PDA

View Full Version : schnappi


Jaapie
29 januari 2005, 21:00
Ik word helemaal gek van die Schnappi, hoe kan zo'n simpel kinderliedje nou in godsnaam in de top 40 staan.

Eefje
29 januari 2005, 21:17
Omdat het een leuk liedje is!

ingie
30 januari 2005, 21:54
Omdat het een leuk liedje is!

Mee eens!!!
schni schna schnappie! :rolleyes:

Mailman
30 januari 2005, 23:49
Een vreselijk nummer. Aaargh :confused:

pizzacat
31 januari 2005, 01:31
Is me tot nu toe volledig ontgaan..schijnt een boxtopper te zijn. over een krokodil..schni schna schnappi ofzo. Kabouterplop is het nummer dat het langst (ooit) in de top 10 heeft gestaan. Is dus geen indicatie voor kwaliteit.;)

4roluca
7 februari 2005, 22:44
Er straalt zoooveel positieve energie bij jou naar binnen snappie?
Zoo cool, snappy snappy die krokodil... geweldig !! Ie zingt het zo mee en de kleuter maakt het (toevallig denk ik) nog zoveel leuker ! Veel grote suksessen zijn soms zo éénvoudig dat je je gaat afvragen: 'waarom ben ik nou niet op dat ideé gekomen?' Wel door 't simpele.., simpel is soms zo vedomd moeillijk. :D :worship: :worship: :D

jean-bob
7 februari 2005, 23:12
slapeloze nachten......:crybaby:

Colinhos
8 februari 2005, 11:33
Het geeft alleen maar het niveau van de gemiddelde muziek"liefhebber" aan... Zo'n nummer hoort de top 40 niet eens binnen te komen, laat staan in de top 10 komen :P .

marianneke
8 februari 2005, 13:50
Hier in brabant is het een echte carnavalshit!!!!!! Geweldig!!! (net zoals kabouter plop het was) Tja en we kunnen er niks aan doen dat ze boven de rivieren niet echt kunnen carnavallen..........

pizzacat
8 februari 2005, 13:54
Nederlanders kunnen geen feestvieren....geforceerd lollig doen en je klemzuipen....Ik herinner me de dagen in spanje nog zucht....

marianneke
8 februari 2005, 14:00
Nou ik weet niet waar je vandaan komt, maar zo is het bij ons echt niet. Het is echt niet geforceerd (ik wil niet zeggen dat het overal zo is, maar bij ons niet...) en klemzuipen valt ook wel mee hoor. Ik drink nooit meer als een paar glazen alcohol op een hele dag en avond.... En ik ken er genoeg die helemaal niets drinken (alcohol).
Het ligt er veel aan waar je naar toe gaat.....

Zo ik ga maar weer eens, vandaag alweer de laatste dag carnavalluh (jammer :crybaby: )

Haarmannetje
8 februari 2005, 14:33
Zijn alle carnavalvierders hier wel eens katholiek ;)?

marianneke
9 februari 2005, 13:22
Ja ik ben toevallig katholiek!!! Maar ik weet dat niet iedereen het is, maar wat maakt het nou uit.... Hoe meer zielen hoe meer vreugt.

Enne ik weet helemaal zeker dat er heel veel mensen ook aan Kerstmis doen, terwijl ze niet katholiek zijn. (om maar een vergelijking te treffen.....)

Haarmannetje
9 februari 2005, 13:42
Ja ik ben toevallig katholiek!!! Maar ik weet dat niet iedereen het is, maar wat maakt het nou uit.... Hoe meer zielen hoe meer vreugt.

Enne ik weet helemaal zeker dat er heel veel mensen ook aan Kerstmis doen, terwijl ze niet katholiek zijn. (om maar een vergelijking te treffen.....)
Kerstmis is er ook voor de protestanten, dus die vergelijking gaat niet op. Maar er zijn wel heel veel niet-gelovigen die kerstfeest vieren net zoals er inderdaad veel niet-katholieken carnaval vieren. Wat dat uitmaakt? In principe natuurlijk niets. Maar waar ik slecht tegen kan is dat geschop tegen de Roomse kerk, terwijl men maar al te graag gebruikt maakt van de leuke kanten welke Rome (en het geloof in het algemeen) ons gebracht heeft, waaronder carnaval.

We willen hier in dit land massaal van de kerk af (steeds meer mensen denken er zo over), prima, maar laten we dan al die mooie feestdagen ook afschaffen. Oh nee, die staan nu allemaal in het teken van de commercie.

Bah!

pizzacat
9 februari 2005, 14:58
Kerstmis is er ook voor de protestanten, dus die vergelijking gaat niet op. Maar er zijn wel heel veel niet-gelovigen die kerstfeest vieren net zoals er inderdaad veel niet-katholieken carnaval vieren. Wat dat uitmaakt? In principe natuurlijk niets. Maar waar ik slecht tegen kan is dat geschop tegen de Roomse kerk, terwijl men maar al te graag gebruikt maakt van de leuke kanten welke Rome (en het geloof in het algemeen) ons gebracht heeft, waaronder carnaval.

We willen hier in dit land massaal van de kerk af (steeds meer mensen denken er zo over), prima, maar laten we dan al die mooie feestdagen ook afschaffen. Oh nee, die staan nu allemaal in het teken van de commercie.

Bah!

Kerstmis heeft natuurlijk zijn oorsprong in oude germaanse, en misschien nog wel oudere, tradities.

Maar mensen moeten vooral vieren wat ze niet laten kunnen.

4roluca
9 februari 2005, 15:33
Heb toch ook genoten van de middernachtmis met kerstmis..eens lekker bezinnen.
Bij velen is het echter 'de zinnen zetten op'. :confused:

Die krokodil is natuurlijk een 5e rangsliedje maar tis zo puur...gewoon puur...snappie? Enkel die kleuter kan zo sappig 'sschnappiee-ie' :D uitkramen, haha,..ook eens lekker over bezinnen hoe heerlijk eerlijk zo'n kind is. -Lu-

4roluca
12 februari 2005, 16:50
Spijtig is wel vind ik, al de namaak van 'Schnappi' want niemand kan ook maar in de buurt komen van die kleuter..das ist echt. :worship:
Is nu gestegen met stip/de hoogste binnenkomer en staat hier al nummer twee! :cool:

Alé..is er hier nouw in B-Vlaanderen al namaak want geld ruikt men
vlug, snappie.
Straffe is dat het ook al in de top staat 't plaatje van de groep 'Dinamite (ofzoiets)' . Is er in Nederland al namaak? Zou ik ook al snappen.
Grtn. ;)

4roluca
19 februari 2005, 15:33
Het geeft alleen maar het niveau van de gemiddelde muziek"liefhebber" aan... Zo'n nummer hoort de top 40 niet eens binnen te komen, laat staan in de top 10 komen :P .
Carnavalnummers daar zou een apparte top moeten voor bestaan niet?
Tuurlijk, je hebt helemaal gelijk hoor, nog minder dan het gemiddelde zou ik zo zeggen. Een 'Friedriech Handel' of een lekkere foxtrot..wOw..ik kan dat echt goed smaken hoor. Het is de categorie carnavals, maar dan meer appart. Denk dat (alleendeduitseversie) het een grappige blijver is. Hihi, ga me het cd-tje kopen. :D

Heb zonet de nederlandse versie gehoord, is véeele beter dan de belgische!
Ook een kleuter, der zal weer een grote mensch geld geroken hebben.
Grtn -Lu-


:confused: Hé Jaapie, waar zit jij hier nu eigenlijk, i dont schnappi..:confused:

Druifstuif
28 februari 2005, 19:00
Val dood Schnappi! :mad:

Jaapie
2 maart 2005, 12:16
Is het al dood?

japiejaap
2 maart 2005, 14:29
i hope so...

Lies86
2 maart 2005, 15:53
Ik hoor niks meer!! :D :D :D :D :D :D
Houden zo!!!

Lies

Tiuri
2 maart 2005, 16:31
In alle ernst vind ik het shocking dat dit soort liedjes de hitlijsten domineren. Opzich is er niks mis mee en wel leuk om 1 keer te horen, maar verder is het gewoon kinderkost. Serieuze, ambitieuze muziekmakers worden verdrongen door dit soort verwerpelijke kindercommercie. Ik keek laatst naar Top of the Pops en toen stond daar een krokodil met een kleuter op dat mooie vette hippe podium :confused:

Ik pleit voor een aparte top40 voor kindertroep, daar kan dan K3 en dit soort gekrijs in. De normale top40 kan dan gereserveerd blijven voor de serieuzere muziek.

Haarmannetje
2 maart 2005, 16:41
Zo Laurens, harde en terechte taal :)!

Mooie avatar ook trouwens!!!

Lies86
2 maart 2005, 16:44
Helemaal mee eens Laurens!

T wordt nog erger ik heb de eerste versie van ein lama aus yokohama
ook al gespot, gezongen door je raad het al........... Joy Gruttman

Ze moesten het verbieden!
en nog erger:

http://download.schnappi.nl/cover_album.gif
Eindelijk is het zover want op 28 februari komt het Schnappi album “Schnappi und seine Freunde” uit. Met titels zoals “Ein Lama aus Yokohama", “Teddyb䲴anz” en “Das kleine Nilpferd". Verder met bonusmateriaal wat bestaat uit karaoke versies en videoclips van de originele Schnappi mix en de kairo pop mix en de tekst van het lied om af te drukken.

Bron:
http://download.schnappi.nl/


Lies

Lies86
2 maart 2005, 16:47
Was nog ff verder op zoektocht van schnappi
wat dacht je hiervan?

Wi Wa Wouter, Wouter Wouter Bos
Op de melodie van: Schnappi, das kleine Krokodil
————–
Ik ben Wouter van de P van de A
Zit in Den Haag en praat iedereen maar na
Voor de kiezer ben ik best wel ideaal
Good-looking en ook nog eens sociaal!

Refrein
Wi Wa Wouter. Wouter Wouter Bos
Wi Wa Wouter. Wouter Wouter Bos

Ik ben Wouter, ik vind mezelf erg goed
Ben in de Kamer, alleen als het echt moet
Ik wacht gewoon maar lekker af
Krijg vijftig zetels, dat is toch wel wat maf!

Refrein
Wi Wa Wouter. Wouter Wouter Bos
Wi Wa Wouter. Wouter Wouter Bos

Ik ben Wouter, een heel geschikte vent
Al zeg ik niks word ik nog president
Die Scheffer, die ram ik voor zijn bek
Een tegenkandidaat dat is toch echt te gek!

Refrein
Wi Wa Wouter. Wouter Wouter Bos
Wi Wa Wouter. Wouter Wouter Bos

Ik ben Wouter, ik weet niet wat ik wil
Maar voor mijn fractie maakt dat geen verschil
Als ik zwijg dan vinden ze me top
Dus in het koffiehuis neem ik nog een kop!

Refrein
Wi Wa Wouter. Wouter Wouter Bos
Wi Wa Wouter. Wouter Wouter Bos
Wi Wa Wouter. Wouter Wouter Bos
Wi Wa Wouter. Wouter Wouter Bos

Bron:
http://schnappi.nl/index.php?p=11#comments



Maar er is hoop!!
Richt hier je fustratie af!
http://download.schnappi.nl/anti-schnappi.swf

jongen25
4 maart 2005, 10:43
http://www.snelspelen.nl/Schnappie%20schieten.php (https://student.rug.nl/Redirect/www.snelspelen.nl/Schnappie%20schieten.php)Om die drommelse krokodil af te schieten..:cool: