PDA

View Full Version : Groeien haren langzamer?


waterlelie-elf
10 juli 2002, 22:56
Hebben jullie enig idee of haren steeds langzamer gaan groeien (als je ze maar vaak genoeg hebt uitgetrokken).
Ik wil mijn haren langer laten groeien, maar het duurt zo ontzettend lang. Volgens mij ging het vroeger veel sneller. Of zou het komen omdat ik ouder ben geworden (alweer 37, zucht).

Waterlelie-elf

A. Jonker
1 augustus 2002, 20:07
Wat ik gelezen of gehoord heb {weet ik niet meer} is dat er na veelvuldig trekken littekenweefsel ontstaat op de hoofdhuid waardoor er misschien geen haar meer kan groeien of in mindere mate. Maar hier ben ik dus niet helemaal zeker van dus wanhoop nog niet. Dit zou het dus misschien wel kunnen zijn.
Ik hoop je hiermee een beetje te hebben geholpen.

dian
25 augustus 2002, 17:17
Misschien een beetje laat maar ik wou toch reageren.

Omdat de haren zo vaak uitgetrokken zijn kan er littekenweefsel gevormd zijn in de haarzakjes, daarom heeft het nieuwe haartje zo'n moeite met groeien. De structuur kan anders zijn, bijvoorbeeld vlassig of een andere kleur. (zelfs grijs)

Blijf volhouden hoor, onderzoek in Amerika heeft uitgewezen dat het zo'n 2 to 6 jaar kan duren voordat je haar weer zijn oude structuur heeft. Het wordt weer zoals het was, laat je niks anders wijsmaken!!!!!

Liefs,
Dian