PDA

View Full Version : Lichaamshaar verwijderen


sportmaster
23 januari 2005, 10:45
hallo, wie weeet waar je harsstrips kunt kopen? ik wil het niet via internet doen. Dus gewoon in een winkel die je in de meeste steden wel hebt ? bijvoorbeeld etos of zo.. maar daar hadden ze ze laatst niet. of nog beter; waar kun je een harsstriprol halen van 100 meter?

graag reacties!

pizzacat
24 januari 2005, 11:08
ik ben ook wel benieuwd..

jean-bob
24 januari 2005, 11:26
ga je je hoofd harsen? :eek:

pizzacat
24 januari 2005, 11:28
neeej...mn hoofd...aaaah moet er niet aan denken

Deckard
24 januari 2005, 19:25
Straks trek je nog het deksel eraf man...valt je grijze massa op het linoleum...wie ruimt het dan op?

He?

WIE?

Ik nie...!

Ariba
24 januari 2005, 21:42
hallo, wie weeet waar je harsstrips kunt kopen? ik wil het niet via internet doen. Dus gewoon in een winkel die je in de meeste steden wel hebt ? bijvoorbeeld etos of zo.. maar daar hadden ze ze laatst niet. of nog beter; waar kun je een harsstriprol halen van 100 meter?

graag reacties!

Even gegoogled:
De meest voorkomende gebieden voor mannen om te ontharen zijn rug schouders buik en borst billen bilnaad en schaamstreek harsen.

Zelf koop ik harsstrips van Veet, Silx of Strep bij Etos voor mijn benen en gezicht.
Gek dat ze die bij jouw Etos niet hadden, normaal hebben ze dat wel.
Kijk eens bij een andere drogist, Kruidvat, Trekpleister of DA of anders misschien bij een schoonheidssalon.

hatchou
15 september 2006, 17:31
Hey

Ik heb een vraagske:)
Kan iemand mij zeggen of er daadwerkelijk producten bestaan die de haargroei niet alleen remmen maar ook stoppen?????
Want ik heb van alles gebruikt en heb zelfs een electrolysis apparaat gebruikt ( emjoi) maar neemt helas veel tijd in beslag.

Guoy
15 september 2006, 18:12
Dat is een goede vraag om te stellen in een forum met als onderwerp haargroeimiddelen! :D

INT
25 oktober 2006, 16:15
Deze thread start ik op om even een soort van inzicht te krijgen van hoeveel mannen/jongens hun lichaamshaar scheren. Wie doet er hier (wel eens iets aan zijn lichaamshaar) dan zou ik graag willen weten hoe oud je bent, WAT je weghaalt, hoe je dit doet, hoe vaak en hoe behaardheid je bent, je hoeft ze natuurlijk niet perse allemaal in te vullen;) maar zo krijg ik (en mischien anderen ook) een beeld van wat een beetje normaal is, want er word tog nog altijd vaak raar gedaan over mannen die iets aan hun lichaamshaar doen...

thanx

Balou
25 oktober 2006, 16:49
Ik epileer altijd mijn bert-streepje tussen mijn wenkbrauwen, verder scheer ik mijn baardje regelmatig ;)! En tot slot werk ik soms met de tondeuse mijn okselhaar en schaamhaar iets weg...


En in hartje zomer als ik teenslippers draag haal ik altijd het bosje shag op m'n grote teen weg! Ben 21 jaar, rug is onbehaard, benen flink behaard, armen licht behaard en borst ook licht behaard. Ben zelf wel tevreden met het aantal haren en het patroon dat ik heb gekregen!

Alleen bovenop mijn hoofd wordt het patroon en aantal haren helaas wat minder ;)! Maar das niet omdat ik het weg scheer jammer genoeg...

INT
25 oktober 2006, 21:30
Okej, nog meer mense:D ?

Guoy
25 oktober 2006, 23:42
M'n baard vaak. Laat bakkebaarden wel staan en soms wel een sik/baardje. :D Verder borsthaar zo nu en dan wegscheren met scheerapparaat of Veet creme. Verder niet echt. Schaamhaar wel beetje bijknippen. :P

FearTheHair
25 oktober 2006, 23:51
Ik heb laatst voor het eerste mijn schaamhaar geschoren....

niet helemaal vooral op de scrotum en eromheen.

JEUK ZEG IK JE!!! of je moet het bij gaan houden, maar in de toekomst houd ik het gewoon lekker kort met een schaartje :)



Verder baard en dat was het. Okselhaar heeft een goede functie dus laat ik staan.

Ik heb nog steeds het idee dat lichaamshaar scheren nichterig is :P

dfasd
26 oktober 2006, 00:32
ik heb overal haar en ik scheer niks weg. Gewoon omdat ik er schijt aan heb. Ik vind het ook een beetje nichterig om het weg te scheren.

Schaamhaar knip ik wel bij trouwens af en toe, omdat het anders mijn broek uitgroeit:D

ugh
26 oktober 2006, 12:28
Het scheren/knippen van lichaamsbeharing is vrij normaal tegenwoordig. En zo raar is dat niet, want de meeste vrouwen vinden een licht weggeschoren lichaamshaar ook mooier staan.

Super Cow
26 oktober 2006, 12:51
Natuurlijk scheer ik dagelijks mijn baardhaar weg, en 1 keer per week doe ik mijn oksels, benen en schaamhaar, met een scheermesje. Ik heb geen beharing op armen/borst/buik. Mijn benen zijn lichtbehaard.

Ik doe dit altijd in de douche, dat vind ik het prettigst. Ben nu 24 jaar oud, en ik doe het ongeveer een jaar.

INT
26 oktober 2006, 15:26
Jah ik heb inderdaak ook nog dat idee dat het nichterig is:P maar kijk baardgroei scheert iedereen wel weg, ik bedoelde meer het overige lichaamshaar:P ma tog bdankt voor jullie reacties. En hoe vaak houden jullie dit bij?
Nog meer mensen?

simbah
26 oktober 2006, 16:33
eens in de 3 weken scheer ik mijn schaam en okselhaar;)

Guoy
26 oktober 2006, 19:58
Ik heb nog steeds het idee dat lichaamshaar scheren nichterig is :P

Ik vind het ook een beetje nichterig om het weg te scheren.

Jah ik heb inderdaak ook nog dat idee dat het nichterig is:P

Hoezo lieve mannen? :P

Morehair
26 oktober 2006, 20:11
Het haar bij je lul moet tegenwoordig echt geschoren worden!

Of vinden jullie het leuk om een vrouw te beffen met een oerwoud tussen de benen? :D

Guoy
26 oktober 2006, 20:16
Of vinden jullie het leuk om een vrouw te beffen met een oerwoud tussen de benen? :D

.......JA! :D

Morehair
26 oktober 2006, 20:18
.......JA! :D

Smeerlap!!!:eek:

AnthonieH
26 oktober 2006, 20:42
Ik haal eens in de twee maanden ongeveer alles weg zodat het lekker kort blijft en mijn borst en buik scheer ik zeker wekelijks. Niet dat ik zo vreselijk behaard ben maar toch. Het scheelt ook rommel, je komt niet overal meer haartjes tegen in huis :cool:

En van mij mogen 'ze' het nichterig vinden :cool:

Guoy
26 oktober 2006, 22:21
Smeerlap!!!:eek:

He bah, wat kortzichtig. Jij weet niet zo goed als ik dat geschoren vaginae op dit moment in de mode zijn. Maar als over 5 of 10 of 20 jaar ineens harig weer in de mode is dan wil je dat weer! Mark my words. :shiny:

Zoevo
27 oktober 2006, 09:42
Epileer mn wenkbrauwen :|:P!
Scheer mn okselhaar en mn skaamhaar soms...allen als het te lang word (A) maar vergeet het altijd bij te houden :(!

Morehair
27 oktober 2006, 16:24
He bah, wat kortzichtig. Jij weet niet zo goed als ik dat geschoren vaginae op dit moment in de mode zijn. Maar als over 5 of 10 of 20 jaar ineens harig weer in de mode is dan wil je dat weer! Mark my words. :shiny:

Het gaat er niet om wat in de mode is.
Het gaat er om dat ik niet van plukken haar in mn mond hou.....:)

Kretos
3 november 2006, 11:37
M'n baard moet ik elke dag scheren als ik het wil bijhouden, maar het groeit zo snel dat het maar even glad blijft. Soms sla ik een dag over om m'n huid rust te gunnen.

M'n wenkbrauwen epileer ik eens per 1 á 2 weken.

M'n neusharen knip ik eens per 2 weken.

M'n oskelharen scheer ik eens per 2 weken.

M'n schaamhaar scheer ik eens per 2 weken.

M'n borstharen (dit zijn slechts een paar kleine) scheer ik eens per 2 weken.



Wat een gedoe eigenlijk, als ik het zo op een rij zet. Maar ik vind het frisser om het bij te houden en bovendien vindt m'n vriendin het leuk.

M'n armen en benen zijn ook goed behaard, maar die scheer ik niet.

Sjaak88
19 november 2006, 15:39
baard: iedere dag of om de dag
wenkbrauwen: heel soms eens bijwerken
oskelharen: eens in de 2weken
schaamhaar: eens in de week/2 weken
borstharen: meestal om de week bijhouden

Naast dit heb ik ook nog buikhaar(gehele voorkant zo'n beetje, niet bij de zijbuikspieren), erg klote maar ik kom hier niet onderuit.
Het liefste had ik dit niet, maar toch moet ik dit om de week wegscheren/tondeusen.

eerst dacht ik ook het is nichterig, maar 't geeft een frisser gevoel. Dit zet ik verder boven dan nichterigheid. Ik zie het nog niet meer eens als nichterig, het is gewoon een must nu.
Goed verzorgd moet gewoon op vandaag.

Zoevo
20 november 2006, 21:29
mn bert streepje 1 x per 2 weken ofzo, mn schaamhaar boven mn snikkel, en mn baartje.
Mn oksels 1 x per 2 maanden ofzo :)!

benji
20 november 2006, 23:37
zoevo ik ben ongeveer te gelijk begonnen met fina als jouw? en ervaar zelfde als jouw in de je onderschrift, is het bij jouw shedding of???? bij mij is et ook ineens zo dun geworden en blijft maar vallen die haren

Ed1
21 november 2006, 01:15
Sinds een maand of 3 scheer ik alles beneden weg, de eerste paar keer inderdaad ontzettende jeuk, nu valt het erg mee en ziet het zonder eigenlijk wel erg fris uit..

Nu weer een tijdje niet meer, omdat die stoppeltjes scheren altijd lastig gaat hier, meestal haal ik dan ook de huid wat open (niet dat je het voelt, maartoch)..

Zoevo
21 november 2006, 23:05
zoevo ik ben ongeveer te gelijk begonnen met fina als jouw? en ervaar zelfde als jouw in de je onderschrift, is het bij jouw shedding of???? bij mij is et ook ineens zo dun geworden en blijft maar vallen die haren

Benji, ik weet niet of ik wel of geen vooruitgang boek..
mn voorste haarlijn valt dik in...kheb gelukkig nog redelijk wat haar...
Maar mn voorste haarlijn tieft in mekaar, maar heb t idee dat ik iets meer haar heb gekregen op t midden van mijn hoofd...
dus na die gekke sheddings denk ik wel dat er vooruitgang is geweest...maar ja...kweet t niet helemaal zeker...ene dag denk ik..."Kuut" andere dag denk ik "gaat echt beter"...dus ik twijfel zelf wel...
Wat is jouw status dan en je bevindingen?

benji
22 november 2006, 17:53
mooi dat je antwoord geeft want niemand die reageerde op mijn tread en zit er echt wel mee nu ineens!

bij mij begint het opeens erg opte vallen laatste 2 weken, krijg ook overal opmerkings opeens van! zooow waar heb jij ineens al je haar gelaten dan!
en van: wat word jij ineens snel kaal van kameraden.

heb ook erg veel uitval en tis zo dun geworden en inhammen opeens opgeschoven heeeeeeel snel binnen een maand allemaal wel, en als er nu eens wat terug kwam :s ik gebruik proscar en rooscure net zo lang als jouw dacht ik, en boek totaal niets.. maar ga wel ff door, en dan zit er nog maar 1 ding op :S milimeteren, mag er nog nie aan denken pfff. ik gebruik ook al anderhalf maand Saw palmetto 1500 gram per dag 2 tabletten dus, daaar zal et toch vast niet aan liggen??? weet echt geen raad meer.

Roland
23 november 2006, 23:42
mooi dat je antwoord geeft want niemand die reageerde op mijn tread en zit er echt wel mee nu ineens!

bij mij begint het opeens erg opte vallen laatste 2 weken, krijg ook overal opmerkings opeens van! zooow waar heb jij ineens al je haar gelaten dan!
en van: wat word jij ineens snel kaal van kameraden.

heb ook erg veel uitval en tis zo dun geworden en inhammen opeens opgeschoven heeeeeeel snel binnen een maand allemaal wel, en als er nu eens wat terug kwam :s ik gebruik proscar en rooscure net zo lang als jouw dacht ik, en boek totaal niets.. maar ga wel ff door, en dan zit er nog maar 1 ding op :S milimeteren, mag er nog nie aan denken pfff. ik gebruik ook al anderhalf maand Saw palmetto 1500 gram per dag 2 tabletten dus, daaar zal et toch vast niet aan liggen??? weet echt geen raad meer.


Hoe lang gebruik je nu al Fina?

Zoevo
24 november 2006, 10:28
Hij zei net zo lang als mij, dus ongeveer 9 ofzo...

Roland
24 november 2006, 16:49
Hij zei net zo lang als mij, dus ongeveer 9 ofzo...

Dan zou ik gewoon doorgaan tot 'het jaar' voorbij is, en dan nog eens verder kijken. Als je nu (te vroeg) stopt, zul je jezelf altijd blijven afvragen of het geen gewone shedding is geweest.

Zoevo
25 november 2006, 12:21
Dat zou ik sowieso doen...kijken tot een jaar wat er van je haar terrecht is gekomen....
Kan je altijd nog beginnen met Minox...ook al is dat geen grandioze oplossing...thelpt icm fina heel vaak wel....

benji
25 november 2006, 17:31
nee kan nie! minox krijg ik vage druk van op me borst en licht hoofd en wazige ogen! en dikke uitval en jeuk! helaas, maar ik blijf gewoon door doen tot een jaar en 2 maanden en dan kijk ik wel, hoop dat dit echt op houd, want er valt zoveel uit en het is al zo dun geworden op de aga plekken pfff. bedankt!

sorry voor mijn offtopic ;)

INT
26 december 2006, 19:22
Doet er hier niemand iets aan zijn billen? Bah vanaf mijn 14de heb ik daar last van... Toen ben ik meteen begonnen met epileren, steeds overnieuw. Niet wachten tot ze weer te veel waren aangegroeid (anders te veel pijn.) Op het begin wat rode bultjes enz. Nu lijkt het alsof ze steeds minder terugkomen.
Ik scheer ook al vanaf mijn 15/16de mijn borsthaar. Of jah... als je dat borsthaar mag noemen, de paar nauwelijks zichtbare haartjes. Op bil, buik en borst wil ik gewoon HELEMAAL glad zijn, hoort gewoon bij mijn stijl. Bij sommige vind ik het wel vet staan. Zolang het maar ziet zo een bos is:) (mijn vader):D

Morehair
26 december 2006, 19:57
Als je er toch zoveel moeite mee hebt, dan kun je ze toch net zo goed definitief
weg laten laseren.

Ik vind het zowiezo raar om je kont te scheren. Alhoewel het in de homoscene volgens mij normaal is.

gizin
26 december 2006, 20:23
Sorry hoor, maar ik ben niet zo van dat gladjanussen. Ik ben geen conservatief, maar epileren is toch geen mannenbusiness; de man heeft juist de gave haar te kunnen groeien op andere plaatsen, show your pride!

Morehair
26 december 2006, 20:27
Ik wil mn pride ook showen.

Daarom scheer ik mn schaamhaar ook.(dan lijkt hij groter!;) )

INT
26 december 2006, 21:55
Ik wil mn pride ook showen.

Daarom scheer ik mn schaamhaar ook.(dan lijkt hij groter!;) )

:P

Ja al mijn vrienden zijn ook helemaal glad, dan heb je toch even net wat eerder de neiging om het weg te scheren he. Ik ben pas 17 dus het geld om het weg te laten laseren heb ik helaas niet. Ik vind haar op de kont gewoon niet mooi.

AnthonieH
26 december 2006, 22:15
Ja al mijn vrienden zijn ook helemaal glad, dan heb je toch even net wat eerder de neiging om het weg te scheren he. Ik ben pas 17 dus het geld om het weg te laten laseren heb ik helaas niet. Ik vind haar op de kont gewoon niet mooi.Ik vind zelf de ontharingscreme van Veet in een tube heel makkelijk. Erop smeren, iets meer dan drie minuten laten intrekken en je wrijft onder de douche alle haren weg. Wees bij gebruik in de bilspleet wel heel voorzichtig, probeer eerst of je er wel goed tegen kunt.

Heel goed dat je je niet laat aanpraten dat het nichterig zou zijn of dat haren op je kont, je buik of je borst bij het man-zijn horen. Als degenen die dat zeggen consequent zijn, dan zouden ze vooral ook hun baard niet moeten scheren, dat is het toppunt van mannelijke haargroei! :)

INT
26 december 2006, 22:58
Haha, ieder zijn smaak he. Wie weet raken de 'gladde mannen' binnekort weer uit de mode...

INT
28 december 2006, 22:16
Ik vind zelf de ontharingscreme van Veet in een tube heel makkelijk. Erop smeren, iets meer dan drie minuten laten intrekken en je wrijft onder de douche alle haren weg. Wees bij gebruik in de bilspleet wel heel voorzichtig, probeer eerst of je er wel goed tegen kunt.



Hoe lang duurt het dan tot die ahartjes weer terugkomen bij jou en waar gebruik je dit?

M

KevinK
28 december 2006, 22:41
Ik epileer 't gedeelte tussen m'n wenkbrauwen soms, scheer m'n baard iedere dag (helaas is 't nodig door mijn gruwelijke hekel aan stoppels :P) en daar blijft 't op 't moment wel bij zo ongeveer :D Ow en ik scheer/hars m'n oksels. 'k vind zo'n pakkie shag maar niks

AnthonieH
28 december 2006, 23:20
Hoe lang duurt het dan tot die ahartjes weer terugkomen bij jou en waar gebruik je dit?Ik gebruik het vrijwel overal, behalve op mijn hoofd en in de schaamstreek. Armen, benen, borst, oksels, buik en de achterkant dus ook. Niet overal even vaak hoor. Armen, billen, oksels en benen zo ongeveer eens in de maand of eens in de twee maanden, buik en borst alleen als ik te lang lui ben geweest met gewoon scheren (wat ik ongeveer 2x per week doe).

Ik heb een vrij lichte, blonde lichaamsbeharing, dus komt het voor het oog niet snel terug. Al kun je na een paar dagen meestal wel stoppeltjes voelen. Ik kan me voorstellen dat dat met donkerder haar anders is.

INT
29 december 2006, 11:11
Ik gebruik het vrijwel overal, behalve op mijn hoofd en in de schaamstreek. Armen, benen, borst, oksels, buik en de achterkant dus ook. Niet overal even vaak hoor. Armen, billen, oksels en benen zo ongeveer eens in de maand of eens in de twee maanden, buik en borst alleen als ik te lang lui ben geweest met gewoon scheren (wat ik ongeveer 2x per week doe).

Ik heb een vrij lichte, blonde lichaamsbeharing, dus komt het voor het oog niet snel terug. Al kun je na een paar dagen meestal wel stoppeltjes voelen. Ik kan me voorstellen dat dat met donkerder haar anders is.

Maar is het eigenlijk niet gewoon hetzelde effect als scheren?

kali
4 januari 2007, 22:57
Eyo ik heb een probleem :(

ik heb mijn borsthaar weggeschoren en nu zitten er stoppels op de plaats van de haartjes doet erg pijn:confused:

heeft iemand een andere methode voor mij

alvast bedankt

P.S.
Ik heb gehoord dat harsen of waxen behoorlijk pijn doet dus ik denk dat ik die methode achterwege laat.

50_cent_G
19 januari 2007, 11:53
schaamhaar om de 3 weken.

en me me gezicht om de week

elmario
22 januari 2007, 19:43
Hallo allemaal,

Goed om te zien dat er meer mannen zijn die zich van al het overtollige lichaamshaar ontdoen. Enige tijd geleden nu 2 jaar terug ben ik begonnen met het wegscheren van mijn borsthaar en het kortwieken van de oksels en schaamhaar. Nu 2 jaar later nog steeds zo. Ik ben nu op zoek naar een permanentere oplossing. Eerst de bodygroom gekocht, deze werkt super voor het korthouden van het laatste restje schaamhaar en het okselhaar, mm werk! Voor de borst en buik om echt glad te zijn geen resultaat. Toen de Veetcreme gebruikt, niet echt handig al de volgende dag weer stoppels, gezien mijn haartype, donker en redelijk veel gaf dit dus niet de oplossing al die donkere stoppels over je hele lijf. Nu sinds een aantal maanden epileer ik de hele boel (ook de schaamstreek). De eerste keren erg pijnlijk nu gaat het erg gemakkelijk, maar is het niet pijnloos (wie mooi wil zijn moet pijnlijden!). Ik moet me nu om de twee weken epileren en blijf dan mooi glad. Heb vorige week Kalo besteld. Dit schijnt de haargroei te remmen en zelfs op termijn te stoppen ik ben benieuwd. Met het haar op de armen doe ik niets vind ik nog wel mooi, benen doe ik net als de oksels met de bodygroom geeft een mooi resultaat, niet meer van die complete bossen erop, maar een nette "dunne" en korte beharing.
Ik kan het epileren echt aanbevelen voor mij werkt het, straks hoop ik in combinatie met Kalo nog langer van het resultaat te kunnen genieten.

Groeten,
Elmario

elmario
22 januari 2007, 20:06
Hallo,

Ik ben erg nieuwsgierig of het afscheren van je lichaamsbeharing nu iets is voor gays of dat het gewoon trend is?

Ik ben zelf een man van 33, getrouwd, en scheer mijn lichaamshaar nu ruim 2 jaar. Wie doet dit nog meer en wie heeft hier ideeën over?

Zie jullie reacties graag tegemoet.

Groeten,
Elmario

dave523
22 januari 2007, 20:59
Ik heb zelf heel weinig lichaamsbeharing, maar ik houd het iig wel goed bij. Helemaal overal kaal hoeft niet wat mij betreft, maar overal lange bossen haar vind ik er echt niet uitzien. Ik ben trouwens zelf gay maar denk ik dat dat er niet zoveel mee te maken heeft.

Nederlandse profs die in Italie gaan voetballen worden altijd flink uitgelachen als ze voor het eerst in de kleedkamer komen omdat ze zo onverzorgd behaard zijn. Net zoals dat jaren geleden al gebeurde toen ze daar met witte sportsokken aankwamen :D .

Heb ik zelf ook nog een vraag. Mijn borst-/schaamhaar groeit extreem langzaam. Een goeie vriend van me heeft veel borst-/ lichaamshaar dat wel 5 keer zo snel groeit als dat van mij. Hij is helemaal kaal en ik heb vooralsnog al mijn haar (al vraag ik me af of het niet dunner wordt). Ik heb wel eens gelezen dat fina je lichaamshaar minder snel doet groeien. Kan ik daaruit concluderen dat ik weinig DHT produceer en dat ik dus eventueel beter aan de receptor-blockers kan gaan dan aan de DHT-'blockers'?

dave523
22 januari 2007, 21:08
Ik (31) scheer mezelf niet altijd helemaal glad, maar ik houd het allemaal wel bij (hoewel er weinig valt bij te houden). Oerwouden onder je oksel of bij je geslacht vind ik echt geen gezicht en borsthaar hoef je ook je overhemd niet uit te laten groeien. Dat haar had vroeger in de oertijd misschien een functie, ik zie de functie er niet zo heel erg van in tegenwoordig. En mannen die rughaar hebben, moeten dat ook echt ff laten waxen. Een 'comb-over' staat zelfs een stuk beter dan zo'n pels op je rug!

Yglodokus
22 januari 2007, 21:16
t is een trend, dus maak je geen zorgen

elmario
22 januari 2007, 21:35
Ik heb zelf heel weinig lichaamsbeharing, maar ik houd het iig wel goed bij. Helemaal overal kaal hoeft niet wat mij betreft, maar overal lange bossen haar vind ik er echt niet uitzien. Ik ben trouwens zelf gay maar denk ik dat dat er niet zoveel mee te maken heeft.

Nederlandse profs die in Italie gaan voetballen worden altijd flink uitgelachen als ze voor het eerst in de kleedkamer komen omdat ze zo onverzorgd behaard zijn. Net zoals dat jaren geleden al gebeurde toen ze daar met witte sportsokken aankwamen :D .

Heb ik zelf ook nog een vraag. Mijn borst-/schaamhaar groeit extreem langzaam. Een goeie vriend van me heeft veel borst-/ lichaamshaar dat wel 5 keer zo snel groeit als dat van mij. Hij is helemaal kaal en ik heb vooralsnog al mijn haar (al vraag ik me af of het niet dunner wordt). Ik heb wel eens gelezen dat fina je lichaamshaar minder snel doet groeien. Kan ik daaruit concluderen dat ik weinig DHT produceer en dat ik dus eventueel beter aan de receptor-blockers kan gaan dan aan de DHT-'blockers'?

Wat is fina? Waar kun je het krijgen? Hoe werkt het?

Ben het met je eens dat helemaal geen haar ook niets is ik heb het dan ook niet over smoothy's, want dat vind ik dus ook niets. Gladde borst en buik, getrimde oksels en schaamhaar das wel prettig!

Groet,
Elmario

elmario
22 januari 2007, 21:36
t is een trend, dus maak je geen zorgen

Doe ik ook niet hoor, ken mezelf heel goed!

Groet,
Elmario

Zoevo
23 januari 2007, 07:32
Wat is fina? Waar kun je het krijgen? Hoe werkt het?

Ben het met je eens dat helemaal geen haar ook niets is ik heb het dan ook niet over smoothy's, want dat vind ik dus ook niets. Gladde borst en buik, getrimde oksels en schaamhaar das wel prettig!

Groet,
Elmario

kijk in het haarwoordenboekje, daar staat het helemaal beschreven.

FearTheHair
28 januari 2007, 16:18
Ik heb het gisteren toch maar weer eens geschoren...

Al het lichaamhaar blijft (op die kale plek op mn been na dan ....)

Scrotum volledig glad geschoren en de rest echt goed kort geknipt. Deze keer minder last van jeuk doordat ik het in etappes gedaan heb met veel scheerschuim en erna behandeld (lol het woord al :P) met aftershave balsem.....


en ja het is idd een trend. Velen verwachten van vrouwen dat ze het doen, dus ik doe het dan ook maar =) Al vind ik okselhaar bij mannen heel normaal en het heeft een functie =) (zweetvangnet)


mvg :eek: FEAR THE HAIR :eek:

AnthonieH
28 januari 2007, 20:18
Al vind ik okselhaar bij mannen heel normaal en het heeft een functie =) (zweetvangnet)Volgens mij heeft het bij vrouwen precies dezelfde functie en is het (dus) net zo normaal :cool:

kurt
28 januari 2007, 20:34
ik heb paar borstharen die ik regelmatig scheer ook rond mijn tepels, vroeger met mijn ex schoren we elkaars schaamhaar af :P

INT
28 januari 2007, 20:35
vroeger met mijn ex schoren we elkaars schaamhaar af :P

Gezellig:D

kurt
28 januari 2007, 20:36
Gezellig:D
en best opwindend:)

INT
28 januari 2007, 21:19
en best opwindend:)

Ik denk dat wanneer ik dit tegen mijn vriendin zou vertellen mij een vlakke hand stond te wachten:cool:
Maarjah 17 jaartjes pas he.

-Ik
2 maart 2007, 18:30
Hallo,
Nu ik dit allemaal zo lees.. Zo zo, dus mannen scheren zich wel, en soms op plekken waar je het niet zou verwachten dat ze dat doen..

Maar, ik heb dus een vraag.. Wanneer begon de haargroei bij jullie en waar? En hoe oud waren jullie toen jullie begonnen met scheren, en waar?

Ik ben namelijk een nieuwsgierige jonge puber dit dit ff wil weten..:)

INT
5 maart 2007, 21:29
Hallo,
Nu ik dit allemaal zo lees.. Zo zo, dus mannen scheren zich wel, en soms op plekken waar je het niet zou verwachten dat ze dat doen..

Maar, ik heb dus een vraag.. Wanneer begon de haargroei bij jullie en waar? En hoe oud waren jullie toen jullie begonnen met scheren, en waar?

Ik ben namelijk een nieuwsgierige jonge puber dit dit ff wil weten..:)

Nou omdat ik het zelf ook graag van anderen wou weten:
Ik epileer mijn kont
Trim mijn bovenbenen
En heb op mijn buik en bovenarmen van die hele kleine haartjes die ik in de spiegel niet eens kan zien en waarschijnlijk ook nooit zullen uitgroeien tot volwassen haren.
Beenhaar kreeg ik al redelijk vroeg maar mijn eerste okselhaartje pas in de brugklas en die kleine haartjes wat ik zei die beginnen sinds de 3de eigenlijk overal zo een beetje te groeien...

-Ik
6 maart 2007, 17:51
Nou omdat ik het zelf ook graag van anderen wou weten:
Ik epileer mijn kont
Trim mijn bovenbenen
En heb op mijn buik en bovenarmen van die hele kleine haartjes die ik in de spiegel niet eens kan zien en waarschijnlijk ook nooit zullen uitgroeien tot volwassen haren.
Beenhaar kreeg ik al redelijk vroeg maar mijn eerste okselhaartje pas in de brugklas en die kleine haartjes wat ik zei die beginnen sinds de 3de eigenlijk overal zo een beetje te groeien...
Je kont epileren? Hoe doe je dat nou weer?:P

En met wat trim je je bovenbenen?

En tot slot ff over de beharing op je gezicht.. Wanneer kregen je dan een snor en bakkebaard? En wanneer begonnen jullie die te scheren..?

Alvast bedankt!

INT
6 maart 2007, 18:00
Je kont epileren? Hoe doe je dat nou weer?:P

En met wat trim je je bovenbenen?

En tot slot ff over de beharing op je gezicht.. Wanneer kregen je dan een snor en bakkebaard? En wanneer begonnen jullie die te scheren..?

Alvast bedankt!

Kont epileren met een epilady (op het begin zeeeeer pijnlijk maar als je het bijhoudt en rustig doet valt het wel mee)
Met scheerapperaat en dan zet ik hem op de 'thinning-stand'
Ik heb ongeveer sinds mijn 3de jaar een beetje gezichtshaar. Nu 17 jaartjes is het nog altijd niet echt een volwassen baardgroei. Als ik me 2 weken niet scheer ziet het er nog wel redelijk uit.

-Ik
7 maart 2007, 15:56
Kont epileren met een epilady (op het begin zeeeeer pijnlijk maar als je het bijhoudt en rustig doet valt het wel mee)
Met scheerapperaat en dan zet ik hem op de 'thinning-stand'
Ik heb ongeveer sinds mijn 3de jaar een beetje gezichtshaar. Nu 17 jaartjes is het nog altijd niet echt een volwassen baardgroei. Als ik me 2 weken niet scheer ziet het er nog wel redelijk uit.

Oké, weet ik dat ook weer..

En die thinning-stand, die zit ook op scheermesjes die niet electrisch zijn of..

Sinds je 3e jaar?? Of moet dat 13 zijn..?:P En had je toen ook al ''bakkebaarden'' en een ''snor'' zeg maar..?

INT
7 maart 2007, 19:49
Oké, weet ik dat ook weer..

En die thinning-stand, die zit ook op scheermesjes die niet electrisch zijn of..

Sinds je 3e jaar?? Of moet dat 13 zijn..?:P En had je toen ook al ''bakkebaarden'' en een ''snor'' zeg maar..?

Met mijn derde jaar bedoel ik mijn derde jaar op de middelbare school. Toen had ik volgens mij alleen wat dons op mijn gezicht..

-Ik
8 maart 2007, 16:17
Met mijn derde jaar bedoel ik mijn derde jaar op de middelbare school. Toen had ik volgens mij alleen wat dons op mijn gezicht..
Ooh zo.. Oké, bedankt nog..!

En mag ik ooit nog vragen hebben dan hoor je het van me..!

Spiderman
8 maart 2007, 16:43
Ik scheer eigenlijk alleen mijn baard weg. Borsthaar heb ik bijna niet en mijn schaamhaar laat ik lekker staan. Schaamhaar scheren is meer iets voor vrouwen vind ik:P .

INT
8 maart 2007, 17:51
Ooh zo.. Oké, bedankt nog..!

En mag ik ooit nog vragen hebben dan hoor je het van me..!
Mag ik jou ook een vraag stellen;
Alle vragen van jou aan mij stel ik nu van mij na jou:D

INT
8 maart 2007, 17:55
Bah ik haat mijn lichaamshaargroei. Het past niet bij me:( !
Ik vind het bij mijzelf gewoon niet mooi staan... Ik ben opzich wel tevreden over mijn uiterlijk en mensen zeggen vaak tegen me: nou jij zal wel veel vrouwtjes achter je aankrijgen he;) , maar vanbinnen denk ik dan nou dat zal achter 20 jaar wel heel anders zijn. Mischien ben ik dan kaal en als ik er niets aan doe dan waarschijnlijk ook superbehaard... Echt kwa gezicht en lichaamsbouw ben ik erg tevreden mee. Twee jaar geleden een beetje té mischien.
Sindsdien ik lichaamshaar begon te krijgen en erachter kwam dat ik dit samen met kaalheid van mijn zwaarbehaarde en kale vader kan erfen is mijn zefbeeld zwaar gedaald...

Korthaar
26 juni 2007, 23:55
als ik gezichtsharsstrips gebruik krijg ik altijd van die irritatiebobbeltjes.
Wat is het beste merk hier tegen.

nordman
28 juni 2007, 01:19
Ook ik koop de harsstrips van Veet,meestal bij de Etos. En dan de blauwe verpakking voor mannen..had eerst de gele, voor vrouwen ;) die werkte ook wel maar wij mannen hebben vaak toch stuggere haren he...

Glamazone
6 oktober 2007, 02:36
Euhm, al gedacht aan permanent ontharen bij een kliniek of beauty center ? Daar doen ze iets met ELOS/Med-Cos ofzo

Glamazone
6 oktober 2007, 02:40
the body shop en bij die kleine afrikaanse winkeltjes die je overal en nergens vindt (zoals op de albert kuyp in amsterdam.. )

arbee
21 november 2007, 23:08
Hallo allemaal,
ik weet niet waar jullie in het land zitten maar een echte aanrader voor jullie probleem (het telkens weer moeten harsen) is eenvoudig op te lossen door permanent te ontharen.
Bij mij in de buurt(Twente) zit een nieuw instituut dat aan permanente ontharing doet, genaamd smartPULS Hengelo.( is voor zowel dames als heren) Ik heb hele goede berichten erover gehoord en ben van plan om binnenkort eens langs te gaan ( ik wil nl. van overmatig haar op de onderrug af.) Ze zijn in vergelijking tot anderen een stuk voordeliger !

INT
22 november 2007, 16:54
Hallo allemaal,
ik weet niet waar jullie in het land zitten maar een echte aanrader voor jullie probleem (het telkens weer moeten harsen) is eenvoudig op te lossen door permanent te ontharen.
Bij mij in de buurt(Twente) zit een nieuw instituut dat aan permanente ontharing doet, genaamd smartPULS Hengelo.( is voor zowel dames als heren) Ik heb hele goede berichten erover gehoord en ben van plan om binnenkort eens langs te gaan ( ik wil nl. van overmatig haar op de onderrug af.) Ze zijn in vergelijking tot anderen een stuk voordeliger !

AKA reclame

serc
29 juli 2008, 15:34
Hallo mensen,

een vraagje :)

Bestaat er ook een middel dat het haargroei stopt of vertraagt ????
ik heb nogal wat lichaamshaar die ik totaal zat ben en die ik niet meer wil zien?
weet er iemand hoe ik dit moet bestrijden ?

en mijn borsthaar krijg ik nu pas gegroeid ?? wat kan ik het beste doen om dit te voorkomen dat ze langer als mijzelf worden daarlijk :confused::confused:HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLP:D

Graaaaaag reactiessssssssss????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

AnthonieH
29 juli 2008, 20:28
Scheren, chemisch ontharen, harsen of laseren ... middelen die de haargroei claimen te vertragen zijn er zat, maar ik heb er zelf maar weinig baat van gehad.

Steek je licht eens op op het forum voor hirsutisme.

grip
31 juli 2008, 21:37
Hey ik krijg nu me 1e borsthaar en het begint nu ook een beetje op de zijkant van me buik te groeien en zelfs al een klein beetje op me rug. Wat is de beste manier om dit te verwijderen? Epileren ofzo? Ik heb een collega die is overal behaard en zo wil ik echt niet worden! tips iemand?

serc
6 augustus 2008, 15:51
volgens mij moet je er alvast aan wennen en er mee leven..
je kan het tog niet stoppen !! oke, mischien wel maar dan definitief weglaseren? of dat je wat lijkt ???
je kan het harsen als het totaal aangegroeid is ik begin het ook te krijgen en het lijkt me totaal niks om borstharen te hebben .... heb er al genoeg op mijn benen!!! alsof dat niet genoeg is ???
is er wel een middel die het stopt ?? de haargroei stopping ??
IEMAND EEN IDEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

serc
6 augustus 2008, 15:56
of ze zeggen wel is dat trainen er goed voor is .. dat je daar ook haartuitval mee krijgt ( borsthaar enz geen kophaar al mag dit een klein aantall zijn ) ik begin het ook gekker te vinden met mn borst

grip
6 augustus 2008, 17:31
Ja ik ga op boxen binnenkort mischien gaat dat helpen. Ik ga maar beginnen met harsen ofzo. Voor laseren heb ik nog geen geld aangezien ik bezig ben met me rijbewijs.

webdy94
30 oktober 2008, 12:03
Hee!

Ik gebruik voor mijn gezicht kruidvat ontharinsstrips.. Zit in een wit/roze verpakking en werkt echt super! haartjes zijn in 1 keer weg.

een aanrader;)

batser
26 augustus 2009, 23:56
ik heb weinig borsthaar maar ik krijg het patroon van mn vader: tussen de tepels een bosje (kleintje) en dan een streep (dunne) naar de navel.

ik vind dit niet echt bij mij passen, heeft iemand tips om het weg te halen als het moment daar is??

Famous
28 augustus 2009, 15:57
Hallo, ik ben een jonge gast van 17 jaar en scheer mij nu ongeveer al 2jaar.
Ik ben begonnen met het klassieke scheermesje en scheerschuim. Maar dit leverde al snel uitslag en irritatie op. Ik ben overschakeld naar elektrisch maar hierbij heb ik hetzelfde probleem. Ik heb bijna alles al geprobeerd, scheerschuim, droog scheren, nat scheren, een maand niet scheren, elektrisch scheren, alcoholvrije aftershave, gewone aftershave,... Kortom, niets werkt en mijn kaken en kin staan vol met rode ****. ben dit echt beu, kan iemand mij aub helpen?

Groetjes

Neustrimmer
23 september 2011, 20:29
Hallo, ik ben een jonge gast van 17 jaar en scheer mij nu ongeveer al 2jaar.
Ik ben begonnen met het klassieke scheermesje en scheerschuim. Maar dit leverde al snel uitslag en irritatie op. Ik ben overschakeld naar elektrisch maar hierbij heb ik hetzelfde probleem. Ik heb bijna alles al geprobeerd, scheerschuim, droog scheren, nat scheren, een maand niet scheren, elektrisch scheren, alcoholvrije aftershave, gewone aftershave,... Kortom, niets werkt en mijn kaken en kin staan vol met rode ****. ben dit echt beu, kan iemand mij aub helpen?

Groetjes

Heb je op andere plaatsen op je lichaam ook last van rode **** ?