PDA

View Full Version : Witte substantie


Jaapie
6 februari 2005, 13:36
Al ongeveer 2 jaar heb ik een soort van witte substantie op mijn hoofdhuid. Ik weet niet zeker of het talg is, het kan net zo goed schimmel zijn want ik krijg het met geen enkele shampoo weg! Het is vooral goed zichtbaar na het douchen, het concentreert zich vooral op de plekken waar het haar aan het uitdunnen is.
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Tiuri
6 februari 2005, 13:59
verplaatst naar juiste rubiek

sigur
6 februari 2005, 18:27
Jaapie, wat bedoel je met dat het vooral goed zichbaar is na het douchen? Wat zie je dan?
Kunnen het geen shampoo resten zijn?

0ne
7 februari 2005, 12:37
Al ongeveer 2 jaar heb ik een soort van witte substantie op mijn hoofdhuid. Ik weet niet zeker of het talg is, het kan net zo goed schimmel zijn want ik krijg het met geen enkele shampoo weg! Het is vooral goed zichtbaar na het douchen, het concentreert zich vooral op de plekken waar het haar aan het uitdunnen is.
Zijn er meer mensen met hetzelfde probleem?

Toen ik nog geen rooscure gebruikte en onwijs veel jeuk op mn hoofd had, had ik dat probleem ook.
Als ik toen met mn nagel over mn hoofdhuid "schrapte", dan zat er altijd een witte vettige substantie onder mn nagel. Leek wel talg ofzo.
Nu met rooscure heb ik het veel minder tot bijna niet.

Jaapie
7 februari 2005, 13:05
Jaapie, wat bedoel je met dat het vooral goed zichbaar is na het douchen? Wat zie je dan?
Kunnen het geen shampoo resten zijn?

Als ik na het douchen naar mijn hoofdhuid kijk zie ik "witte vlekjes", die ik met mijn nagel eraf kan krabben.

Colinhos
7 februari 2005, 13:17
Dat heb ik idd ook. Ik heb last van seborrhoisch eczeem op mijn hoofdhuid. Het is met het blote oog niet te zien, maar na het haar wassen zijn er idd witte vlekjes te zien die je er zo af kunt schrapen. Dat is het ergste wanneer ik gesport heb en dus veel gezweten. Misschien dat het daar mee te maken heeft.

Jaapie
7 februari 2005, 13:32
Dat heb ik idd ook. Ik heb last van seborrhoisch eczeem op mijn hoofdhuid. Het is met het blote oog niet te zien, maar na het haar wassen zijn er idd witte vlekjes te zien die je er zo af kunt schrapen. Dat is het ergste wanneer ik gesport heb en dus veel gezweten. Misschien dat het daar mee te maken heeft.
Ja idd na het sporten lijkt het erger. Ik denk dat ik toch maar even langs de dermatoloog ga, misschien heb ik helemaal geen AGA...
Wat kan je doen tegen seborrhoisch eczeem?

Unknown
8 februari 2005, 01:27
Ik heb dat ook, Sinds ik een week Grote Kliss gebruik lijkt het wat minder maar of mijn haar uitval daar wat meetemaken heeft weet ik niet zeker.Bij mij dunt het voor op mn hoofd uit.


Grz Xan

Colinhos
8 februari 2005, 12:12
Erg veel kun je er volgens mij niet aan doen. Je kunt de symptomen enigszins bestrijden, maar de oorzaak is naar mijn weten nog niet aan te pakken. Ik heb ook genoeg verschillende shampoos gebruikt, maar het lijkt niets te helpen. Het enige wat ik nu doe is regelmaat aanbrengen in mijn wasschema. Rooscure en een gewone neutrale shampoo afwisselen. Meer kan je er volgens mij niet aan doen. Ja, er niet mee gaan zitten :P . Maar we weten allemaal dat dat niet zo makkelijk is.......