PDA

View Full Version : weer een nieuweling


laup
1 februari 2005, 14:20
Hoi,

Ik ben 22 jaar en sinds kort merk ik dat m'n haar er stevig op achteruit gaat, 'k heb altijd heel dun haar gehad, wel redelijk veel, maar steeds zeer dun. Ik heb ook altijd een 'groot voorhoofd' gehad.. Nu ben ik vrij zeker dat ik m'n haarlijn steeds meer achteruit trekt. Ik heb niet echt last van inhammen, 't lijkt alsof gewoon alles meer en meer naar achter schuift. Ik merk ook dat er veel haar uitvalt (wanneer ik studeer, mijn haar kam, etc..) ..en ook: de haartjes waar m'n haarlijn begint zijn redelijk kort (in ieder geval korter dan de kapper ze knipt), maar dat is denk ik altijd al zo geweest..

Ik ben dit een maand geleden beginnen merken en sindsdien heb ik, denk ik, redelijk wat last van stress. Zware examens, 2 sterfgevallen, en een veeleisende relatie,.. niet echt een ideale situatie dus en waarschijnlijk zal die mij wel stress bezorgen.. Ik lijkt me ook niet erfelijk te zijn want de rest van de familie heeft alle soorten haar, maar niemand is kaal. Mijn vader begint wel langzaamaan te kalen, maar die is dan ook al bijna 50 jaar..

Ik heb voorlopig nog echt geen zin om kaal te worden, maar 'k ben zo radeloos als iets.. Op dit forum ben ik nergens unaniem positieve reacties tegengekomen, 't lijkt alsof niets echt werkt..

Iemand een idee of het echte kaalheid is of tijdelijk? en wat ik moet doen? Ik kan bijna aan niets anders meer denken, wat dan ook weer nefast is voor mijn examens.. en zo word ik nog onrustiger..

jongen25
1 februari 2005, 14:46
Beste Laup,

Probeer te kalmeren. Als het werkelijk stress is die je haaruitval veroorzaakt, is dit het enige dat soelaas biedt;).