PDA

View Full Version : haaruitval door fohnen?


Daniaks1
19 maart 2005, 20:34
Hallo mensen,
Ik heb last van haaruitval en ben naar de dermatoloog geweest. Die vertelde mij dat er niets aan de hand is en dat ik de komende 100 jaar nog haar op mijn hoofd heb. Ik zie wel duidelijk dat mijn haar veel dunner is dan vroeger. Het is begonnen nadat ik mijn haar heb gefohnd en gestyled met een heet wafelijzer (voor haar). Mijn haar was dusdanig beschadigd dat mijn krullen niet meer terug kwamen. Ik dacht dat mijn haar wel weer terug zou groeien, maar het is nu veel dunner. Ik kan nu mijn hoofdhuid zien. Ik krijg nu soms ook opmerkingen van mensen dat ze mijn haar dun is. Ik weet niet meer wat ik moet doen, want bij de dokter hoef ik ook niet meer aan te kloppen. Aangezien de dermatoloog, behandeling niet nodig vind.
Ik heb trouwens een spiraal met koper en las op dit forum dat dat ook van invloed kan zijn op je haar cyclus.(ik weet daar niets van af). Heeft iemand daar meer info over?

Daniaks1
19 maart 2005, 20:56
Ik ben nog vergeten te vermelden dat ik een jaar geleden mijn moeder verloren ben. Ik denk dat ik ook veel gestressed heb, vanwege mijn moeder haar overlijden. Ik heb eigenlijk gewoon doorgeleeft, zonder het goed te verwerken. Ik doe dat nu met behulp van een maatschappelijk werkster. Misschien dat de stress ook een rol speelt.

Annelies
25 maart 2005, 20:12
Hoi Daniaks1,

Het kan zijn dat je je haar een beetje geruineerd hebt met het te heet fohnen en wafelijzeren. Dan houd je gewoon 'niets' over, dun dood haar als je pech hebt. Wat dan het geval is, is wachten dat het weer aangroeid. Volgens de huisarts heb je veel haar en is het niet diffuus of met plekken uitgevallen.
Heb je geluk dan is het slim om geen heet fohn&wafelijzerpraktijken meer toe te passen..! :confused:

Je zou anders nog iemand in je omgeving je haar in de gaten kunnen laten houden, die bv. om de 2 maanden kijkt of er veranderingen plaatsvinden.

Succes,
groetjes Annelies

shyra
26 maart 2005, 12:00
Volgens mij heeft je haaruitval niets te maken met een wafelijzer.
Ik doen dat ook nog weleens, maar daardoor wordt mijn haar meer
droog en breekt af, maar geen haaruitval.
Ik denk dat je haaruitval meer met iets anders te maken heeft.

Hellen
26 maart 2005, 12:49
Misschien is het toch een combi van stress én te hete temperaturen. Als je echt heel hete dingen gebruikt, verschroei je wel degelijk je haar. Het verlies van een geliefde levert ook stress op en wellicht daardoor ook haaruitval.

Ik kan me wel voorstellen dat je toch ongerust blijft. Het staat je vrij om een second opinion te vragen hoor. Als je dat wat meer rust brengt zou ik het gewoon doen. Als je erover blijft piekeren schiet je ook niet op.

Ik sluit me wel aan bij het advies van Annelies om je haar niet meer te behandelen onder te hoge temperaturen. Dan weet je zeker dat je eventuele schade daardoor niet meer oploopt.

Sterkte ermee!!

Daniaks1
7 april 2005, 11:31
Beste mensen, ik wil jullie bedanken voor jullie reacties en voel me nu iets beter. Ik denk dat ik inderdaad voor een second opinion moet gaan.

Want er treedt geen verandering op in mijn haar. Het is weer ongeveer 4 cm aangegroeid sinds vorig jaar. Maar het is echt verschrikkelijk dun.
Mijn krullen komen wel terug, maar mijn haar ziet er gewoon niet gezond uit.
Soms heb ik de neiging om het helemaal kaal te laten scheren en dan te kijken hoe het terug groeit. Ik heb alleen nog geen lef om dat plan uit te voeren.

Blue-D
7 april 2005, 11:49
Soms heb ik de neiging om het helemaal kaal te laten scheren en dan te kijken hoe het terug groeit. Ik heb alleen nog geen lef om dat plan uit te voeren.

Ja ik heb welles gehoord idd dat helemaal kaal scheren kan helpen..ik begrijp de logica daarachter niet helemaal..aangezien dat door scheren van m'n benen bijvoorbeeld de haren niet meer worden ofzo..wel stuk stugger als ze aan het groeien zijn. Maar dit idee heb ik ook gehad idd..mss doe ik dat ooit een keer tijdens vakantie ofzo..dan zie ik geen bekenden :)

sigur
7 april 2005, 12:56
Ik zou als ik jou was een second opinion vragen. In elk geval zou ik als ik jou was mijn bloed laten testen. Het kan zijn dat je een voedingsstof te kort komt en dit te wijten is aan de stress die je kreeg door het verlies van een dierbare. Als je stresst heb je namelijk meer kans op tekorten van bepaalde stoffen in je lichaam doordat je lichaam alle stoffen sneller verbruikt.
Ik denk dat het niet komt door de wafeltang. Door waffelen etc kan je haar afbreken, maar niet uitvallen, je haar zou er dus wel heel dun van kunnen worden (omdat er veel haren zijn afgebroken) maar bovenop je hoofd hoort het toch wel weer aan te groeien.

Tiuri
7 april 2005, 13:26
Door de hitte van de fohn kan de talgproductie van je haarzakjes uit balans raken. Veel talgproductie kan uiteindelijk negatieve gevolgen hebben voor het haar. En stress heeft ook vaak haaruitval tot gevolg.

Fohn je haar dus niet te vaak, en als je het doet, hou de fohn dan flink ver van je hoofd. Je hebt ook fohns waarmee de hitte van de wind te regelen is. Van koud fohnen wordt je haar ook droog en dat is minder slecht voor je haren.

En boek verder eens een lekker weekendje Terschelling om eens uit te waaien :)

Daniaks1
8 april 2005, 13:40
Ik vind dat wel een goede van je Blue-D, om een keer mijn haar te scheren als ik op vakantie ga haha.


En verder wil ik ff kwijt dat ik al een bloedtest gedaan heb en dat daar niets uitgekomen is. Alles was in orde. Dan houdt het wat dat betreft dus ook alweer op. Ik denk inderdaad dat ik ook aan een lekkere vakantie toe ben en dat ik de hoop nog niet moet opgeven. Anders (en dit is makkelijker gezegd dan gedaan) moet ik het gaan accepteren.
Er zit niet veel anders op. Haren groeien nu eenmaal langzaam en het duurt daarom gewoon een poosje eer je herstel ziet. Maar voor mij is het al bijna een jaar geleden dat ik mijn haar gefönd heb en ik zie dat mijn haar gegroeid is. Maar zoals ik eerder vermeldde, is het gewoon erruggggg dun. Ik moet het camoufleren.



Anyway bedankt voor jullie reacties
En blijf vooral in jezelf geloven.