PDA

View Full Version : kunsthaar laten implanteren


badman
5 december 2004, 19:03
Hallo, ik mag dan wel nieuw zijn hier op het forum, ik heb - spijtig genoeg - redelijk wat ervaring met zgn. "definitieve oplossingen" voor haarproblemen. Eén van de technieken die ik ooit heb laten toepassen, was het inplanten van NIDO-kunstharen (10 jaar geleden). Tothiertoe heb ik op dit forum geen lotverwanten gevonden, en blijkbaar maakt geen enkel haarhuis er nog reclame rond?
Ik ben destijds behandeld in Brugge, door dr. Decoopman, welgekend in België omwille van zijn verschijningen in het programma "Beautiful - de Vlaamse versie van Extreme Makeover".
Ik vind het overigens merkwaardig dat in een programma over plastische chirurgie nooit een man (of vrouw) met haarproblemen wordt aangepakt. Is dit misschien hét bewijs dat geen enkele techniek een voldoende bevredigend resultaat oplevert?

Tiuri
5 december 2004, 19:30
Ik heb wel eens een Xtreme Makeover (met vlag en wimpel het meest verwerpelijke programma op de hedendaagse tv) gezien waarbij een vent - naast 36 miljard andere behandelingen - ook een HT kreeg. Ik zat natuurlijk op het puntje van mn stoel te kijken hoe ze dat zouden oplossen. Het werd inderdaad een zeer mager resultaat. En wat denk je? Toen de man uiteindelijk helemaal verbouwd was en geshowd werd aan zijn familie en vrienden, kreeg hij een HAARSTUKJE op. Echt waar! :) Volgens de kerel van de HT-kliniek die de transplantatie had gedaan was dit nodig dit omdat de haren nog moesten aansterken! Uiteindelijk zou het haar er wel net zo uit komen te zien als met het haarstukje.

Niet het eerste voorbeeld van misleidende voorlichting en PR vanuit deze business.

Henk
5 december 2004, 20:25
Toen ik bij Gho op consult was, hadden ze ook over een (Duitse) jongen die bij hun was geweest om zijn kunstharen er uit te laten halen.
Hij had er niet fraai uitgezien met zijn kunstharen. Ik geloof ook niet dat ze dat nu nog doen, het implanteren van kunstharen.
Volgens mij ziet dat er ook heel onnatuurlijk uit.

Cloud
5 december 2004, 20:37
Volgens deze bron (http://www.keratin.com/ac/baldnesstreatments/dangeroustreatments/001artificalhairimplantsaredangerous.shtml) is het implanteren van kunsthaar nu verboden in de Europese Unie...

Hoe is jouw ervaring ermee, Badman? Wat vond je van het resultaat?

Cloud

Promise
5 december 2004, 20:37
Naja opzich. Als het mooie haren zijn, dan ziet het er super natuurlijk uit lijkt mij... Probleem is alleen dat je het niet zo makkelijk vervangt, die haren worden ook oud, net zoals bij haarwerken.

Pat
5 december 2004, 23:10
Ik ben een jaar of 15 terug bij Hairplus geweest en toen werd mij Nido haar aangeraden. Hans Diks (Diksy) zelf had het toen zelf ook laten doen vertelde hij destijds, dus ik ben erg benieuwd wat Diksy hier over kan vertellen. Heb jij ze er uit gehaad, Hans?
Want later heb je volgens mij haartransplantaties ondergaan.
Dit is in elk geval nog steeds op de website van Hairplus te zien.
http://www.hairplus.nl/haartransplantatie.htm
Al heb je niks meer met Hairplus te maken, zoals je aangegeven hebt, je beeltenis is nog wel veelvuldig op de website van Hairplus te zien...

badman
6 december 2004, 08:16
Maar mijn kernvraag blijft: waarom blijft men niet verder in die richting zoeken, naar een gepaste techniek om die afstoting van kunstharen te omzeilen?

Henk
7 december 2004, 20:03
Potverdikkeme Pat,

Dan mag je denk ik dubbel zo blij zijn dat je niet voor een ht hebt gekozen.
De resultaten wat men 15 jaar geleden kon behalen met ht's waren sowieso al minder dan wat men nu kan behalen, maar een ht met kunsthaar had je helemaal een trauma bezorgd.
Goed dat je je toen niet hebt overhalen.
Ik ben ook benieuwd wat Diksy hier over te zeggen heeft.
Of hij de kunstharen nog heeft en hoe ze dat toen konden adviseren.

veens764
7 december 2004, 20:45
daar weet ik over mee te praten
ik heb dit namelijk zo n 18 jaar geleden laten doen bij hairplus
zag er leuk uit maar de ellende is daarna begonnen
toen anno februari 2001 een ht laten zetten bijna 1100 microgrfts
ongeveer +/- 2500 haren
vroeg van tevoren nog ,omdat ik door die nido een zeer pijnlijke hoofdhuid eraan overhad gehouden of dit geen problemen gaf
het kon zeiden ze nu op dit moment zijn er veel micros aan het afstoten
ik zei tegen deze kliniek dat het wel eens te maken zou kunnen hebben door die nidoharen ,omdat niet syntetisch matriaal door het lichaam als natuurlijk wordt beschouwd.
ze werden met een lusje aan de ondekant een stuk onder de huid geplaatst,waarna het lusje zich ging verankeren onder de huid en bleek hechten,maar dat was maar voor een jaar of 3 hooguit.
dan gaan ze afstoten komen de huid uitgroeien en breken af soms met een onstekijng daarbij wat niet prettig was,en mij dat niet hadden verteld
nou je dacht dat alles was neeeee
die lusjes van een soort plastic kunnen zomaar spontaan afbreken omdat de uiteinden van de nidoharenwaren versleten ,nu nog zitten ze erin dat weet ik zeker ik,en die ht die ik heb laten zettenen nu nog afstoot is allemaal gekomen door die nido
het heeft mijn hele huishouding van mijn hoofdhuid in de war gebracht
erg pijnlijk dag in dag uit
ik heb het wel een beetje gehad allemaal veel geld heeft het me gekost daar
wat kan ik nu nog verder doen
allemaal mooie verhalen ophangen aan de klanten maar de negatieven feiten
vertellen ze niet mijn hoofdhuid ziet er niet uit al die gaten die er nu tussen zitten worden steeds groter
maargoed
al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaal ik wellllllllllllllll

Henk
7 december 2004, 20:50
Maar mijn kernvraag blijft: waarom blijft men niet verder in die richting zoeken, naar een gepaste techniek om die afstoting van kunstharen te omzeilen?

Ik verwacht dat het heel lastig is om een goede techniek daar voor te vinden.
En onderzoek kost natuurlijk geld.
Daarbij, er is nu al een methode waar je zonder littekens je haren kunt transplanteren. (FUE)

Henk
7 december 2004, 20:55
Hoi Marco,

Ik wist overigens niet dat jij ook van die NIDO-haren had.
Bij mij is het al meer dan 12 jaar geleden dat ik bij Hairplus geweest ben, toen hadden ze het gelukkig niet meer op het programma staan.
Ik hoop dat je gauw een punt achter die ellende kunt zetten.
Ik heb je overigens laatst nog een pm gestuurd.

Groet, Henk.

veens764
7 december 2004, 21:19
ja bedankt voor je medegevoel


wees maar blij dat je het niet hebt gedaan

kocht trouwens jaren later een boek van ferdinand venneman
ee duitse arts die toen een artikel hierover schreef
neem nooit nido dan vraag je de rest van je leven om problemen,
,dat was de laatste regel

deze man was een zeer interesante arts op het gebied van haar en hoofdhuid
ik heb het boek toen gekocht
mischien is het nog te koop

Henk
15 december 2004, 16:44
Jammer dat deze thread een beetje dood loopt.
Het is opzich wel een interessant onderwerp. Badman en Diksy zullen toch niet de enigsten zijn die kunstharen gehad hebben.
Overigens goede link Cloud!
Diksy, kun jij ons misschien nog informatie verstrekken over kunstharen?

berre
16 december 2004, 08:35
Afblijven van die rotzooi !!!Heb ooit een reportage gezien op tv enkele jaren geleden afgrijzelijk en zeer duur ,die man zijn hoofdhuid was voledig ontstoken,je zit tenslotte met een lichaamsvreemde materie in je huid en een gezond lichaam stoot na verloop van tijd die vreemde voorwerpen af .Vergelijk het een beetje met een houtsplinter die je in je vinger krijgt die plaats onsteekt ook met gevolg roodheid, etter en alle narigheden vandien..
Gewoon AFBLIJVEN !!!DE 2 MEEST VOOR DE HAND LIGGENDE OPLOSSINGEN VOOR KAALHEID ZIJN ""HET AANVAARDEN wat voor sommigen ZEER MOEILIJK IS, of een haarstukje, tegenwoordig kwalitatief echt haar zeer dicht benaderd alleen je zit opgezadeld met een zekere zorg die almgouw wat van je tijd in beslag neemt ,alhoewel je kan het ook zien als een stukje hobby en iedere hobby kost geld en tijd !!!! NIDO NOOIT !!!!!

Pat
18 december 2004, 03:21
Wel opvallend dat de reactie van Diksy achterblijft.
Hans, graag even reageren, ik weet dat je het forum nog leest, en dat je in elk geval op de hoogte blijft van wat er hier gebeurt. Volgende vragen:
- jij hebt een aantal jaren geleden ZELF Nido haar gehad. Hoe is dat afgelopen? Wat heb je daarna gedaan, de haren laten verwijderen? Daarna gewoon ewroverheen getransplanteerd?
- je hebt een aantal keren aangegeven geen belangen meer in Hairplus te hebben. Toch sta je op de hairplus site overal met je hoofd op en er is nergens aan af te leiden dat je er geen belang meer bij hebt
Sterker: kijk op deze pagina van je website
http://www.hairplus.nl/nieuws_25jaar.htm

Scroll naar beneden naar het kopje 'Bijna 25 jaar!' (we schrijven september 1979). Je dochter is nu de eigenaar? En jij hebt geen belangen meer? Ik zou zeggen dat dat ook belangen zijn, toch? Of heb je een andere verklaring?

Op de Hairplus site zijn 2 voorpagina's van het Algemeen Dagblad zien, zogenaamd eentje uit 1979 met als krantenkop "Nieuw in Nederland Instituut Hairplus" en verderop nog eentje met op de voorpagina "Instituut Hairplus bijna 25 jaar in Rotterdam".
Ik GARRANDEER je hierbij 10.000 euro als je mij de voorpagina's met die artikelen kan laten zien.
Vind je het gek dat HT klinieken een slecht imago hebben? Als er zelfs zulke doorzichtige trucs gebruikt worden?
En dan moeten wij, onozele kaalwordende mensen geloven dat de 'Voor - Na - transplantatie' foto's NIET getruct zijn?
Dat lijkt me een onderschatting van het IQ van de kaalwordende Nederlander!

Ik ben erg benieuwd wat je antwoord hier op is.
gr. Pat

Diksy
18 december 2004, 09:17
Even geduld. Diksy zal maandag wat van zich laten horen.Nu even geen tijd.

Diksy

Diksy
20 december 2004, 11:10
In de tachtiger jaren, toen Instituut Maidenhead een filiaal was van een Engelse kliniek met een Engelse directie en mijn persoon als manager werd Nido haar toegepast. Ik geloof zelfs dat die Engelse kliniek het heden ten dage nog doet. Ikzelf heb ook Nido gehad in die tijd.

Aanhet eind van de jaren 80 toen de Nederlandse vestiging zelfstandig werd is besloten om met Nidi haar te stoppen en wel om 3 redenen:

1/ De haaruitval van Nido haar lag boven het door de fabrikant aangegeven percentage van 15 % per jaar.
2/ Ook kwamen er soms infecties voor, zeker als de zeer stringente nazorg werd verwaarloosd.
3/ De opkomst van de micro-haartransplantatie. Nido was even populair omdat het haar voor haar ging. Het haar kon dus natuurlijker worden ingeplant dan met de oude methode van haartransplantatie (plukjes van 10-15 haren) Met micro-haartransplantatie werd dit nu echter ook mogelijk met het eigen, groeiende haar. De belangstelling voor Nido werd daardoor sterk verminderd.

In 1990 heb ik het Nido haar laten verwijderen en ben overgegaan op hartransplantatie met een vervolgbehandeling in 1995.

Ik wil nu nog even ingaan op een aantal posts.

Laurensj / 05-12-2004. Ik deel je mening over die TV programma-s. Aangezien we echter allen weten dat hat haar na een haartransplantatie pas na 3 maanden gaat groeien en dan ook nog een aantal maanden nodig heeft om lengte te krijgen lijkt het mij logisch dat er in de uitzending geen resultaat kon worden getoond.

Veens 764/07-12-2004. Ik dacht dat ik in een andere thread jouw "klachten" al had behandeld . Blijkbaar wil je de waarheid niet inzien want als ik vraag of ik onherkenbare foto-s mag publiceren weiger je dat. Genoeg gezegd.

Henk/07-12-2004. Ondanks het feit dat kunsthaar inplanteren verboden is in de USA heeft de fabrikant van Nido haar wel een zogenaamde "research grant" ontvangen van de International Society for Hair Restoration Surgery (ISHRS) Website: www.ishrs.org

Pat/ 17-12-04. Aangezien ik niet dagelijks op haarweb kom zie ik niet alles.
Het komt voor dat ik belangrijker zaken aan mijn hoofd heb.
In deze werd ik gewaarschuwd door een moderator en verzocht om mij in de discussie te mengen. Een deel van jouw vragen heb ik al beantwoord.

Wat betreft mijn betrokkenheid bij Hairplus het volgende. Eind 2002 is de kliniek overgegaan naar mijn dochter. Daarbij heeft zij ook mijn portretrecht bedongen. Uiteraard sta ik te allen tijde klaar om mijn dochter te adviseren
waar nodig ? Lijkt mij logisch toch ?

Iedereen die ik gesproken heb naar aanleiding van de krantekoppen in onze Jubileum/Verhuiskrant zag gelijk dat dit was nagemaakt. Het zijn namelijk alleen maar koppen. Er zit geen artikel aan. Jij bent de enige die de grap daarvan niet inzag. (het was een ideetje van mij)

Wat betreft mijn voor en na foto-s zou ik zeggen, kom maar kijken. De foto-s zijn niet getruct. In onze brochure staat zelfs dat het haar op foto-s altijd dikker lijkt dan in werkelijkheid. Dit vanwege het ontbreken van diepte.
(2-dimensionaal i.p.v.3-dimensionaal) Ik heb al eerder aangeboden om mijn resultaat te laten inspecteren maar daar is niemand op ingegaan. Blijkbaar willen jullie de waarheid niet zien.

Diksy

quisto li
19 februari 2005, 20:33
Ik heb de laatste tijd een beetje rond gegoogled over dit onderwerp (aangezien het idee al in mij opkwam), en er wordt toch wel wat onderzoek naar gedaan. Weet iemand wat meer hierover?

Het gaat dus om artificial fibres van wat voor kunststof dan ook die je kan laten implanteren. Dit lijkt mij een goede oplossing, mits de stof niet schadelijk is voor het lichaam, en als de kunsthaartjes er toch ook vrij makkelijk weer uit te halen vallen.

Ik ben hierin geinteresseerd geraakt omdat ik niet echt geloof in al die herverdeling van het eigen haar. Even serieus, zo een stripje van achter op je hoofd, is zeker 1/10 van de oppervlakte van het kale gebied waar je de haartjes nu op gaat willen zetten. Rekenkundig gezien kan je op die manier MAXIMAAL 10% van de originele dichtheid bereiken..... en wiskunde liegt niet

Op de koop toe heb je een vreselijk litteken achter op je hoofd, wordt je huid strakgetrokken, het kost onwijs veel, de resultaten zullen dus 10% zijn van wat het ooit was.

Aangezien in de medische wereld al veel kunststoffen worden gebruikt die in het lichaam van een mens kunnen zonder schadelijk te zijn moet dit naar mijn mening ook voor haartjes mogelijk zijn.

Dit zou als voordeel kunnen hebben dat je
-oneindig veel haartjes (theoretisch) in je hoofd kwijt kan
-geen litteken achter op je hoofd krijgt
-lagere kosten aangezien er niet echt een zware operatieve ingreep nodig is, de kunsthaartjes zouden in principe erin geschoten kunnen worden
-het is beter dan een pruik, zo een dode hamster hoef ik niet op mn hoofd

Het nadeel is
- deze haartjes groeien niet (hier heb ik geen probleem mee, dan ga ik maar wat vaker naar de kapper)
- het zijn geen echte haartjes (met de huidige technologie, is het wel mogelijk om deze kunsthaartjes nagenoeg 'echt' te laten lijken/voelen)

Wat is jullie mening hierover? Als dit mogelijk zou zijn, zouden jullie dit ook doen?

Haarzoeker
19 februari 2005, 20:37
Ik heb wel eens iets hierover gelezen over iemand die dit had gedaan. Het was een regelrechte ramp. Het lichaam stoot deze haren af omdat het niet "eigen" is. Verder gaat de hoofdhuid ernstig onsteken en etteren.

Henk
19 februari 2005, 20:40
quisto li, er was al een thread over en nu heb ik jouw thread samengevoegd.
Zoals je kunt lezen is kunsthaar implanteren in het algemeen geen succes.

hairry
20 februari 2005, 11:15
Ik heb de laatste tijd een beetje rond gegoogled over dit onderwerp (aangezien het idee al in mij opkwam), en er wordt toch wel wat onderzoek naar gedaan. Weet iemand wat meer hierover?

Het gaat dus om artificial fibres van wat voor kunststof dan ook die je kan laten implanteren. Dit lijkt mij een goede oplossing, mits de stof niet schadelijk is voor het lichaam, en als de kunsthaartjes er toch ook vrij makkelijk weer uit te halen vallen.

Ik ben hierin geinteresseerd geraakt omdat ik niet echt geloof in al die herverdeling van het eigen haar. Even serieus, zo een stripje van achter op je hoofd, is zeker 1/10 van de oppervlakte van het kale gebied waar je de haartjes nu op gaat willen zetten. Rekenkundig gezien kan je op die manier MAXIMAAL 10% van de originele dichtheid bereiken..... en wiskunde liegt niet

Op de koop toe heb je een vreselijk litteken achter op je hoofd, wordt je huid strakgetrokken, het kost onwijs veel, de resultaten zullen dus 10% zijn van wat het ooit was.

Aangezien in de medische wereld al veel kunststoffen worden gebruikt die in het lichaam van een mens kunnen zonder schadelijk te zijn moet dit naar mijn mening ook voor haartjes mogelijk zijn.

Dit zou als voordeel kunnen hebben dat je
-oneindig veel haartjes (theoretisch) in je hoofd kwijt kan
-geen litteken achter op je hoofd krijgt
-lagere kosten aangezien er niet echt een zware operatieve ingreep nodig is, de kunsthaartjes zouden in principe erin geschoten kunnen worden
-het is beter dan een pruik, zo een dode hamster hoef ik niet op mn hoofd

Het nadeel is
- deze haartjes groeien niet (hier heb ik geen probleem mee, dan ga ik maar wat vaker naar de kapper)
- het zijn geen echte haartjes (met de huidige technologie, is het wel mogelijk om deze kunsthaartjes nagenoeg 'echt' te laten lijken/voelen)

Wat is jullie mening hierover? Als dit mogelijk zou zijn, zouden jullie dit ook doen?

lijkt me niet echt lekker zitten dat kuntstof haar.en het zal wel on natuurlijk aanvoelen.

en als je dan wat vaker naar de kapper moet om het verschil bij te laten werken met je echte haar ,omdat het kunstof haar niet groeit,dan mag de kapper wel uit kijken dat ie niet per ongeluk voor een deel in het kunstof haar knipt.

nee geef mij maar een transplantatie met mijn echte eigen haar.ook al haal je maar 10%,en desnoods spuit je er dan wat vollumia in tegen over je extra kapperskosten die je dan bespaart ,je kunt dan toch nooit zeggen dat je kaal bent en dat je nep haar hebt

BomB
20 februari 2005, 17:38
Ik heb wel eens iets hierover gelezen over iemand die dit had gedaan. Het was een regelrechte ramp. Het lichaam stoot deze haren af omdat het niet "eigen" is. Verder gaat de hoofdhuid ernstig onsteken en etteren.


Ik heb ooit nido/plastic/nylon haar laten inzetten bij Hans Diks/Rotterdam.
Ik wist dat het snel weer zou uitvallen. In 2 jaar
tijd de helft weg. Dit vanuit een Duitse folder van
een Duits instituut.
Diks vertelde daar niets over. In zijn wachtkamer
hing enkel een boord/schilderij met een grafiek en
met het woord fixeringsquote. Tja.............

gaat ontsteken omdat er geen vet klier bij de kunstmatige haar zit.
Kort gezegd:
Deze klier produceert dus vet. Dit vet drukt al het vuil weg
dat niet weg gewassen kan worden door gewoon water en zeep.
Waar water en zeep niet bij kunnen.
Dit hebben ze indertijd in Nijmegen onderzocht.
Toevallig kwam ik destijds in contact met een dokter die
medewerker was bij zo'n onderzoek.
Ik heb het toen tegen Rotterdam/diks zijn medewerker verteld.
Eerst beschuldigde ons NIDO-patienten altijd van viezerikken
die zich niet wasten. OOk hun dermatoloog die toen met
mensen in opleiding binnen kwam en zei: "Zie je niet aan die
meneer." "Nee zeiden die meisjes." En hij wees toen op een paar
zeer kleine puistjes. Wast zich niet."
Van die onzin dingen. ==ZUCHT~!!!!

TJAaa.:confused:


P.S. O ja, kunsthaar ziet er onder bepaald ligt in een bar of disco
of zonnenbank studio te vinden anders uit. Het gloeit dan ROOD op.
Heel raar. Dus nooit doen. Je voelt het ook de hele dag.
Het ziet onnatuurlijk. Groeit niet. Enz enz.:( :( :mad:

Henk
20 februari 2005, 19:57
Ik heb het toen tegen Rotterdam/diks zijn medewerker verteld.
Eerst beschuldigde ons NIDO-patienten altijd van viezerikken
die zich niet wasten. OOk hun dermatoloog die toen met
mensen in opleiding binnen kwam en zei: "Zie je niet aan die
meneer." "Nee zeiden die meisjes." En hij wees toen op een paar
zeer kleine puistjes. Wast zich niet."
Van die onzin dingen. ==ZUCHT~!!!!

TJAaa.:confused:

Wat een vuile streek vind ik dat.
Heb je daar nog een schadevergoeding voor gekregen. Of korting op een nieuwe haartransplantatie?

BomB
21 februari 2005, 19:21
Nee, dat heeft denk ik niemand gekregen.
Die jongens laten zich niet zo maar kennen.
Dat gaat niet zonder slag of stoot.
Heb er ook niet zo aan gedacht. Het was ook later op tv
en een chirurg verwijderde op een zeer ontstoken hoofd
de resterende NIDO's van Rotterdam.
Ik zelf was niet zoveel geld kwijt. Toen 1500 gulden.
Een van de eersten.
Maar ik heb mensen gezien die hun hele hoofd er
mee vol hadden zitten en waar je ook weer dwars
door heen keek. Diks beweerde het ook te hebben.
Maar het leek niet op NIDO bij hem maar er op gewoon haar of
een pruik. Je kon er niet doorheen kijken bij hem.

:confused: Kweet t Kook niet meer.

Henk-yo
3 juni 2007, 19:21
Oplossing voor een eindig donorgebied? Implantatie van syntetisch haar!

Zij bijv. deze link http://www.delmondoclinic.com/syntheticImplants.php

Morehair
3 juni 2007, 19:38
Is dit niet hetzelfde als Nido?
Niet echt ideaal dus. Veel onderhoud nodig, veel uitval, ontstekingen,
enz.

Limbo
3 juni 2007, 20:05
Ik zou er ook niet aan denken!

Spiderman
3 juni 2007, 20:36
Ik ook niet.

Henk
3 juni 2007, 21:12
Is dit niet hetzelfde als Nido?
Niet echt ideaal dus. Veel onderhoud nodig, veel uitval, ontstekingen,
enz.

Yep. Lijkt me dezelfde methode, daarom heb ik de thread even samengevoegd met een al bestaande thread daarover.

Dundee
4 juni 2007, 03:39
Ik denk dat je wel een pop lijkt als Chucky dan :rolleyes: ....is goed om heel je hoofdhuid te verkloten zoiets :confused: