PDA

View Full Version : Is dit normaal??????


Juve
7 februari 2005, 15:55
Hallo,

Ik ben een jongen van 20 jaar. Sinds zomer 2003 heb ik haaruitval, het gebeurde ineens. Hievoor heb ik nooit haaruitval gehad (tenminste dat ik het zelf zag) Ik heb vooral haaruitval bij het douchen, op mijn kussen vind ik geen (zelden) haren. Ik ben bij verschillenden dermathologen geweest, ze zeggen allemaal dat het waarschijnlikk AGA is. Ik weet niet hoe het kan, want niemand in mijn familie is kaal. Ook niet van mijn moeders kant. Alle familie leden hebben haar ook mijn opa's (60 jaar) hebben beiden haar. Ik snap niet dat ik AGA heb, is dit mogelijk dat je het toch krijgt ook al zit het niet in de familie??
Ik ben nu ongeveer 4 maanden aan de propecia maar om eerlijk te zijn merk ik geen verschil, de haren blijven uitvallen....:( En bovenop begint het dunner te worden...ook zijn de inhammen goed te zien. Op de kruin is niets te zien, daar is het haar niet dunner geworden...

Nu vroeg ik mijn af of AGA in een keer doorgaat en dat ik bijvoorbeeld over 2 jaar helemaal kaal ben of varieert het. Dat het ene keer echt hevig is en dan weer helemaal niet actief is??/

Haarmannetje
7 februari 2005, 16:28
Juve, hoe frustrerend het in die situatie dan ook zal zijn, AGA kan een eigenschap zijn van een mens, zonder dat bloedverwanten die genen dragen. Tijdens de bevruchting van jou, kunnen er mutaties hebben plaatsgevonden, waardoor jij wel belast bent met AGA. Heel bot gezegd, maar het gaat wel op: just bad luck.