PDA

View Full Version : Nieuweling


gre
13 juli 2002, 00:16
Het is mij eindelijk gelukt om op dit forum te komen.
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben gre. En ik heb ook al jaren last van TTM. Ik denk, dat ik de meeste trekjaren heb van jullie allemaal.Ik durf het niet eens te vertellen. Ik dacht altijd, dat ik de enige was, maar als ik jullie verhalen joor, is dat dus zeker niet het geval.Dat geeft mij toch weer een ander gevoel, dat ik dus misschien niet zo rare gewoonte heb, als ik dacht. Het blijft uiteraard toch erg moeilijk om met deze trekdrang te leven. Vroeger, ik begon met mijn 14e, was het heel erg.Nu, na vele vele jaren is het minder geworden.Ongeveer 10 a 20 per dag.
Al met al heb ik het er nog moeilijk mee.Ik lijk nu wel erg nuchter,m aar dat is zeker niet het geval. Deze rare tic, heeft mijn leven behoorlijk beheerst en nog.Ik ben nooit bij een therapeut geweest, wel vroeger bij de huisarts en daarna bij de huidarts. Het heeft niets uitgericht. Niemand, behalve Bolleke, heb ik het geschreven. Het is een geheim, de thuiskapster,ziet het natuurlijk wel, maar of ze weet, dat ik dat allemaal zelf heb gedaan, weet ik niet. Het is een grote opluchting, dat ik dat hier schrijf.
Ik hoop, dat jullie dit lezen en misschien zullen reageren.
Groeten Gre.

monique3
13 juli 2002, 00:44
Kan het zijn dat je op mijn website hebt gereageerd?
In ieder geval fijn dat je ons gevonden hebt, hoop dat je veel steun zult hebben aan onze verhalen.
En schaam je niet om te vertellen, het hoeft niet , maar alles mag.
En zoals je ziet ben je zeker niet de enige met die rare tic!!
Dus welkom en sterkte, monique3.

gre
13 juli 2002, 01:11
Nee, ik heb niet op jouw website gereageerd, maar waar kan ik die vinden?
Leuk, dat ik al zo snel reactie van jou gekregen heb.
Volgende keer vertel ik meer over mijn leven.
Groeten Gre.

lotte
13 juli 2002, 01:40
welkom op dit forum gre, ik hoop dat je veel steun van ons krijgt, er is de laatste tijd veel geschreven, je zult vast wel dingen van jezelf terug herkennen, groetjes lotte.

Kaantje
13 juli 2002, 02:00
welkom!

Ook namens mij.
Ik hoop dat je hier veel steun en rust zult vinden.
Ik vind het heel dapper dat je ons hier durft te schrijven.
Ik hoop dat het forum je goed doet.

groetjes karin

marita
13 juli 2002, 10:34
Ja ok welkom namens mij Wat fijn he? zoveel erkenning
Ik hoop ook dat je hier veel steun krijgt. lees alles maar eens lekker door.

ilseke
13 juli 2002, 19:47
ook van mij 'hartelijk welkom'. Dit forum is echt een hele verademing!!! Het is fijn om te weten dat er mensen zijn die echt begrijpen wat ttm inhoudt en hoe het voelt. Je kan hier werkelijk al je bedenkingen en gevoelens kwijt.
Ilse

Madelief
31 juli 2002, 00:09
Namens mij ook welkom bij al je lotgenoten. Een late reactie, maar ik ben pas terug van vakantie. Lees alles maar op je gemak door en hopelijk zul je er veel aan hebben.
groetjes Madelief

gre
31 juli 2002, 01:29
Madelief, bedankt voor je reactie,
Ik ben al aardig ingeburgerd en voel me al thuis op dit forum.
Ik hoop, dat ik door te kunnen reageren veel van mijn jarenlange
(geheim) eindelijk kan vertellen, wat ik altijd voormezelf heb
willen houden.
Groeten Gre.

Dino
31 juli 2002, 11:42
Hallo Gre,

Welkom op het forum. Ik heb het forum zelf pas een aantal maanden geleden ontdekt en het is zo fantastisch om met lotgenoten te kunnen communiceren! Ik hoop dat het je wat steun geeft!!!

Groetjes, Dino

gre
1 augustus 2002, 01:21
Ik heb wat verhalen gelezen van jou, wat bij mij dus ook
precies hetzelfde is. Oh, als je haar maar zo blijft zitten, zoals je het thuis in de "plooi"hebt gelegd. Je doet er een dikke dot haarlak in en hup. Als je het bijvoorbeeld buiten ineens veel wind is zoals gisteren, weet je niet hoe snel je ergens een spiegel moet opzoeken om alles weer (op nummer) te leggen, denk ik zelf wel eens lachend.Ik heb ook altijd kam, 2 spiegels en haarlak mee.
Herken je dat?
Ikzelf heb ook een thuiskapster. Dus dat is niet zo'n probleem.
Groeten Gre.

Dino
1 augustus 2002, 11:20
Hallo Gre,

Wat jij omschrijft is inderdaad heel herkenbaar. De bussen haarlak die ik al niet verbruikt heb zullen niet echt ten goede zijn gekomen aan de ozonlaag!!! Ook was ik altijd heel erg gefixeerd op mijn haar, hoe het zat. Ik keek zelfs in winkelruiten hoe mijn haar zat. Ik was een meester in het verbergen van mijn kale/dunne plekken, maar ik denk dat de meeste ttm-ers dat wel zijn.

Ik spreek nu wel in de verleden tijd, omdat ik het gelukkig sinds mijn 20e (ik ben nu 33) veel beter gaat en ik ttm wat beter onder controle heb. Het is niet zo dat ik helemaal trekvrij ben maar als ik af en toe ineens weer een haar in mijn hand heb, raak ik niet in de stress, maar denk dan "niet meer doen" en kan ik gelukkig meestal meteen weer stoppen. Ik vraag mij dan ook wel eens af of ik er ooit helemaal van af kom.
Ik hoef gelukkig geen moeite meer te doen om kale plekken te verbergen of bang te zijn voor een windvlaag of om te gaan zwemmen. Dat is natuurlijk al een zaligheid!!!!

Ik zal alleen nooit vergeten hoe erg het vroeger was en dit wil ik ook niet meer meemaken. Daar blijf ik voor vechten, al is het voor de rest van mijn leven.

Er is mij wel eens gevraagd om tips om van mijn haar af te blijven, maar echt concrete tips heb ik niet. Ik weet wel dat het met mij beter ging naarmate ik meer rust in mijn leven kreeg. Op een gegeven moment kreeg ik zelf de touwtjes in handen, maakte mijn eigen beslissingen en werd ik zelfverzekerder, wat volgens mij heel belangrijk is. Hierdoor kon ik uit die cirkel van plukken, je rot voelen, daardoor weer plukken enz. komen en sterker worden. Als ik lekker in mijn vel zit, gaat het ook beter mijn mijn haar.

Gre, ik hoop dat je steun hebt aan dit forum. Het feit dat er meer zijn zoals wij doet je al goed. Op deze manier kunnen we elkaar toch helpen in onze strijd tegen ttm.

Groetjes, Dino

ilseke
1 augustus 2002, 11:34
Ik weet wel dat het met mij beter ging naarmate ik meer rust in mijn leven kreeg. Op een gegeven moment kreeg ik zelf de touwtjes in handen, maakte mijn eigen beslissingen en werd ik zelfverzekerder, wat volgens mij heel belangrijk is. Hierdoor kon ik uit die cirkel van plukken, je rot voelen, daardoor weer plukken enz. komen en sterker worden. Als ik lekker in mijn vel zit, gaat het ook beter mijn mijn haar.
Sta ik helemaal achter!!!!
Ilse:D