PDA

View Full Version : 17 jaar Diepe inhammen en mijn familie lijd aan erfelijk kaalheid


Boemi
13 februari 2005, 16:57
dag beste mensjes

Ik ben een 17 jarige jongen die enorm ijdel is. Als ik naar mijn vader kijk zie ik dat hij totaaal kaal is ( alleen zo'n kransje om z'n hoofd).

Ik zelf heb diepe inhammen, heb veel haaruitval, haren worden steeds donsiger en mijn haar grens gaat verder omhoog.

ik ben vorige week naar de huisarts geweest en die zei dat hij niks aan kon doen. Ik ben zo boos geworden en ben enorm hopeloos.

Mijn vraag aan jullie allemaal

Zijn er misschien medicijnen die mij helpen?

En waar kan ik ze krijgen?

worden ze vergoed door het ziekenfonds?

DANK jullie allemaal mensjes

Jaapie
13 februari 2005, 17:18
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=2903

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=4459

Tiuri
13 februari 2005, 17:32
:D goed zo jaapie, meer is er niet nodig :)

Enneh... welkom op het forum, Boemi!

Boemi
13 februari 2005, 17:49
beste jaapie

ik keek op die links maar ik zie allemaal medicijnen etc etc

welke is voor mij aante raden dan?

Jaapie
13 februari 2005, 17:59
In ieder geval geen medicijn die met je hormoonhuishouding rommelt, omdat je nog maar 17 jaar bent. Je zou het volgende kunnen proberen:
- minoxidil 5%
- Nizoral 2%
- Spironolactone creme of Fluridil etc.
- MSM, biotine en andere vitamines die haargroei bevorderen.

Boemi
13 februari 2005, 18:19
jaapie

mijn huisarts wil me niet helpen dus dat betekend dat ik zelf stappen moet ondernemen. Of moet ik naar een dermatoloog

kan ik ze zonder recept verkrijgen?

Jaapie
13 februari 2005, 18:34
jaapie

mijn huisarts wil me niet helpen dus dat betekend dat ik zelf stappen moet ondernemen. Of moet ik naar een dermatoloog

kan ik ze zonder recept verkrijgen?

Doe even wat kennis op over AGA en de werking van bepaalde medicijnen. Print vervolgens de info uit en neem het mee naar je huisarts. Leg hem uit dat voorkomen beter is dan genezen.