PDA

View Full Version : Haartransplantatie vs Haarwerken


berre
24 januari 2005, 18:00
Ken enkele die een ht lieten uit voeren en moet zeggen voor hetgeen het kost,weg gegooid geld.Bij sommige waar de haaruitval gestopt is en dat kan waar het erfelijk bepaald is grote inhammen kalende kruin en voor de rest voldoende haar kan het een oplossing zijn ,maar voor de meesten onder ons is er maar 111111111deftige oplossing

www.[edit].nl/home,.............. persoon is zelf drager van een haarwerkje weet waar hij mee bezig is .Voor hem is het een hobby mensen te helpen heeft eerst de ervaring opgedaan via Amerikaanse internetverkoops bedrijven...

Morientes
24 januari 2005, 18:36
Ken enkele die een ht lieten uit voeren en moet zeggen voor hetgeen het kost,weg gegooid geld.Bij sommige waar de haaruitval gestopt is en dat kan waar het erfelijk bepaald is grote inhammen kalende kruin en voor de rest voldoende haar kan het een oplossing zijn ,maar voor de meesten onder ons is er maar 111111111deftige oplossing

www.[edit].nl/home (http://www.[edit].nl/home),.............. persoon is zelf drager van een haarwerkje weet waar hij mee bezig is .Voor hem is het een hobby mensen te helpen heeft eerst de ervaring opgedaan via Amerikaanse internetverkoops bedrijven...

voor jouw misschien een oplossing als jij graag met nephaar op je hoofd loopt, ga liever ergens anders reclame maken voor haarwerken

bverotti
24 januari 2005, 19:23
Iedereen is vrij zijn haarproblemen op te lossen. Sommige scheren alles, sommige doen een HT en nog anderen dragen een haarstukje.

Als haarstukjes toch zo geweldig zouden zijn, waarom zien we dan regelmatig haarstukdrager in ons instituut die er absoluut vanaf willen ??

BV

Morientes
24 januari 2005, 19:40
Iedereen is vrij zijn haarproblemen op te lossen. Sommige scheren alles, sommige doen een HT en nog anderen dragen een haarstukje.

Als haarstukjes toch zo geweldig zouden zijn, waarom zien we dan regelmatig haarstukdrager in ons instituut die er absoluut vanaf willen ??

BV

ik bedoel maar... geen enkele manier is de beste manier

Henk
24 januari 2005, 20:14
Iedereen is vrij zijn haarproblemen op te lossen. Sommige scheren alles, sommige doen een HT en nog anderen dragen een haarstukje.

Als haarstukjes toch zo geweldig zouden zijn, waarom zien we dan regelmatig haarstukdrager in ons instituut die er absoluut vanaf willen ??

BV

Ik heb onlangs iemand ontmoet die een haarstukje had. Ik vond het er heel goed uitzien.
Het is gewoon een persoonlijke keuze. Er zijn ook wel mensen hier op haarweb die hun ht zo mislukt vonden, dat ze daarna een haarstukje hebben aangeschaft. En die daar dan wel weer tevreden mee zijn.

Philippe
25 januari 2005, 17:45
Eens je met een haarstukje begint zit je er voor de rest van je leven mee te knoeien.
Want als je er eens mee begint is het moeilijk om ermee te stoppen,dan moet je gewoon verder.
Je moet er van 's morgens tot 's avonds rekening mee houden.
Het zit wel stevig vast,maar toch ga je er automatisch de hele tijd aan denken als er veel wind is,als je een aktiviteit beoefent enzovoort.
Niet aan beginnen zou ik zeggen,vroeg of laat heb je er spijt van,zeker weten.

hope
28 januari 2005, 13:59
Ben een vrouw van in de veertig MET een haarstukje.
Ik heb twee HT achter de rug en geloof me, het is weggegooid geld!
Je krijgt er geen mooie bos met haar van terug, zeker als vrouw niet. Ik wou dat ik het nooit gedaan had.
Nadat ik doorkreeg dat ook de tweede HT geen goed resultaat opleverde ben ik overgestapt op een haarwerk.
Dit eerste haarwerk was EEN GROTE KWELLING. Het zat aanvankelijk met ringetjes en later met klemmetjes bevestigd. De hele dag door voelde ik het haarwerk. Het zag er vreselijk onnatuurlijk uit (zeker bij mijn voorhoofd).
Als het ook maar iets te hard waaide durfde ik amper nog naar buiten omdat ik dan bijna gescalpeerd werd door de klemmetjes, maar ook omdat het haar aan de voorzijde omhoog waaide waardoor het begin van het haarwerk door iedereen te zien was. Diepe ellende. Ik liep altijd met mijn hoofd naar beneden.
Zwemmen was er al helemaal niet bij, want nat zag het er uit alsof ik een dood beest op mijn hoofd had.

Ik heb heel lang gezocht naar een betere oplossing en ik durf echt te beweren dat ik die nu gevonden heb.
Luister, het liefst had ik mijn eigen bos met haar weer terug, maar dat gebeurt nu eenmaal nooit meer (of er moet morgen een wondermiddel uitgevonden worden).
Na maanden zo niet jaren internet afgespeurd te hebben naar allerlei haarwerken, heb ik bij verschillende bedrijven informatie aangevraagd. Van de meeste bedrijven hoorde ik helemaal niets meer, andere bedrijven stuurden met een folder met mooie foto's van mannen, terwijl ik specifiek om voorbeelden met vrouwen had gevraagd.
Van twee bedrijven kreeg ik een heel persoonlijke reactie, namelijk van Hairconsultancy in Bussum en van Hairconcept uit Dronten.
Uiteindelijk heb ik bij beide bedrijven een afspraak gemaakt voor een informatief gesprek.
Ook deze gesprekken verliepen bij beide bedrijven heel vriendelijk en persoonlijk. Er werd alle tijd voor me genomen.
Het enige verschil waren de haarwerkjes; in Bussum werd me toch weer geadviseerd met klemmetjes te gaan werken (evt. gecombineerd met tape aan de voorzijde) terwijl in Dronten de haarwerkjes verlijmd worden op je hoofdhuid (tape kan ook maar dat wilde ik sowieso al niet).
Daarvoor moest dan wel een deel van mijn haar weggeschoren worden. Zeker voor een vrouw geen makkelijke stap om te nemen.
In mijn vakantie heb ik alles nog eens goed overdacht en heb ik uiteindelijk besloten dat ik voor Hairconcept Dronten zou gaan. Ik wil namelijk niet meer iedere avond en ochtend geconfronteerd worden met mijn kalende koppie.
En ik zeg je, ik heb er nog geen minuut spijt van gehad.
Natuurlijk was het doodeng om mijn haar weg te laten scheren, maar toen mijn haarstukje eenmaal vastgelijmd zat en in model knipt was, wist ik niet wat ik zag. Een prachtige kop met haar. En het mooiste is dus, dat ik er absoluut NIET aan hoef te denken. Ik sta er mee op en ga er mee naar bed. Ik was het wanneer ik wil of zo vaak het nodig is. Ik loop er mee in de wind. Ik heb er zelfs mee in een storm aan zee gelopen.
Ik zwem er mee en niemand die het ziet.

Okee, ik zit hier mijn hele leven aan vast, maar het alternatief is om de rest van mijn leven met steeds minder haar rond te lopen en dat zag ik dus echt niet zitten.
En trouwens, als de wonderpil morgen komt, kan ik altijd nog een pruikje opzetten tot mijn eigen haar weer mooi aangegroeid is. Maar voorlopig zie ik die pil nog niet komen!

Ik geef toe dat een verkeerd haarwerk je leven kan verknoeien, maar ik weet nu ook dat een goed en fijn haarwerk je je leven weer terug kan geven. Ik doe nu echt weer van alles.
En voor wie denkt dat deze verlijmde haarstukjes meteen weer loslaten: vandaag zit mijn haarwerk al 7 weken en 1 dag vast, en wel zo stevig, dat ik pas over twee weken terug ga om het te laten vervangen. Het heeft dan 9 weken vastgezeten!
Nu zal dit niet voor iedereen gelden, maar het is dus ook geen regel dat bij iedereen de lijm binnen 2-3 weken al weer loslaat.
Dit heeft volgens mij wel veel te maken met het feit of je hoofdhuid vet is of niet (dat is bij mannen wel vaker het geval dan bij vrouwen).

Ik hoop dat iedereen die een goed haarwerk wil hebben, wat niet als zodanig te herkennen is en wat je niet belemmert in je dagelijkse activiteiten, maar die twijfelt of zoiets er wel is, toch iets aan mijn verhaal heeft gehad.

Het kan hoor, leuk leven met een leuk haarwerk!

Succes ermee.

groetjes
Hope

gijsje
28 januari 2005, 14:59
Beste hope,

jammer dat jouw ht's niet goed zijn verlopen. Zou je misschien jouw situatie wat beter willen uitleggen:

1 Waar heb je de ht laten uitvoeren
2 Welke methodes zijn bij jouw gebruikt
3 Hoeveel graftst heb je gekregen

Gr Gijsje

Morientes
28 januari 2005, 20:07
heeej hope!

ben echt blij voor je dat je het nou goed voor melkaar hebt echt waar! maar mijn punt is en blijft dat het haar niet van jezelf is en dat zie ik niet zitten maar voor veel mensen kan het blijkbaar wel een goede oplossing zijn...

BomB
29 januari 2005, 18:18
Hier volgt een zeer nare mededeling voor mensen met pruiken en
kunnen dit beter niet lezen.

Je kunt altijd zien of iemand een pruik\toupet draagt. HOE???
Niet meteen misschien maar na een tijdje.
Het haar groeit namelijk niet. Het zit ook altijd in hetzelfde model.
Dus mensen uit je directe omgeving, dus ook op je werk zullen
het op een geven moment wel merken. Die gaat nooit naar de
kapper steeds dezelfde haar lengte en model.
Maar als je een vrouw bent met lang haar dan niet.

Als ik mijn hoofd 3 dagen niet schoon was begint het al behoorlijk
te kriebelen. Dus na een of twee maanden zal wel erg stinken denk ik.
TJa.........:( :( :mad:

badman
30 januari 2005, 04:54
Het cynische is dat je met een haarwerk wel minder opvalt door je kale kop, maar je trekt wel veel meer andere onaangename aandacht. Niemand kijkt raar op van een kale man, maar een man met haarwerk wordt toch snel beschouwd als ijdel, onzeker of verwijfd.

Zelfs al is het haarwerk op zich niet zichtbaar, dan moet het mensen wel opvallen dat je nooit eens van snit verandert, dat je ongemakkelijk wordt als de gesprekken over haar of kappers gaan, dat je je onzeker gedraagt in de buitenlucht, dat je uitvluchten zoekt om bepaalde aktiviteiten niet te hoeven meemaken, dat je niet volop meer durft mee te stoeien met de kinderen, dat je je geen houding weet te geven wanneer iemand je scherp aankijkt, dat je niet mee gekscheert met de kaalhoofdige collega's, en nog zoveel meer.

Voor vrouwen ligt het uiteraard veel gevoeliger, maar voor mannen die geen littekens of dergelijke te verbergen hebben, heb ik uit eigen ervaring maar één goede raad: afblijven van die handel.

BomB
30 januari 2005, 18:53
Volgens mij geldt dat min of meer ook voor mensen met een HT, BadMAn

Even een voorbeeld:
Een bal koppen met HT??? Lijkt me zonde.
Kinderen zullen die haren er zo uittrekken als je ze mee
draagt op je nek. Ik zie Advocaat en Jolink ook nog
niet meegaan met een zeilweekeinde.....
Tjaa,......:( :( :mad:

Philippe
30 januari 2005, 20:02
Een bal koppen met een HT? Wat is het probleem?

Als je een HT hebt laten uitvoeren moet je toch nergens rekening mee houden??

Niet met de wind,niet met één of andere aktiviteit,niet met een bal...

Wat is het probleem??

Je gaat een HT toch niet vergelijken met een toupet zeker???

Philippe

Mailman
30 januari 2005, 23:44
Inderdaad. Getransplanteerd haar is je eigen haar. En net zo sterk. Je kunt eraan trekken etc, geen probleem. Ben je in de war met iets anders Bomb?

Haarmannetje
31 januari 2005, 06:36
Het cynische is dat je met een haarwerk wel minder opvalt door je kale kop, maar je trekt wel veel meer andere onaangename aandacht. Niemand kijkt raar op van een kale man, maar een man met haarwerk wordt toch snel beschouwd als ijdel, onzeker of verwijfd.
Dat zou dan toch moeten aangeven dat het in principe ook onzin is? Zo'n haarwerk? En natuurlijk ben je ijdel en onzeker, wanneer je zo'n ding draagt. Wij zijn allemaal ijdel en onzeker hier. Die mensen hebben gewoonweg gelijk!

BomB
1 februari 2005, 18:01
:P Mijn chirurg:D zei b.v. dat je niet de hele dag een helm kan dragen.

:P Ik vind mijn ht haar veel teerder/gevoeliger dan de gewone.
Je ziet dan ook geen prof-voetballer met een HT en die
kunnen het toch makkelijk betalen, niet?

:P Als er maar 20 haren per vierkante cm zitten ipv. 500 als normaal
dan krijgen die 20 in een halve seconde een klap van b.v. 10kg
gedeeld door 20 te voorduren. Bij 500 is het getal per haar wortel
dus veel minder.
:P Als je geen last van de wind wil hebben moet je je haren afscheren want
met veel en lang haar heb je er ook wel wat last van----
Ze planten voor in en dan moet je het naar achteren kammen
en dan wat fixeren met haarspray of dit vast blijft zitten mag je zelf
proberen of uitdenken.............:P :D ----

PS.> heb je die arme Advocaat:crybaby: weleens een bal zien koppen?

hairry
1 maart 2005, 20:14
:P Mijn chirurg:D zei b.v. dat je niet de hele dag een helm kan dragen.

:P Ik vind mijn ht haar veel teerder/gevoeliger dan de gewone.
Je ziet dan ook geen prof-voetballer met een HT en die
kunnen het toch makkelijk betalen, niet?

:P Als er maar 20 haren per vierkante cm zitten ipv. 500 als normaal
dan krijgen die 20 in een halve seconde een klap van b.v. 10kg
gedeeld door 20 te voorduren. Bij 500 is het getal per haar wortel
dus veel minder.
:P Als je geen last van de wind wil hebben moet je je haren afscheren want
met veel en lang haar heb je er ook wel wat last van----
Ze planten voor in en dan moet je het naar achteren kammen
en dan wat fixeren met haarspray of dit vast blijft zitten mag je zelf
proberen of uitdenken.............:P :D ----

PS.> heb je die arme Advocaat:crybaby: weleens een bal zien koppen?


ik moet Bomb daarin gelijk geven,het getransplanteerde haar kun je beter maar afscheren als het waait want die paar haren die er dan staan kunnen toch nergens meer tegen aan leunen.ze liggen dan zo plat op je hoofd dat die er zeer van gaat doen:D

Henk
1 maart 2005, 22:27
P Als er maar 20 haren per vierkante cm zitten ipv. 500 als normaal
dan krijgen die 20 in een halve seconde een klap van b.v. 10kg
gedeeld door 20 te voorduren. Bij 500 is het getal per haar wortel
dus veel minder.
PS.> heb je die arme Advocaat:crybaby: weleens een bal zien koppen?

Die berekening van jou lijkt me niet realistisch, de wortels vangen de klap niet op maar de huid. De kracht die verdeeld is blijft hetzelfde per cm2, omdat de oppervlakte hetzelfde blijft.
En hoe bedoel je dat met Advocaat?

BomB
2 maart 2005, 18:52
Je hebt zelf toch een ht. Probeer het eens uit als je durft....
Tis natuurlijk wel hoe je kopt en de bal er komt aan zeilen.
Als je schuin en met effect probeert te koppen doet
de haren kamen en schuren en de wortels kunnen
het vasthouden. 20 gram max. per wortel.:confused:

Advocaat zou best wel eens een balletje willen koppen dacht ik.
Hij is tenslotte naar Schotland afgenokt want daar
bestaat, 100-prct zeker weet ik het niet, een wet dat
je iemand daar niet over zijn haren mag uitschelden .o.i.d.
Daar wonen namelijk veel mensen met rode haren en
die hebben natuurlijk ook last van mobbing/bullying.
Omdat het er nogal wat zijn hebben ze natuurlijk
een vuist en een stem kunnen laten horen wat is
vertaald in een wet.:D

In Duitsland mag je ook niet zo maar wat zeggen want
toen iemand iets vroeg of zei over Bundeskansler Schroeder
kreeg hij een bedreiging of zelfs een rechtzaak naar zijn
hoofd. Hij beweerde dat hij grijs was en haarverf gebruikte.:o

Henk
2 maart 2005, 22:47
Een bal koppen, daar is het laatste waar ik me zorgen om maak met een ht.
De haren blijven echt wel zitten hoor. Een bal koppen is gevaarlijker voor je hersenen dan voor je haren. Met een ht zul je misschien je haren eerder uit model hebben na een kopbal, vergeleken met een normale bos haar.

Roland
3 maart 2005, 09:20
Je hebt zelf toch een ht. Probeer het eens uit als je durft....
Tis natuurlijk wel hoe je kopt en de bal er komt aan zeilen.
Als je schuin en met effect probeert te koppen doet
de haren kamen en schuren en de wortels kunnen
het vasthouden. 20 gram max. per wortel.:confused:

Advocaat zou best wel eens een balletje willen koppen dacht ik.
Hij is tenslotte naar Schotland afgenokt want daar
bestaat, 100-prct zeker weet ik het niet, een wet dat
je iemand daar niet over zijn haren mag uitschelden .o.i.d.
Daar wonen namelijk veel mensen met rode haren en
die hebben natuurlijk ook last van mobbing/bullying.
Omdat het er nogal wat zijn hebben ze natuurlijk
een vuist en een stem kunnen laten horen wat is
vertaald in een wet.:D

In Duitsland mag je ook niet zo maar wat zeggen want
toen iemand iets vroeg of zei over Bundeskansler Schroeder
kreeg hij een bedreiging of zelfs een rechtzaak naar zijn
hoofd. Hij beweerde dat hij grijs was en haarverf gebruikte.:o


Ik snap jou verhaallijn niet helemaal denk ik... :confused:

BomB
3 maart 2005, 17:29
Henk,

Heb jij zoveel haren van Hans Diks gekregen dat je
over een haarmodel kan spreken. Ongeloofelijk
goed is die Diks dan......:P .

Denk dat ik maar naar Rotterdam ga ipv naar Mechelen....



Roland,

Nou dat is dan jammer.;)

ton 2
3 maart 2005, 20:58
bomb,

wat kun jij een hoop onzin verzinnen zeg

Rogier
3 maart 2005, 22:08
Wat een bullshit! De wodka aandelen gaan weer goed omhoog volgens mij.

Een getransplanteerde haar na de "herstelperiode" functioneert net als gewone haren: wanneer je er een uittrekt / pluk haren o.i.d. blijft de wortel zitten terwijl de haar loskomt. Er zal weer een nieuwe haar gevormd worden.

getransplanteerde haren zitten ook niet "slapper" vast.

Dit herinnert me trouwens aan een mooi gezegde:

"don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience"

Henk
4 maart 2005, 06:37
Een bal koppen is gevaarlijker voor je hersenen dan voor je haren.

Zit je misschien op voetbal, Bomb?

bverotti
4 maart 2005, 08:44
Rogier,
""don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience"
Die kende ik nog niet maar ik vind hem soms heel passend , bedankt !!

BV

BomB
4 maart 2005, 18:08
Nee geef dat het geld maar aan een gladde
zaken jongen als Bart.

--marketing = hoe krijg ik jouw geld in mijn zak--

Hij weet wel hoe ie jouw geld in zijn zak moet krijgen.
Misschien ben ik ook nog eens zo down/gek om langs
te komen.
Mag toch nog wel Bart Bverotti??
Geld moet rollen. Maar heb er wel wat voor terug.

1.Grote vraag is waarom zie je geen prof voetballer
met haartransplantaties? Of zijn ze er wel???

2.Kun je ook een helm dragen voor een motorfiets?


p.s.
"don't argue with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience"
GA NOU GEEN RUZIE ZITTEN MAKEN.
GA DAN NAAR EEN CAFE EN ZOEK IEMAND UIT DIE KLEINER IS DAN U.:D
zie je, wat heb je nu aan zo'n one liner or two liners.
Spreekwoorden en spreekkoren, ze hebben altijd gelijk.
Zo lijkt het.........:rolleyes:
Kweet het kook niet meer met de kopstoten. --zucht--.

Henk ik bedoelde ditte:
(Ga maar koppen of boksen, ik bedoel kopstoot uitdelen bij voetballen!!!!!!!!!):confused:.....
Maar dat jij een haarmodel hebt, zegt toch wel iets van de kwaliteit
die ze bij je hebben geleverd.
B.v. 2000 haren blijven 2000 haren, bij wie je ze ook hebt gekocht?;)

Salvamia
20 maart 2005, 15:29
Hier volgt een zeer nare mededeling voor mensen met pruiken en
kunnen dit beter niet lezen.

Je kunt altijd zien of iemand een pruik\toupet draagt. HOE???
Niet meteen misschien maar na een tijdje.
Het haar groeit namelijk niet. Het zit ook altijd in hetzelfde model.
Dus mensen uit je directe omgeving, dus ook op je werk zullen
het op een geven moment wel merken. Die gaat nooit naar de
kapper steeds dezelfde haar lengte en model.
Maar als je een vrouw bent met lang haar dan niet.

Als ik mijn hoofd 3 dagen niet schoon was begint het al behoorlijk
te kriebelen. Dus na een of twee maanden zal wel erg stinken denk ik.
TJa.........:( :( :mad:

WAT EEN ONZIN!!

OMdat jij een HT hebt laten verrichten geeft jouw nog niet het recht mensen met een haarwerk te beledigen, dit doen we tenslotte ook niet bij jou.
Ik kan jou wel vertellen dat er zowel mensen met een HT zijn als met een haarwerk waar je het bij kan zien.

Ik heb mensen gezien met foute haarwerken en mensen met een HT wat op poppenhaar leek of alleen voor nog een rand haar hadden omdat de rest van de haren naar verloop van tijd ook uitvielen.

Nee de haren groeien niet van een haarwerk nee, maar mijn eigen haar wel dus lijkt het voor omstanders wel dat het groeit! Als ik geknipt ben krijg ik meteen reacties "naar de kapper geweest" .

Altijd hetzelfde model haha al eens van een free style haarwerk gehoord??, deze kan in elk gewenst model gekamt worden elke dag opnieuw wat ik maar wil (kan jij dat ook?).

1 of 2 maanden niet wassen, ik was het ook om de 3 a 4 dagen hoor!

Vindt je erg beledigend en negatief overkomen BomB

Salvatore

BomB
21 maart 2005, 14:09
Gelezen.
Harde taal aan mijn adres.:crybaby:
Uhmmm... nou dan neem ik maar een pruik!:P
(Dan maar niet naar Mechelen):D


p.s.
MAARRRrr errrr stond ook vooraf:
Hier volgt een zeer nare mededeling voor mensen met pruiken en
kunnen dit beter niet lezen.
En het is ook het vakje implantatie niet pruiken. Dus........;) ;) ;)