan de Proscar /4 beginnen.

Nog even wat over rooscure, is het zoiezo verstandig om nu ook maar naast de P5P ook rooscure shampoo te gaan gebruiken voor zeg 3x per week?
I.e.g. allemaal bedankt voor het posten van jullie ervaringen en onderbouwingen voor het gebruik van fina etc. Zonder jullie had ik het niet gekregen en was ik onder het motto "Je moet het afwachten" naar huis gestuurd. Bedankt!prima gehandeld. hou ons op de hoogte van je resultaten svp :)