PDA

View Full Version : Straling


Jaapie
23 februari 2005, 14:44
Zou straling van huishoudelijk apparaten te maken kunnen hebben met haaruitval? Ikzelf zit veel achter de computer voor werk en hobby.
De monitor produceert een aantal typen straling. Waaronder ook UV-straling, er is wetenschappelijk bewezen dat die straling zeer gering is, ongeveer net zoveel als tijdens een winterdag achter het raam zitten. Maar toch.... straling. Denken jullie dat straling invloed kan hebben op het haar?


Polaroid CP Gold universeel
Topkwaliteit voor wie het beste wil. De cirkelpolarisatiefilters zijn ideaal voor gebruik bij helder en sterk licht. Door het omgevingslicht, dat door lampen en de zon op het scherm wordt geflecteerd in een extra polarisatielaag te absorberen, wordt bijna alle schittering weggenomen • transmissieglas 41% • contrastverbetering tot 10.0 keer • vermindert de weerspiegeling tot 99% • reduceert de ELF/VLF straling tot 99% • reduceert de UV straling van het beeldscherm tot > 96% • met universele, verstelbare ophanging • leverbaar voor 15, 17 en 19 inch CRT beeldscherm.

koekjes
23 februari 2005, 18:14
niet achter een monitor zitten zorgt denk ik hooguit voor een zeer geringe uitstel van executie.
maar zou dat het echt waard zijn :D

Haarmannetje
23 februari 2005, 23:16
Nee, dit geloof ik echt niet.

Max
24 februari 2005, 07:26
Die gedachte heb ik ook wel gehad en daarom ben ik blij dat ik nu achter een TFT-scherm zit.

japiejaap
24 februari 2005, 14:45
ik breng vrij veel uurtjes achter een monitor door per dag, door mijn opleiding/werk/hobby

Nate
24 februari 2005, 17:26
Zou straling van huishoudelijk apparaten te maken kunnen hebben met haaruitval? Ikzelf zit veel achter de computer voor werk en hobby.
De monitor produceert een aantal typen straling. Waaronder ook UV-straling, er is wetenschappelijk bewezen dat die straling zeer gering is, ongeveer net zoveel als tijdens een winterdag achter het raam zitten. Maar toch.... straling. Denken jullie dat straling invloed kan hebben op het haar?


Polaroid CP Gold universeel
Topkwaliteit voor wie het beste wil. De cirkelpolarisatiefilters zijn ideaal voor gebruik bij helder en sterk licht. Door het omgevingslicht, dat door lampen en de zon op het scherm wordt geflecteerd in een extra polarisatielaag te absorberen, wordt bijna alle schittering weggenomen • transmissieglas 41% • contrastverbetering tot 10.0 keer • vermindert de weerspiegeling tot 99% • reduceert de ELF/VLF straling tot 99% • reduceert de UV straling van het beeldscherm tot > 96% • met universele, verstelbare ophanging • leverbaar voor 15, 17 en 19 inch CRT beeldscherm.


Ik denk dat sommige mensen in ieder geval last kunnen hebben van alle straling in huis van alle electrische apperaten.(electrosmog ook wel genoemd).....ook je computer...ik kan goed merken als ik ongeveer een uurtje erachter zit dat ik heel moe wordt...dan moet ik stoppen....of het invloed op je haar heeft...zou kunnen denk...sommige mensen worden ziek van electrische straling dit is bekend.....

Je kunt dit "opheffen" alle straling door Tachyon Energie..deze neutraliseerd alle trillingen.....de meeste vinden het onzin maar ik heb er wel baat bij....ook met t.v kijken hou ik veel langer vol nu...allemaal dankzij een Tachyon cel die ik dan op me t.v leg......

Voor meer info..kijk zelf maar... www.albat.nl

Jaapie
24 februari 2005, 17:36
Ik denk dat sommige mensen in ieder geval last kunnen hebben van alle straling in huis van alle electrische apperaten.(electrosmog ook wel genoemd).....ook je computer...ik kan goed merken als ik ongeveer een uurtje erachter zit dat ik heel moe wordt...dan moet ik stoppen....of het invloed op je haar heeft...zou kunnen denk...sommige mensen worden ziek van electrische straling dit is bekend.....

Je kunt dit "opheffen" alle straling door Tachyon Energie..deze neutraliseerd alle trillingen.....de meeste vinden het onzin maar ik heb er wel baat bij....ook met t.v kijken hou ik veel langer vol nu...allemaal dankzij een Tachyon cel die ik dan op me t.v leg......

Voor meer info..kijk zelf maar... www.albat.nl (http://www.albat.nl)

Thanks, ik zal die website even bekijken.
Wat ik wel gelezen heb, is dat mensen die in de buurt van zendmasten (UMTS ofzo?) wonen vaak last hebben van haaruitval.

Nate
24 februari 2005, 18:45
Thanks, ik zal die website even bekijken.
Wat ik wel gelezen heb, is dat mensen die in de buurt van zendmasten (UMTS ofzo?) wonen vaak last hebben van haaruitval.

Zendmasten van mobiletelefoons zijn echt heel slecht voor je gezondheid.....dit is nu wel vastgesteld.....dus ook voor je haar...deze straling is echt heftig en ongezond...zou me niks verbazen in ieder geval.

cabello
24 februari 2005, 21:43
Mensen we zitten VOOR een monitor en niet ACHTER !!

pizzacat
25 februari 2005, 12:36
Mensen we zitten VOOR een monitor en niet ACHTER !!

Hmmm dat hangt helemaal van het prespectief af. Serieus, sommige mensen bekijken zichzelf meer van buitenaf, alsof ze zichzelf observeren en sommige mensen bekijken de zaken meer vanuit henzelf. Dat levert hele interessante verschillen op, ben nu te brak om er een paar te noemen.

cabello
25 februari 2005, 13:12
:D Dat gaat wel erg diep. Maar ook als je het vanuit een ander perspectief bekijkt (bijvoorbeeld vanuit de monitor) zit de persoon nog steeds voor de monitor. Je zit toch een gezellig avondje voor de televisie en niet er achter.
Maar over die straling ben ik het wel eens. Ik had altijd last van mijn ogen en hoofd als ik te lang voor een monitor zat. En sinds ik zowel op m'n werk als thuis een tft-scherm heb zijn deze klachten weg.

pizzacat
25 februari 2005, 21:32
hmm misschien eens naar zon af'schermpje' kijken, ik werk prettiger met een CRT dan TFT monitor.

gletscher
12 juni 2006, 13:12
Zou er een overeenkomst zijn tussen de hoeveelheid straling en haarverlies?
De hoeveelheid apparatuur in onze naaste omgeving is explosief toegenomen. Veelal is de apparatuur voorzien van snelle electronische schakelingen die op hoge frequenties werken zoals computers en gsm telefoons. Kijk alleen maar eens hoe snel de hoeveelheid van deze apparaten gegroeid is in je nabije omgeving.
We weten van een magnetron oven dat deze veelal werken rond 2,45 Gigahertz (2450 Megahertz).

http://hypertextbook.com/facts/1998/HowardCheung.shtml

De mobiele telefonie is van GSM (0,9 of 1,8 GigaHertz) gegroeid naar UMTS (1,9 tot 2,2 GigagHertz).

Zouden we een mens in een grote magnetron stoppen, dan kunnen we wel raden wat er gebeurt. De magnetron heeft een dusdanige ideale frequentie (2,45 GHz) dat deze de moleculen sneller laat trillen. Dit heeft opwarming tot gevolg. De 2,45 GHz is een redelijk ideale frequentie, maar zou deze ietsje lager liggen, dan nog steeds krijg je het gewenste effect.
De magnetron heeft een gesloten behuizing die ervoor zorgt dat de straling zo weinig mogelijk buiten de behuizing treed (Kooi van Faraday).

Als ik nu de umts frequentie met de magetron frequentie vergelijk: 2,2 versus 2,4 GigaHertz, dan ontloopt het elkaar niet veel meer.
Het vermogen van een magnetron is welliswaar een stuk groter dan de UMTS telefoon, maar als je met zo'n telefoon belt, op hoeveel centimeter zit je van je haargebied af?

Er is genoeg te vinden op het internet of umts nu wel of niet schadelijk is.
Ik wil me echter beperken op het gebied van haren en vond het volgend artikel.Het is pas een maandje uit, maar de onderzoeken betreffende umts en het gevaar van straling lijken toch anders uit te pakken als initieel werd vermeld. Daarbij speelt dat voor de umts frequenties enorme bedragen zijn neergeteld, dus men wil zeker geen heisa over gezondheid hebben.

http://omega.twoday.net/stories/1941164/

Opvallend is dat niet alleen de hoge frequenties onderzocht zijn, maar ook de netspannings installaties (zware 50 Hertz velden). Te denken aan transformatorhuisje in je woonwijk, distributiemasten. Maar ook de bekabeling van alle apparatuur in je huis!

Ik verwacht niet dat het DE oorzaak is van haarproblemen, maar als het de zaak versneld, of negatief bijdraagt aan het haarprobleem, is het de moeite waard om hier dieper op in te gaan.
Daarbij komt dat de nieuwste PC's ook op in het frequentiegebied van de magnetron werken en deze frequenties zijn duidelijk meetbaar op de aangesloten kabels.

Gletscher.

flappie
12 juni 2006, 15:27
euwm..volgens mij is een pc vergelijken met een magnetron appels met peren vergelijken. De frequentie waar een pc op werkt is het aantal klokslagen (berekeningen) dat een processor in een computer per seconde kan uitvoeren. Dat hertz staat gewoon voor "per seconde" (s^-1) en is dus geen eenheid voor een bepaald soort straling. De frequentie van van een magnetron slaat op hoeveel trillingen per seconde de uitgezonden (volgens mij :x) elektronen kunnen doen.

De reden waarom een magnetron op 2,45GHz werkt is omdat bij die frequentie watermoleculen gaan resoneren en dus hevig gaan trillen, waardoor het object in de magnetron warm wordt.
Volgens mij loopt deze resonantiefrequentie maar door een klein frequentiegebied en zal 2,2GHz van UMTS-straling je hersenen niet laten koken. Ook de intensiteit van een magnetron en een UMTS telefoon verschillen enorm. Een magnetron doet het al gauw met een paarhonderd Watt, terwijl telefoons met zo weinig mogelijk vermogen werken, omdat de batterijen anders in no-time op zouden zijn.

Enniehoe, ik heb me er absoluut niet in verdiept en zou het dus volkomen mis kunnen hebben :)

gletscher
12 juni 2006, 16:19
euwm..volgens mij is een pc vergelijken met een magnetron appels met peren vergelijken. De frequentie waar een pc op werkt is het aantal klokslagen (berekeningen) dat een processor in een computer per seconde kan uitvoeren. Dat hertz staat gewoon voor "per seconde" (s^-1) en is dus geen eenheid voor een bepaald soort straling. De frequentie van van een magnetron slaat op hoeveel trillingen per seconde de uitgezonden (volgens mij :x) elektronen kunnen doen.

De reden waarom een magnetron op 2,45GHz werkt is omdat bij die frequentie watermoleculen gaan resoneren en dus hevig gaan trillen, waardoor het object in de magnetron warm wordt.
Volgens mij loopt deze resonantiefrequentie maar door een klein frequentiegebied en zal 2,2GHz van UMTS-straling je hersenen niet laten koken. Ook de intensiteit van een magnetron en een UMTS telefoon verschillen enorm. Een magnetron doet het al gauw met een paarhonderd Watt, terwijl telefoons met zo weinig mogelijk vermogen werken, omdat de batterijen anders in no-time op zouden zijn.

Enniehoe, ik heb me er absoluut niet in verdiept en zou het dus volkomen mis kunnen hebben :)

Hallo Flappie,

Ik denk dat je het niet helemaal correct hebt.
Hertz staat voor trillingen. Inderdaad is 2,45 GHz de resonantiefrequentie waarbij watermoleculen sneller gaan trillen. Wanneer de frequentie voor een PC wordt aangegeven is dat de klokfrequentie. Dat zegt niet alles over de hoeveelheid instructies per seconde dat de pc uitvoert. Wel zegt dat iets over de klokoscillator, op welke frequentie deze de microprocessor aanstuurt.
Zowel de magnetron als de pc/telefoon hebben een oscillator.
Deze geven gedurende een tijd een signaal met een vaste frequentie af.
De magnetron zolang als gewenst is, de pc zolang deze aan staat.
De magnetron door middel van een buis die in een circuit opgenomen is, de pc/telefoon door middel van een componentje.
Je hebt gelijk wat betreft de vermogensverschillen, maar dat had ik ook al in de post gezet. Ik denk dat je hersenen zomaar niet gaan koken van een pc of telefoon, dat is ook beslist niet wat er gesteld wordt. Het artikel gaat over haaruitval, waarbij ik denk dat zelfs de haarwortels niet gaan koken. Wel heeft een hoogfrequent veld invloed op je processen in je lichaam, en daar hoeft deze beslist niet zo hoog te zijn als het veld van een magnetron.
Dat is waar het om gaat.