PDA

View Full Version : Tjongejonge


Hellen
21 januari 2005, 12:47
De conservatieve amerikanen weten wel heel goed waar de hoogte prioriteiten liggen. Lees maar eens wat ik tegenkwam in het nieuws:

Homohaters nemen SpongeBob op de korrel

NEW YORK - Conservatief Amerika heeft de oorlog verklaard aan SpongeBob SquarePants. Het immer goedgeluimde sponsje uit de gelijknamige tekenfilmserie lijkt de onschuld zelve, maar zou in werkelijkheid propaganda maken voor tolerantie tegenover homoseksuelen. Dat meldde The New York Times donderdag.


James Dobson, de stichter van de ultraconservatieve christelijke beweging Focus on the Family 'ontmaskerde' het stoute sponsje tijdens een galadiner in de aanloop naar de inauguratie van president Bush. De reden: SpongeBob figureert in een nieuwe videoclip die kinderen meer verdraagzaamheid moet bijbrengen voor mensen uit andere culturen of met een andere levensstijl.

Volgens Focus on the Family wordt SpongeBob gebruikt om kinderen te manipuleren en mogelijk zelfs te hersenspoelen. Volgens een advocaat van de makers van de clip hebben degenen die dat beweren "medische hulp" nodig. De clip zou juist bedoeld zijn om de christelijke opdracht "heb uw naaste lief" te promoten.

In de video spelen ook andere kinderhelden mee, zoals Bob de Bouwer en figuren uit Sesamstraat en de Muppet Show. De muziek is een remake van de hit We Are Family van Sister Sledge. De clip wordt dit voorjaar verspreid op duizenden Amerikaanse scholen.

SpongeBobs seksuele geaardheid is al langer onderwerp van speculaties. Zo loopt hij voortdurend hand in hand met zijn vriendje Patrick en kijkt hij graag naar de fictieve serie Meerminman en Mosseljongen.

De Britse omroep BBC vergelijkt de ophef met de rel die een paar jaar geleden ontstond rond de Teletubbie Tinky Winky. Conservatieven in de Verenigde Staten beschouwden hem als een homosymbool omdat hij altijd een handtasje droeg.


En ik maar denken dat ze andere dingen veeel belangrijker vonden :eek:

Saar
21 januari 2005, 22:23
Wat een zielig zooitje loopt daar toch rond... die kinderen denken daar helemaal niet over na, het zit meer in de "zieke" geest van die mensen die er problemen mee hebben dan dat spongebob echt voor homosexualiteit staat. En al stond hij ervoor... het is 2005

Tiuri
24 januari 2005, 19:23
Volgens een advocaat van de makers van de clip hebben degenen die dat beweren "medische hulp" nodig. :D :D :worship:

Henk
24 januari 2005, 20:33
Hij is inderdaad verdacht die SpongeBob.
Om eerlijk te zijn verdenk ik Loekie de Leeuw er ook van.
Asjemenou?

Vince001
25 januari 2005, 13:17
Hij is inderdaad verdacht die SpongeBob.
Om eerlijk te zijn verdenk ik Loekie de Leeuw er ook van.
Asjemenou?
Haha! Nu je 't zegt...


En wat te denken van Bassie en Adriaan? Twee van die kerels in zo'n kleine caravan.... Eng man! :D

Cloud
25 januari 2005, 13:22
En dan de twee matrozen Peppie en Kokkie....
Mijn ouders hadden me nooit naar de Nederlandse zenders mogen laten kijken in mijn kindertijd!

jongen25
25 januari 2005, 15:56
Frodo en Sam maken het in deel 3 van 'Rings' ook erg bont.. 'En Gandalf zag dat het goed was.':D

Henk
25 januari 2005, 16:46
Haha! Nu je 't zegt...


En wat te denken van Bassie en Adriaan? Twee van die kerels in zo'n kleine caravan.... Eng man! :D

Hihi, nu weet ik wat ze bedoelen met "Adriaan is acrobaat en Bassie zit vol kattekwaad".

Cloud
25 januari 2005, 17:31
Hihi, nu weet ik wat ze bedoelen met "Adriaan is acrobaat en Bassie zit vol kattekwaad".

:D Die perverse Nederlanders toch!

Vince001
25 januari 2005, 17:50
Hihi, nu weet ik wat ze bedoelen met "Adriaan is acrobaat en Bassie zit vol kattekwaad".
Hahaha Geweldig!:worship:

Hellen
26 januari 2005, 08:27
:D * stikt ff van het lachen *:D

Haarmannetje
26 januari 2005, 09:38
En al stond hij ervoor... het is 2005
Vorig jaar was het 2004 en volgend jaar is het 2006. Ik begrijp wel wat je bedoelt natuurlijk, maar ik hoor altijd zoveel mensen zeggen: "het zijn niet de middeleeuwen hoor," of "het is nu 2005," of "men moet met de tijd mee," enzovoort. Ik vind dat geen argumenten, want tijd is in mijn ogen zoiets abstracts. Hoe kunnen we nu de tijd als een argument aanvoeren, wanneer de tijd helemaal niets impliceert over hoe de wereld zou moeten zijn?

Ook in deze tijd bestaan er nog steeds veel anti-homolieden en die maken dus samen deel uit met ons van deze tijd. Waarom zouden onze ideëen dominant zijn boven die van hen? Omdat het 2005 is? Geef hier maar eens antwoord op ;).

Tiuri
28 januari 2005, 14:01
Ook in deze tijd bestaan er nog steeds veel anti-homolieden en die maken dus samen deel uit met ons van deze tijd. Waarom zouden onze ideëen dominant zijn boven die van hen? Omdat het 2005 is? Geef hier maar eens antwoord op ;).Saar heeft helemaal gelijk als ze zegt "het is 2005". De moderne tijdsgeest is veel ruimdenkender dan in de middeleeuwen. Al tientallen jaren is er een trend gaande in veel Westerse landen dat er vrijer wordt gedacht en gesproken over zaken die voorheen taboe of not-done waren. Als iemand dus zegt "Het is 2005" bedoelt die daarmee dat de tijd waarin dit soort dingen verboden/taboe waren, voorbij is of aan het voorbijgaan is.

4roluca
7 februari 2005, 22:27
Hihi, jullie zijn de dikke en de dunne nog vergeten. ;)

Haarmannetje
8 februari 2005, 00:07
Saar heeft helemaal gelijk als ze zegt "het is 2005". De moderne tijdsgeest is veel ruimdenkender dan in de middeleeuwen. Al tientallen jaren is er een trend gaande in veel Westerse landen dat er vrijer wordt gedacht en gesproken over zaken die voorheen taboe of not-done waren. Als iemand dus zegt "Het is 2005" bedoelt die daarmee dat de tijd waarin dit soort dingen verboden/taboe waren, voorbij is of aan het voorbijgaan is.
Dat begrijp ik, maar dan is het nog geen argument.