PDA

View Full Version : Wat vinden jullie van deze theorie?


isis
4 maart 2005, 20:57
Hallo iedereen!

Ik heb via een huidinfosite de volgende theorie gelezen:
Als je de haarwortels niet stimuleert dan worden deze "lui" en worden de haren niet geprikkeld om te gaan groeien.
Betekent dit dat je altijd bent overgeleverd aan de smeerseltjes met cortosteroiden of andere soorten behandeling?
Zijn er ook mensen die aa uit zichzelf hebben laten genezen en gewacht hebben tot dat de ontsteking zich uit zichzelf had genezen of geloven jullie hier niet in.
Ik ben erg aan het twijfelen of ik wel door zal gaan met medicatie omdat ik de bijwerkingen best wel heftig vind,ener wordt bij geen enkel middel gegarandeerd dat het aan zal slaan.Eerder wordt er gezegd dat als men stopt met de behandeling dat de klachten dan terug kunnen komen.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reactie hierop!!

Groetjes isis

Mariska22
5 maart 2005, 12:49
hoi isis

Ik gebruik geen middeltjes, en m'n haar begint langzaam terug te komen.
De dokter had mij ook wel van die smeerseltjes voorgesteld, maar dit wilde ik zelf niet, omdat ik had gehoord dat als je er mee stopt je haar toch weer uitvalt.

groetjes mariska

Patriesje
5 maart 2005, 14:31
Hoi,

Nog ff een reactie hierop, ik heb op "positief berichtje" al gezet dat het is begonnen met groeien NA m'n immuuntherapie...
Ik gebruik op dit moment alleen druppels voor m'n innerlijke ik (tegen de stress en alle andere gevoelens die deze ziekte bij mij hebben losgemaakt) en gebruik alleen een zeer lichte tonnic voor m'n hoofdhuid die ik ook van de homeopaat heb gekregen...
Dus eigenlijk zo goed als bijna nix voor m'n hoofd...en zie hier...het groeit....!! :D

Groetjes Patries

Ranex
7 maart 2005, 18:53
Hallo iedereen!

Ik heb via een huidinfosite de volgende theorie gelezen:
Als je de haarwortels niet stimuleert dan worden deze "lui" en worden de haren niet geprikkeld om te gaan groeien.
Betekent dit dat je altijd bent overgeleverd aan de smeerseltjes met cortosteroiden of andere soorten behandeling?
Zijn er ook mensen die aa uit zichzelf hebben laten genezen en gewacht hebben tot dat de ontsteking zich uit zichzelf had genezen of geloven jullie hier niet in.
Ik ben erg aan het twijfelen of ik wel door zal gaan met medicatie omdat ik de bijwerkingen best wel heftig vind,ener wordt bij geen enkel middel gegarandeerd dat het aan zal slaan.Eerder wordt er gezegd dat als men stopt met de behandeling dat de klachten dan terug kunnen komen.
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie reactie hierop!!

Groetjes isis

Hoi isis,

Ik probeer het ook zonder medicatie, inderdaad als je de bijsluiters leest dan kunnen de medicijnen nogal verschillende (vervelende) bijwerkingen hebben.
Ik hou me voorlopig vast aan het feit dat aa vanzelf kan genezen, en mocht dit het geval zijn, en ik zou al die tijd wel medicatie hebben gebruikt, wie weet wat je dan weer op je hals haalt.
Voor mezelf zie ik het als een tijdelijk iets wat is opgekomen na een periode van stress. Ik wacht dus rustig af.

Annelies
9 maart 2005, 20:43
Hoi Isis,

ener wordt bij geen enkel middel gegarandeerd dat het aan zal slaan

Daarom en waarom zou je het dan het proberen waard zijn? Hebben we het nog niet gehad over de bijwerkingen :S

Ik heb spijt van mijn immuuntherapie, te lang doorgegaan bij mij werkte het gewoon niet, en die corticosteroiden, tja als ik van tevoren dat had geweten.. dan had ik het niet gebruikt, gelukkig heb ik het niet veel gebruikt en niets beschadigd ofzo.

Je haar komt terug als het terug wil komen en het valt ook weer gewoon uit als het uit wil vallen. Het is niet te voorspellen.. Het is hard, maar het is helaas niet anders.
Ik zou zeggen laat die medicijnen lekker zitten.

Hoofdmassage is trouwens erg lekker, misschien dat je het bij jezelf kunt doen of iemand die het bij je wil doen. Lekker voor het relaxen en wie weet helpt het wel, het is natuurlijk altijd goed voor de doorbloeding en aan en afvoer van goede en kwade stoffen ;)
Sinds kort masseert mijn masseur met drukpunttherapie ook mijn hoofd (HEERLIJK!!), maar ik laat dat eigenlijk alleen doen om te ontspannen!!

isis
10 maart 2005, 17:37
Beste Mariska,Ranex,Patricia en Annelies,

Bedankt voor jullie reactie,het doet me goed om te horen dat er meer zijn die zich niet of niet meer laten behandelen.
Ik moet het gewoon accepteren dat ik dit heb en dat ik er voorlopig nog niet vanaf ben en dat is waar ik op dit moment middenin zit.
Maar ik probeer wel positief te blijven want alle andere dingen van het dagelijks leven gaan ook gewoon door en dus ook de leuke dingen!
En ik wil ook zeker de hoofdmassage gaan uitproberen want dat lijkt me echt heerlijk! Lijkt me een hele goeie tip!

Groetjes Isis

Annelies
10 maart 2005, 20:45
Moet je doen is echt lekkel :P

;)

rie
14 maart 2005, 15:29
Ik heb helemaal geen medicatie.
Als ik hier al die middelen lees die je kunt gebruiken dan denk ik wel
stiekem:zou er toch een medicijn voor zijn?
Maar als ik het allemaal goed begrijp is dit maar de vraag.
Er is geloof ik niks waarvan je kan zeggen dat werkt zeker bij mij.
Nu kan ik wel alles gaan proberen maar ik denk dat ik daar
als het niet werkt een flinke domper van krijg.

Ik kijk het nog effe zo aan.
Ik ben vandaag weer naar de kapper geweest en ze heeft
het me weer goed geknipt zodat het niet te zien is.Ik hoop
dat ik het zo nog een tijdje vol kan houden.

Groetjes Ryjan