PDA

View Full Version : liefdesverdriet


Tiuri
14 maart 2005, 22:42
De meesten van jullie zullen het wel kennen: liefdesverdriet. Voor mij de vreselijkste emotie die er bestaat. Ik ben er al enkele keren in m'n leven dood- en doodziek van geweest.

Gelukkig nu even niet :D maar toch vroeg ik me af of anderen het ook als zo intens vreselijk ervaren en of ze tips/trucs hebben om ermee om te gaan.

Cloud
14 maart 2005, 23:14
Liefdesverdriet doet ZO veel pijn. Ik heb het ook één keer heel erg gehad, ik verzoop er echt in. Het ergste is het 's ochtends. Je wordt wakker en gedurende 1 seconde is er niks aan de hand, 1 seconde vergetelheid is je gegund, en dan slaat het tegen je hoofd als een voorhamer. Enfin, ik ga er verder niet over uitweiden :)

high
15 maart 2005, 08:23
gewoon snel naar de volgende gaan :D en haar helemaal zwart maken bij je vrienden en vriendinnen helpt echt!

pizzacat
15 maart 2005, 09:48
en haar daarmee schaden? slecht idee.

Gewoon doorgaan met de zaken die je aandacht nodig hebben, stort je in die dingen.

Oilily
15 maart 2005, 10:21
Bij mij helpt enkel je snel storten op iemand anders (of alleszins je aandacht verleggen). Het is lelijk en weglopen van de feiten maar o zo effectief! En liefdesverdriet went.... Het is van vrijdag gedaan met mijn vriendje en hij behoort precies al tot een ver verleden. De gaatjes opvullen, de leegtes verdoezelen door met andere mensen af te spreken en je in iets avontuurlijks te storten. :P

Colinhos
15 maart 2005, 12:38
Tis nu acht maanden geleden dat mijn 4-jarige relatie op de klippen liep. Het is nog steeds moeilijk, helemaal omdat het niet met een knallende ruzie is afgelopen. Dan was het waarschijnlijk een stuk makkelijker geweest. We zagen elkaar ook nog regelmatig, maar dat is niet echt aan te raden. Of je moet dat kunnen, ik in ieder geval niet...

Nou, maar op naar de volgende :D .

jongen25
15 maart 2005, 15:09
Het beste is een 'cold turkey', denk ik. Gewoon de ander minimaal een half jaar NIET zien en maar mondjesmaat spreken. En vooral niet zwijmelend naar oude vakantiefoto's e.d. kijken. Stop ze in een la. En hou geen contact met haar ouders (fout die ik ooit heb gemaakt).
Ook een tip: vraag vrienden of familieleden naar haar slechte eigenschappen. ('Ze was toch eigenlijk wel een beetje hooghartig') Dat ideaalbeeld van de droompartner dat in je hoofd zit, moet zo snel mogelijk afgebroken worden. Beetje kinderachtig misschien, maar bij mij heeft het wel degelijk geholpen (na anderhalf jaar liefdesverdriet:crybaby:).

pizzacat
15 maart 2005, 16:47
1,5 jaar? sodeju! Ik ben een optimist en opportunist, ik ben er meestal snel overheen, zeer snel eigenlijk. Ik heb ook nog maar en paar keer 'de bons' gekregen. Maar ook als je het zelf of wederzijds uitmaakt kan het lastig zijn.

Vince001
15 maart 2005, 16:51
Zo, dus dit is waar de twee meest gruwelijke gebeurtenissen uit mijn korte leventje uiteindelijk samenkomen: een discussie over liefdesverdriet op een forum voor haaruitval... :)

Ik had zelf nooit gedacht dat ik zo verschrikkelijk door het stof kon gaan, het leven zo donker kon zien als toen zij zei dat een "long-distance relationship" toch waarschijnlijk niet zou werken...
Zij besloot dat we goede vrienden bleven en om de zoveel weken kreeg ik zo'n mailtje over haar huwelijksplannen, kast van een huis, schitterende land... en of hoe het met mij ging... Ik ging dus kapot.

Na bijna een jaar lang geleefd te hebben als een schaduw, heb ik gedaan wat iedereen moet doen in zo'n situatie... Ik heb alle contacten verbroken -De deur dicht gesmeten! Keihard! Haar dr uit getrapt! Groots! Die zag ze niet aankomen!- met een lief, net briefje.

Shit man, zelfs na een jaar kon ik niets slechts tegen of over haar zeggen.

Het werd een lief, net briefje, dus.

:(

jongen25
15 maart 2005, 17:05
Klasse! Zelfbeheersing!

Tiuri
15 maart 2005, 17:10
Zo, dus dit is waar de twee meest gruwelijke gebeurtenissen uit mijn korte leventje uiteindelijk samenkomen: een discussie over liefdesverdriet op een forum voor haaruitval... :)

Ik had zelf nooit gedacht dat ik zo verschrikkelijk door het stof kon gaan, het leven zo donker kon zien als toen zij zei dat een "long-distance relationship" toch waarschijnlijk niet zou werken...
Zij besloot dat we goede vrienden bleven en om de zoveel weken kreeg ik zo'n mailtje over haar huwelijksplannen, kast van een huis, schitterende land... en of hoe het met mij ging... Ik ging dus kapot.

Na bijna een jaar lang geleefd te hebben als een schaduw, heb ik gedaan wat iedereen moet doen in zo'n situatie... Ik heb alle contacten verbroken -De deur dicht gesmeten! Keihard! Haar dr uit getrapt! Groots! Die zag ze niet aankomen!- met een lief, net briefje.

Shit man, zelfs na een jaar kon ik niets slechts tegen of over haar zeggen.

Het werd een lief, net briefje, dus.

:(Wat een verhaal!!! :crybaby:

shyra
15 maart 2005, 17:15
fijn om te horen dat het bij de meeste nog schappelijk afliep.
Dit was bij mij helaas niet het geval.

Groet,
Shyra

Tiuri
15 maart 2005, 17:17
fijn om te horen dat het bij de meeste nog schappelijk afliep.
Dit was bij mij helaas niet het geval.

Groet,
ShyraHoe bedoel je?

Vince001
15 maart 2005, 18:19
Dat klinkt als een mooie nuance. :)

Ze komen en gaan. ;)

Jaapie
15 maart 2005, 19:57
Ik begin nooit zo snel een relatie.
Don't hate the player, hate the game :D

Mailman
15 maart 2005, 22:22
Ik begin nooit zo snel een relatie.
Don't hate the player, hate the game :DOf: the hunt is better then the catch? ;)

Druifstuif
15 maart 2005, 23:26
Liefdesverdriet zuigt echt naadje iig. Maar het gaat ook altijd weer over :) .

high
16 maart 2005, 09:13
ik heb wel redelijk veel vriendinnen gehad maar ik ben nog nooit echt verliefd geweest. Wel gezlellig,lekkere sex en leuke dingen doen maar nooit echt dat ik het gevoel heb dat k d'r mis als ik haar een tijdje niet zie enzo.

jongen25
16 maart 2005, 14:42
Nooit verliefd geweest? Dan mis je toch wel wat, High. Ik snap sowieso niet dat mensen een relatie aangaan als ze niet verliefd zijn. Tenzij ze natuurlijk van meet af aan eerlijk zijn en benadrukken dat ze het alleen om de 'gezelligheid' c.q. seks te doen is.

high
16 maart 2005, 17:34
tsja of ik wat mis ik vermaak me prima in het leven, ben alleen de ware nog niet tegen gekomen denk ik.

Ik geef ook wel veel om me vriendin maar om nou te zeggen verliefd nee maar weet ook niet hoe het voelt.

waarom een vriendin dan? om de sex het gezelschap altijd iemand op terug te vallen dit zijn meer de redenen van mij om een relatie aan te gaan.

een voordeel nooit liefdesverdriet nou een heel klein beetje gemis dan :D

(ik rauw meer om me haar dan me exen :o )

Andastra
6 april 2005, 14:04
Euhm, jah, bij mij is 9 maand geleden m'n relatie van 2 jaar op de klippen gelopen... Heb 3 dagen zonder ophouden zitten huilen... Hij wou ook geen contact meer. Hij had 'n smsje gestuurd om te zeggen dat 't gedaan was en dan heb 'k een week nix van hem gehoord. Daarna wel weer en zei hij dat 't allemaal trug goed ging komen en dat hij zoveel van me hield, maar dat hij tijd nodig had...

Heb 'm dan af en toe nog es op msn gesproken, 'k wou 'm tijd geven en 'm 2 maand later trug gezien met de gedachte dat alles weer goed ging komen. Niet dus, weer énorm zitten huilen voor paar dagen.

Dan alsmaar minder contact gehad.

Dan foto gevonden van hij die met 'n ander hand in hand liep. Zijn reactie: puur vriendschappelijk, ik wil enkel jou

Dan foto gevonden van hij die een ander was aan't kussen. Zijn reactie: 'k was zat en wist niet wat ik deed, ik wil jou

Dan week later gesprek met hem gehad waarin hij zat te vertellen hoe graag hij haar wel zag en dat hij een relatie met haar wou beginnen

Drie dagen later had hij dan ook die relatie, al zei zijn vriend dat die al 2 maand aan de gang was.

En toen heeft hij eindelijk toegegeven dat het niet meer goed kwam tss ons en ben 'k eindelijk beginnen verwerken.

Zelf 'n vriend gevonden, en ex heeft contact verbroken nadat ik zijn nieuw lief zwart had gemaakt op mijn forum :o (moja, wie noemt er zijn dochter nu ook Ira? I mean, das er toch gewoon om vragen?)

En ja, ondertss al 3 maand nix meer van 'm gehoord, denk nog wel aan hem, soms met heimwee, soms met haat, meestal onverschillig, want nu besef ik dat hij nooit van me gehouden heeft, dusja :)

Ohja, en eig van 't moment dak gedumpt was tot 6 maand later me elke nacht in slaap gehuild omdat 'k hem zo miste en zoveel van 'm hield

Saar
6 april 2005, 19:00
Ik heb er gelukkig geen ervaring mee... Heb voor deze relatie 1 "vriend" gehad maar was er alleminst rouwig om toen het uit was... beste beslissing uit m'n leven tot dan toe. Nu met m'n huidige vriend zijn we nooit uit elkaar geweest en denk ook niet dat dat de komende tijd gaat gebeuren (kindje op komst, trouwplannen) maar je weet maar nooit...

Lijkt me wel ongelooflijk moeilijk. Ik vond het al verschrikkelijk toen ik mijn vriend (in het begin van onze relatie) 3 dagen wel zag en dan een maand niet... Maar dan te weten dat je nooit meer samen zult zijn... :( Liefde doet pijn op veel verschillende manieren

marly
6 april 2005, 19:31
:eek: tis 1 van de ergste dingen....liefdesverdriet. ik ben meerdere malen op mn gezicht gegaan,maar de ergste keer was 10 jaar geleden. na 1 jaar samenwonen kwam hij 'even melden',dat hij weg ging bij me. hij was toch nog erg gek op zn vrouw (tegen mij had hij verteld dattie all 2 jaar gescheiden was!!!!) en hij wilde terug naar haar en zn dochter.... ik heb hem meteen de deur uitgeschopt. maanden lang heb ik gehuild,werd midden in de nacht hysterisch wakker waarna een heftige paniekaanval volgde. de kilo's vlogen eraf,ik leek wel een wandelend skelet. na 5 maanden heb ik mezelf eens hard aangepakt,en toen ging het langzaamaan weer beter.
en de laatste....tja.... bijna 3 jaar samengewoond,en toen bleek meneer een behoorlijk alcohol- en cocaine-probleem te hebben. heb meteen voor mezelf gekozen en ben weggegaan...weer bij paps en mams gaan wonen:confused:. maar dat was meer intense boosheid en het bedrogen voelen....het houden-van was snel over. en nu..hebben mijn vriend en ik de samenwoonplannen al klaar,over een maand of 5 gaat het gebeuren:D:D.

liefs,marly

Andastra
21 april 2005, 20:27
Waar heb je die foto's eigenlijk "gevonden"? :)


wel, hij is student in Antwerpen en daar hebben ze de gewoonte foto's te trekken op TD's en evenementen en die dan online te zetten op www.studiant.be/foto enja, daar keek ik dus zo af en toe es naar

rizla
6 juli 2005, 22:46
nog nooit een relatie gehad alleen wat dames die gewoon langs kwamen waaien.
1x echt verliefd geweest 3 jaar lang en toen ze dan eindelijk met me wou gaan heb ik het gewoon verneukt door het niet te doen.ik deed het in me broek op het moment van de waarheid en dr was nogal een vage situatie tussen dr inmiddels ex(kk player) en me zusje (toenmalige stoepdel = is genezen thank god) toen heb ik dr eigenlijk nooit meer gezien want we kenden elkaar van school en de avond was het eindexamenfeest:confused: toen nog 4 jaar gebaald en kon wel keihard janken. toen kwam dr een reunie van die school waar ik dr weer zag we keken elkaar echt heel bizar aan toen ik dr zag zitten, echt zon moment waar je wel in wil blijven... maar ze zat met vriendinnen die ik niet echt kende en ik wist ook echt niet wat ik tegen dr moest zeggen dus ik liet het maar gaan tot we wegreden bij de reunie... we reden lans dr en ze zwaaide enzow maar we reden door tot ik besloot om te keren en terug te scheuren... weg was ze...

maar sinds kort heb ik een nieuwe verliefdheid opgelopen en deze ga ik cker niet verneuken:P ze is alleen wel ff een maand op vakantie en ik mis dr egt...maargoed ze heb dr beltegoed al opgesmst en nu mailt ze me dr kussies :rolleyes:

pizzacat
6 juli 2005, 23:46
nog nooit een relatie gehad alleen wat dames die gewoon langs kwamen waaien.
1x echt verliefd geweest 3 jaar lang en toen ze dan eindelijk met me wou gaan heb ik het gewoon verneukt door het niet te doen.ik deed het in me broek op het moment van de waarheid en dr was nogal een vage situatie tussen dr inmiddels ex(kk player) en me zusje (toenmalige stoepdel = is genezen thank god) toen heb ik dr eigenlijk nooit meer gezien want we kenden elkaar van school en de avond was het eindexamenfeest:confused: toen nog 4 jaar gebaald en kon wel keihard janken. toen kwam dr een reunie van die school waar ik dr weer zag we keken elkaar echt heel bizar aan toen ik dr zag zitten, echt zon moment waar je wel in wil blijven... maar ze zat met vriendinnen die ik niet echt kende en ik wist ook echt niet wat ik tegen dr moest zeggen dus ik liet het maar gaan tot we wegreden bij de reunie... we reden lans dr en ze zwaaide enzow maar we reden door tot ik besloot om te keren en terug te scheuren... weg was ze...

maar sinds kort heb ik een nieuwe verliefdheid opgelopen en deze ga ik cker niet verneuken:P ze is alleen wel ff een maand op vakantie en ik mis dr egt...maargoed ze heb dr beltegoed al opgesmst en nu mailt ze me dr kussies :rolleyes:



Zet m op he!

ycelik
7 juli 2005, 01:13
Tjaah wat kan je doen?
Alles kwijtraken wat je aan die persoon herinnert.
Aan wat belangrijker of andere dingen denken.
Niet het laten we vrienden blijven aanpak proberen want dan heb je toch altijd iets in je dat hoopt op dat je weer bij elkaar komt.
Snel naar een ander.
Niet aan de positieve momenten maar aan die irri momenten van die gene denken.
Dat zal wel moeten helpen , maar jah de Ultimate-Cure bestaat gewoon niet het is een kwestie van een dip , waar je vanzelf weer uitkomt.

Colinhos
7 juli 2005, 14:48
Gewoon weer iemand anders tegenkomen die minstens net zo leuk is :D

rizla
7 juli 2005, 18:57
ow jah doen we ff gewoon...:P geintje

potje en dekseltje moeten wel precies goed passen ofniet??

pizzacat
7 juli 2005, 19:03
ow jah doen we ff gewoon...:P geintje

potje en dekseltje moeten wel precies goed passen ofniet??

Ach ff beetje wringen ;)

rizla
7 juli 2005, 22:00
rekt het niet???


scheurt vanzelf:P

pluisjuh
18 oktober 2007, 02:15
ik voel me nu echt klote me vriend heeft het uitgemaakt terwel ik met hem verlooft was geweest ik had een jaar met hem maar nu dat hij in jeugdetentie zit is alles verandert en mij gedumpt:crybaby: ik kan het maar niet geloven . hij stuurt mij een biref met al mijn foto's der in en een briefjuh van zorrie ik heb geen gevoelens meer voor je .
toen ik deze brief kreeg vanochten was ik razent:mad: maar wat het ergste is dat ik gewoon niet begrijp waarom we hadden geen problemen niets:crybaby::crybaby::crybaby: :sad:

Morehair
18 oktober 2007, 17:16
Heb je je nu speciaal op Haarweb geregistreerd om dit te melden?

INT
19 oktober 2007, 15:51
Heb je je nu speciaal op Haarweb geregistreerd om dit te melden?

...Waren de troostende woorden van Morehair

steenbokje
19 oktober 2007, 15:55
:confused: liefdes verdriet is echt wel erg hoor,maar achteraf is het zo zonde van je energie vindt ik meestal zal iemand het dan ook wellicht niet waard zijn,is mijn menig in ieder geval is de mijne ook 'gevlogen' sosm ben je na een paar maanden ineens niet het type wat ze zoeken nee nee nee,leuk is dat eerst wegduwen dan weer terug komen bla bla bla
nu dan vindt het best er zijn ergere dingen en belangrijkere dingen.;)

Hanna
19 oktober 2007, 15:59
Haarweb is niet opgericht om pubertjes met liefdesproblemen te troosten.

simbah
19 oktober 2007, 17:16
Haarweb is niet opgericht om pubertjes met liefdesproblemen te troosten.

Wat een opmerking:confused:. Als iemand troost zoekt en wilt zijn verhaal doen, dan waarom niet?

van ALLES en nog wat thread.

Hanna
19 oktober 2007, 17:19
Wat een opmerking:confused:. Als iemand troost zoekt en wilt zijn verhaal doen, dan waarom niet?

van ALLES en nog wat thread.

Daartoe bestaan al tientallen andere forums.

simbah
19 oktober 2007, 17:25
Daartoe bestaan al tientallen andere forums.

Klopt, maar nogmaals hij doet het in van ALLES en nog wat rubriek.


Haarweb is niet opgericht om pubertjes met liefdesproblemen te troosten..

:crybaby:

Henk
20 oktober 2007, 02:40
Klopt, maar nogmaals hij doet het in van ALLES en nog wat rubriek.

[/I]

:crybaby:

Zo is het Simbah. ;)

Guoy
20 oktober 2007, 16:10
Toch raar om je op je op je 13e te verloven. :confused:

Spiderman
20 oktober 2007, 16:14
Toch raar om je op je op je 13e te verloven. :confused:


Waar lees jij dat ze 13 is dan?

Tiuri
20 oktober 2007, 16:31
Haarweb is niet opgericht om pubertjes met liefdesproblemen te troosten.Wat kun jij toch onaardig zijn.

Hanna
20 oktober 2007, 16:36
Ik vind dat zij juist blij mag zijn dat hij 't uit gemaakt heeft, want als hij al op zo'n jeugdige leeftijd in de gevangenis zit, heeft hij bar weinig toekomst en zij is nog jong genoeg om een andere vriend te vinden.

Life goes on. Keus genoeg! :cool:

kevin
20 oktober 2007, 17:57
Wat kun jij toch onaardig zijn.

De waarheid is ook keihard.

ray
20 oktober 2007, 18:36
Wat kun jij toch onaardig zijn.

tja, vrouwen zijn nu eenmaal keiharde koude wezens.

simbah
20 oktober 2007, 20:16
Zo is het Simbah. ;)

;)

simbah
20 oktober 2007, 20:19
Wat kun jij toch onaardig zijn.

Yup ik vond het ook een kei harde opmerking. Normaal kom ik er niet voor op, maar dit is toch echt te hard voor woorden. Een kalende vrouw moet het maar ergens anders afreageren en niet op iemand die ff hier ALLEEN maar zijn verhaal wilt doen.

simbah
20 oktober 2007, 20:19
tja, vrouwen zijn nu eenmaal keiharde koude wezens.

Is niet waar:D:P;)

vega24
20 oktober 2007, 20:23
Een kalende vrouw moet het maar ergens anders afreageren en niet op iemand die ff hier ALLEEN maar zijn verhaal wilt doen.


Volgens mij is dit ook wel een kei harde opmerking...

Spiderman
20 oktober 2007, 20:37
Volgens mij is dit ook wel een kei harde opmeriking...

Nee, het is geen correcte opmerking idd.

Simbah heeft overigens wel gelijk dat iedereen hier zijn verhaal moet kunnen doen, ongeacht of het een haarprobleem betreft of niet. Het van alles en nog wat forum is er niet voor niets en iedereen staat daar vrij om te posten wat diegene wil. Bovendien is het niet aan Hanna om voor iemand te beslissen of iets vervelend is of niet. Dat is aan de persoon zelf die met het probleem zit en aan niemand anders.

Hanna
20 oktober 2007, 22:26
Tegen Hanna kun je rustig keiharde opmerkingen plaatsen, hoor. Ik heb ondertussen een behoorlijke laag eelt op mijn ziel gekweekt en bovendien zie ik de humor er ook wel van in, als kalende onder de kalen. :D

Maar ondertussen helpen jullie dat kind geen van allen! Stelletje flapdrollen.

ray
20 oktober 2007, 22:42
ik ben er eigenlijk ook wel mee eens dat het beter is dat ze gedumpt is door die gast.

je hoort het beste uit je leven te halen en het beste te verdienen.
een kut crimineel die op jonge leeftijd de bak in gaat is geen garantie voor een gelukkige toekomst.
bovendien is 13 jaar te jong voor een relatie, eerst jong zijn dan volwassen dingen doen.

simbah
20 oktober 2007, 23:01
Tegen Hanna kun je rustig keiharde opmerkingen plaatsen, hoor. Ik heb ondertussen een behoorlijke laag eelt op mijn ziel gekweekt

Ja, maar niet tegen dat jochie van 13 jaar. Hij heeft geen laag eelt gekweekt. Een moeder die keiharde opmerking plaatst tegen zijn kind.

Guoy
20 oktober 2007, 23:03
Waar lees jij dat ze 13 is dan?

Taalgebruik. :) Kan niet veel ouder dan 12, 13 of 14 zijn.

Maar misschien was ze wel verloofd met 50cent_g-unit als hij nu al in jeugddetentie zit. :D

simbah
20 oktober 2007, 23:03
Simbah heeft overigens wel gelijk dat iedereen hier zijn verhaal moet kunnen doen, ongeacht of het een haarprobleem betreft of niet. Het van alles en nog wat forum is er niet voor niets en iedereen staat daar vrij om te posten wat diegene wil. Bovendien is het niet aan Hanna om voor iemand te beslissen of iets vervelend is of niet. Dat is aan de persoon zelf die met het probleem zit en aan niemand anders.

Helemaal mee eens.

Hanna
20 oktober 2007, 23:19
Taalgebruik. :) Kan niet veel ouder dan 12, 13 of 14 zijn.

Maar misschien was ze wel verloofd met 50cent_g-unit als hij nu al in jeugddetentie zit. :D

Ja, daar dacht ik ook aan :D Die zit steeds bij Van Alles en Nog Wat.

kurt
21 oktober 2007, 01:22
momenteel ook in een ferme dip:crybaby:

Hanna
21 oktober 2007, 01:26
Hoezo dan? Wat is er gebeurd?

kurt
21 oktober 2007, 01:41
blijkbaar kom ik steeds de verkeerde tegen...voor mij voorlopig geen relatie meer:(

Hanna
21 oktober 2007, 01:48
Stel jij misschien te hoge eisen of stelt die ander te hoge eisen?

vega24
21 oktober 2007, 01:51
Hoe jong of oud ben je Hanna?

Als ik vragen mag?

kurt
21 oktober 2007, 01:57
nee maar mss ben ik te braaf, te soft... mss moet ik ook maar de arogante zak gaan uithangen...

Hanna
21 oktober 2007, 01:57
Hoe oud ik ben..... boven de 40!

Kurt,
Vrouwen houden meestal inderdaad niet van softe types, tenminste niet als ze nog jong zijn.

kurt
21 oktober 2007, 01:59
Boven de 40!

maar met zoveel klasse;)

Hanna
21 oktober 2007, 02:01
maar met zoveel klasse;)

Bedoel je mijn nieuwe avatar? :)

kurt
21 oktober 2007, 02:04
Bedoel je mijn nieuwe avatar? :)
achter de avatar:) wel een goeie ava trouwens

vega24
21 oktober 2007, 02:07
Hey kurt ophouden nou,

Hanna is te oud voor je, :D

En Hanna zelf is zeker niet soft!

Maar wie weet houdt ze wel van soft... Ze is inmiddels al de 40 gepasseerd.

Hanna
21 oktober 2007, 02:08
Dat is dan de eerste positieve opmerking over deze nieuwe avatar !

Maar rouw niet te lang over deze verbroken relatie. Het leven is echt te kort!

Hanna
21 oktober 2007, 02:11
Hey kurt ophouden nou,

Hanna is te oud voor je, :D

En Hanna zelf is zeker niet soft!

Maar wie weet houdt ze wel van soft...

Hanna is niet te oud, maar houdt ook niet van pedofilie :confused:
En Hanna houdt niet van soft. Ik moet wel een kerel hebben waarmee ik de oorlog kan winnen.

kurt
21 oktober 2007, 02:12
Dat is dan de eerste positieve opmerking over deze nieuwe avatar !

Maar rouw niet te lang over deze verbroken relatie. Het leven is echt te kort!

dank je hanna, ja die ava en de opschrift erboven... waren er maar meer zoals jij... klasselady:)

vega24
21 oktober 2007, 02:15
Dus Hanna is single, en wilt graag de oorlog winnen...


Mannen genoeg op haarweb die voor je willen strijden!

kurt
21 oktober 2007, 02:22
Dus Hanna is single, en wilt graag de oorlog winnen...


Ik weet wel zeker dat er mannen hier zijn die de oorlog niet ALLEEN kunnen winnen!

maar nee die is ni single

vega24
21 oktober 2007, 02:24
maar nee die is ni single


Je hebt al geprobeerd te strijden?

kurt
21 oktober 2007, 02:26
Je hebt al geprobeerd te strijden?

nee, is geen datesite he:P maar achter iedere sterke vrouw staat ....;)

Hanna
21 oktober 2007, 02:27
Ik moet nu stoppen, want mijn man kan ieder moment thuiskomen en dan is hij sowieso al een beetje pissig dat ik geen zin had
om mee te gaan (voor de zoveelste keer). Hij is sologitarist in een band en ik ben al halfdoof van dat lawaai de hele middag op zolder.

Kurt, hou je haaks en ga meteen weer op jacht! :cool:

kurt
21 oktober 2007, 02:29
Ik moet nu stoppen, want mijn man kan ieder moment thuiskomen en dan is hij sowieso al een beetje pissig dat ik geen zin had
om mee te gaan (voor de zoveelste keer). Hij is sologitarist in een band en ik ben al halfdoof van dat lawaai de hele middag op zolder.

Kurt, hou je haaks en ga meteen weer op jacht! :cool:

thanks geeft mij weer wa moed... slaap lekker, deze kruip ook onder de wol morgen vroeg gaan trainen. doei

steenbokje
21 oktober 2007, 10:16
Hoe jong ben je kurt???:rolleyes:

Limbo
21 oktober 2007, 15:51
Hoe jong ben je kurt???:rolleyes:

2 mei 1975 geboren. Check zijn profiel!

steenbokje
21 oktober 2007, 19:54
oooooooooooooohhh oke hahaha ben ik te oud helaas........

kurt
21 oktober 2007, 22:41
oooooooooooooohhh oke hahaha ben ik te oud helaas........

maar nee, hoe jong ben je?

Hanna
22 oktober 2007, 01:12
:D:D:D Nou wordt 't leuk !!!!!! ....:D:D

steenbokje
22 oktober 2007, 06:59
:rolleyes: goeie morgen zegggggggg hahahaa ahum boven de 35 en beneden de 40 dus daar tussen ahum:eek:

Limbo
22 oktober 2007, 08:19
maar nee, hoe jong ben je?

Niet geschoten is altijd mis, he Kurt??:D

kurt
22 oktober 2007, 17:14
:rolleyes: goeie morgen zegggggggg hahahaa ahum boven de 35 en beneden de 40 dus daar tussen ahum:eek:

je bent nog in de fleur van je leven:)

steenbokje
22 oktober 2007, 17:19
je bent nog in de fleur van je leven:)

:rolleyes: ahahahahahahaha ja wel dat zekerrrrrrr

Hanna
22 oktober 2007, 17:20
Doen jullie de rest even via pb? :o :P ;)

kurt
22 oktober 2007, 17:22
:rolleyes: ahahahahahahaha ja wel dat zekerrrrrrr

heb de laatste twee dagen meer ingelogd dan in de laatste 3 maanden:)

kurt
22 oktober 2007, 17:23
Doen jullie de rest even via pb? :o :P ;)

welke rest;)

steenbokje
22 oktober 2007, 17:29
lijk wel een dating site hahaha met net ietsjes extra...maar p.b mag hoor hahahaa:shiny:

kurt
22 oktober 2007, 17:44
lijk wel een dating site hahaha met net ietsjes extra...maar p.b mag hoor hahahaa:shiny:

ok:D, mag toch he:)

ray
22 oktober 2007, 20:07
soms benijd ik homo's wel.
die hebben tenminste ook rationele partners ;)

of ik heb mijn jeugdelijke onbezonnenheid verloren.

trouwens eigenlijk is kalverliefde, kinderverkering etc, echte liefde.
je keuze word ingegeven door je hart en niet door allerlei vertroebelde keuze criteria die je hanteerd als je ouder word.

de kans is klein bijvoorbeeld dat een uni afgestudeerde ooit nog gaat daten met een kassa meisje die hij ziet bij de plus (afgezien van snelle sex dan)

Hanna
22 oktober 2007, 22:03
soms benijd ik homo's wel.
die hebben tenminste ook rationele partners ;)

Waar concludeer jij dat uit? :confused:

Guoy
22 oktober 2007, 22:06
soms benijd ik homo's wel.
die hebben tenminste ook rationele partners ;)

Haha. :D Lang niet iedere man is rationeel hoor. :P

trouwens eigenlijk is kalverliefde, kinderverkering etc, echte liefde.
je keuze word ingegeven door je hart en niet door allerlei vertroebelde keuze criteria die je hanteerd als je ouder word.

Ik denk dat je vrijwel altijd een min of meer vertroebelde keus maakt in combinatie met iets wat je hart je ingeeft. En echte liefde is wat bejaarde stellen hebben die na jaren van blijdschap, kommer en kwel nog steeds bij elkaar zijn en van elkaar houden.

de kans is klein bijvoorbeeld dat een uni afgestudeerde ooit nog gaat daten met een kassa meisje die hij ziet bij de plus (afgezien van snelle sex dan)

Tuurlijk doe ik dat nog wel! :D Ik zie geregeld hele aantrekkelijke kassameisjes.

ray
22 oktober 2007, 23:44
Waar concludeer jij dat uit? :confused:

nou omdat homo's andere mannen daten.

beste beschrijving voor een vrouw:
"I think of a man, and I take away reason and accountability."


duikt nu achter een stevige betonnen muur :rolleyes:

Henk
23 oktober 2007, 17:18
:rolleyes: goeie morgen zegggggggg hahahaa ahum boven de 35 en beneden de 40 dus daar tussen ahum:eek:

Dat zijn de topjaren van een man. :D
Er is overigens al een datingthread op Haarweb:
http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=3074

steenbokje
23 oktober 2007, 20:05
haha dat heb ik dus nèt gezien jaaaaaaaahaaaaaaaaaa nou ja zeg,het harwebforum,mèt net ietsje meer nie waar:rolleyes:

lancia
23 oktober 2007, 20:59
Ik heb er ook pijnlijke ervaringen mee...heb 2maal samengewoond en 2maal lieten ze me zitten...eenmaal een relatie van 5 jaar,de andere van 3...
Man man,wat heb ik daar vanaf gezien...elk liedje op de radio deed me pijn,elke herinnering kreeg je direct een gevoel van je maag tot je middenrif..niet meer kunnen eten,klaarwakker zijn ganse dagen lang,geen fut meer hebben ik heb me maanden aan een stuk naar het werk gesleept,echt een verdrinkingsgevoel had ik.....
En de gedachte dat ze met ne andere aan het plezier maken was of weet ik veel dat vreette me echt op..kan hier wel gaan vertellen hoe ik erachter ben gekomen,dat maakte het des te pijnlijker.maar daar ga ik niet mee beginnen.is ondertussen ook al weer 2.5jaar achter de rug :D

Maar genoeg sentiment op deze avond:P

Hanna
24 oktober 2007, 01:18
nou omdat homo's andere mannen daten.

beste beschrijving voor een vrouw:
"I think of a man, and I take away reason and accountability."


duikt nu achter een stevige betonnen muur :rolleyes:

Een grote bek die wegduikt achter een muur, noem je dat rationeel? :o
Kan een vrouw met zo'n kerel de oorlog winnen?

Vrouwen komen van Venus, de meeste mannen komen van Mars, maar sommige koom uut Twente.;)

Guoy
24 oktober 2007, 19:23
Een grote bek die wegduikt achter een muur, noem je dat rationeel? :o

Ik wel! :D

Guoy
24 oktober 2007, 19:24
Ik heb er ook pijnlijke ervaringen mee...heb 2maal samengewoond en 2maal lieten ze me zitten...eenmaal een relatie van 5 jaar,de andere van 3...
Man man,wat heb ik daar vanaf gezien...elk liedje op de radio deed me pijn,elke herinnering kreeg je direct een gevoel van je maag tot je middenrif..niet meer kunnen eten,klaarwakker zijn ganse dagen lang,geen fut meer hebben ik heb me maanden aan een stuk naar het werk gesleept,echt een verdrinkingsgevoel had ik.....
En de gedachte dat ze met ne andere aan het plezier maken was of weet ik veel dat vreette me echt op..kan hier wel gaan vertellen hoe ik erachter ben gekomen,dat maakte het des te pijnlijker.maar daar ga ik niet mee beginnen.is ondertussen ook al weer 2.5jaar achter de rug :D

Maar genoeg sentiment op deze avond:P

Ja, er zijn zat klootzakken, net zoals er genoeg kuthoeren zijn. :crybaby:

steenbokje
24 oktober 2007, 19:27
zozozo wel grove benamingen zeg.....:eek:

ray
24 oktober 2007, 19:39
Een grote bek die wegduikt achter een muur, noem je dat rationeel? :o
Kan een vrouw met zo'n kerel de oorlog winnen?

Vrouwen komen van Venus, de meeste mannen komen van Mars, maar sommige koom uut Twente.;)


ach, ik val volgensmij best mee :P

ik heb ooit een paar jaar liefdesverdriet gehad, veel tijd verkloot met leven in het verleden. op het laatst droomde ik zelfs dat de relatie weer goed was en dat werd zo erg dat ik zulke dromen voor het slapen gaan kon triggeren.

heb nu een fantastisch lief meisje die ik ken sinds dat het uit is met mijn vorige echte ex.
we zijn twee werelden van verschil maar het gaat goed.
ben alleen ontzettend druk de laatste tijd :(

wel grappig dat als je eenmaal weer een vriendin hebt je op de een of andere manier weer sneller vrouwelijk aandacht hebt :rolleyes:

gelukkig heb ik nog vrienden die ik er blij mee kan maken :P

Guoy
24 oktober 2007, 19:49
zozozo wel grove benamingen zeg.....:eek:

Heh, wat? Het is toch zo?

steenbokje
24 oktober 2007, 19:53
mischien wel maar zal mezelf niet omschrijven als 'kuthoer'jeetje is het zooooooo erg???????????????

Guoy
24 oktober 2007, 19:57
mischien wel maar zal mezelf niet omschrijven als 'kuthoer'jeetje is het zooooooo erg???????????????

:) Ik heb het ook niet over jou. Ik zeg er zijn "genoeg" niet "iedereen is een".

Henk
24 oktober 2007, 19:57
Heh, wat? Het is toch zo?

Ja, ik vind het ook behoorlijk grof Guoy. Niet echt bij je passen.
Is je relatie net beeïndigd? ;)

steenbokje
24 oktober 2007, 19:59
Ik is lief echt waar.:rolleyes:

Guoy
24 oktober 2007, 20:11
Ja, ik vind het ook behoorlijk grof Guoy. Niet echt bij je passen.
Is je relatie net beeïndigd? ;)

Ja! En ik ben sip. :crybaby: Maar goed, ik wist niet dat ik niet mocht schelden op haarweb. Ik dacht als Hans Teeuwen het op nationale TV een kwartier lang mag schreeuwen kan ik het ook wel in een postje op haarweb typen. Maar ik zal op mijn taal gaan letten. ;)

Henk
24 oktober 2007, 20:44
Hey, het is je vergeven. Verzachtende omstandigheden.
Wel kloten voor je. Iets intens fijn kan ook intens zeer doen.

Hanna
24 oktober 2007, 22:52
Zolang er niemand persoonlijk beledigd wordt, is er niks aan de hand!

Guoy, ik vind 't echt ontieglijk lullig voor je. Heb je al AGA-frustraties en een zwaar regime, laat die trut je ook nog in de steek! :frusty:

Morehair
24 oktober 2007, 23:06
Tja, welke vrouw wordt er nou niet gek van een gefrustreerde vent?

ray
24 oktober 2007, 23:10
ach, als ze wat te zeiken hebben kunnen ze opbokken

(schatje, natuurlijk bedoel ik jou niet)

kurt
24 oktober 2007, 23:34
Ik is lief echt waar.:rolleyes:

ontzettend lief:)

Guoy
25 oktober 2007, 00:29
Guoy, ik vind 't echt ontieglijk lullig voor je. Heb je al AGA-frustraties en een zwaar regime, laat die trut je ook nog in de steek! :frusty:

Ach, zo erg is het niet hoor dat ze weg is. :) Ja, leuk is anders, maar ik heb het een beetje aan mijzelf te danken. Om jou woorden te gebruiken: Met mij had ze niet de oorlog kunnen winnen. ;)

steenbokje
25 oktober 2007, 07:58
ontzettend lief:)
uhhhhhhhh:o
hmmmmmmmmmmmmmm:rolleyes:
tja.......eh uh ohhhhhhhhhhhhhhhhhhh:D
(maar is wel zo hoor)

steenbokje
25 oktober 2007, 08:01
Tja, welke vrouw wordt er nou niet gek van een gefrustreerde vent?
Ik vindt dat een vrouw,achter haar man moet staan en zeker als er iets is,of het nu je haar is of wat anders je hoort er te zijn voor elkaar,het is al moeilijk genoeg om dat in je eentje te klaren zo'n fustratie.

Balou
25 oktober 2007, 09:38
de kans is klein bijvoorbeeld dat een uni afgestudeerde ooit nog gaat daten met een kassa meisje die hij ziet bij de plus (afgezien van snelle sex dan)

Jammer dat je dit zegt. Want wat geeft jou het recht om je beter te voelen doordat je toevallig wat meer intelligentie hebt meegekregen? Ik hoef het met mijn vriendin echt niet te hebben over het getal van euler o.i.d., als het op persoonlijk vlak maar klikt en dat kan net zo goed met iemand van mbo niveau.

En dit is niet zo'n geval van persoonlijk aangesproken voelen, ben zelf ook universitair student. Maar vind nou niet dat ik hierdoor beter ben dan iemand die na zijn/haar middelbare school is gaan werken.

ray
25 oktober 2007, 10:17
Jammer dat je dit zegt. Want wat geeft jou het recht om je beter te voelen doordat je toevallig wat meer intelligentie hebt meegekregen? Ik hoef het met mijn vriendin echt niet te hebben over het getal van euler o.i.d., als het op persoonlijk vlak maar klikt en dat kan net zo goed met iemand van mbo niveau.

En dit is niet zo'n geval van persoonlijk aangesproken voelen, ben zelf ook universitair student. Maar vind nou niet dat ik hierdoor beter ben dan iemand die na zijn/haar middelbare school is gaan werken.

hehehe, als je aan het einde van je studie komt dan zal het bij de meesten zo zijn dat de directe vriendenkring voornamelijke medestudenten/hoger opgeleiden zijn.

het is ook geen echt bewuste keuze die je maakt maar de kans is gewoon heel klein dat je matched met zo'n kassameisje wanneer dat haar fulltime baan is.

niveau van die mensen is gewoon heel anders, die kijken GTST terwijl jij dan liever een docu kijkt :P

Balou
25 oktober 2007, 10:40
Nu generaliseer je wederom door te zeggen dat dat hoger opgeleiden liever een documantaire kijken, terwijl lager opgeleiden alleen naar soaps kijken. Ook hier is niks van waar. Ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik persoonlijk geen fan ben van documantaires. Ik kijk in mijn vrije tijd liever naar amusementsprogramma's en laat de zelfontplooiing zo veel mogelijk op de universiteit achter. Op thuisstudie na dan.

Niet alles in het leven loopt zoals je het plant. Velen hebben de capaciteiten om een universitaire studie af te ronden, zo hoog is het niveau nou ook weer niet. Met een beetje hard werken kan menigeen dit aan.

Ik vind gewoon echt dat je voor iemand die een universitaire studie volgt met argumenten aankomt die op los zand zijn gebaseerd. Verder moet jij dan toch als geen ander weten dat generaliseren een van de kwalijkste zaken in het discussieren cq. debatteren is. Daarnaast kun je mensen met zulke denigrerende uitspraken ook enorm kwetsen.

Je moet niet vergeten dat jij met je studie straks waarschijnlijk een leidinggevende functie gaat krijgen. Daarbij is het belangrijk respect af te dwingen van de werknemers die voor jou door het vuur moeten gaan. Dit doe je niet door duidelijk tot uiting te brengen dat je beter bent. Een mooi citaat van Dwight Eisenhower (die ken je vast wel gezien je politieke interesses) hierover voor je om mee te nemen: "Leiderschap is de kunst om een ander iets te laten doen dat jij wilt, omdat hij het zelf wil."

ray
25 oktober 2007, 10:49
jij maakt gebruik van een verkeerde gevolgtrekking:
"ik als student kijk liever amusements programma's dus ik als een van de uitzonderingen verwerpt de regel"

gaat om gemiddelden.
iemand die dagelijks zeer belangrijke beslissingen neemt voor een bedrijf zal niet snel savonds aan de bar hangen met een timmerman en een metselaar.
dat wil niet zeggen dat ze onder doen voor elkaar maar hun werelden waarin ze begeven zijn te verschillend.

werk nu al 12 jaar behoorlijk onder mijn niveau met een bijbaantje en de mensen die je daar tegenkomt zijn gewoon heel erg "anders" en ws zeggen zij hetzelfde over mij.

en idd zijn er best mensen die qua capaciteit universiteit kunnen maar kiezen voor een beroep waarbij ze met hun handen werken.
vaak zie je dan wel weer dat deze mensen in hun vakgebied veel meer willen en gaan bereiken dan iemand van een lager denkniveau.

Balou
25 oktober 2007, 11:23
Ik verwerpt hier inderdaad de regel en is taaltechnisch geen verkeerde gevolgtrekking. De regel was namelijk dat een universitair student liever een docu kijkt. Wanneer een van deze universitaire studenten die niet doet bestaat het geheel gelijk niet meer. 100 min 1 is immers geen 100 meer.

Als je het gevoel hebt onder je kunnen te werken, wellicht is het dan slim om eens een ander bijbaantje te zoeken. Naar mijn opinie heb je een bijbaantje om te leren en voor het completeren van een mooi cv. Ik werk op dit moment in eerste instantie niet voor het geld, maar meer om voorbereid te geraken op een mooie baan in de toekomst.

Maar even iets anders, waar ik je dus wel een tikkeltje gelijk mee moet geven. Ik vind het lekkerder discussieren met iemand van universitair niveau ;)! Die praten in ieder geval op een normale manier terug, zonder direct op de man te gaan spelen. Fijn altijd als mensen gewoon rustig over iets kunnen praten. Het zou ook een hoop oorlog schelen als er niet allemaal van die nationalistische baasjes zaten met territoriumdrang en slechte communicatieve vaardigheden. Maar das weer heel wat anders ;)!

Edit: en mensen die de capaciteit hebben hoeven niet alleen voor werk met handen te kiezen. Heb in mijn directe omgeving ook meegemaakt dat mensen door persoonlijke en familiaire tegenslagen gewoon niet toe kwamen aan het behalen van de gewenste studieresultaten. En dat vind ik een stuk erger dan mensen die onder optimale omstandigheden falen door verkeerde afwegingen en prioriteiten.

Hanna
25 oktober 2007, 13:14
Balou,
Je geeft 't zelf al aan: "Ik vind het lekkerder discussieren met iemand van universitair niveau" en je bedoelt iemand van je eigen niveau.

Het gaat er niet om of de ene "beter/hoger" is dan de ander, maar jarenlang samenleven met een partner die zelden of nooit snapt waar je 't over hebt en die zelf voortdurend praat over dingen die jou niet interesseren, gaat meestal niet lang goed; 't kan wel goed gaan als die ander een hoge EQ heeft.

Balou
25 oktober 2007, 13:28
Je moet ook de redevoering daarvoor even bekijken. Die is namelijk dat hooggeschoolden vaak beter en rustiger kunnen communiceren,

Dat betekent natuurlijk niet dat er geen mensen te vinden zijn met een lager opleidingsniveau die dat ook kunnen.

Ik geloof ook niet zo in die liefdestherapeut dingen. Je neemt wat er op je pad komt en soms probeer je het pad zelf te bepalen/wijzigen. Je bent hier misschien 75 jaar op deze aarde en dan moet je de dingen doen die je leuk vindt. En zolang het dan goed gaat in een relatie, ook al heeft de één een iq van 140 en de ander van 60, moet je doorgaan. Wanneer het niet meer gaat, kun je altijd nog stoppen. Ik kan nu niet zien met wie ik over 20 jaar samen ben, getrouwd ben of kinderen heb. Dat zal de toekomst uitwijzen als ik er uberhaupt nog ben over 20 jaar.

Maar ik vind het gewoon vervelend als mensen zich woordelijk uitdrukken als beter zijnde. Ook al zeggen ze dat dit normaal is en dat dit komt door mensen waar je mee om gaat e.d. Ik geloof in nature en nurture. Wat je aangeboren hebt bepaal je niet, maar de nurture heb je zelf alle invloed op.

kevin
25 oktober 2007, 13:43
Maar ik vind het gewoon vervelend als mensen zich woordelijk uitdrukken als beter zijnde. Ook al zeggen ze dat dit normaal is en dat dit komt door mensen waar je mee om gaat e.d. Ik geloof in nature en nurture. Wat je aangeboren hebt bepaal je niet, maar de nurture heb je zelf alle invloed op.

Nou snap ik jou opmerkingen naar mij toe ook beter.

Balou
25 oktober 2007, 13:51
Hmm, volgens mij ben ik niet zo'n boeman hoor.

Daarnaast heb ik nooit je kennis in twijfel getrokken, maar enkel de manier waarop je het brengt.

Hanna
25 oktober 2007, 15:11
Maar ik vind het gewoon vervelend als mensen zich woordelijk uitdrukken als beter zijnde.

Ik kan niet vinden waar hij gezegd heeft dat hij beter is, maar al zou 't zo zijn, dan weet je toch inmiddels wel hoe die grote bek achter die betonnen muur zich pleegt uit te drukken? :rolleyes:

Balou
25 oktober 2007, 15:57
:)!

Hij zegt het inderdaad niet letterlijk. Maar de manier waarop hij over kassameisjes en niet universitaire mensen praat vind ik toch enigzins denigrerend. Maar wellicht dat ik dat verkeerd opvat en het gewoon zijn manier van praten is. Maar ik zie nog steeds niet in waarom een kassameisje niet goed genoeg zou kunnen zijn voor iemand met een dr. titel voor zijn naam.

steenbokje
25 oktober 2007, 16:47
:eek: nou dan kom ik ook ver met me l.b.o diplomaatje,en me werk als thuiszorg medewerker.....hmmmmmm
blijf eeuwig vrijgezel ben ik bang.
ik ben ook gedumpt omdat 'we' niet bij elkaar pasten,nee nu begrijp ik het maar het lag niet aan mij....;)

Hanna
25 oktober 2007, 16:54
Maar ik zie nog steeds niet in waarom een kassameisje niet goed genoeg zou kunnen zijn voor iemand met een dr. titel voor zijn naam.

"Niet goed genoeg" is wederom geen goede vertaling. Een meisje met weinig opleiding kan voor de Prof.Dr.Ir. een goede kokkin, een geweldige huishoudster, een prima verpleegster, een lieve kinderjuf e.d. zijn, maar is in het algemeen geen gelijkwaardige gesprekspartner, laat staan levenspartner. Er zijn dus uitzonderingen, zoals titelhouders die graag naar soaps kijken om 's heel even hun verstand op nul te zetten.

Balou
25 oktober 2007, 17:11
Ik weet niet of mensen met wetenschappelijk onderwijs die naar amusementsprogramma's kijken een uitzondering is.

Dat zul je eerst moeten onderzoeken natuurlijk. Want de gedachte hierover van 3 mensen vertegenwoordigd natuurlijk niet de hele groep. Wellicht als je hier een steekproef voor doet dat er zelfs uit komt dat het merendeel gewoon ook naar amusementsprogramma's kijkt.

Mensen die ik ken en al wetenschappelijke titels hebben kijken namelijk wel degelijk naar amusement- en sportprogramma's. En meer dan naar documantaires.

Maar nogmaals, je kunt dit niet bewijzen met een aanname.

ray
25 oktober 2007, 17:12
Je moet ook de redevoering daarvoor even bekijken. Die is namelijk dat hooggeschoolden vaak beter en rustiger kunnen communiceren,

Dat betekent natuurlijk niet dat er geen mensen te vinden zijn met een lager opleidingsniveau die dat ook kunnen.

Ik geloof ook niet zo in die liefdestherapeut dingen. Je neemt wat er op je pad komt en soms probeer je het pad zelf te bepalen/wijzigen. Je bent hier misschien 75 jaar op deze aarde en dan moet je de dingen doen die je leuk vindt. En zolang het dan goed gaat in een relatie, ook al heeft de één een iq van 140 en de ander van 60, moet je doorgaan. Wanneer het niet meer gaat, kun je altijd nog stoppen. Ik kan nu niet zien met wie ik over 20 jaar samen ben, getrouwd ben of kinderen heb. Dat zal de toekomst uitwijzen als ik er uberhaupt nog ben over 20 jaar.

Maar ik vind het gewoon vervelend als mensen zich woordelijk uitdrukken als beter zijnde. Ook al zeggen ze dat dit normaal is en dat dit komt door mensen waar je mee om gaat e.d. Ik geloof in nature en nurture. Wat je aangeboren hebt bepaal je niet, maar de nurture heb je zelf alle invloed op.
je haalt echt veel zaken door elkaar of waar je nog net iets van hebt mee gekregen.
als ik zeg dat de kijkers van zembla hoog geschoold zijn (HBO/WO) en kijkers van As the world Turns laag geschoold dan kun je dat heel makkelijk controleren door onderzoeken.
dat hebben ze ook wel vaak gedaan, en de uitzonderingen tellen daarbij niet meer, die corrigeer je met technieken.

zelfde geld voor kranten, NRC/FD word vaak gelezen door hoger geschoolden en de telegraaf door minder geschoolden.

en nature is de mens bepaald door zijn genotype en Nurture is de omgeving van het individu waar je in het begin geen invloed op hebt.
je ouders bepalen grotendeels hoe je opgroeit en daar heb je weinig keus in.
pas later kun je zelf beslissingen maken maar zit je nog steeds onder invloed van omgeving(vrienden/partner/SES)

het is niet beter maar verschillend en tot op zekere hoogte gaat het ook wel samen maar op den duur heb je andere levensdoelen en ben je te verschillend.

maar mijn directe omgeving is hoog geschoold, de meesten WO/HBO en enkelen eronder maar die zijn dan vaak wel weer ambiteus of een kei in wat ze doen.
en als je gelukkig denkt te worden met het kassameisje dan moet je dat ook doen ;)

trouwens gisteren was bij "jouw vrouw, mijn vrouw" een lagere sociale klasse die ruilde met een hogere sociale klasse.
bekijk die aflevering maar eens en dan zie je wat ik bedoel, was een zeer goede aflevering, denk de beste die ik tot nu toe heb gezien!

ray
25 oktober 2007, 17:16
Ik weet niet of mensen met wetenschappelijk onderwijs die naar amusementsprogramma's kijken een uitzondering is.

Dat zul je eerst moeten onderzoeken natuurlijk. Want de gedachte hierover van 3 mensen vertegenwoordigd natuurlijk niet de hele groep. Wellicht als je hier een steekproef voor doet dat er zelfs uit komt dat het merendeel gewoon ook naar amusementsprogramma's kijkt.

Mensen die ik ken en al wetenschappelijke titels hebben kijken namelijk wel degelijk naar amusement- en sportprogramma's. En meer dan naar documantaires.

Maar nogmaals, je kunt dit niet bewijzen met een aanname.

het is ook niet dat je totaal niet kijkt maar als het goed is gaan je interesses uit naar moeilijkere problematiek.

alhoewel de studenten van tegenwoordig ook ontzettend om aan het worden zijn :confused:
heb gisteren presentaties bijgewoond met 2e jaars en dat was om te huilen zeg, die lui hebben nog nooit een krant van dichtbij gezien of zelf nagedacht.

Balou
25 oktober 2007, 17:26
Wel grappig dat je nu zegt naar zulke programma's te kijken. Zijn deze niet bedoeld voor kassameisjes?

Daarnaast denk ik niet dat je alles op mij moet betrekken. Ik heb geen kassameisje als vriendin. Maar al was ze een kassameisje en ze was daar gelukkig mee, d'accord dan.

Over die uitzending. Het is een heel groot verschil als je mensen ineens bij elkaar zet die heel verschillend zijn of twee mensen op jongere leeftijd die nog niet veel gewend zijn. De laatste groep heeft vaak nog een groter adaptievermogen. Dit leidt minder snel tot botsende (re)acties.

Verder zeg je mij toe dat ik enkel de klok heb horen luiden. Maar als de meeste kijkers van zembla hooggeschoold zijn, betekent dit niet dat ze allen hoog geschoold zijn zoals jij stelt. Procentueel zal die groep misschien groter zijn, maar dat betekent niet dat het geen andere kijkers heeft.
Deze bewering slaat echt als een tang op een varken. Als in nederland de meeste mensen de nederlandse nationaliteit hebben, betekent dit toch niet dat er geen andere nationaliteiten zijn? Of filter je die er ook uit met technieken?

Jouw vrienden zijn een kei in wat ze doen ook al zijn ze niet hbo of wo geschoold, waarom kan een kassameisje dat dan niet zijn?

Daarnaast snap ik inderdaad dat je tot een bepaalde leeftijd de nurture niet zelf controleert, maar je bent nu toch wel wat ouder denk ik? De beslissingen die ik neem, neem ik zelf. Klinkt wellicht egoistisch, maar de gevolgen zijn ook voor mezelf. Het is niet zo dat vrienden of mijn vriendin bepaalt wat ik doe.

Hanna
25 oktober 2007, 17:32
Ik weet niet of mensen met wetenschappelijk onderwijs die naar amusementsprogramma's kijken een uitzondering is..

Ten eerste zijn er natuurlijk soorten amusementsprogramma's; ze zijn niet allemaal beneden peil.
Ten tweede is er een duidelijk verschil in argumentatie om te kijken.
Ten derde kijken hooggeschoolden met totaal andere ogen; laaggeschoolden hebben de neiging zelfs RTL-Boulevard te geloven, net zoals ook De Telegraaf.

Balou
25 oktober 2007, 17:36
Ik lees meerdere kranten. Waaronder economische uit amerika en daarbij NRC en Telegraaf en ik kan je vertellen dat op de een of andere manier telegraaf als eerste bij het nieuws is en daarnaast ook een grote publieke invloed heeft.

Voor mij als econoom in wording is dit wellicht belangrijker dan het niveau van de krant. Immers als bedrijf zou ik liever positief in de telegraaf staan dan in het NRC. Het is maar net hoeveel publiek je wilt bereiken en wat je achtergrond is.

Iedereen argumenteert ook vanuit zijn eigen visie natuurlijk!

Hanna
25 oktober 2007, 17:52
:eek: nou dan kom ik ook ver met me l.b.o diplomaatje,en me werk als thuiszorg medewerker.....hmmmmmm
blijf eeuwig vrijgezel ben ik bang.
ik ben ook gedumpt omdat 'we' niet bij elkaar pasten,nee nu begrijp ik het maar het lag niet aan mij....;)

Hoe bedoel je? Er zijn toch kerels zàt? Of wil je per sé een Prof.Dr.Ir.???

ray
25 oktober 2007, 17:55
Wel grappig dat je nu zegt naar zulke programma's te kijken. Zijn deze niet bedoeld voor kassameisjes?

Daarnaast denk ik niet dat je alles op mij moet betrekken. Ik heb geen kassameisje als vriendin. Maar al was ze een kassameisje en ze was daar gelukkig mee, d'accord dan.

Over die uitzending. Het is een heel groot verschil als je mensen ineens bij elkaar zet die heel verschillend zijn of twee mensen op jongere leeftijd die nog niet veel gewend zijn. De laatste groep heeft vaak nog een groter adaptievermogen. Dit leidt minder snel tot botsende (re)acties.

Verder zeg je mij toe dat ik enkel de klok heb horen luiden. Maar als de meeste kijkers van zembla hooggeschoold zijn, betekent dit niet dat ze allen hoog geschoold zijn zoals jij stelt. Procentueel zal die groep misschien groter zijn, maar dat betekent niet dat het geen andere kijkers heeft.
Deze bewering slaat echt als een tang op een varken. Als in nederland de meeste mensen de nederlandse nationaliteit hebben, betekent dit toch niet dat er geen andere nationaliteiten zijn? Of filter je die er ook uit met technieken?

Jouw vrienden zijn een kei in wat ze doen ook al zijn ze niet hbo of wo geschoold, waarom kan een kassameisje dat dan niet zijn?

Daarnaast snap ik inderdaad dat je tot een bepaalde leeftijd de nurture niet zelf controleert, maar je bent nu toch wel wat ouder denk ik? De beslissingen die ik neem, neem ik zelf. Klinkt wellicht egoistisch, maar de gevolgen zijn ook voor mezelf. Het is niet zo dat vrienden of mijn vriendin bepaalt wat ik doe.


het punt is dat je een kassameisje niet snel zal daten omdat ze niet in je directe omgeving is.
de meeste mensen leren hun partner in hun directe omgeving kennen (vriendin van een goede vriend/vriendin bijvoorbeeld)

en wil je beweren dat jij al je beslissingen neemt zonder te denken aan je omgeving. heel nobel en vrij maar van die gedachte komt vaak vrij weinig hoor. tot op zekere hoogte ga je je toch echt wel een beetje aanpassen aan je omgeving.

ray
25 oktober 2007, 17:58
Ik lees meerdere kranten. Waaronder economische uit amerika en daarbij NRC en Telegraaf en ik kan je vertellen dat op de een of andere manier telegraaf als eerste bij het nieuws is en daarnaast ook een grote publieke invloed heeft.

Voor mij als econoom in wording is dit wellicht belangrijker dan het niveau van de krant. Immers als bedrijf zou ik liever positief in de telegraaf staan dan in het NRC. Het is maar net hoeveel publiek je wilt bereiken en wat je achtergrond is.

Iedereen argumenteert ook vanuit zijn eigen visie natuurlijk!

nu praat je echt onzin hoor.
heel leuk als er wat in de telegraaf staat maar als belegger zal me het een rotzorg zijn wat die mongolen daar zitten te blaten.
ga ik toch liever af op betrouwbare bronnen, alhoewel de telegraaf weinig aandacht besteed aan de economie.

gratis tip van mij:

als jij ooit voor een essay of onderzoek wil refereren aan artikelen gebruik dan geen telegraaf artikelen...
(of je moet een onderzoek doen naar de sensatie en onbetrouwbaarheidsgehalte van populistische media).

steenbokje
25 oktober 2007, 18:10
Hahahahaha,nee ik hoef geen profff. mwah ik is vrijgezel geen gezeur......
mischien is er wel iemand;)
en dan doet leeftijd er ook niet toe ahum.

vrosjnivosj
26 oktober 2007, 00:39
Voor mij als econoom in wording

Nu even wat anders, in wat zou je vandaag de dag in beleggen?

ray
26 oktober 2007, 02:13
Nu even wat anders, in wat zou je vandaag de dag in beleggen?

als je nu arques koopt dan maak je binnen 2 maand minimaal 20% :P

economen hebben niet bij voorbaat kennis voor beleggen :rolleyes:

vrosjnivosj
26 oktober 2007, 11:31
Jep je hebt gelijk econoom wil nog niet zeggen dat je een analist bent, maar meestal weet je er wat meer van om toch iets aan te raden.
Ja dat bedrijf ziet er wel goed uit. Maar 2maand 20% :rolleyes:

Mja als er analisten iets zeggen ben je eig er al een beetje te laat bij.
Novartis zou ook een goeie zijn.

Balou
26 oktober 2007, 13:29
@ray: Die andere discussie laat ik even voor wat hij is ;)! Volgens mij hebben we allebei ons punt gemaakt, maar eens met elkaar zullen we het toch niet worden, geeft ook niet trouwens.

Heb dat stukje ook gelezen van arques trouwens, op iex.nl geloof ik?

Beleggen is iets anders. Je hebt natuurlijk prognoses, maar je weet altijd achteraf pas wat je rendement is.

Wat ik de beste strategie vind voor beleggen, is om niet te kijken naar enkel de aex, maar vooral new coming companies met kleine marktaandelen en grote groeimogelijkheden. Dit kan zowel op bestaande markten als onbestaande. Ik neem hierbij even als voorbeeld Tom-Tom. Navigatie is altijd verschrikkelijk duur geweest, tot dat tt met simpele navigatieapparatuur kwam die spotgoedkoop was t.o.v. de geldende maatstaf. Dit heeft geleid tot een flinke groei en een beursgang. Bij zo'n bedrijf is niet bekend of ze het gaan redden natuurlijk, andere bedrijven zullen immers waarschijnlijk nog goedkopere apparatuur gaan produceren. Maar wel zijn dit de bedrijven om in de gaten te houden. En voor degene die dan gedaan hebben, bravo, die hebben een ongelooflijke winst gemaakt.

Zo geldt ook voor google, las laatst een stuk over de aandelen van google. Durf geen cijfers te geven, maar die waren echt exorbitant gestegen.

Maar al met al. De beste aandelendeal kun je maken met voorkennis ;)!

Edit: Ik heb trouwens een keer een onderzoek gelezen over winstgevendheid van aandelen. Er zijn natuurlijk die wild-west verhalen waar mensen dik verdienen, maar over het algemeen bleek het geen grote vetpot. En dan moest er nog ontzettend veel tijd in research en dergelijke gestoken worden ook.

vega24
26 oktober 2007, 14:24
@ray: Die andere discussie laat ik even voor wat hij is ;)! Volgens mij hebben we allebei ons punt gemaakt, maar eens met elkaar zullen we het toch niet worden, geeft ook niet trouwens.

Heb dat stukje ook gelezen van arques trouwens, op iex.nl geloof ik?

Beleggen is iets anders. Je hebt natuurlijk prognoses, maar je weet altijd achteraf pas wat je rendement is.

Wat ik de beste strategie vind voor beleggen, is om niet te kijken naar enkel de aex, maar vooral new coming companies met kleine marktaandelen en grote groeimogelijkheden. Dit kan zowel op bestaande markten als onbestaande. Ik neem hierbij even als voorbeeld Tom-Tom. Navigatie is altijd verschrikkelijk duur geweest, tot dat tt met simpele navigatieapparatuur kwam die spotgoedkoop was t.o.v. de geldende maatstaf. Dit heeft geleid tot een flinke groei en een beursgang. Bij zo'n bedrijf is niet bekend of ze het gaan redden natuurlijk, andere bedrijven zullen immers waarschijnlijk nog goedkopere apparatuur gaan produceren. Maar wel zijn dit de bedrijven om in de gaten te houden. En voor degene die dan gedaan hebben, bravo, die hebben een ongelooflijke winst gemaakt.

Zo geldt ook voor google, las laatst een stuk over de aandelen van google. Durf geen cijfers te geven, maar die waren echt exorbitant gestegen.

Maar al met al. De beste aandelendeal kun je maken met voorkennis ;)!

Edit: Ik heb trouwens een keer een onderzoek gelezen over winstgevendheid van aandelen. Er zijn natuurlijk die wild-west verhalen waar mensen dik verdienen, maar over het algemeen bleek het geen grote vetpot. En dan moest er nog ontzettend veel tijd in research en dergelijke gestoken worden ook.



Je leest het mensen I.P.V liefdes verdriet kun je beter beleggen!:rolleyes:

steenbokje
27 oktober 2007, 08:34
lekker belangrijk........maar ja daar zal ik wel te simpel voor wezen.om te beleggen,heb wel een een beleggings spaar fonds of zo iets ....hahahahaha
maar het blijft zonde van je duurzame tijd in dit korte leven om over een "gedumpte" ervaring te blijven piekeren,er zijn belangrijkere zaken toch....................;)

ray
29 oktober 2007, 00:12
lekker belangrijk........maar ja daar zal ik wel te simpel voor wezen.om te beleggen,heb wel een een beleggings spaar fonds of zo iets ....hahahahaha
maar het blijft zonde van je duurzame tijd in dit korte leven om over een "gedumpte" ervaring te blijven piekeren,er zijn belangrijkere zaken toch....................;)

mwah, kijk net terug op een site en zie in mijn contacten nog mijn ex staan.
bekijk een foto kort nadat het uit is en dan toch doet het me nog steeds iets.
meisje zelf nagenoeg nauwelijks nog gesproken, wel af en toe ontmoet.

tis nu 6 jaar later maar toch vraag ik me af in hoeverre ze nog "emotionele" bagage voor me is.
de vraag is wat en hoe ik ben veranderd door haar en soms vraag ik me af of het wel helemaal geestelijk gezond is.

heb me echt twee jaar te buiten gegaan aan alcohol (valt niet echt op als student zijnde) en ben ontzettend gesloten, was ik al maar nu nog veel extremer.

maar kan eigenlijk nooit boos om dingen worden of haar afkraken om de dingen die niet juist waren.

Ben me zelf nog steeds aan het ontdekken en vraag me af waarin ik zo verschilde van de rest en of ik nu ook bij de massa hoor.
was vroeger ontzettend "dromerig, avontuurlijk en romantisch" ingesteld.
nu bent ik veel meer rationeel en gedraag ik me conform de eisen die de maatschappij min of meer indirect oplegd.

vroeger zou ik misschien verliefd worden op het kassameisje, nu niet meer ;)

steenbokje
29 oktober 2007, 06:23
Nou,ik weet niet wat er mist aan kassameisjes ik vindt ze dapper,om achter de kassa te zitten,en je moet minimaal mavo hebben,zèlfs dat heb ik niet.dus als ik bij de ontslagen hoor van de 12000(landelijk bij de thuiszorg) dan kàn ik niet eens achter de kassa:confused:
Nee dan zal ik wel een bijstands moeder worden die na een half jaar papier moet gaan prikken van de soos,of om laten scholen,op me eigen kosten natuurlijk:rolleyes:
maar mij maakt het niet uit wat een man doet voor werk opleiding,zolang je maar buiten de tralies werkt en er niet achter! vindt ik het best :rolleyes:

Spiderman
29 oktober 2007, 22:47
Nou,ik weet niet wat er mist aan kassameisjes ik vindt ze dapper,om achter de kassa te zitten,en je moet minimaal mavo hebben,zèlfs dat heb ik niet.

Door mijn bijbaan weet ik dat dit niet zo is. Huismoeders zonder enige scholing kunnen direct achter de kassa plaatsnemen.

Verder vragen werkgevers altijd een hogere opleiding dan daadwerkelijk nodig is. Daar moet je een beetje doorheen kijken.:)

Hanna
8 november 2007, 18:38
Ik kwam op YouTube hele oude opnames tegen met helaas niet synchroon lopend geluid, maar een bonk levenswijsheid, troost en optimisme:
http://www.youtube.com/watch?v=Uic-IPuDenA

krisss
19 november 2007, 19:57
moet je mij ook niet leren kennen hoor :crybaby:
heb 4 jaar gevrejen met de meid van men dromen
toen het afwas heb ik 1 maand niks kunnen eten
gestopt met werken ,10 kg afgevallen , roken als de pest van de stress
me maanden opgesloten en aan de depripillen verzeild geraakt
en aan vanalle andere spullen , na vele gesprekken en gepush door vrienden dan toch maar is terug buiten gekomen .. mijn verdriet was snel over toen ik zag dat ik nog wel hoog scoorde bij de vrouwtjes maar dat was ook maar een pretje voor even , ik probeerde mijn depressie te stoppen door veel uit te gaan , te scoren , dronken te worden en te feesten , maar snel besefte ik dat deze droomwereld ni kon blijven duren :)

nu 3 jaar later is alles terug goed met me , maar toch zweeft er nog een tikkeltje depressie door men lijf , mijn dokter vertelde me , als je 1 keer een zware depressie hebt gehad heb je kans om snel te hervallen !
ik ben echt nietmeer de oude hoor , net of ik getekend ben voor het leven

ik moet zeggen dat ik er wel veel heb uit geleerd ! ik ben pakke sterker geworden en zoiets zal me nooit meer overkomen !
en spijtig genoeg is dit ook een van de hoofdredenen van mijn haaruitval...
toevallig is het rond die periode gestart. :(