PDA

View Full Version : Vraagje


Justagirl
25 maart 2005, 21:47
Hey

Ik vraag me eigenlijk af hoe het bij jullie is gegaan het ontdekken van je haaruitval en de rest van de lange weg.......
ik stel deze vraag ook in andere hoofdstukken.

Wist je al snel genoeg wat het was of hebben jullie ook een lange weg moeten gaan voor duidelijkheid, of zijn jullie er net als ik nog mee bezig?!
ook doktoren enz. af moeten gaan.

Ik vraag dit vooral omdat ik het idee heb dat aangezien er nog niets is gevonden bij mij, ik bang ben dat er ook niets meer gevonden gaat worden en niets te vinden valt.
Oke, blij zijn dat er niets ernstigs aan de hand is natuurlijk.
maar niet weten hoe of wat is ook niet alles.......
want dan kan er ook totaal geen aktie ondernomen worden.

Dus vandaar, ik ben erg benieuwd!

Liefs mij

Bowser
26 maart 2005, 01:46
Ik ontdekte het toen er al een plek zat van 3 cm ofzo, die plek was/is helemaal kaal, geen haartje of stoppeltje te voelen. Was afgelopen maandag, dinsdag een afspraak gemaakt met de dokter en woensdagochtend kon ik er terecht en ze stelde binnen de minuut AA vast. Naast die 'grote' plek zei ze dat ik een totaal van 6 plekken/jes al had.

Marga
26 maart 2005, 15:43
Ik ondekte in mei 2004 bij mijn dochtertje 2 ronde plekjes...
Naar de dokter gegaan, die zei meteen AA...hij zei daarbij, niks om je
druk om te maken groeit zo weer aan...:confused:

De plekjes waren inderdaad in notime weer aangegroeid...
Tot 12 december...toen is haar haar binnen 8 dagen helemaal uitgevallen...

Dermatoloog geweest...zei ook meteen AA..

Ongeveer 3 weken later begonnen de wimpers uit te vallen...en nu zijn
haar wenkbrauwen bijna weg...

Boven op haar hoofd zitten enkele stoppeltjes aan de zijkanten helemaal glad...

Groet Marga XXX

Saar
29 maart 2005, 17:40
Ik kreeg het toen ik ongeveer 11 jaar was. M'n moeder zag tijdens m'n haar doen wat plekken en heeft diezelfde dag een afspraak gemaakt bij de dermatoloog. Die wist meteen wat het was.

tinny
30 maart 2005, 10:52
wij hebben het ontdekt, toen ik ongeveer 8 jaar was, m'n moeder deed elke morgend m'n haar in een hele mooie staart, en zag dus enkele kale plekjes, we wisten wel dat 't alopecia areata was, m'n tante heeft dat namelijk ook..dus maar een afspraak bij de dermatologe..enkele behandelingen ondergaaan, maar nu 'k sinds oktober 2003 kaal ben, denk ik er nie zoveel mlee roverna, enkel bij turnen enzo dan denk 'k wel na van wat zou er gebeuren als m'n pruik afvalt, hoe zou ik en vooral hoe zou derest van m'n klas reageren...?? maar gelukkigh is dat nog nooit gebeurt...

Ik hoop echt nog dat het terug komt, maar heb de moed intss al verloren

doegs!!
liefs...

tinny

Patriesje
30 maart 2005, 13:38
Hoi,

Bij mij is het anderhalf jaar geleden ontdekt ongeveer..
Was maar 1 klein plekje, en heb eerst 4 zalfjes van mijn huisarts gehad, die zei dat het waarschijnlijk niets ernstigs was, dat het waarschijnlijk een soort van exceem was (hoewel er geen irritatie te vinden was!!)
Na een half jaar naar de dermatoloog gegaan, die stelde inderdaad gelijk aa vast.


gr.patries

francisca82
30 maart 2005, 17:49
Hoi
:D

Bij mij is t ongeveer 3 en half jaar geleden ontdekt. Ik ging naar de kapper om mijn haar te laten permanenten, toen zag ze een kleine kale plek.
:crybaby:

Heb er toen nog niks mee gedaan, omdat het verder niet ging breiden. Na een half jaar kwamen er steeds meer kale plekken bij :frusty: (http://www.haarweb.nl/forum/misc.php?do=getsmilies&wysiwyg=1&forumid=22#)en ben ik toch maar naar de dokter gegaan. Hij constateerde AA en verwees me door naar een dermataloog.

Ook zij constateerde dat het AA was. Er werd een prikkeltherapie toegepast. Na een aantal maanden hebben we besloten dat dit niet werkte.
Mijn lymfeklieren gingen te erg opzetten, kon haast niet meer slikken en liep ook steeds moeilijker dus ik moest ermee stoppen.
Verder had ze geen behandelingen meer voor mij. Ze vertelde mij dat er niks helpt tegen alopecia areata.
Het groeit vanzelf terug en bij iedereen loopt de ziekte op een andere manier. Het is een kwestie van afwachten allemaal wat er gaat gebeuren.:mad:

Na anderhalf jaar een sjaal+pet gedragen te hebben besloot ik een haarwerk te nemen. Dit is een op maat gemaakte pruik, dit bevalt me erg goed. En inmiddels na dik 3jaar tijd heb ik mijn haar niet terug.
De haargroei verloopt erg grillig. Soms groeit alles heel hard en heb ik nog maar een paar kleine plekjes en 2weken later zijn die plekken weer groter geworden. Ik heb gewoon geen hoop meer. :confused:

Ik wil anderen niet bang maken. Bij iedereen loopt AA anders, het kan best zijn dat het bij jullie wel terug komt!http://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon6.gif

Ik wens jullie allemaal suc6! http://www.haarweb.nl/forum/images/icons/icon14.gif