PDA

View Full Version : jeukende hoofdhuid


Diable
15 juli 2002, 09:25
Weet iemand misschien een middeltje tegen een jeukende hoofdhuid?

monique3
19 juli 2002, 13:01
Hoi, mag ik vragen waarom je jeuk hebt?
Is het omdat het haar begint te groeien, of is het geirriteerd door het krabben en trekken?
Of heb je een allergie?
Als je weet waardoor je jeuk hebt , kun je gerichter op zoek naar een middeltje tegen de jeuk.

Ik heb zelf ook vaak jeuk gehad, maar dat kwam omdat mijn haar weer begon terug te groeien. Dus als ik jeuk had, dan liet ik mijn vriend over mijn hoofdhuid wrijven. Net zolang tot de jeuk over was.
Je kunt ook een zachte borstel nemen. En ik geloof dat Bolleke ook een tijdje een middeltje heeft gebruikt, weet alleen niet meer wat dat was, vraag het haar dus even.
Succes, Monique3.

gogo
21 juli 2002, 13:29
Hoi Diable

Ja ik heb ook zoŽn last van een jeukende hoofhuid, ik wordt er soms helemaal gek van. Vooral als ik mijn haar een beetje in model heb gekregen vndt ik het verschrikkelijk om dat ik er dan niets aan kan doen, en als mijn haar los is vind ik het verschrikkelijk omdat ik dan wel kan krabben of wrijven en dan komt van het een het ander (trekken dus). Ik heb ook een massage borstel maar ook die helpt niet echt. Zelf weet ik wel dat koud water voor even wel helpt maar dat kan ik dus alleen maar doen als mijn haar los is en dat is alleen sŽnachts. IK WEET HET EIGENLIJK DUS OOK NIET !!!!

Groetjes Gogo

Diable
21 juli 2002, 22:49
Ik heb inmiddels wel iets gevonden dat erg goed is voor je hoofdhuid; Weleda haarwater. Je moet het 2x per week op ej hoofdhuid smeren. Die wordt er mooi van en sterk en het zou de haargroei stimuleren (maar dat heeft waarschijnlijk gewoon met de goede verzorging te maken). Het is bij apotheken, drogisten en natuurvoedingswinkels te koop.

Maar ik zoek dus nog iets tegen jeuk.
Vooral het helen van wondjes en aangroeien van haren jeukt erg. Dus dan krijg ik de neiging om die helende wondjes weer stuk te krabben.