PDA

View Full Version : kaal scheren voor beter haar


high
28 februari 2005, 10:16
Een vriend van me had z'n hoofd kaal geschoren om te kijken hoe het staat(vreselijk bij hem :D )

Ondertussen is het weer wat langer en z'n haar ziet er gewoon beter uit dan ervoor, nu mijn vraag is dit normaal? anders ga ik me kop ook maar eens scheren :confused:

pizzacat
28 februari 2005, 13:50
Een vriend van me had z'n hoofd kaal geschoren om te kijken hoe het staat(vreselijk bij hem :D )

Ondertussen is het weer wat langer en z'n haar ziet er gewoon beter uit dan ervoor, nu mijn vraag is dit normaal? anders ga ik me kop ook maar eens scheren :confused:
het kan een opfrisbeurt voor het haar zijn, en het krijgt meer volume omdat het kort is. Kan nooit kwaad iig.

Deckard
2 maart 2005, 17:52
Ik kan me anders nog herinneren dat ik hier een tijd geleden een stuk heb gelezen dat het kaalscheren tegensprak.

Iets over het onderbreken van het "sebum-flow"?

Weet iemand hier nog iets van?

pizzacat
2 maart 2005, 21:28
Ik kan me anders nog herinneren dat ik hier een tijd geleden een stuk heb gelezen dat het kaalscheren tegensprak.

Iets over het onderbreken van het "sebum-flow"?

Weet iemand hier nog iets van?

Was een of ander nogal discutabele scriptie, dat stelde dat je door frequent kaalscheren het sebum (smeer van de hoofdhuid) niet af kon laten voeren via de haren. daardoor zouden de haarpapillen als het ware verstoppen. We hebben het hier over of een keertje kaalscheren of milimeteren. Ik denk dat je met een tondeuse standje 1 je haar een prima opfrisbeurt kan geven.

Tiuri
2 maart 2005, 21:34
Was een of ander nogal discutabele scriptie, dat stelde dat je door frequent kaalscheren het sebum (smeer van de hoofdhuid) niet af kon laten voeren via de haren. daardoor zouden de haarpapillen als het ware verstoppen.nee nee, het was nóg vreemder :D de beste man beweerde dat er een UITWAARTSE talgstroom en een INWAARTSE talgstroom bestaat. Door afscheren blokkeer je de inwaartse talgstroom waardoor de voeding van de haarfollikel doorbroken wordt ofzo :D

het was in ieder geval bijzonder vreemd :)

Deckard
3 maart 2005, 12:27
Dat was het ja.