PDA

View Full Version : effe voorstellen


rie
12 maart 2005, 21:39
Ik ben Rie en ben 29 lentes jong.
Ik heb al heel lang last van kleine kale plekjes af en toe
hier en daar.Maar sinds een half jaar is het heel erg.
Achter waar de haar aanzet begint is het bijna 1 grote
kale plek.En daar komt ook niks meer van terug.Andere
plekken zijn wel weer haren teug gekomen.
En op moment is het zich bij mijn rechter oor aant
uit breiden.Ik denk dat je het over een week bij mijn oor
echt gaat zien.Tot nu toe heb ik het goed kunnen verbergen.

De dermatoloog heeft gezegd dat er niks aan te doen is.Er
zijn wel zalfjes enzo ,maar dat zou meestal valse hoop zijn,
en dat doen ze pas als ik echt kaal ben.
Ook ben ik onder behandeling bij een homeophaat geweest
maar dat leverde ook niks op.

Nu ga ik over 1,5 week naar een praktijk van biofysisische geneeskunde.
Daar word mijn bloed onder zocht in het laboratorium en mijn
urine.Die vrouw vroeg me hoelang ik er al last van had.
Dat is nu +- een half jaar zo erg als nog nooit!
Ze vertelde me dat ze de ervaring had dat als het langer dan een jaar
was het waarschijnlijk niet meer terug zou komen!

Nou ik hoop dat dit nog hoop voor mij is.


Ik heb nog niet veel gelezen hier op het forum,ik dacht
ik stel me eerst even netjes voor aan iedereen.
Dus nu ga ik effe alles lezen.

Groetjes Rie

AE3
13 maart 2005, 17:43
Hoi Rie,

Welkom!
Vervelend dat je Alopecia hebt, hopelijk heb je wat aan de informatie op dit forum.
Ik heb er zelf wel veel aan gehad, ik ben er wel wijzer van geworden (nouja :P , wijzer...)

Ik heb nog nooit gehoord dat wanneer je haar langer dan een jaar weg is, het waarschijnlijk niet meer terugkomt, ik hoop ook echt dat dat niet zo is!!
Misschien dat iemand anders op het forum hier nog wat zinnigs over weet.

groetjes Annemarie

isis
13 maart 2005, 17:51
Hoi Rie,

Inderdaad,welkom!
Hopelijk heb je veel aan dit forum.Ik heb er ontzettend veel aan gehad en nog steeds want ik zit er nog middenin.Je wordt hiet serieus genomen en eigenlijk is een half woord al genoeg en dat geeft een goed gevoel!

Groetjes Isis

4roluca
13 maart 2005, 18:13
Ik ben Rie en ben 29 lentes jong.
Ik heb al heel lang last van kleine kale plekjes af en toe
hier en daar.Maar sinds een half jaar is het heel erg......

Groetjes Rie
Hey Rie,

Sterkte hoor, welkom bij de groep lot(deel)enote(s)en.!

Je zal hier veel opsteken hoor en der zijn heus wel oplossingen.
Kijk ook een bij 'medicamenten' daar staan veel middeltjes.
Heb je toevallig ook last van allergie, rode ogen enz..

Grtn -Lu-

rie
13 maart 2005, 18:33
Danke voor jullie hartelijk welkom .

Ik heb geen last van rode ogen enz..
Hoezo??

4roluca
21 maart 2005, 00:10
Ja, omdat alopecia, is hier bij velen ontdekt, gepaard gaat met veel jeuk op het hoofd en allergie+ rode ogen. Al jaren had ik daar last van maar was er me gewoon niet van bewust. Zoveel te beter voor jou zou ik zo zeggen.

rie
7 april 2005, 13:52
Hoi
Ik heb vandaag mijn boed en urine uitslag gehad.

Kot samen gevat is er dit uit gekomen:

Stofwisseling is verstoord(afvalstoffen uit spijsvertering en schadelijke voedingsstoffen worden niet goed opgenomen) daardoor overbelasting ontgiftende stoffen eigenschappen darmen,lever mineralen tekort en verzuring.

Ik moet nu bepaalde dingen (suiker)laten staan en bepaalde dingen meer eten.
Maar ik krijg ook nog een ontlasting onderzoek,want er is verdenking van een parasiet.
Ook moet ik deze natuurlijke middelen gaan nemen:endonorm,green plus,glalepaldha.

Het zou dus aan de verzuring in mijn lichaam liggen door voeding en eventueel een parasiet.

(ik voel me zo ook niet lekker(moe,geen zin,en heb al 2 jaar geen menstruatie)

Graag jullie reactie of ervaringen:crybaby:

kattemie
10 april 2005, 20:28
Bedankt voor je verhaal Rie. Ik ben hier terecht gekomen via jouw website, dus alvast bedankt daarvoor en bedankt voor je verhaal. :D Het is een verademing om eens tussen mensen te zijn die hetzelfde hebben als ik. Ik kan wel huilen van opluchting, dat ik dus niet de enige ben die hiermee worstelt! En misschien vind ik hier ook nog wel wat advies en goede raad. :)

Mijn naam is Karen, ik ben 35 jaar en heb sinds oktober van vorig jaar last van AA, hoewel ik ook al langer last had van wat de kapster 'stressplekjes' noemde... :crybaby: Ook bij mij concentreert de AA zich op mijn achterhoofd, boven mijn onderste haarlijn. Wat begon als twee grotere plekken is in een half jaar tijd één grote kale plek geworden. Eigenlijk is mijn hele haarlijn nu zo'n centimeter of 5 tot 10 omhoog gekropen. Omdat ik lang haar heb, kan ik het allemaal redelijk verborgen houden voor de buitenwereld, maar nu de zomer eraan komt en ik me realiseer dat paardenstaartjes en het opsteken van m'n haar voorlopig geen opties zijn, doet het zich weer even goed voelen... :crybaby:

Vanochtend ontdekte ik weer een nieuw plekje, bovenop m'n hoofd, en toen sloeg de paniek wel even toe. Ik had gehoopt dat het tot rust was gekomen, maar niets blijkt minder waar... En toen ben ik maar eens actief gaan zoeken naar informatie, en zo kwam ik hier uit.

Mijn huisarts stuurde me met een glimlach en de mededeling dat ik maar vitamine B moest slikken, naar huis. De acupuncturist bezweerde me dat zijn behandeling resultaat zou hebben. De kapster had goede resultaten gezien met haar peperdure shampoo. Nou, je raadt het al: niets hielp.

En nu zit ik hier. Ik ben van plan om toch maar eens dermatoloog te raadplegen. Ik wil gewoon iets doen!!!! Ik kan toch niet hier zitten te wachten tot ik helemaal kaal ben?!?!? :eek:

Saar
10 april 2005, 20:33
Hey Kattemie welkom hier!

Hopelijk vind je hier wat je zoekt... :cool:

rie
10 april 2005, 20:51
Hoi Karen,

Niks te danken.Ik hoop dat he hier wijzer word.

*arend*
13 april 2005, 09:31
:D ik ben arend 45 jaar oud en gehuwdmet ingrid en wij hebben 2 kids jimmy en cindy '''''''''''''''' ik heb al vanaf me 6e jaar alopecia en heb dus wel het 1 en ander mee gemaakt in me leven door deze ziekten .
t''is begonnen met inderdaad ook iedere keer wat kale plekken en weer iets terug van haar en dan kwam het weer terug op andere plaatsen.
ik heb de rotste tijd mee gemaakt in me pubertijd en kijk dan ook niet blij terug op die periode in me leven en heb door deze ziekte gewoon een rot jeugd gehad .
met veel pesten enz............. heb daardoor ook niet me school afgemaakt .
dus ook geen diploma''s kunnen behalen,,,, al met al me leven heeft deze ziekte een flinke inpact gehad op me sociale leven nu ik ouder ben ben ik er aardig over heen ik draag al jaren een haarwerk eigelijk vanaf me pubertijd dus dat was in die tijd helemaal wat natuurlijk en ben daar door erg veel gepest op school enz................. ik ben nu al jaren al me haar verloren dus nergens meer ,,,,,,,,, op me gehele lichaam is het inder tijd weg gegaan maar heb er nu niet meer zoveel last van door schaamte of zo ... ik blij dat ik dit forum heb gevonden om lotgenoten te spreken en mischien wel te helpen of om ideetjes uit te wisselen nou dit was zo''n beetje me eigen verhaal als je nog vragen heb dan hoor ik het wel groetjes arend :confused:

rie
13 april 2005, 17:32
Hoi Arend,

Fijn dat je ons gevonden hebt.Nu kan je lekker van je af praten
en ideen uit wisselen.
Op mijn site staat hoe het bij mij verlooopt et mijn aa.
Kom maar eens lezen.

groetjes Ryjan