PDA

View Full Version : PPD allergie


Trudy
22 juni 2001, 17:52
Mijn dermatoloog heeft me verteld dat ik ernstig allergisch ben voor PPD (p-phenyleen diamine). Dat is een chemische stof die voorkomt in o.a. permanente haarkleuringen. Ik ben 41, heb van nature zeer donkerbruin haar, en word al aardig grijs. Haarverven is er voor mij niet bij. Ik heb al diverse fabrikanten gemaild/gebeld, en allen adviseren mij om geen haarverf te gebruiken. Heeft iemand een idee? Natuurlijke verven, o.i.d.? Tot nu toe blijkt dat zelfs bij de natuurlijke merken, er toch PPD in zit. Wie weet raad?
Trudy:confused:

Do
29 augustus 2001, 22:03
Hai,

Misschien is het iets om een reformzaak in te gaan en daar iets te kopen op basis van Henna. Henna is een volledig natuurprodukt.

Groetjes Do.

Trudy
30 augustus 2001, 07:49
/dag Do,

bedankt voor je antwoord, echter ook hier zit PPD in. Ik heb alle haarkleurfabrikanten inmiddels al gecontact. En pure henna kleurt grijs haar oranje. Van de donkere hennasoorten kun je een PPD-allergie ontwikkelen, b.v. na een hennatattoo! Ik zag dit onlangs op het jeugdjournaal bij twee kleine jongetjes.

groetjes,

Trudy

Do
30 augustus 2001, 21:44
Hai Trudy,

Getver ja dat is ook een probleem, misschien moet je het niet in de verf zoeken (zit het trouwens ook in kleurspoelingen???).
Er zijn ook middelen in de handel waarbij je met een soort mascaraborsteltje z.g. high-lights in je haar kan maken, die hebben ze in natuurlijke kleuren (bruin, zwart enz) en in knalkleurtjes (roze, paars, blauw etc.), weet alleen niet of hier ook die stof inzit. Zo niet dan zou je dat eens moeten proberen.

Groetjes Do.

Do
30 augustus 2001, 22:45
Hai Trudy,

Zat net nog effe op de bank over jou probleem na te denken.
Is het niet zo dat je allergisch bent voor die stof als die op de hoofdhuid komt? Mocht dat zo zijn dan zou je kunnen proberen om je haar te kleuren d.m.v. een plastic kapje. Dit deden/doen ze vaak in kapsalons als je een coupe-soleil wil.
Je krijgt een soort strakke badmuts op je koppie en daardoor trekken ze als het ware je haar doorheen (je zit wel een uurtje voor jan-joker want het is geen gezicht :P ). Dan verven ze het haar maar de verf komt niet op de hoofdhuid snap je? Als je er dan op staat dat ze de verf of spoeling ook uitspoelen en wassen terwijl je dat kapje ophoud kan er volgens mij niets misgaan.

Weet niet of dit eventueel een oplossing zou kunnen zijn, zit ook maar een beetje te brainstormen.

Groetjes Do.

Trudy
31 augustus 2001, 09:26
Dag Do,

wat lief dat je zo met me meedenkt. :)
Mijn allergie is erger dan ik me ooit voor kon stellen. Ik ben zo gevoelig voor PPD dat ik zelfs alleen maar wit en pastelkleurige kleding mag dragen. Ik baal hier zo gruwelijk van, dat kun je je niet voorstellen. Ik heb een grote maat, dus mijn kast hangt vol met zwart/donkerblauw etc. Vooral naar de najaarsmode kijk ik uit. :(
Enfin, mijn dermatoloog heeft me op het hart gedrukt me aan de regels te houden, anders krijg ik zeer veel huidproblemen, en ook ademhalingsproblemen zijn niet uitgesloten.
Ik durf dus eigenlijk met haarkleuringen geen enkel risico te nemen. PPD zit inderdaad niet in spoelingen, echter de derma adviseerde mij om toch eerst een klein stukje te testen. Maar spoelingen dekken geen grijs haar.:frusty:
Van nature ben ik bijna zwart, met nu dus gezellig grijs (ik ben 42). Ik heb ook gedacht aan een produkt van Schwarzkopf, dat heet 'renature' en geeft je je natuurlijke haarkleur terug. Volgens Schwartzkopf zit er geen PPD in. Zou je echt je haarkleur terugkrijgen? De dermatoloog zei: gelooft u dat echt, Mevrouw? Ach, heel erg duur is het niet, ik zou dit best eens kunnen proberen.
Ik heb al heel wat oproepen gedaan in nieuwsgroepen, zelfs in engelstalige en ik kom niemand tegen met ook zo'n PPD allergie (dus met die kleding). Ik voel me zo langzamerhand erg eenzaam worden. Ik winkels kijken ze me aan of ik van een sekte ben, als ik zeg dat ik geen donkergekleurde kleding mag dragen.
Goed, dit alles gaat een beetje ver voor dit forum, besef ik opeens. Toch hoop ik ergens lotgenoten te treffen.
nogmaals bedankt voor het meedenken.
groetjes,
Trudy

Do
31 augustus 2001, 12:04
Hai Trudy,

Misschien zou je toch eens heel eigenwijs een donkere kleurspoeling moeten proberen.

Heb n.l. zelf de ervaring dat kleurspoeling vaak helemaal niet uitwasbaar is omdat mijn haar erg poreus was, dus het nam de kleurspoeling direkt op en ik kon het ook niet meer uitwassen, misschien heb jij dit "geluk" ook.

Gewoon proberen joh, baat het niet dan schaadt het niet en zo duur is dat spul niet.

Mocht het niet lukken is het dan misschien iets om je haar eerst te ontkleuren (dan word het wit) en daarna zo'n kleurspoeling erin knallen, het haar word toch erg poreus van het ontkleuren en het is niet echt gezond voor je haar natuurlijk maar ik zou alles proberen als ik jou was.

Wel zou ik eerst even een goede kapper bezoeken en vragen of dit mogelijk is, ben zelf natuurlijk geen kapster en zit ook maar wat te brainstormen, voor hetzelfde geldt geef ik je nu een aantal waardeloze adviezen snap je?
Ook zou ik de produkten van een kapsalon gebruiken, bij de kapsalons zijn de produkten toch beter als de "doe het zelf" troep bij de drogist, tenminste dat is mijn mening.

Groetjes Do.

Trudy
31 augustus 2001, 16:26
Je hebt gelijk, Do. Niet geschoten is altijd mis. En zeker via de kapper, ja, kan ik nog eens iemand vervolgen als het mis gaat, hihihi.
Ik hou je op de hoogte.

nogmaals bedankt! :)

Trudy

Do
31 augustus 2001, 16:57
Heel veel sucses en ben heel benieuwd wat er van geworden is.

Groetjes Do.

Annie
22 november 2001, 13:07
hoi Trudy,

dit is vast niet de opmerking waar jij op wacht, maar ik moest er toch aan denken toen ik je vraag (+ antwoorden) las.

mijn moeder had ook altijd zeer donkerbruin haar. toen dat grijs begon te worden heeft ze het een hele tijd geverfd. maar op een gegeven moment had ze daar geen zin meer in en liet ze het natuurlijk grijs worden. wat mij toen opviel, was dat ik haar er veel jonger uit vond zien met grijs haar, dan met het geverfde donkere haar. dit komt waarschijnlijk omdat het er natuurlijker uit zag. en verder vind ik donker haar ook vaak een mooie kleur grijs worden.

natuurlijk snap ik heel goed dat je je haar wilt verven, maar ik wilde je dit graag meegeven ter overweging.

succes met je haar!
groetjes, anja

ps. ik heb absoluut niks tegen haarverven. sterker nog, ik verf mijn haar ook al zo'n 20 jaar omdat ik mijn eigen kleur niet mooi vind. dus ik wilde je helemaal niet van repliek dienen ofzoiets.

Trudy
22 november 2001, 14:59
Dag Anja,
dank voor je opbeurende woorden. Ik heb ook nog eens een heel dun koppie haar en ben zo gewend aan mijn donkere uiterlijk. Enfin, inmiddels heb ik een uitstekende oplossing gevonden. Ik gebruik 'Renature' van Schwartzkopf. Dat is een spul dat je je eigen haarkleur teruggeeft. Het is er voor mannen en voor vrouwen. Ik ben nu al zo'n twee maanden bezig en het resultaat is geweldig! Het grijze haar is weg, en donkerbruin tot goudbrons is ervoor in de plaats gekomen. Ik krijg hier en daar veel komplimenten voor mijn haar. Ik ga er dus gewoon mee door. Ik geloofde het eerst niet, maar het werkt dus echt. En gewoon te koop bij Da-drogist of Etos.
groetjes,
Trudy

Barb
17 november 2004, 09:29
:) Hallo Trudy,

Had de moed al opgegeven, grijs door het leven. Tot ik jouw berichtjes las over PPD allergie en....... dankjewel voor de tip van "Renature" van Schwartzkopf.
DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK- DUIZENDMAAL DANK

trudy2
22 november 2004, 13:31
:) Hallo Trudy,

Had de moed al opgegeven, grijs door het leven. Tot ik jouw berichtjes las over PPD allergie en....... dankjewel voor de tip van "Renature" van Schwartzkopf.
DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK-DANK- DUIZENDMAAL DANKDag Barb,

zeg, lees ik dit nu goed? Heb ik nu eindelijk een lotgenoot ontdekt???:rolleyes:
Ik ken écht niemand met deze allergie. Baal ook enorm van kleding kopen, draag alleen pastel en wit.... :mad:

Oh, enne Barb, inmiddels bestaan er twee soorten Renature, eentje voor donker haar, en een voor middenbruin. Nu had ik van nature bijna zwart, dus kocht ik die voor donker haar, je begrijpt het al....daar kan ik dus ook niet tegen. Oppassen dus!

Laat nog eens iets van je horen, als je wilt!

groet,

Trudy

Barb
23 november 2004, 09:48
Dag Trudy,

Nadat ik m'n bericht had gepost, zag ik pas dat het forum al meer dan 2 jaar niet meer werd gebruikt. Blij verrast toen ik toch nog een reactie kreeg.

Zelf heb ik ook donkerbruin tot zwart haar en ben je wederom dankbaar, voor de tip dat de donkere Renature ook een allergie veroorzaakt. Ik ben wel eigenwijs te noemen, maar deze keer neem ik toch liever geen risico's (al te veel narigheid en ziekenhuis opnames gehad, met als enige redmiddel prednison en als kadootje 15 kilo gewichtstoename). Dus zit er voor mij niets anders meer op dan te "vergrijzen". Als ik het positief bekijk (wat niet altijd lukt, because it sucks!!!) loop ik er niet onaardig bij omdat ik (al bijna 25 jaar) getrouwd ben met een tien jaar oudere (nu grijze) man.

Mannen met grijs haar noemen ze charmant en vrouwen met grijs haar onverzorgd! Is dat niet de gemiddelde mening in ons kikkerlandje?
Maar helaas, ik trek het me toch aan en koop daarom heel dure kleding etc. om het accent te verleggen. Hoe zo ijdel?

Ik heb een opbouwende PPD allergie, met andere woorden op dit moment nog niet voor alles allergisch (zoals voor donkere kleding). Wel moet ik al om de zoveel tijd mijn Make-up, Parfum, Verzorgingsarikelen & Sieraden vervangen omdat ik daar uiteindelijk wel een allergie voor opbouw.

Mocht ik ooit nog een middel tegenkomen dat voor ons werkt, zal ik het zeker niet nalaten je op de hoogte te brengen van dat heugelijke nieuws. Maar zoals het er nu naar uitziet zal een mooie pruik de enige oplossing zijn. Hollandse en Amerikaanse celebrety's dragen tenslotte ook een pruik en ze zien er fantastisch uit.

Lieve groetjes,
Barb

yvonnedahler
22 februari 2005, 11:12
Ik heb na het verven van mijn haar een giga allergische reactie gehad. Zwellingen met vuurrode plekken, open oren en heel heel veel jeuk. Van de dermatoloog een prednison kuur gehad en na 2 weken ging het beter. Nu na 9 weken nog alleen maar jeuk op mijn hoofd. Vorige week een allergische test ondergaan en daar kwam uit: superallergische reactie op p-phenylenediamine (PPD)

Het schijnt dat ik NOOIT meer kan verven, maar ik kan wel uitzoeken of er kleurspoelingen bestaan die geen PPD en aanverwante stoffen zoals aminophenol, nitro-p-phenylenediamine toluenediamine en toluenediamine sulfate bevatten.

Is er iemand die hier al onderzoek naar heeft gedaan? En mij kan zeggen welke producten eventueel te gebruiken zijn?

Nog even voor iedereen: zoals bekend zeggen ze dat je een haarproduct eerst moet testen zodat je kunt zien of je ertegen kan. Nu testen ze in het algemeen 1 keer op de binnenkant van je arm, de dermatoloog zegt dat deze test NIET afdoende is.

Wil je ECHT goed testen dan moet je 2 weken lang 2 x per dag het product op je arm smeren. Daarna kun je pas zeker weten of je allergisch bent of niet voor het product.

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen aan een PPD vrije kleurspoeling!

trudy2
24 april 2005, 16:06
Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen aan een PPD vrije kleurspoeling!

Yvonne,

PPD-vrije kleurspoelingen zijn er wel, maar dekken nauwelijks écht grijs haar, dus ik gebruik het niet.
Ik lees net over Salon "haar en gezondheid", Amstel 186 te Amsterdam, van Dianne te Mebel, zij gebruikt plantaardige kleuring en zegt dat dit wel degelijk grijs haar dekt. Ik ga er achteraan, want zelfs in henna wordt PPD gebruikt, als fixator.
Enne Barb, die renature is er in twee kleuren, ik gebuik die voor bruin haar, al jaren en ik heb er geen last van. Ik heb alleen last van de donkere variant. Het proberen waard, lijkt me.
Ik heb het eerst een paar keer op een klein stukje, vlak boven mijn oren geprobeerd. Een soort van zelf-test.:confused:

succes allemaal,

Trudy2

dia
27 april 2005, 10:51
wat een opluchting over wat ik hier allemaal lees..Heb zo meteen een afspraak bij de kapper en neem dit allemaal mee...Heb voor pasen mijn haar laten verven en ff in de zon gezeten...Wat daarna volgde..Het leek eerst op een zonne-allergie op gezicht, nek, decollete en oren. Daarna werd het een exceem-explosie, ook tussen mijn hoofdhaar. 2 weken geleden begon mijn haar ontzettend uit te vallen. Volgens de dokter komt dat omdat de huid diep beschadigd is. De haarzakjes kunnen dan de haar geen voeding meer geven en laten ze los. Volgens hem moet ik 80% terugkrijgen. Mijn gezicht en nek zitten vol vlekken... het lijkt net of ik vreselijk verbrand ben geweest. Tob mijn leven lang al met exceem. Als ik in de zomer op een plastic stoel durf te gaan zitten komen mijn hele benen onder.Ik ga dat laten uitzoeken van die PPd allergie...het zou zo veel verklaren.. want je raad het al, heb van nature zwart haar, hele lichte huid en m'n lievelingskleur is ZWART.

Moonstar
2 mei 2005, 16:36
Beste members,

Sinds januari dit jaar heb ik te kampen met een vreselijke allergie. Misschien onder jullie wel bekend: PPD allergie. Na 4 bezoeken aan de huisarts, tig pilletjes, zalfjes en druppels verder, kreeg ik na 2 maanden een verwijskaart voor de dermatoloog. Na weer 1,5 maand later werd er eindelijk een allergietest gedaan. Na 3 maanden rond te hebben gelopen met dikke, opgezette, rode opgeblazen, branderige, jeukerige en schrale ogen en hoofdhuid, vertelde mijn dermatoloog dat ik allergisch was voor PPD. De oorzaak van alle ellende was mijn haarverf geweest. Nu heb ik zo'n spijt van het verven van mijn haar. Op dit moment zit ik weer met knalrode schrale branderige en jeukerige ogen, me geen raad wetend, op zoek naar informatie en hulp. Wie kan mij helpen. Ben inmiddels ook bij homeopathen geweest. Tevergeefs. Het is om te huilen.

Vast bedankt!
Groetjes

Moonstar
2 mei 2005, 16:46
Mijn dermatoloog heeft me verteld dat ik ernstig allergisch ben voor PPD (p-phenyleen diamine). Dat is een chemische stof die voorkomt in o.a. permanente haarkleuringen. Ik ben 41, heb van nature zeer donkerbruin haar, en word al aardig grijs. Haarverven is er voor mij niet bij. Ik heb al diverse fabrikanten gemaild/gebeld, en allen adviseren mij om geen haarverf te gebruiken. Heeft iemand een idee? Natuurlijke verven, o.i.d.? Tot nu toe blijkt dat zelfs bij de natuurlijke merken, er toch PPD in zit. Wie weet raad?
Trudy:confused:

Hai Trudy,

Echt vervelend die PPD-allergie. Ik heb net een nieuw forum hierover aangemaakt. Ik zag nl dat jouw verhaal in 2001 erop is gezet. Toen ik verder las zag ik ook berichten staan van 2005. Ik was benieuwd hoe jij omgaat met je PPD allergie. Ik zit hier met vreselijke rode, branderige en opgezette ogen. Weet me echt geen raad meer.
Heb jij nog tips voor zalfjes of middeltjes etc?

Groetjes,

Moonstar

Moonstar
2 mei 2005, 16:48
En o ja, heeft iemand tips voor zalfjes en middeltjes om de eczeem te verzachten?

Gr

dia
2 mei 2005, 16:51
Nou zo ongeveer zag ik er ook uit ... combinatie van zon en verf. Uiteindelijk heeft een stootkuur prednison wel geholpen. Om de boel enigzins te verzachten en te kalmeren heb ik veel baat gehad bij emu-oil.Daar heb ik ook steeds m'n hoofdhuid mee ingesmeerd en de rode plekken werden daardoor aanzienlijk minder. Je moet het wel met een heeele zachte shampoo uitwassen, anders heb je weer meteen een schilferig hoofd. Toen mijn huid enigzins gekalmeerd was heb ik creme besteld die aanbevolen word door dermatologen en huidtherapeuten. Heet synchroline en je kunt bestellen via internet of via je apotheker. Ik bestel bij E-healthproducts. en heb gekozen voor de terproline-creme omdat mijn huid heeel veel had geleden.Hoop je hiermee een beetje geholpen te hebben.


groet
Dia

Cloud
2 mei 2005, 17:23
Heb de 2 threads over PPD-allergie samengevoegd.

Moonstar
3 mei 2005, 12:36
Hoi Dia,

Fijn dat je reageert.
Wat ik niet begrijp is waarom de allergie zich weer uit. Wat is de oorzaak dan? Weet jij of de zon er mee te maken heeft?
Hoe lang heb jij dan last gehad? Had jij ook dikke opgezette ogen en de huid erom heen rood, branderig, schilferig en erg pijnlijk?

Wat betreft mijn hoofdhuid is het gelukkig rustig. Maar nu begrijp ik wel waarom ik zoveel last van haaruitval heb gehad.

Echt ik voel me 1 brok ellende. Zie er uit als een zombie. Vanmiddag ga ik naar de huisarts. Als het meezit kan ik er misschien een verwijskaart voor de allergeloog uit slepen.

Gr

dia
3 mei 2005, 17:31
Alle twee.. Zon ben ik altijd al gevoelig voor.En verf eigenlijk ook, maar ijdelheid he..:-))Vorig jaar was ik bij een kapper, die wastte eerst m'n haar en deed er daarna de verf in. Het brande als de hel en toen ze eindelijk keek zei ze...ohoh, je hele hoofdhuid zit vol wondjes, maar daar hebben we direct wel wat voor. En ik, gewoon te stom om te zeggen, nee, spoel die zooi er maar uit. Daarna is het eigenlijk al steeds niet goed gegaan. Heb na het verven altijd een hoofd vol zwarte schilfers die er bij de volgende wasbeurt pas afgaan. Denk dat de combinatie zon en verf funest is geweest. V.a. m'n hoofdhuid tot m'n borst zat ik helemaal vol exceem. Oorlellen 4 keer zo dik en helemaal uitgescheurd. En daarna verloor ik dus een heleboel hoofdhaar, maar ook onder en tussen de wenkbrauwen. Jeuk heb ik niet gehad wel een hele boel pijn en brand,vreselijk.Heb vorige week m'n haar zo kort mogelijk laten knippen en ja..ben wel gelukkig met m'n kort kopje alleen niet met het grijze haar. Heb morgen een afspraak met m'n huisarts, misschien kan ik via hem zo'n allergietest doen voor PPD.De wachttijden voor een dermatoloog zijn in mijn woonplaats 3 maanden. Volgens de kapper ziet mijn hoofdhuid er nu rustig uit. Er zijn nog wel wat plekjes, maar die roze..Heb jij al prednison gehad, iets moet er toch zijn om die allergie te kalmeren??Ik neem aan dat je sinds je weet van die allergie niet meer geverfd hebt???Ik las hier ook ergens dat die stof ook in cosmetica kan zitten, kan het dat misschien bij jou zijn???

Ik weet het niet hoor, zeg maar alle dingen die bij mij opkomen,
Laat nog wel wetn wat mijn huisarts zei.

groetjes
en sterkte
Dia

Moonstar
4 mei 2005, 15:19
Hai Dia...

Echt heel naar! Ik zit het hier allemaal met tranen in mijn ogen te lezen. Heb vandaag ook de eerste tranen gelaten om mijn allergie na 4 mnd ellende.
Ik heb van nature bruin haar, zo'n 1,5 jaar geleden besloot ik in een gekke bui dat ik mijn haar lichter wilde hebben. Ik heb het toen zelf, maar ook eens bij de kapper zowat blond laten verven. Na de zomer was ik dat blonde weer beu en wilde mij eigen haarkleur terug, dus in oktober heb ik het zelf donkerbruin geverfd. Hier en daar zag je iets lichtere plekken, dus besloot ik op 24 december 2004 het nog eens te doen, zodat het overal gelijk zou zijn. Met kerst voelde ik me goed en zag er schitterend uit, met mijn helemaal donkere haren. Maar deze laatste keer werd fataal. Begin januari 2005, ontploften mijn ogen en de rest van het drama. Mijn hoofdhuid was schraal en schilferig, ik schaamde me kapot. Had het idee dat er een spoor van schilfers achter me lag en iedereen deze in mijn haar kon zien. Sindsdien heb ik regelmatig uitbarstingen. Ook inderdaad vreselijk last van haaruitval gehad. Heb mijn haar sinds 24 december 2004 ook niet geverfd. Ik was ook niet van plan het ooit nog te verven. Al zou ik het willen, het zou nu toch niet meer kunnen.
Vanochtend ben ik bij mijn dermatoloog geweest. Hij kon niet echt verklaren waar de uitbarstingen vandaan komen en of het aan de zon zou liggen. Hij dacht het niet. Wel dacht hij dat het bij mij een combinatie is van atopisch eczeem en contacteczeem. Erg naar dus. Hij vond het alleen vreemd dat ik er eerder nooit last van heb gehad. Hij heeft me doorverwezen naar een allergeloog. Ik kan daar over 6 weken terecht en ze gaan 4 dagen onderzoeken doen.
Voelde me dus echt vreselijk vanochtend. Heb sinds mijn puberteit last van eczeem, ichitus, vissenschubbenhuid in de volksmond. Dat is elke dag al een gevecht. Altijd mijn armen en benen bedekken en alleen 's zomers gaat het goed. Ben over een maand 25! Zie het echt niet zitten om ook nog eens als een zombie rond te lopen!

Van de dermatoloog heb ik elidel-creme gekregen. Maar dat is alleen maar om de droge plekken om mijn ogen te verzachten. Vandaag heb ik een andere creme gekregen om de vreselijke korsten en roodheid rond mijn ogen te verzachten.

Vorige week ben ik bij de homeopaat geweest. Sinds een paar dagen ben ik met een kuur bezig die alle gifstoffen uit mijn lichaam moet verwijderen. Eerlijk gezegd geloof ik daar niet echt in, maar ja, het is altijd het proberen waard, ben om te zeggen best wanhopig. Heb de laaste 4 weken vrijwel wekelijks, danwel 2 keer in de week een uitbarsting.

PPD zit ook in make-up. Behalve mascara draag ik nooit veel make-up. Maar ik vind het vreselijk dat ik nooit meer mascara zou kunnen dragen. Hoewel het er op lijkt dat er ook make-up bestaat zonder PPD, heb ik besloten me hierop te richten na de onderzoeken van de allergeloog. Pfff...

Wat een gedoe he? Ik wens je veel sterkte. Hoewel het erg naar is, is het toch prettig een lotgenoot op deze manier te "spreken"!

Sterkte!

Groetjes!

dia
4 mei 2005, 20:49
wat vervelend allemaal.. je zou toch denken dat nu 4 maanden die heftige reactie iets zou afnemen..En helpen middelen als aerius en polaramine ook niet om het wat te kalmeren???Dit zijn beide middelen om een allergische reactie te onderdrukken...Misschien gebruik je wel iets in je dagelijke verzorging waar je niet tegen kunt of heb je misschien een nieuwe oogcreme of zo?? Ik zeg al die dingen maar omdat je er vaak zelf niet bij stil staat... misschien kun je zelf al iets testen (tip van mijn huisarts vandaag) omdat 6 weken nog best lang duren. Hij stelde voor om een paar dagen bepaalde producten op mijn bovenbeen te smeren, maar aangezien jij daar misschien die exceem hebt, moet je een ander gaaf stukje huid zoeken.Ook die mascara op je huid smeren en kijken of je daarop reageert..Ik heb vandaag ook een verwijzing naar de dermatoloog gekregen met het verzoek voor een allergietest met bovenaan het lijstje die PPD.Hier is een wachttijd van 3 maanden dus ik ga al m;'n charme in de strijd gooien of ik toch iets eerder kan. Weet anders niet hoe ik de zomer door moet komen.Slik nu maar die aerius, volgens de dokter kun je dat jaren gebruiken zonder gevaar.M'n haaruitval is afgelopen, maar heb ook een vettig soort schilfers op m'n hoofd. Volgens m'n vriendin heb ik toch alweer wat donshaar terug en verder vind iedereen dat korte kopje wel leuk..Heb vandaag alles afgezocht en gebeld naar een haar-mascara. Ze moeten bestaan, maar ik kan er niet aankomen. Dan zou ik die grijze slapen wat kunnen camoufleren want van veraf lijkt het nu of er daar een gat zit.Nou, zet m op. Het schiet me net te binnen dat een kennis van mij ook eens zoiets had aan dr ogen. Alles vol exceem en ze kon haar lenzen niet meer in. Uiteindelijk is dat na enkele maanden toch weer spontaan overgegaan.
Nou, laat de moed niet zakken...
groetjes
Dia

Moonstar
9 mei 2005, 15:01
Hoi Dia,

Vanaf vandaag heb ik maar besloten om er in te geloven dat ik ooit van deze ellende afkom. Van het weekend heb ik post ontvangen van het ziekenhuis. Zo ver ik begrijp gaan ze weer allerlei onderzoeken en tests doen. Wellicht wat uitgebreider. Ik weet immers dat ik een PPD-allergie heb.
Ze vragen ook of ik de cosmetica die ik gebruik mee wil nemen. Ben erg benieuwd of het bij mij ook aan mascara ligt.

Ik had bij de homeopaat celzoutencreme gekregen. Dat gebruik ik sinds een paar dagen als dagcreme. Geen idee of het wel goed is, maar voor mijn gevoel werkt het. Mijn huid om mijn ogen is alleen nog erg schraal, voor de rest is de zwelling en roodheid verdwenen. Hopelijk voorkom ik een nieuwe uitbarsting.

Misschien zou je een ziekenhuis in een andere stad kunnen proberen, aangezien de wachttijd 3 mnd is bij jullie. Ik heb zelf ook 5 weken moeten wachten op een test! Verschrikkelijk, zo lang in onzekerheid. 3 mnd is wel heel erg lang. Anders moet je wekelijks bellen, als er iemand uitvalt, dat ze jou er tussen kunnen schuiven. Geen idee wat voor test je krijgt, maar het zullen wel plakkers zijn, dat is kwestie van 5 min opplakken op maandag, 5 min eraf halen op woensdag en 10 min de uitslag halen bij de dermataoog op vrijdag! Wie weet...
Succes ermee. Ik lees het wel weer!

Groetjes

dia
9 mei 2005, 16:55
hoi Moonstar,


Ik ga overmorgen naar het inloop spreekuur van het Canisius ziekenhuis in Nijmegen. Het kan zijn dat ik er de hele ochtend moet zitten, maar dat heb ik er graag voor over.Na zeggen en schrijven een week bijna "gaaf'' te zijn geweest, komt die verdomde exceem weer terug. Goddank niet zo erg, maar het weer prachtige rode plekken, voor al op m'm voorhoofd.Heb vanochtend alle ziekenhuizen in de regio gebeld, overal lange wachttijden. Toen vertelde een assistente van dat inloop-spreek uur..Ben inderdaad heel benieuwd. Tevens heb ik hier in mijn woonplaats een huidtherapeut gevonden, dus als het ziekenhuis nix oplevert, kan ik ook nog altijd bij haar terecht.Ik laat nog horen hoe het afloopt.
Nou schiet me nog iets te binnen. Die huidtherapeute vertelde een verhaal van een man die altijd purol op zijn lippen smeerde... Hij kreeg een ontzettende allergische reactie, lag aan de peru-balsum..(zit in Purol ).Die huidtherapeute krijgt trainingen van dermatologen en die hadden foto's megebracht van die man, zo erg zag hij eruit. Dus..gebruik je misschien purol voor je lippen ???
Kan het dus ook zijn. Ik schrijf hier maar alles wat ik hoor, je kunt nooit weten....

groetjes
Dia

gfm
14 juni 2005, 16:55
Hoi allemaal,

Sinds pasen ben ik er achter dat ik waarschijnlijk een ppd allergie heb. Kan nooit meer mijn haar verven en ben ook allergisch geworden voor alle donker kleuren in make-up (mascara, oogpotlood, donkere kleuren oogschaduw). Heb nu al tien weken over mijn hele lijf galbulten. Ze zijn nu niet meer zo groot, maar in de eerste week waren de galbulten net zo groot als mijn bovenbeen!! Kan jammergenoeg niet zo goed door 1 deur met mijn dermatoloog en ze weigert tot nu toe om me door te sturen naar een allergoloog. Ze wil eerst zelf kijken wat ze er aan kan doen. Wordt er gek van ik slik anti-histamine pillen, maar ik wordt er zo slaperig van als ik weet niet wat. De cortison pillen hielpen bij mij niet, dus daar ben ik maar mee gestopt. Omdat ik nog steeds niet vrij ben van galbulten kan ze bij mij ook geen allergietest doen. Ik las op een site van apothekers dat het middel Ribes Compositum alle toxines uit de lichaam haalt. Ik weet niet of je het zo kan krijgen of dat je een recept nodig hebt, maar misschien is het ook een tip voor jullie.
Ik durf op dit moment geen producten te gebruiken zonder ppd, omdat ik bang ben dat er toch een aanverwante stof in zit. Je kan in shock raken en overlijden aan deze allergie!!

groetjes GFM

Moonstar
16 juni 2005, 12:09
Hai!

Wat naar allemaal!
Begrijp helemaal wat je doormaakt. Weet niet of je mijn verhaal hebt gelezen, maar het is 1 brok ellende geweest.

Toevallig ben ik vandaag bij het ziekenhuis geweest voor 'n uitgebreid allergieonderzoek. De resultaten krijg ik binnenkort! Vind het belachelijk dat je niet wordt doorgestuurd door je huisarts!
Die "ribus" waar jij het over hebt gebruik ik ook. Werkelijk geen idee of het werkt, maar ik houd me er braaf aan. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik zit bij een goede homeopaat en gebruik tegenwoordig 4 verschillende natuurlijke geneesmiddelen. Ik heb een advies gekregen voor dagelijks gebruik van deze vier. Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben en vooruitgang zie. Klinkt zwaar, maar valt reuze mee, 2 ervan zijn soort van voedingssupplementen.
Wat misschien een optie is voor je: zwartebessenolie, wordt gebruikt bij eczeem enzo, vermindert ontstekingsreacties.

Misschien heb ik je zo op weg geholpen, maar mocht je nog andere vragen hebben.....wie weet!

Sterkte!
Groetjes,
Moonstar

gfm
21 juni 2005, 10:57
Hoi,


Heb eindelijk een doorverwijzing voor de allergoloog gekregen. Moet 11 juli naar de VU voor een uitgebreide test op mijn rug. Ben heel benieuwd wat daar allemaal uitkomt. Durf nu nog geen verf zonder ppd te gebruiken omdat ik ben bang dat daar toch weer iets anders in zit waar ik wel op ga reageren. Baal er enorm van, want het grijs wordt nu toch wel zichtbaar. (is gelukkig nog niet zo veel, maar het zit net aan de voorkant).
Die salon in amsterdam ga ik misschien toch maar even bellen....
Hoe gaat het nu met jullie?

groetjes gfm

yvonnedahler
23 juni 2005, 10:56
:D Hallo Allemaal

Voor degene met een PPD haarallergie leeft is er wellicht een oplossing. Via het forum ppd allergie op www.allergieplein.nl (http://www.allergieplein.nl) is er iemand geweest die het product Colourshine van Sebastian heeft gebruikt.

En dat zonder een vorm van allergie. Het is nog maar 1 dag gelezen dat ze het heeft gebruikt maar dit klinkt toch hoopvol.

Ik vond dat jullie dit moesten weten.
Succes allemaal.
groeten
yvonne

Moonstar
26 juni 2005, 13:43
Hai hai!

Na weer een uitgebreid allergieonderzoek bleek dat o.a. parfums, geparfumeerde cremes etc. de klachten van de allergie verergeren (bij mij) (rond mijn ogen). Ik heb van mijn dermataloog een goede dagcreme gekregen: "physiogel-creme". Dus even een tip, smeer geen geparfumeerde cremes of zalfjes op open wonden, dit werkt nadelig.

Ik ben erg onder de indruk van de zwarte bessenolie van de homeopaat, echt een aanrader dames! Een stuk gezonder ook dan de troep die dokters voorschrijven!

Dia, ben benieuwd, hoe het nu met je gaat!

Strekte allemaal en tot later!

Groetjes

dia
26 juni 2005, 21:31
hoi moonstar...

het doet me goed dat je naar mij vraagt....het gaat echt heel heel erg slecht..heb een allergie-test gehad en was nergens allergisch voor behalve voor de pleisters.. die zijn er morgen een week geleden afgehaald en heb nu nog wondjes..Had een hele aardige dermatoloog en ik begon meteen over mijn haar.
Hij bekeek het beaamde dat het inderdaad erg erg dun was en begon over mannelijke kaalheid.. Werd meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een uitgebreide bloedtest. Maar niemand in mijn familie is kaal, mijn vader is 75 en moet nu nog elke maand zijn haar uitdunnen. Ook mijn opa en oma hadden prachtige koppen met haar, net zoals ik had.Ik weet niet wat me gebeurd.. in een week tijd zijn al mijn dikke haren uitgevallen en wat ik nu nog over heb is heel erg dun haar. Je kijkt vo overal op mijn hoofd. Ik verlies het niet eens met wassen maar gedurende de dag.. overal valt haar.5 juli belt de dermatoloog mij op voor de uitslag, en ik ben bijna depri... Nou heb ik ook een schimmelinfectie onder mijn nagel en op een site las ik dat er een verband kon zijn tussen een schimmelinfectie en haaruitval.. Dus ga ik morgen ook maar even naar mijn huisarts, ik wil gewoon geen tijd verliezen.... Ben blij dat er voor jou iets uit de bus gekomen is.. Heb nog een tip...Sinds enige tijd gebruik ik penzim gel. Daar zit nix in geen parfum, geen conserveer geen kleurstof....
Heb dit ontdekt via internet, je kunt het bestellen bij Ehealthproducts of via je apotheek... en raad eens wat... toen mijn gezicht zo aangevreten was dacht ik, dit komt nooit meer goed en afgelopen week zei iemand tegen mij... goh, je huid lijkt wel van de reclame, zo zag ik er nog niet uit toen ik 18 was.
nou ja... je kunt overdrijven maar het was mezlef ook al opgevallen dat mijn huid veel dikker is geworden... Ik heb er nu ook de lotion van besteld en die smeer ik maar op m'n schedel... je kunt nooit weten he... Nou, het lucht op dat ik m'n verghaal ff kwijt kan....

groetjes
Dia

Moonstar
28 juni 2005, 13:13
Hey Dia,

(Ik was er een tijdje uit omdat mijn computer kuren had.......)
Vind het echt heel vervelend voor je! Tis echt heel naar. Kan me jou gevoel goed voorstellen. Maar toch, geef niet op, mocht je nou weten wat je hebt laat het zeker even weten. Ik ben nl helemaal fan van mijn homeopaat-winkel, ze hebben daar zo goed spul en ze hebben vast ook iets voor jou. Met mijn huid gaat het nl ook stukken beter! Ik zal eens informeren voor schimmelinfectie.
Ik slik zwarte bessenolie, ik dacht dat dat ook goed moest zijn daarvoor. Maar ik houd je op de hoogte.

(Ik was er een tijdje uit omdat mijn computer kuren had.......)

Sterkte en blijf geloven!

Moonstar

dia
28 juni 2005, 15:15
hoi moonstar,


Dat zou leuk zijn als je homeopaat iets wist... gisteren naar de huisarts geweest.
hartstikke lieve meelevende man, overigens... Nou, van die nagel kon ie echt geen chocola maken..het lijkt in nix op een schimmelnagel.En dan had ik vanaf zondag nog een dikke teen waar de pus uitliep. Dat was gewoon een infectie omdat mijn weerstand minder is (volgens hem)Hij heeft een recept meegegeven om een evt. schimmelinfectie te bestrijden, maar ik moet er wel mee uitkijken. Het kan n.l. je lever zwaar belasten. Het komt er weer op neer dat ik a-typische klachten heb.. die mannelijke kaalheid, betreft alleen de voorkant bij vrouwen maar bij mij is het achter ook uitgevallen.. en wat betreft mijn huid, die zou pas dikker gaan worden als ik andicur slik (waar het volgens hem wel op neer zal gaan komen ) maar dat is ie nu al. Hoop dat het vlug 5 juli is en ik de uitslag krijg.........nou, tot zover weer.

groetjes
Dia

Moonstar
29 juni 2005, 13:55
Hai Dia,

Hier even een bericht van mij. Ik heb echt met je te doen.
Het is jammer dat we niet live contact hebben. Maar als je 5 juli wat meer weet, laat het ff weten.
Schimmels, allergieen, eczeem, infecties etc. hebben allemaal te maken met lage weerstand. Ik slik tegenwoordig van de homeopaat weerstand verhogende middelen. Wat ik al eerder schreef, als ik precies weet wat het is, kan ik het eens bij mijn homeopaat vragen. Zou je graag willen helpen, omdat ik weet hoe ellendig je er onder kunt zijn, vooral omdat veel mensen er niet veel van begrijpen.

Nou sterkte en houd moed, houd me op de hoogte!

Moonstar

dia
29 juni 2005, 14:39
lief van je... ik laat zeker de uitslag weten.. maar het duurt nog zo lang (voor mijn gevoel)Je voelt je zo machteloos dat je nog nix kunt doen.Ik moet eigenlijk pasfoto's maken voor een nieuw paspoort, anders kan ik nog niet eens op vakantie....ik zal je vertellen dat ik bijna niet durf..Ga zometeen de emu-oil maar eens uit m'n beetje haar wassen.. is het daarna weer schrikken.

dank je voor je reactie's
groetjes
dia

Moonstar
4 juli 2005, 14:04
Hey Dia,

Maak je niet te druk over de pasfoto's.
Doe ze gewoon zwart-wit, dan valt het altijd mee (doe ik ook altijd)! (Ik moest ook pasfoto's laten maken voor mijn rijbewijs, tijdens die allergie, tussen de uitbarstingen door!) Ik heb gewoon een big smile opgezet, echt heel big en zwart-wit, je ziet er niks van op de foto. Behalve dat ik er veel ouder uit zie, maar ja, die foto moet ook 10 jaar mee!
En je moet maar zo denken, zelf vind je iets veel erger eruit zien dan een ander!
Soort van troost-gedachte!

Tot later, groetjes Moonstar

laurake
4 juli 2005, 20:27
Trudy,

Als je allergisch bent voor PPD moet je ook oppassen voor sommige (donkere) hennasoorten, waaraan chemische bestanddelen zijn toegevoegd. Zo heb ik ooit een 'zwarte' henna (pure henna kleurt steeds rood) geprobeerd, en de kleuring was echt perfect, maar er zat ppd in, waar ik dus ook heel veel negatieve berichten over heb gelezen. PPD kan zelfs levensgevaarlijk zijn (vooral als ze je een zwarte 'henna'-tattoo aansmeren!).

Toch bestaan er ook hennasoorten die volledig natuurlijk zijn, en waarin naast henna (lawsonia inermis) ook indigo vervat zit (indigoferia tinctoria). Als je deze samen op je haar aanbrengt, kleurt het zwart, zonder risico.

Ik ga nu geen merken opnoemen, want dan lijkt het of ik spam, aangezien dit nog maar mijn eerste post is. Je moet eens rondkijken in Indische of Arabische winkeltjes, maar koop nooit iets waarop geen ingrediëntenlijst staat! Ik zal er later wel eens op terugkomen.

Die gebruik ik dus nu. Hoewel het redelijk snel vervaagt, en ik niet zeker ben of het al je grijze haren dekt, is het toch de moeite. Indigo is heel gezond voor je haar, en maakt het werkelijk glanzend! Ik doe dus elke maand een indigo-behandeling, en ben er zeer tevreden over (heb wel nog geen grijze haren).

Ik hoop dat je hier wat mee bent.

dia
5 juli 2005, 17:31
ja je hebt gelijk Moonstar..die foto viel erg mee...en net belde de dermatoloog..

ik ben heeeel gezond en hij noemde mijn aandoening telogeen diffuus..het ligt niet aan hormonen, heb genoeg ijzer, vitamines, mijn schildklier werkt ook goed,
kortom de goeie man weet het niet.De enige aanwijsbare oorzaak is dan toch die allergische reactie geweest van de zon??? Hij stuurt mij een recept voor minoxidil
en wil me over 2 maanden nog eens terug zien.Hij zei "we moeten die haren weer aan het groeien zien te krijgen" Maar dat doen ze al.. heb sinds die allergie niet meer geverfd en heb een enorme uitgroei. Toen ik dat zei vond hij dat een heel goed teken. Heb inmiddels ook prachtige gladde benen en m'n oksels hoef ik ook niet meer iedere dag te doen.Die laatste 2 dingen vind ik natuurlijk niet erg, maar ja, dat m'n haar dus zo dunnetjes is (helemaal) is minder.Hoop dat je homeopatische winkel een tip heeft, ga het meteen gebruiken.Hoe gaat het inmiddels met jouw allergie??? Bied de zalf van de allergoloog enige verlichting??Anders moet je toch eens kijken bij die Penzim.
Als je het intikt bij google vind je allerlei sites. Mijn vriendin is bestraald voor bortkanker en die gaat het nu proberen op de verbrande plekken.
Hoop vlug iets van je te horen.
groetjes
Dia

Moonstar
19 juli 2005, 20:45
Hey Dia,

Beetje druk geweest de afgelopen dagen met werken en weer een virus op mijn computer. Ik ga van de week bij mijn homeopaat langs, dan ga ik het even voor je vragen, als ik iets weet, laat ik het je zo snel mogelijk weten!

Succes, groetjes....

trudy2
19 september 2005, 09:51
Beste allemaal,

ben hier al een eeuwigheid niet geweest. Zit nu wel eens te lezen op allergieplein.nl. Ook daar veel lotgenoten. Ik heb al eens naar Libelle geschreven, ik vind dit wel een topic voor een vrouwenblad.
Over PPD niet veel nieuws. De keuringsdienst van waren (nu de voedsel en warenauthoriteit) doet er wel onderzoek naar, maar ze zijn nog niet veel verder. PPD wordt gebruikt als fixator voor donkere kleuren, dus ook in textiel. Ik zelf kan alleen nog maar pastel of wit dragen, rood en oranje gaan ook goed, maar beslist geen donkere kleuren. PPD mag niet in cosmetica gebruikt worden, dus mascara is er vrij van. Maar oogcréme verdraag ik niet. Gaan direkt mijn ogen tranen enmijn neus lopen. :crybaby:
Goed, ik kleur mijn haar nog elke drie weken met Re-nature van Schwartzkopf. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist. Ik verdraag alleen de 'medium' , die voor donker haar niet, gaat het kriebelen. Ik ben al iets van 50% grijs (dat zie ik aan de uitgroei) maar Re-nature maakt er donkerbruin haar van. Ik moet het wel twee keer achter elkaar gebruiken (weekje ertussen).

Ik zal hier eens wat vaker komen, toch wel weer interessant.
Ach, ik weet het al zoveel jaren, de ergste schrik is er bij mij wel vanaf.

sterkte allemaal,

Trudy2

trudy2
19 september 2005, 09:53
Waarom er bij mijn post november 2004 staat is me een raadsel. :confused:


Het is vandaag maandag 19 september 2005!!!

groet,

Trudy

kas
19 september 2005, 10:04
nov 2004 is de maand waarin je je hebt aangemeld bij haarweb forum, 1 balk hoger staat today + de tijd erbij.


Kitty

Moonstar
20 september 2005, 12:28
Hallo allemaal....

Zo weer een tijdje geleden.
Er valt best goed te leven met PPD. De ergste schrik heb ik inmiddels ook weer achter de rug.

De allergeloog vertelde idd dat PPD niet in cosmetica mag zitten, toch kon ik mijn mascara niet verdragen. Nu ben ik over gestapt op Clinique, echt geweldig spul, nergens last van.
Ik heb ook wat Trudy schrijft, tranende ogen, bij parfums en cremes. Mag alleen psyiogelcreme als dagcreme gebruiken. Alleen verkrijgbaar bij apotheek.

Maar vind het nog steeds raar dat Trudy alleen pastel kleuren kan dragen. Katoen moet bevat weinig sporen van PPD en vaak als je kleding een paar keer wast moet het helemaal te doen zijn.

Groetjes Moonstar

Moonstar
20 september 2005, 12:34
Hoi Dia,

Is een tijd geleden....druk druk druk.
Kon een tijd niet op haarweb, moeilijkheden met wachtwoord en zo.

Hoe is het nu met je?
De homeopaat vertelde dat je veel vitamine B moest slikken, maar dat wist je al. Verder had hij een middel: Agnus Castus. Dit is niet zozeer tegen haaruitval, maar speciaal voor vrouwen, om de hormonale evenwicht te herstellen. Hij dacht dat dat een geschikt middel zou kunnen zijn. Geen idee of ik je hiermee heb geholpen, maar hoop echt dat het weer beter met je gaat.

Groetjes,

Moonstar

trudy2
21 september 2005, 12:37
nov 2004 is de maand waarin je je hebt aangemeld bij haarweb forum, 1 balk hoger staat today + de tijd erbij.


Kitty

Oh, ik zie het, ben van nature niet eens blond. :D :D :D :D

dank je,

Trudy

trudy2
21 september 2005, 12:42
Maar vind het nog steeds raar dat Trudy alleen pastel kleuren kan dragen. Katoen moet bevat weinig sporen van PPD en vaak als je kleding een paar keer wast moet het helemaal te doen zijn.

Groetjes Moonstar

Hoe kom je erbij dat katoen weinig sporen van PPD bevat? Ik heb zelfs contact gehad met kledingverf-fabrikanten en zij bevestigden dat PPD gebruikt wordt als fixator bij donker kleuren.

Ook heb ik in het voorjaar contact gehad met de Voedsel en Warenauthoriteit, voorheen de Keuringsdienst van Waren, en de deskundige op dit gebied schreef me dit:

****start quote VWA:
Of u ergens overgevoelig voor bent kan alleen uw behandelend arts (huisarts,
dermatoloog, allergoloog) vaststellen
De stof para-fenyleendiamine (PPD) is in cosmetica uitsluitend toegestaan in
oxidatieve kleurstoffen voor het haar tot een maximale concentratie van 6%.
Op het etiket van het product staat naast de vemelding van de ingredienten
ook nog eens, en wettelijk verplicht, aangegeven:
"Kan een allergische reactie veroorzaken."
"Bevat diaminobenzeen".
"Niet gebruiken voor het kleuren van wimpers of wenkbrauwen."
In uw geval is het raadzaam om oxidatieve haarverven die parafenyleendiamine
of diaminobenzeen bevatten te vermijden, ook eventueel bij de kapper.
Verder kunt u een kruisallergie hebben voor 4-aminobenzoëzuur
(para-aminobenzoëzuur) of 4-aminobenzoëzuuresters dat zijn stoffen die in
bepaalde zonnebrandmiddelen worden gebruikt. Middelen waarvan op het etiket
bij de ingredienten "aminobenzoic acid" of "PEG25 PABA" staat kunt u dan
beter vermijden.
In principe kunt u vrijwel alle andere cosmetica gebruiken zonder dat u zich
over PPD zorgen hoeft te maken.

PPD kan verder nog voorkomen in rubber (handgrepen van fietsen,
rubberlaarzen), slangen van tankstations, leder, bont, textiel (onder andere
in jeans), schoenpoets, plastics, fotografische ontwikkelaars, drukinkten.
Hierop staat de eventuele aanwezigheid van de stof niet vermeld, zodat u
helaas alleen proefondervindelijk te werk kunt gaan. Het is ons niet bekend
of kleding die visueel minder kleurstof afgeeft ook per definitie veiligers
is qua PPD dan kleding die meer afgeeft.
einde quote VWA*****

Misschien hebben jullie iets aan deze informatie.
Die kruisallergie, vind ik ook wel interessant, zou veel verklaren.

Trudy

gfm
22 september 2005, 08:18
Heeft iemand met een ppd-allergie ervaring met de haarverf van Haar en Gezondheid aan de Amstel in Amsterdam? Ik durf het nl niet uit te proberen hoewel ze beweren dat er in hun verf geen PPD zit.

groetjes Geeta

trudy2
12 oktober 2005, 17:42
Heeft iemand met een ppd-allergie ervaring met de haarverf van Haar en Gezondheid aan de Amstel in Amsterdam? Ik durf het nl niet uit te proberen hoewel ze beweren dat er in hun verf geen PPD zit.

groetjes Geeta

Geeta, ik niet, maar kom even hier:
http://www.allergieplein.nl/showpage.asp?Page=1103&ForumID=34&lObjectAction=Add&ThreadID=1018&PnRe=11#TopNav

Heel veel mensen met PPD-allergieen aanwezig. Er wordt druk geëxperimenteerd met behandelingen bij de Sebastian kapper, die in Amsterdam er ook een?
Schijnt prima te zijn.

groet,
Trudy

Gonne
5 april 2006, 04:00
Hoi,

kwam toevallig op deze site terecht toen ik zocht op ppd. Ook ik ben allergisch, in combinatie met de huidaandoening psoriasis beslist gene pretje. Als ik in aanraking ben geweest met de stof (of een derivaat), bv haarverf, dan krijg ik er dus psoriasis voor terug.
even twee weetjes: ppd zit ook in zonnebrandmelk en in nylonkousen. En wat betreft donkere kleding: als je wat duurdere stoffen koopt en die eerst een paar keer uitwast dan vermindert dat de kans op een allergische reactie aanzienlijk. Althans dat is mijn ervaring. Ik heb trouwens ook gehoord dat de producten van Sebastian (colourshine) geen ppd bevatten, alleen zijn dit alleen kleurspoelingen en geen verven. Ik ga het in ieder geval wel eens proberen.
Mocht je nog goede make- up zoeken die betaalbaarder is dan Clinique dan is Almay een aanrader; uitsluitend hypo- allergeen en vooral de mascara is geweldig. Hoop dat iemand er wat aan heeft.
groeten

ana
5 mei 2006, 13:48
Heel toevallig kom ik dan eindelijk terecht op deze site na maanden en maanden met dikke opgezwollen ogen te hebben rondgelopen. Niet alleen mijn ogen zijn branderig en jeukerig, ook mijn oogleden zijn vreselijk opgezwollen, de ooglidrandjes heel erg branderig en de huid onder mijn ogen is ook erg opgezwollen wanneer ik 's morgens opsta.
Na het lezen van jouw bericht dacht ik gelijk, dit is het! De haarverf! Hoewel ik dit niet met 100% kan zeggen, maar het komt mij allemaal heel bekend voor.
Ik heb nu van de huisarts Tavegil tabletten, voor allergische reakties, zodra ik er eentje inneem verdwijnt de zwelling rond mijn ogen voor een groot deel, maar 's morgens bij het opstaan is het allemaal weer net zo dik.
Ik word er gek van!

Ik gebruik inderdaad haarverf. Maar is het zo dat deze allergische reaktie ook weken na het verven nog aanwezig is? Of krijg je deze allergische reaktie alléén op het moment van het verven en/of na het verven?

Verder wil ik jou en andere members vragen om nuttige tips en wat ik het beste kan doen.
Ik ga in ieder geval naar de huisarts voor een verwijzing naar de dermatoog.

Vriendelijke groet,

Beste members,

Sinds januari dit jaar heb ik te kampen met een vreselijke allergie. Misschien onder jullie wel bekend: PPD allergie. Na 4 bezoeken aan de huisarts, tig pilletjes, zalfjes en druppels verder, kreeg ik na 2 maanden een verwijskaart voor de dermatoloog. Na weer 1,5 maand later werd er eindelijk een allergietest gedaan. Na 3 maanden rond te hebben gelopen met dikke, opgezette, rode opgeblazen, branderige, jeukerige en schrale ogen en hoofdhuid, vertelde mijn dermatoloog dat ik allergisch was voor PPD. De oorzaak van alle ellende was mijn haarverf geweest. Nu heb ik zo'n spijt van het verven van mijn haar. Op dit moment zit ik weer met knalrode schrale branderige en jeukerige ogen, me geen raad wetend, op zoek naar informatie en hulp. Wie kan mij helpen. Ben inmiddels ook bij homeopathen geweest. Tevergeefs. Het is om te huilen.

Vast bedankt!
Groetjes

Sirin
20 oktober 2006, 18:43
Ik ben 20 jaar en maak me nu al ernstig zorgen. Ik heb een aantal jaren geleden een henna tatoeage laten zetten in Alanya. Ik kreeg precies dezelfde allergische reactie. Plus ik heb er een jaar lang een litteken aan overgehouden. Toen ik na het plaatsen van deze tatoeage mijn haren ging verven, kreeg ik weer een allergische reactie. Ik kreeg flaporen en het jeukte onwijs. Mijn huisarts zei dat ik niet meer mijn haren kan verven, omdat ik waarschijnlijk allergisch ben voor waterstofperoxide. Nu ik dit lees, blijkt dat dus niet zo te zijn...

Ik blijk dus allergisch te zijn voor paraphenylenediamine. Ik ben alleen nog niet naar een dermatoloog geweest, dus zeker weet ik het niet.

Ik heb gelukkig geen last van een allergische reactie bij make-up en zwarte kleding. Wel heb ik destijds een allergische reactie gehad, toen ik haarverf ging testen van Garnier 100%. Omdat ik dus een allergische reactie kreeg op die tatoeage, leek het mij verstandig om de verf te testen. Ik smeerde het om mijn ellebogen en achter mijn oren. Zoals jullie hierboven ook al lazen...ik kreeg flaporen! Ik durfde een week lang niet naar buiten te gaan, zo erg was het. Gelukkig is het verholpen met een zalfje van de huisarts, want ik dacht dus werkelijk dat die flaporen niet meer zouden verdwijnen. Verder jeukte het onwijs en kreeg ik blaren waar pus uit kwam.

Ik ben nu nog 20 en het is niet noodzakelijk om mijn haren te verven. Maar wat moet ik als ik straks 40 ben (hopende natuurlijk dat ik dan pas grijs begin te worden en niet eerder)? Is er dan geen enkel product zonder ppd?

En dan heb ik nog een vraag. Kan de allergische reactie op ppd telkens erger worden? Ik heb nu geen last van een allergische reactie op make-up, maar kan dit met de jaren veranderen...???

Ik kan nu wel janken, vind dit verschrikkelijk....Had ik die verdomde hennatatoeage maar nooit laten zetten...

trudy2
5 februari 2007, 11:52
Sirin,

late reactie, ik ben hier heel erg lang niet meer geweest.
Ja een contact allergie wordt erger als je telkens weer aan de bewuste stof blootgesteld word. Vandaar dat ik niet meer tegen donkere kleding kan.

Ik ben 47, zwart haar van nature, nu dus behoorlijk grijs. Ik behandel mijn haar met Renature van Schwartzkopf, dat geeeft me mijn eigen kleur weer terug. Werkt prima. Gewoon verkrijgbaar bij de drogist.

En nee, er zijn geen haarverfmiddelen zonder PPD, alleen spoelingen, en dat is niet toereikend als je grijs bent.

sterkte en groet,

Trudy

madeleine op de
12 maart 2007, 15:02
Hallo allemaal,
Ik ben een redacteur van het tv programma SBS Hart van Nederland. Naar aanleiding van een persbericht dat wij ontvingen over allergie door haarverven wil ik graag een item maken over de PPD allergie. Wil een van jullie, of weten jullie iemand, meewerken aan een item hierover?
Als er iemand is dan zou ik het graag horen via madeleine.op.de.weegh@sbs.nl

Marte
13 maart 2007, 14:21
een kleine correctie, clinique zegt inderdaad hypoallergeen te zijn, maar ik heb zelf gemerkt dat dit dus blijkbaar niet voor iedereen geldt. Voor een aantal producten van clinique ben ik evengoed allergisch. Dus toch enige voorzichtgiheid met clinique(hoewel het inderdaad wel een van de betere merken is indien je een extreem gevoelige huid hebt).

Marte
5 april 2007, 21:59
is er iemand van jullie die ervaring heeft met antihistamica of antiallergica en het mogeljk effect van donsharen en overbeharing hierdoor? (vanwege de corticosteroiden erin, oftwel de cortizone)? Gebruiken jullie een dergeljik middel die geen corticosteroiden bevat, en welke??
Ervaringen??? (ik moet nl aan deze pillen binnenkort maar durf niet vanwege de sterke stimulatie van (over)beharing, en daar ik momenteel al redelijk wat medicatie slik om deze onder controle te houden met zeer wisselend succes, sta ik er enigszins terughoudend tegenover. Daarom de vraag wat jullie ervaringen hiermee zijn??? En of er mss een product is zonder de corticosteroiden??

xxx m

Lelanie
15 september 2007, 14:44
Hallo,

Ik weet niet of iemand geaboneerd is op deze discussie, maar ik heb hier veel gelezen (en geleerd) en heb ook een discussie gestart ...

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=11933

Zou iemand misschien willen kijken als ze zin/tijd hebben :) Zit een beetje met "mijn handen in mijn haar". En misschien heb iemand wel een tip of zo ...

Groetjes,
Lelanie

sibel
3 juli 2008, 23:12
hallo

ik zocht wat informatie over ppd, en ik kwam hier terecht, en vond het best wel intressant om al deze reacties te lezen en heb me dan ook meteen aangemeld op deze site.

ik ben namelijk pas een week geleden teweten gekomen dat ik allergisch ben voor ppd. maar ik weet niet goed in wat het voornamelijk zit, ik bedoel daarmee in welke merken... ik werk namelijk in een kapsalon en gebruik allerlei soorten producten.we gebruiken voornamelijk l'oreal, wella en bes. ik heb al elke product 1 per 1 onderzocht of er bij de ingredienten ppd inzat, maar helaas, ik heb nog altijd niets gevonden.

Ik heb ondertussen mijn haren zwart laten verven, en er is niets gebeurd, dus daar zit al geen ppd in, maar de dermatoloog zei wel dat het kon zijn door mn acrylnagels, en gelijk kon ik hem ook geven, want ik heb het eigenlijk pas na mijn nagels gekregen. maar ik heb wel een probleempje nu, en dat is dat ik elke hoofdwassing, met dubbele handschoenen moet doen,dus eerst moet ik katoenen aandoen en dan pas plastieke handschoenen, en het mogen geen doktershandschoenen zijn dat stof afgeeft want dat is ook al niet goed, en dan mag ik pas wassen, en bij het slapen gaan, moet ik een speciaal zalf opdoen wat de apotheker zelf heeft samengesteld en katoenen handschoenen aandoen. dit is best wel irritant, maar probeer het natuurlijk wel vol te houden. heb nog altijd wel last ervan, maar ik heb het voornamelijk rond mijn nagels en vingers. ik hoop dat ik ervan af ga geraken maar mijn dermatoloog vreest ervoor en ik ook, het is best wel al erg uitgebreid:mad::(...

bedankt voor het lezen

groetjes...

somebody
14 juli 2008, 22:40
Ik gebruikte zelf altijd zwarte kleurspoeling en ik heb 1 x een allergische reactie gehad waardoor me gezicht was opgezwolle en me hoofdhuid brandde.
Ik heb toen test gedaan in het ziekenhuis en ik was dus allergisch voor ppd.
Nu wil ik zo graag mijn haren weer zwart hebben alleen ik weet niet hoe?
Ik ben naar dianne geweest van haar en gezondheid daar zit je dan in de ochtend tot bijna sluit uren te wachten en te hopen voor een goede resultaat en uiteindelijk is het toch niet wat je had gehoopt plus het kost een hoop geld en neemt veel tijd in beslag.

Wat ik me nu dus afvroeg kan ik niet gewoon zwarte verf met een muts bij de kapper doen en dat ze dan zoveel mogelijk plukken zwwart verfen maar dat het dan niet de hoofdhuid raakt?

Ik wil graag wat informatie hierover want ik wil het echt zwart hebben.

Alvast bedankt!

maria1967
4 september 2008, 11:45
hai trudi...je bent niet de enige neeeeee

ik kleurde mijn haren altijd zonder enige probleem, tot voor kort dan.
na mijn bevalling deed ik mijn haar weer en ik heb tot 2x haar uitval gekregen en een pijnlijke hoofdhuid. ik dacht dat het komt omdat mijn haren vaak vlecht. nu heb ik een ander merk gekocht[bigin ]zo heet het, nou duuuh, nou zit ik al een week met dikke ogen en het word alleen maar erger. kheb mijn haren vorige week maandag geverft en dan alleen op de rand van mijn voorhoofd omdat ik daar grijs word. woensdag had ik op mijn gehele voorhoofd randje open wonden waar vocht uitkomt en mijn rechtere oor helemaal open. nu is het een week geleden en mijn rechter oog is bijna helemaal dik. op internet heb ik over pdd gelezen en fotos van anderen gezien die precies op de mijne nu lijkt. wat kan ik doen is mijn vraag nu? iemand helpt pleaseeeeeeee en de jeuk is niet te houden.
wie kan mijn een goede tip geven wat ik kan gebruiken???????

ramondoski
24 september 2008, 19:44
[reclame verwijderd]

ramondoski
24 september 2008, 19:50
[reclame verwijderd]

Moeke
24 september 2008, 21:00
Hallo,

ik ben hier nieuw.
Was aan het zoeken naar allergie voor haarverf en kwam op dit forum uit.

Ikzelf heb een hele heftige allergie, tot 2 keer toe gehad.
Het begon 8 jaar geleden met een gekocht haarverfproduct en voor het eerst mijn haar verfen. Rood/paars. ben zelf licht blond van nature en wilde eens WILD doen. Nou het was wild ja. zodra het erop zat begon het licht te branden op bepaalde plekken. ik dacht dat het kwam omdat ik miss. een wondje had gemaakt met de punt van de kam.
Na een half uur uitgewassen en heeeeeel mooi rood/paars.

Na een uur begon ik mij duizelig te voelen en kreeg ik ongeloofelijke jeuk op mijn hoofd en achter mijn oren en nek.
Mijn moeder heeft toen nog een keer mijn haar uitgespoeld. kwam geen verf meer vanaf.
midden in de nacht werd ik wakker met hartkloppingen en 40graden koorts. Toen ik naar de badkamer strompelde schrok ik me wezenloos. Mijn hoofd was 2 keer groter. Dichte, dikke ogen en mijn hele gezicht zag eruit alsof ik net onder een trein vandaan kwam. zo voelde ik me trouwens ook.
Flink veel paracetamol ingenomen en weer naar bed gegaan. Om 7 uur de dokter gebeld. was in de tussentijd al 3 keer flauwgevallen en kreeg veel vocht in mijn gezicht.
Bij de dokter aangekomen (die schrok zich ook te pletter) Heb ik een week lang Prednisolon voorgeschreven gekregen. Dus 3 maal daags prednison. als ik diezelfde dag niet iets beter zou voelen moest ik naar het ZH. Het bleek dat mijn hersenen klem kwamen te zitten door al dat vocht en ik daadoor steeds flauw viel.
Al met al heeft het een week geduurt voordat ik weer iets normaal werd. Kon niet eens meer praten.

2e keer bij de kapper Henna product ook rood. Nou dat was het zelfde verhaal. gelukkig voelde ik de jeuk al op tijd en kon meteen de dokter bellen en direct daar apotheek voor weer een week prednison. Wat een pret.

Nu heb ik zelf het idee dat ik niet alleen allergies ben voor PPD maar ook voor kleurstoffen. Heb een keer haar geverfd met kleurshampoo, dus dat zou een weekje moeten blijven zitten en met blond geen probleem, maar rood weer jeuk en het ergste, het ging er niet meer uit. heb een jaar met half roze haar rondgelopen.

Ik ben nu 28 jaar en wil echt een keer wat anders met dat haar:confused:
Is er iemand die ook deze bijwerkingen heeft gehad met haarverf?? en zo ja heeft iemand de oplossing??
Alvast bedankt

Hanna
25 september 2008, 00:47
Jemig, wat een ellende! Je mag wel dolblij zijn dat je überhaupt nog haren op je hoofd over hebt gehouden.

Nog vaker experimenteren met kleurstoffen, lijkt me veel te link. Als je een tijdje een ander kapsel of een andere kleur wilt, koop je gewoon een paar leuke pruiken; vanaf €30 heb je al een pruik en dat is nog goedkoper dan een verfbeurt bij de kapper.

jaz
29 september 2008, 12:33
Hoi allemaal,

Ik herken zoveel van de bovenstaande berichten. Ik verfde mijn haren al 20 jaar en heb nooit ergens last van gehad, tot 3 jaar geleden!
Ik dacht dat het b.g Bigin een natuurlijk produkt was en heb het een paar keer tussendoor gebruikt om alleen de snel grijzende slapen bij te kleuren. Toen is alle ellende begonnen!! Mijn hoofd was na een 'gewone' kapper verfbeurt ook helemaal opgezwollen, met spoed naar de EHBO van het ziekenhuis en medicijnen gekregen om de zwelling af te laten nemen. Na heel veel onderzoeken is de allergoloog ook tot de conclusie gekomen dat ik een PPD allergie heb gekregen.:-( Het is nu gewoon drama, omdat ik nog niet met een grijs hoofd wil rond lopen maar iedere keer na het verven weken ontzettende jeuk op mijn hoofd en uitslag op mijn lichaam heb, mijn oren kapot zijn en ik mij koortsig voel. Tegen de tijd dat dit alles weer over is dan moet ik alweer verven.
Je zou zeggen stop er toch mee, maar ik hoop dan iedere keer dat er toch iets te vinden is wat minder allergische reactie veroorzaakt!

Die Yo coloring kan ik op de site niet vinden wel Cramer maar volgens mij niet te koop ?! Heeft iemand deze verf al uit geprobeerd?
Groeten,

ramondoski
29 september 2008, 22:14
Hallo allemaal,

Ik ben werkzaam in de kappersbranche ... [reclame verwijderd]

stephanie8
15 oktober 2008, 20:36
Hallo allemaal,
ik heb een paar vraagjes, zit de stof ppd ook in blonde verf?
En Als je allergisch bent voor een van de kleuren ben je het dan ook voor de andere kleuren?
Ik kreeg 2 maanden terug na het verfen van mijn haar last van een brandend hoofdhuid, heb daar nu nog steeds last van. Ik vraag mij af of ik dan allergisch ben voor een bestandsdeel of dat ik het gewoon te vaak achter elkaar heb geverfd. Ik heb het afgelopen half jaar vaker geverfd dan normaal namelijk.
Ik had: begin mei mn uitgroei geverfd en dag erna highlighst gezet, 6 weken erna bruine kleurspoeling 2x(eerste keer pakte niet goed) 6 weken daarna highlights gezet(vond bruin toch niet zo mooi) en dag erna een of anders spul eroverheen gekregen waardoor alleen je highlights iets donkerder worden omdat ze het per ongeluk te licht hadden gemaakt.

Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet!
groetjes,
Steph

Hanna
15 oktober 2008, 21:04
Blond verven of lichter verven, bestaat niet. Als je je haren een lichtere kleur wilt geven, moet je ze bleken en dat is heel erg slecht voor je haar en je hoofdhuid.

silk
16 oktober 2008, 15:17
Hallo even voor alle vrouwen hier op dit forum met een allergie voor onder andere PPD Zie regelmating dat Yo Coloring wordt aanbevolen maar HOOOOO STOP NIET DOEN Mijn reactie op dit produkt was de ergste die ik tot nu toe gehad heb en ik ben kapster dus ik kan het weten.....dus dames allergie GEEN YO COLORING!!!:crybaby::crybaby::crybaby::crybaby:

Heeft iemand ondertussen een verf ontdekt die geen allergische reactie uitlokt en dekt op grijs haar,dan hoor ik het GRAAG!!!

veel liefs Silk.:D

silk
16 oktober 2008, 15:22
[quote=ramondoski;178394]Hallo allemaal,

Ik ben werkzaam in de kappersbranche... [reclame verwijderd]

ramondoski
16 oktober 2008, 16:25
Hallo even voor alle vrouwen hier op dit forum met een allergie voor onder andere PPD Zie regelmating dat Yo Coloring wordt aanbevolen maar HOOOOO STOP NIET DOEN Mijn reactie op dit produkt was de ergste die ik tot nu toe gehad heb en ik ben kapster dus ik kan het weten.....dus dames allergie GEEN YO COLORING!!!:crybaby::crybaby::crybaby::crybaby:

Heeft iemand ondertussen een verf ontdekt die geen allergische reactie uitlokt en dekt op grijs haar,dan hoor ik het GRAAG!!!

veel liefs Silk.:D

Beste Silk,

Je bent blijkbaar slecht op de hoogte op dit vakgebied. Dit ondanks dat je zelf allergisch bent en ook nog een kapper bent. PPD vrije kleuringen van Kemon geven geen garantie voor wat betreft een allergische reactie. Ter informatie: een allergie bouwt zich op en wordt steeds erger. WIJ DOEN ALTIJD EERST EEN ALLERGIETEST BIJ POTENTIELE GEBRUIKERS WELKE AANGEVEN ALLERGISCH TE ZIJN. Wellicht ben je voor een andere stof in het product eveneens allergisch. Het is jammer dat je YO nu afkraakt, want voor vele mensen biedt dit product een goede oplossing. Door jouw gebrek aan kennis geef je nu een negatief beeld aan dit product mee. YO is bij uitstek de veiligste haarkleuring die er is. Het feit dat jij er een slechte ervaring mee hebt gehad is erg jammer. Blijkbaar heb je geen allergietest gedaan, anders was dit niet gebeurd. EEN TEST MOET ALTIJD.

ramondoski
16 oktober 2008, 16:32
[reclame verwijderd]

somebody
16 oktober 2008, 20:06
IK heb zelf nu die testjes op me polss van Yo Colouringgg en ik ben allergisch voor ppd en ik heb helemaaaaaalll geen lastttttt ervan op me huid!!!!

Me huidt irriteert niet en wordt niet dikk dusss ik ga lekkkerrr binnenkorttt me haren verfen!!

Ze hebben ook in mijn haar geverfd omdat ik henna had gebruikt om te kijken of me haar dan niet gaat fikken.

Mensen wees blijjjjj!!!! dat er nog een paar mensen zijn die aan mensen met ppd denken.
Ze doen zoveel mogelijk testen zoveel jij nodigg hebbbb.
Dus zodra je gaat verfen dan ben je zekerrrrrrr van je zaaak..
En silk jij moet gewoon je mond houden

stephanie8
1 november 2008, 19:52
Blond verven of lichter verven, bestaat niet. Als je je haren een lichtere kleur wilt geven, moet je ze bleken en dat is heel erg slecht voor je haar en je hoofdhuid.


ik bedoel gewoon die verfpakjes uit de winkel met lichtblond haar erop, die gooi ik altijd in mijn haar, mijn haar wordt nooit dezelfde lichte kleur als op de verpakking dan uiteraard maar wel een stuk lichter.

zit daar ook ppd in? of alleen in donkere verf, weet iemand dat?

stephanie8
30 november 2008, 12:18
ik heb gisteren weer eens mijn haar geverfd, highligts en lowlights laten zetten, nu brand mijn hoofdhuid heel erg, ik zie bij iedereen op de forums dat ze alleen last hebben van donkere verf hebben jullie dat dan niet bij blonde kleuren en kan het zijn dat i kwel tegen bruine verf kan dan?

joysie1987
9 december 2008, 14:23
Hallo meiden,

Ik ben ook allergisch voor PDD. Heb zelf ook kappersopleiding gedaan en ben hier ook mee moeten stoppen. Vond dit heel erg! Heb mijn haar ook geverfd, kreeg flaporen heel mijn gezicht lag open een breide steeds meer uit...achter mijn oren was alles kapot enzovoort...duurde ook heel erg lang voor het weg was ben ook naar de huidarts geweest en die vertelde dat ik deze allergie had en ook voor rubberen zwarte handschoenen enzow... Van blonde haarverf oftewel ontkleuring kan je ook hoofdhuidirritaties krijgen, maar dat komt gewoon omdat het spul zo heftig is dat het bijt in je huid. Is het echt zo dat yo coloring geen exzeem kan geven..??ben wel erg benieuwt ernaar...het probleem bij mij is dat ik het gewoon mooi vind om mijn haar te verven...en ben nog 21 dus nog geen last van grijs haar gelukkig maar heb van mezelf donker haar en wil het een beetje gelijkmatig terug hebben omdat er lichtere plukken inzitten...maarjah wie weet of het werkt???Wie heeft het allemaal al geprobeert???

Vele groetjuzz joyce

somebody
11 december 2008, 19:25
Hey als je Yo colouring gaat gebruiken moet je wel eerst testen op je pols.
Ik heb het zelf ook gedaan en ik heb bultjes gekregen op me pols maar mijn pols was niet opgezet ik weet niet hoe het dan is op je hoofdhuid.
Ik heb het uiteindelijk NIET! gedaan omdat ik niet wil dat het strax erger gaat worden ik ben zelf ook 20 en ik wil ook graag mijn haar kleuren.
Is er iemand die weet of als je bultjes op je pols krijgt of het dan tog nog heftiger is op je hoofdhuid?
Want als het bij bultjes blijft dan kan je 1 cm van de hoofdhuid met yo colouring verfen...

Ik hoop dat iemand eens reageert want het duurt allemaal zo lang hier!

anjin
22 februari 2009, 20:47
he trudie ik heb het vorig jaar meegemaakt en ben er behoorlijk ziek van geweest, Ik heb een middel van Henna gevonden wat echt heel erg mooi kleurt . Het is Henna Cream> te koop bij de tuinen.
Het is een creme die je zo uit de tube er op doet en grijs dekt. Het enige nadeel is dat het bij iedere wasbeurt erg afgeeft. Ik was mijn haar nu 2 keer per week en het zit echt wel lang. Zelf gebruik ik de donkerbruine kleur en voeg vaak wat rood toe. Er zit helemaal geen enge stoffen in. ik ben heel erg grijs en loop er nu weer mooi bij Succes groet anna

hennaplus
10 maart 2009, 22:22
Hallo allemaal,

Ik wil graag reageren op PPD allergieen....

[Reclame verwijderd]

Cloud13
12 maart 2009, 08:30
Hallo,

Ik kwam op deze site terecht omdat ik last heb van haarproblemen, waarschijnlijk doordat ik mijn haar te vaak (zwart) geverfd heb. Ik stuitte op het PPD-allergie-verschijnsel en heb vol ontzetting gelezen welke problemen dit geeft! Ik vind het heel erg voor iedereen die deze allergie heeft, het lijkt me vreselijk lastig en ik kan me de schaamte voorstellen!

Mijn vraag is: kun je deze allergie zomaar krijgen, bijvoorbeeld als je je haar voor het eerst gaat verven, of is het zo dat je deze allergie kunt ontwikkelen, dus na jarenlang probleemloos verven?

Mijn excuses als dit al is uitgelegd, ik heb bijna alle berichtjes gelezen, maar wellicht heb ik er overheen gelezen...

Sterkte allemaal!!! :)

linda klis
15 maart 2009, 20:08
Hoi,
Ik heb nu problemen zoals jij ondat ik ben gestopt met henna omdat het zoveel tijd vergde,en overgestapt op synthetische haarverf.
Je raad het al,grote problemen,uitslag, niet normaal, mn benen kapot met kratertjes waar pus uitkomt en mn rug de vieze plekken en mn armen, een jeuk ellende.

Ik stap nu ik dit weet snel over op mn oude verfmethode, wel tijd rovend maar goed resultaat.
Rode henna mengen met donkere, hiervan een papje maken en sterke thee en iets shampoo eraan toevoegen en citroensap voor de fixatie dan hecht het beter.
Plastik zak erover en minimaal twee uur laten intrekken.
Resultaat: mooie kleurnuances in donker rood.mahogany
De eerste keren is de kleur niet zo intens het moet eerst pakken daarna ziet het er na drie verfbeurten top uit, en je haar is voller en glanst mooier.

De henna moet je kopen in een turkse winkel deze is puur natuur en goedkoper dan in de zgn natuurwinkels.

Groetjes Linda

linda klis
15 maart 2009, 20:18
Hoi,

Dat maakt niks uit, in elke synthetische verf zit PDD.
ER is blonde henna te koop, dat zou je kunnen proberen alhoewel ik niet weet hoe deze reageert omdat ik altijd de rode met de donkere henna poeder heb gemengd.
Daaar heb ik nooit last van gehad,wees met hennaplus voorzichtig daar zit ook ammonia in en watersatofperoxide dat brannde mn hoofd ook af, dus ook geen optie.
groetjes Linda

Biane
15 maart 2009, 20:36
Hallo,

Ik kwam op deze site terecht omdat ik last heb van haarproblemen, waarschijnlijk doordat ik mijn haar te vaak (zwart) geverfd heb. Ik stuitte op het PPD-allergie-verschijnsel en heb vol ontzetting gelezen welke problemen dit geeft! Ik vind het heel erg voor iedereen die deze allergie heeft, het lijkt me vreselijk lastig en ik kan me de schaamte voorstellen!

Mijn vraag is: kun je deze allergie zomaar krijgen, bijvoorbeeld als je je haar voor het eerst gaat verven, of is het zo dat je deze allergie kunt ontwikkelen, dus na jarenlang probleemloos verven?

Mijn excuses als dit al is uitgelegd, ik heb bijna alle berichtjes gelezen, maar wellicht heb ik er overheen gelezen...

Sterkte allemaal!!! :)
Hallo Cloud,

Ja, hier kun je gelijk last van hebben, maar je kunt het ook ontwikkelen na jaren verfen hoor! Ik ben daar het levende bewijs van. Ik kleurde mijn haar ook heel veel. Was altijd proefkonijn op de kapperopl.waar ik toen op zat. Kheb alle kleuren gehad die je maar kunt bedenken.
Ik had alleen nog nooit mijn haar zwart gehad...toen begon de ellende pas echt. Na 3 keer kleuren ontplofte mijn hoofd, heel veel jeuk, vocht uit hoofd en oren, alles zette op, zelfs mijn ogen hadden er last van! Na uiteindelijk Prednison werd mijn hoofd normaal.
Dus ook na jaren kan het eruit komen, je bouwt het op denk ik. Ik heb alleen nog nooit problemen gehad met blond, maar durf dat nu ook niet meer....
Aangezien de grijze haren in aantocht zijn ben ik rond aan het neuzen voor iets, maar dat zal ik nooit en te nimmer gebruiken zonder het eerst een aantal malen getest te hebben op mijn arm...

Groetjes Biane

Anne B
16 april 2009, 14:35
Sinds mijn PPDallergie heb ik mijn haren niet meer geverfd, met als gevolg dat ik nu helemaal grijs, of beter gezegd bijna wit, ben. Het maakt me oud en daarom wil ik toch weer wat gaan proberen. Heeft iemand ervaringen met coupe soleil? De verf komt hierbij niet op de hoofdhuid, dus wie weet geeft het geen problemen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen!!! Werd hierbij gewone haarverf gebruikt of toch een speciaal middel waar geen PPD inzit?

misszy
3 juli 2009, 04:01
Hey,

ik kwam toevallig op dit forum terecht toen ik op zoek was naar informatie of het make up merk Almay nog in Nederland verkocht wordt. Ik ben namelijk allergisch voor 'gewone' makeup en kan alleen maar tegen hypo allergeen makeup (waaronder Almay). Een aantal jaar geleden werd dat nog in Nederland verkocht maar op een gegeven moment ging het in de winkels in mijn stad uit de verkoop. Ik kan het in ieder geval al jaren niet meer vinden.

Nu las ik net op dit forum dat iemand in 2006 nog een bericht had gepost waarin ze Almay make up aanraadde aan de topic opener. Dat geeft mij het idee dat zij in dat jaar nog Almay make up kon kopen in Nederland. Ik kon het echter een aantal jaar daarvoor al niet meer vinden (weet niet meer precies welk jaar). Ook als ik kijk op de website van het merk is het voor zover ik kan zien alleen in Amerika verkrijgbaar.

Mijn vraag is dus: heeft iemand een idee of dit merk nog in Nederland (of desnoods in Duitsland of België) verkrijgbaar is? Heel erg bedankt als je hier een antwoord op hebt. Ik vind het namelijk echt een topmerk! Voor iedereen een aanrader! De make up blijft heel lang en perefct zitten!

APPLE
6 september 2009, 11:02
Hallo Trudy,
Ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb het namelijk ook. PPD!
Bij mij is het gekomen door een henna tatoo die ik 5 jaar geleden heb laten zetten op mn onder rug. Ik las bij een paar berichtjes dat je naar een dermatoloog ging/gaat. Ik ga er niet meer heen, mij hebben ze helemaal niet geholpen ik mocht alles zelf uit gaan zoeken, want ze wisten/weten alleen dat je allergies ben voor haarverf. Gelukkig heeft mn familie me heel erg geholpen met alles er om heen te zoeken. Ik ben namelijk ook allergies voor latex & rubber. Maar omdat ik dus die henne tattoo heb laten zetten en daarna een deel van me haar donker bruin heb geverfd, had ik dit je bijna niet meer kunnen vertellen. Het was bijna mn dood geweest. Dus ik raad je echt aan, om nooit maar dan ook nooit, hoe boos je ook bent je haar te verfen. Ik ben nu 17 dus ik ben me al aan het voorbereiden dat ik nooit meer me haar kan verfen. Maar mn hoofd was zow opgezwollen, overal waar vocht kon zitten zat vocht. En mn nek zat ook vol met vocht! Dit is nu ongeveer 3 jaar geleden. Ik weet nu 2,5 jaar dat ik geen zwart meer kan dragen. Maar het ergste vind ik nog dat de mensen er nog bijna niks over weten, en het uitleggen aan mensen wat het precies inhoud. Zou ik misschien mogen weten hoe u er aangekomen bent? & hoelang heeft u het al?

Succes ermee, en als je vragen heb hoop ik dat ik ze kan beantwoorden voor u!

Groetjes Kim

APPLE
6 september 2009, 11:06
Hallo Trudy,
Ik weet precies hoe je je voelt, want ik heb het namelijk ook. PPD!
Bij mij is het gekomen door een henna tatoo die ik 5 jaar geleden heb laten zetten op mn onder rug. Ik las bij een paar berichtjes dat je naar een dermatoloog ging/gaat. Ik ga er niet meer heen, mij hebben ze helemaal niet geholpen ik mocht alles zelf uit gaan zoeken, want ze wisten/weten alleen dat je allergies ben voor haarverf. Gelukkig heeft mn familie me heel erg geholpen met alles er om heen te zoeken. Ik ben namelijk ook allergies voor latex & rubber. Maar omdat ik dus die henne tattoo heb laten zetten en daarna een deel van me haar donker bruin heb geverfd, had ik dit je bijna niet meer kunnen vertellen. Het was bijna mn dood geweest. Dus ik raad je echt aan, om nooit maar dan ook nooit, hoe boos je ook bent je haar te verfen. Ik ben nu 17 dus ik ben me al aan het voorbereiden dat ik nooit meer me haar kan verfen. Maar mn hoofd was zow opgezwollen, overal waar vocht kon zitten zat vocht. En mn nek zat ook vol met vocht! Dit is nu ongeveer 3 jaar geleden. Ik weet nu 2,5 jaar dat ik geen zwart meer kan dragen. Maar het ergste vind ik nog dat de mensen er nog bijna niks over weten, en het uitleggen aan mensen wat het precies inhoud. Zou ik misschien mogen weten hoe u er aangekomen bent? & hoelang heeft u het al?

Succes ermee, en als je vragen heb hoop ik dat ik ze kan beantwoorden voor u!

Groetjes Kim

trudy2
13 september 2009, 16:02
Hallo Trudy,
Ik weet nu 2,5 jaar dat ik geen zwart meer kan dragen. Maar het ergste vind ik nog dat de mensen er nog bijna niks over weten, en het uitleggen aan mensen wat het precies inhoud. Zou ik misschien mogen weten hoe u er aangekomen bent? & hoelang heeft u het al?

Groetjes Kim


Dag Kim,

ik ben zo'n 12 jaar geleden bij een allergoloog geweest na de hier bekende reactie na één keer haar verven.
Jij zegt dat je geen zwart meer kunt dragen, kan jij wel andere donkere kleuren verdragen?
Ik voel me het beste bij witte en lichte kleuren (pastel). Heel vervelend in deze tijd kleding kopen, de winkels hangen vol met uitsluitend donkere kleding. Ik voel me behoorlijk gefrustreerd. En inderdaad: niemand heeft er ooit van gehoord.

Ik heb ergens gelezen dat PPD in haarverf in Duitsland verboden is. Iemand hier die het fijne hiervan weet?

Ik kleur momenteel mijn haar met Re-nature van Schwartzkopf, is geen verf, maar een herpigmenteringscrème, dus ik kan geen kleur of zo kiezen. Het grote voordeel is dat ik donker haar heb, in plaats van muisgrijs. Die Re-nature verdraag ik prima, gebruik het al jaren.

groet,

Trudy2

linda65
23 november 2009, 15:52
Ik lees hier veel over haarverfallergie,weten jullie dan niet dat je ook plantaardig je haar kan kleuren.Er zijn salons die plantaardig kleuren en wel 36 kleuren kunnen maken.Ik laat ook mijn haar plantaardig kleuren en mijn haar is veel gezonder en zachter,het ziet er ook mooier uit.Ook is het mogelijk om je grijze haren hiermee te kleuren.Lichter kleuren is niet mogelijk.Er is een salon in Amsterdam en Alkmaar.

elizah
8 januari 2010, 12:36
Mijn haar kleuren met een kleurspoeling o.i.d. durf ik NOOIT meer... Bijna een jaar geleden verloor ik 2/3 van mijn haar, oorzaak onbekend, constant ontstoken rode hoofdhuid, jeuk, schilfers, ook op mijn oogleden. Dit alles na een jaar onverklaarbare eczeem all over the place. Altijd Lóreal casting gebruikt, prima middel, maar die ene keer met bovenstaand vreselijk resultaat. Maanden een hoofddoek opgehad.
Na een bezoek aan een paranormaal geneeskundige (een mens doet wat in zijn wanhoop!) ging het beter. (Ook dermovate lotion bleek een tijdelijk onderdrukkend effect te hebben). Haar begon weer te groeien. Maar vooral aan de zijkant en voor grijs! Nooit geweten dat ik zo grijs was...
Ik lees hier over goede resultaten met dat middel van Schwarzkopf waardoor je haar weer kleur krijgt. Ik twijfel, ben bang voor weer een allergische reactie!
Om niet als grijze muis door het leven te gaan heb ik nog een ander noodmiddeltje dat mij goed bevalt: schepje buisman (ouderwets middeltje voor bij het koffie zetten maar nog steeds te koop) heel klein beetje water erbij en dan als een soort mascara opbrengen met een tandenborstel. Scheelt een hoop gedoe met chemische middelen.... :D

Sens-us
14 februari 2010, 21:22
Hallo hier nog een lot genoot Betreft PPD allergie ik ben ook al een tijdje aan het proberen om erachter wat en waar geen PPD in zal zitten, om maar geen allergie reactie te krijgen.

Bij mij is het twee jaar geleden begonnen toe in Garnier ging gebruiken donkerbruin, het duurde ff voor ik het door had waar al die jeuk vandaan kwam. Heel me oren kapot allemaal bulten om me rug in me nek. Het was zo'n jeuk het leek wel exceem. Na een tijdje kwam ik erachter via een vriendin ja en toen wat nu..?? Ben een tijdje Pallet van Schwarkopff gaan gebruiken dat ging goed geen jeuk of uitslag dan ook, maar na een paar jaar gebruik zag ik dat het niet echt meer wilde dekken omdat ik wat grijs aan het worden was. Ik naar de kapperswinkel en spullen gehaald om het weer een keer goed aan te pakken, ojhhhhh heb het geweten ook, noooooit meer bij stil gestaan dat ik toen twee jaar geleden ook die PPD allergie had en het was nu tig keer zo erg tot infectie toe en uiteindelijke een maagzweer, incombinatie van alles dit eroverheen... bahbah.

Toen alles op internet gezocht en uitgepluist 7 weken lang en het werd toch echt tijd om mijn haar te kleuren....
Ik terug naar mijn kapperswinkel en toch proberen iets waar geen PPD inzat te gaan proberen en ze hadden daar SENS-US, die is PPD vrij zit geen Amonia en proxide in. Heeft nog ff geduurd voor ik het durfde, maar een week geleden gedaan met zweet in me handen ( ook een flesje allergie erdoor heen gedaan kan je ook bij de kapperswinkel halen., voor een gevoelige hoofdhuid. Het is een week geleden en in het echt geen last gehad ook niet bij het opzetten geen branderig gevoel het rook ook niet chemisch. Het enige is de na behandeling moet met het zelfde merk Shampoo om je haarschubben weer te sluiten en ermee blijven wassen, anders kan het snel vervagen. Het werk perfect..
Ik hoop dat ik wat info heb kunnen geven, want veel mensen geven wel advies maar ze geven niet door de resultaten en dat is juist voor ons als PPD allergie het belangrijksten want mooi grijs is niet lelijk, maar ik heb nog liever me kleur.... Heb nog een tip bij bruin tot zwart haar heb je nauw een uitgroei breng bruine waterproof mascara op je uitgroei beetje uitvegen met watje laten drogen perfect blijf gewoon zitten en je ziet geen grijs tot de volgende wasbeurt... Gr. een gelukkige

trudy2
6 maart 2010, 19:49
Ik terug naar mijn kapperswinkel en toch proberen iets waar geen PPD inzat te gaan proberen en ze hadden daar SENS-US, die is PPD vrij zit geen Amonia en proxide in.

Ik heb op het door jou genoemde merk gegoogled en niets van deze naam over haarkleuring kunnen vinden. Kun je meer informatie geven, b.v. fabrikant, merk, etc.?
Ik heb geen idee waar je het over hebt.

Overigens zijn PPD-vrije producten niet altijd veilig voor allergische mensen te gebruiken.

Tweede ding om op te letten: zelfs natuurlijke middelen als henna kunnen allergische reacties geven, vooral de zwarte! Hoe donkerder de kleuring hoe meer PPD.

De zoektocht blijft doorgaan...

groet,

Trudy2

Georgie
8 maart 2010, 13:22
Overigens zijn PPD-vrije producten niet altijd veilig voor allergische mensen te gebruiken.

Tweede ding om op te letten: zelfs natuurlijke middelen als henna kunnen allergische reacties geven, vooral de zwarte! Hoe donkerder de kleuring hoe meer PPD.

De zoektocht blijft doorgaan...

groet,

Trudy2

Gebruik altijd zuivere henna! Als je echt voor donker wilt gaan, kun je ook indigo gebruiken.
Kijk eens hier voor mooie voorbeelden:

www.hennaforhair.com

LoesB
8 maart 2010, 20:24
Mijn dermatoloog heeft me verteld dat ik ernstig allergisch ben voor PPD (p-phenyleen diamine). Dat is een chemische stof die voorkomt in o.a. permanente haarkleuringen. Ik ben 41, heb van nature zeer donkerbruin haar, en word al aardig grijs. Haarverven is er voor mij niet bij. Ik heb al diverse fabrikanten gemaild/gebeld, en allen adviseren mij om geen haarverf te gebruiken. Heeft iemand een idee? Natuurlijke verven, o.i.d.? Tot nu toe blijkt dat zelfs bij de natuurlijke merken, er toch PPD in zit. Wie weet raad?
Trudy:confused:


Ook bij mij werd een ernstige PPD allergie geconstateerd, mijn hele hoofdhuid lag open, de dermatoloog vertelde me dat ik nooit meer gewone haarverf mocht gebruiken. Bij toeval kwam ik op een webside in Amerika terecht. Hier verkopen ze PPD-vrije haarverf in diverse kleuren. Ik gebruik het nu al een jaar, na het eerst uitgetest te hebben, en het werkt perfekt nooit meer last gehad. Is een echte aanrader voor dit probleem. Als je interesse hebt moet je maar eens kijken op www.GreatNewStuff.com (http://www.GreatNewStuff.com)
Je kunt één verpakking kopen en het uitproberen op je arm, als je geen reactie krijgt dan kun je het gebruiken.

:cool:LoesB

Biane
11 maart 2010, 20:37
Ook bij mij werd een ernstige PPD allergie geconstateerd, mijn hele hoofdhuid lag open, de dermatoloog vertelde me dat ik nooit meer gewone haarverf mocht gebruiken. Bij toeval kwam ik op een webside in Amerika terecht. Hier verkopen ze PPD-vrije haarverf in diverse kleuren. Ik gebruik het nu al een jaar, na het eerst uitgetest te hebben, en het werkt perfekt nooit meer last gehad. Is een echte aanrader voor dit probleem. Als je interesse hebt moet je maar eens kijken op www.GreatNewStuff.com (http://www.GreatNewStuff.com)
Je kunt één verpakking kopen en het uitproberen op je arm, als je geen reactie krijgt dan kun je het gebruiken.

:cool:LoesB


Hoi Loes,

Ik heb gekeken op de site, maar volgens mij gaat het gewoon om Henna, dat kun je hier in Nederland toch ook kopen? Of heb ik iets over het hoofd gezien? Wat ik ook jammer vond is dat je niet echt de kleuren kunt bekijken, je ziet alleen de naam en omschrijving, maar geen kleur.

Heb je het trouwens 1x op je arm getest? Ze "zeggen" nml dat als je het zeker wilt weten dat je het twee wkn lang elke dag op je arm zou moeten doen....

Gr. Biane

Sens-us
16 maart 2010, 09:57
Trudy 2 het klopt dat je nix kan vinden op Internet Betreft Sens-us het komt uit Italy dat is ook het enige wat ik er van weet, maar dat er nix inzit dat is zeker ik gebruik het nu alweer een tijd en het gaat perfect en dat is iets wat ik wilde medelen aan lotgenoten??? Het is een goud doosje met paarse letters en de tube ook, waarom er niks over te vinden is weet ik niet, maar nu dus wel...., bij de kapperswinkel moeten ze het wel weten.. ( al zijn er maar weinig goede die echt verstand hebben van deze allergie..)
Ik moest de gok nemen om Sens-us te gebruiken en het is goed uitgepakt.. Alles wat er niet in zit is zo ie zo al veel beter voor je gezondheid.
Ik zie dat er toch nog steeds veel mensen zoeken naar het juiste produkt..Het is moeilijk. Na een gestuurde E-mail naar schwartzkopff werd ik toch netjes terug gebeld met de mededeling Essensity http://www.schwarzkopf-professional.nl/ een aanraden was bij PPD allergie, Maar NIX is zonder PPD werd er ff bij gezegd.. Dat moeten ze zeggen.. Altijd goed testen op je arm al is het 1 week lang, neem geen risico's ???!! Wat Betreft PPD zat er niet in, ik weet dat ik daar allergies voor bent, maar er zijn wel andere para substanties in( diamine ) als je daar niet op reageer kan je Sensus gewoon gebruiken en er zit ook geen Amonia in en geen Proxide..
INFO
Groepsverwante stoffen
Mensen die op PPD reageren, kunnen ook op alle para substanties bijv. Azo- en aniline kleurstoffen p-aminobezoezuur(PABA) benzocoaine procaine sulofonamiden p-aminosalicylzuur en p-tolueendiamine...

Gr.

Johanna 18
23 maart 2010, 12:53
Hallo,

Ook ik had een ernstige PPD Allergie. Bij dermatoloog topicorte + salicylzuur gekregen. Uitslag was snel verdwenen.
Nu ben ik naar de site gegaan van lievernatuurlijk.nl en heb daar verf besteld. Dat gaat prima en heb nu nergens geen last meer van. Heb haarverf van Sante gekocht.
Ben licht van kleur begonnen maar ga nu naar donker. Slik hierbij wel vitamine B tabletten i.v.m. de ontzettende haaruitval van de PPD Allergie.

Groetjes.

linda65
27 mei 2010, 22:01
Ik heb al eerder gereageerd,er zijn ook plantaardige kleuringen b.v. die van oliebe. Deze kleuringen zijn 100% plantaardig en ik heb nog niet mee gemaakt dat iemand hier allergisch op reageert.Ben zelf kapster.Ook is er nog een alternatief en dat is de Indus Valley en dat is 92% op kruidenbasis de 8% is een conserveringsmiddel die b.v. ook in shampoo zit.Als je zoekt op internet naar kapsalons die plantaardig kleuren vindt je ons vanzelf bij je in de buurt.
Zelf zit ik in Alkmaar.

Elskova
19 juli 2010, 14:44
Hoi Trudy,
Ik heb ook en allergie voor haarkleuringen voor donkere tinten.
Eerst in mindere mate, maar nu echt een giga reactie waarbij mijn hele gezicht opgezwollen was.
En ook op andere delen van mijn lichaam uitslag kreeg.
Heb daarvoor van de huisarts Tavegil gehad en het advies om niet meer te kleuren.
Ik ben er een paar dagen echt ziek van geweest en kon bovendien niet werken vanwege de zwellingen en de Tavegil.
Ik ben nog niet grijs maar heb besloten na alle ellende om me er maar bij neer te leggen dat ik mijn haar niet meer kan kleuren.
Ik vind overigens dat de fabrikanten wel meer aandacht mogen besteden aan de hele erge allergische reacties, bijv met fotos van mensen.
Ik had altijd wel een beetje last maar zo erg als de laatste keer had ik ook niet verwacht.
Mijn besluit staat vast, geen haarkleuringen meer voor mij, mijn gezondheid gaat voor.:)

MVG Andrea

karin1287
22 november 2011, 18:42
Mijn dermatoloog heeft me verteld dat ik ernstig allergisch ben voor PPD (p-phenyleen diamine). Dat is een chemische stof die voorkomt in o.a. permanente haarkleuringen. Ik ben 41, heb van nature zeer donkerbruin haar, en word al aardig grijs. Haarverven is er voor mij niet bij. Ik heb al diverse fabrikanten gemaild/gebeld, en allen adviseren mij om geen haarverf te gebruiken. Heeft iemand een idee? Natuurlijke verven, o.i.d.? Tot nu toe blijkt dat zelfs bij de natuurlijke merken, er toch PPD in zit. Wie weet raad?
Trudy:confused::confused: hoi trudy heb dezelfde aan doening als jij hebt,ik kleur mijn haar nu bij de kapper met elume dat bevat absoluut geen pdd,ik ben zeer allergies maar dit gaat perfekt het dekt niet zo goed als echte verf maar het gaat prima, nadeel is het is er alleen in rood en zwart...wel altijd eersst ff 24 uurs test op de pols en huidplooi in de knie en arm ik hoop voor je dat je hier wat aan hebt,ik heb er tot nu toe veel plezier van succes !!!! groet karin

Divasjelyaniv
23 november 2011, 14:40
Zojuist terug van de natuur winkel Exode in Amsterdam Oost. En zowaar daar zag ik een verf die zonder al die afschuwelijke chemicalen was. Nu ga ik dit straks uitproberen. De verf heet Indus Valley en de kleur is Burchundy. Zelf heb ik nu 30 % grijs haar bij de uitgroei. Ik kreeg veel haar uitval van die sterke chemische haarverven. Ben reuze benieuwd.

AnthonieH
23 november 2011, 16:41
Ze vermelden alleen wat er niet in zit. Wat zit er wel in?

Hanna
23 november 2011, 17:06
Ze vermelden alleen wat er niet in zit. Wat zit er wel in?

Ik vermoed dat er gewoon natuurlijke pigmenten in zitten, niet getest op zielige dieren, wel op mensen. :)

Net zoiets als het veel goedkopere Bigen (http://www.haarimport.nl/haarverf/bigen-haarverf/bigen-haarverf-cat-112_21.htm).

AnthonieH
23 november 2011, 21:19
Ik vermoed dat er gewoon natuurlijke pigmenten in zitten, niet getest op zielige dieren, wel op mensen. :)

Net zoiets als het veel goedkopere Bigen (http://www.haarimport.nl/haarverf/bigen-haarverf/bigen-haarverf-cat-112_21.htm).Maar een goede verf moet toch ook goed in de haar doordringen? Dat kan niet lief en aardig, daar is redelijk grof chemisch geweld bij nodig. En of dat geweld nou komt van een 'natuurlijke' of 'chemische' verfsoort, dat doet er toch niet veel toe? Daarom ben ik geïnteresseerd in de bestanddelen.

Of ik je nou met een gekunstelde door mensen gemaakte hamer op je teen mep of met een natuurlijke zwerfkei, je zult even hard piepen ;)

Hanna
24 november 2011, 01:42
Maar een goede verf moet toch ook goed in de haar doordringen? Dat kan niet lief en aardig, daar is redelijk grof chemisch geweld bij nodig.
Je weet toch dat vlekken van koffie, kurkuma, tomatenketchup, e.d. met de grootste moeite uit wol, katoen of linnen zijn te verwijderen?
Dan heb je nog: meekrap, indigo, saffraan, stuifmeel van eendagslelies, henna, etc.

mrdlterbeest
16 april 2012, 14:05
ik ben 41 jaar en heb sinds 2 jaar steeds vaker een reactie op het haarverven. verf ze al vanaf mijn 20e maar krijg nu steeds meer klachten ,ik heb sins 2 jaar een bril dus achter je oren is het dan ook het slimste, raar dat je naar zo'n lange tijd nu pas allergische reacties krijg , vorige week nog geverfd maar nu blijk ik ook uitslag en vreselijke jeuk te krijgen over mijn hele lichaam, wordt dus alleen erger!! Tja.. je wordt grijs en wil ze daarom blijven verven maar de oplossing wordt steeds moeilijker, de haarverf uit de winkels koop ik al niet meer, nu dus alleen nog de haarverf van de kapperszaken , tja.. begint nu ook, de huis staat strak en er beginnen korsten te vormen, heel vervelend. blijkbaar is het een reactie van de ppd, las dat het een giftige stof is, tja.. daar schrok ik van!! blijkbaar mag dat verkocht worden!! Ik vraag me af of je je haren nog wel kan verven zonder al deze giftige stoffen die blijkbaar in de haarverf zit en weet iemand een andere oplossing hiervoor, tja.. ben ook gevoelig voor (contact)eczeem en heb een gevoelige huis, maar wordt alleen maar erger, wie kan mij helpen of info verschaffen? is het herkenbaar, kweet het anders ook niet wat nog te doen!! Tja.. niet verven maar ja, misschien is er nog een andere optie??

agatha
21 april 2012, 21:47
Kappers hebben vaak jou kwaaltje en het wordt steeds erger naarmate ze vaker in contact komen met verf. Het zit ook in sommige Henna's. Wat je nodig hebt is verf op natuurlijke Hennabasis. Google eens haarverf en natuurlijk en je komt er wel.

Natu
22 januari 2014, 00:08
Er zijn bij mijn weten twee echt ppd vrije haarverven en shampo's en kleuroelingen. Namelijk van Logona en Sante. Alleen op helemaal grijs haar kun je dan weer niet elke kleur krijgen. Wel de moeite waard om info op te zoeken over ook naturkosmetik. Succes

karelenfleur
2 februari 2014, 11:54
Er zijn bij mijn weten twee echt ppd vrije haarverven en shampo's en kleuroelingen. Namelijk van Logona en Sante. Alleen op helemaal grijs haar kun je dan weer niet elke kleur krijgen. Wel de moeite waard om info op te zoeken over ook naturkosmetik. Succes

Hoi de dermatologen kennen ook de ellumen. Helemaal geschikt een ppd vrij. Super resultaten worden hiermee geboekt.

polydox
2 februari 2014, 13:21
http://www.colourwell.com/

Is ook PPD vrij

feytje27
15 oktober 2014, 07:46
Beste dames
Ik heb een enorme PPD-allergie en gebruik sinds 2 jaar Sanotint Sensitive Light dit is verf die o.a. geen PPD bevat en is er in verschillende kleuren (dus niet de Sanotint classic die bevat volgens mij wel PPD), ik ben hier heeeeel erg tevreden over.
De verf is alleen te verkrijgen via internet bij Vivasan, zover ik weet, ik bestel altijd minimaal 2 pakken, veel plezier:D

http://www.vivasan.nl/Sanotint-Sensitive-Light-anti-allergie-doe-het-zelf-haarverf-zonder-PPD-en-ammonia

Sifra
24 oktober 2014, 22:09
Afgelopen zaterdag heb ik besloten om toch eens te proberen of wenkbrauwen verven iets voor mij was. Ik ben namelijk roodharig en heb van mezelf zulke lichte wenkbrauwen dat ze bijna niet te zien zijn. Een effect had het zeker. De eerst paar dagen zag het er prima uit, wel wat rood en jeukerig, maar verder weinig last. Tot ik woensdag wakker werd, rood, opgezet, bultjes en gigantische jeuk. Eigenlijk precies dezelfde reactie als ik een paar jaar geleden had na een henna-tattoe. Na wat zoeken kwam ik terecht op een allergie op PPD, en kwam ik hier uit:
http://www.allergieplatform.nl/allergieen/contact/ppd-parafenyleendiamine/
Toen viel er meer op z'n plek, heb zo nu en dan een allergische reactie op donkere kleding (niet alle, gelukkig) en heb een tijd lang niks kunnen verdragen qua citrusvruchten. Na wat verder zoeken kwam ik op deze site waar ik veel tips las over PPD-vrije haarverf. Nu ben ik best blij met mijn haarkleur en hoef ik dat niet perse te verven (en roodharigen worden gelukkig niet grijs, alleen lichter), maar wil ik wel graag mijn wenkbrauwen verven. Zijn er ook mensen met tips voor PPD-vrije wenkbrauwverf?