PDA

View Full Version : pil gebruik?


rie
13 maart 2005, 17:34
Kan haaruitval te maken hebben met het stoppen van de pil,lees ik hier op forum!?
Ik ben 2 jaar terug gestopt met de pil.
En van af toen ook niet meer ongesteld geweest.
Ik heb altijd al een klein beetje uitval gehad,maar sinds +- een half jaar
worden de plekken steeds groter en komt het achter op
mijn hoofd helemaal niet meer terug.

Ik gebruikte microgynon 30

Saar
13 maart 2005, 20:16
Ik denk niet dat dat zo is in jou geval omdat je 2 jaar geleden bent gestopt en sinds een half jaar is het erger... De pil doet er geen half jaar over om uit je lichaam te gaan. Wat wel zou kunnen is door een verstoorde hormoonbalans, en daar heb je misschien wel last van. Ik werd ook niet meer ongesteld na het stoppen 2 jaar geleden en ik bleek te weinig hormonen te produceren.

Dat probleem is bij mij verholpen maar in mijn beleving heeft het bij mij niks daar mee te maken aangezien ik al vaker helemala kaal ben geweest en het dan ook weer voor ff spontaan terug komt. Typisch is alleen dat nu ik zwanger ben ik al een half jaar achter elkaar haar heb en hou terwijl het de afgelopen jaar altijd na het terug aan groeien weer binnen 2 maadne uit begon te vallen.

rie
13 maart 2005, 23:11
Hoi Saar,


Is de hele haar uitval bij jou langzaam begonnen?
Of met kleine plekken zoals ik nu heb?

groetjes Ryjan

Janne
14 maart 2005, 13:09
Ik ben pas ook aan de pil begonnen, mar heb eerst de dermataloog opgebeld om te vragen of dat geen negatief effect had op mijn haargroei. Hij zei van niet, en ik heb nog nergens last van :)

Saar
14 maart 2005, 22:48
Ik het begin had ik alleen kleine plekken en na ene jaar groeide dat weer dicht... na een paar maanden kviel het weer uit en kreeg ik meer kale plekken.. het kwam weer terug vervolgens viel het weer uit en werd ik helemaal kaal.