PDA

View Full Version : voel me beter


Oilily
4 juli 2002, 09:28
Ik heb even een erg leuk gevoel en wil dit met jullie delen. Gisteren ben ik naar mijn psy gegaan en heb hem verteld over de ontmoeting in Den Bosch en over een afspraak die ik nog had met mijn vader waar we weer veel hebben bijgepraat en over vanalles en nog wat en hij denkt dat we na drie sessies vanaf nu, dus in september, de sessies kunnen verlengen naar één keer per maand. I

kzelf ben nog niet van TTM vanaf maar ik voel me wel met de minuut sterker worden, een gevoel dat ik in jaren (sinds ttm) niet meer heb gehad... Ik heb zelfs het gevoel dat ik mezelf met ttm heb leren accepteren en dat ik nu en dan al kan zeggen van 'dit moet niet meer' en mezelf kan ompraten om iets anders te doen. Het trekken wordt bewuster en mijn reacties naar andere mensen toe ook. Het voelt zelfs niet meer als een grote ramp als ik weer eens even heb getrokken. Ik ga gewoon proberen om het rustig aan te doen en met mijn beide voeten op de grond te blijven staan.. stapje voor stapje..:) Dit is zeker mede door jullie allemaal!

groetjes

Kim

bolleke
4 juli 2002, 19:35
Hoi Oilily,

Ik ben ongelooflijk blij voor jou, (maar ook een beetje voor mezelf) dat je jezelf ZO GOED voelt!!! Houwen zo meid!
Alles wat je schrijft is zo herkenbaar: eerst de acceptatie, en dan de bewustwording...Het trekken wordt bewuster en mijn reacties naar andere mensen toe ook. Het voelt zelfs niet meer als een grote ramp als ik weer eens even heb getrokken. Ik ga gewoon proberen om het rustig aan te doen en met mijn beide voeten op de grond te blijven staan.. stapje voor stapje.. Dit is zeker mede door jullie allemaal! Héél goed!!! Echt waar, that's the way to do it... rustigaan, stap voor stap en jezelf zeker niet op je kop geven als je even een terugval hebt!!!
Ik heb ooit geschreven naar Dokter Penzel (in Amerika), toen ik een paar weken trekvrij was. Ik was, na dertig jaar trekken, ZO BLIJ met dit gevoel van 'vrijheid' dat ik dat aan hem geschreven had. Dit was oa. zijn antwoord:..." .. One word of advice: - if you should be less than perfect, and have a slip sometime, don't be too critical of yourself - just try hard to get back on track. Being pull-free is fine, but it is more important to be at peace with yourself - to be a whole person, wether or not you have hair."...

We zijn op goede weg!!!
Ook voor diegenen met wie het nu minder goed gaat... hou jullie vast aan deze hoop; er komen betere tijden! Blijf erin GELOVEN, blijf HOPEN en HOU van JEZELF!!!... en ook van die ander natuurlijk... maar EERST JEZELF!!!

Sterkte en lieve groet, bolleke

ernestina
5 juli 2002, 08:12
Lekker gevoel he, als je weer wat meer durft. Hartstikke goed voor je. Ik laat me nergens van weerhouden (zoals ik ook in Den Bosch heb verteld) vanwege de ttm.

Oilily: Wanneer je stevig in je schoenen staat, ga dan lekker een keer zwemmen met je vrienden! :)

Zo te horen ben je op de goede weg, ga zo door. Ik ben trots op je.

Lieve groetjes van Ernestina

Oilily
5 juli 2002, 09:44
Hmpfr

Zwemmen met mijn vrienden...? Weet je wat, vraag me dat binnen enkel maanden nog eens ernestina :D

Voor de rest, bedankt voor jullie lieve reacties!

monique3
5 juli 2002, 13:37
Hee meid, veel succes.
Hou dit goede gevoel vast, en laat je niets weerhouden.
Probeer te genieten van het leven, want we zijn al zoveel kwijt aan de ttm.
Dus ga ervoor, sterkte en veel plezier, monique3.

ilseke
6 juli 2002, 07:57
Hoi meid,
ik ben blij voor je dat je blijkbaar een therapeut gevonden hebt bij wie je je goed voelt. Het doet deugd te weten dat je bij hem/haar al je twijfels en gevoelens op tafel mag leggen en hij/zij daar biet lichtzinnig mee omgaat. Ik heb dat ook, nl. elke keer dat ik buiten kom bij mijn therapeute voel ik me terug zoooo sterk vanbinnen en heb ik totaal geen behoefte om te trekken.
Ik weet nu al dat ik niet zo heel lang meer naar de sessies zal moeten gaan (want het gaat heel goed met me), en daar ben ik wel bang voor. Het is net alsof ik, tegen dat het moment van mijn volgende afspraak komt met mijn therapeute, ik terug eventjes een lichte terugval heb. Alsof mijn baterij door haar moet opgelaad worden. Misschien moet ik haar dan maar vervangen door jullie en jullie eventjes een oppepper vragen ;)

Je kan inderdaad het best dag voor dag nemen, en het is geen ramp om eens een terugval te hebben. Laat je hier niet door ontmoedigen, maar probeer terug dat gevoel van rust terug te vinden. Momenteel heb ik zo'n gevoel van innerlijke rust dat het me allemaal niet zo erg meer kan schelen wat de mensen van me denken. Ik durf zelfs bij tijden assertief te zijn. Ik, die bange muis!!! Elke dag dat je je goed in je velt voelt doet zo'n deugd!!!!
Geniet ervan.
Je bent goed bezig en je kan het! En ondertussen zijn wij er ook nog steeds om te op te vangen bij goede of slechte tijden.
Liefs,
Ilse