PDA

View Full Version : Pruiken en hoofdbedekking


scorpio5
1 februari 2005, 15:12
Hallo iedereen,
Ik zoek eigenlijk al een hele tijd een adres waar je degelijke hoofdbedekkingen kunt bekomen (met of zonder pruik). Mijn moeder maakt nu al een tijdje zelf tulbands voor mij, maar ik raak daar zo op uitgekeken en het model is ook niet ideaal. Het is trouwens heel moeilijk om gepaste stoffen daarvoor te vinden (persoonlijk hou ik het meest van licht rekkend fluweel). Naar buiten toe draag ik altijd mijn pruik en tijdens de koude of als het iets wind is, een muts.

Verder zit ik met een torenhoog probleem als ik wil buitengaan bij winderig weer. Fietsen is al moeilijk, en van de bromfiets spreek ik niet. Nu ze bij ons hier in België de helm verplichten (waar ik eigenlijk niets op tegen heb!), vind ik het helemaal onmogelijk om nog met de bromfiets te gaan winkelen. Stel je voor, je plaatst je bromfiets voor een winkel of een supermarkt waar drommen mensen zijn en daar moet je je helm afzetten. Met een beetje geluk is je pruik blijven zitten, maar je hebt toch minstens een spiegel - en wat privacy -nodig om alles wat bij te kammen. Iemand tips met hoofdbedekkingen ?
Thanks.
:D

Monique1
1 februari 2005, 15:31
Hallo,

Ik heb pas sinds kort AA. Ik heb op internet gezocht, maar twijfel erg of dat wel wat is.
http://www.wigs.net/bevjohn.html

Ik ben zelf bruin dus ik vind de pruiken wel mooi, maar ze zijn zo goedkoop. Ik heb hier veel hogere prijzen gezien. Wat ben je normaal kwijt voor een pruik?
Is het bestellen van een pruik een optie of moet je het echt gaan uitzoeken.

Sorry Scorpio, geen antwoord op je vraag.

:confused:
Monique

Duckie
3 februari 2005, 21:22
Hoi Scorpio,

Ik kijk altijd bij de mutsjes, petjes, en dergelijke, gewoon tijdens het winkelen, en soms is er wel wat leuks bij.
Zelf houd ik ook niet van dikke stof of wol, dat is al gauw te warm.
Die helm is inderdaad een probleem, als je hem op staat af moet doen.
Als ik op de fiets weg ga, en als het dan waait, doe ik een haarband om, die je ook om doet bij kou, blijven je oren warm. Voor mij houdt de band de haren van mn puik mooi in het gareel.
Ik heb er een gemaakt van dunne rekbare stof, en die doe ik ook wel om als het niet koud is.

En Monique, die pruiken zijn volgens mij ook niet duur, maar je kunt ze niet terug sturen als het niet past, of als de kleur je toch niet zo mooi staat, als ik het goed gelezen heb. Dus het is wel een grote gok, lijkt mij.
Vanaf een foto kun je ook niet zien of het een dikke bos haar, is of een wat dunner model. Ik houd niet van die dikke bossen, vind ik ( bij mij) onnatuurlijk.
In een winkel kun je ze wel passen,en andere kleuren en modellen proberen en wat ook belangrijk is, ze kunnen de pruik ietsje kleiner maken of als het moet ietsje ruimer.
Als je via de huisarts gaat, krijg je een groot gedeelte van de verzekering.

Groetjes Duckie

jackie
4 februari 2005, 20:09
Ik heb ooit noodgedwongen een keer de scooter meegenomen. (manlief had de auto nodig)
Eigenlijk was het wel lachen, gieren en brullen. Ik zet dus netjes mijn helm op mijn hoofd, maar toen zag ik dus niks meer. Nog getracht om het toch goed te krijgen, maar een helm en een pruik is een erg lastige combinatie :(
Ik heb toen maar de pruik in een tas gedaan en de helm opgezet. Ik moest gelukkig naar mijn vriendin en kon de helm gewoon zo afzetten en de andere helm (pruik) daar weer opzetten. Maar onderweg zat ik te bedenken, je zult toch een ongeluk krijgen en ze halen de helm van je hoofd. Mensen denken misschien dan wel dat je gescalpeerd bent of zo. Lijkt me wel even schrikken. Ik vraag trouwens altijd aan mijn man als ik onverwachts snachts ziek word (heb nl ook nog suikerziekte) of ie me dan wel eerst wil fatsoeneren!!! voordat ze me in een ambulance schuiven.

Ik bestel trouwens mijn pruik bij peels haarmode(http://www.peelshaarmode.nl/
Allerhande modellen hebben ze hier en de service is perfect. Zij verzorgen alles van A tot Z.

groetjes Jackie

Annelies
10 februari 2005, 17:00
Dag dames,

Hier spreekt een motorrijdster die kennis heeft gemaakt met ' het plakken'.
En ja ook bij Peels hebben ze tape, dat hebben ze bij iedere goede haarzaak!
Er zijn verschillende sterktes en je plakt hem vast, oefent thuis een keer en er gaat een wereld voor je open!!

Ik moet alleen eerlijk bekennen; soms plak ik, als ik ga rijden met mensen die het niet weten, maar als ik naar vrienden ga die het weten doe ik hem in een rugzak om hem te sparen.
Overmatig veel op en afzetten komt helaas niet ten goede aan het tegengaan van de slijtage van je pruik ;)

Owja als ik hem dan in mijn rugzak doe, doe ik een lekker bufke op. Zitten geen naden enzo in, en is niet zo koud als alleen zo'n 'kouwe pot' op je kop!

suc6 dames en gassen maar!!!

grtz Annelies

Annelies
10 februari 2005, 17:04
Owja nog iets.. ik proefde eigenlijk een soort van schaamte, dat jullie liever niet over de drempel gaan bij een goede haarzaak en liever postorder doen.
Het kan, het kan, maar misschien is het handiger om toch voet over de drempel te zetten, goed advies te krijgen, het e.e.a. te kunnen passen. Als je weet welke je daarna wilt, kun je hem gewoon (cheaper) via internet bestellen.
(bespaart uiteindelijk na een aantal postordermiskopen meer geld als je de postordermiskopen kunt voorkomen).

Haarwerkzaken aangesloten bij het Gilde is geen garantie voor de prijs. Dezelfde coupe kan bij A veel duurder zijn dan bij B.

En ik loop er ook niet mee te koop, maar er zijn zoveel mensen die aan zo'n oplossing moeten. Die mensen verdienen er hun brood mee en zullen echt niet gek opkijken als je voor zo'n oplossing komt. En je kunt er niets aan doen, waarom zouden we ons moeten schamen?

grtz Annelies

Hanna
10 februari 2005, 23:45
Hallo Scorpio,

Ik maak heel veel kleding zelf en maak er dan meteen van dezelfde stof een soort sjaal bij, waarmee je veel variaties kunt maken. Als stof neem ik altijd dunne jersey die aan beide kanten dezelfde kleur of hetzelfde patroon heeft, omdat jersey rekbaar is en niet rafelt, dus nauwelijks afgewerkt hoeft te worden. Leg 2 stukken stof van 20-25 cm breed en 80-100 cm lang op elkaar en naai 't gedeeltelijk op elkaar, zoals op onderstaande tekening. Dit basis-idee zet je op je hoofd en knoopt de uiteinden achter in je nek. De naad middenvoor kun je ietsje laten rimpelen en de uiteinden kun je los laten wapperen of als een tulband eromheen knopen. Ik heb er altijd en overal bewondering mee geoogst. Het effekt is grotendeels afhankelijk van het materiaal, want als je b.v. bloemetjesstof neemt, ziet dat er natuurlijk heel anders uit dan b.v. zwart fluweel met een sieraad middenvoor er op gespeld. Juist omdat het één geheel vormt met mijn bloes, jurk of tuniek, kan ik 't in de kroeg, het theater of waar dan ook, gewoon op m'n hoofd laten en hoef ik het dus niet bij de garderobe af te doen. Ik hoop dat dit schetsje duidelijk genoeg is:
Succes!

4roluca
12 februari 2005, 23:37
je op je hoofd en knoopt de uiteinden achter in je nek. De naad middenvoor kun je ietsje laten rimpelen en de uiteinden kun je los laten wapperen of als een tulband eromheen knopen. Ik heb er altijd en overal bewondering mee geoogst. Het effekt is grotendeels afhankelijk van het materiaal,

Hihi, 'k heb pech met me ogen, is juist zo interessant.


My roll:crybaby:eyes zijn wa minder dus ist wa vetter:rolleyes:

4roluca
13 februari 2005, 00:37
Hier spreekt een motorrijdster die kennis heeft gemaakt met ' het plakken'.
En ja ook bij Peels hebben ze tape, dat hebben ze bij iedere goede haarzaak!
Er zijn verschillende sterktes en je plakt hem vast, oefent thuis een keer en er gaat een wereld voor je open!![QUOTE]

Annelies ook hello,

Ben ook geginnen tapen enkele weken geleden en als ik eerder geweten had dat het zo vast zou zitten..en ook, je haarwerk (shynt- of echt) het staat gewoon beter op je hoofd. :)
'K kan het alleen maar beamen der gaat een wereld voor je open !!
Ben nu zelfs beetje kwaad op mezelf :mad: ben ik nu voor zo'n stom rolleke plakband zoveel jaren zooooooooo ongelukkig geweest !!

Owja als ik hem dan in mijn rugzak doe, doe ik een lekker bufke op. Zitten geen naden enzo in, en is niet zo koud als alleen zo'n 'kouwe pot' op je kop!

Hihi, wat dom van mij 'k had nog niet gehoord van bufkes en wat je der mee kunt, gewoon praktisch. Hé Annelies?

Hopelijk werkt mijn link. Is nog maar de 2e keer dat ik het doe. Je moet normaal wel 'quick time' hebben. Hopelijk sukses..:rolleyes: -Lu-
Hihi, bufkes! (http://www.buff.es/)

Hanna
13 februari 2005, 17:59
Hallo 4roluca,

Heb jij misschien de resolutie op 1024x768 staan? Verander dat dan in 800x600 of koop een goedkoop leesbrilletje van 1 of 2 euro.

Lies86
14 februari 2005, 10:57
Hey Hanna,

4Roluca heeft problemen met haar ogen, ze ziet erg slecht.
Schermresolutie en leesbril werken bij haar niet (zie andere thread)


Enne 4Roluca,
Was mijn tape nog aangekomen?

Lies

4roluca
14 februari 2005, 15:57
Hallo 4roluca,

Heb jij misschien de resolutie op 1024x768 staan? Verander dat dan in 800x600 of koop een goedkoop leesbrilletje van 1 of 2 euro.
;) Hihi, beste Hana, heb een duure leesbril hoor, maar nooit kunnen mijn ogen als zodanig aangepast worden wegens te groot verschil van mijn beide roll:crybaby:eyes (mijn moeder had dit ook), dus is handicapje..ik vind dit nog altijd minder erg dan mijn weinige hoofdharen hoor (valt het bij jou trouwens nog mee tussen haakjes..), maar ja moet ook hier leren mee leven en ook hier is nog het GROTE TABOE nietwAAr..mensen maken er zich makkelijk vanaf door te zeggen koop dan maar een goedkoop leesbrilletje. Dit is onvoorstelbaar ano 2005! Denk je dat met een leesbrilletje mijn lichtschuwheid opgelost is?

You have a small brain..:eek:..Hana !!!!!!!!!!! Soit. :)

Heb je interessante post gelezen met het programma 'vergrootglas' bedankt voor de tip hoor , ben daar ook allemaal mee bezig. Vraagje: 'hoe verander ik de resolutie naar 800maal600'. Hahaha, 'k vind da maalkruisje hie nie, éeek-:eek:



'Kke ga hie later eens een tread over openen, lijkt me een goed ideé, hihi. Grt. -Lu-

4roluca
14 februari 2005, 16:09
Hey Hanna,

4Roluca heeft problemen met haar ogen, ze ziet erg slecht.
Schermresolutie en leesbril werken bij haar niet (zie andere thread)


Enne 4Roluca,
Was mijn tape nog aangekomen?

Lies


Nee Lies, niks ontvangen of 't zou nu in de bus moeten zitten..TNX, hoor!
Groetjes . -Lu-

Ps voor thuis word ik mijn bolleke al gewoon. Ga alle dagen met mijn bolleke onder de douche..zalig hé lotgenote !! Durf er nie mee buiten zoals jij hoor..:eek: .
Daarom trouwens da mutsen en sjaals me zo interesseren.

Hanna
15 februari 2005, 01:35
Sorry 4roluca,

Ik wist niet wat er precies met jouw ogen aan de hand is.
Omdat ik zelf ook slechte ogen heb (-6), dacht ik jou een tip te kunnen geven.

Lies86
15 februari 2005, 13:54
Nee Lies, niks ontvangen of 't zou nu in de bus moeten zitten..TNX, hoor!
Groetjes . -Lu-

Ps voor thuis word ik mijn bolleke al gewoon. Ga alle dagen met mijn bolleke onder de douche..zalig hé lotgenote !! Durf er nie mee buiten zoals jij hoor..:eek: .
Daarom trouwens da mutsen en sjaals me zo interesseren.

Wat raar zeg! Ik heb het toen meteen opgestuurd.
Heb nu niks meer liggen,dus kan het ook niet alsnog sturen.
Hoop dat het alsnog aankomt.....
Enne die stap van zonder pruik naar buiten kan je nemen als je er klaar voor bent.
Dat komt vanzelf wel!

Lies

4roluca
16 februari 2005, 15:40
:confused: He Lies, Ja raar hé, de post is eigenlijk niet 100/100 waterdicht.. mischien komt het later wel eens als ze daar grote kuis houden..heb nu redliner voor vanvoor en meer gewone voor vanachter. T' is zo een onbeschrijfelijk zalig gevoel dat het ding op je hoofd zooo lekker vast zit. Ook heb ik er nu minder last van dan vroeger met dat (dunne) pak haar daaronder, hihi, er gaat een nieuwe wereld voor me open!
__________________________

;) Voor iedereen hier een aanrader. ;)
__________________________


:) Hé Hana, geeft nie hoor, ne mens heeft daar geen
erg in hé..mijn linker oog = -8.5 , de rechter = -16 maar heb nog het meeste last van lichtschuwheid..soit. ;)
Vraagje, heb je nog tips voor mutsen of sjaaltjes eventueel.

Grtn -Lu-

Hanna
18 februari 2005, 01:44
Hoi 4roluca,

Probeer eerst maar zo'n sjaal te maken, zoals ik beschreven had. Als dat lukt en 't bevalt goed, kun je het idee heel vaak herhalen: b.v. eentje van velours, eentje van polyester-namaak-suède, eentje van rekbare glitterstof voor de disco, etc. etc. De stof moet wel rekbaar zijn, anders kun je 't niet stevig vastknopen. Succes ermee!

4roluca
24 februari 2005, 22:28
Ok, zal eens rekbare stof kopen en het proberen. Soms met de eenvoudigste dingen heb je het mooiste resultaat.
Hihi, even tussendoor moet je weten, 'k heb zo 'n mini-stikmachientje van nog geen 30 cm groot en zelfs dikke jeansstof is geen probleem, hoe kunnen ze het maken. Grtn

yasmine
25 februari 2005, 19:50
ik heb 1 goede tip voor iedereen die jeuk heeft
doe er talk poeder op

groetjes yasmine

:P

4roluca
26 februari 2005, 12:15
ik heb 1 goede tip voor iedereen die jeuk heeft
doe er talk poeder op

groetjes yasmine

:P


Tnx yasmine, ga ik ff proberen! Je zal hier denk ik bij 'Medicijnen' wel reeds gelezen hebben dat ook 'Zyrtec' allergie maar ook de jeuk bestrijd.

Hoi Hanna, durfde het eerst zo nie vragen maar..wil je aub een paar foto's plaatsen ev bovenste helft voor-zij- achterkant zodat we het hier eens in rel life ff kunnen bekijken? Please, thx.
Grtz -Lu-

Hanna
27 februari 2005, 00:37
Hoi 4roluca,
Ik begrijp niet waar jij een foto van zou willen zien. Van mijn kop of van die sjaal? Of van mijn kop met een sjaal er om heen? Ik laat geen foto maken van mijn kop zonder sjaal, want dan barst de lens kapot van ellende, oftewel: dat doe ik niet, sorry.

Doei!

4roluca
27 februari 2005, 17:02
Hoi 4roluca,
Ik begrijp niet waar jij een foto van zou willen zien. Van mijn kop of van die sjaal? Of van mijn kop met een sjaal er om heen? Ik laat geen foto maken van mijn kop zonder sjaal, want dan barst de lens kapot van ellende, oftewel: dat doe ik niet, sorry.

Doei!
Tuurlijk bedoelde ik niet, zonder sjaal !!
Daarvoor begrijp ik te goed hoe het voelt, met te weinige haren moeten leven, en wat de gevolgen daar van zijn. Wil niet zeuren maar waarom wij..,maar zelfbeklag helpt niet, het is niet anders en de enige weg is het aanvaarden.., soit. :crybaby:
Maar echt waar ben der ook mee bezig hoor. alleen leek het me een goed ideé om eens te kunnen bekijken hoe het hoofddeksel/sjaal eruit ziet als hij om je hoofd heen zit zoals je buiten gaat. De kans zit er dik in dat je me dan over de streep haalt het ook te doen want het zou eens iets anders zijn, begrijp je. Het is ivident dat je gelaat dan onherkenbaar is !! Grtn :) -Lu-

Salvamia
27 februari 2005, 17:58
zijn maathaarwerken voor jullie niet de betere oplossing inplaats van de standaard pruiken?.

Met een maathaarwerk kun je tenslotte alles doen zoals zwemmen helm op en af zetten etc.?

En zetten jullie de pruiken gewoon zo op zonder te lijmen of plakken met tape?.

Salva

Janne
28 februari 2005, 12:58
ik zweer bij tape ;) . daarmee kan je zelfs een achtbaan over de kop mee overleven. Ik heb nu geen pruik meer, maar met een uitvoering van dansen hebben we allemaal rode pruiken, en heb ik de lerares de tape gegeven. Iedereen was in paniek, weten ze ook eens hoe wij ons voelen, hihi.

francisca82
1 maart 2005, 16:17
Ik heb zelf een haarwerk (een op maatgemaakte pruik).. Deze is bevestigd met plakstrips, dus ook al waait het nog zo hard het blijft altijd zitten.

Ik bestel ze per vier. Kan zelf de kleur, lengte, dikte van het haar en stijlheid bepalen.

Dit kost ongeveer 2000,= maar dit is per 4 stuks.

Weet niet waar je woont. Maar mijn haarinstituut zit in Apeldoorn en Nunspeet. www.echthaar.nl (http://www.echthaar.nl)

Succes ermee!

Groetjes,

Francisca

Salvamia
1 maart 2005, 19:17
Ik heb dit maar verwijderd

Duckie
7 mei 2005, 16:25
Dag Hanna,

Mooi patroontje.
Ik heb vandaag een paar "sjaalmutsen" gemaakt.
Het is gemakkelijk en het gaat lekker snel, direkt resultaat!
Bedankt hoor!

Duckie

Juffie Judith
10 mei 2005, 09:01
Hoi.

Ik heb nu bijna 4 weken een pruik. Ik bn hiervoor naar twee zaken gegaan. Ik ben naar het haarinstituut in Heel (Limburg) geweest. Daar adviseerde ze me een haarwerk dat ik vast kon zetten in mijn eigen haar. Dit was heel duur ongeveer €1400,-. Daarbij leek het me niet verstandig om dit haar aan mijn echte haar vast te maken, omdat mijn echte haar nog steeds uitvalt en ik niet kan zeggen waar dit zal gebeuren.

Daarna ben ik naar Cabello in Roermond geweest, dit ligt op de Schuiteberg, weet het nummer even niet zo uit mijn hoofd. Daar adviseerde ze me meteen een pruik. Hierdoor krijgt mijn eigen echte haar meer rust. Ik werd hier heel vriendelijk geholpen. Heb wel 25 verschillende pruiken gepast. Kon daarna goed een keus maken.

Ik heb nu een synthetische pruik. Iedereen zegt dat het niet te zien is dat het een pruik is. Deze koste €150,- ik kan deze eventueel vastzetten met speltjes of tape of een slipstrookje. Dit is bij mij tot nu toe niet direct nodig. Ik kan er mee fietsen en volleyballen.

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik met deze oplossing heel blij ben, al had ik natuurlijk het liefste gewoon al mijn eigen haar.

Succes
Groetjes Judith

Hellen
10 mei 2005, 12:50
Hee Hanna...ik heb dus pas mijn hoofdhuid verbrand omdat ik nog even helemaal niet doorhad dat ik nu mijn koppie moet gaan beschermen met zonnige dagen. ik wou dat ik voor die tijd jouw patroontje had gezien, had me een hoop pijn bespaard. Ik ga er meteen een paar maken, kan mijn hoofdje zonnebrand-loos door de zomer komen. Bedankt voor het plaatsen!

kattemie
20 mei 2005, 15:20
Ik heb zelf een haarwerk (een op maatgemaakte pruik)
(...)
Dit kost ongeveer 2000,= maar dit is per 4 stuks.
Weet niet waar je woont. Maar mijn haarinstituut zit in Apeldoorn en Nunspeet. www.echthaar.nl (http://www.echthaar.nl/)

Ik heb gisteren bij hetzelfde instituut ook een gedeeltelijk haarwerk besteld. Met aftrek van de vergoeding van de verzekering betaalde ik € 1200 voor een set van twee.

Het was een grote stap, maar ik voel me er nu wel goed bij. Mijn kaalheid is zeer lokaal, van onderin mijn nek tot ongeveer halverwege mijn hoofd. Vanaf de onderste haarlijn 5 tot plaatselijk 15 centimeter omhoog. En nog een vlek aan de zijkant. Mijn lange haar bedekt het nog grotendeels, waardoor mijn AA voor de meeste mensen onzichtbaar blijft, maar ik zit er zelf heel erg mee. Ik sport vier keer per week en draag m'n haar dan altijd 'omhoog'. Dat kan dus niet meer; ik kan mijn haar niet meer in een paardestaart dragen. Nou ja, het kan wel, maar dan sta ik dus een kwartier te pielen om de staart zo laag in m'n nek te dragen en de zijkanten zo naar beneden te trekken, dat je niets meer ziet van mijn kaalheid. :confused:
Op de fiets zonder band om m'n hoofd of een pet op kan ook niet meer. En in het algemeen is mijn voorheen enorme volle bos gereduceerd tot een paar zielige sprieten.

Voor mij waren er redenen genoeg om een haarwerk te laten maken. Toch heb ik er enorm mixed emotions bij. Ben ik niet gewoon een ijdeltuit dat ik zo veel geld wil uitgeven om iets te bedekken dat de meeste mensen niet eens zien? :o

De belangrijkste reden is de hoop dat het me wat zielerust zal geven. Nu wordt ik nog elke dag geconfronteerd met mijn AA. Elke dag is er weer die strijd om de kale plekken te camoufleren. Straks bedekt het haarwerk die kale plekken en als ik dan in de spiegel kijk, dan ben ik weer 'normaal'... als je begrijpt wat ik bedoel... :confused: Ik voel me nu soms zo ongemakkelijk, heb zo veel medelijden met mezelf. Ik baal daarvan. Ik wil het soms zo graag vergeten! Maar dat lukt me nu gewoon niet!

Als over een paar weken mijn haarwerk klaar is, dan ben ik weer net als iedereen. Met haar. Het klinkt misschien een beetje raar, maar zo voelt het nu gewoon...

Karen

Ariba
25 mei 2005, 22:40
Ik heb gisteren bij hetzelfde instituut ook een gedeeltelijk haarwerk besteld. Met aftrek van de vergoeding van de verzekering betaalde ik € 1200 voor een set van twee.


Hoi Karen,

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen bij deze haarspecialist.
Zijn de 2 haarwerken voor een jaar of een half jaar?
Is het echt haar of synthetisch?
En zal je gebruik maken van lijm of tape als bevestiging?

kattemie
26 mei 2005, 10:49
Hoi Karen,

Ik ben wel benieuwd naar je ervaringen bij deze haarspecialist.
Zijn de 2 haarwerken voor een jaar of een half jaar?
Is het echt haar of synthetisch?
En zal je gebruik maken van lijm of tape als bevestiging?

De twee haarwerken zijn voor ongeveer een jaar. Het is echt haar, zoals de naam van de website van het instituut al doet vermoeden (www.echthaar.nl (http://www.echthaar.nl/))... ;)
Ik zal waarschijnlijk gebruik maken van lijm. Maar ik heb dit nog nooit eerder gedaan, dus ik ga beide maar eens uitproberen. Ik laat het eerst lijmen en kijk hoe dat bevalt. Ik kan dan altijd nog overstappen op tape.
Overigens hebben beide haarwerken ook een andere 'ondergrond'; eentje wordt op een gaasje gemaakt, de ander op een dunne folie. Op die manier kan ik die twee opties ook zelf uitproberen om te zien wat het beste bevalt.

Ik kan niet wachten tot het klaar is. Vanochtend weer een kwartier staan te prutsen om m'n haar zo in een klem te doen dat je niets meer ziet van mijn kale plek... :confused: Ik ben het zooooo zat.... :crybaby:

Ik zal je laten weten hoe het allemaal bevalt, Ariba. :)

Karen