PDA

View Full Version : vechten


Diable
14 juli 2002, 23:35
Ik vecht keihard tegen de pulk-krab drang en het is tergend en slopend maar het gaat me lukken!!!!! De trek-drang is nu niet zo groot en wel te onderdrukken.

Hoe gaat het met iedereen?

ilseke
15 juli 2002, 08:02
Hoi Diable,
deze week ben ik in mijn 9ste plukvrije week. Het lukt aardig om mijn drang onder controle te houden. Ik bedoel hiermee dat er wekelijks wel eens 1 of 2 haartjes sneuvelen, maar ik eet ze NIET op. De fun is er zo voor mij af en ik kan het trekken dan laten.
Ik blijf wel voorzichtig optimistisch want ik besef dat hervallen zo gemakkelijk is (al meegemaakt). Maar ondertussen geniet ik van het moment!!!
Ilse

Diable
15 juli 2002, 09:24
Bij mij sneuvelen er nog wel korstjes maar ik eet ze ook niet meer op (ik moet ze bewaren) en bovendien zijn het nu loszittende korstjes die jeuken. Ik krab niet meer met geweld een korstje er af, alhoewel ik de drang nog wel voel en zelfs soms m'n nagel er al half onder heb zitten. Ik voel mijn huid al helen, ik denk dat mijn huid over een week helemaal gaaf moet kunnen zijn. dan krijgen we de fase van de nieuw aangroeiende haren en dan zal de trekdrang wel erg groot gaan worden. Maar dat komt dan wel. Als m'n huid weer helemaal gaaf is mag ik van mezelf m'n haren verfen.

Diable
18 juli 2002, 09:54
Ik heb nu m'n eerste trek-vrije week gehad en heb weinig gepulkt. (overigens vertelde mijn psych. dat dat titillomanie heet) Mijn hoofdhuid is nu aan het helen en dat jeukt!!!! Ik word er gek van! Verder heb ik roos, wat ook niet echt bevorderlijk is. Ik gebruik al een tijdje anti-roos shampoo en dat helpt wel, maar helemaal 100 procent over gaat het niet, dus wil ik steeds krabben.

poepoeh, dit wordt door-bikkelen.

ilseke
18 juli 2002, 10:21
hoi Diable,
je bent goed bezig! Eens de wondjes op je hoofd genezen zullen zijn zal de jeuk wegtrekken. Maar nog even doorzetten. Elke dag erbij is weer een overwinning.
Bye the way: TTM= trichotillomanie (of ik het nu juist schrijf, don't know, maar 't is een hele mond vol niet? );)
Diable, mij helpt het om mezelf moed toe te spreken in de trant van: Goed bezig, je kan het!!! Het is alsof er -in mijn hoofd-supporters aan de zijlijn staan met grote spandoeken!!!!
groetjes,
Ilse
P.S. bij mij trekt op den duur de contstante behoefte om te trekken zelfs weg. Enkel wanneer ik in mijn haar zit te voelen gaat er een alarmbel af (niet letterlijk hé) en dan stop ik.
Sindsdien heb ik een zekere rust over mezelf gekregen (en dat doet DEUGD)