PDA

View Full Version : Ontharen met flitstechniek wel of niet doen ??


maud
16 juli 2002, 19:33
Hoi allemaal,

Ik zit me suf te zoeken op internet over flitstechniek, maar ik kan nou niet echt vinden of mensen er nou wel of niet enthousiast over zijn.

Ik zit namelijk echt te denken om mijn overbeharing van de winter te laten behandelen. Heb ooit jaren geleden wat haren electrisch laten ontharen maar door omstandigheden heb ik het nooit afgemaakt, met als gevolg .... nog steeds die vervelende haren.

Heeft iemand dus ervaring met het ontharen via laser of flits ?

Ik hoop van jullie te horen.

groetjes
maud


Graag hoor ik

Hetty1
18 juli 2002, 11:31
Hallo Maud,
Inderdaad is electrisch ontharen achterhaald cq ingehaald door moderne technieken.
Ikzelf heb mij nogal verdiept in met name def. ontharen daar ik slechte ervaringen heb met el. ontharen en de vele andere middeltjes, steeds komen de haren weer terug.
Nu zijn er vele behandelingen en instituten die met laser onrharen echter er zit veel kaf onder het korren. Ikzelf ben onder behandeling bij The Care Industry in Amsterdam vor behandeling in gelaat, armen, oksels en benen en ben bij de derde behandeling beland. Ik moet zeggen, deze kliniek bulkt van de ervaring en hebben een machine Epilight, die een van de modernste is. Verder gheb ik het idee, dat met name de ervaring in de klinieken tot goede resultaten leidt en niet direct alleen maar de machine. Gezien de resultaten bij The Care Industry heb ik een bijzonder vertrouwen in deze firma gekregen.Je kunt er terecht voor een gratis concult, men bekijkt of de behandeling wel resultaat kan hebben, bijv. heel blond haar geeft slechte resultaten en geven een behandelingsplan.Dit alles staat onder supervisie van een dermatoloog, gaf mij i.i.g. veel vertrouwen.
Hopelijk heb je aan deze info iets, kijk ook maar eens op www.thecareindustry.nl Hun tel. nr. 020-5755050

Groetjes
Hetty1

tara
20 september 2002, 16:12
Beste hetty,

Ik ben nieuw op dit forum, en ben al heel lang bezig met kijken wat de beste behandelmethode is voor mijn overbeharing!!
Nou had ik jouw stukje gelezen over, dat jij je bij the care industry had laten behandelen en ik vroeg me af hoe het nu met je was en of de behandelingen goed waren gegaan en je geen nare pigment vlekken hebt?
Zijn de haren ook goed weg??

Ik moet namenlijk nu wel een beslissing maken van welke methode ik ga gebruiken en ben zo moe van iedereen die zegt dat ze de betere apparaat hebben, dus zou jij mij hier mee kunnen helpen
ik heb wel al gehoord dat de epilennium goed is van wendy, maar zou ook graag weten of jouw behandel methode goed is??

alvast onwijs bedankt liefs,
tara

Wendy
20 september 2002, 17:31
Hoi Maud!
Zelf heb ik alleen ervaring met flitslamptechniek, maar dat bevalt mij prima. Dat kun je ook overal op dit forum terugvinden. Het is aan jouzelf om te bepalen wat voor JOU de beste techniek is Dat kan afhangen van de ernst van jouw beharing, het gevoel wat men je geeft bij het instutuut: hoe je bejegend wordt etc.
De meeste instituten bieden de mogelijkheid voor een intake-gesprek (al of niet gratis) om te bekijken wat er voor jou mogelijk is. Een tip: zoek er een uit waar een arts aan verbonden is, en hou er rekening mee dat je weleens meer behandelingen zult moet ondergaan dan het standaardaantal. Ook dat is namelijk afhankelijk van de ernst van je overberharing.
Mocht je nog meer info willlen, stuur dan even een private message. Ik heb het er niet zo op om open en bloot reclame te maken...
Groetjes, Wendy

Hetty1
23 september 2002, 15:11
Hallo Tara,

Volgens informatie, die ik gekregen heb van de The Care Industry, is d e epillenium een klein epilight-achtig apparaat (verwarrend daar de naam erg lijkt op epilight), minder effectief door minder vermogen. N.B. vergt veel meer behandelingen (3-4x meer dan epilight)! Zou ik dus niet aan beginnen.
De Eplilightmachine die bij TCI staat is een zeeer krachtige machine en door de erg hoge investering van deze machine zij er maar ong. 3 van in Nederland.
Naast een goede machine met hoog verhogen is de ervaring uberhaupt van het alklergrootst belang, immers, de behandeklingen bij overbeharing vraagt nogal veel ervaring, daar de instelling en dosering van de machine erg afhangt van de persoonlijke omstandigheden van de persoon . ( blanke of donkere huid, blond of donker haar etc).
The Care industry bestaat al ruim 5 jaar en nog steeds in die periode met de zelfde behandelaars. Dit geeft MIJ i.i.g. veel vertrouwen in de kliniek.
Verder heb ik geen last van pigmentvlekken, ik blijf ook ABSOLUUT uit de zon, nog sterker zelfs, in smeer mij elke dag in met sunblock, daar de pigmentvlekken mert name door de zonbruining worden veroorzaakt.
Tata, ik ga best al ver in de uitleg, maar voorop gesteld, IK ben geen expert, ik geef alleen mijn opgedane kennis én vertrouwen weer. Wil je meer weten, neem dan contact met hun op, The Care Industry zit in A'dam (PC Hooftstr.) 020-5755050.
Bovendien kan je er gratis tercht voor een vrijblijvend consult en persoonlijk behandelplan, elke huid en persoon ias uiteraard weer anders, een persoonlihjk advies is en blijft dus onontbeerlijk....
Succes, en absoluut, deze kliniek is zeker aan te raden, niet alleen op gebied van de behandelingen zelf, maar ook op het persoonlijke vlak......

hetty1

Wendy
23 september 2002, 15:24
Beste Hetty
Nu je 2x zo kort op elkaar reageert, met het nogmaals noemen van een naam en telefoonnummer van een instituut, moet het me even van het hart dat het er -in mijn ogen- aardig op lijkt, dat je er alleen op uit bent om reclame te maken.
Persoonlijk heb ik verder hier nog nooit een boodschap in andere threads van je gezien, wat bovenstaand gevoel nog versterkt.
Je mag me corrigeren als het niet zo is, maar ik hou hier een heel raar gevoel aan over...

Groeten, Wendy
P.S: Voor de goede orde "De" Epilennium bestaat niet, het is
nl. geen apparaat...
Iedereen die wil weten wat het wel is, mag me persoonlijk mailen!

Hetty1
23 september 2002, 15:46
Geen commentaar, hé Wendy!!!!!?

Wendy
23 september 2002, 16:19
Beste Hetty,
Het is me er absoluut niet om te doen om het ene instituut boven het andere voorrang te verlenen... Dat is het doel van dit forum namelijk niet. Ik heb alleen geschreven wat mij opviel, en als jij er op zo'n manier op reageert zegt mij dat genoeg...

Dat ik mensen mij persoonlijk laat mailen, wil niet zeggen dat ik persoonlijke belangen heb, bij het een of ander. Het enige wat ik wil is mensen mijn persoonlijke ervaringen laten delen, maar zonder reclame. Dit is namelijk een onafhankelijk forum, zonder commerciele bedoelingen.


Groeten, Wendy

Diana
24 september 2002, 11:08
Hallo hetty, Wendy ea

Zoals al eerder geschreven ben ik niet blij met het afkatten van elkaars berichten en het opfokken van elkaars meningen. Hier is niemand bij gebaat en zeker niet wij "lotgenoten". Ik kan me voorstellen dat het voor mensen die informatie zoeken over welke behandeling ze willen gaan doen en op dit forum terecht komen niet gebaat zijn bij dit soort berichten, sterker nog eerder erdoor geschaad worden. Wie moeten ze immers geloven?????
Tegen hen wil ik dan ook zeggen, kijk voor de praktische informatie zeker ook nog op de betreffende websites van de instituten en ga daar dus op af wat betreft de gegevens over de gebruikte methode. Wat betreft persoonlijke verhalen en ervaringen kun je hier natuurlijk wel goed je licht opsteken.

Voor het "kopen" van een behandeling voor ontharen gelden detzelfde factoren als voor bv het kopen van kleding, een magnetron of het uitkiezen van een tandarts. Voor iedereen geldt een ander keuzepatroon. De een zweert bij tandarts X terwijl de andere er juist is weggelopen. De ene persoon koopt graag kleren in een winkel waar de verkoper naar je toe komt en je adviezen geeft terwijl de ander de voorkeur geeft aan winkels waar je zelf je gang kunt gaan zonder interruptie van winkelpersoneel. Erg persoonsgebonden dus. Zo is het niets anders met de kliniek uitkiezen waar jij je wilt laten behandelen voor overbeharing. Je gaat voor jezelf na waar jij je het beste bij voelt, waar jij het idee hebt dat dat het beste is voor jou. Bij de een is dat de kliniek waar de kosten relatief laag zijn, voor de ander is dat een kliniek waar je de mensen die er werken erg aanspreken, bij weer een ander gaat het alleen op de methode die ze gebruiken en laat het daarvan afhangen. Iedereen maakt zijn eigen prioriteitenlijstje.
De een geeft er de voorkeur aan om eerst bij verschillende klinieken te gaan kijken (intakegesprek en proefbehandeling te doen) weer een ander leest zich in op bv internet en trekt daar zelf al de conclusies uit.

Dit forum is juist zo goed omdat datgene waar veel vraag naar is, persoonlijke verhalen en ervaringen van mensen die al weleens behandelingen hebben ondergaan ontbreken bij bv intakegesprekken of op de websites van de klinieken. Informatie die wij natuurlijk graag willen horen omdat dit iets (met de nadruk op iets want zoals al elders geschreven reageert elke huid anders op de behandelingen en is het dus erg moeilijk om daar een objectief beeld van te schetsen...maar daar gaat ana gewerkt worden omdat dit namelijk wel iets is waar veel mensen onder ons behoefte aan hebben) zegt over de effectiviteit van de behandeling, wat hoog staat bij ieder van ons op ons prioriteitenlijstje, omdat het hier immers om gaat.

Of er mensen al dan niet reclame willen maken op deze site vind ik niet zo belangrijk (misschien juist nuttig om zo de concurrentie scherp te houden...is alleen maar gunstig voor ons) , maar dan is er wel 1 eis aan verbonden: (verborgen) reclame maken mag, MAAR dan zonder de tegenpartijen zwart te maken (mag immers ook niet bij legale reclame (staat zelfs een straf op als ik het goed heb) en nog belangrijker geef op zijn minst de juiste informatie!!!!!! Ik heb inderdaad net als wendy ontzettend gestoord aan de fout van hetty over de Epilennium, dat apparaat bestaat inderdaad niet!!!!!!! Is alleen de naam van de kliniek. Als je dit dus niet weet, zeg het dan ook niet want dat is verwarrend. Ironisch genoeg maken zowel the care industry en het epilennium gebruik van de flitslampmethode! vervolgens refereert hetty aan de goede resultaten die the care industry behaalt tov het epilennium. Bij het epilennium zou je minstens 3 tot 4 keer zoveel behandelingen nodig hebben. Hoe ironisch is dat als ik kijk op beider websites van de klinieken. Allebei geven ze zwart op wit dat er gemiddeld 6 tot 8 behandelingen nodig zijn voor een goed resultaat. Ik denk persoonlijk, door de info op de websites en door persoonlijke verhalen dat JUIST the care industry en het epilennium goed met elkaar te vergelijken zijn. dat ze niet zo heel veel van elkaar verschillen. Maar dit is dus een eigen mening (en misschien dus erg gevaarlijk en niet gewaardeerd door andere om hier neer te zetten).

Ten slotte wil ik dit nog een keer zeggen: Persoonlijke verhalen en ervaringen, hier op het forum, blijven persoonlijk en erg subjectief. Laat je beslissing om je te behandelen ergens niet alleen van dit soort verhalen afhangen. Ga eerst en vooral af op feitelijke informatie, daarna op je eigen gevoel en voor de uiteindelijke doorslag kunnen de persoonlijke verhalen dan bv zorgen. Persoonlijke verhalen krijgen wel meer waarde als je die mensen ook persoonlijk kent en bijvoorbeeld het resultaat heb kunnen vernemen met je eigen ogen. Hoeveel haar er eerst zat en vervolegns na x aantal behandelingen. Persoonlijke verhalen van mensen die je niet kent kleven vele haken en ogen aan. De een kan bijvoorbeeld al heel lyrisch zijn als er 50% van de haren is verdwenen na een x aantal behandelingen terwijl de ander dan helemaal niet blij is. De ene persoon kan ontzettend te spreken zijn over de manier van behandelen en het ontvangst bij een kliniek terwijl de ander dat maar niks vindt.

Naar aanleiding van haarweb is me nu wel het een en ander erg duidelijk geworden. Er is dringende behoefte aan meer inside informatie over klinieken en aan een onafhankelijk onderzoek naar resulaat/methode/prijs/ verhoudingen. het probleem hierbij is: hoe ga je dit normeren ten opzichte van de mate van overbeharing.

Ik vind het echt jammer dat ik niet voor zoiets studeer zodat ik er mijn afstudeerproject van kan maken, want het lijkt me zeer boeiend en vooral nuttig om zoiets te onderzoeken. nog een probleem is natuurlijk dat je op de een of andere manier toestemming van klinieken nodig hebt om dat te onderzoeken. Het gaat immers in de meeste gevallen om priveklinieken en dat is moeilijk af te dwingen.
Er schiet me te binnen dat misschien een heel goed begin al is om enqueteformulieren te maken met een lijst aan vragen zodanig dat wanneer mensen die invullen na een behandeling in een kliniek je al een redelijk objectief beeld kunt creeeren.

IDEE voor de werkgroep in de toekomst??????

Groetjes Diana!

Chris
24 september 2002, 17:28
Originally posted by Wendy
Beste Hetty
Nu je 2x zo kort op elkaar reageert, met het nogmaals noemen van een naam en telefoonnummer van een instituut, moet het me even van het hart dat het er -in mijn ogen- aardig op lijkt, dat je er alleen op uit bent om reclame te maken.
Persoonlijk heb ik verder hier nog nooit een boodschap in andere threads van je gezien, wat bovenstaand gevoel nog versterkt.
Je mag me corrigeren als het niet zo is, maar ik hou hier een heel raar gevoel aan over...
Dag dames.... ;) Ik sluit mij helemaal bij Wendy aan. Er is recentelijk een hele discussie op gang gebracht in een andere rubriek hier op het HaarWeb wat ook ging over sluikreclame door bedrijven die denken hier een goede plek gevonden te hebben om lotgenoten te 'scoren'.

Ik zeg niet bij vorbaat dat het in dit geval van TCI ook zo is, maar ook op mij kwamen de berichten van mevrouw Hetty1 nogal commercieel over. Zoals in: http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?s=&postid=4187#post4187 waarin wordt gezegd:

Hallo allemaal,
Leuke verhalen, echter mijn ervaring is dat er veel kaf onder het koren zit.
Ikzelf heb (had) veel overbeharing in gelaat en armen, maar ook bij de bininilijn.
Daar ik bij verschillende klinieken ben behandeld en mij in bijzonder heb verdiept in de lasertechnieken, ben ik er achter gekomen dat een goede en moderne macheine ALLEEN, niet voldoende is.
Een schoonheidssalon die een ontharingslasermachine aanschaft zal zeer moeilijk de ervaring op kunnen doen om tot een goede behandewling te komen, instelling van de machine t.o.v. de huid is zeer belangrijk.
Mijn ervaring bij The Care Industry in Amsterdam is erg goed. De reden is, dat deze kliniek inmiddels al 5 jaar werkt met de meest moderne licjttechnieken met Epilight.
Verder geeft het mij (gek genoeg) een goed gevoel dat er daar een wachttijd is, betekend dat er veel behandeld wordt, wat bijdraagd tot weer veel ervaring.Wat bij in het bijzonder bevalt bij The Care Industry is, dat je er naartoe kunt gaan voor een gratis consult, men bekijkt de te behandelen plaats en geeft daarna een anvies cq behandelplan. Ook zijn zij eerlijk, een vriendin van mij gaven zij een negatief advies, zij is nl hoogblond en deze haren zijn zeer moieliojk zoniet onmogelijk te behandelen.
Kijk ook maar eens bij de forum bij gezondheidsplein; http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=patientverhaal&id=41 ook hier wordt deze firma steeds weer (positief) genoemd.ook kan je hun site eens bekijken ; www.thecareindustry.nl of bel ze anders eens voor een grais consult 020-5755050

veel succes allemaal, ik ben i.i.g. op de goede weg en voel mij intussen een stuk zekerder.

Doei

Hetty1


Tjonge...wàt een superlatieven. In de berichten wordt constant de naam van het bedrijf, het telefoonnummer èn zelfs de website genoemd. Je zou haast denken dat de afdeling Marketing of Public Relations hier aan het werk is.

Ik vind het dan ook zeker niet vreemd dat mensen dergelijke berichten als 'verdacht' ervaren. Maar goed, wellicht is mevrouw Hetty1 echt héél erg enthousiast en verwijst zij ons daarom zelfs door naar andere websites, zoals dat gezondheidsplein. Ik zit hier toch de hele dag in mijn rolstoel te internetten, dus ik heb zelfs die link eens gevolgd. Hetgeen je daar kunt lezen is het volgende:


---------------------
Elvire: Voor alle mensen met overbeharing: www.thecareindustry.nl. Dit zit in Amsterdam, en het werkt (ik weet het uit ervaring). Het is een beetje pijnlijk, maar de behandeling duurt maar heel kort. Het is echt de moeite waard om een intakegesprek (gratis) met ze aan te gaan. Niet goedkoop maar succes verzekerd (definitief weg!).<br> Groeten en heel veel succes!

<knip>

Anoniem: Annet, ook ik had last van dit vervelend probleem. Had..want ik heb een goed adres voor je. Bel eens naar The Care Industry. Zij werken met de lichtflitsenmethode. Ik moet zeggen: mijn haren blijven al 2 jaar weg. Of kijk eens bij www.thecareindusrty.nl<br> Succes!!!!

<knip>

josje(22): Ik wil even reageren op Elvira en een anonieme vrouw die naar de Care Industry (in Amsterdam) verwijzen. Ook mij werd daar verteld dat deze lichtflits methode echt definitief zou zijn, mits de haren op het gelaat donker en dik genoeg zouden zijn. Dit was bij mij zeker het geval. Toch ben ik in overleg met de behandelaar na 10 behandelingen gestopt. Reden? Geen resultaat. De behandelaar stond voor een raadsel en is er niet achtergekomen waarom het bij mij niet werkte.

claire(22): Ik ben nu bij the care industry in behandeling voor de bikinilijn. Het was zo'n groot probleem voor mij; elke dag dacht ik er aan. Nooit relaxed met een jongen en nooit lekker naar de zee lopen je kent het wel. Nu heb ik daar 4 behandelingen a raison van 500 gulden per stuk gehad en heb er sinds de eerste behandeling helemaal niets meer aan hoeven doen. Ik heb een keurig streepje 365 dagen per jaar. Ik krijg nog 1 behandeling en dan is het klaar. Vol trots loop ik deze zomer over het strand met het kleinste bikinibroekje dat er bestaat. Het is de oplosssing: pijnloos, het duurt 5 min per keer. Het is alleen duur en het wordt niet vergoed, maar hars etc de rest van je leven is ook duur. Het is zo fijn, niks littekens, het ziet er nu uit als de binnenkant van je arm alsof er nooit een haar gezeten heeft. The care industry zit op de pc hooftstraat in amsterdam: 020-5755050. Ze zijn daar super aardig en vinden het helemaal niet raar, ze kijken niet eens. Het duurt maar 5 min per keer en het voelt alof ze een elastiekje tegen je huid schieten. Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik heb het er wel voor over. Mijn probleem is opgelost en mijn vriendje is hartstikke trots die vindt 'm prachtig. Ik ben 22 en heel blij dat ik het heb gedaan.Nu jullie nog!!!
---------------------


Nu jullie nog!!! Right.....

Wie zegt dat deze verhalen er ook niet opgezet zijn door medewerkers van de betreffende bedrijven? Op gezondheidsplein is dit sowieso niet te controleren (mede aangezien je niet in contact kan komen met de webmasters). Noem mij paranoïde, maar zelfs enige van die 'verhalen' op dat gezondheidsplein komen op mij dubieus over....

Ik persoonlijk vind het niet erg als bedrijven hier deelnemen aan discussies, maar wees er dan in ieder geval open en eerlijk in. In het geval van mevrouw Hetty1 weten we niet wat ervan te denken, dus ik hoop dat mevrouw Hetty1 de overbehaarde lotgenoot wat meer over haarzelf kan vertellen, zodat het duidelijk word dat haar intenties oprecht zijn en dat zij géén relatie heeft met TCI.

Chris.

Webmaster
24 september 2002, 22:04
Originally posted by Diana

Erg persoonsgebonden dus. Zo is het niets anders met de kliniek uitkiezen waar jij je wilt laten behandelen voor overbeharing. Je gaat voor jezelf na waar jij je het beste bij voelt, waar jij het idee hebt dat dat het beste is voor jou. Bij de een is dat de kliniek waar de kosten relatief laag zijn, voor de ander is dat een kliniek waar je de mensen die er werken erg aanspreken, bij weer een ander gaat het alleen op de methode die ze gebruiken en laat het daarvan afhangen. Iedereen maakt zijn eigen prioriteitenlijstje. Exact. Weer eens treffend omschreven door Diana.

Of er mensen al dan niet reclame willen maken op deze site vind ik niet zo belangrijk .... En of dit belangrijk is! De laatste tijd zijn wij geconfronteerd met een aantal berichten op het HaarWeb Forum waar duidelijk een commercieël belang achter zat. Een aantal lotgenoten op onze rubrieken hebben zich daar enorm aan gestoord. Wij vinden het van WEZENLIJK belang dat het HaarWeb Forum vrij blijft van ongewenste (sluik-)reclame.

.. maar dan is er wel 1 eis aan verbonden: (verborgen) reclame maken mag, In deze 'eis' zal HaarWeb ZEKER NIET meegaan. Verborgen reclame is niet geoorloofd. HaarWeb beoogt een open en betrouwbaar forum aan te bieden aan alle lotgenoten. Verborgen reclame levert daar zeer zeker GEEN positieve bijdrage aan. In de toekomst zal hier dan ook nòg strenger op gechecked gaan worden.

MAAR dan zonder de tegenpartijen zwart te maken (mag immers ook niet bij legale reclame (staat zelfs een straf op als ik het goed heb) en nog belangrijker geef op zijn minst de juiste informatie!!!!!! Het HaarWeb Forum is inderdaad NIET opgezet om mensen de gelegenheid te geven anderen 'zwart' te maken, zoals jij het noemt. Het HaarWeb Forum biedt ons de mogelijkheid om onze subjectieve ervaringen met elkaar te delen, op een open en eerlijke wijze.

....Maar dit is dus een eigen mening (en misschien dus erg gevaarlijk en niet gewaardeerd door andere om hier neer te zetten). Het HaarWeb Forum is JUIST bedoeld om je persoonlijke mening te kunnen verkondigen. Als mensen het niet eens zijn met je mening, dan heb je de mogelijkheid om hierover te discussiëren.

Ten slotte wil ik dit nog een keer zeggen: Persoonlijke verhalen en ervaringen, hier op het forum, blijven persoonlijk en erg subjectief. Laat je beslissing om je te behandelen ergens niet alleen van dit soort verhalen afhangen. Ga eerst en vooral af op feitelijke informatie, daarna op je eigen gevoel en voor de uiteindelijke doorslag kunnen de persoonlijke verhalen dan bv zorgen. Persoonlijke verhalen krijgen wel meer waarde als je die mensen ook persoonlijk kent en bijvoorbeeld het resultaat heb kunnen vernemen met je eigen ogen. Hoeveel haar er eerst zat en vervolegns na x aantal behandelingen. Persoonlijke verhalen van mensen die je niet kent kleven vele haken en ogen aan. De een kan bijvoorbeeld al heel lyrisch zijn als er 50% van de haren is verdwenen na een x aantal behandelingen terwijl de ander dan helemaal niet blij is. De ene persoon kan ontzettend te spreken zijn over de manier van behandelen en het ontvangst bij een kliniek terwijl de ander dat maar niks vindt. Heel goed gezegd!

Naar aanleiding van haarweb is me nu wel het een en ander erg duidelijk geworden. Er is dringende behoefte aan meer inside informatie over klinieken en aan een onafhankelijk onderzoek naar resulaat/methode/prijs/ verhoudingen. het probleem hierbij is: hoe ga je dit normeren ten opzichte van de mate van overbeharing.

Je zegt: 'Persoonlijke verhalen krijgen wel meer waarde als je die mensen ook persoonlijk kent en bijvoorbeeld het resultaat heb kunnen vernemen met je eigen ogen'. Persoonlijke verhalen zullen nòg meer waarde krijgen als deze gestaafd kunnen worden door een patiëntenvereniging waar je op kunt terugvallen. Ik ben het compleet met je eens dat er een dringende behoefte is aan meer inside information en een organisatie die jou -als lotgenoot- deze informatie kan verschaffen. Een patiëntenvereniging kan ervaringen verzamelen van al haar leden en deze beschikbaar maken voor jou als lotgenoot. Op deze wijze wordt na verloop van tijd vanzelf duidelijk welke behandelingsmethoden -in het algemeen- goede en slechte resultaten boeken en welke haarklinieken aan te bevelen of af te raden zijn. Als deze ervaring-gegevens eenmaal bekend zijn, dan wordt het ook een stuk makkelijker de ervaringen die hier op het HaarWeb Forum geplaatst worden op waarde te schatten. Een voorbeeld: 'Tante Til die hier in 5 nieuwe berichten blijft beweren dat 'The Super Kliniek' te Huize Knots echt het beste is waar ze ooit is geweest, zal snel door de mand vallen als de ervarings-gegevens van de patientenvereniging erbij worden gepakt....daaruit blijkt bijv. al snel dat die kliniek te Huize Knots helemaal niet als goed bekend staat.....

Naast deze verzamelde gegevens is het ook van groot belang dat er een keurmerk komt voor deze klinieken, zodat lotgenoten nòg meer houvast hebben.

IDEE voor de werkgroep in de toekomst?????? Ideeën genoeg zo te horen!

JohnH
25 september 2002, 12:07
Beste allen,

Complimenten voor Diana.

Sinds korte tijd ben ik als "kliniek" ook aanwezig op dit forum. In een eerder bericht heb ik reeds gemeld dat ik hier gewoon voor uitkom. Ik ben voor openheid en eerlijkheid. Ook zal ik altijd bij het standpunt blijven dat je meerdere klinieken en apparaten moet vergelijken voordat je een keuze maakt.

Ik ben gaan reageren in dit forum toen ik las over twijfels bij "lotgenoten" of laser en flitslicht hetzelfde is. Of ook donkere personen geflitst kunnen worden enz. Zonder personen of collega's af te vallen wil ik hier graag op reageren.
Verder wil ik ook tips of ideeen aandragen richting vergoedingen voor ontharen en andere zaken indien mogelijk.

Graag zou ik willen weten of iemand hier problemen mee heeft?

Met vriendelijke groet,
Ceez

Wendy
25 september 2002, 17:34
Hallo Ceez,
Nee, ik heb geen bezwaar tegen jouw aanwezigheid op het forum, integendeel zelfs. Je bent eerlijk in je bedoelingen, denkt met ons mee, en probeert concrete oplossingen aan te dragen of in ieder geval "mee te gaan" in de gevoelens van lotgenoten.
Zolang iemand zulke dingen doet, en niet alleen het winstbejag voorop staat denk ik dat anderen daar ook geen problemen mee zullen hebben. Er wordt op het moment echt gedacht aan een structurele oplossing van dit vervelende probleem. Het houdt ons immers af van de ware doelstelling van dit forum: het ondersteunen van mensen met een gelijksoortige "haarafwijking" of hoe je het anders noemen moet.

Geloof me nou maar als ik zeg dat het ook niet prettig vind een reactie als die op Hetty1 te moeten neerzetten. maar soms kan het niet anders.

Neem het ook niet persoonlijk op als in de nieuwgestructureerde website mensen die bedrijven vertegenwoordigen straks bijvoorbeeld anders benaderd gaan worden of zo. Dit is dan in mijn ogen zoiets als "de goeden moeten onder de kwaden lijden" of "gelijke monniken, gelijke kappen" en heeft dus niets met jou te maken.

Mocht ik hier iets verkeerd geinterpreteerd hebben, dan zal de Webmaster mij hopelijk aanvullen?

Blijf doen wat je doet en wees op die manier een voorbeeld voor je collega's...


Groeten, Wendy

Do
25 september 2002, 18:27
hoi allemaal,

Ik volg zo af en toe ook jullie rubriek (uit pure belangstelling), terwijl ik persoonlijk meer problemen heb met het tegenovergestelde n.l. te weinig haar (wat is het toch oneerlijk verdeeld op deze wereld). :frusty:

Ben niet zo'n type van gauw complimenten geven, maar wilde toch even kwijt dat ik zou willen dat in onze rubrieken (haarwerken, haarspecialisten) we een Ceez hadden. Ceez hierbij mijn complimenten.

Ook wij hebben gigantisch veel last van de z.g. wolfen in schaapskleren. (bah) en het is dan ook al uitgelopen op een paar pittige discussie's waar ik persoonlijk wel eens een naar gevoel aan over houd, af en toe denk ik wel eens het is vechten tegen de bierkaai, maar ja we geven de moed niet op.

Groetjes allemaal en veel sterkte en sucses in jullie strijd tegen Hirsutisme.

Do

Daniella
26 september 2002, 22:36
Dankjewel, Do !!!!!!!!!!!!!!! :)
Even iets anders, Wendy & Diana. Zullen we binnenkort een afspraak maken om tegelijk op MSM chat te gaan ????? Voor mij pers. is dan zondagavond het beste. Ik hoor het wel van jullie

JohnH
27 september 2002, 16:00
Oké dankjewel,

Leuk om te lezen dat mijn wijze van meedenken en commentaar geven gewaardeerd wordt.

Dan ga ik zo door!

Groeten, Ceez

tara
27 september 2002, 16:02
[Quote)

Ik ben gaan reageren in dit forum toen ik las over twijfels bij "lotgenoten" of laser en flitslicht hetzelfde is. Of ook donkere personen geflitst kunnen worden enz. Zonder personen of collega's af te vallen wil ik hier graag op reageren.
Verder wil ik ook tips of ideeen aandragen richting vergoedingen voor ontharen en andere zaken indien mogelijk.

Graag zou ik willen weten of iemand hier problemen mee heeft?

Met vriendelijke groet,
Ceez

Beste Ceez,
tara hier, ik wou even zeggen dat ik het zelf heel erg fijn zou vinden als je mij/ alle lotgenoten zou kunnen helpen met wat nou een betere verzekering is.
Een verzekering die deze behandelingen beter vergoedt want ik doe mij best maar mij is het niet zo gelukt.

JohnH
27 september 2002, 16:46
Beste Tara,

Dit is één van de moeilijkste vragen. Iedere verzekeringsmaatschappij heeft zijn eigen polisvoorwaarden. Deze verschillen dus. Er zijn in Nederland rond de 50 verschillende maatschappijen, kijk maar eens op www.zn.nl

Wil je weten welke de "voordeligste" is, zul je dus alle polisvoorwaarden van de diverse maatschappijen met betrekking tot ontharen door moeten spitten.

Hier heb je er alvast één. Zorg en Zekerheid vergoed 75% met een maximum van € 1100,- . Eénmalig voor de duur van de behandeling, uitsluitend in het gelaat.

Wij hopen binnenkort meer info te ontvangen over vergoedingen. Indien dit gebeurt zal ik het zeker laten weten.

Groeten, ceez

Diana
29 september 2002, 20:11
hai allemaal,

wauw wat een verhalen allemaal weer als je een tijdje niet op haarweb bent geweest...erg boeiend...het begint zowaar ook nog als een goed doorlopend verhaal te lezen ;)

Mijn commentaar over de discussie wel of geen reclame maken op het forum heb ik al in een mailtje aan de webmaster kenbaar gemaakt maar ik wil hier nog wel even iets herhalen om te vragen wat jullie hier van vinden. Ik heb nl als enigste volgens mij van vier mensen gezegd dat ik reclame dus persoonlijk niet sorend vind mits op feiten berust, als er foute info wordt gegeven moeten ze ook meteen van haarweb verwijderd kunnen worden of misschien nog beter door "ons" gecorrigeerd worden openlijk op het haarweb zodat de reclame die ze wilde maken alleen maar negatief uitwerkt. ik denk dat dit met hetty1 nu nl gebeurd is (en terecht, persoonlijke mening). Maar IEDER bedrijf van haarweb af te houden (door te eisen dat er geen reclame gemaakt mag worden, en believe me dan blijven ze echt weg hoor) vind ik een slecht idee. Zoals we hier al kunnen lezen zijn we allemaal erg blij met Ceez, en door dus een eis eraan te kleven krijg je zulke mensen ook niet op het forum. ik vind het voordeel van zulke mensen op het forum te hebben groter dan het nadeel dat je dan dus ook te maken krijgt met "duistere klinieken die alleen reclame willen maken". Ik denk persoonlijk dat die mensen er snel uit te halen zijn dus zie ik het niet als zo'n groot probleem. Maar blijkbaar andere lotgenoten wel?
Tevens denk ik dat als er meerder partijen op het forum komen dat het misschien ook denkbaar in de toekomst is dat er bv dermatologen eens een kijkje gaan nemen op het forum enz. enz...
Maar goed nogmaals niet iedereen is het met mij eens dus laten we er nog even verder op door brainstormen en discussieren......

Ik ben VOOR een open forum...dat was inmiddels al duidelijk, maar bednek me opeens nog een voordeel: werkt het ook niet zuiverend door klinieken hier aan het woord te laten komen......hierdoor is immers ook al bekend geworden dat The Care Industry niet echt toppie is....aleen maar goed toch dat we daar zo achterkomen...oke we moeten er wel steeds op reageren dat is omslachtig maar lijkt me alleen maar nuttige info voor lotgenoten bij het uitzoeken naar een goede kliniek....toch????

Grts, Diana!

Diana
29 september 2002, 20:13
Ow PS: Wendy en daniella?????? Ik zit hier dus nu op msn op jullie te wachten, zoals afgesproken???????? Ik zie jullie niet.....lol...begint al lekker onze eerste msnbijeenkomst om over de werkgroep te brainstormen....lekker profesioneel...mwa...gewoon misverstand denk ik ;)

KOMT GOED!!!!!!!!

Diana

Wendy
29 september 2002, 20:34
Hoi Diaan,
Je bent weer lekker bezig zie ik;) Hartstikke goed!
Op zich ben ik ook niet tegen reclame op Haarweb (en ik geloof zelfs als ik het goed begrepen heb, dat er in de toekomst ook ruimte is voor bedrijven, maar ik ben de Webmaster niet, dus misschien kan die e.e.a. verduidelijken? Dit even terzijde...:) )
Het is alleen dat ik wel bezwaar heb tegen de manier WAAROP er reclame wordt gemaakt. Op het moment dat je zeker kunt zijn dat het een bonafide bedrijf betreft, met kwalitatief goede dienstverlening en integere benadering van de cliënt, heb ik er geen problemen mee dat zo'n bedrijf zichzelf hier "verkoopt". Immers, je zult het met me eens zijn dat iedereen die van haar probleem af wil, dat op zo'n goed mogelijke manier moet kunnen bereiken. De vraag is alleen hoe je dat moet toetsen. Op zich vind ok het wel moeilijk om te bepalen wanneer er een twijfelachtige grens wordt overschreden. Als een bedrijf het nodig heeft om 4x achter elkaar een bericht te plaatsen met naam en toenaam en de hele rataplan, is dat duidelijk. Maar als dat niet gebeurt?
Het blijft een moelijke klus om dat uit te zoeken... Je hebt het gezien bij ons "vergelijkend warenonderzoek"...
Ik ben zonder meer met je eens dat het handig zou zijn een lijst met behandelende instituten te plaatsen, eventueel gerangschikt naar vestigingsplaats, zodat iedereen weet wat waar zit, maar dan weet je nog niet wat men te bieden heeft! Lastig...
:(
Iemand een idee, misschien?
Groet, Wendy

Diana
1 oktober 2002, 16:00
Hoi Wen,

Zoals ik ook al naar de webmaster heb gemaild: Volgens mij is het onmogelijk om te toetsen of het bericht sluikreclame bevat ja dan nee. Hoe eenvoudig is het niet om je anoniem hier te melden en net te doen alsof je een lotgenoot bent en daar en daar behandeld wordt met goede resultaten? De beste manier om ongemerkt reclame te maken, je mengt je ook nog in wat andere topics en de geloofwaardigheid is compleet. Hetty1 heeft het gewoonweg niet goed/slim aangepakt.

Ik hoop eigenlijk een beetje dat straks (2003 ofzo) met de vernieuwde site klinieken het niet zo nodig meer vinden om undercover op het forum te gaan zitten maar meer gebaat zijn door zich bv in de lijst van klinieken te zetten.

Vast staat dat het heel vervelend is die sluikreclame, maar ik vind het zelf ook heel verhelderend! Je krijgt er juist meer zicht op vind ik.

Het is inderdaad een megaklus om een vergelijkend warenonderzoek in te stellen naar klinieken, daar je rekening moet houden met allerlei factoren zoals, huidtype, mate van overbeharing, soort apparaat. Daarnaast zou je het onderzoek eigenlijk moeten uitsmeren over een paar jaar, en dan het resultaat bij mensen nog eens moeten bekijken. Zoals Ceez al weleens gepost heeft; waar zijn al die mensen met een behandelverleden???????? Wij kennen ze niet en hebben nog nooit wat van ze vernomen. Zelf heb ik dan meteen zo iets van.....oke bewijs geleverd dat het dus echt niet definitief is. Maar goed das persoonlijk he ;)

Om de grote groep lotgenoten te bereiken zouden we eigenlijk toegelaten moeten worden tot klinieken, maar ja dat is natuurlijk not done vanwege privacyaspecten.

Weet je wat we wel kunnen doen; klinieken schrijven als de werkgroep een doorstart heeft gemaakt met bv flyers of andersoortig reclamemateriaal met informatie over het bestaan van een werkgroep hirsutisme. Of ze dat aan hun klanten willen geven. O shit maar daar heb je natuurlijk weer geld voor nodig om dat soort materiaal te maken......kunnen we niet ergens inkomsten vandaan toveren voor de werkgroep...misschien weet Matje dat wel.

Ahhh...de ideeen zijn er weer hoor.............nu de uitvoering nog :frusty:

Grts, Diana

Princess
15 december 2006, 20:23
Hoi allemaal,

ik was aan het googlen op zoek naar informatie over Epilennium en kwam hier terecht. Ik vond de discussie wel interessant en heb hem doorgelezen. Toen dacht ik dat ik me ff registreer aangezien ik deel wilde nemen aan de discussie.:D
Kijk, mijn huisarts heeft mij Epilennium aangeraden (ze werkt er zelf ook in Schiedam) Wegens bepaalde omstandigheden ben ik weg gegaan bij die dokter. Bij de nieuwe dokter heb ik nagevraagd over Epilennium..
IK: Is Epilennium goed om je te laten ontharen??
Dokter: Ja, het is een erkende organisatie.
Zo'n soort antwoord was het. Zilveren Kruis vergoed als je een polis plus verzekering hebt van vier sterren, de behandeling in het gelaat tot 1000 euro. (Met 3 sterren vergoeden ze 500 euro) Ik heb mijn verzekering vanaf januari 2007 al gewijzigd naar vier sterren want ik dacht nou echt wel om het te gaan doen.
Nu hoor ik iets over TCI ofso?? Die is niet goed??
Ik dacht eraan vanaf januari te starten met de behandelingen. Alleen is mijn probleem dat ik doodsbang ben om mij in mijn gezicht te gaan scheren zoals mannen dat doen (dat is nodig bij de behandeling van Epilennium) Ik ben bang dat ik een harde huid ga krijgen ofso. Ik ben heel lichtbruin van kleur (soms zelfs gelig:o ) Mensen zien me vaker als een Afghaan aan:confused: En ik ben bang dat het misschien later slechte gevolgen zal hebben. Maar ik wil dat haar in mijn gezicht ECHT weg hebben. Wat moet ik doen??
Ik heb de methode op de site van epilennium (die het vandaag opeens ni doet:confused: ) de hele methode doorgenomen en ben ook al naar een informatiedag geweest. Daar zat toen mijn eigen huisarts. Ik ben eigenlijk bang om te scheren in mijn gezicht en ook vooral op bijwerkingen, zoals dat mijn huid zal veranderen en ik niet mijn gezicht hou zoals die is (zonder haar dan:rolleyes: )
Kan iemand me helpen?? Een meisje zei dat er naar haar persoonlijk gemaild kan worden..over epilennium..mag ik je e-mailadres:D
Alvast bedankt!!

Groetjes,
Princess

Princess
15 december 2006, 20:23
Oohw jee:confused: ik zie net dat de laatste post in 2002 was:confused: