PDA

View Full Version : weer een nieuweling


laup
1 februari 2005, 14:20
Hoi,

Ik ben 22 jaar en sinds kort merk ik dat m'n haar er stevig op achteruit gaat, 'k heb altijd heel dun haar gehad, wel redelijk veel, maar steeds zeer dun. Ik heb ook altijd een 'groot voorhoofd' gehad.. Nu ben ik vrij zeker dat ik m'n haarlijn steeds meer achteruit trekt. Ik heb niet echt last van inhammen, 't lijkt alsof gewoon alles meer en meer naar achter schuift. Ik merk ook dat er veel haar uitvalt (wanneer ik studeer, mijn haar kam, etc..) ..en ook: de haartjes waar m'n haarlijn begint zijn redelijk kort (in ieder geval korter dan de kapper ze knipt), maar dat is denk ik altijd al zo geweest..

Ik ben dit een maand geleden beginnen merken en sindsdien heb ik, denk ik, redelijk wat last van stress. Zware examens, 2 sterfgevallen, en een veeleisende relatie,.. niet echt een ideale situatie dus en waarschijnlijk zal die mij wel stress bezorgen.. Ik lijkt me ook niet erfelijk te zijn want de rest van de familie heeft alle soorten haar, maar niemand is kaal. Mijn vader begint wel langzaamaan te kalen, maar die is dan ook al bijna 50 jaar..

Ik heb voorlopig nog echt geen zin om kaal te worden, maar 'k ben zo radeloos als iets.. Op dit forum ben ik nergens unaniem positieve reacties tegengekomen, 't lijkt alsof niets echt werkt..

Iemand een idee of het echte kaalheid is of tijdelijk? en wat ik moet doen? Ik kan bijna aan niets anders meer denken, wat dan ook weer nefast is voor mijn examens.. en zo word ik nog onrustiger..

jongen25
1 februari 2005, 14:46
Beste Laup,

Probeer te kalmeren. Als het werkelijk stress is die je haaruitval veroorzaakt, is dit het enige dat soelaas biedt;).
Niet om je verder te verontrusten, maar haaruitval aan stress wijten is fase 1) van het ontkenningsproces dat vrijwel iedere AGA-lijder doormaakt.. Het kan natuurlijk zo zijn dat stress wel degelijk de boosdoener is (of slechte voeding, of een agressieve shampoo), maar probeer er op te letten of het uitvalpatroon 'klassiek' genoemd kan worden: terugwijkende inhammen ('V' vorm), dunner wordend haar bovenop etc. Als dat het geval is, heb je waarschijnlijk AGA. Haaruitval veroorzaakt door stress leidt tot uitval over het gehele hoofd, dus ook op niet-AGA gevoelige plaatsen, zoals achterhoofd en zijkanten.

Kijk eens rond op dit forum. Het is niet waar dat niets echt lijkt te helpen. Een middel als finasteride heeft wel degelijk aantoonbaar effect. Dat het lijkt dat dit niet zo is, komt omdat de meeste fina-gebruikers die vaak op dit forum komen - including me - (nog) niet tevreden zijn. Van de mensen bij wie het uitstekend helpt, hoor je nu eenmaal minder.

delpiedo
10 februari 2005, 10:32
Ik ben een man van 25 en Ik heb een vergelijkbaar verhaal; tot ong. 2 jaar geleden had ik nergens last en erg dik haar; op een dag lagen er opeens vele haren op mijn kussen. Ik krijg niet echt last van inhammen maar wel erg van dunner wordend haar bovenop mijn hoofd. Mijn vader is 55 en heeft een volle bos haar, ook mijn opa heeft bij mijn weten nooit (op jonge leeftijd) last van een kaalheid gehad.

Bij mij is het dus diffuus zonder aanwijsbare oorzaak. Ik ben van plan om hier medicijnen voor te gebruiken. Zou iemand mij informatie kunnen geven over de meest succesvolle medicijnen (pillen) van dit moment?

Tiuri
10 februari 2005, 11:33
Ik ben een man van 25 en Ik heb een vergelijkbaar verhaal; tot ong. 2 jaar geleden had ik nergens last en erg dik haar; op een dag lagen er opeens vele haren op mijn kussen. Ik krijg niet echt last van inhammen maar wel erg van dunner wordend haar bovenop mijn hoofd. Mijn vader is 55 en heeft een volle bos haar, ook mijn opa heeft bij mijn weten nooit (op jonge leeftijd) last van een kaalheid gehad.bij mensen zonder erfelijke aanleg voor AGA en met diffuse haaruitval moeten altijd alle bellen gaan rinkelen. Dit zijn namelijk twee symptomen die erop wijzen dat je wel eens niet met AGA te maken hebt, maar met een ander type haaruitval. Ga dus naar je huisarts of liever een dermatoloog en probeer boven water te krijgen of het echt AGA is voordat je gaat knoeien met middelen als finasteride en minoxidil.

jongen25
10 februari 2005, 13:53
Maar Laurens, ik zou niet te snel willen concluderen dat Delpiedo geen AGA heeft. Mijn aanvangssituatie komt namelijk exact met die van hem overeen: tot 23e dik haar en nergens last van, vader in de vijftig met (bijna) volle bos haar, opa's die pas laat begonnen te kalen.. En toch heb ik AGA (volgens Plinck althans), die eerst diffuus bovenop begon en zich pas recentelijk in inhammen heeft vertaald. Er leiden meerdere wegen naar (kaal) Rome..:eek:

pizzacat
10 februari 2005, 21:56
Maar Laurens, ik zou niet te snel willen concluderen dat Delpiedo geen AGA heeft. Mijn aanvangssituatie komt namelijk exact met die van hem overeen: tot 23e dik haar en nergens last van, vader in de vijftig met (bijna) volle bos haar, opa's die pas laat begonnen te kalen.. En toch heb ik AGA (volgens Plinck althans), die eerst diffuus bovenop begon en zich pas recentelijk in inhammen heeft vertaald. Er leiden meerdere wegen naar (kaal) Rome..:eek:
Het kan best AGA zijn, maar eerst ander oorzaken uitsluiten.

delpiedo
11 februari 2005, 09:52
Bedankt voor het advies; Maar wat voor andere soorten kaalheid bestaan er dan naast aga en wat kun jer aandoen? Verder als je naar de dermatoloog wil, moet je dan eerst een afspraak met de huisarts maken of kun je direct een afspraak maken?

pizzacat
11 februari 2005, 12:20
Bedankt voor het advies; Maar wat voor andere soorten kaalheid bestaan er dan naast aga en wat kun jer aandoen? Verder als je naar de dermatoloog wil, moet je dan eerst een afspraak met de huisarts maken of kun je direct een afspraak maken?

Je kunt ook last hebben van tijdelijke extra haaruitval door: stress, slechte voedings, infecties, vergiftiging etc

je moet eerst naar de huisarts die je vervolgens doorverwijst naar de dermatoloog.

fluflaender
20 februari 2005, 15:06
misschien heben de jongens van in de 20 hier iets aan. ik ben nu achter in de dertig. had ook toen ik zou oud was als jullie (22, 25) van die haaruitval-periodes. vooral als ik stress had - examens, relatie naar de knoppen - maar die uitval stabiliseerde zich dan telkens weer. totdat ik de dertig gepasseerd was had ik verder weinig last, inhammen, geen kruin. daarna kwam kruin erbij en nu ga ik me kaal scheren omdat ik er genoeg van heb. neem een goede shampoo vooral, met minoxidil, zodat je hoofdhuid gezond wordt. dat hielp bij mij.