PDA

View Full Version : 17 jaar Diepe inhammen en mijn familie lijd aan erfelijk kaalheid


Boemi
13 februari 2005, 16:57
dag beste mensjes

Ik ben een 17 jarige jongen die enorm ijdel is. Als ik naar mijn vader kijk zie ik dat hij totaaal kaal is ( alleen zo'n kransje om z'n hoofd).

Ik zelf heb diepe inhammen, heb veel haaruitval, haren worden steeds donsiger en mijn haar grens gaat verder omhoog.

ik ben vorige week naar de huisarts geweest en die zei dat hij niks aan kon doen. Ik ben zo boos geworden en ben enorm hopeloos.

Mijn vraag aan jullie allemaal

Zijn er misschien medicijnen die mij helpen?

En waar kan ik ze krijgen?

worden ze vergoed door het ziekenfonds?

DANK jullie allemaal mensjes

Jaapie
13 februari 2005, 17:18
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2903

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459

Tiuri
13 februari 2005, 17:32
:D goed zo jaapie, meer is er niet nodig :)

Enneh... welkom op het forum, Boemi!

Boemi
13 februari 2005, 17:49
beste jaapie

ik keek op die links maar ik zie allemaal medicijnen etc etc

welke is voor mij aante raden dan?

Jaapie
13 februari 2005, 17:59
In ieder geval geen medicijn die met je hormoonhuishouding rommelt, omdat je nog maar 17 jaar bent. Je zou het volgende kunnen proberen:
- minoxidil 5%
- Nizoral 2%
- Spironolactone creme of Fluridil etc.
- MSM, biotine en andere vitamines die haargroei bevorderen.

Boemi
13 februari 2005, 18:19
jaapie

mijn huisarts wil me niet helpen dus dat betekend dat ik zelf stappen moet ondernemen. Of moet ik naar een dermatoloog

kan ik ze zonder recept verkrijgen?

Jaapie
13 februari 2005, 18:34
jaapie

mijn huisarts wil me niet helpen dus dat betekend dat ik zelf stappen moet ondernemen. Of moet ik naar een dermatoloog

kan ik ze zonder recept verkrijgen?

Doe even wat kennis op over AGA en de werking van bepaalde medicijnen. Print vervolgens de info uit en neem het mee naar je huisarts. Leg hem uit dat voorkomen beter is dan genezen.
Nizoral 2% is op voorschrift net zoals minoxidil. Over die twee middelen zal je huisarts waarschijnlijk niet moeilijk doen. Anders vraag je een second opinion of een doorverwijing naar een dermatoloog.
MSM, biotine en andere vitamines zijn overal te koop. Je kan nizoral, minoxidil en alle andere middelen ook wel via het internet verkrijgen. Maar het beste is om zoveel mogelijk voorgeschreven te krijgen zodat het ook vergoed word door je verzekering.

Tiuri
13 februari 2005, 18:40
goed gesproken Jaapie.

daarbij moet je het sowieso via je huisarts of dermatoloog spelen, ook al wordt het niet vergoed. Minoxidil zal bijv. nooit vergoed worden. Maar het is wel fijn als zij het voor je uitschrijven zodat je het gewoon bij de apotheek kan halen en niet moet bestellen via vage internetsites.

Daarbij is het van belang dat je huisarts altijd op de hoogte is van wat je gebruikt.

Dus als hij/zij je niets voor wil schrijven of je niet verder wil helpen: vraag om een doorverwijzing naar de dermatoloog. Als dat allemaal niet lukt kun je altijd nog hier op het forum bekijken wat betrouwbare sites zijn om je middeltjes te bestellen. Er is genoeg over te vinden in de rubriek "Medicijnen/Haargroeimiddelen (http://www.haarweb.nl/forum/forumdisplay.php?f=12)".

Succes!

Boemi
13 februari 2005, 18:45
dank jullie wel

Boemi
13 februari 2005, 23:41
wat is het beste product waarmee mensen echt resultaten boekte met haargroei

Jaapie
14 februari 2005, 09:09
wat is het beste product waarmee mensen echt resultaten boekte met haargroei

Lees het forum nou maar door.