PDA

View Full Version : Grijs haar

Louis Kentar
11 juli 2002, 17:15
Hallo allemaal! Ik ben 24 jaar en heb sinds m'n 20ste al een aantal grijze haren op m'n hoofd. Erger nog: het worden er steeds meer. Ik had altijd van nature blond haar, maar dat werd in m'n puberteit langzaamaan steeds donkerder (iets wat in m'n familie zit). Op m'n 20ste merkte m'n kapper ineens op dat ik een aantal compleet witte haren op m'n achterhoofd had zitten. Schrik! Nu, een aantal jaren later, zitten er ook compleet witte haren op de zijkanten en bovenop mijn hoofd. Ik ga nu bijna elke dag op grijze haren-jacht, met pincet en kam. Alles wat er grijs of wit uitziet trek ik eruit. Maar ja...de witte haren komen weer terug, en het gaat me steeds meer tijd kosten.

Om nou als man van 24 m'n haar al te gaan verven vind ik ook weer zo wat, vooral omdat er zo'n raar idee in de samenleving is over mannen die hun haren verven.

Zijn er meer mannen of vrouwen die last hebben van vroegtijdige grijze haren? Ik zou graag jullie verhaal horen.

sn0rkel
11 juli 2002, 18:10
hoi,

ik ben 25 en ik heb sinds mijn 17e ofzo ook al grijze haren en de laatste tijd begint het steeds meer mensen op te vallen... komt wellicht ook omdat ik sinds een paar maanden mijn haar heel kort heb laten knippen..

ik zelf stoor me er niet aan, vind het wel grappig...

Louis Kentar
11 juli 2002, 23:51
Hee,

het spijt me, maar ik kan er geen grappig aspect aan zien. Ik ben al vrij onzeker over mijn uiterlijk (ik ben lang en dun, om maar eens wat te noemen) en kan dit er echt niet bij gebruiken. Vooral niet omdat ik veel en dik haar heb en ik altijd complimenten kreeg over mijn haar. Nu ook dat terug begint te vallen (alhoewel ik gelukkig niet kaal begin te worden), zit ik echt te balen.

Heb jij ooit overwogen om je haar te verven? Zo ja, zou je het dan doen in een kleur die het meest lijkt op je eigen haarkleur, of iets heel anders?

Hoe "grijs" zijn je haren? Gewoon lichter dan de rest of echt spierwit? Die van mij zijn dus echt spierwit, en steken nogal af bij de rest van mijn donkere haar. Ik trek ze dus ook uit met een pincet. Laat jij ze zitten?

Greets

sn0rkel
12 juli 2002, 08:19
ik heb van mezelf heel erg donker haar en de grijze haren zijn goed grijs tot spierwit, maar ik heb nog nooit overwogen om mijn haar te verven, waarom probeer je niet eens zo'n spoeling die er met een week of wat weer uit is?

Haarstress22
12 juli 2002, 17:53
Jezus, gasten jullie zijn net een aantal life! Krijg eens een leven!!!
GRijs wat is het probleem? je kan het elke maand verven, kalend dat is pas erg... jullie zijn echt triest, wijven, stiekem homo zeker!!!

sn0rkel
12 juli 2002, 18:20
hmm... kijk dat ik op mijn 25e grijs wordt dat vind _IK_ niet zo erg... dat ik kaal wordt des te erger! ik kan me dus prima de stress voorstellen!

nofi maar dat zou zou jij ook moeten weten! kijk eens naar hoe je jezelf noemt en denk eens na voordat je zo kortzichtig reageerd!

Louis Kentar
15 juli 2002, 04:23
Wat een bijzonder achterlijke reactie: "zeker stiekem homo zeker". Ik heb dit probleem aangehaald omdat ik dacht dat ik op een forum zat over haarproblemen. Vroegtijdig grijs haar hebben is volgens mij -maar ja, wie ben ik- een haarprobleem. Ik kan me voorstellen dat mensen die kaal zijn dit een trut-probleempje vinden, en compleet niet relevant. Maar guess what? IK vind het WEL een probleem. En ik hoopte dat andere mensen met hetzelfde probleem misschien wat tips of verhalen hadden. Als mij dat een homo maakt, so be it.

Trouwens, wat is er erg aan homo zijn?

Haarstress22
15 juli 2002, 06:09
Hallo,
Wellicht kwam mijn reactie heftig en overdreven over.Je hebt gelijk , het is inderdaad een forum waarop alle problemen besproken dienen kunnen worden. In mijn perceptie is kalend vanaf je 18e inderdaad vele malen erger dan grijs worden, wat je immers met allerlei spoelingen ook nog eens vrij goedkoop en zonder al te grote risico's (zoals haar transplantaties,medicijnen,afwaaien van een pruik,impotentie) en ellende(discriminatie vanwege kalend/kaal zijn) kan verhelpen.Echter ,ik begrijp dat een ander dit niet zo hoeft te ervaren, ik neem mijn heftige woorden dan ook terug. BTW,er is ook niets mis met homo's.

Spin
15 juli 2002, 23:25
Volgens mij zijn er wel shampoo's waarmee je grijs haar de oorspronkelijke kleur kan terug geven. Ik kan me herinneren dat er een of twee jaar geleden een bekend merk (ben de naam kwijt) zo'n shampoo presenteerde. Werkte alleen niet bij elke haarkleur. Ik weet ook nog dat er een blad was dat het liet uitproberen door een aantal redactieleden en dat het inderdaad bleek te werken (de meeste redactieleden gingen trouwens na de testperiode niet verder met de shampoo omdat ze het grijs wel prima vonden).
Ik weet dus alleen nog dat het bestaat, namen ben ik kwijt, je zal wat speurwerk moeten doen :)

rickie rick
13 augustus 2002, 17:23
Ikzelf heb door enorme spanningen in mijn nek, schouder en hoofdhuid langzaam aan meer grijze haren gekregen en ben de laatste acht jaar ook langzaam aan (door de spanning) grijzer geworden. Ik ben in therapie want bij mij zijn de haar problemen een gevolg van mijn psychische gesteldheid. Ik trek ook regelmatig witte haren uit met een pincet maar uiteindelijk gaat het om het aanpakken van het "hoofd"probleem: jezelf leren accepteren zoals je bent en inzicht verwerven in de reden waarom je onzeker bent. Het gaat langzaam maar het werkt echt!
alle goeds, rickie rick!

ilseke
21 augustus 2002, 08:11
Hoi iedereen,
normaal kom ik niet op dit forum (ben een 'aanhangster' van de ttm-rubriek), maar hier wou ik toch even op reageren.
Op mijn 17de zat er een jongen in mijn klas die ook reeds grijs begon te worden. Hij ging daar rustig mee om, vertelde dat dit vroegtijdig grijs worden in zijn familie zat. Eigenlijk vonden -wij meisjes- dit best wel sexy en volwassen! Ondertussen ben ik 29jaar en vind een man met grijzende haren meestal een toonbeeld van een rijpe en aantrekkelijke man. Maar ja, wanneer dit voor jou werkelijk een probleem is is dat je goed recht. Er zijn inderdaad genoeg kleurspoelingen op de markt en wees gerust...er zijn veel mannen die hun haar kleuren zonder nagewezen te worden voor homo! Je moet er op straat maar eens op letten! ;)
groetjes,
Ilse
P.S. ik weet niet of dit klopt, maar mij heeft men steeds verteld dat, wanneer je de grijze haren uittrekt er nog vlugger nieuwe in de plaats komen?

Peter
19 september 2002, 15:33
Neem nou Rudy Vueller (Bondscoach van Duitsland). Hij is 40 o.i.d. en al helemaal grijs en dat staat met best vind ik. Maargoed voor degenen die er wel mee zitten, gewoon verven die hap, daar zou ik echt niet moeilijk over doen.

Heer Olivier
27 november 2003, 21:52
Kan het gebruik van minoxidil of gel het vergrijzen van het haar versnellen?
Dien je gel altijd er uit te wassen voor je gaat slapen?

Hopelijk heeft een van jullie een antwoord hierop, dank jullie wel!

Groeten,

Heer Olivier

Robert18
28 november 2003, 10:51
Voor zover ik weet, hebben gel en minoxidil NIKS te maken met het grijs worden van je haar.
Het is misschien wel iets gezonder voor je haar om 's avonds gel uit te wassen.

Jaapie
28 november 2003, 13:44
Je word grijs wanneer je "kleurstof" op is volgens mij. En ik denk niet dat minox of een ander middel dat proces kan versnellen.

Uitgeblust
1 december 2003, 21:59
Originally posted by Jaapie
Je word grijs wanneer je "kleurstof" op is volgens mij. En ik denk niet dat minox of een ander middel dat proces kan versnellen.

Uhhm .. pigment bedoel je.

Zie: http://members.lycos.nl/marktijsmansfans/geflipt/grijzeglans.html

Jaapie
1 december 2003, 22:28
tussen haakjes kleustof :D

cherifo
13 april 2004, 18:47
hallo allen,
ik ben van nature donkerharig en begin zo stilletjes aan grijze haartjes te krijgen..aan de zijkant en onderaan aan de achterkant..nu weet ik niet wat ik het beste kan doen om dit te bestrijden..zou het ook kunnen bestreden worden met een vitamine ofzo..?
had al gedacht aan kleurshampo's maar wou dit toch nog een tijdje uitstellen mits ik toch al bezig ben met minox2%..
of misschien bestaat er wel een natuurlijk kleurmiddel..
graag had ik jullie mening gehad..

Frodo
6 juni 2004, 23:01
Grijs haar is haar zonder pigment.
Het nadeel is dat je er eerder uitziet als een ouwe lul.
Het voordeel is dat grijs haar vaak stugger en dikker is dan een "gekleurde haar". Je hebt er dus minder van nodig. Juist bij donker haar valt haaruitval op, omdat het constrasteert met de kleur van je hoofdhuid. Ook dit effect is bij grijs (licht geverfd) haar minder.

Haarmannetje
6 juni 2004, 23:03
Grijs haar is haar zonder pigment.
Het nadeel is dat je er eerder uitziet als een ouwe lul.
Het voordeel is dat grijs haar vaak stugger en dikker is dan een "gekleurde haar". Je hebt er dus minder van nodig. Juist bij donker haar valt haaruitval op, omdat het constrasteert met de kleur van je hoofdhuid. Ook dit effect is bij grijs (licht geverfd) haar minder.
Nou ligt eraan over dat ouwe lul. Een beetje grijzig aan de zijkanten maakt iemand niet direct oud vind ik. Ik vind het persoonlijk wel leuk staan, vooral wanneer je verder donker haar hebt.

cherifo
21 juni 2004, 00:48
Nou ligt eraan over dat ouwe lul. Een beetje grijzig aan de zijkanten maakt iemand niet direct oud vind ik. Ik vind het persoonlijk wel leuk staan, vooral wanneer je verder donker haar hebt.
maar wat kan je er best tegen doen(grijze haren) ik heb zelf aan de zijkant grijze haren die beginnen op te komen en gebruik al en 2 jaar maandelijks een kleurverf van "belle color" van het merk "garnier",ik weet dat dit niet al te gezond is voor de haren,maar misschien hebben jullie een meer gezondere methode om grijze haren te verven of misschien een medicatie om grijze haren tegen te gaan..

alvast bedankt allen

pizzacat
21 juni 2004, 01:09
grijs is niks tegen te doen,alleen vereven maar dat is niet goed voor je haar. ik vind het wel wat gelikts hebben, beetje sophisticated italiaans, fout baardje erbij ;), ik zou er zelf niet zo mee zitten.

naruto
1 april 2005, 15:45
Ben 24 en heb al een aantal jaar een toenemend aantal grijze haren... Ben vanmezelf donkerbruin dus gaat het behoorlijk opvallen. Weet iemand, buiten verven..een middel die het tegen kan gaan?

Thanks...

Haarmannetje
1 april 2005, 19:17
Voor zover ik weet bestaat er geen middel tegen grijs haar, waarmee je haar weer terugkleurt naar je natuurlijke haarkleur. Je bent dan toch aangewezen op een cosmetische aanpak, namelijk haarkleuring.

Grijs haar kan ook door stress worden veroorzaakt, maar dat is altijd tijdelijk. Wanneer men dan weer tot rust gekomen is, verdwijnen de grijze haren weer.

Ik neem aan dat het bij jou gewoon erfelijke grijze haren zijn en je ze dus niet meer automatisch kwijtraakt.

Dat je nog maar 24 bent zegt echt helemaal niets. Het is een erfelijkheidskwestie en het is verkeerd om te denken dat alleen stokoude mensen grijs haar kunnen krijgen/hebben. Ik zelf ben nu 23 en ook al een aantal grijze haartjes aan de zijkanten, die alleen maar toenemen. Het kan ook niet anders, gezien het feit dat mijn beide ouders in het begin van de 20 al grijze haren kregen en tegen het einde van die 20er jaren al echt grijs waren aan de zijkanten. En het komt verder ook veel voor in mijn familie.

Dus het is of accepteren, of verven :).

Toen ik het echt vorig jaar ontdekte, of dat het mij op ging vallen, raakte ik wat in paniek. Ik dacht: "oh neeeeee, ik word grijs." Maar nu interesseert het mij geen ene zak meer. En sterker nog, ik vind het wel mooi :). Op mijn 35ste geheel grijs zijn, is voor mij totaal geen punt.

dfs
3 juni 2005, 13:24
Als je mijn vraag toevallig hebt gezien over dit onderwerp, en de antwoorden die ik heb gekregen, hebt gelezen, zou ik zeggen, trek ze er gewoon uit met een pincet! Klinkt radicaal en dom, maar grijze haren worden toch nooit meer gekleurde haren voor zover ik weet.

Dus op die plekjes zijn het f grijze haren f GEEN haren.
Nou, doe mij dan maar GEEN haren. Tenzij het je goed staat (Richard Gere, George Clooney).

dfs

Haarmannetje
3 juni 2005, 13:40
Ik vind grijs haar bij iedereen goed staan. Waarom zou het je niet staan? Ik laat ze mooi komen :).

T4BuL4 R4S4
3 juni 2005, 13:57
grijs haar geeft karakter aan je kop laat dus gewoon staan!

Tiuri
3 juni 2005, 14:25
Threads over grijs haar samengevoegd.

dude-315
20 juni 2005, 22:07
joe,

Ik ben net 16 en vind al een paar maanden lang witte haren.
En ik denk dat ik ook al in de 'kroon' (of hoe beschrijf ik het?) kaal aan het worden ben. M'n haar voelt ook heel droog aan.:confused:
Op zo een jonge leeftijd kan dit toch onmogelijk het gevolg van veroudering zijn, niet?
Zou ik hiervoor naar de huisarts gaan?

Ik heb echt geen zin om binnenkort helemaal kaal te zijn!:eek:

albertvloon
20 juni 2005, 22:50
Ik ben albert en ben 23 jaar.

Ik begin ook al aardig grijs te worden aan de zijkant. Het is wel vreemd vind ik. zo jong al grijs worden. jee over 2 jaar ben ongeveer helemaal grijs. ik weet niet wat de dames ervan vinden als ze me zien stappen haha. maar goed het is niet zo'n probleem. het staat wel volwassen.....toch????? ach ja het past misschien wel bij mij.

ben benieuwd naar reacties!!

groetjes
albert

Haarmannetje
20 juni 2005, 23:53
joe,

Ik ben net 16 en vind al een paar maanden lang witte haren.
En ik denk dat ik ook al in de 'kroon' (of hoe beschrijf ik het?) kaal aan het worden ben. M'n haar voelt ook heel droog aan.:confused:
Op zo een jonge leeftijd kan dit toch onmogelijk het gevolg van veroudering zijn, niet?
Zou ik hiervoor naar de huisarts gaan?

Ik heb echt geen zin om binnenkort helemaal kaal te zijn!:eek:
Het is wel mogelijk dat het gevolg is van 'veroudering'. Bij 16 jaar kun je je al lichamelijk ontwikkeld hebben tot een niveau waarbij typische volwassen (mannelijke) eigenschappen een rol gaan spelen, mits je daarvoor genetisch bent aangelegd. Dus ja, het is mogelijk dat je grijs wordt vanwege een normaal proces en ook dat je kaal wordt.

Dat je haar droog aanvoelt kan ook gewoon een proces zijn van verandering door lichamelijke rijping. Bij velen wordt het haar na de pubertijd wat droger en stugger.

Haarmannetje
20 juni 2005, 23:56
Ik ben albert en ben 23 jaar.

Ik begin ook al aardig grijs te worden aan de zijkant. Het is wel vreemd vind ik. zo jong al grijs worden. jee over 2 jaar ben ongeveer helemaal grijs.
Waarom is dat vreemd? Leeftijd heeft er niets mee te maken. Waarschijnlijk komt het meer voor in je familie (je ouders?).

ik weet niet wat de dames ervan vinden als ze me zien stappen haha. maar goed het is niet zo'n probleem. het staat wel volwassen.....toch????? ach ja het past misschien wel bij mij.
Ik zelf vind het mooi. Ik ga dus absoluut niets verven en laat het allemaal mooi grijs worden. Ook als ik rond mijn 30ste aan de zijkanten en achterkant al helemaal grijs ben. En ik ben al helemaal niet van plan om er iets aan te doen uit angst voor wat bepaalde dames wel niet zouden denken. Dat interesseert me al helemaal niet.

Vertig
21 juni 2005, 09:49
ghehehe, wat doen we allemaal moeilijk. Als je dat zo erg vind verf je het toch gwoon, of koop je een GOEIE :P cremespoelling. Ik vind je pas een homo/bitch als je dit niet doet omdat je bang bent dat andere mensen je dan een homo vinden :P.

ik zie het probleem niet egt... zoals al eerder gezegt, wacht maar totdat je kaal begint te worden, dan was je blij met een bos grijze haren;)

dude-315
21 juni 2005, 17:45
Het is wel mogelijk dat het gevolg is van 'veroudering'. Bij 16 jaar kun je je al lichamelijk ontwikkeld hebben tot een niveau waarbij typische volwassen (mannelijke) eigenschappen een rol gaan spelen, mits je daarvoor genetisch bent aangelegd. Dus ja, het is mogelijk dat je grijs wordt vanwege een normaal proces en ook dat je kaal wordt.

Dat je haar droog aanvoelt kan ook gewoon een proces zijn van verandering door lichamelijke rijping. Bij velen wordt het haar na de pubertijd wat droger en stugger.

En, kan ik daar iets tegen doen?

Danku voor u reactie!

Haarmannetje
21 juni 2005, 20:00
En, kan ik daar iets tegen doen?

Danku voor u reactie!
Verven :), zoals Vertig ook al zei :).

dude-315
21 juni 2005, 22:40
En tegen het kaal worden?

Tiuri
21 juni 2005, 22:54
En tegen het kaal worden?Zie daarvoor de rubriek Medicijnen/haargroeimiddelen elders op het forum, newbie.

ycelik
24 juni 2005, 20:23
Grijs haar ? , dat zou ik dus niet super erg vinden.
Ik bedoel oke ik snap jullie best wat zal een meisje denken van een jongen van 20 met grijs haar.
Maar het kan net zo goed een ander effect hebben en de meisjes kunnen je juist sexier daardoor vinden , richard gere berust hier heel erg op :D(denk ik).
En een bos grijs haar is mooier dan een kale kop met zijkanten pikzwart

Haarmannetje
24 juni 2005, 20:58
Ik bedoel oke ik snap jullie best wat zal een meisje denken van een jongen van 20 met grijs haar.
Maar het kan net zo goed een ander effect hebben en de meisjes kunnen je juist sexier daardoor vinden , richard gere berust hier heel erg op :D(denk ik).
Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Overigens vind ik een kale kop met grijs haar aan de zijkanten ook mooier dan een kale kop met aan de zijkanten pikzwart haart.

ycelik
26 juni 2005, 18:52
Ik vindt grijs haar een teken van rijpheid, van wijsheid , charisma.
Zo'n richard gere achtig bos haar is super cool , beter dan kaal zijn.
Mijn opa heeft net zo veel haar als mij en zijn baard en haar is gewoon wit - zwart - wit - zwart etc.
Echt super om de 3 witte haartjes 1 zwarte.

Ps. mensen met hun eigen haarkleur , kunnen nog steeds wel wijs en charismatisch zijn hoor

mokammetje
26 juni 2005, 21:12
En tegen het kaal worden?

op je hoofd slaan dat helpt :D

ycelik
26 juni 2005, 22:58
Het heeft wel nare bijwerkingen voor je prostaat, blijkbaar is er een link tussen prostaat en haar.

zucht
27 juni 2005, 01:38
Zijn er meer mannen of vrouwen die last hebben van vroegtijdige grijze haren? Ik zou graag jullie verhaal horen.

Dag Louis,

Ik ben zelf vroeg-grijs. Ik heb enorm veel grijs haar en ik ben 28. Ik vind dat eerlijk gezegd niet zo erg. Ik heb een jong gezicht dus dat grijze geeft me wel een leuke look. Maar ik moet ook vechten tegen AA, ofte mannelijke kaalheid. Dus zie het maar niet te somber in. Grijze haartjes kan je bijkleuren indien nodig, maar er bestaan geen verfjes voor verloren haren.

gray
17 augustus 2005, 04:36
Hoi,
Ik ben 32 jaar en begin al grijs te worden, vooral bij de slaap.
Ik krijg wel veel reacties er op zo van :''kijk je wordt al grijs''
het maakt mij heel onzeker,ik heb geprobeert om een oplosing er voor te zoeken maar verder dan kleuren kom ik niet.
Terwijl je wel tegen kaalheid iets kan doen,met een lazerbehandeling (kost heel veel) ik dacht kunnen ze dan niet het grijze haar weg halen en daarvoor weer nieuw haar (met je oorspronklijke kleur) aan brengen.
Ik zou het er wel voor overheben z'n behandeling.
Ik vind het vreselijk,heb het ook wel eens gekleurt maar toch ik weet dat het er zit dus het helpt niet echt.
Mijn vraag is Zou er z'n behandeling er zijn?

Haarmannetje
17 augustus 2005, 08:16
Hoi,
Ik ben 32 jaar en begin al grijs te worden, vooral bij de slaap.
Ik krijg wel veel reacties er op zo van :''kijk je wordt al grijs''
het maakt mij heel onzeker,ik heb geprobeert om een oplosing er voor te zoeken maar verder dan kleuren kom ik niet.
Terwijl je wel tegen kaalheid iets kan doen,met een lazerbehandeling (kost heel veel) ik dacht kunnen ze dan niet het grijze haar weg halen en daarvoor weer nieuw haar (met je oorspronklijke kleur) aan brengen.
Ik zou het er wel voor overheben z'n behandeling.
Ik vind het vreselijk,heb het ook wel eens gekleurt maar toch ik weet dat het er zit dus het helpt niet echt.
Mijn vraag is Zou er z'n behandeling er zijn?
Hoi Gray,

Er zijn helaas geen definitieve behandelingen tegen grijs haar op dit moment. Wat jij voorstelt met dat transplanteren van gekleurde haren heeft denk ik geen enkele zin. Vergeet niet dat grijs worden een doorlopend proces is; uiteindelijk zullen al je haren grijs worden, dus transplanteren heeft geen zin; dat is alleen maar uitstel van executie.

De enige oplossing is je haar kleuren.

Maar mag ik vragen waarom je het zo'n ramp vindt? Zijn het de reacties uit je omgeving? Wat bedoelen mensen als ze zeggen "kijk je wordt al grijs"? Bedoelen ze dat naar jouw gevoel positief of negatief?

In ieder geval is het vervelend dat je er zo mee zit!

Ik zelf ben 23 en krijg ook al de nodige grijze haren aan de zijkanten, maar ik zelf kan niet zeggen dat ik er mee zit. Grote kans voor mij dat ik rond mijn 30ste aan de zijkanten vrijwel volledig grijs ben (als ik zo naar mijn 'genen-indicatoren' in de familie kijk), maar ik zelf vind dat eigenlijk wel leuk :).

ray
17 augustus 2005, 14:53
Hallo allemaal! Ik ben 24 jaar en heb sinds m'n 20ste al een aantal grijze haren op m'n hoofd. Erger nog: het worden er steeds meer. Ik had altijd van nature blond haar, maar dat werd in m'n puberteit langzaamaan steeds donkerder (iets wat in m'n familie zit). Op m'n 20ste merkte m'n kapper ineens op dat ik een aantal compleet witte haren op m'n achterhoofd had zitten. Schrik! Nu, een aantal jaren later, zitten er ook compleet witte haren op de zijkanten en bovenop mijn hoofd. Ik ga nu bijna elke dag op grijze haren-jacht, met pincet en kam. Alles wat er grijs of wit uitziet trek ik eruit. Maar ja...de witte haren komen weer terug, en het gaat me steeds meer tijd kosten.

Om nou als man van 24 m'n haar al te gaan verven vind ik ook weer zo wat, vooral omdat er zo'n raar idee in de samenleving is over mannen die hun haren verven.

grijze haren kunnen een man ook goed staan (george clooney, richard gere)
maar je probleem is niet groot.
ga gewoon naar de kapper en verf je haar in de kleur die het beste overeenkomt met je natuurlijke kleur (ivm met uitgroei). dan heb je er een tijdje geen last van.
ik verf mijn haren ook al 2 jaar donker, je bent echt geen mietje of verwijfd als je dat doet...

Haarmannetje
17 augustus 2005, 14:58
grijze haren kunnen een man ook goed staan (george clooney, richard gere)
maar je probleem is niet groot.
ga gewoon naar de kapper en verf je haar in de kleur die het beste overeenkomt met je natuurlijke kleur (ivm met uitgroei). dan heb je er een tijdje geen last van.
ik verf mijn haren ook al 2 jaar donker, je bent echt geen mietje of verwijfd als je dat doet...
Nou beetje wel hoor :P.

Nee hoor, geintje :). Natuurlijk is het geen schande. Je moet gewoon doen waar je je zelf prettig bij voelt.

Vertig
21 augustus 2005, 02:54
ik vind je gwoon een mietje... ik bedoel wat zeur je nou, beter grijze haren, dan geen.. verf het lekker ofzo.. en als je het egt zo erg vind scheer het er lekker vanaf, maar wees blij dat je nog haren heb.. niet zo zielig doen om een paar grijze haren dus.... het kan allemaal nog veeeeel erger

btw ik vind je een mietje omdat je het niet durft te verfen

Tiuri
14 september 2005, 11:37
Een studie bij muizen heeft uitgewezen dat een bepaald bonenextract grijs haar kan tegengaan:

Bean extract may prevent gray hair (http://www.hairlosshelp.com/hair_loss_news/index.cfm?commentID=41)

Ze gaan nu verder onderzoeken of dit extract in een pilletje te verwerken is :) Wel grappig, dit is echt voor het eerst dat ik iets lees over een middel dat mogelijk werkt tegen grijs haar. Er is veel geprobeerd op dit gebied, maar dat werkte allemaal niet.

Guoy
14 september 2005, 13:00
Terwijl je wel tegen kaalheid iets kan doen,met een lazerbehandeling (kost heel veel)

Aaaaaaaah Nee!! WTF?? :eek: Jongen je bent 32 en je wordt een beetje grijs! Verf je haar! Jemig! Ik ruil graag met je hoor! Jou regime moet zijn naar EEN winkel gaan haarverf voor mannen kopen (of vrouwen kan ook) en je haar verfen en na een kwartier ben je er weer voor een hele tijd vanaf. Wat zit je nou AGA de hemel in te prijsen!? Zoals ik al zei, ik ruil graag met je.

Tiuri
14 september 2005, 13:55
Aaaaaaaah Nee!! WTF?? :eek: Jongen je bent 32 en je wordt een beetje grijs! Verf je haar! Jemig! Ik ruil graag met je hoor! Jou regime moet zijn naar EEN winkel gaan haarverf voor mannen kopen (of vrouwen kan ook) en je haar verfen en na een kwartier ben je er weer voor een hele tijd vanaf. Wat zit je nou AGA de hemel in te prijsen!? Zoals ik al zei, ik ruil graag met je.hahahaha :D Ik lees die post van gray nu pas. :)

maar ook dat iemand een soort transplantatie van gepigmenteerde haren (??? :D) zou prefereren boven gewoon verven!!! Ik bedoel, dan zit er toch een steekje los bij je?? :D

Ik snap het probleem van grijs worden echt niet. Het staat verdomde goed, en als je het al slecht vindt staan verf je het gewoon.

cees
9 november 2005, 13:39
Is je haar verven met bijvoorbeeld een kleurspoeling echt schadelijk voor je haar?

Georgie
9 november 2005, 16:53
Is je haar verven met bijvoorbeeld een kleurspoeling echt schadelijk voor je haar?

Alle PERMANENTE kleuringen (en dan maakt het niet uit of er kleurspoeling opstaat) openen de haarschubben om de kleur er in door te laten dringen. Dat beschadigt je haar. Het woord kleurspoeling is misleidend: het is vaak gewoon een verf.

Indodani
31 januari 2006, 00:48
ok mensen, nu ben ik het echt spuugzat! Ik ben op het moment 22 en heb echt veel grijze haren op mijn kop!!ik heb van nature zwart haar dus misschine valt het extra op. maar het rare is dat ik alleen op 1 plek veel grijze haren heb en dat is ongeveer midden op mijn hoofd waar mijn scheiding normaal loopt. Ik knip het altijd weg (niet uitrekken) en nog zie ik veel grijze haren. krijg ik er steeds meer of hoe zit dat. eerst dacht ik dat ik maar 4 had, toen werden het er ineens 10 en nu lijkt het wel zeker stuk of 20!! ik kan toch niet blijven knippen want als het er steeds meer worden kan ik net zo goed alles kort scheren. ik trek ook nooit mijn haren uit dus het kan daar niet aan liggen dat ik meer krijg. ik ben aan het denken mijn haren te verven. hebben meer mesne hie rook last van en zeker op zo een vroege leeftijd??

Haarmannetje
31 januari 2006, 09:51
Ja, ik :). Het begon inderdaad met een stuk of vijf ofzo. (Bij mij is het bij de slapen, aan de zijkanten en de achterkant.) Inmiddels zijn het er best veel dat het sommige mensen begint op te vallen. Het kan snel gaan. Ik ga er in ieder geval niets tegen doen. Ik kan het zelfs ook nog wel waarderen. En anders is er altijd nog haarverf :).

kas
1 februari 2006, 11:44
Hoi

Lees dat je gestopt met met Duta sinds gisteren...?
Mag ik zo vrij zijn te vragen of dit is omdat het middel niet aan de verwachtingen voldoet? Ik was nl. in de veronderstelling dat dit, voor mannen, althans voor de langere termijn toch zeker een hoopgevend middel is. Als er mogelijk wellicht andere overwegingen meespelen en als je dus geen zin hebt om te reageren is dat ook prima:cool: hoor!

Kitty

jongen25
1 februari 2006, 12:20
He Kas, Tiuri is om andere redenen gestopt..het middel leek juist wel goed aan te slaan bij m. Zie zijn post over bijwerkingen!

jongen25
1 februari 2006, 12:22
Sorry Kas en Tiuri, ook ik was wat te haastig..;)

FZappa
4 februari 2006, 18:52
Hallo,
Wellicht kwam mijn reactie heftig en overdreven over.Je hebt gelijk , het is inderdaad een forum waarop alle problemen besproken dienen kunnen worden. In mijn perceptie is kalend vanaf je 18e inderdaad vele malen erger dan grijs worden, wat je immers met allerlei spoelingen ook nog eens vrij goedkoop en zonder al te grote risico's (zoals haar transplantaties,medicijnen,afwaaien van een pruik,impotentie) en ellende(discriminatie vanwege kalend/kaal zijn) kan verhelpen.Echter ,ik begrijp dat een ander dit niet zo hoeft te ervaren, ik neem mijn heftige woorden dan ook terug. BTW,er is ook niets mis met homo's.

Nee dat is zeker niet, hoewel die zich juist bewust kaal scheren, ook al zijn ze helemaal niet kaal, dus bij hun is het in de mode, ga daar eens tussen staan dan hoor je er helemaal bij, maar ik vindt het niks, heb liever dat degene die wel vol haar hebben, hun haar laten staan, vooral wat jongensachtig of juppieachtig langer haar is dan mooi.
Degene die natuurlijk glad kaal zijn geworden zijn ook mooi, hetero of homo, maakt me dan niet uit. :cool:
Maar ik heb een hekel aan de kop kaalscheren, terwijl ze goed haar hebben, om maar angstwekkend, hard en cool, z.g. mannelijk over te komen, terwijl het mietjes zijn, dat kan ik niet waarderen.

Guoy
9 februari 2006, 13:30
Alstjeblieft Zappa, hou op met dit uitgemolken onderwerp. Je bent een vastgelopen bandrecorder. Je bent in de vijftig, je hebt al je haar nog, maar je blijft maar doorzaniken over hoe leuk je jongensachtig vol haar bij mannen vindt staan. Nou TOP! En dan wel roepen dat je natuurlijk kaal wel mooi vind, maar toch kaalgeschoren niet!? Ik vind kaalgeschoren met een nog intakte haarlijn mooier dan kaalgeschoren omwille van AGA. En iedereen denk ik. Dus loop niet slap te lullen. Als je al je diepgaande problemen over hoe je levensgezellen op hun haarlengte beoordeeld wil gaan vertellen en hoe je het zou moeten oplossen ga dit dan doen in het "van alles en nog wat" deel. Je blijft er maar inwrijven dat wij AGAers waarschijnlijk nooit zo'n geweldige man als jij kunnen krijgen tenzij er binnen een aantal jaar een oplossing komt. Dit is een thread over grijs haar, en niet een homo-lang-haar-of-toch-maar-niet-thread. Ga naar de "van alles en nog wat"-thread/forum/ding en herhaal alles NOG eens.

FZappa
10 februari 2006, 01:40

Goh, dat je richard gere aanhaalt als voorbeeld, vind ik hl goed van je, daar dacht ik ook aan, heb eens een film van hem gezien, wat een prachtige man is dat. :cool:
Duitsenberg en Gerard Cox hadden ook zo'n grijze kop met vl haar. :cool:

geelblauw
27 oktober 2006, 14:22
ok mensen, nu ben ik het echt spuugzat! Ik ben op het moment 22 en heb echt veel grijze haren op mijn kop!!ik heb van nature zwart haar dus misschine valt het extra op. maar het rare is dat ik alleen op 1 plek veel grijze haren heb en dat is ongeveer midden op mijn hoofd waar mijn scheiding normaal loopt. Ik knip het altijd weg (niet uitrekken) en nog zie ik veel grijze haren. krijg ik er steeds meer of hoe zit dat. eerst dacht ik dat ik maar 4 had, toen werden het er ineens 10 en nu lijkt het wel zeker stuk of 20!! ik kan toch niet blijven knippen want als het er steeds meer worden kan ik net zo goed alles kort scheren. ik trek ook nooit mijn haren uit dus het kan daar niet aan liggen dat ik meer krijg. ik ben aan het denken mijn haren te verven. hebben meer mesne hie rook last van en zeker op zo een vroege leeftijd??

Hey Indodani,

Ik heb jouw berichten gelezen en ik vermoed dat ik hetzelfde probleem heb als jij. Mijn moeder is Indo en mn vader Nederlands. Ik ben begin 20 en krijg steeds meer grijze haren op mn hoofd. Verder heb ik ontzettend veel last van haaruitval en heb ik mn dikke bos donkere haren zien slinken naar en dunne doorzichtige boel. En dat terwijl kaalheid vrijwel niet in mn familie voorkomt. Verder voel ik vaak op mn hoofdhuid een soort talgbolletjes en aan veel haren die uitvallen zit ook een wit talbolletje. Volgens de huisarts heb ik seborroisch eczeem op mn behaarde hoofdhuid bovenop... Ik heb nu ketoconazol shampoo meegekregen. Maar dat helpt niet echt, dus ik ben nog op zoek naar iets beters.

En Boris zei
Ik heb ook wel eens gehoord van mensen die dat hebben. Ben jij toevallig (half) indonesisch Tiuri, want zij zijn dat wel.
die kent ook al Indo's die er last van hebben..
Toeval?
En wat is de oplossing?

lotsahair
9 maart 2007, 11:55
Weet niet of dit de juiste plaats is voor deze vraag ;
Krijg een aantal grijze haren , wat is een goed middel om deze
grijze haren te kleuren , maw een niet agressief goedje .

Hanna
9 maart 2007, 12:13
Er is al veel over geschreven op dit forum. Zelf ben ik al jarenlang zeer tevreden over de kleurshampoo Ghl Ultramild zonder ammonia.

lotsahair
9 maart 2007, 14:24
Er is al veel over geschreven op dit forum. Zelf ben ik al jarenlang zeer tevreden over de kleurshampoo Ghl Ultramild zonder ammonia.

en hoe vaak moet je dat gebruiken?

Hanna
9 maart 2007, 15:19
Dat ligt er aan hoe vaak je je haar wast. Hoe vaker je wast en hoe agressiever de shampoo, des te sneller was je de kleur er uit. Ik moet 't ongeveer na een maand herhalen. De gekleurde haren vervagen weer langzaam, zodat je niet die lelijke uitgroei krijgt zoals bij gewone verf.

Overigens bestaat het uit 2 componenten die je met elkaar moet mengen; als 't eenmaal gemengd is, moet je 't ook gebruiken en kun je 't niet bewaren. Ik heb echter heel weinig nodig; daarom heb ik alle lege flesjes bewaard, zodat ik een nieuwe verpakking onvermengd kan verdelen over die oude (goed uitgespoelde) flesjes; op deze manier kost 't me 3 euro per maand. :D

Hanna
16 maart 2007, 21:35
Er staat trouwens wel een foutje in de gebruiksaanwijzing: dat je het er de 1e keer moet aanbrengen op droog ongewassen haar...... Nou, als je haar vettig is, werkt die kleuring echt niet!

dezcend
17 maart 2007, 11:46
Ik gebruik zelf Renature van Schwartzkof, moet je wel een paar dagen achter elkaar aanbrengen, tis geen verf dus geen uitgroei of opeens andere kleur haar.. t middel werkt in de haar van binnen uit.. , nadeel wel dat je het dus 4 dagen achter elkaar ff moet gebruiken, dan ben je wel ff van je grijze haar af...

JingleW
31 maart 2007, 14:06
ik heb zelf rood haar en vanaf mijn 20e zie ik steeds meer losse spierwitte haren...:mad: andere begint 't nu ook al op te vallen... (ook meiden)

opzich hoeft mijn haar nog niet VOLLEDIG geverft te wroden, omdat ik nog niet helemaal grijs ben, en 't dus maar losse haren zijn. Maar wat kan ik dan het beste doen?

welk middel etc? Ik heb natuurlijk een lastige haarkleur. als ik pikzwart haar had, was 't miss nog makkelijker geweest om snel te verven. Bij rood haar valt 't gelijk op...:crybaby::crybaby:

what to do??:confused:

Dundee
31 maart 2007, 15:48
Bij mij op men werk is er een kerel van 24 ...die is al zo grijs als een 80 jarige .

Hanna
31 maart 2007, 17:45
ik heb zelf rood haar en vanaf mijn 20e zie ik steeds meer losse spierwitte haren...:mad: andere begint 't nu ook al op te vallen... (ook meiden)

opzich hoeft mijn haar nog niet VOLLEDIG geverft te wroden, omdat ik nog niet helemaal grijs ben, en 't dus maar losse haren zijn. Maar wat kan ik dan het beste doen?

welk middel etc? Ik heb natuurlijk een lastige haarkleur. als ik pikzwart haar had, was 't miss nog makkelijker geweest om snel te verven. Bij rood haar valt 't gelijk op...:crybaby::crybaby:

what to do??:confused:

Ik ben ook niet volledig grijs, 't gaat maar om een paar haren. Als ik veel haar zou hebben, zou ik die grijze er gewoon uittrekken, maar ik heb weinig haar en ben daar dus zuinig mee. De Ghl Ultramilde kleurshampoo is dus geen verf! en bevalt prima.
Ik koop steeds de kleur die het dichtst bij mijn originele haarkleur komt, waardoor de originele haren niet donkerder worden, maar de grijze haren wel. Voor jou zou ik dus precies hetzelfde adviseren: zoek de kleur die het meest bij jouw natuurlijke haarkleur ligt. Ontvet je haar met shampoo, droog het enigszins, breng de gel aan met de bijgeleverde plastic handschoenen en laat de kleurshampoo 20 minuten inwerken voordat je het grondig met lauw water uitspoelt. Fhnen en het resultaat beoordelen; als de grijze haren ietsje lichter zijn dan de andere haren, geeft dat juist een heel natuurlijk effekt.
Vind je dat echter niet mooi, dan wacht je even 3 weken voordat je het nogmaals gaat proberen, maar dan met 30 minuten inwerktijd.
Bewaar de oude flesjes, zodat je de helft van een nieuwe verpakking vantevoren kunt overgieten in de oude -schoongemaakte- flesjes. Meestal heb je namelijk helemaal niet zoveel nodig als de fabrikant graag zou willen!

Succes!

theo sluis
5 april 2007, 17:13
Vooral niet treuren over grijs haar. Mag wel, maar is echt niet nodig. Zoek vrienden die je helemaal accepteren zoals je bent. Dat is wel belangrijk. En accepteeer ook hun beperkingen.

De makkelijkste, goedkoopste, gezondste en hipste oplossing tegen grijs haar is de tondeuze. Je kunt jezelf daarmee elke week helemaal kaalscheren of korte stekeltjes maken. Dan lijkt het haar eerder blond dan grijs. Een zonnig gezicht erbij en klaar ben je.

DHT?NEE!
10 juni 2007, 00:01
Ik heb ook grijze haren. Vooral bij de slapen. Daarnaast begint de borsthaar langzaam ook en ook de baard.
Borsthaar en baard maakt niet veel uit, die ziet niemand. Maar hoofdhaar kleur ik wel. Waarom? Het ziet er iets frisser en jonger uit. Dit is met name handig voor sollicitatiegesprekken. Je grijze haren vallen dan zeker op.
Ik heb ze ooit laten verven bij de kapper, maar dat doe ik nooit meer. Het laat een blauwe gloed achter.
Nu gebruik ik Just for Men. Het is prima spul. Het dekt alleen de grijze haren, ik breng het aan met een tandenborstel, laat het 5 minuten inwerken en daarna wassen ( er zit ook een shampoo in). Bij het uitspoelen blijven de grijze haren zwart, de rest spoel je weg. Het laat weinig zwarte vlekken achter, dus ik hoef geen handschoenen te dragen. Als het weer uitgroeit doe je het gewon overnieuw. Een doosje kost maar 9 euro. Prima spul.

xela
29 januari 2009, 13:53
..Nu gebruik ik Just for Men. Het is prima spul.
Excuses voor het 'resurecten' van zo'n oude thread maar kon via de search functie niets vinden
over "Just for men" haarverf.

Zelf (48 jaar en grijs) gebruik ik Just for Men ook al jaren naar tevredenheid.
Wat ik mij altijd heb afgevraagd is waarom je het in ongewassen (dus vette kop) moet aanbrengen?
Ter bescherming van de hoofdhuid misschien?

Graag zou ik ook willen weten of het gebruik van dit soort produkten AGA kaalheid versnellen of dat het niets uitmaakt?

AnthonieH
29 januari 2009, 14:10
Zelf (48 jaar en grijs) gebruik ik Just for Men ook al jaren naar tevredenheid.
Wat ik mij altijd heb afgevraagd is waarom je het in ongewassen (dus vette kop) moet aanbrengen?
Ter bescherming van de hoofdhuid misschien?

Graag zou ik ook willen weten of het gebruik van dit soort produkten AGA kaalheid versnellen of dat het niets uitmaakt?Geen idee waarom je het op ongewassen haar moet aanbrengen. Ik kan maar 2 zaken verzinnen. Zoals je zegt, misschien om te zorgen dat je hoofdhuid niet onbeschermd is, maar misschien is het ook om te zorgen dat het niet diep in de haarschubben doordringt. Ik vind het een beetje geheimzinnig.

Voor AGA zal het niks nadeligs doen. Het zou natuurlijk wel de kwaliteit van je haar nadelig kunnen benvloeden, waardoor de situatie erger lijkt, maar dat herstelt zich dan wel als je ermee stopt. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat dit middel zo'n nadelige werking heeft.

Hanna
29 januari 2009, 14:21
Xela,
Het merk Guhl maakt het nog geheimzinniger: alleen de 1e keer dat je het gebruikt, mag je het haar niet vantevoren wassen.....alle andere keren daarna wel.

Ik heb gemerkt dat de kleurstof gewoon niet goed "pakt" als het haar vettig is, waardoor geen resultaat of een natuurlijker resultaat ontstaat, dus juist natuurlijker omdat het dan niet n egale kleur wordt, maar dat natuurlijker resultaat bereik je ook door een kortere inwerktijd.

Een ontvette huid kan enigszins meegekleurd worden, maar schadelijk is dat niet.

xela
29 januari 2009, 16:45
Geen idee waarom je het op ongewassen haar moet aanbrengen. Ik kan maar 2 zaken verzinnen. Zoals je zegt, misschien om te zorgen dat je hoofdhuid niet onbeschermd is, maar misschien is het ook om te zorgen dat het niet diep in de haarschubben doordringt. Ik vind het een beetje geheimzinnig.Zeer geheimzinnig. Heb het wel eens gedaan op gewassen haar. Maakte niets uit. Zowel qua dekking als irritatie.
Toch volg ik de handleiding maar:).
Voor AGA zal het niks nadeligs doen. Het zou natuurlijk wel de kwaliteit van je haar nadelig kunnen benvloeden, waardoor de situatie erger lijkt, maar dat herstelt zich dan wel als je ermee stopt. Ik kan me overigens ook niet voorstellen dat dit middel zo'n nadelige werking heeft.Dat stelt gerust.
Mbt "kwaliteit van je haar nadelig kunnen benvloeden" bedoel je dan zaken als, droog haar, afbreken?

Wellicht off-topic maar wanneer spreek je nu van "haaruitval" en wanneer van "haarverlies"?
Of juister gesteld; hoe noem je die haarverlies/uitval die niet meer terugkomt op die plek op je hoofd.
(sorry als dit een RTFM vraag is)

xela
29 januari 2009, 16:55
Xela,
Het merk Guhl maakt het nog geheimzinniger: alleen de 1e keer dat je het gebruikt, mag je het haar niet vantevoren wassen.....alle andere keren daarna wel.Zou kunnen dat ze niet willen dat de consument en z'n omgeving zich "doodschrikt" van z'n plotselinge haarkleur verandering.
Dus geleidelijk aan grijs wegwerken.

Xela, Ik heb gemerkt dat de kleurstof gewoon niet goed "pakt" als het haar vettig is, waardoor geen resultaat of een natuurlijker resultaat ontstaat, dus juist natuurlijker omdat het dan niet n egale kleur wordt, maar dat natuurlijker resultaat bereik je ook door een kortere inwerktijd.Interresant, "just for men" "pakt" naar mijn idee net zo goed op super vet haar. Werkt door m'n haarvet/gel heen als het ware.

Xela, Een ontvette huid kan enigszins meegekleurd worden, maar schadelijk is dat niet.Ja, hetzelfde als vasseline langs de randen om na het verfen er niet als een schoorsteenveger uit te gaan zien:)?

Hanna
29 januari 2009, 17:37
Ik kleur mijn haren al jarenlang met Guhl Ultramild kleurshampoo zonder ammonia en ik geloof dat Just for Men ook zonder ammonia is, maar dat weet ik niet zeker.
Mijn haar was ik van tevoren met shampoo en de inwerktijd van maximaal 30 minuten beperk ik met opzet, zodat het niet n onnatuurlijk egaal geheel wordt.
Echt goede kappers gebruiken 7 verschillende tinten om een natuurlijk effect te krijgen.
Bij de kleurshampoo's voor dames is aanzienlijk meer keuze in kleuren dan bij de heren, maar zodra mr mannen hun haren gaan kleuren, zal er wel meer keuze komen.
Just for Men heeft een kortere inwerktijd als Guhl en is daarom misschien iets agressiever.

xela
29 januari 2009, 19:40
Ik kleur mijn haren al jarenlang met Guhl Ultramild kleurshampoo zonder ammonia en ik geloof dat Just for Men ook zonder ammonia is, maar dat weet ik niet zeker.
Mijn haar was ik van tevoren met shampoo en de inwerktijd van maximaal 30 minuten beperk ik met opzet, zodat het niet n onnatuurlijk egaal geheel wordt.
Echt goede kappers gebruiken 7 verschillende tinten om een natuurlijk effect te krijgen.
Bij de kleurshampoo's voor dames is aanzienlijk meer keuze in kleuren dan bij de heren, maar zodra mr mannen hun haren gaan kleuren, zal er wel meer keuze komen.
Just for Men heeft een kortere inwerktijd als Guhl en is daarom misschien iets agressiever.
Yep, "Just for Men" is ook zonder ammonia, alhoewel op de doos 1 van de bestandsdelen "cinnamido trimethyl ammonium chloride" vermeld staat.
Zeg het maar:confused:.
Hmmm, misschien moet ik die "Guhl Ultramild" ook maar eens proberen.

Voordeel van JFM is wel die ultra korte inwerktijd en de dekking is ook aardig "natuurlijk" te regelen dmv de inwerktijd aan te passen.
Tevens, na JFM heb ik ook veel meer 'volume'.
Ongeveer hetzelfde effect als met Rooscure. Voelt dikker aan.

Hanna
29 januari 2009, 20:17
Meer volume door JFM?
Zit daar een conditioner bij die je na het kleuren moet gebruiken? Dan ligt het volgens mij aan die conditioner.

xela
29 januari 2009, 21:07
Meer volume door JFM?
Zit daar een conditioner bij die je na het kleuren moet gebruiken?Nee, zit geen losse conditioner bij.
Waarschijnlijk een soort haarverdikker in de verf zelf ofzo.
Zodra je het met water uitspoelt begint het enigzins te schuimen en werkt het als een soort shampoo.
Dat beweren ze trouwens ook in de verkooppraatjes als ik me goed herinner.
Ik dacht in het begin dat ik het mij inbeelde, maar heb dezelfde reacties van gebruikers gelezen op 1 of andere USA hair forum.

AnthonieH
29 januari 2009, 21:43
Wellicht off-topic maar wanneer spreek je nu van "haaruitval" en wanneer van "haarverlies"?
Of juister gesteld; hoe noem je die haarverlies/uitval die niet meer terugkomt op die plek op je hoofd.
(sorry als dit een RTFM vraag is)Geen probleem hoor, kort antwoord :)

Haren vallen continu uit. Een haar heeft een levenscyclus van een jaar of 5, 6. Paar jaar groeien, uitvallen, paar maandjes slapen, teruggroeien.

Uitval is dus normaal. Daarom heeft haren tellen zo weinig zin. Al mag je het natuurlijk wel in de gaten houden voor het geval het ineens veel en veel erger wordt.

Het niet teruggroeien van haren is een symptoom van onder andere AGA. Haar leeft 5 jaar, slaapt, komt tikje dunner terug dankzij beschadiging door DHT, leeft maar 4 jaar, slaapt, komt nog dunner terug, leeft 2 jaar, slaapt, komt terug als vellushaartje .... verdwijnt. De jaren die ik noem zijn fictief, ze verschillen enorm van persoon tot persoon. Het kan razendsnel gaan (kaal in een paar jaar) of tergend langzaam.

xela
29 januari 2009, 21:50
Kort maar duidelijk antwoord.
Had ergens een hele verhandeling gelezen maar begreep het toen niet echt.
Bedankt!

wesley1982
30 januari 2009, 01:33
op regrowth zitten er mensen spontaan met mega-laserhelmen bezig
sinds er documentatie was dat lasers het grijs worden van haartjes kan tegenhouden en ook omkeren , dus van grijze haartjes terug naar pigment...

wou ik toch even vermelden

met mega-laserhelmen bedoel ik een helm met over de hele haarzones lasers, 300 stuks of meer... waren er zelfs bij met 600 laserunit ...
ik vond het nogal gek zoveel laserpower voor wat grijs haar...
ik het ook grijze haartjes hoor, elke keer precies meer en meer , vooral aan men zijkant , in de haarzone dat normaal niet uitvalt bij aga...
ik verf het gewoon momenteel zwart met just for men...

xela
30 januari 2009, 08:49
..sinds er documentatie was dat lasers het grijs worden van haartjes kan tegenhouden en ook omkeren .., dus van grijze haartjes terug naar pigment...
Heb je ook een linkje voor me?

Trouwens; zijn die laser helmen niet zelf te maken?
Heb electronica achtergrond vandaar.

xela
30 januari 2009, 09:07
ik het ook grijze haartjes hoor, elke keer precies meer en meer , vooral aan men zijkant , ....
Ja, daar begint het meestal:eek:

ik verf het gewoon momenteel zwart met just for men...doe je dan je hele hoofd met JFM of alleen die zijkanten?

xela
1 februari 2009, 12:06
Trouwens; zijn die laser helmen niet zelf te maken?
Heb electronica achtergrond vandaar.
Sorry, is al besproken zie ik:o;
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=7053&highlight=hairmax&page=15

wesley1982
1 februari 2009, 12:49
ik ben er ook aan bezig hoor :

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14535

ik ben nu al een hele tijd aan het wachten op men lasercaps, zonder zit ik vast en ligt men bouw van mijn helm nu al een maand of langer stil....

laserenergie zou opgenomen worden op de hoofdhuid en bij de haarfollikel zou meer melatonine aangemaakt worden wat haar tegenhoud van grijs te worden, ook over lange tijd kan dit een deel grijs haar nog omdraaien...:P

voor wat info over : lasers tegen grijs haar :

http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=22498

http://findarticles.com/p/articles/mi_qa3931/is_199909/ai_n8855339/pg_2

http://www.newportbeachwellnesscenter.com/content/laser-hair-restoration-newport-beach

xela
1 februari 2009, 13:27
Bedankt voor de links! Ga ik ff bestuderen.

kyzl
9 februari 2009, 20:36
Een vraagje: gaan getransplanteerde haren niet op een ander ritme/tijdstip grijs worden dan de originele? Kan je maw een pluk bekomen met pigment tussen grijs geworden haren omdat ze van op een andere plaats afkomstig zijn en een ander soort haar zijn?

Hanna
9 februari 2009, 20:56
Meestal wordt het haar bij de oren het eerste grijs en dat zijn niet de donorplekken.

Ladygirl
21 februari 2009, 19:26
Hallo,

Bij mij is de probleem nog het ergst.
Ik ben 14 jaar en heb al grijs haar maar je kan het niet zien.
Me moeder die kamde me haar en ze merkt dat ik binnen zeg maar grijs haar heb niet 3 ofzo heel veel.
Ik weet echt niet wat ik moet doen me moeder had ook wel grijs haar vroeg op de 24 ofzo maar niet op de 14e!!
Dus ik weet nu echt niet hoe het komt?
Hebben jullie tips ofzo??
Want verven kan echt niet niet op me 14e

Hanna
21 februari 2009, 21:56
Ladygirl,

Kennelijk heb je het vroeg grijsworden toch van je moeder gerfd.

Je kunt je haar wel kleuren met milde kleurshampoo, b.v. Guhl Ultramild zonder ammonia, waarmee je een heel natuurlijk effect krijgt. Dat is na ongeveer 8 shampoobeurten weer uit je haar verdwenen, dus dan moet je de kleuring herhalen. Als je je haren dus maximaal 2 keer per week met shampoo wast, hoef je de kleuring maar 1 keer per 2 maanden te herhalen.
Het beste kun je een verpakking uitzoeken waarvan de tint ietsje lichter is dan de haarkleur die je nu hebt; altijd liever te licht, dan te donker, anders wordt je huidige haarkleur in zijn geheel donkerder.

Ladygirl
22 februari 2009, 10:32
Hanna,,

Dus ik kan milde kleurshampoo, b.v. Guhl Ultramild zonder ammonia gebruiken?
Wat is dat percies?
Kun je het me beter uitleggen
want ik snap het niet zo goed..
En heel erg bedankt voor de info

Hanna
22 februari 2009, 12:52
Doe de klus niet onder de douche, want dan komt de hele doucheruimte vol met spetters. Doe het met je hoofd onder een kraan boven de gootsteen of de wastafel. Trek een oud T-shirt aan en leg een oude handdoek klaar.
Eerst was je je haren met shampoo en droogt de boel een beetje met een handdoek. Dan open je de verpakking, giet de inhoud van het kleine flesje bij de grote fles en schudt het goed door elkaar. Dan trek je de bijgeleverde handschoenen aan en begint met het aanbrengen van de kleuring in je haren. Verdeel het goed en laat het 20 minuten intrekken. Daarna spoel je alles weer uit, totdat het spoelwater helder is. Vervolgens droog je je haren met de oude handdoek en daarna fhn je alles nog beter droog.
Als 20 minuten niet voldoende blijkt te zijn geweest om de grijze haren weg te krijgen, kun je 't de volgende keer 30 minuten laten intrekken, maar meestal geeft 20 minuten al een mooi resultaat.

Guhl Ultramild is verkrijgbaar bij Etos in veel verschillende kleuren.
Zie deze link: http://www.guhl.nl/nederlands/producten/colorations/haarkleuringen/ultra-milde-kleurshampoo/ultra-milde-kleurshampoo_kleurnuances.asp

Ladygirl
22 februari 2009, 14:11
Ik snap het!!
Erg bedankt hanna.
Nog 1 vraagje hoevaak moet ik dat doen?
Of maakt het niks uit?

Hanna
22 februari 2009, 14:42
Hoe vaak je dat moet doen, had ik al geschreven in mijn post #94

Zameer
22 februari 2009, 23:03
Hallo Dames en Heren,

Ik heb de paper gevonden voor de adzuki-bonen die zouden moeten helpen tegen grijs haar:

http://www.jstage.jst.go.jp/article/bbb/69/5/873/_pdf

Misschien kan een expert op dit gebied hier nog wat nuttigs over zeggen.

Het lijkt mij sowieso niet ongezond om elke ochtend een soort van bonen-pap hiervan te eten.

G, Zameer

Dahlia
26 februari 2009, 15:42
Hoihoi,

ik zie wel eens (jonge) mannen en vrouwen op straat die hun haar duidelijk zelf thuis hebben geverfd.
Het valt namelijk zo op omdat het natuurlijke hoofdhaar in 1 kleur is geverfd waardoor het een 'kleurblok' word wat erg hard en onnatuurlijk maakt.
Mensenhoofdhaar bestaat namelijk vrijwel altijd uit verschillende schakeringen/kleuren.
Ik ben 47, donkerharig en word hier en daar een beetje grijs.......als ik het laat verven dan begin ik met een honingblonde coupe soleil, gemeleerd en dus niet in duidelijke banen.
(In mijn eigen kleur) donker verven is een absolute no no......maakt snoeihard. Zelfs de haarverf die je in de winkel kunt kopen en die 'donkerblond' genoemd word is behoorlijk (eenkleurig) donker.

Op mijn vorige werk had ik een mannelijke collega die zijn haar zwart verfde..........geen gezicht, zo hard en onnatuurlijk als dat leek, en als klap op de vuurpijl verfde hij dan meteen zijn wenkbrauwen en snor met diezelfde zwarte verf mee. Het deed gewoon pijn aan je ogen om er naar te kijken.......en niemand op kantoor durfde hem te vertellen dat ie zijn haar/wenkbrauwen/snor niet zo gitzwart moest verven......bang dat ie beledigd zou raken.

Voor gothic types ligt het natuurlijk anders; die streven een dergelijk effect na. Maar ga je voor een natuurlijke uitstraling......laat dan je haar bij de kapper verven, in subtiel veranderende verschillende kleuren.

Overigens moest ik bij het lezen van dit topic denken aan een oud mannetje die ik wel eens in de buurt zag......dik in de 70, krom schuifelend met een heel dik pakket gitzwart geverfd en gepommadeerd (eigen!) haar op zijn hoofd.
Gn gezicht, dat dikke pakket gitzwart geverfd haar boven dat ouwe, mummelende bekkie.
Anderszijds ken ik een Indische man van 74 die nog steeds een volle bos zwart haar heeft en zeker weten dat ie het niet verft. Hier en daar wat witte haren, that's all.

Hanna
26 februari 2009, 15:59
Dat klopt grotendeels wel, Dahlia, maar je kunt ook thuis zelf zorgen voor een natuurlijk effect. Daar zijn meerdere mogelijkheden voor; eventueel met meerdere tinten en de haren in sliertjes tegelijk verven, niet het hele hoofd insmeren met n kleur.

Als jij je donkerbruine haren echter honingblond gaat "verven", ben je niet aan het verven, maar aan het bleken!
Veel kappers doen gewoon wat ze zelf willen en trekken zich niets aan van de klant, die vervolgens nog maandenlang voor joker loopt.
Dat is precies de reden waarom ik in mijn hele leven maar 2 keer bij een kapper ben geweest.

Dahlia
26 februari 2009, 16:23
Hoi Hanna,

dat klopt idd wat je schrijft, maar ik heb een paar jaar geleden eens bij wijze van 'test' voor de toekomst een honingblonde coupe soleil bij de kapper laten doen. Dus niet al mijn hoofdhaar geverfd. Geen beschadigingen aan mijn haar oid...
Het stond erg mooi en ik kreeg er ook veel complimenten over, maar ik heb het uit laten groeien en weg laten knippen omdat ik toen (en nu) nog lang niet grijs genoeg was om het herhaaldelijk te verven.
Viel niet eens zo op, omdat het zo gemeleerd was. Daarbij draag ik mijn haar al sinds jaar en dag in korte krullen.

Als ik lang haar gehad zou hebben dan zou ik me idd wel 3x bedenken voor ik op (helemaal) verven zou overstappen, hoewel een vrouwelijke collega van mij lang haar heeft dat ze in verschillende kleuren blond heeft laten verven. En het staat haar fantastisch. Ze laat alleen af en toe de uitgroei bijwerken om haar haar gezond te houden.

Ik overweeg wel om weer een honingblonde/rossige gemeleerde coupe soleil te nemen omdat ik mijn eigen haarkleur (veel) te donker vind.
En als dat die paar grijze haren verdoezelt dan is dat leuk mee genomen.

Gek is dat eigenlijk, dat je eigen naturel haarkleur je niet kan staan......

Groetjes,

Dahlia.

P.S: iemand heeft me eens verteld dat hoofdhaar eerst *donkerder* word voordat het grijs word. Zou dat waar zijn?

Hanna
26 februari 2009, 16:31
Ik kleur mijn lange haren al tientallen jaren zelf thuis met kleurshampoo, om de grijze haren te verdoezelen. Als je kort haar hebt, is het heleml makkelijk om zelf te doen.

Dahlia
26 februari 2009, 16:43
Eeehhm........nou, 'zelf doen', daar heb ik een trauma van opgelopen. Paar jaar geleden zat ik tijdens hoogzomer in op het dak in de zon en ik had een flesje spray-blonde van de Hema naast me liggen.
Iedere keer als het opgedroogd was dan sprayde ik opnieuw.
'S avonds keek ik in de spiegel en shock en schrik, ik was *hoogblond* geworden in 1 middag tijd!
Ik ben half indisch maar als kind was ik wit/hoogblond met een hele blanke huid........maar nu stond het werkelijk afgrijselijk bij mijn inmiddels olfijfkleurige huid.
Afschuwelijk gewoon, ik leek wel een chinese mummie!
Dus ging ik de volgende dag naar de Etos voor een pasklare oplossing en kocht een pak haarverf waarvan ik gezien het etiket en de aangegeven haarkleur aannam dat het mijn eigen haarkleur benaderde.
Domdomdomdom.........na het verven leek het wel of ik mijn hoofd in een emmer pek gestoken had, zo eenkleurig donker was het geworden.
En ja, het was hoogzomer, dus bleekte dat donkere weer op tot...........peentjesrood.
Afzichtelijk!
Zo heb ik dus een poosje voor schut gelopen, tot ik mijn haar professioneel liet verven.........tjah......al doende leert men he?

Hanna
26 februari 2009, 17:15
Eeehhm........nou, 'zelf doen', daar heb ik een trauma van opgelopen. Paar jaar geleden zat ik tijdens hoogzomer in op het dak in de zon en ik had een flesje spray-blonde van de Hema naast me liggen.
Iedere keer als het opgedroogd was dan sprayde ik opnieuw.

:eek: Was dat waterstofperoxide 12% ofzo?? :o:rolleyes:

Je hebt het haar dus eerst ernstig gebleekt en direct daarna geverfd... dan mag je nog blij zijn dat niet al je haren bij de wortel afgebroken zijn.

Er is ook een hemelsbreed verschil tussen kleurshampoo en agressieve permanente haarverf.

blop
31 maart 2009, 19:19
ik ben er ook aan bezig hoor :

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=14535

ik ben nu al een hele tijd aan het wachten op men lasercaps, zonder zit ik vast en ligt men bouw van mijn helm nu al een maand of langer stil....

laserenergie zou opgenomen worden op de hoofdhuid en bij de haarfollikel zou meer melatonine aangemaakt worden wat haar tegenhoud van grijs te worden, ook over lange tijd kan dit een deel grijs haar nog omdraaien...:P

voor wat info over : lasers tegen grijs haar :

http://www.regrowth.com/hairloss-forums/viewthread.cfm?f=1&t=22498

http://findarticles.com/p/articles/mi_qa3931/is_199909/ai_n8855339/pg_2

http://www.newportbeachwellnesscenter.com/content/laser-hair-restoration-newport-beach

ik geloof dit niet echt, men zou dan een soort brommerhelm kunnen opzette en daarna ben je van het probleem verlost? en voor hoelang?
tja op internet duiken natuurlijk snel sterke verhalen op, en proberen mensen te verdienen ..... t zou wel fantastisch zijn natuurlijk

blop
1 april 2009, 03:06
Hallo Dames en Heren,

Ik heb de paper gevonden voor de adzuki-bonen die zouden moeten helpen tegen grijs haar:

http://www.jstage.jst.go.jp/article/bbb/69/5/873/_pdf

Misschien kan een expert op dit gebied hier nog wat nuttigs over zeggen.

Het lijkt mij sowieso niet ongezond om elke ochtend een soort van bonen-pap hiervan te eten.

G, Zameer

ik heb al vaak gelezen over PABA, heeft iemand daar ervaringen mee?

VeniVidiVici
26 november 2010, 02:10
Hoi iedereen,

ik zie dat hier een lange tijd geen bericht meer geplaatst is, maar hopelijk zal ik een reactie krijgen:)

Ik ben twintig jaar en heb al grijze haren, vooral aan de voorkant en achterkant. Ik vind het eigenlijk best jammer dat ik op zo een jonge leeftijd al grijze haren heb, maar ja het zal zo.
Ik gebruik altijd wax/gel om deze grijze haren te dekken, maar het probleem is dat ze alsnog best zichtbaar zijn. Mijn vraag is eigenlijk of er iemand van jullie weet wat voor gel/wax ik het beste kan gebruiken om deze grijze haren het beste te laten dekken? Ik heb al verschillende soorten gel/wax geprobeerd, maar toch zijn de grijze haren alsnog best zichtbaar.

P.s. ik wil nu zeker niet me haren laten verven of andere middelen gebruiken, misschien later wel, maar nu niet.

theo sluis
26 november 2010, 10:01
Ik kleur mijn lange haren al tientallen jaren zelf thuis met kleurshampoo, om de grijze haren te verdoezelen. Als je kort haar hebt, is het heleml makkelijk om zelf te doen.Welke merken kleurshampo geven een dekkende kleuring voor grijze haren? Ik dacht eigenlijk dat je grijze haren niet of nauwelijks kon verven met een kleurshampo.

Hanna
26 november 2010, 13:03
Welke merken kleurshampo geven een dekkende kleuring voor grijze haren? Ik dacht eigenlijk dat je grijze haren niet of nauwelijks kon verven met een kleurshampo.

Jawel hoor, dat gaat prima met kleurshampoo, maar dan niet die soorten die je er na een dag of avond al weer uit kunt wassen.
Het ligt er vanzelfsprekend ook aan hoe lang je de kleuring laat inwerken; ik vind 't overigens een natuurlijker effect geven als de grijze haren niet even donker zijn geworden als de andere haren.
Voor mannen zijn er produkten als Just For Men (alsof mannenharen anders zijn dan vrouwenharen :rolleyes:), maar er is niet zoveel keuze in kleuren als bij de produkten voor vrouwen.
Ik gebruik al tientallen jaren Guhl Ultramilde Kleurshampoo en heb na 20 minuten inwerktijd het gewenste effect.

theo sluis
26 november 2010, 14:51
Jawel hoor, dat gaat prima met kleurshampoo, maar dan niet die soorten die je er na een dag of avond al weer uit kunt wassen.
Het ligt er vanzelfsprekend ook aan hoe lang je de kleuring laat inwerken; ik vind 't overigens een natuurlijker effect geven als de grijze haren niet even donker zijn geworden als de andere haren.
Voor mannen zijn er produkten als Just For Men (alsof mannenharen anders zijn dan vrouwenharen :rolleyes:), maar er is niet zoveel keuze in kleuren als bij de produkten voor vrouwen.
Ik gebruik al tientallen jaren Guhl Ultramilde Kleurshampoo en heb na 20 minuten inwerktijd het gewenste effect.Bedoel je een permanente haarverf met waterstofperoxide? Of bedoel je een kleurshampoo waarvan de kleur er na een aantal keer wassen geleidelijk weer uitspoelt? Of nog iets anders?

Hanna
26 november 2010, 15:16
Bedoel je een permanente haarverf met waterstofperoxide? Of bedoel je een kleurshampoo waarvan de kleur er na een aantal keer wassen geleidelijk weer uitspoelt? Of nog iets anders?

KLEURSHAMPOO, en die bevat waterstofperoxide, geen stinkende ammonia.
Geen permanente haarverf, omdat die veel te agressief is en je daarbij om de haverklap de lelijke uitgroei moet bijwerken.

theo sluis
26 november 2010, 15:19
KLEURSHAMPOO, en die bevat waterstofperoxide, geen stinkende ammonia.Na hoeveel keer wassen is die kleuring uit je haar verdwenen?

Hanna
26 november 2010, 15:23
Guhl Ultramild vervaagt langzaam bij wassen met shampoo en moet na circa 8-10 shampoobeurten opnieuw gebruikt worden, wat ik geen enkel probleem vind, want het is makkelijk, goedkoop, snel en geeft een natuurgetrouw resultaat.
Bij kort haar of weinig haar, heb je slechts een halve verpakking nodig.

theo sluis
26 november 2010, 15:26
Guhl Ultramild vervaagt langzaam bij wassen met shampoo en moet na circa 8-10 shampoobeurten opnieuw gebruikt worden, wat ik geen enkel probleem vind, want het is makkelijk, goedkoop, snel en geeft een natuurgetrouw resultaat.
Bij kort haar of weinig haar, heb je slechts een halve verpakking nodig.Bedankt, maar voor zover ik weet, dekt een dergelijke niet permamente kleurshampoo niet op grijze haren. Of klopt dat niet?

Hanna
26 november 2010, 15:34
Zoals ik al schreef, dekt Guhl Ultramild Kleurshampoo de grijze haren perfect en zeker als je het 30 minuten laat inwerken, maar n egale kleur voor de hele haardos, is zeer onnatuurlijk; een natuurlijk haardos bestaat uit minstens 3 tinten.
Just For Men is een soortgelijk produkt.

Als je het niet wilt geloven, geloof je het gewoon lekker niet.

theo sluis
26 november 2010, 15:48
Zoals ik al schreef, dekt Guhl Ultramild Kleurshampoo de grijze haren perfect en zeker als je het 30 minuten laat inwerken, maar n egale kleur voor de hele haardos, is zeer onnatuurlijk; een natuurlijk haardos bestaat uit minstens 3 tinten.
Just For Men is een soortgelijk produkt.

Als je het niet wilt geloven, geloof je het gewoon lekker niet.Bedankt voor je antwoorden. Ik vertrouw op je kennis. Ik heb weleens gezien dat een gewone kleurshampo niet dekte op witte haren. Dus kennelijk is dit iets anders dan gewone kleurshampo?

Hanna
27 november 2010, 14:18
Er bestaan ook kleuringen die bedoeld zijn voor slechts n dag of feestavond; die spoel je er daarna meteen weer uit.
Andere kleurshampoo's zijn pas na 8-10 shampoobeurten verdwenen. Meestal staat dergelijke informatie wel op de verpakking.

Yupiteru
19 december 2011, 14:59
Hallo Hanna, bestel je de Guhl Ultramilde kleurshampoo via het internet? Want bij de grote landelijke drogisterijketens heb ik het totnogtoe niet gezien. Of zie ik door de bomen het bos niet meer? :)